ekivaari hoi!, oletko kuulolla?

ekivaarista ei ole kuulunut mitään kymmeneen päivään?

Hyvin huolestunut olen kun tavoistaan poiketen on noinkin kauan sivussa.

ekivaari on sentään palstan fiksuimpia ja asiallisimpia keskustelijoita, ahkeruudesta puhumattakaan.

38

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ml213.

Lie tympeentynyt tähän sivujen uudistukseen.Vanhemmalle ihmiselle lie vielä vaikeampaa "käsitellä" ja seurata viestiketjuja ja kuka vastaa ja kenelle.

Niin, kyllä ihminen on melko nettiriippuvainen,- jos vieläkin kirjoittelisi ja seuraisi yhtä ahkeraan kuin Ekivaari aiemmin kirjoitti. Työstä se kävisi.

• Mikko.

"Jos, Ekivaari on vaikka sairaana, toivotaan ettei niin olisi, mutta jos on, niin pikaista tervehtymistä hänelle"
      Hän voi olla hyvin myöskin matkoilla, lomalla, lastensa luona käymässä..

• Ekivaari on jo vanha mies, niin kuin minäkin, enkä suinkaan toivo hänelle mitään sairauksia, enää lisää, hän on kaiketi saanut kärsiä monista kivuista. Toivon pikaista paranemsita, jos on sairas. Jos taas lomalla, niin rattoisia lomapäivä ja Mikon mukaan voi olla lastensa luona, viihtymistä siellä, ukkia aina rakastetaan !

• Rajaa jo!

Oletko sinä muka vahna mies???? olet alle neljäkymppinen! mitä sinä yrität syöttää uskonveljiellesi???

• "Ekivaari on jo vanha mies, niin kuin minäkin, enkä suinkaan toivo hänelle mitään sairauksia, enää lisää, hän on kaiketi saanut kärsiä monista kivuista."

Ei Mohikaani sairauksia saa toivoa niillekään jotka ei ole vanhoja tai jo monista kivuista kärsineitä.

• veli koskelta....

Mikäs ukki mohis on?Ei mikään!Lapset voi vielä kunnioittaa mutta sukulaiset vihaa.Miksiköhän.????????????

• Pe.ku kirjoitti:

"Ekivaari on jo vanha mies, niin kuin minäkin, enkä suinkaan toivo hänelle mitään sairauksia, enää lisää, hän on kaiketi saanut kärsiä monista kivuista."

Ei Mohikaani sairauksia saa toivoa niillekään jotka ei ole vanhoja tai jo monista kivuista kärsineitä.

* Pe.ku kirjoitti: "< Ei Mohikaani sairauksia saa toivoa niillekään jotka ei ole vanhoja tai jo monista kivuista kärsineitä >" ? Siis mitä ? Olenko joskus toivonut ? Perin kummallisia sanomisia, mutta Pe.ku on Pe.ku ?

• veli koskelta.... kirjoitti:

Mikäs ukki mohis on?Ei mikään!Lapset voi vielä kunnioittaa mutta sukulaiset vihaa.Miksiköhän.????????????

* veli koskelta, 6:s tätäkuuta tulee 76v. 5 lasta, 9 astenlasta yksi nukkui 3 vuotiaana pois, pääsi Jeesuksen luokse. 9 lastenlalsten lasta, 5 lastenlaslasten lasta ? Miksi en olisi ukki? Kateusko riipii ? Oletkohan sekoittanut minut toiseen henkilöön ?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* veli koskelta, 6:s tätäkuuta tulee 76v. 5 lasta, 9 astenlasta yksi nukkui 3 vuotiaana pois, pääsi Jeesuksen luokse. 9 lastenlalsten lasta, 5 lastenlaslasten lasta ? Miksi en olisi ukki? Kateusko riipii ? Oletkohan sekoittanut minut toiseen henkilöön ?

* Korajus, vanhalle voi tulla virheitä? 5 lastenlasten lasta, ei 9, niinkuin tuossa yllä on virheellisesti !

* Korajus, vanhalle voi tulla virheitä? 5 lastenlasten lasta, ei 9, niinkuin tuossa yllä on virheellisesti !

Ei kannata paljastaa itsestään noin yksityiskohtaisia tietoja kuten syntymäajankin päivälleen.
        Ennenkin olet paljastanut aikapaljon itsestäsi.

On helppoa saada noilla tiedoilla nimesi, osoitteesi, kaikki puhelinnumerosi ja paljon muuta tietoa sinusta ja omaisistasikin.

• Pe.ku kirjoitti:

Ei kannata paljastaa itsestään noin yksityiskohtaisia tietoja kuten syntymäajankin päivälleen.
        Ennenkin olet paljastanut aikapaljon itsestäsi.

On helppoa saada noilla tiedoilla nimesi, osoitteesi, kaikki puhelinnumerosi ja paljon muuta tietoa sinusta ja omaisistasikin.

* Rehellinen ja avoin kun olen, niin sitä vaan on mikä on!

• Ystävä.

Taidan tuneta herrasmiehen, mutta en ole varma, jos kuitenkaan hänestä ei kuulu mitään niin voin kertoa mitä tapahtui.

Olen pahoillani mutta en ole varma onko keskuudesta poistunut henkilä se joka palstalla on.

nyt odotellaan.

Jos ennen hautajaisia ei ole mitään toimintaa niin kerron kylläkin.

• Ekivaari on tosiaan herrasmies, eikä tee viesteissään itsestään suurta.
        Aika harvinaista helluntailaiseksi olla asiallinen ja joutui sen takia vielä uskonveljiensä sylkykupiksi.

• Kussa kulkevi
        Pe.ku kirjoitti:

Ekivaari on tosiaan herrasmies, eikä tee viesteissään itsestään suurta.
        Aika harvinaista helluntailaiseksi olla asiallinen ja joutui sen takia vielä uskonveljiensä sylkykupiksi.

Siksipä kaipailenkin Ekivaaria. Hänen älykkyytään ja rauhallista tapaansa kommunikoida.

• Eipä ole suuremmin

kaipausta siitä "keskustelijasta"! Tiivistettynä hänen tarkoituksen on ollut vääristellä evankeliumia. Alentaa Jeesus Joosefin pojaksi, jolla luonnollisesti ei olisi ollut minkäänlaista mahdollisuutta suorittaa ristinsovitustyötä, kaikkein suurinta tapahtumaa ihmiskunnan historiassa eli Jumalan keskeisin ilmoitus Raamatussa olisi siis mitätön.

Näin odotellessa ei vielä mitään muistokirjoituksia tehdä, mutta tähän astinen uurastus on ollut johdonmukaista saatanallisen pimeyden esille tuomista. Jos se jonkun mielestä on tehty asiallisella tavalla, osoittaa se vain harjaantuneisutta eksyttämiseen. Minkä verran siinä on omaa hengellistä sokeutta, sillä ei ole merkitystä eikä tee asiaa yhtään lievemmäksi.

• Ekivaari ei ainakaan voi tehdä tuota betsyn dramaattista nikin vaihtoa "kuoleman kautta". Hänet tunnistettaisiin heti ekivaariksi kirjoitustensa perusteella.

Toivotaan että ekivaarille ei ole tapahtunut mitään pahaa ja että hän on elossa ja voimissa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kyllä täältä ajasta lähtee nuoriakin ja yhtäkkisesti saati sitten vanhemman puoleisia ihmisiä. Olkaamme siis valmiina sillä emme tiedä koska on meidän itsemme vuoro.

• ---

Millä nikillä betsy nyt kirjoittelee.

• ....................

On noussut kuolleista!

• hoi haloo
        .................... kirjoitti:

On noussut kuolleista!

kuinka monta kertaa?

• Kaikella on aikainsa

Ateistien kanssa on ollut kovin aktiivinen. Kaikella on määräaika ja aikansa jokaisella asialla taivaan alla. Aika on ekivaarilla puhua ja olla puhumatta.

• Niimpä. Kaikella on oma määräaikansa.Ihmettelen edelleen, miten nyt ihmiset haikailevat Ekivaarin perään,- vaikka kuukausi sitten 90% kirjoittajista tahtoi Ekivaarin lopettavan kirjoittelunsa tällä foorumilla.

En tiedä mitä Ekivaarille kuuluu (oli kirjautunut viimeiksi 8.3), mutta kirjoitti ja uskoi oikeassa valossa uskonnollisuuden keskellä.

• Tässä ekivaarin ”ajatuksia” Jeesuksen sanoina:

Joh 8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        Joh 8:27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
        Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun I-s-ä-n-i o-n minulle o-p-e-t-t-a-n-u-t.
        Joh 8:29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."

Olen aina kunnioittanut ekivaarin ajatuksia. Hänellä oli oma näkemys raamatusta , eikä aina välttämättä väärä. Monessa asiassa olin samaa mieltä hänen kanssaan ja monessa eri mieltä.

Mutta hän oli tai on kuitenkin Jeesuksen opetuslapsi, joka oman ymmärryksensä mukaan pyrki totuuteen. Me emme voi häntä tuomita, sillä yksi on tuomari.

Luulen, että hän ei enää tule kirjoittamaan tällä palstalla. Hän on päässyt lepoon Jeesukseen Kristukseen uskovana Jumalan lapsena.

• Vaarin tuntevalle
        Jonah kirjoitti:

Tässä ekivaarin ”ajatuksia” Jeesuksen sanoina:

Joh 8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun I-s-ä-n-i o-n minulle o-p-e-t-t-a-n-u-t.
        Joh 8:29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."

Olen aina kunnioittanut ekivaarin ajatuksia. Hänellä oli oma näkemys raamatusta , eikä aina välttämättä väärä. Monessa asiassa olin samaa mieltä hänen kanssaan ja monessa eri mieltä.

Mutta hän oli tai on kuitenkin Jeesuksen opetuslapsi, joka oman ymmärryksensä mukaan pyrki totuuteen. Me emme voi häntä tuomita, sillä yksi on tuomari.

Luulen, että hän ei enää tule kirjoittamaan tällä palstalla. Hän on päässyt lepoon Jeesukseen Kristukseen uskovana Jumalan lapsena.

Voisiko joku ekivaarin tunteva ihminen kertoa mikä on vaarin tilanne?

• Jonah kirjoitti:

Tässä ekivaarin ”ajatuksia” Jeesuksen sanoina:

* Jonah, ekivaarin ajatukset ei ole Jumalan ajatuksia, vaikka lainaakin Raamattua, omaan harhauskoonsa. Tämä on eri asia, en toivoisi hänelle mitään pahaa kuitenkaan, ihmisenä kuinnoitan ekivaaria. Uskossaan hän vaan on eksyksissä !

* Jonah, ekivaarin ajatukset ei ole Jumalan ajatuksia, vaikka lainaakin Raamattua, omaan harhauskoonsa. Tämä on eri asia, en toivoisi hänelle mitään pahaa kuitenkaan, ihmisenä kuinnoitan ekivaaria. Uskossaan hän vaan on eksyksissä !

Sanoit: "ihmisenä kuinnoitan ekivaaria" ja samaan syssyyn pilkkaat häntä ihmisenä.

Pilkkaat hänen vlkaumustaan ja mielipiteitään tietämättä että ne on lakiin sidottuja ihmisen perusoikeuksia.

• Voi sinua Mohikaani.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Tajuatko Mohikaani miten kunnioitetaan toista ihmistä. Vaarissa näkyi tämä toisen kunnioitus, vaikka toinen olisi ollut eri mieltä.

• Voi sinua Mohikaani. kirjoitti:

Tajuatko Mohikaani miten kunnioitetaan toista ihmistä. Vaarissa näkyi tämä toisen kunnioitus, vaikka toinen olisi ollut eri mieltä.

* Kyllä tiedän, mutta en koskaan kunnioita hänen oppiaan Jeesuksesta Kristuksesta, tosin hän saa pitää uskonsa, sitä en ole koskaan häneltä kieltnytkään, mutta sitä, että hän opettaa sitä täällä missä kunnioitetaan nimeomaan helluntaiseurakunnan oppeja, hän se röyhkeä oli !

• Säälittävää
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Kyllä tiedän, mutta en koskaan kunnioita hänen oppiaan Jeesuksesta Kristuksesta, tosin hän saa pitää uskonsa, sitä en ole koskaan häneltä kieltnytkään, mutta sitä, että hän opettaa sitä täällä missä kunnioitetaan nimeomaan helluntaiseurakunnan oppeja, hän se röyhkeä oli !

Hyvin ja oikein sanoit Mohikaani >>>täällä kunnioitetaan helluntaiseurakunnan oppeja

• Netta.

En tunne mutta viime yönnä sain näyn missä viitattiin siihen että ekivaarista on tullut ikivaari. :(

• jaikali

Onko täällä joku joka tietää mitä ekivaarille on tapahtunut?
        Ekivaari on ollut palstan ehkä kaikkien aikojen ahkerin, pitkäaikaisin ja aktiivisin kirjoittaja. Siksi palstalaisten tulisi saada tietää kuulumisia ekivaarista.

Onko hän yksinkertaisesti vain päättänyt lopettaa palstakirjoittelunsa ja myös tehnyt sen, vai onko hän sairastunut ja siksi estynyt kirjoittamaan, vai onko hän peräti kuollut. Antakaa tietoa te joilla on tietoa.

• Toivottavasti ekivaarilla on menossa vain 'sapattivapaa' niin, että hän vielä palaa takaisin palstalle yhtä virkeänä kuin ennenkin.

Minun mielestäni ekivaari ansaitsee kunniamaininnan siitä, että hänellä on ollut varaa antaa tunnustus myös ns. vastapuolen näkemykselle silloin, kun vastapuoli on ollut vaarin mielestä oikeassa.

Itse edustan toisenlaista näkemystä kuin ekivaari muutamissa peruskysymyksissä, esimerkiksi liittyen Jeesuksen Jumaluuteen ja Hänen syntyperäänsä Jumalan ainokaisena Poikana. Kaikesta huolimatta arvostan ekivaaria keskustelijana ja ihmisenä.

On hyvä, että palstalla on eri uskonkäsityksiä edustavia kirjoittajia. Ellei niin olisi, palsta muuttuisi ennen pitkää pelkäksi keskinäisen kehumisen kerhoksi. Tasapainoa on se, että osataan olla samaa mieltä ja tarvittaessa panna rohkeasti kampoihin!

• Ainakin ekivaari saa olla nyt rauhassa kun Mohikaanikaan ei ole kirjoittamassa perättömiä hänestä ja hänen perheestään.

Nyt on osoittautunut että Mohikaani ei tiedä mitään hänen perheestään ja silti aiemmin tiesi kertoa niistä perätöntä juttua.

• * Puhut Pe.ku potaskaa! En ole koskaan puhunut eikvaarin "perheestä" yhtikäs mitään, en edes tiedä minkälainen perhe hänellä on ? Älä viitis enää Pe.ku puhua tuota päätöntä soopaasi !

* Puhut Pe.ku potaskaa! En ole koskaan puhunut eikvaarin "perheestä" yhtikäs mitään, en edes tiedä minkälainen perhe hänellä on ? Älä viitis enää Pe.ku puhua tuota päätöntä soopaasi !

"* Puhut Pe.ku potaskaa! En ole koskaan puhunut eikvaarin "perheestä" yhtikäs mitään, en edes tiedä minkälainen perhe hänellä on ?"

Valheella on lyhyet siivet
        Tuossakin perättömästi panettelet ekivaarin perheestä, vaikka et tuntenut hänen perhettään:

* Ekivaarikin on tullut "uskoon", kun alkoi lukemaan Raamattua, että voisi kumota ensmmäiseksi vaimonsa uskon Raamatulla, vaimo kun on oikeasti helluntailainen, ja vaimonsa ansiosta ekivaari voi ja saa olla opistaan huolimatta seurakunnassa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9595869#comment-47629473

• ---
        Pe.ku kirjoitti:

"* Puhut Pe.ku potaskaa! En ole koskaan puhunut eikvaarin "perheestä" yhtikäs mitään, en edes tiedä minkälainen perhe hänellä on ?"

Valheella on lyhyet siivet
        Tuossakin perättömästi panettelet ekivaarin perheestä, vaikka et tuntenut hänen perhettään:

* Ekivaarikin on tullut "uskoon", kun alkoi lukemaan Raamattua, että voisi kumota ensmmäiseksi vaimonsa uskon Raamatulla, vaimo kun on oikeasti helluntailainen, ja vaimonsa ansiosta ekivaari voi ja saa olla opistaan huolimatta seurakunnassa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9595869#comment-47629473

Ekivaari on itse kertonut Mohiksen esille tuomat asiat tällä palstalla!

• ml213.
        --- kirjoitti:

Ekivaari on itse kertonut Mohiksen esille tuomat asiat tällä palstalla!

"Ekivaari on itse kertonut Mohiksen esille tuomat asiat tällä palstalla! "

Tuo väittämäsi ei alkuunkaan pidä paikkaansa. Aikoinaan Ekivaari joutui monasti korjailemaan, mitä Mohikaani keksi ja vääristeli tähän asiaan liittyviä asioita.

Jos vähänkin olet seurannut Mohokaanin ajatuksen juopksua, niin hän keksii hatusta mitä ihmeellisempiä asioita ja erikoisesti ymmärtää asioita väärin/heikosti.

Aikoinaan hän väitti minunkin olevan alkoholisti ja kirjoittaneen aiheesta foorumille. No, kukaan muu kuin Mohikaani ei ole nähnyt tätä kirjoitustani ja jo tästä voi havaita missä ongelma on.

Itse asennoidun Mohikaaniin säälin sekaisin tuntein ajatellen vielä hänen ikäänsä.Mutta, kaikkein harmillisinta on hänen sokeutensa.

• kyllä riittää

Kyllä yksi Pe.ku:in voi kirjoitella roskaa palstan täytteeksi ihan tarpeeksi, ei siihen ekivaaria tarvita.

Niitä, jotka pilkkaavat ja parjaavat helluntailaisia on aivan tarpeeksi, sellaisista ihmisistä ei ole koskaan pulaa.

• huhujako vuan?

///Ekivaari ei ainakaan voi tehdä tuota betsyn dramaattista nikin vaihtoa "kuoleman kautta". lainaus...
      mikä hän sillä betsyllä kuali vasen pualiko aivo-lohkostako? en ole kuullulukkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2533
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      187
      899
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      53
      723
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      642
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      542
    6. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      12
      481
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      48
      467
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      54
      432
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      430
    Aihe