Naisten SE:t?

Vaatimaton Mies

Olen tällainen useamman vuoden epäsäännöllisesti nostellut normirakenteinen mies, 180 cm ja yli 80kg.

Maksimeista on jo vähintään vuosi aikaa mutta niitä on olleet mm.110kg maastaveto yhdellä jalalla (pienet kiekot, iso liikerata), 120kg pohjakyykky kuolleesta pysäytyksestä 1,5 toistoa (varmistajat tulivat väliin tokalla toistolla ja puolikyykkyä en ole koskaan kokeillut) ja pystypunnerrus 62kg. Kulmasoudussa ruman kympin tainnut tehdä tuolla kyykyn painolla eli 120kg.

Olen taas kiinnostunut kovasti bodaamisesta ja voimien viemisestä uudelle tasolle monen vuoden ajelehtemisen jälkeen ja ajattelin että naisten Suomen ennätykset ja sitten pohjoismaiden, Euroopan tai maailman ennätykset olisivat seuraava etappi mitä tavoitella, motivoivana tavoitteena.

Eli mitäköhän ovat tällä hetkellä naisten enkat IPF-kyykyssä, penkissä ja vedossa ja paljonko noista tuloksista on varusteiden ansiota?

Painonnoston puolella 120kg taitaa edelleen olla työnnön ennätys, mikä on tietysti 'raaka'. Korjata saa jos tämä on vanhentunutta tietoa.

Mitä apuliikkeitä muuten suosittelisitte penkin kehittämiseen joka on varmaan heikoin liikkeeni? Dippiä teen lisäpainoilla kuten myös leukoja ja pystypunnerrusta joka treenissä.

3

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaatimaton Mies

      Tarkistin että tuo naisten työnnön SE olikin jopa 127kg. Siinä on tavoittelemista.

    • 67-v

      Huru-ukon tasoa!

      Yhden jalan mave on minulla hieman parempi, kyykyn teen edessä POHJAAN kymppiä pienemmällä
      mutta pystypunnerruksesi ihmetyttää.

      62kg?
      Ensinnäkin tuo kilolukema.
      En ole nähnyt miesten leikkivän kilon, saatika 05kg:n levyillä.
      1,25:t ovat normaalisti pienimmät.
      Sitten tuo taso, 62kg?!
      Minä ikääntyneenä huru-ukkona punnerran pystystä 75kg, hyvänä päivänä 80kg.
      Selvyyden vuoksi, punnerrus = tanko rinnalla / olkapäillä.
      Polvet suorana, ilman alkupotkua tanko ylös suorille käsille ja hallittu pito min. 3 sek.

      Haluamatta maalata pirua seinälle niin melkeinpä kehottaisin unohtamaan 120kg:n työnnön.
      Mutta tavoitteitahan pitää olla.
      Paljonkos vedät nykyään rinnalle? Se on edellytys työnnölle.

      Kulmasoutu ei kerro mitään.

      Jos todella haluat kehittää pystynostoja niin suosittelen punnerruksia, vauhtipunnerruksia, raakoja työntöjä ja työntöjä saksiin.
      Ja tietenkin rinnallevetoja sekä lavasta että jonkin verran myös matalilta pukeilta.

      • Mies taas

        Ei minun tarvitse unohtaa mitään kun olen aina treenannut vain epäsäännöllisesti ja voimalajeissa ikä ei hirveästi merkkaa vaan ennätykset voi tulla vasta keski-ikäisenä ja minä olen nuori vielä pitkään.

        Treenaamattoman miehen pystypunnerrus on jotain 40kg luokkaa.

        Käteni ja hartiani ovat luonnostaan äärimmäisen notkeat ja voimakkuus ja liikkuvuus ovat jossain määrin antagonistisia ominaisuuksia. Uskon että se voi olla osasyy punnerrusliikkeiden vaikeuksiin sekä minulla on pieni olkapäävamma. Punnerran ehkä hieman liian paljon eteen ja haaskaan energiaa kun pelkään loukkaantumista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe