Bussikuskin tervehdys hieno asia

N 38 v.

Minä tulen hyvälle tuulelle, kun bussikuski tervehtii iloisesti, ja katsoo
silmiin reippaasti. Jotkut kuskit ovat jopa niin reippaita, että tervehtivät
niitäkin, jotka jostain syystä yrittävät vältellä tervehdystä.

53

2075

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MINÄ MIES

      En minä vain kiinnitä huomiota siihen, tervehtiikö kuski?
      Minä olen MIES, ja minulla on muutakin ajattelemista kuin
      bussikuskin tervehdys.

    • Yksi kulkija

      Tervehdys hieno asia, on. Harva sen enää osaa. Niin.

      • saarinenheidi

        Totta tervehdys on todella hieno asia jota pitää kunnioittaa.Harva tervehtii edes omia vanhempiaan.


      • 55nurmeli
        saarinenheidi kirjoitti:

        Totta tervehdys on todella hieno asia jota pitää kunnioittaa.Harva tervehtii edes omia vanhempiaan.

        Juu,kyllä olet oikeessa,että ei lapset paljon vanhemmistaan välitä,kunhan vaan olisi aina rahanyörit löysällä,siinä on kiitos,kiitos lapset.!


    • Huolestunutt

      Piristää ystävällinen kohtelu aina kummasti päivää. Kyllä minäkin pyrin tervehtimään takaisinkin, piristäähän se sentään bussikuskinkin päivää.

    • Kyllä minä tervehdin ja kiitän jokaikistä bussikuskia - aina. Kuuluu yksinkertaisesti hyviin tapoihin. Kiinnitän myös siihen, että vastataanko tervehdykseen ja millä äänenpainolla. Valitettavan usein tulee vastaan kuskeja, ketkä vaikuttavat olevan erittäin turhautuneita työhönsä. Bussikuskin työ on kuitenkin asiakaspalvelutyötä melko pitkälle, joten en ymmärrä sellaisia kuskeja, keneltä asiakaspalveluhalut puuttuvat täysin.

      Kerran Kouvolan Matkakeskukselta puolen yön aikoihin kotia kohti lähtiessäni tapasin töykeimmän bussikuskin ikinä. Olin katsonut aikaisemmin Matkahuollon sivuilta kyseisen bussimatkan hinnan ja varasin käteistä sen verran. Täytyy sanoa, että näin vuoden kuluttua kyseisestä tapahtumasta, en muista, että tervehtikö kuski vai ei. Veikkaukseni on tuo jälkimmäinen vaihtoehto. Tervehdystä en muista, sillä sitä seurannut palvelu oli varsin mieleenpainuvaa. Kuski tokaisi hinnan sellaisella äänensävyllä, että ei tainnut vähempää kiinnostaa. Yllätyksekseni hinta olikin jokusen euron korkeampi kuin Matkahuollon sivuilla oli lukenut. Ystävällisesti kysyin, että miksikäs hinta on korkeampi ja tähän sain vastauksen hyvin töykeen sävyyn: "No miks et menny aikasemmin. Nyt tulee yölisä.". Oli erittäin lähellä etten laittanut palautetta kyseiselle bussiyhtiölle tuosta ihanasta asiakaspalveluhetkestä. Tästäkin huolimatta kiitin kuskia poistuessani pysäkilläni.

      • bussijussi

        Santahaminaan menevää linjaa jonkun verran ajettuani, en voi kuin ihmetellä, miten huonotapaisia sotilaita siellä koulutetaan. Karkeasti arvioituna alle prosentti varusmiehistä osaa tervehtiä ja kantahenkilökunnasta vielä harvempi.


    • Lillikki

      Kertokaa, onko ESPOOSSA havaittavissa TERVEHTIVIÄ kuskeja.
      Jos on, niin kertokaa sellaisen kuskin tuntomerkit ja linja, jota kuski
      ajaa.

      • salaper. girl

        On tervehtiviä kuskeja. En kerro tuntomerkkejä. Käy itse toteamassa..


      • nopea-poju
        salaper. girl kirjoitti:

        On tervehtiviä kuskeja. En kerro tuntomerkkejä. Käy itse toteamassa..

        ulkomaalisia on paljon


    • bussijussi

      Joo kyllä siinä enimmät tervehtimishalut katoo kun asiakkaista suurin osa kohtelee kuskia kuin ilmaa. Aika hyviä sketsejä sais noista bussiin nousemisista ja matkakortin leimaustilanteista. Pitäisköhän ruveta samanlaisella ilmeellä tuijottamaan takaisin millä muakin mulkoillaan. Ja kyllähän se niin on että se joka talohon tuloo se tervehtii ensin. Vanha pohojaalaanen viisaus ;)
      Tervetuloa Hertsikan linjoille pääsiäisen pyhinä, siellä on ainakin yksi kuljettaja joka tervehtii takaisin :)

    • n ja toinen n

      Kyllä 98 prosenttia matkustajista ARVOSTAA tervehtiviä kuskeja!!

      • flicka i staden

        Sanoisin, että lähes 100 prosenttia matkustajista arvostaa
        tervehtiviä kuskeja!!


      • saarinenheidi

        Itse ainakin aina tervehdin bussikuskeja,koska se on yställinen tapa.


    • nopea-poju

      Näin se on täällä nokialla tampereella varsinkin jos nais kuski.T.sinkku 43

    • ystävällisyys

      Näin kerran paikallisliikenteen bussissa innokkaan asiakaspalveluhenkisen kuskin joka tervehti kaikkia jotka nousivat bussiin. Kerrankin tuli ainakin 5 henkilöä peräkkäin ja kaikkia tervehti, hei, moi, terve jne.. kaikille erit tervehdykset. Kukaan ei sanonut mitään takaisin eikä edes katsonut kuskiin päin. Kyllä tuli paha mieli kuskin puolesta. :(

    • Niinpä, hei!

      Olen samaa ilmiötä ihmetellyt minäkin: MIKSI jotkut matkustajat ovat
      täysin kyvyttömiä vastaamaan kuljettajien tervehdykseen. Ja tosiaan
      se katsekontaktin välttely: Omituista, jos matkustaja ei katso, minkä
      näköisen kuljettajan kyytiin on tulossa.

      Toivottavasti kuskit huutaisivat TERVEHDYKSEN NIIN VOIMAKKAALLA
      ÄÄNELLÄ, että ne tyhmimmätkin matkustajat älyäisivät VASTATA
      TERVEHDYKSEEN.

      • ensiksi tervehtivä

        Pakko kommentoida, että miksi bussikuskin olisi ensin tervehdittävä matkustajaa?
        Yhtä lailla voi asiakas tervehtiä astuessaan bussiin, niin silloin ihan varmasti
        kuski huomioi ensin saamaansa tervehdykseen. Lukeudun oma-aloitteisesti
        tervehtivään vähemmistöön. Koskaan en ole saanut veemäistä palautetta.
        Vanhaa sanontaa lainaten: metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan on toteennäytetty.

        Hymyä ja huumoria kehiin ihan kaikille!


      • saarinenheidi

        Olen samaa mieltä kannssasi.Kun aamulla menen bussilla niin kuski sanoo aina huomenta,mutta riippuu kuskista.Välillä on tosi ärtsy kuski ja välillä on tosi kivä kuski.On ärsyttävää aina kun menen aamulla bussiin niin joudun seisomaan.ÄRSYTTÄÄ!!!!!


      • okokokok
        ensiksi tervehtivä kirjoitti:

        Pakko kommentoida, että miksi bussikuskin olisi ensin tervehdittävä matkustajaa?
        Yhtä lailla voi asiakas tervehtiä astuessaan bussiin, niin silloin ihan varmasti
        kuski huomioi ensin saamaansa tervehdykseen. Lukeudun oma-aloitteisesti
        tervehtivään vähemmistöön. Koskaan en ole saanut veemäistä palautetta.
        Vanhaa sanontaa lainaten: metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan on toteennäytetty.

        Hymyä ja huumoria kehiin ihan kaikille!

        Jaa miksikö? Noh eihän sillä väliä ole jos ei välitetä asiakkaista, asiakkaat kuitenkin tuovat rahan yritykseen ja siitä voit päätellä miksikä esimerkiksi työnantaja on sitä mieltä, että bussikuskien niinkuin muidenkin asiakaspalvelijoiden on tervehdittävä asiakasta kuin asiakasta.

        Asiakas taas maksaa myös palvelusta, eikä hänellä ole sinällänsä mitään velvollisuutta tervehtiä. Toki jokaisen oma asia sitten punnita, kuinka töykeää se on kävellä tervehtimättä.


    • äänen kannattaja

      Kuskit ei huuda tervehdystä kovalla äänellä koska useimmilla kuskeilla
      on hiljainen ääni. Ikävä kyllä.

      • mä nnnnnn

        Se yks pullonpohja-linssirillipää kuski ainaskin tervehtii voimakkaalla
        äänellä.


    • =)=)=)=)=)=)

      Täällä saa kyllä mistä tahansa aiheesta kunnon keskustelun =)

    • .

      Jaloviina

    • jahsnemne

      Täällä Kuopiossa suurin osa kuskeista tervehtii. Ehkä yksi kymmenestä ei tervehdi tai sitten en itse sitä nyökkäystä tms. huomaa. Kukin tavallaan, joku iloisesti ja reippaasti, joku nyökkäämällä. Oikein mukavaa ja asiallista. Minulla on itselläni hiljainen ääni ja ujo käytös, yritän tervehtiä vähintään nyökkäämällä, aina en saa ääntäni kuuluviin. Sitten kun vielä on vähän sosiaalisesti kömpelö, kun on jonoa ja edellinen on kuskin kohdalla ja itse on leimaamassa, ei vain saa katsettaan nostettua tai se tuntuu jotenkin pöljältä siinä vaiheessa kun on jo ihan kohdalla. Luulee pian että yritän jotain silmäpeliä. :D

      Ongelman siis saa pienestäkin asiasta kun on vaikea ihminen. ;)

      Pk-seudulla kuulemma ei tervehditä, jos joku tervehtii, niin se ei ole syntyperäinen suomalainen. Mutta kyllä mä sen ymmärrän, matkustajavirrat on isompia ja ihmiset viileämpiä tuollaisissa tilanteissa. Tuskin itsekään jaksaisin kuskina yrittää jokaista tervehtiä.

    • mansetti

      Helsingissä harva tervehtii, edes takaisin. Olen kotoisin Tampereelta, jossa olin tottunut siihen, että melkein kaikki kuskit tervehtivät, edes takaisin. Helsingissä en ole luopunut tervehtimisestä, vaikka välillä kyllä ärsyttää ettei vastausta kuulu.

      Tosin poikkeuksiakin on, kerran kuski tervehti iloisesti ja sen jälkeen kuulutti vielä aina kun saavuttiin uuteen kaupunginosaan :)

      Olen huomannut muuten matkustajissa sen, että kun tervehdin itse, seuraavakin matkustaja tervehtii melko varmasti. Ilmeisesti tässäkin on jokiu ryhmäpaine taustalla?

    • FaCeBoOk

      Joensuun seudulla tiedän vain kolme (3) bussikuskia, jotka tervehtivät. Reitti on Joensuu-Hammaslahti ja bussi 102 tai 103. Kerrankin yksi kuski oli erittäin huolehtivainen. Bussi oli 102 ja Suhmurassa oli ajamassa ja siellä otetaan kyytiin luultavasti ekaluokkalaisia oisko noin 3 km:n ajan ja yhtenä päivänä joku ekaluokkalainen poika oli tullut pyörällä pysäkillä ja kun kuski tuli hänen pysäkille ja avasi oven ja sanoi jotakuikin näin: "Laita sitä pyörää syvemmälle sinne metsään piiloon, joku vielä varastaa". Poika siirsi pyörän piiloon ja nousi kyytiin ja bussi jatkoi matkaa.

      • vanhapiika-opiskelij

        Totuushan on se, että bussikuskit eivät tervehdi kaikkia matkustajia. Siis se, tervehtiikö kuski johtuu enemmän matkustajasta, ei kuskista. Esim. juoppoja, narkkareita, syrjäytyneitä, vammaisia, opiskelijoita, hulluja ja vanhojapiikoja useimmat kuskit ei tervehdi. Pitää olla suht normaali ihminen, niin kuski tervehtii... Toki on poikkeuksia, niitä jotka ei tervehdi ketään. Ja niitä jotka tervehtii kaikkia. Ja riippuu linjastakin. Jos on paljon edellä mainittuihin ryhmiin kuuluvia ihmisiä linjalla, niin kuski "oppii" olemaan tervehtimättä. :)


    • yök.

    • Nuori N vm-69

      Loistavaa, kun bussikuski tervehtii. Tulee sellainen ihana olo, että
      bussikuski jopa arvosta meitä matkustajia.

    • keijutar3

      Minun mielestäni täytyisi laittaa kouluihin sivistys tunti. Se on jokaiselle tärkeetä että osaa tervehtiä ja saa itse tuntea saman ihanan tunteen joka lämmittää sielua myöten.

      Olen aina osannut tervehtiä kanssa ihmisiä tulivat nyt vastaan,hississä,rapussa,
      kadulla, kaupassa, bussissa tai miljoonissa muissa paikoissa. Kun hymyilen ja tervehdin saan usein hymyn ja tervehdyksen takaisin. Se tuntuu niin hyvältä :-)

    • kuikka2

      Kuskilla on tervehtimisvelvollisuus, onhan hän asiakaspaluvtyössä. Olen vastaavasti huomannut kuten joku edellinen, että Tampereella kuskit tervehtivät enemmän kuin pääkaupunkiseudulla.

    • sch11

      Minäkin olen iloinen, jos bussikuski tervehti siitä tulee turvallisempi olo matkatessa.

    • Palava Pensas
    • Rannalla ruinaten
    • 12+10

      http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=121&t=978&a=5667

      On niitä iloisia Bussinkuljettajia , ainakin ollut... :)

    • 666544

      UrhoTV on ihan surkea! Viikonlopun 2euron tarjous huijausta!! Ei pääse palveluun!

    • agree

      Jotkut bussikuskit on kamalan epäkohteliaita!! Joko huristavat nenä pystyssä ohi tai sulkevat ovet nenän edestä, ja useimmatkaan eivät tervehdi, kiva että olemassa on edes muutama kiva kuski:)

    • Suomalainen Dubaissa
    • hippooo
    • Kiitosta..

      Ainoa molemminpuoliseni ikinä. Tykkäsin todella kun lauloit peltirumpua. Sillon prkl:ssä ei ollu kaik päin helvettiä. Käyny useammanki bändin keikoilla vain henk.yksinäisyyden takia. :)

    • asiaton 13
    • dogy

      Minua ei bussi kuski yleensä tervehdi=(
      mutta minä sanon aina varovasti: "Moi" olen aika ujo ja nuori
      enkä uskalla puhua lujaa oudoille...paitsi netissä=D
      kiitos kuuluu silti aina minutla, mutta sekin hiljaa...

    • .

      Joo nyt siis riku en tod ole tyytyväinen.et lopetat kaiken ja sillä siisti.siinä kaik vaihtoehdot.

    • heino

      minun yhdistyksessäni on pienet jäsenmaksut ja yhteiskuljetus linja-autolla eri tapahtumiin ja kaikilla on varaa siihen
      kuski yleensä kiittää seurasta:)

    • pieniminä
    • .

      Vai niin

    • jonikk
    • tervehdin+hymyilen

      Älkää aina odottako, että teitä tervehditään vaan voitte ihan yhtä hyvin itse tervehtiä. Tervehdin bussikuskeja, kassoja ihan kaikkia asiakaspalvelijoita. Niillä on kova duuni ja ystävällinen asiakas ja kohtelu piristää ihmeesti.

      Valitettavan monet kohtelee asiakaspalvelijoita omina kaatopaikkoinaan, joille voi huudella mitä tahansa. Varsinkin JOULUN AIKAAN!!! ASIAKKAAT ON SAAKELIN KIUKKUSIA IHAN JOKA KAUPASSA. ARVATKAA ONKO SITÄ KIVA KUUNNELLA KAIKET PÄIVÄT? Miettikää itsenne siihen asemaan.

      JA äijät: ne ihmiset ei ole palkattu siksi että niiden olis pakko kuunnella kaikkien murheet. Ja Ihan kaikille: olkaa ystävällisempiä toisillenne. Ihmiset on jokapaikassa nykyään saakelin kiukkusia.

    • 20+15

      Idiootit. -.-

      Ihanku joku bussikuski haluaisi tervehtiä joka vitun asiakasta joka astuu bussiin... niitähän on satoja päivässä.

      Aivojen käyttö on sallittu!

    • organic

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe