Minulla on Englannin kielen opiskelemiseksi Opin ja liittojen kirja myös Englanniksi. Luku 38:4 kuuluu Englanniksi:
I am the same which have taken the Zion of Enoch into my own bosom; and verily, I say, even as many as have believed in my name, for I am Christ, and in mine own name, by the virtue of the blood which I have split, have I pleaded before the Father for them.
Suomeksi:
Minä olen se, joka on ottanut Eenokin Siionin omaan helmaani, ja totisesti minä sanon: Kaikkien niiden puolesta, jotka ovat uskoneet minun nimeeni, sillä minä olen Kristus, minun omaan nimeeni, veren kautta, jonka minä olen vuodattanut heidän puolestaan, minä olen rukoillut Isän edessä.
Jeesus mielestäni sanoo, että hän on ottanut kaikki, jotka uskovat häneen, helmoihinsa samoin kuin Eenokin Siionin, eikä vain rukoillut heidän puolestaan niinkuin suomalaisessa käännöksessä.
Tämähän on mielenkiintoista, koska Eenokin koko kaupunki ihmisineen menivät elävinä taivaaseen, niinkuin Elia ja jotkut muut. Siis jos oikein uskoo todella, voi päästä elävänä taivaaseen maistamatta kuolemaa. Niinhän Jeesus sanoo Raamatussa hieman mystisesti: Joka uskoo minuun, ei ikinä kuole. Toisaalta tiedämme, että lukuisat suuret profeetat, apostolit ym Jeesus mukaanlukien, ovat käyneet kuoleman kautta.
Pieni käännösvirhe
20
87
Vastaukset 20
- mormonimamma
Tarkka havainto!
Nykysuomennoksessa kohta kuuluu näin. "Minä olen sama, joka on ottanut Henokin Siionin omaan huomaansa, ja totisesti minä sanon, tosiaankin kaikki, jotka ovat uskoneet minun nimeeni, sillä minä olen Kristus, ja omassa nimessäni, vuodattamani veren tähden, minä olen vedonnut Isän edessä heidän puolestaan."
Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan muutamista ihmisistä, jotka menivät taivaaseen "maistamatta kuolemaa", mutta melko poikkeuksellista se käsittääkseni on. - tode*
missä Jeesus mielestäsi puhuu Eenokin Siionista?
- tode*
nenada kirjoitti:
Oiskohan siinä OL38:4
höh. Tarkoitin Raamattua, tietysti.
- mormonimamma
tode* kirjoitti:
höh. Tarkoitin Raamattua, tietysti.
Luulin, että tarkoitit Jeesusta. Mutta kun tarkoititkin Raamattua, niin kohdassa Hepr. 11:5 kerrotaan: "Uskon vuoksi otettiin Henok pois niin, ettei hän kokenut kuolemaa. 'Sitten häntä ei enää ollut, sillä Jumala otti hänet luokseen.' Ennen kuin hänet otettiin pois, hän näet oli - niin hänestä todistetaan - elänyt jumalan mielen mukaisesti." Miten sinä tulkitset tämän raamatunkohdan?
- Ev.lut.
mormonimamma kirjoitti:
Luulin, että tarkoitit Jeesusta. Mutta kun tarkoititkin Raamattua, niin kohdassa Hepr. 11:5 kerrotaan: "Uskon vuoksi otettiin Henok pois niin, ettei hän kokenut kuolemaa. 'Sitten häntä ei enää ollut, sillä Jumala otti hänet luokseen.' Ennen kuin hänet otettiin pois, hän näet oli - niin hänestä todistetaan - elänyt jumalan mielen mukaisesti." Miten sinä tulkitset tämän raamatunkohdan?
Tässä nyt on jokin väärinkäsitys. Opin ja liittojen sen paremmin kuin Mormonin kirjassakaan EI OLE Jeesuksen sanoja. Niitä on vain Raamatussa. Sinulta on näköjään perusasiat hakusessa.
- mormonimamma
Ev.lut. kirjoitti:
Tässä nyt on jokin väärinkäsitys. Opin ja liittojen sen paremmin kuin Mormonin kirjassakaan EI OLE Jeesuksen sanoja. Niitä on vain Raamatussa. Sinulta on näköjään perusasiat hakusessa.
Jos minulle huolesi osoitit, niin joudun toteamaan, että Heprealaiskirje, jota lainasin, on Raamatussa, mutta ei sisällä pääsääntöisesti Jeesuksen sanoja. Nimimerkki Tode peräänkuulutti ensin Jeesuksen sanoja, mutta muutti sitten lähteen Raamatuksi.
Miten muuten sinä tulkitset lainaamani raamatunkohdan? - tode*
mormonimamma kirjoitti:
peräänkuulutan tietoa kokonaisen "Eenokin Siionin" eli kaikkien kaupungin asukkaiden taivaaseenottamista. Siitä Jeesus ei puhu ollenkaan.
Hei Olli ja hyvää kevättä! Mikäs estäisi vaikka takaisin tulemast?
Jotkut on todella muutettu, kuolemaa maistamatta. Elia haettiin tulisilla vaunuilla Mooses "katosi", 3 opetuslasta saattavat tänäpäivänäkin kiertää maailmaa...
Sinun kannattaisi kuunnella niitä BYUn keskusteluja pyhiksistä BYU.tv ssä.... todella mielenkiintoisia juttuja tulee esiin. Niin noissa käännöksisssä olen huomannut muutamia kompastuskiviä muuallakin...- tode*
noinkohan "Olli" pitää totena tuota, että "3 opetuslasta saattaavat tänä päivänäkin kiertää maailmaa.."?
Samoin. Ei mua tarvitse käännyttää, kun olen jo kääntynyt. Olen ihan onnellinen kirkon ulkopuolella. Tarkemmin www.santavuori.com
Radiota kuuntelen, mutta onko siellä TV:kin jossakin?tode* kirjoitti:
noinkohan "Olli" pitää totena tuota, että "3 opetuslasta saattaavat tänä päivänäkin kiertää maailmaa.."?
Kyllä se on totta, 3 opetuslasta Amerikasta ja ainakin yksi, Johannes, vanhalta mantereelta. He ovat salattuja maailmalta, mutta joillakin uskovilla on onni tuntea heitä, ja monet ovat tietysti nähneet tietämättä ketä näkivät, niinkuin enkeleitäkin.
He tiettävästi ovat erityisesti Israelin kokoamisen työssä, ja koska se on mormonienkin tehtävä, he paljolti ovat mormonien mukana jollakin tavoin.
Että he elävät 2000 vuotta, on tietysti ihme, mutta Jeesuksen usko on ihmeiden usko. Tähän asiaan vihjataan Johanneksen evankeliumin lopussa, mutta onko niin, niin kirkolle (Pietarille) sanottiin, että mitä se sinulle kuuluu.
Jos maailmassa, varsinkin universumissa, ei olisi salaisuuksia ja ihmiselle ihmeellisiä asioita, niin sehän se vasta ihme olisikin, kun galakseja on niin paljon, ja ihminen tuntee vain vähän asioita maapallolla.Olli.S kirjoitti:
Samoin. Ei mua tarvitse käännyttää, kun olen jo kääntynyt. Olen ihan onnellinen kirkon ulkopuolella. Tarkemmin www.santavuori.com
Radiota kuuntelen, mutta onko siellä TV:kin jossakin?TV tässä: http://www.byutv.org/live
Ei tartte käännyttää ei... mutta olisit vielä onnellisempi jäsenenä. Vaikka on ihmisiä jotka eivät hyväksy ns. spekulointia, ainakaan jos niistä pitää liian suurta ääntä. No joka tapauksessa jos havaitset kuitenkin tarpeelliseksi... on minulla parikin poikaa, jotka voivat tulla sinut upottamaan ja löytyy niitä halukkaita sinua lähempääkin. Sano vaan sitten, kun kiinnostaaa. Taitaa Olli pelätä vettä... ai oli paha, hyi minua... menen luettelemaan avemarioita.
Aurinkoista kevättä, kauniit ovat maisemat sielläpäin. Meillä näkyy tuo autotallin seinä pienen vihreän läntin takana.... pitäs kai tehdä ankkalampi ja kaarnavene... siihenkin kai tartte 2 metrin aita, et naapurin pienet ei kiipee yli ja huku....nenada kirjoitti:
TV tässä: http://www.byutv.org/live
Ei tartte käännyttää ei... mutta olisit vielä onnellisempi jäsenenä. Vaikka on ihmisiä jotka eivät hyväksy ns. spekulointia, ainakaan jos niistä pitää liian suurta ääntä. No joka tapauksessa jos havaitset kuitenkin tarpeelliseksi... on minulla parikin poikaa, jotka voivat tulla sinut upottamaan ja löytyy niitä halukkaita sinua lähempääkin. Sano vaan sitten, kun kiinnostaaa. Taitaa Olli pelätä vettä... ai oli paha, hyi minua... menen luettelemaan avemarioita.
Aurinkoista kevättä, kauniit ovat maisemat sielläpäin. Meillä näkyy tuo autotallin seinä pienen vihreän läntin takana.... pitäs kai tehdä ankkalampi ja kaarnavene... siihenkin kai tartte 2 metrin aita, et naapurin pienet ei kiipee yli ja huku....Kiitos TV-linkistä
Kuule, älä sinä tule sanomaan minulle, missä minä olisin onnellisempi. Etkö tajua, että se on lahkolaista käännyttämistä? Minä olen ihan onnellinen näin, ja muista ikuisesti että kristinusko on vapaaehtoisuuden uskontoa. On raivostuttavaa, jos minulta yritetään viedä valinnan vapaus ja väitetään että vain näin ja näin on oikein. Minä päätän itse, mikä minusta on oikein, ja tämä pätee kaikkien ihmisten kohdalla uskontonsa ja paikkansa valitsemisessa. Jokaisen valintaa pitää kunnioittaa eikä epäillä.
Varmasti moni on ihan onnellinen katolisenakin, niinkuin ilmeisesti tämän viestiketjun aloittaja. Jeesus on se portti eikä mikään kirkko, ei edes mormoonikirkko. Ja jokainen johdatetaan oikeaan paikkaansa, hengelliseen kotiinsa; itsestäänselvää on, ettei se koti kaikille ole mormonikirkon jäsenyys. Vapaan katolisen kirkon pappi sanoi kerran, että kirkot ovat kuin tikapuita, sitten kun on kiivennyt perille, tikapuuta ei enää tarvitse. Tässä on jokin totuus, jota käännyttäjät eivät ymmärrä.Olli.S kirjoitti:
Kiitos TV-linkistä
Kuule, älä sinä tule sanomaan minulle, missä minä olisin onnellisempi. Etkö tajua, että se on lahkolaista käännyttämistä? Minä olen ihan onnellinen näin, ja muista ikuisesti että kristinusko on vapaaehtoisuuden uskontoa. On raivostuttavaa, jos minulta yritetään viedä valinnan vapaus ja väitetään että vain näin ja näin on oikein. Minä päätän itse, mikä minusta on oikein, ja tämä pätee kaikkien ihmisten kohdalla uskontonsa ja paikkansa valitsemisessa. Jokaisen valintaa pitää kunnioittaa eikä epäillä.
Varmasti moni on ihan onnellinen katolisenakin, niinkuin ilmeisesti tämän viestiketjun aloittaja. Jeesus on se portti eikä mikään kirkko, ei edes mormoonikirkko. Ja jokainen johdatetaan oikeaan paikkaansa, hengelliseen kotiinsa; itsestäänselvää on, ettei se koti kaikille ole mormonikirkon jäsenyys. Vapaan katolisen kirkon pappi sanoi kerran, että kirkot ovat kuin tikapuita, sitten kun on kiivennyt perille, tikapuuta ei enää tarvitse. Tässä on jokin totuus, jota käännyttäjät eivät ymmärrä.Pyydän nöyrimmästi anteeksi.... kiusallani minä sen vaa sanoin... olin tuhma.. tunnustan. Hyi hyi ... slap me!
Aurinkoista päivää sinnekin.- tode*
Olli.S kirjoitti:
Kyllä se on totta, 3 opetuslasta Amerikasta ja ainakin yksi, Johannes, vanhalta mantereelta. He ovat salattuja maailmalta, mutta joillakin uskovilla on onni tuntea heitä, ja monet ovat tietysti nähneet tietämättä ketä näkivät, niinkuin enkeleitäkin.
He tiettävästi ovat erityisesti Israelin kokoamisen työssä, ja koska se on mormonienkin tehtävä, he paljolti ovat mormonien mukana jollakin tavoin.
Että he elävät 2000 vuotta, on tietysti ihme, mutta Jeesuksen usko on ihmeiden usko. Tähän asiaan vihjataan Johanneksen evankeliumin lopussa, mutta onko niin, niin kirkolle (Pietarille) sanottiin, että mitä se sinulle kuuluu.
Jos maailmassa, varsinkin universumissa, ei olisi salaisuuksia ja ihmiselle ihmeellisiä asioita, niin sehän se vasta ihme olisikin, kun galakseja on niin paljon, ja ihminen tuntee vain vähän asioita maapallolla.kuulostaa erityisen antikristilliseltä ja sanalla sanoen taikuudelta nuo juttusi 2000 -vuotiaista Israelin kokoajista. Sen kun vielä ottaa huomioon, että Jumala ilmoittaa Raamatussa olevansa itse se, joka Israelin kokoaa!.
nenada kirjoitti:
Pyydän nöyrimmästi anteeksi.... kiusallani minä sen vaa sanoin... olin tuhma.. tunnustan. Hyi hyi ... slap me!
Aurinkoista päivää sinnekin.Saat anteeksi.
tode* kirjoitti:
kuulostaa erityisen antikristilliseltä ja sanalla sanoen taikuudelta nuo juttusi 2000 -vuotiaista Israelin kokoajista. Sen kun vielä ottaa huomioon, että Jumala ilmoittaa Raamatussa olevansa itse se, joka Israelin kokoaa!.
Jumala on ihmeiden Jumala. Hänelle tuommoinen on aivan mahdollista, vai kiellätkö Jumalan kaikkivaltiuden?
Tarvitseehan jokainen johtaja työntekijöitä, ettei Jumala yksin Israelia kokoa. Sulla on logiikkavirheitä, kun haluat väen väkisin vastustaa erilaista tulkintaa kristinuskosta ja Raamatusta kuin itselläsi on.
Epäuskon tähden ihmeitä ei näe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3741220- 71768
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37716- 50622
- 44615
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri21554SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht346546- 63533
- 84498
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22469