Kauneusleikkaus epäonnistuu usein

Monille yllätys

Pieleen menneitä kauneusleikkauksia piilotellaan

Kauneusleikkausten epäonnistumiset ovat paljon yleisempiä kuin luullaan. Komplikaatiot ja myös tyytymättömyys lopputulokseen yllättävät monet leikatut. Tutkimuksen mukaan jopa joka viides asiakas on tyytymätön lopputulokseen heti leikkauksen jälkeen. Ulkomailla halvemmalla tehty leikkaus sisältää monesti suurempia riskejä.

Epäonnistuneista leikkauksista ei juuri puhuta. Usein potilas on niin häpeissään, että hän ei halua esitellä leikkauksen lopputulosta muille. Kirurgit puolestaan ovat sitä mieltä, että asiakkaiden tyytymättömyys johtuu ylisuurista odotuksista.

Plastiikkakirurgian dosentti Sirpa Asko-Seljavaaran mukaan eniten epätyytyväisyyttä tulee rintaleikkauksista. Leikkauksen jälkeen implantin koko, muoto tai sijoituskohta ei miellytäkään. Ajan myötä keho alkaa myös helposti hylkiä vierasta implanttia, ja kudokset kasvattavat sen ympärille kapselin, joka tekee koko rinnan luonnottoman kovaksi.
Ilta-Sanomat

81

6669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riskejä salataan

- Stakesin tutkimuksessa lähes 60 % naisista sanoi, että he eivät olleet saaneet riittävästi tietoa silikoni-implanteista ennen leikkaustaan

- Tampereen yliopiston terveystieteen laitoksen tutkimuksessa todettiin, että vain 40 % silikoni-implantit hankkineista naisista oli saanut tarpeellisen määrän tietoa ennen leikkaustaan.

Euroopan unionikaan ei luota silikoneja kauppaaviin firmoihin:

- Implantit hankkivien naisten osuus vähenisi, jos riskeistä ja seurauksista annettaisiin enemmän tietoa ennen operaatiota

- EU vaatii rintaimplanttien markkinoinnin valvonnan varmistamista väärien ja harhaanjohtavien tietojen ehkäisemiseksi

• Kuva silikoneista

Alla olevassa linkin kuvassa nainen on kuvattu viikko silikonileikkauksen jälkeen.

http://www.realself.com/files/1-week-post-op-46289.jpg

Sama nainen kirjoittaa:
      "I just had a lift with 250'cc silicone implants over the muscle one week ago. I was a very droopy B cup but now my boobs look like torpedos!? should they be this pointy ? Also they look very uneven."

• sopivaa pelottelua

Tuollaiset arvet syntyy suurten rintojen pienennyksestä tai kohotuksesta. Samanlaista jälkeä tekee myös julkinen puoli pienentäessään ylisuuria rintoja.

Tavanomaisessa implanttien laitossa leikkausarvet ovat siististi rintojen alla tai kainalossa.

• Silikonien poisto

On hyvä muistaa myös se, että jos silikonit myöhemin poistetaan, rinnoista ei enää koskaan saa samanlaisia kuin ne olivat alunperin. Implantit ovat venyttäneet rintoja huomattavasti, ja myös leikkausten arvet muistuttavat naisia silikoneista koko loppuelämän.

http://stopcancerfund.org/nrcOLD/htdocs/images/explant.jpg

Linkissä on 29-vuotias nainen, jonka implantit on poistettu niiden aiheuttaman vakavan kapseloitumisen takia.

• Rahat täysin hukkaan
      • ! ! ! !

Virusvaroitus sivulta ! ! !

• Ei ollut varoitusta

Ei siellä ollut mitään virusvaroitusta. Olet ilmeisesti vain silikonien tyrkyttäjä, ja et siksi halua, että naiset näkisivät etukäteen, miten pahaa jälkeä silikonit voivat saada aikaan.

• ! ! ! !

No jos sinulla ei ole yhtä tehokasta virustorjujaa kuin minulla, niin nyt koneessasi on virus. Minulla virustorjunta-ohjelmani katkaisi yhteyden välittömästi ja varoitti sivustolla olevasta viruksesta. Mutta minulla onkin maksullinen ohjelma joka päivittyy jatkuvasti.

Netissä on runsaasti kuvia komplikaatioista, mutta selostuksestasi päätellen tässä ei ole sellaisesta kyse vaan ylikokoisista implanteista.

• Kirurgi puukotti

7 Päivää -lehti 21.3.2011

Plastiikkakirurgi puukotti - huh, mitä hirviöitä!
      Julkkisten plastiikkakirurgiset toimenpiteet eivät aina onnistu hyvin.

Amanda Lepore tunnettiin aiemmin Armand-nimisenä miehenä

http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a169371/plastiikkakirurgi puukotti huh mita hirvioita/?p=1

Sylvester Stallonen äiti Jackie Stallone on hyvä esimerkki pieleen menneestä kasvoremontista ja siitä, ettei nuoruuden hehkeyttä saa takaisin millään maailman summalla.

http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a169371/plastiikkakirurgi puukotti huh mita hirvioita/?p=2

Kuusikymppiset ranskalaiset kaksoset ovat tavoitelleet ikuista nuoruutta lukuisilla leikkauksilla ja botoxilla. Leukaimplanttien lisäksi veljeksille on tehty useita kasvojenkohotuksia.

http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a169371/plastiikkakirurgi puukotti huh mita hirvioita/?p=3

Jocelyn Wildenstein on yksi maailman kammottavimmista kauneusleikkauksien uhreista.

http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a169371/plastiikkakirurgi puukotti huh mita hirvioita/?p=4

Dead or Alive -yhtyeen laulajalle Pete Burnsille on tehty kymmeniä kasvoleikkauksia. Yksi hänen huulileikkauksistaan johti niin vakavaan märkimiskierteeseen, että hänen huulensa jouduttiin lähes amputoimaan.

http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a169371/plastiikkakirurgi puukotti huh mita hirvioita/?p=5

Kannattaako maksaa suuria summia siitä, että muuttuu muovisen näköiseksi pelleksi, jota kaikki säälivät?

• Rolf Nordström sanoo

Iltalehti 29.3.2010:
      "Rolf Nordströmin vinkit klinikkaa valittaessa:

1. Hoitopaikan taso on kuluttajan kannalta kaikkein tärkein seikka.

2. Katso hoitopaikan nettisivut. Etsi tietoa leikkaavasta lääkäristä, onko hänellä esimerkiksi kansainvälistä opettajakokemusta, löytyykö häneltä kansainvälisiä julkaisuja. Löytyykö CV:tä? Entä mihin pätevyyteen rajattuihin huippujärjestöihin leikkaava lääkäri kuuluu, esimerkiksi ASAPS ja ICAPS.

3. Millainen työkokemus leikkaavalla lääkärillä on?

4. Onko hoitopaikka erikoistunut pelkästään esteettiseen ja plastiikkakirurgiseen toimintaan?

5. Jokaisella potilaalla pitäisi olla mahdollisuus nähdä juuri häntä leikkaavan kirurgin tuloksista kuvia.

6. Ulkomailla käydessä täytyy myös muistaa se, ettei siellä päde potilasvakuutus eikä Suomen lait.

Professori Nordström muistuttaa, että kirurgia on aina vaarallista. Kaikki komplikaatiot kuolemantapauksista alkaen ovat mahdollisia. Mitä huonompi hoitopaikka, sitä suuremmat ovat riskit."

• fnsn

nordtröm nyt on ehkä hiukkapikkasen omahyvänen...

esim toi 2. ... kansainvälinen työ; miten se vaikuttaa kirurgin pätevyyteen?

• Mainostamainosta
        fnsn kirjoitti:

nordtröm nyt on ehkä hiukkapikkasen omahyvänen...

esim toi 2. ... kansainvälinen työ; miten se vaikuttaa kirurgin pätevyyteen?

Nortin tapauksessa asiaa on korostettu koska hänellä se professori-nimityskin on ulkomailta. Suomalaista opettajakokemusta ei ilmeisesti ole minkäänlaista.

• Roikkuvat posket

Kuulun tähän suureen häpeäjien joukkoon. Kaksi vuotta sitten tehdyt face lift ja yliluomileikkaukset epäonnistuivat, molemmat!
      Sain pitkän väännön jälkeen luvan mennä uusintaleikkauksiin samaan hintaan, En kuitenkaan halunnut enää jatkaa toimenpiteet tehneen kirurgin asiakkaana, kun en ymmärrettävästi voi enää luottaa häneen.
      En liioin koskaan uskalla hakeutua niin suureen ja riskejä sisältävään leikkaukseen kuin face lift on, joten korjautin sitten toisella kirurgilla vain silmäluomet vuoden kuluttua ao. toimenpiteistä.
      Sen lisäksi, että esteettinen tulos oli huono = kukaan ei ole huomannut mitään positiivista muutosta ulkonäössäni - sain kylkiäisenä erittäin rumat ja näkyvät arvet, joita sitten piilottelen loppuikäni.
      Näin kauneusleikkauksesta tulikin rumuusleikkaus.
      Aiheestakin tyytymätöntä potilasta kohdellaan usein yliolkaisesti: lääkäri ei myönnä virhettään, klinikan johto puhuu asiakkaista, joilla on epäterve suhde ulkonäköönsä. Pyysin second opinionia kahdelta muulta kirurgilta. Nämä kauhistelivat näkemäänsä ja pitivät korjauksia aiheellisina..
      Huomattakoon, että leikkaukseni tehtiin Suomessa, suomalaisella klinikalla, joten suomalaisen plastiikkakirurgin osaaminen ei aina ole ajan tasalla.
      Toki ymmärrän, että lääkäritkin tekevät virheitä. Mutta heidän pitäisi kantaa vastuu niistä. Plastiikkakirurgisissa toimenpiteissä riskin kantaa siis pääsääntöisesti potilas.

• Minäkin kävin

kauneusleikkauksessa Suomessa, nimekkäässä ja kalliissa paikassa. En ollut tyytyväinen, ja jäi tosi rumat näkyvät arvet. Valitin asiasta, mutta se oli klinikan puolelta yhtä venkoilua, joten väsyin ja luovutin. Suomalainen klinikka ei tosiaankaan ole laadun tae.

• Aivan totta
        Minäkin kävin kirjoitti:

kauneusleikkauksessa Suomessa, nimekkäässä ja kalliissa paikassa. En ollut tyytyväinen, ja jäi tosi rumat näkyvät arvet. Valitin asiasta, mutta se oli klinikan puolelta yhtä venkoilua, joten väsyin ja luovutin. Suomalainen klinikka ei tosiaankaan ole laadun tae.

Ei tosiaankaan ole. Itse en suomalaiseen saati virolaiseen klinikkaan edes mene. Täällä tullaan kaikessa jälkijunassa. Kirurgien pitäisi lisäksi koko ajan päivittää ammattitaitoaan ja esim. ottaa uusia tekniikoita käyttöön mitä muualla maailmassa käytetään jo yleisesti. Syy siihen on vielä liian vähäinen kilpailu Suomessa. Täällä ei kirurgin tarvitse sillä lailla "skarpata" ja laskuttaakin voi melkein mitä tahansa. Muualla Euroopassa kilpailu on tosi kovaa, joten siellä kirurgin tulee pitää koko ajan itsensä ajan hermolla ja päivittää osaamistaan jatkuvasti. Jos kirurgi tekee huonoa jälkeä, tieto siitä leviää kulovalkean tavoin, ja pian hän onkin jo entinen kirurgi. Samoin kova kilpailu pitää hinnat kurissa. Suomalaista kirurgiaa voisi melkeinpä verrata VR:ään. Kun VR:llä ei ole kilpailua, niin laatukin tökkii pahasti, mutta asioille ei välttämättä tarvitse tehdä mitään niin kauan kuin vain asiakkaat käyttävät junaa.

• Meneeurooppaankiitos
        Aivan totta kirjoitti:

Ei tosiaankaan ole. Itse en suomalaiseen saati virolaiseen klinikkaan edes mene. Täällä tullaan kaikessa jälkijunassa. Kirurgien pitäisi lisäksi koko ajan päivittää ammattitaitoaan ja esim. ottaa uusia tekniikoita käyttöön mitä muualla maailmassa käytetään jo yleisesti. Syy siihen on vielä liian vähäinen kilpailu Suomessa. Täällä ei kirurgin tarvitse sillä lailla "skarpata" ja laskuttaakin voi melkein mitä tahansa. Muualla Euroopassa kilpailu on tosi kovaa, joten siellä kirurgin tulee pitää koko ajan itsensä ajan hermolla ja päivittää osaamistaan jatkuvasti. Jos kirurgi tekee huonoa jälkeä, tieto siitä leviää kulovalkean tavoin, ja pian hän onkin jo entinen kirurgi. Samoin kova kilpailu pitää hinnat kurissa. Suomalaista kirurgiaa voisi melkeinpä verrata VR:ään. Kun VR:llä ei ole kilpailua, niin laatukin tökkii pahasti, mutta asioille ei välttämättä tarvitse tehdä mitään niin kauan kuin vain asiakkaat käyttävät junaa.

Kun ei tiedä asioista mitään niin ei kannattaisi paljon lässyttää. Nämä mutu-mielipiteet "skarppailuista" ja ammattitaidon päivityksistä on yhtä tyhjän kanssa. Meneppä seuraavaksi vaikkapa liikunta-aiheisille sivuille kertomaan miten 5min päivittäisellä liikunnalla joka ei hikoiluta eikä hengästytä päästään maratonkuntoon.

• Aivan totta
        Meneeurooppaankiitos kirjoitti:

Kun ei tiedä asioista mitään niin ei kannattaisi paljon lässyttää. Nämä mutu-mielipiteet "skarppailuista" ja ammattitaidon päivityksistä on yhtä tyhjän kanssa. Meneppä seuraavaksi vaikkapa liikunta-aiheisille sivuille kertomaan miten 5min päivittäisellä liikunnalla joka ei hikoiluta eikä hengästytä päästään maratonkuntoon.

Olen jo käynytkin ja voin jopa mennä uudestaankin. Mitähän tää liikunta-aihe tähän liittyy, en ymmärrä?? No tuskinpa mitään järkevää yrität sanoa... Sitäpaitsi tiedän näistä asioista jonkin verran, itse et taida juuri mitään tietää. Ja mitä se sinua haittaa, jos minä olen tätä mieltä niinkuin olen?? Jokainen saa täällä kait vapaasti esittää mielipiteitään ja kommentoida, vai saako? Kuule, sinä voit ihan vapaasti käydä Suomessa tai Virossa tai ihan missä haluat, ja minä käyn vapaasti siellä missä haluan ja missä saan onnistuneita lopputuloksia kohtuuhintaan ja nykytekniikalla tehtynä. Oletko kenties kateellinen, kun noin v....taa?? Tässä on sitten kaikki mitä sinulle tästä aiheesta lässytän, sinä voit jatkaa lässytystäsi aivan vapaasti. Ja tervemenoa vaan Viroon, siellähän sinä kuitenkin käyt, vai kuinka??

• heheh
        Aivan totta kirjoitti:

Olen jo käynytkin ja voin jopa mennä uudestaankin. Mitähän tää liikunta-aihe tähän liittyy, en ymmärrä?? No tuskinpa mitään järkevää yrität sanoa... Sitäpaitsi tiedän näistä asioista jonkin verran, itse et taida juuri mitään tietää. Ja mitä se sinua haittaa, jos minä olen tätä mieltä niinkuin olen?? Jokainen saa täällä kait vapaasti esittää mielipiteitään ja kommentoida, vai saako? Kuule, sinä voit ihan vapaasti käydä Suomessa tai Virossa tai ihan missä haluat, ja minä käyn vapaasti siellä missä haluan ja missä saan onnistuneita lopputuloksia kohtuuhintaan ja nykytekniikalla tehtynä. Oletko kenties kateellinen, kun noin v....taa?? Tässä on sitten kaikki mitä sinulle tästä aiheesta lässytän, sinä voit jatkaa lässytystäsi aivan vapaasti. Ja tervemenoa vaan Viroon, siellähän sinä kuitenkin käyt, vai kuinka??

Uskon hyvin ettet ymmärrä.Sinunkaltaisillesi pitää vääntää rautalangasta että menee perille... Koko tekstisi on täynnä taviksen ennakkoluuloja ja mutuilua.
        En ole käynyt , enkä ole menossa leikkauksiin, olen hyvännäköinen ilmankin.

• Aivan totta
        heheh kirjoitti:

Uskon hyvin ettet ymmärrä.Sinunkaltaisillesi pitää vääntää rautalangasta että menee perille... Koko tekstisi on täynnä taviksen ennakkoluuloja ja mutuilua.
        En ole käynyt , enkä ole menossa leikkauksiin, olen hyvännäköinen ilmankin.

Edellisestä viestistä unohdin mainita, että muualla ne tekevät siastakin poliisikoiran, jos tarve vaatii, mutta ei Suomessa tai Virossa. Ja miten niin ennakkoluuloja ja mutuilua? Sulla itsellä ei taida olla minkäänlaista kompetenssiä näihin asioihin, kunhan nyt siellä kirjoittelet. Eihän täällä Suomessa saa edes sairauksiin kunnolla apua. Niinpä käynkin ulkomailla hoidattamassa itseäni sairauteni takia, hammaslääkärissä, kauneushoidoissa ja vaikka missä. En käytä täkäläisiä lainkaan. Minulla on kuule varaa käydä ulkomailla vaikka erikoislääkäreillä. Samoilla reissuilla tulee usein myös shoppailtua kaikkea mukavaa. Kuulostaako kivalta? Se on hyvä, että itse olet hyvännäköinen luonnostaan, mutta onneksi on tämä plastiikkakirurgia, että rumastakin saa tehtyä kauniin :) Nyt kuule mulla on tässä muutakin tekemistä, toivon vain että et rupsahda missään vaiheessa.

• aivan totta
        Aivan totta kirjoitti:

Edellisestä viestistä unohdin mainita, että muualla ne tekevät siastakin poliisikoiran, jos tarve vaatii, mutta ei Suomessa tai Virossa. Ja miten niin ennakkoluuloja ja mutuilua? Sulla itsellä ei taida olla minkäänlaista kompetenssiä näihin asioihin, kunhan nyt siellä kirjoittelet. Eihän täällä Suomessa saa edes sairauksiin kunnolla apua. Niinpä käynkin ulkomailla hoidattamassa itseäni sairauteni takia, hammaslääkärissä, kauneushoidoissa ja vaikka missä. En käytä täkäläisiä lainkaan. Minulla on kuule varaa käydä ulkomailla vaikka erikoislääkäreillä. Samoilla reissuilla tulee usein myös shoppailtua kaikkea mukavaa. Kuulostaako kivalta? Se on hyvä, että itse olet hyvännäköinen luonnostaan, mutta onneksi on tämä plastiikkakirurgia, että rumastakin saa tehtyä kauniin :) Nyt kuule mulla on tässä muutakin tekemistä, toivon vain että et rupsahda missään vaiheessa.

Huomasin, että eihän sulla mitään kompetenssia voi ollakaan, kun et ole missään operaatioissa käynytkään.

• rassukka hermostui
        aivan totta kirjoitti:

Huomasin, että eihän sulla mitään kompetenssia voi ollakaan, kun et ole missään operaatioissa käynytkään.

Hahahha...Lääkärin ei tarvitse olla potilaana .Katsoppa sivistyssanakirjasta muutama muukin sivistyssana kompetenssin lisäksi niin se korvaa kyllä koulutuksesi puutteet....not

• Aivan totta
        rassukka hermostui kirjoitti:

Hahahha...Lääkärin ei tarvitse olla potilaana .Katsoppa sivistyssanakirjasta muutama muukin sivistyssana kompetenssin lisäksi niin se korvaa kyllä koulutuksesi puutteet....not

Hah, haa taisit mennä halpaan. Tein sen aivan tahallani. Ettet nyt vain itse joutunut käyttämään sivistyssanakirjaa?? Kaiken kaikkiaan tämä on nyt absurdia spekulointia sekundäärisillä argumenteilla. Tässä sulle riittääkin miettimistä koko illaksi, minä lopetan nyt tähän. En viitsi käyttää aikaani tällaiseen paskanjauhamiseen puupään kanssa.

• Onhan se hyvä tuoda esille näiden parannusten kääntöpuolikin, mutta tosiasia on, että minkä vaan asian voi vetää liiallisuuksiin. silloin kun lähtee tällaisiin operaatioihin, ensimmäisenä tekopaikan valintaperusteena hinta, on itse vastuussa lopputuloksesta. Kyllä jokaisella terveen harkintakyvyn omaavalla ihmisellä pitäisi hälytyskellot soida, että voi tapahtua jotain mitä ei odota, eikä siitä oteta vastuuta, jos menee paikkaan, minkä hinta on murto-osa muiden hinnoista.

Tietysti joka alalla on jokatyyppistä tekijää, ja mitä isommista summista on kyse, sitä enemmän alalle pyrkii myös yrityksiä ja tekijöitä, jotka hmmm... eivät ole niin vastuuntuntoisia tai edes ammattitaitoisia kuin kuuluisi, kun raha pistää pään sekaisin.

Oma, suomalainen plastiikkakirurgini teki selväksi riskit: nyt pelataan ihmisen elimistöllä, ja lopputulokset ovat todellakin vain arvioita, koska jokaisen elimistö toimii erilailla, eikä sitä voi tietää mistään etukäteen. Eriteltiin mahdolliset komplikaatiot, ajan vaikutus lopputulokseen jne.
      Itselläni oli vielä perussairaus, jonka olemassaolo voisi vaikuttaa lopputuloksen epäonnistumiseen, ja lääkäri kertoi tämänkin. Vielä leikkauspäivänäkin lääkäri sanoi, että ei leikata, jos et ole ihan varma (pelkoni liittyi silloin nukutukseen).
      Minulla siis on rintaimplantit. Ennestään ei minulla ollut rintoja laisinkaan (niukin naukin 70AA). Jos joskus poistatan ne, (mihin kyllä ei vielä ainakaan ole pienintäkään tarvetta), sitten poistan. Elän valintani kanssa, myös sen, ettei nämä ole ikuiset. Ei se tyhjien nahkapussien kanssa eläminen ollut herkkua ennenkään, niin ei se ole sitä varmasti silikonien jälkeenkään, mutta ehdinpähän elää välissä parikymmentä vuotta, toivottavasti, ettei minun tarvitse uhrata ajatustakaan nahkapusseille! :)

• Leikkaamalla rumempi

Taloussanomat:
      "Kauneusleikkauksista kävelee usein hirviöitä
      Jos kauneusleikkaus epäonnistuu, uhrit useimmiten vaikenevat.

Kauneusleikkauksen onnistuminen on tuuripeliä. Nenä tai korvat saattavat leikkauksen jälkeen repsottaa, tai rinnat voivat olla eri paria. Valtaosa epäonnistuneiden leikkausten uhreista kuitenkin vaikenee.

Kasvojenkohotuksessa ollut nainen kokee, että hänen korvansa tärykalvo vaurioitui leikkauksessa. Lisäksi toinen korva on sentin alempana kuin toinen. Toinen kirurgi yritti paikata epäsymmetriaa pingottamalla jonkinlaisen langan korvasta korvaan. Se aiheutti naiselle kuitenkin nielemisvaikeuksia.

Rintojen pienennyksessä käynyt nainen sai kuulla jälkitarkastuksessa, että rintojen kylmyys ja tunnottomuus on leikkauksen jälkeen normaalia ja sen kanssa on vain opittava elämään. Pienennetyt rinnat olivat lisäksi eri paria ja suuret arvet näkyivät selvästi. Etukäteen kirurgi ei maininnut mahdollisista haitoista.

Esimerkit ovat tositarinoita kulttuuriantropologi Taina Kinnusen tutkimuksesta Lihaan leikattu kauneus.

Viidesosa asiakkaista oli tyytymättömiä leikkauksen lopputulokseen tutkimuksen mukaan. Valtaosa ei kuitenkaan valittanut edes leikanneelle lääkärille. Häpeä ja syyllisyys olivat niin kovat, että epäonnistumista surtiin mieluummin yksinäisyydessä.

Tutkimuksen perusteella vaikuttaa siltä, että kauneusleikkauksen onnistuminen on tuuripeliä. Suurin osa leikkauksista sujuu hyvin, mutta seurauksena voi olla myös epätoivoinen leikkauskierre ja pysyvät ongelmat.

Potilaat olivat tavallista useammin tyytymättömiä nenäleikkauksiin. Tyytymättömiä oli kolmasosa. Neljäsosalle nenäleikkauspotilaista oli tehty yksi tai useampia uusintaleikkauksia. Kirurgit selittivät potilaiden harmia näiden psyykkisillä ongelmilla. Toisaalta nenäleikkausten myönnettiin olevan teknisesti vaativia.

Aiempien tutkimusten mukaan myös rintojen suurennuksissa on paljon ongelmia. Kolmasosa potilaista kärsii komplikaatioista ja viidesosa joutuu uusintaoperaatioon. Kinnusen tutkimuksessa rintoja suurennuttaneet olivat keskimääräistä tyytyväisempiä lopputulokseen.

Haastatellut kirurgit arvelivat usein, että tyytymättömyys johtuu asiakkaista itsestään. Leikkaukselta oli esimerkiksi odotettu liikaa. Joskus epäonnistuminen oli kiistaton. Esimerkiksi yhden haastateltavan potilas oli kuollut rasvaimussa komplikaatioon.

Potilasvakuutuskeskukselle tulee vuosittain noin 200 plastiikkakirurgista leikkausta koskevaa valitusta, joista vain joka neljäs johtaa korvaukseen."

• Sellaista se on

"Potilasvakuutuskeskukselle tulee vuosittain noin 200 plastiikkakirurgista leikkausta koskevaa valitusta, joista vain joka neljäs johtaa korvaukseen."

Sitten vielä kehutaan suomalaista vakuutusta kun haukutaan virolaisia klinikoita ettei niillä ole vakuutuksia. Tämän perusteella sanotaan ettei mennä muualle kuin suomalaiselle lääkärille että saa korvauksen jos tulee jotain ongelmia. Lisäksi nuo saadut korvaukset ovat pieniä, niillä summilla ei tehdä korjausleikkauksia.

• eitarvetta

Mä luulen et ihmisillä on liian suuret kuvitelmat lopputuloksesta tai eivät ole mihinkään koskaan tyytyväisiä tai eivät ota selvää/tajua faktasta. Kun kauneusleikkauksiin menee valmistautuneena ja muistaa et lopputulos ei välttämättä/todennäköisesti ole mitään epätodellista niin ei petykään niin kovaa...

• Aivan totta

Tämä pitää varmasti paikkansa. Jos on hyvin valmistautunut ja tietää mitä haluaa, niin ei varmasti tule niin paljon pettymyksiäkään. Monet haluavat lisäksi liian suuria muutoksia kerralla (esim. hirveän isot silikonit tms), jotka eivät sitten istukaan luontevasti henkilön olemukseen ja ulkonäköön. Kauneusleikkauksissa maltti on valttia ja operaatiot pitää tehdä hallitusti eikä "haukata liian suurta kakkua kerralla", jos ymmärrätte mitä yritän sanoa. Luonnollisuus tulisi säilyttää kaikissa operaatioissa ja juuri siinä kirurgin ammattitaito punnitaan.

• Järkyttävä tapaus

Iltalehti 4.4.2011:
      "Yhdysvaltalainen Marilyn Leisz joutui maksamaan karmivan hinnan epäonnistuneesta kauneusleikkauksesta.

Marilyn Leiszin tapaus on osoitus siitä, että kauneuskirurgiaan liittyy aina riskejä. Kuuden vuoden takaisen kauneusleikkauksen virheitä on yritetty korjata jo 30 operaatiolla. Tulokset ovat olleet heikkoja: Leiszin on edelleen vaikea nukkua ja käydä suihkussa, koska hän ei saa silmiään kiinni.

- Joudun laittamaan suihkussa silmiini erityistä geeliä, joka estää saippuan kulkeutumisen silmiini, kahden lapsen äiti New Jerseystä kertoo."

http://www.iltalehti.fi/kauneuskirurgia/2011040413489706_kf.shtml

• Riskejä aina

Masennus kauneusleikkauksen jälkeen on yleistä. Lopputulos ei muuttanutkaan koko elämää niin kuin kuviteltiin. Lopputulos ei myöskään ole täydellinen eikä luonnollinen, mitä usein odotetaan. Usein kauneusleikkauksia joudutaan korjailemaan. Esimerkiksi kuntosaleilla näkee rasvaimussa olleita, joilla lopputulos on aika epätasainen. Imureijät näkyy.

Korvien väli ei parane kauneusleikkauksilla. Olen lukenut vuosia sitten artikkelin jossa kirjoitettiin että ainoastaan oman vihaisen ilmeen korjaaminen auttaa masennukseen ja huonoon itsetuntoon. Silloin peilistä katsoo iloisemman näköinen ihminen ja ymmärrettävästi muutkin ihmiset reagoivat iloiseen tai neutraaliin ilmeeseen positiivisemmin kuin vihaiseen ilmeeseen.

Mutta eiköhän ammattitaitoiset lääkärit osaa katsoa, kuka milläkin mielellä on hakemassa kauneusleikkausta. Onko siis tarpeeen vaiko eikö. Toivon ainakin.

• puuta koputtaen

kauneusleikkaus ei aina onnistu täydelisesti. Mutta tämä ei tarkoita etteikö lopputulokseen voisi olla tyytyväinen. Tässä tarina riskien tiedostamisesta ja hyväksymisestä.

mun rinnat korjattiin, sillä ne olivat eri tasolla ja samalla laitettiin pieniin A kuppeihini implantit. Kirurgini kertoi ennen operaatiota, että tulos ei tule olemaan täydellinen vielä tuolloinkaan, sillä nännini ovat sitten eri tasossa(sillä toista rintaa vedettiin alaspäin). Kiitos kirurgini osasin orientoitua tähän jo etukäteen. Olen todella tyytyväinen, että eritasoisuus saatiin korjattua sekä topatut liivit menivät roskikseen implanttien ansiosta. onhan se totta että implantit, varsinkin lihaksen alla ovat huomattavammasti jämäkämmät kuin luomut, mutta minua tämä ei haittaa. niin olivat 4 sentin toppauksetkin jämäkät. ja kun mieheni koski niihin, en tuntenut kosketusta lainkaan (toisinkuin nyt implanttien kanssa). okei nyt joku sit valittaa, et miks sit pitää olla niin topatut liivit tai implantit, et eikö vois olla ihan nature. vastaukseni tuohon olisi, EI. rintani olivat niin hirvittävän pienet kehoon suhteutettuna, että koko mieliala kärsi tästä. Toppauksilla sain korjattua sen mitä muut minussa näkivät ja olin melko tyytyväinen mutta et kuitenkaan täysin. Olin ihan lauta edestä mutten takaa. Minulle implantti rintani ovat ne aidot ja oikeat, sopivat! Koko prosessin positiiviset tulokset ovat painavampia kuin negatiiviset (kiinteys ja nännit). Monet valittavat täällä foorumilla kuinka eivät pidä kiinteistä implanteistaan(tai toisten "kumitisseistä"), mutta minun mielestä niissä ei ole mitään negatiivista. Ehkä toisilla ne tosiaan jäävät paljon kiinteämmäksi kuin minulla (?? en tiedä). sopiivatpahan kiiteeseen kroppaani;) nännit jäivätkin hieman eri tasolle, mutta mitä sitten? olin jo tottunut rintojen eriparisuuteen aikaisemminkin, mutta nyt ero on vain minimaalisempi. jos et tiedä asiasta niin et kyllä huomaiskaan. myönnetään, että aluksi mietin että jos tuon joskus korjauttaisin, mutta pian tulin lopputulokseen, että sehän ei haittaa minua lainkaa. ja omatpa ovat rintani, minunhan niihin pitää olla tyytyväinen.

käsittääkseni monien rinnat implanttien jälkeen ovat ainakin hieman eriparia: toinen kiinteämpi tai hieman suurempi. Te naiset, jotka olette menossa implantit ottamaan, hyväksykää riskit ja muistakaa ettei ne implanttirinnatkaan ole välttämättä täydelliset.

mitää muihin riskeihin tulee, en tiedä mitä sanoisin että kuinka yleisiä ne ovat, sillä tarinoita aina kuulee ja tilastoja on (mutta saattavat olla vanhoja tai muuten viallisia). omassa lähipiirissä ei ole Luojan Kiitos sattunut mitään! *puuta koputtaen*

kertokaapas naiset tänne lisää kokemuksianne, mikä on mennyt pieleen.

• Bewbs

Kaikella on riskinsä, olkoon kyse ihan mistä tahansa. Ärsyttävää vain, kuinka ihmiset yrittää tällaisilla kuvilla pelotella muita. Jos ei ole tyytyväinen omaan kroppaansa, saa puolestani tehdä ihan mitä lystää.

Ja mitä todennäköisemmin joku aasi on suorittanut nuo "epäonnistuneet" leikkausoperaatiot.

• jepssssssssssssss

Minusta arvista on aika turha valittaa. Itse kuitenkin pystyy niiden huoltoon vaikuttamaan (haavateipit estävät alkuvaiheessa venymisen), silikonipohjaisilla laastareilla voi halutessaan minimoida arven.

Sama rintojen pienessä kokoerossa. Harvoin edes luomut ovat täysin symmetriset.

Rintojen pienennyksessä tunnottomuutta voi esiintyä, siitäkään on turha valittaa. Eivät lääkärit ole ihmeidentekijöitä, ja loogisestikin ajateltuna esimerkiksi nännien siirto (yleistä pienennysleikkauksissa) voi aiheuttaa tunnottomuuta ja estää imetyksen. Henkilöt jotka näitä faktoja tietämättä lähtevät leikkaukseen ja valittavat ovat joko sulkeneet korvansa, tai odottaneet jonkin sortin ihmettä. Järki, älä jätä.

Eriasia toki, jos ero rintojen välillä leikkauksen jälkeen on suuri tai naama kiristetty liikaa.

Ihmeen pienestä tuntuvat ihmiset vikisevän..

• Tyhmä ja nyt köyhä

Hain itsetuntooni parannusta kauneusleikkauksista. Nyt olen korvia myöten veloissa, itsetunto on entistäkin huonompi, enkä ole tyytyväinen leikkausten tuloksiin.

• ....................

mikä meni pieleen?

• TARVIIN APUA

onko kellään epäonnistunut tai huono lopputulos leukaimplantista? kiinnostaisi kovasti, koska itse haluaisin sellaisen ottaa

• alina-magdalina

Hei! Minulla ki on epäonnistunut shiluette -lift, ja silmä aluelle laitettu Juvedern 3D aihetti isot siniset epätäsaiset pussit...elikä olen täys hirviö....oliko joku yrittänyt viedä asia oikeuden...ja voisko joku neuvoa pätevä juristi sihen asian..teke mieli repia sen lääkärin pää irti

• Mia K. 28v

No joo yksi ja sama tyyppi täällä taas... Ja tehosi ainakin minuun... Olen menossa konsultaatioon ja aion ottaa silikonit nyt kun lapsiluku on täynnä!!

• Minulla on järkyttävänkin saman tyyppiset kokemukset kirjoittajien "Roikkuvat posket" ja "Minäkin kävin" kanssa. En juossut hinnan perässä ulkomaille, vaan luotin kotimaiseen osaamiseen. Kävin leikkauksessa Suomessa, hyvämaineisella klinikalla. Tulos oli kammottava ja virhe heti leikkauksen jälkeen nähtävissä. Eikä kyse ollut harhaisista odotuksista ja psyykeeni kehnoudesta, vaan leikanneen lääkärin virheestä, joka näkyy edelleen kasvoillani. Esteettisen haitan lisäksi toisella alueella esiintyy tunnottomuutta ja kylmyyttä.

Tässä ketjussa moni kirjoittaa asiakkaan epärealistisista odotuksista. Minun ennakko-odotukseni oli, että suomalainen kirurgi on ammattitaitoinen ja vastuuntuntoinen, joten tulos oli minulle täydellinen yllätys, eikä sillä ole mitään tekemistä jonkun "luulin saavani DD:t mutta sainkin C:t" -tyyppisen ongelman kanssa. Leikkaustulos oli odottamaton ja pätevämpi kirurgi ei olisi moista virhettä tehnyt.

Sekä minut operoinut lääkäri että klinikan ylilääkäri myönsivät virheen ja pyytelivät anteeksi. Ei paljon lohduttanut, olisin toivonut saavani ainakin osan rahoistani takaisin tms, mutta klinikka kehotti minua kääntymään Potilasvahinkovakuutuskeskuksen puoleen. Ja tosiaan Potilasvahinkokeskukselta ei kannata odotella liikoja, mikäli leikkaus epäonnistuu. Kokemuksieni pohjalta väitän, että ko. viraston vahinkokäsittelijät ovat omaksuneet toimintaperiaatteekseen lähinnä potilaiden vahinkokorvauspyyntöjen torjumisen. Heidän kriteereillä leikkauksen epäonnistumisen tulisi olla noita 7päivää-lehden esimerkkien tasoa. Lähes kaksi vuotta pyörittelivät papereitani ja viimein totesivat, ettei mitään virhettä ollut tapahtunut. Toiminnassa haiskahtaa niin sanotusti se kuuluisa, tehottomaksi ja epäoikeudenmukaiseksi todettu Maan Tapa.

Tulos harmitti, mutta pienellä pohtimisella totesin vastaan hangoittelemisen resurssejani turhan paljon kuluttavaksi ja jätin asian sikseen. Halusin säästää voimiani johonkin myönteisempään, vaikka koinkin tulleeni pienen oikeusmurhan kohteeksi.

Tätä ketjua lukiessani mietin, miksei täällä ole (vai enkö vain huomaa?) ketjua klinikoista, joissa leikkaus on mennyt pieleen jonkun kirjoittajan kohdalla. Minusta se olisi huomattavasti kuvaavampi tapa verrata eri toimijoita kuin myönteisten kokemusten jakaminen - joka sekin toki on kiintoisaa jaettavaa. Kymmenet onnistuneet leikkaukset eivät minusta vakuuta klinikan luotettavuudesta vielä juuri mitään, sillä voihan samalla klinikalla silti olla leikkauksen onnistumisprosentti ties kuinka matala. Tässä ketjussa on esimerkiksi viitattu tutkimukseen, jossa viidesosa kauneuskirurgian asiakkaista piti leikkausta epäonnistuneena. Tämähän tarkoittaa, että sadasta potilaasta 80:llä voi olla klinikaan erittäinkin tyytyväisiä, mutta silti jäljelle jää vielä 20 potilasta. Kumman potilasryhmän kokemukset vaikuttaisivat enemmän omaan klinikkavalintaasi?

Lisäksi tätä ketjua lukiessani olen miettinyt, olisiko ehkä mahdollista nostaa joukkokanne jotakin klinikkaa vastaan... Yksin ihminen on niin kovin pieni.

• -face off-

Ongelmana keskustelupalstoilla on tiedon luotettavuus.Varsinkin eräs taho on täällä vuosien ajan harjoittanut valehtelua siinä mittakaavassa, että kommentteja klinikoista,silikoneista,kirurgeista jne. joutuu lukemaan suurella kriittisyydellä.Sinun tarinaasi en epäile ja on varmaan musertavaa kun joutuu ensinnäkin pettymään tulokseen, toiseksi ei saa siitä edes korvausta. Mielestäni voisit laittaa kirurgin ja firman nimen.Jokainen joka lukee kirjoituksesi voi sitten itse päättää uskoako vai ei.

• ---------

Tuossa kertomuksessasi oli se ratkaiseva virheajatus että Suomessa tehtäisiin laadukkaita plastikkakirurgisia leikkauksia. Tämä ei pidä välttämättä paikkaansa. Jos haluaa varmasti laadukasta tulosta, on lähdettävä Suomea kauemmas pätevämpien plastiikkakirurgien leikattavaksi joilla on runsaasti kokemusta ja leikkaavat päivittäin saaden siitä kokemusta. Leikkausten hinta onkin sitten selvästi suurempi kuin Suomessa. Suomea pidetään palastiikkakirurgian kehitysmaana koska kukaan täällä leikkaavistä lääkäreistä ei saa riittävästi kokemusta pienen potilasmäärän vuoksi.

• ??

mika klinikka?

• Osaaminen ulkomailla

Suomessa suhteellisen vähän plastiikkakirurgeja, jotka taitavat olla kaikki aika ylityöllistettyjä. Monissa maissa ongelmana se, että kauneusleikkauksista merkittävän osan tekevät muut kuin plastiikkakirurgit ja tekijöistä on ylitarjontaa, joten varsinkin leikkaustoiminnassa ei tule oikeaa kokemusta vaan tehdään paljon ns. pieniä toimenpiteitä tai kosmeettisia hoitoja.

• -face off-, näin ajattelin asian olevankin. Minut leikattiin Helsingissä Silhuetissä. Lähettävät edelleen sähköpostitse mainosviestejä, mutta en todellakaan aio astua jalallani lähellekään heidän putiikkiaan enää ikinä. En suosittele paikkaa muillekaan; kulissien takana ei ole mitään kaunista.

• mikä teki

Oliko sitten plastiikkakirurgi vai joku muu? Posteja ei kai lähetetä, jos itse ei siihen ole suostunut...

• Leikannut lääkäri ei ollut plastiikkakirurgi. Omaa ymmärtämättömyyttäni ennen leikkausta en tajunnut asiaa enkä sen merkitystä. Ja juu, olen ilmeisesti antanut luvan lähettää mainosviestejä ennen operaatiotani. Sen jälkeen olen tehnyt useaan otteeseen selväksi, etten luota ko. paikkaan, en sen henkilökuntaan enkä heidän hoitoihinsa (minulle ehdotettiin korjausleikkausta muutamaan otteeseen, mutta luottamukseni paikkaan oli mennyt).

- - -

Noin hätäisesti luettuna tarinani saattaa kuulostaa sellaiselta, ettei ko. paikkaa ole syytä välttää. Miettikääpä kuitenkin tätä: sekä leikannut lääkäri että ylilääkäri myönsivät, ettei leikkaus mennyt toivotun mukaisesti monessakaan mielessä. Tähän liittyi leikanneen lääkärin lisäksi myös Siluetin muuta hoitohenkilökuntaa. En kuitenkaan saanut minkäänlaista korvausta kirjallisesta valituksestani huolimatta, sillä he tahtoivat kääntää asian Potilasvahinkovakuutuskeskukselle ja sieltähän sitten tuli päätös, jossa leikkaukseni todettiin onnistuneeksi. Näin näppärästi Siluetti pesi -ja pesenee jatkossakin- kätensä puhtaaksi koko sopasta.

Vain potilas jää vikisemään ja mikäs siinä, jos vielä tavallisesti käy niin, että asiakas häpeää eikä astu esiin asiansa kanssa. Silloin ei haittaa, vaikka pieniä mokia sattuukin; uusia asiakkaita riittää ja homma pelittää.

• Kuka sinut leikkasi Helsingin Siluetissa? Olen itse menossa sinne kuukauden päästä leikkaukseen ja rupesi kovinkin pelottamaan tuo kertomuksesi.

• hiljaset kyykkyyn

Raukkamaista toimintaa Siluetilta kun eivät tulleet vastaan. Taisivat tehdä sinusta luonneanalyysin,ettet ryhdy hankalaksi ja käyttivät sitä hyväkseen.

• Taustojen selvittely

Suomessa harvoin tekijä on muu kuin plastiikkakirurgi. Toki tilanne on muuttumassa eli kannattaa kysyä tekijän taustat. Ulkomailla tehdyistä toimenpiteistä jokainen tietää, että niistä ei oikein pääse valittamaan kenellekään, joten ne niellään lähes aina hiljaisesti ja käydään varovasti kysymässä suomalaiselta osaajalta neuvoa. Onneksi nykyään ei katsota karsaasti ulkomailla tehtyjä toimenpiteiden jälkiä vaan suurin osa plastiikkakirurgeista suhtautuu asiallisesti tilanteeseen.

• klklklk
        Taustojen selvittely kirjoitti:

Suomessa harvoin tekijä on muu kuin plastiikkakirurgi. Toki tilanne on muuttumassa eli kannattaa kysyä tekijän taustat. Ulkomailla tehdyistä toimenpiteistä jokainen tietää, että niistä ei oikein pääse valittamaan kenellekään, joten ne niellään lähes aina hiljaisesti ja käydään varovasti kysymässä suomalaiselta osaajalta neuvoa. Onneksi nykyään ei katsota karsaasti ulkomailla tehtyjä toimenpiteiden jälkiä vaan suurin osa plastiikkakirurgeista suhtautuu asiallisesti tilanteeseen.

Minun käsitykseni taas on että ulkomailla tehdyt onnistuvat paremmin kuin Suomessa.Suomessa on ihme harhaluulo että terveydenhoitomme olisi jotain ihmeellisen hienoa.Suomi on jälkijunassa lähes joka osa-alueella.Olen totaalisen kyllästynyt lukemaan näitä todennäköisesti sairaahoitajien tai muitten muka asiantuntijoiden lässytyksiä miten Suomi on niin sitä ja niin tätä.Suomesta löytyy sairaalabakteeria,osaamattomia ja kokemattomia kirurgeja,korkeita hintoja jne. Otetaanpa vielä rokotukset ja esim.D-vitamiinien saantisuositukset puheeksi, niin täällä ollaan kyllä niin perähikiällä että hirvittää.Samoin Suomalaiset kirurgit ovat esiintyneet auktoriteetteina ja valehdelleet miten HE korjaavat paljon ulkomailla tehtyjä epäonnistuneita leikkauksia.Hah, tyypit ovat ainoastaan huolissaan pankkitilinsä kaventumisesta. Voitte rauhassa olla eri mieltä,ei hetkauta minua.Tää on niin nähty.Suomessa on muutamia rautaisia ammattilaisia ja lopuilla on vain suuret luulot itsestään.

• Aivan totta
        klklklk kirjoitti:

Minun käsitykseni taas on että ulkomailla tehdyt onnistuvat paremmin kuin Suomessa.Suomessa on ihme harhaluulo että terveydenhoitomme olisi jotain ihmeellisen hienoa.Suomi on jälkijunassa lähes joka osa-alueella.Olen totaalisen kyllästynyt lukemaan näitä todennäköisesti sairaahoitajien tai muitten muka asiantuntijoiden lässytyksiä miten Suomi on niin sitä ja niin tätä.Suomesta löytyy sairaalabakteeria,osaamattomia ja kokemattomia kirurgeja,korkeita hintoja jne. Otetaanpa vielä rokotukset ja esim.D-vitamiinien saantisuositukset puheeksi, niin täällä ollaan kyllä niin perähikiällä että hirvittää.Samoin Suomalaiset kirurgit ovat esiintyneet auktoriteetteina ja valehdelleet miten HE korjaavat paljon ulkomailla tehtyjä epäonnistuneita leikkauksia.Hah, tyypit ovat ainoastaan huolissaan pankkitilinsä kaventumisesta. Voitte rauhassa olla eri mieltä,ei hetkauta minua.Tää on niin nähty.Suomessa on muutamia rautaisia ammattilaisia ja lopuilla on vain suuret luulot itsestään.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Kyllä täällä ollaan niin perähikiällä kuin olla voi. Olen kommentoinut tätä asiaa tässä samassa viestiketjussa jo 25.9.2011 nimimerkillä "Aivan totta" (josta joku kommentoija ei nähtävästi pitänyt). En ikinä menisi kauneuskirurgiseen toimenpiteeseen Suomessa, syynä kaksi asiaa: ammattitaito ei täällä riitä, ja jos sitten ammattitaitoa on, niin hinta on tähtitieteellinen. Eihän täällä Suomessa käytetä edes viimeisimpiä tekniikoita, jotka ovat muualla aivan arkipäivää. Täällä Suomessa tullaan todella jälkijunassa.

• harmaa suomi

taitaa tarkoitta tuossa aiemmin, että eivät juuri nosta meteliä muualla tehdyistä toimenpiteistä... tosin kai niitä vielä jokunen löytyy jotka innostuu. pahempi puoli lienee suomalaisissa klinikoissa, ettei oikein kerro mitä ne tekee. eli eivät osaa markkinoida ja kertoa asioista. tässä esim. ruotsissa ihan eri meininki. harmaita ollaan vielä täällä kotomaassa.

• jaska-

Siskoni on sairaanhoitaja ja asennevamma on automaattinen:Suomi on taivas ja muualla kaikki on puoskareita. Vain meillä osataan esim välineiden steriloinnit,vain meillä lääkärit on koulutettuja jne. En ole jaksanut väitellä asiasta.

• Tällaista se on

Minua vähän huvitti kun suomalaiseen sairaalaan mennessäni ottivat minulta sairaalabakteerinäytteen koska olin ollut ulkomailla sairaalassa hoidossa. Kuitenkin tuossa suomalaisessa sairaalassa esiintyy sairaalabakteeria ja vastaavasti sain olla sydän syrjällään että saanko sen sieltä. Nytkin tuossa sairaalassa on käsihuuhdepulloja joka pöydän nurkalla ja automaatteja käytävillä sekä isot laput että käyttäkää käsihuuhdetta.

• Aivan totta

Asia on juurikin näin. Kommentoin jo tuolla edelläkin. Eihän täällä osata hoitaa edes kilpirauhassairauksia. Itse kärsin pahasta kilpparin vajaatoiminnasta, ja vasta Budapestissä minut on tutkittu kunnolla. Siellä tutkittiin kolme päivää, täällä Suomessa otetaan ainoastaan pari verikoetta ja se on siinä, ei puhettakaan mistään ultrasta tai muista lisätutkimuksista. Ja jos veriarvot ovat viitearvojen sisällä olet kunnossa, vaikka olosi olisi aivan hirveä. Budapestissä minut tutkittiin perusteellisesti ja sain sieltä avun, ja vointini on nyt kohentunut huomattavasti. Että se siitä Suomen erinomaisesta terveydenhoidosta...

• raha ratkaisee?
        Aivan totta kirjoitti:

Asia on juurikin näin. Kommentoin jo tuolla edelläkin. Eihän täällä osata hoitaa edes kilpirauhassairauksia. Itse kärsin pahasta kilpparin vajaatoiminnasta, ja vasta Budapestissä minut on tutkittu kunnolla. Siellä tutkittiin kolme päivää, täällä Suomessa otetaan ainoastaan pari verikoetta ja se on siinä, ei puhettakaan mistään ultrasta tai muista lisätutkimuksista. Ja jos veriarvot ovat viitearvojen sisällä olet kunnossa, vaikka olosi olisi aivan hirveä. Budapestissä minut tutkittiin perusteellisesti ja sain sieltä avun, ja vointini on nyt kohentunut huomattavasti. Että se siitä Suomen erinomaisesta terveydenhoidosta...

Taisit käydä yksityisellä Budapestissä... Taitaa tuo puoli Suomessakin toimia, jos on maksukykyinen tai vakuutukset. Julkisella puolella säästöt päällä, tosin varmaan monia asioita hoidetaan hyvinkin sillä puolella. Unkarin julkisesta terveydenhuollosta en osaa sanoa mitään.

• Aivan totta
        raha ratkaisee? kirjoitti:

Taisit käydä yksityisellä Budapestissä... Taitaa tuo puoli Suomessakin toimia, jos on maksukykyinen tai vakuutukset. Julkisella puolella säästöt päällä, tosin varmaan monia asioita hoidetaan hyvinkin sillä puolella. Unkarin julkisesta terveydenhuollosta en osaa sanoa mitään.

Joo yksityisellä kävin Budapestissa, eikä tullut edes kovinkaan kalliiksi, ellei nyt sitten matkoja ja yöpymisiä lasketa, mutta nekin olivat halpoja. Olen käynyt Suomessa sekä yksityisellä että julkisella puolella, mutta mitään konkreettista apua en ole saanut, ehdin kärsiä noin neljä vuotta. Yksityinen erikoislääkäri (piti olla hyvä endokrinologi) totesi vain, että jos minulta on kerran jo julkisella puolella nuo pari verikoetta otettu, ja arvot ovat viitearvojen sisällä, niin olet aivan kunnossa ja ei tarvitse tehdä mitään lisätutkimuksia. Tämä yksityinen lekuri oli sitä mieltä, että masennuksesta huono olo vain johtuu. Samaa totesi myös julkisen puolen lekuri, joka kirjoitti masennuslääkereseptin, lääkkeitä en kuitenkaan koskaan käynyt ostamassa, koska en totta vie ole masentunut. Ehkä olisivat ruvenneet yksityisellä puolella tutkimaan enemmän, jos olisin vaatimalla vaatinut, mutta päätin luovuttaa, en jaksanut enää. Sitä paitsi mulla ei ole vakuutusta, joten tod.näk. lisätutkimukset olisivat tulleet todella kalliiksi, joihin minulla ei ole varaa.

• dddddddd-
        Aivan totta kirjoitti:

Joo yksityisellä kävin Budapestissa, eikä tullut edes kovinkaan kalliiksi, ellei nyt sitten matkoja ja yöpymisiä lasketa, mutta nekin olivat halpoja. Olen käynyt Suomessa sekä yksityisellä että julkisella puolella, mutta mitään konkreettista apua en ole saanut, ehdin kärsiä noin neljä vuotta. Yksityinen erikoislääkäri (piti olla hyvä endokrinologi) totesi vain, että jos minulta on kerran jo julkisella puolella nuo pari verikoetta otettu, ja arvot ovat viitearvojen sisällä, niin olet aivan kunnossa ja ei tarvitse tehdä mitään lisätutkimuksia. Tämä yksityinen lekuri oli sitä mieltä, että masennuksesta huono olo vain johtuu. Samaa totesi myös julkisen puolen lekuri, joka kirjoitti masennuslääkereseptin, lääkkeitä en kuitenkaan koskaan käynyt ostamassa, koska en totta vie ole masentunut. Ehkä olisivat ruvenneet yksityisellä puolella tutkimaan enemmän, jos olisin vaatimalla vaatinut, mutta päätin luovuttaa, en jaksanut enää. Sitä paitsi mulla ei ole vakuutusta, joten tod.näk. lisätutkimukset olisivat tulleet todella kalliiksi, joihin minulla ei ole varaa.

Suomi ja Suomen viitearvot-täyttä paskaa!
        Vanhukset kuolee D-vitamiinin puutteen aiheuttamiin flunssiin kun täällä ollaan niin v****n viisaita olevinaan. Luottamus on mennyt sitä mukaa mitä enemmän on aiheesta itse oppinut.

• Anonyymi

Kyllä ne asiat muuallakin tietysti hoituu jos on oikea klinikka.

• Anonyymi

Ihan niin tottakai jokainen terveysalalla oleva tietää sterilointia tärkeyden . Ja sairaaloihin otetaan vaan koulutettuja henkilöitä töisåhin , joten sekin on joka puolella maailma ihan sama asia, mutta sitten on yksityisiä klinikoilta joilla ei välttämätä ole tietoa asioista kuten koulutetuilla ja siksi asioista menee vikaan, silti voi väärin tehtyjä leikkauksia sattua koulutuksen saaneenkin tekemänä . Koskaan ei voi olla varma etukäteen miten leikkaus tulee onnistumaan ja mitä seurauksia se tuo

• Anonyymi
        Aivan totta kirjoitti:

Kyllä Suomessakin kilpirauhanen kartoitetaan , mutta ne kaikki kokeen mitkä kilpirauhasen tutkiminen edellyttää ovat kalliita, siksi moni menee arveli arvoilla jonka nimi on
        ” norlåmaalin rajoilla” ja moni lääkäri ei edes sano arvoja tai laita omakantaan edes. Joten olet oikeassa etttä moni kilpirauhas potilas saa kärsiä turhaan, koska apu niihin on , vaan ei välttämätä kaikille .. itselläni on ollut kilpirauhas lääkitys vuosikymmeniä ja joskus tuntuu että se olisi hyper lääkityksestä huolimatta .
        Ystäväni kärsii kovasti näistä vaivoista eikä saa apua vaikka lihoo koko ajan ilman että söisi liikaa. Lopulta se alkaa ottamaan sydämmeen , kun ei saa apua
        .

• Anonyymi
        Aivan totta kirjoitti:

Masennus ei aina ole ihan sitä mitä tavallinen ihminen sen luulee olevat, se voi olla kehon toimintojen muutoksia, joten ei se aina ole sitä että olisi alla päin mitenkään se allapäin olo tulee myöhäisemmässä vaiheessa esiin . Joten ei moni luulee että masennus on allapäin olemista tai muuta pankiointia.
        Usein myös saa ihminen kuntonsa paranemaan juuri masennus lääkkeen aviåulla, niin ettei niitäkään kannata aliarvioida .
        Mutta tosi on että kilpirauhasen ali toiminta aiheuttaa todella huonon olon , ae on todella kun paha masennus parhaimmillaan . Joten lääkärien tulisi todella paneutua näihin asioihin kunnolla niin nämäkin potilaat lopettaisivat lääkärissä juoksemisen turhaan kun saavat oikean avun vaivaansa.

• soadäöaweiohä

No haloo!!! Sairaalabakteeri ei liity tähän mitenkään... Suomessa välitetään asiasta ja sen takia käsketään desinfioida, ettei mitään tarttuisi mistään. Se, ettei ulkomailla käytetä huuhteita, ei tarkoita etteikö sielläkin PITÄISI käyttää.

Siitä kyllä samaa mieltä, että osaa ne muuallakin kuin suomalaisilla klinikoilla leikata, steriloida välineitä jne. Naurettavan asenteellista ajatella, että vain meillä olisi asiat oikein ja hyvin.

• 9+1

Jokaisen ihan oma asia, meneekö kauneusleikkaukseen vai ei. Ei pitäis olla teidän huolenaihe, jos ne epäonnistuvat usein. Turha tulla tänne pönkittämään omaa egoaan.

• 00986

Kyllä minun mielestäni tänne on hyvä tulla kertomaan kokemuksia plastiikkakirurgisista leikkauksista. Kun olin nuori, nettiä ei ollut, eikä mitään suuria mahdollisuuksia ottaa selvää asioista. Menin aivan ummikkona leikkauttamaan yläluomeni. Jos olisin kuullut muiden kokemuksista, en olisi koskaan mennyt leikkaukseen. Olen katunut sitä koko elämäni. Se pilasi ulkonäköni ja samalla koko elämäni. Eikä tästä kärsimyksestä tule koskaan pääsemään muulla kuin kuolemalla.

• hdhdggdfgf

Kyllä lopputuloksesta saa valittaa.Eräille plastiikkakirurgia tuntuu olevan edelleen syntiä,josta saa syyttää vain itseään.Herätkääpä 2000 luvulle.

• hdhdggdfgf vei sanat suustani. Lisäisin vielä sen verran, että vaikka vain pieni osa plastiikkakirurgisista toimenpiteistä tehdään julkisen terveydenhoidon puolella, ei se tarkoita, että kaikki muut operaatiot tehtäisiin vain ja ainoastaan silkasta turhamaisuudesta.

• Niistä ei puhuta

Pieni tarkennus. Plastiikkakirurgisia toimenpiteitä tehdään paljonkin julkisella puolella (olisikohan jopa enemmän kuin yksityispuolella), mutta ajattelit tässä varmaan tissejä ja muita pelkästään esteettisestä syystä tehtäviä leikkauksia. Jopa rintaleikkauksia tehdään julkisella puolella aika paljon rintasyöpäpotilaille. Itsekin olen ollut paljon suuremmassa ja vaikeammassa plastiikkakirurgisessa leikkauksessa julkisella puolella kuin nämä rintaimplanttini jotka laitettiin yksityisellä. Suomessa ei edes tehdä yksityispuolella tuollaista leikkausta kuin tuo iso leikkaukseni.

Onko yleistä, että faceliftin jälkeen korvalehdet ovat eri korkeudella?

Onkohan helposti korjattava homma ja suostuuko kirurgi korjaamaan korvat?

Kiitos vastauksista.

Ps. toinen korvani on n. sentin toista alempana leikkauksen jälkeen. En oikein käsitä, miten kirurgi onnistui niin töppäämään.

• tiina898989

Kävin silmäluomileikkauksessa ja tulokseen en ole tyytyväinen. Luomia näkyy nyt vähän enemmän kuin ennen, sillä kustannuksella että kulmakarvat ovat ainakin sentin alempana kuin ennen. Se on aika paljon se. Eli plus miinus nolla.
      Pahinta on kuitenkin se että toinen silmäni ei mene kunnolla kiinni, jää n. 1-2millin rako. Lääkäri ei myönnä virhettään. Vasta jälkitarkastuksesta tullessani tajusin, että hän ei tosiaan ottanut minusta kuvaa enää silmät kiinni. Nyt ymmärrän miksi.
      Silmässä on myös outoja tuntemuksia. Leikkauksesta on kulunut nyt vajaa 2kk joten odottelen vielä mitä tapahtuu. Ihoa otettiin aivan liikaa.
      Tämä kaikki tapahtui tampereella, luotettavassa paikassa. Lääkäri oli todella ystävällinen ja sympaattinen. Eikä ollut edes halvin.

Tällä järjellä ajateltuna menisin vain sellaiselle kirurgille jonka tekeleistä olisin nähnyt paljon tuoreita kuvia, sekä parasta tietty olisi jos tuntisi jonkun ihmisen joka olisi hänellä käynyt, mutta mistäs niitä löytää.
      En kadu että menin tähän operaatioon mutta kaduin että valitsin juuri tämän henkilön operoimaan itseäni. En tiedä mitä teen silmäni kanssa. Täytyy selvittää kuinka vaarallista on, jos silmä on osittain auki koko loppuelämän.

• Ssdddd

Minulla myös vähän samanlainen kokemus ja lopputulos tamperelaisen plastiikkakirurgin tehtyä operaation. Olen vielä myös mietintäasteella mahdollisen jatkon kanssa. Olisi kiva tietää, kuka sinut leikkasi tai edes mikä klinikka?

• eihyvä

Oliko nimikirjaimet JK, tai T alkava? Itse olen käynyt molemmilla erilaisessa leikkauksessa saman ongelman takia. Tilanne meni pahemmaksi näiden henkilöiden toimesta. Olen tehnyt valitukset sairaalan johtajalle JKsta ja Avihin myös. Toimenpide oli leuan alueella. Kasvoihini tuli rumat arvet, kuoppia ja kiristys outojen leikkausmetodien ja piikittämisen seurauksena. Tampereella julkisella puolella on yritetty korjailla näitä vahinkoja huonoilla tuloksilla.

• Anonyymi

Ulkomailla tehtyjä kauneusleikkauksien korjauksia ei pitäisi korjailla suomessa verovaroista laisinkaan.

• Anonyymi

Ei niitä korjaillakaan. Kauneusleikkausten korjaukset on teetettävä Suomessa yksityispuolella.

Kommenttisi herätteenä on ilmeisesti toiminut median esiin tuoma Turkissa väärään leikkaukseen joutunut. Tuo tapaus ei ollut alunperinkään varsinainen kauneusleikkaus, vaan potilas koki esteeksi Suomessa noudatetut tiukat kriteerit julkisen puolen leikkauksissa. Potilas oli hakeutunut yksityispuolelle rintojen pienennykseen, koska Suomessa vaadittiin ensin laihduttamista ennen leikkausta.
        Hän ei hakeutunut kauneusleikkauksen korjausleikkaukseen Suomessa julkiselle puolelle, vaan joutui hengenvaarallisen komplikaation vuoksi ensiapuun. Suomessa annetaan ensiapua julkisen puolen sairaalan päivystyksessä jos ihminen on hengenvaarassa, riippumatta siitä mistä tilanne johtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niitä korjaillakaan. Kauneusleikkausten korjaukset on teetettävä Suomessa yksityispuolella.

Kommenttisi herätteenä on ilmeisesti toiminut median esiin tuoma Turkissa väärään leikkaukseen joutunut. Tuo tapaus ei ollut alunperinkään varsinainen kauneusleikkaus, vaan potilas koki esteeksi Suomessa noudatetut tiukat kriteerit julkisen puolen leikkauksissa. Potilas oli hakeutunut yksityispuolelle rintojen pienennykseen, koska Suomessa vaadittiin ensin laihduttamista ennen leikkausta.
        Hän ei hakeutunut kauneusleikkauksen korjausleikkaukseen Suomessa julkiselle puolelle, vaan joutui hengenvaarallisen komplikaation vuoksi ensiapuun. Suomessa annetaan ensiapua julkisen puolen sairaalan päivystyksessä jos ihminen on hengenvaarassa, riippumatta siitä mistä tilanne johtuu.

Niin ja tällaiset ihmisten typeryydet tosiaan hoidetaan veronmaksajien rahoilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tällaiset ihmisten typeryydet tosiaan hoidetaan veronmaksajien rahoilla

Olisiko pitänyt jättää kuolemaan?

• Anonyymi

Kun on tyytyväinen itseensä sellaisena kun on niin eimtule näitäkään huolia

• Anonyymi

En ole nähnyt kenenkään tulevan mitenkään kauniimmaksi leikkausten avulla, moni tuttu on nykyään pulloposkinen ja kuvittelee olevansa kaunis, ja ne omena posket aitten jotka nyt ovat muotia on kamalan näköiset kun näkee ihmisen profiili kuvan . Se joka ei ole syntynyt omenaposkien kanssa ei mitenkään tule niiden kanssa kauniiksi. Jotkut ottavat pois otsaryppyjä jotka heitä häiritsevät. Kauneus industrian omaa paljon asiakkaita ja sitten niitä korjataan veronmaksajan kustannuksella kun on mennyt pieleen. Minusta turhia asioita, ryppyni kertovat että olen elänyt .

• Anonyymi

Entäs nämä Brazilian Butt lift operaatiot, ne ovat hyvin vaarallisia .
      Ruotsissa kuoli vähän aikaa sitten nuori yhden lapsen äiti tähän BBL toimenpiteeseen . Miksi jonkun on vielä isonnettava takamuksensakkin ollakseen kaunis muka .
      Joten pohjoismaalaisten kauneus villitys antaa hyvät tulot monille muotoilijalle .
      Ei minusta iso takamus ole mitenkään kaunis, mutta sehän on tietysti maku asia sekin . Kukin tyylillään

• Anonyymi

Nää bimbot maksattaa komplikaatioiden hoidolla Suomen veronmaksajilla älyttömän summan. Tuokin tapaus maksaa 50.000-100.000 euroa. Turha huudella enää jälkeen televisiossa. Eurovision ja Israel jatkoon. Samaa paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nää bimbot maksattaa komplikaatioiden hoidolla Suomen veronmaksajilla älyttömän summan. Tuokin tapaus maksaa 50.000-100.000 euroa. Turha huudella enää jälkeen televisiossa. Eurovision ja Israel jatkoon. Samaa paskaa.

Just näin nää mamut ja muut huutelee ja käyttää veronmaksajien rahoja sumeilematta ja vielä uhriutuvat. Turkki on meidän kotimaa

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe