Imovane

maketsuuuuu

Kysyisin semmoista asiaa tästä imovanesta että minkälainen lääke tämä on. Sen verran tiedän että auttaa unettomuuteen lyhyt aikasessa käytössä, mutta enenmmän kiinnostaa että jääkö koukkuun miten helposti? Auttaako paniikki/ahdistus-häiriöihin jne?
Pystyykö alkoholia ottamaan samalla jos ottaa noin muutaman imovanen, vai lähteekö muisti ja tulee hölmöiltyä?
kiitos

15

4595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä ota kaljan kanss

1. Ei ole kovin koukuttava.
      2. Ei ole kovin hyvä ahdistuslääke.
      3. Imovane on todella tehokas viemään muistin.

• mummo 56

Olen käyttänyt Imovane 7,5 mg vuodesta 1997 saakka unettomuuden hoitoon (kipujen vuoksi en saa nukuttua) . Tämän hetkinen annostus on 1-1.5 tablettia iltaisin. Olen siis käyttänyt Imovanea noin 13 vuotta säännöllisesti. En ole huomannut itse ainakaan että muistini olisi huonontunut. Käytän lisäksi kipuihin Tradolan Retard 150 mg ja Panadol forte 1g. Alkoholia en käytä. Kipuja helpottaa ja rentouttaa Imovane minun tapauksessa. Joskus kokeiltu rauhoittavaa lääkettä rentouttamaan josta en ole hyötynyt.

• -

No ei tosiaankaan auta mihinkään paniikki- tai aihdistuneisuushäiriöihin, Imovane on nukahtamislääke, muuta indikaatiota sillä ei edes ole kuin unihäiriöt!

• Lisätään vielä

Ja kun aloittaja pohdiskeli ottavansa noin muutaman alkoholin kanssa, niin sanottakoon, että erittäin huono idea. Viihdekäyttöarvo likimain nolla, mitä nyt vie muistin ja saattaa aiheuttaa todella typerää käytöstä. Luvassa on siis pelkkää hölmöilyä, eikä ole edes kivaa.

• mummo 56

Jokainen lääkkeenkäyttäjä kokee yksilöllisesti lääkkeestä saadun avun. Minulla Imovane ainakin rauhoittaa kivun tuomaa ahdistuneisuutta ja rauhoittaa oloa paremmin kuin joskus kokeiltu Diapam.

• nainen_24_imovane

Käytin imovanea noin 2 vuotta sitten kahden kuukauden ajan. Joka ilta otin puolikkaan tabun tai kokonaisen.

Minulla toimi tosi hyvin kyseinen lääke. Kun sen oli ottanut niin aluksi tuli sellanen tosi rauhallinen olo ja sitten about 20 minuutissa nukahti.

Huonona puolena oli sivuvaikutuksena painajaiset.

Ja koukuttavuudesta sen verran että käytin lääkettä vaan 2 kuukautta ja kun lopetin niin kärsin viikon vieroitusoireista. Öisin oli aluksi vaikea nukahtaa ja päivällä oli ahdistunut olo ja iltaisin oli aina sellanen tunne että oisin halunnut ottaa imovanen.

Mutta kun vieroitusoireet loppuivat niin pystyin taas nukkumaan normaalisti ja nukun vieläkin normaalisti tänä päivänä. Melkein kahteen vuoteen en ole tarvinnut imovanea.

Suosittelen kyseistä lääkettä painajaisista ja vieroitusoireista huolimatta. Minulla toimi. Jos nukkumisongelmani vielä joskus palaa niin aion pyytää lekurilta imovanea.

• 34 & 2 = 342

Imovanen vaikuttava aine on tsopikloni. Suomessa myytävistä lääkkeistä myös mm. Zopinox-nimisessä valmisteessa on sama vaikuttava aine.

Tsopikloni on bentsodiatsepiinien kaltainen aine (vaikuttaa samoihin reseptoreihin), joten ei missään tapauksessa sovi alkoholin kanssa. Lääkkeen ottamisen jälkeen voi kuulemma tuntua metallin makua suussa, mutta kun omaa kokemusta ei ole, niin en osaa sen tarkemmin kommentoida.

• töttörööööö

Raudan maku tulee suuhun joo. Auttaa nukahtamiseen koska on nukahtamiselääke, unenlaatua parantamaan taas unilääkkeet on erikseen. Koukuttaa siinä missä kaikki bentsot, aika yksilöllisesti. Koska on keskushermostoon vaikuttava aine, kuten alkoholikin, näiden yhteiskäyttö voimistaa toistensa vaikutusta.

Itellä edessä kombo oksatsepaami, diatsepaami, tsopikloni, zolpideemi ja mirtatsapiini, oluella alas n...y...t...NYT!

• maketsuuu

Joo, kiitos vastauksist. Ajattelin vain kun lekuri ei määrää mulle ahditukseen/muihinkaanhäiriöihin kuten unihäiriöihin mitään lääkkeitä! Nukun yössä noin 3h-4h, syyks sanoo että jään koukkuun ja tarvitsen sitten lisää. Mulla on vahva persoona ja jos lopetan nii se loppuu sit kans ku seinään.
        En nyt vaan saanu vastausta tosta imovanesta että onko se mitenkä koukuttava... Onko tommonen oikein että kärsin joka päivä yhtä helvettiä koska en saa lääkkeitä, joudun kadulta ostamaan että saan nukutuks jne..

• mr.XANDER

Immovane aiheutti pökkeröisen olon aamulla.Ei tule riippuvaiseksi.Voi lopettaa milloin haluaa.

Paras unilääke on suussaliukeneva Remeron, 15 mg,jonka ota puoli tuntia ennen nukkumaan menoa.Orionin vastaava tuote Mirtsapin-tabletti ei toimi ollenkaan. Remeroninlin voi lopettaa suoraan eikä mitään vieroirtusoireita tule.

• vitunhomot

OLEN NYTS YÖNYT J KPL 7 MG..EI VITTU MITÄÄNOLOJ. VÄHÄN VAN HUIPPA KÄVEÄÄESSÄ

• gbgrgrgrgr

SIIS 7 KPL 7MH IMOJA

• Pianonlähtö

Keissi olutta jeesaa uneen sopivasti, eikä tartte muistella. Ainakaan pahalla ja tuurilla voi olla jäänyt jokunen pirtelö.

• yrjölaattanen

Kerran oli imovanea elimistössä edelliseltä yöltä, lähdin sitten perusteellisesti baareihin ja seuraavana aamuna oksetti niin että meinasi aivot tulla sierainten kautta ulos!!
      Jos juot alkoholia, juo sitä. Mutta jos syöt kolmiolääkkeitä, älä juo alkoholia lääkkeiden kanssa.

• Hoitsupojat

Imovane on lyhytvaikutteinen unilääke enintään 4 viikon käyttöön. Se on kolmiolääke, jonka käyttö lopetetaan asteittain. Imovanen vaikuttava aine on tsopiklon. Se sitoutuu bentsodiatsepam-reseptoreihin, toleranssi kasvaa. alkoholia ei voi ottaa samaan aikaan, sillä alkoholi lisää imovanen rauhoittavaa vaikutusta eli muistikatkoja ja hölmöilyjä on odotettavissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66