Muutama fakta ateismista

kaikkien ateistin mielipide ei ole sidoksissa tieteellisiin tutkimuksiin tai tutkimustuloksiin.

Ateismi ei ole sidoksissa siihen kuinka moni ihminen (tiedemies tai tavallinen tallaaja.) on mielipiteisiinsä vedoten esittänyt ateismin olevan väärässä.

Ateismi ei ole uskoa vaan jumaluskon puutetta tai epäuskoa Jumalan tai Jumalten olemassaolosta.

Ateismi ei perustu yhteen opinkappaleeseen ateismista.

Ateismilla ei ole pappeja, nunnia tai lähetyssaarnaajia tai dogmeihin perustuvia rituaaleja tai toimituksia. Se ei siis ole uskonto.

Jokainen ateisti on individualistinen.

Ateismi ei ole hyökkäs tai puolustuskannalla jumalan olemassaolosta (paitsi omalla kohdallani.). Vaan se on kysymys onko Jumalaa tai Jumalia olemassa. Ja jos on mitä todisteita siitä on esittää.

Jatkakaa toki jos jotain jäi minulla sanomatta. Viestini oli tarkoitettu Jaakobin kaltaisille immeisille.

16

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GodWasGayForNoah

      Laitetaan nyt vielä kerran tähän että ateistit ei myöskään palvo Saatanaa tai ole satanisteja. Tuntuu että sekin on joidenkin uskovaisten vaikea ymmärtää.

      • . . . .

        Kyllä ateisti voi hyvinkin olla satanisti, mutta ei saatananpalvoja.


    • Lisäys 2: Ateistit eivät sisimmässään 'tiedä' kristinuskon Jumalan olevan olemassa, mutta 'kapinoi' Häntä vastaan.

    • Kirkoilla on ympäri maailmaa miljoonia palkattuja työntekijöitä mutta ateisteilla heitä ei taida montaa olla.

      Samoin epäuskolla ei myöskään yhtään seremoniaa - vai onko ?

    • Väärin koska minä en tiedä miltä Kristinuskon Jumala näyttää kuulostaa tai tuntuu. Minä en siis ymmärrä mitä tällä Jumalalla tarkoitetaan. Kuten ei varmasti tiedä kukaan muukaan ateisti. Jolloin on mahtotonta taistella asiaa vastaan jota ei voi tietää olevan olemassa ja josta ei ole esitetty todellisia todistieta.


      Ja pelkkä toteaminen "Jumala on olemassa" voi riittää uskovaiselle muttei ateisteille/Agnostisille.

      • Aatami9

        Jos tuo oli minulle tarkoitettu, niin niinhän minä juuri sanoin. Uskikset toisinaan väittävät ateistien kyllä "sisimmässään tietävän" Jumalan olevan olemassa, mutta "kapinoivan" sitä vastaan. Sanoin, että se ei pidä paikkaansa.


    • Kiitän oikaisustasi.

      • 17

        "minä en tiedä miltä Kristinuskon Jumala näyttää kuulostaa tai tuntuu. Minä en siis ymmärrä mitä tällä Jumalalla tarkoitetaan."

        Ei joka asiaan tarvi konkreettista "tuntumaa". Sanan "Jumala" tarkoitukseksi riittää pelkkä sanan selitys. Tosin, eihän se riitä todisteeksi olemassaolosta.

        Voin siis määritellä, että Jumala on rakkaus. Jos haluat tietää, miltä se tuntuu, näyttää, kuulostaa jne. niin voit kastoa rakastuneita ihmisiä ja tarkastella omia rakastumisen tunteita jne.

        Määritelmä ei kuitenkaan todista olemassaoloa.

        Ehkä kommentoin vähän ohi siitä, mitä alkuperäisesti tarkoitit sanomisellasi. Pahoitteluni, mikäli näin pääsi käymään.


    • "Jokainen ateisti on individualistinen."

      Minä en ole!

    • Rompix

      "Viestini oli tarkoitettu Jaakobin kaltaisille immeisille. "
      Jaakob on trolli. Ei mulla muuta.

      • warbeast_66

        Hei Rompix.
        "Jaakob on trolli"

        ei muuten taida olla, pienellä taustatutkimuksella selvisi että hän on tehnyt tonneiittain kirjoituksia ennenkuin tuli tälle palstalle kiekumaan, hän taitaa olla aito kreationisti.

        Eli valehtelee ja keksii omia totuuksia kun haluaa vain todistaa itsellensä että jumala on olemassa, aivan sama onko se kristittyjen jumala tai kenekä tahansa, sen takia hyökkäykset ateisteja vastaan.


      • 18
        warbeast_66 kirjoitti:

        Hei Rompix.
        "Jaakob on trolli"

        ei muuten taida olla, pienellä taustatutkimuksella selvisi että hän on tehnyt tonneiittain kirjoituksia ennenkuin tuli tälle palstalle kiekumaan, hän taitaa olla aito kreationisti.

        Eli valehtelee ja keksii omia totuuksia kun haluaa vain todistaa itsellensä että jumala on olemassa, aivan sama onko se kristittyjen jumala tai kenekä tahansa, sen takia hyökkäykset ateisteja vastaan.

        "selvisi että hän on tehnyt tonneiittain kirjoituksia"

        Kyllä kreationisti kirjoittaa osaa, mutta lukutaito niillä on heikohko ... tai ainakin tekstin ymmärtäminen.


      • warbeast_66 kirjoitti:

        Hei Rompix.
        "Jaakob on trolli"

        ei muuten taida olla, pienellä taustatutkimuksella selvisi että hän on tehnyt tonneiittain kirjoituksia ennenkuin tuli tälle palstalle kiekumaan, hän taitaa olla aito kreationisti.

        Eli valehtelee ja keksii omia totuuksia kun haluaa vain todistaa itsellensä että jumala on olemassa, aivan sama onko se kristittyjen jumala tai kenekä tahansa, sen takia hyökkäykset ateisteja vastaan.

        warbeast_66
        23.3.2011 20:00

        >>>hän taitaa olla aito kreationisti. Eli valehtelee ja keksii omia totuuksia kun haluaa vain todistaa itsellensä että jumala on olemassa


    • Dr Von

      Mitä tarkoitat?

    • En millään käsitä mitä Jaakob haluaa todistaa tähtitieteilijän tai tohtorin arviosta Jumalan olemassaolosta. Kun hän ei siltikään voita sillä arviolla yhtään mitään. Ja silti hän jatkaa samojen viestin postaamista mitä milläkin nimillä "tähtitieteilijä kumoaa ateismin" tai "kuuluisuuksien viimeisiä sanoja" Kun kerta sekin on todistettu että kuuluisa henkilö jota jotain tuollaista olisi muka sanonut. Kuulijana on ollut vain 1 tai 2 uskovaista. Jotka vahvistavat näiden henkilöiden sanoneen tällaisia viimeisinä hetkinään. - Ja siitä tullaakin mielenkiintoiseen kohtaan - Puhuvatko kristityt aina totta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe