Säteilevien kansojen säteilevä älykkyys

Katselin tuossa hauskan dokumentin YLE:N Areenalta.
Se kertoi kotieläintilasta jossa oli hauskansuoloisia Delfiinejäkin.
Itse asiassa ne olivat niitä kotieläimiä.
Meillähän tuo EU on laittanut metsänsiimeksessä pakastetut Poronkäristyslihat ruotuun.
Siellä pitää nykyään pakastaa sähköllä.
Leukulla saa kuitenkin vielä vuolla lastut.

Dokumentista jäi kaksi asiaa kaihertamaan mieltäni, länsimaiset salakuvaajat jotka tekivät tuon verisen dokumentin, joutuivat nenäkkäin teurastajien kanssa ja saivat kuulla: "Syökää te Lehmiänne me syömme Delfiinimme".

Sairas mieleni kiehautti heti teille kysymyksen:
Jos Aurinkokeisari Japanissa tykkää tuosta ja Paavien Paavi tykkää ylikansoituksesta, niin taitaa heidän tavoitteensa mennä yksi yhteen?
Ruokaa on siis saatava, keinolla millä hyvänsä, Suomalaisetkin tarvitsevat Sushinsa.
Kumpi kaadetaan? Keisari vai Paavi? Vai annetaanko Pekkariselle lisää valtuuksia ja tukiaisrahaa jotta pöydässämme riittää myös Sulosilmäisen Vasikan paistia?
Ei sit sotketa Soinia tähän, eiköhän hänen ylipainoinsa hoida nuo syntyvyysjutut siinä perheessä.
:)

H.

28

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nurena nukkuneet ystävämme ; (

Siat
      Lihasika, teurasikä viisi kuukautta, mahdollinen elinikä 10-vuotta.

Lammas
      Lihakaritsa, teuraskä 3 - 10 kuukautta, mahdollinen elinikä 15-vuotta.

Lehmä
      Lihasonni, teurasikä puolitoista vuotta.
      Lypsylehmä, teurasikä viisi vuotta, mahdollinen elinikä noin 20-vuotta.

Kukko
      Suurin osa lopetetaan heti kuoriutumisen jälkeen.
      Kana
      Munijakana teurasikä noin vuosi.
      Broilerit
      Teurasikä 36 -38 päivää, ahdollinen elinikä neljä vuotta (munijakana).

Poro
      Teurasporo, teurasikä 5 -8 kuukautta (70 - 75 % teurastettavista poroista).
      Mahdollinen elinikä jopa 20-vuotta.

Vaikka hellalla porisee juuri nyt porsaanlihapata, mietityttää alkaisikohan kasvissyöjäksi?

• Tuo ei ollut ihan se mitä aloituksella hain, en yleensä hae Wikipedia-juttuja.
        Muuten ihmettelen, miksiköhän joku laittoi miinuspeukun?
        H.

• Ei ole Wikipedia tietoa vaan ote lehtiartikkelista. Kainuun Sanomat sunnuntai 20 maaliskuuta.

Olen ollut aikeissa tehdä asiasta aloitus, mutta koska näin teurasjuttusi, josta en ymmärtänyt taaskaan hölökäsen pöläystä, niin ajattelin tunkea sen tähän väliin.

Miinustelijat olivat kuten kuvailin kapisia piskiä, hymyä..hymyä. vaikka hekään eivät ehkä tajunneet tuon taivaallista, joten kirjoitapas kansankielellä niin ihmiset ymmärtävät.

Luin juornalisteille suunnattuja ohjeita ja siellä oli hyviä neuvoja, miten asiat on kirjoitettava niin, että ne menevät ymmärryksiin, kantsii tutustua.

• Tarkoitin Wiki-jutuilla juuri toimittajien juttujen lainailua liiallisessa määrin.

Rautalanka:
      "Ihmisten liiallinen syntyvyys pakottaa ruoantuotannon sairaisiin menetelmiin ja missä näette syyllisen siihen?"

Minä en pysty tekemään tyhmää tyhmillekään, jotain: Tykkäätteks te Broilerista :)

H.

• Eikö olekin turhauduttavaa selitellä ; )

• korppis kirjoitti:

Eikö olekin turhauduttavaa selitellä ; )

Ei se ole, se on velvollisuus.
        Varsinkin minä koen sen niin, koska en tuppaa kirjoittelemaan hömppää, ainakin aloituksiini.
        H.

• Tulipas oikein lumipyry yhtäkkiä, no se on vanhan surmaa, ja keväinen ilmahan ajaa seisemällä hevosella niin kuin äitimuori aikoinaan sanoi.
      Niin että on se ilmoja pidellyt, jooooo :))

• Korvessae on alakanut pyryttämää, vaekka tunti sitten aorinko paestoi. On se ilimoja piellyt, kevät on sitten arvoamatonta aekoa, sattaa ja paestaa niiinii ;)

• 19+18
        korppis kirjoitti:

Korvessae on alakanut pyryttämää, vaekka tunti sitten aorinko paestoi. On se ilimoja piellyt, kevät on sitten arvoamatonta aekoa, sattaa ja paestaa niiinii ;)

Jo toinen pyrypilvi tänään. Keikkuilee se,kevät.
        Asiasta viidenteen: omnkohan se korppiksen kieroonkatsova isotäti tuosa kuvasa? kauniiksi on käsitelty vai mitenlie photosopattu ;-/

• Korppis*
        19+18 kirjoitti:

Jo toinen pyrypilvi tänään. Keikkuilee se,kevät.
        Asiasta viidenteen: omnkohan se korppiksen kieroonkatsova isotäti tuosa kuvasa? kauniiksi on käsitelty vai mitenlie photosopattu ;-/

Ei ompo ; )

Iltaa niin se on ehtoo langennut Korpeennii. Lumipyry loppui ja pistäyvyin kaopassa ja muillae asioilla. Ehottasi sinnuo hankkimaan oikeat vahvuuvet silmälasseihis, kun noin kieroon vettää, vaikka selkee skannauskuva sievistä kaksikytluvun tyttölöistä rohviileissa Mandi ja Korppis. Photosopattua parsakeittoo söin äskee.

• siitäs sait

Meillä Suomessa ei tuskin tulla syömään Delfiinejä, mutta itse olen saanut syödä kerran valaan, oliko se nyt liha, vai kala, mutta hyvää oli.

Mielestäni nyky maailmanmenosta oppineena olen sitämieltä, että meillä Suomessa pitäisi perata ne pellot, jotka laitettiin kesannoille.

Kaikki vain kasvattamaan omavaraistaloutta ja näille "työttömille" töitä, olipa ne sitten koti- tai ulkomaista työvoimaa.

Ihmettelen todellakin, että nämä maahanmuuttajat saavat yrityksiä kannattamaan, niin kauneushoidossa, kuin ravintola alalla, kun "kotisuomalaiset" viihtyvät kortistoissa????

Todellakaan Soini ei ratkaise ongelmaa, vaikka saisikin jonkinlaisen "äänipotin"!

Meille suomalaisille riitäisi, kun sallittaisiin vapaasti nämä pientilallisten kasvattamaan karjaansa ja säädettäisiin laki, että yli 10-lehmää, ym. elukkaa olisivat vasta EU-ilmoituksen velvollisia..

No, Sinä kun käyt vain satunnaisesti, josko sittenkään jossain Kehä III ulkopuolella, niin pidättäydy arvostelemassa heitä.

Muutoinkin sotkeudut asioihin, kuten sanotaan, että akat! Sinunlaistasi "miestä" en ikinä hyväksyisi, koska olet todellakin niin "akkamainen", joka sotkeutuu joka "soppaan". Onneksi en ole ainoa mielipiteiteni kanssa.

• Otan sinun ja "niiden muiden" arvostelun nöyrästi vastaan.
        Mutta keskustelupalstalla pitää keskustella.
        Chattipalstalla voi sit olla itekseen tai kaverin kanssa, jopa useampien.
        Sinähän voisit, kavereiden kanssa, laittaa pystyyn hurmosliikkeen: "HUNKSZ: i hiiteen" ?
        Mutta muista, että en minä haukulla lähde sen enempää kuin Hirvikään.
        Minä poistun sitten kun kukaan ei enää ole kiinnostunut minulle vastaamaan.

MAMU: jen pikku liikkeet menestyvät starttirahalla, kun rahat loppuu tulee "yllättäen" uusi yrittäjä, yleensä sukujenyhdistämis-ohjelman avulla.
        Määrätystä suunnasta tulevat käyttävät pikkuliikkeitä rahanpesuun.

Ystäväsi
        H.

• sinisirkku-
        hunksz kirjoitti:

Otan sinun ja "niiden muiden" arvostelun nöyrästi vastaan.
        Sinähän voisit, kavereiden kanssa, laittaa pystyyn hurmosliikkeen: "HUNKSZ: i hiiteen" ?

MAMU: jen pikku liikkeet menestyvät starttirahalla, kun rahat loppuu tulee "yllättäen" uusi yrittäjä, yleensä sukujenyhdistämis-ohjelman avulla.

Ystäväsi
        H.

Turun kauppahallihan on saanut kunniamaininnan rasistivapaudesta, missä mamut on avanneet exoottisia ruokatarvikkeita myyviä kojuja.
        Samoin löytyy Hesasta maahantuojia.

Kiinalaisethan on kautta maailman tunnettuja ravintoloistaan, täälläkin olen pariskunnan tavannut tyttäreni luona. Thairuokakin on erinomaisen terveellistä meille läskisoosin ystäville

Nyt alkoi kevätkääryleet väikkyä mielessä:)

• säteilyä tämäkin
        hunksz kirjoitti:

Otan sinun ja "niiden muiden" arvostelun nöyrästi vastaan.

Ystäväsi
        H.

No, "akkaseni", nyt on minun vuoro pyytää anteeksi. Minä en koskaan chattaile, enkä toisaalta haluakkaan Sinun poistuvan palstoilta.

Sinähän olet itsenäinen ja jopa eräs, jonka nimeä en saa mainita, yrittää kopsata sanontajasi, yhdistellen niitä, niin....kuinkahan moneen?. Yrittää olla niin stadilainen, mutta "lukihäiriö" tuottaa hänelle vaikeuksia.

Toivottavasti hän ei sekaannu näissä tilastoissaan, joista hän tulkitsee kirjoittajat ja rekisteröi ajankäytön juuri tälle palstalle?

Onkohan koskaan ottanut huomioon, että sillävälillä voi käydä vaikka lenkkeilemässä?

Minullakin on kone auki aamusta-iltaan joka päivä, koska lueskelen lehdet (juorut, se on salaisuus, älä kerro topisille) ja kurkistelen tänne palstalle.

Meidän molempien kannattaisi pitää "suusupussa" noista EU-asioista, koska kumpikaan tuskin tunnemme nyky lainsäädäntöä.

Ainoa, mitä kannattaisin, on kotimaisen elintarvikkeiden tuotannon kattavuudesta kaikissa olosuhteissa. Olipa sitten ydinsota, tai muu maailman katastrofi.

Nämä yritteliäät ulkomailta tulleet voisivat heti saada nämä hylätyt autiotilat, jotka valtio lunastaisi heille ja antaisi luvan jonkinlaiseen "lehmä, lammas, sika, kana ja perunamaan viljelyyn.

Ehkä utopista, jos heille syydetään rahaa edes jonkinlaiseen elämään

• Helvetin romantikko

kuka sen pientilojen maidon hakisi?
        kuka toimittaisi sonnin siemenen`?ei lehmävauvatkaan tyhjästä synny.
        kuka ostais heille traktorit ja tarvikkeet? kuka hoitaa tulehtuneen utareen?
        olet todella typerä kaupunkilainen joka luulee että maatilan laittoon riittää pussi potunsiemeniä ja tyhjä tila.
        et ymmärrä että maatalouteen tarvitaan kaikenlaista.
        Valio hakemaan maidon, hankkija toimittamaan siemet ja lannoitteet, eläinlääkäri hoitamaan elukat, opettajia lapsille, kouluista puhumattakaan, kauppoja ruokaa varten, posti ja pankki jne jne..
        Kaikki nämä palvelut ovat jo aikaa sitten paenneet maaseudulta

• "romantikko"?
        Helvetin romantikko kirjoitti:

kuka sen pientilojen maidon hakisi?
        kuka toimittaisi sonnin siemenen`?ei lehmävauvatkaan tyhjästä synny.
        kuka ostais heille traktorit ja tarvikkeet? kuka hoitaa tulehtuneen utareen?
        olet todella typerä kaupunkilainen joka luulee että maatilan laittoon riittää pussi potunsiemeniä ja tyhjä tila.
        et ymmärrä että maatalouteen tarvitaan kaikenlaista.
        Valio hakemaan maidon, hankkija toimittamaan siemet ja lannoitteet, eläinlääkäri hoitamaan elukat, opettajia lapsille, kouluista puhumattakaan, kauppoja ruokaa varten, posti ja pankki jne jne..
        Kaikki nämä palvelut ovat jo aikaa sitten paenneet maaseudulta

Sinulle, " helvetin romantikko".

Maidon hakisi se sama auto, kuten näiden suurtilallisten, jotka vuokrasivat suurimman osan pientilallisten maista..

Siementäjät kävisivät tarvittaessa, niin karjan, kuin emännänkin siementäjänä.

Entäs, kun on "pelit ja pensselit" traktorit ja kaikki maatalouteen liittyvät vehkeet, mutta on EU- lainsäädännöllä tukahdettu kaikki pientilalliset.

Minä en ole mainitsemasi (typerä) kaupunkilainen, vaan muutaman hehtaarin omistaja maalainen. Minu karjani tyssäsi noihin Eu- lappuihin ja heidän uskomattomiin kirjanpito hommeleihin.

Tämänkin "tuotokseni", siis kirjoituksen, olen delekoinnut toiselle, koska en itse hallitse näitä kirjallisia hommeleita.

Voisitko itse kertoa kuinka suuri maatilallinen itse olet ja kuinka se teillä menee?

Yleisön osastothan tulvivat viestejä, että kaikki maatalous tuet on poistettava, kuten myös koirtankakat luonnosta. Kukaan ei tunnu vaativan linnunkakkojen poistoja, tai luontoeläimien?

Nythän ollaan tuomassa Sudet ja Karhut pääkaupunkiseudulle. Tuotaisi muutama lehmäkin kesäksi, josta leipäjonoissa käyvät ihmiset saisivat lypsää maitoa sen leivän lisäksi.

Annettaisiin myös muutama haulikko, jolla voisivat näitä kanejaan ottaa ruuaksi, kun eivät osaa rihmasilla niitä pyydystää.

Minä en ole "helvetin romantikko", vaan uskon pysyväni hengissä Suomen olosuhteissa pidempään, kuin Sinä.

• hähäää
        "romantikko"? kirjoitti:

Sinulle, " helvetin romantikko".

Maidon hakisi se sama auto, kuten näiden suurtilallisten, jotka vuokrasivat suurimman osan pientilallisten maista..

Siementäjät kävisivät tarvittaessa, niin karjan, kuin emännänkin siementäjänä.

Entäs, kun on "pelit ja pensselit" traktorit ja kaikki maatalouteen liittyvät vehkeet, mutta on EU- lainsäädännöllä tukahdettu kaikki pientilalliset.

Minä en ole mainitsemasi (typerä) kaupunkilainen, vaan muutaman hehtaarin omistaja maalainen. Minu karjani tyssäsi noihin Eu- lappuihin ja heidän uskomattomiin kirjanpito hommeleihin.

Tämänkin "tuotokseni", siis kirjoituksen, olen delekoinnut toiselle, koska en itse hallitse näitä kirjallisia hommeleita.

Voisitko itse kertoa kuinka suuri maatilallinen itse olet ja kuinka se teillä menee?

Yleisön osastothan tulvivat viestejä, että kaikki maatalous tuet on poistettava, kuten myös koirtankakat luonnosta. Kukaan ei tunnu vaativan linnunkakkojen poistoja, tai luontoeläimien?

Nythän ollaan tuomassa Sudet ja Karhut pääkaupunkiseudulle. Tuotaisi muutama lehmäkin kesäksi, josta leipäjonoissa käyvät ihmiset saisivat lypsää maitoa sen leivän lisäksi.

Annettaisiin myös muutama haulikko, jolla voisivat näitä kanejaan ottaa ruuaksi, kun eivät osaa rihmasilla niitä pyydystää.

Minä en ole "helvetin romantikko", vaan uskon pysyväni hengissä Suomen olosuhteissa pidempään, kuin Sinä.

Käsitätkö, että sen auton pitäisi ajaa 200 kilometriä suuntaansa, vähintään, hakeakseen100 litraa maitoa.
        Kannattaisiko? Ajaisitko itse? 400 km.

Karjan siementämisen hoitaa keinosiemennysyhdistys ja sen toimitilat ei ole kovinkaan lähell Inaria?
        Mites se eläinlääkäri, ajaako se enää 200 km maaseudulle keskellä yötä? Kun eläin kouristelee, tai synnytys ei edisty?
        Ei aja, kun ei ota enää kaupungissakaan vastaan jälkeen 17.00
        Sinä vaadi ihmisiä muuttamaan maaseudulle ja olet unohtanut että siellä EI OLE PALVELUJA ENÄÄ.
        Saahan sitä kasvattaa, kunhan syö itse kaiken.
        Mutta milläs ostat seuraavat lannoitteet?
        Millä traktorin ja sen polttoaineet ;))
        Kyllä sinä olet romantikko.
        Sinunkin oli aikoinaan pakko myydä tuotteesi jonnekin.Kuka ne tänään ostaisi.Jos sulla on maata, niin viljele vaikka porkkanaa, kyllä se siitä..

• muistoja, muistoja
        hähäää kirjoitti:

Käsitätkö, että sen auton pitäisi ajaa 200 kilometriä suuntaansa, vähintään, hakeakseen100 litraa maitoa.
        Kannattaisiko? Ajaisitko itse? 400 km.

Karjan siementämisen hoitaa keinosiemennysyhdistys ja sen toimitilat ei ole kovinkaan lähell Inaria?
        Mites se eläinlääkäri, ajaako se enää 200 km maaseudulle keskellä yötä? Kun eläin kouristelee, tai synnytys ei edisty?
        Ei aja, kun ei ota enää kaupungissakaan vastaan jälkeen 17.00
        Sinä vaadi ihmisiä muuttamaan maaseudulle ja olet unohtanut että siellä EI OLE PALVELUJA ENÄÄ.
        Saahan sitä kasvattaa, kunhan syö itse kaiken.
        Mutta milläs ostat seuraavat lannoitteet?
        Millä traktorin ja sen polttoaineet ;))
        Kyllä sinä olet romantikko.
        Sinunkin oli aikoinaan pakko myydä tuotteesi jonnekin.Kuka ne tänään ostaisi.Jos sulla on maata, niin viljele vaikka porkkanaa, kyllä se siitä..

Häh hää itsellesi. En ole Inarista. Mistä päättelet, että se meillä joutuisi ajamaan 200 km? Lähin suuri karjatila on 2 km päässä ja seuraava 4 km päässä.
        Ja meidän tilalle olisi siitä taas 3 km, mutta tilukset ovat pienet, joten tuhansia litroja sieltä ei maitoa tuotettaisi.

Missähän Sinäkin asut.

En minä ihan oikeasti vaadi ketään (suomalaista) muuttamaan maaseudulle, mutta kyllä siellä olisi hyvää potentiaalia opastaa maahanmuutajat kasvattamaan pienimuotoista viljelyä, joita he voisivat hyödyntää kotiseudullaan.

Vai onko parempi, kuten tyttäreni meni Boliviaan vapaaehtoistyöhön, vain opastakseen paikallisia suurinpiirtein porkkanan viljelykseen, kuten hän itse kutsui tehtäväänsä.

Kai hän teki siellä muutakin, kuten pureskeli kokaa vuoristoseudulla!

Harkitseppa itse asiaa muuttaa maalle EU-tukiaisten piiriin. On peltoja, traktori, kaikkine työkaluinen. Tila on kuitenkin vain 60/ha, josta peltoa noin 5/ha. Tilalla kuitenkin rantaviivaa ja ehkä 5-6 mökki rakennusoikeutta.

Silloin vain menisi se rauha, josta me lapsuudessa saimme nauttia. Neljä kilsaa lähimpään naapuriin ja upeat järvimaisemat kalastukseen, kuten paikallisen metsästysseuran hirviporukoihin.

• sinisirkku- kirjoitti:

Turun kauppahallihan on saanut kunniamaininnan rasistivapaudesta, missä mamut on avanneet exoottisia ruokatarvikkeita myyviä kojuja.
        Samoin löytyy Hesasta maahantuojia.

Kiinalaisethan on kautta maailman tunnettuja ravintoloistaan, täälläkin olen pariskunnan tavannut tyttäreni luona. Thairuokakin on erinomaisen terveellistä meille läskisoosin ystäville

Nyt alkoi kevätkääryleet väikkyä mielessä:)

Noh, Turkuahan piodetään kaikkialla... öh..Turkuna.
        Tuhoavat kaiken, paitsi palamatta jääneet rötisköt.
        Vaikka siellä on joku Lemminkäinenkin..
        Kyllä tuokin hölmöily sinne sopii.
        H.

• Hankalaa, meidän pitäisi siis ratkaista maailman kaikki ongelmat, syntyvyydestä lähtien.

Ihmisiä on liikaa, se on selvä, mutta pitäisikö nälkään tappaa enemmän väkeä kuin mitä nyt tapahtuu. Vai syöttää myrkyllisiä elintarvikkeita, vaikkapa säteilyä saaneita. Eiväthän ne esim. Afrikan alkuasukkaiden parissa tiedä mistä herkkupala tulee. Ei ainakaan kannata kertoa.

Toiset syövät liikaa, jos kaikki pystyttäisiin tasaamaan, se voisi hieman korjata nälkäongelmaa. Mutta siitä huolimatta ihmisiä on liikaa, ehkäisyä siis tarvitaan, myös paavin kannatusjoukoissa.
      Eikä se pahaa tekisi jos jotkut muutkin ryhmät hillitsisivät lisääntymisintoaan, myös Suomessa.

Olen joskus ollut vuoden kasvissyöjä eikä siitä mitään haittaa koitunut. Tekisi mieleni aloittaa uudestaan, tosin hyvin vähän lihaa syön nykyisinkään.

Mitä hauskaa siinä delfiinien tappamisdokumentissa mielestäsi oli?

• Delfiinit ovat sievästi hymyileviä, leikkisiä älykköjä.
        Hauskoja veijareita.
        Mutta fiksu kun olet, huomasit heti tarttua tuohon täkyyni. Kirjoitin sen tahallani jotta ainakin se saisi haloota aikaiseksi.
        Katso tuo dokumentti Areenasta, siinä kerrotaan kuinka tappoalueen Prefektuurin koulutoimenjohtaja haluaa kouluihin Delfiininlihaa, vaikka tietää sen lihan sisältävän Elohopeaa ja muuta myrkkyjä satoja kertoja sallittua enemmän.
        Ja Japanin hallitus tekee kaikkensa jotta totuus ei tulisi esiin.
        Ja juu, kyllä minä sallisin hallitun inhimillisen, ihmiskunnan lukumäärän vähentämisen.
        Tämän ylettömän lauman ruokkiminen on saanut aikaan sadistista ja järjetöntä ylikalastusta. Ja muutakin Papiaanin käsikauppaa ja Palmuöljy-ruokaa.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Delfiinit ovat sievästi hymyileviä, leikkisiä älykköjä.
        Hauskoja veijareita.
        Mutta fiksu kun olet, huomasit heti tarttua tuohon täkyyni. Kirjoitin sen tahallani jotta ainakin se saisi haloota aikaiseksi.
        Katso tuo dokumentti Areenasta, siinä kerrotaan kuinka tappoalueen Prefektuurin koulutoimenjohtaja haluaa kouluihin Delfiininlihaa, vaikka tietää sen lihan sisältävän Elohopeaa ja muuta myrkkyjä satoja kertoja sallittua enemmän.
        Ja Japanin hallitus tekee kaikkensa jotta totuus ei tulisi esiin.
        Ja juu, kyllä minä sallisin hallitun inhimillisen, ihmiskunnan lukumäärän vähentämisen.
        Tämän ylettömän lauman ruokkiminen on saanut aikaan sadistista ja järjetöntä ylikalastusta. Ja muutakin Papiaanin käsikauppaa ja Palmuöljy-ruokaa.
        H.

Delfiinit ovat söpöjö, mutta osaavat olla myös julmia. Kuten kaikki eläimet,
        ihminen mukaanluettuna.

En katso sitä dokumenttia, olen niin herkkä luonne, etten voi ollenkaan katsella eläinten kiduttamista enkä tappamista kuvaavia filmejä.
        En myöskään ihmisten kiduttamista ja tappamista.

Päättääkö Japanissa koulutoimenjohtaja oppilaiden ruokailusta, ottaisivat häneltä sen vallan pois.
        Ei ole oikein syöttää myrkkyjä lapsille, syököön mieluummin itse.
        Julmaa ja kieroa touhua on Japanissakin.
        Kasvissyönti kuulostaa aina vain paremmalta vaihtoehdolta.

• Elli-noora L.

Vaan Greenpeace häiriköi niin paljon japanilaisia, että pyyntikausi loppui kesken.
      Se on oikein se.
      Mutta miten sinä muuttaist saarivaltion ruokavaliota?
      Ei ole sähkön aineksia muuta kuin ydinvoimala, eikä pienet saaret riitä kasvattamaan kaikkea kansalle.
      Eikö saarivaltion luontainen ruokavalio ole merenelävät?
      Ei senkään tarvitse niitä sukupuuttoon syödä, mutta jotain kuitenkin?

Onko yhtään kunniakkaampaa tarhata hirviä, niinkuin Ruotsi tekee?
      Tai saksanhirviä, joita siellä saa paksun rasvakerroksen kanssa?
      Suomessa laitonta.
      Mutta on meilläkin villisikoja ja strutseja tarhoissa,Nam!

Haluaisitko sinäkin elvyttää rämettyneet pientilat ja asutustilat?
      Onhan sinullakin kaksi kättä?
      Miksi ostat ruokasi marketista etkä kasvata itse?

• Pieni ihmistaimi HUNKSZ ostaa vain luomua, paitsi ei kaljassa.
        Ihmismäärän radikaali vähentäminen, vaikkapa tahallisilla ydinvoimalan räjäytyksillä :) auttaisi ihmiskuntaa enemmän kuin Lehmänulostekaasuvoimalat.
        Marsujen tarhaaminen ja muidenkin elukoiden, olisi ihan hyvä juttu jos teurastus tapahtuisi eläimellisesti.
        Mutta vähentämällä köyhiä emme tarvitsisi sitäkään.
        H.

• kaunisaamu
    • Elli-noora L

Eikö se eläimellinen teurastaminen ole tuskallisemppa kuin ihmisen tekemänä.
      Ajattelehan leijonan metsästystä
      Vai niin, oletko Hitlerin veli.
      Nyt ei sitten vähennetäkään rodun perusteella vaan rahan?
      Ja heikoimmatko karsiutuvat?
      Oletko valmis veriseen kilpailuun, niiden selviytyjien kanssa?
      Pärjäätkö? Kun itse ole eläkeläinen eli köyhä?

• Olen jo vähän eläkeläinen, toistaiseksi pystyn vielä ostamaan luomuruokaa.
      Joten jotain on vielä pankkitilillä.
      Eläimet pitää teurastaa eläimellisesti, kuten Leijona tms.
      Ihminen tappaa liian nopeasti.
      En ole lähelläkään tuota viiksivallua, olen luonnollisen kuoleman ihailija.
      Ja eiköhän ihmisen luonto pakota minutkin veriseen taisteluun, jos ei luoja suo ajoissa.
      Toivottavasti minulle annettu ase tappaa tarkoituksenmukaisesti.
      H.

• 61xcz

kute itse tehtyä kiljua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5372
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4161
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      29
      2292
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2138
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1825
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1484
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1312
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1128
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1020
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1011
    Aihe