Millainen on tekopyhä ihminen?

jätkä on eläin

Sorvatkaa asiallisia vastauksia ja etenkin miten tunnistaa tekopyhän ihmisen?Joutuuko tekopyhä ihminen iankaikkiseen kadotukseen?

59

4300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskonnollinen, lakihenkinen

• ei aloittelijoille

Tekopyhät ihmiset ovat pahempia kuin eläimet. Erittäin ikäviä ihmisiä ovat ja vaan innostuvat jos yrittää totuuden kertoa. Heillä on sellainen läpipääsemätön panssari ja eivät kuule kuin oman äänensä.

• ???

mitä tarkoittaa "lakihenkinen".. ??

• moivaa
        ??? kirjoitti:

mitä tarkoittaa "lakihenkinen".. ??

Eivät tiedä mihin "laki" oikeastaan perustuu.
        Useimmat lahkot perustuvat "kokemususkomiseen" joka ei ole sitä mitä Raamattu sanoo uskon olevan.
        Jotkut perustuvat perinteeseen joten niiltäkin puuttuu Raamatun perusteiden tuntemus, joka on ainoa oikea vaihtoehto.
        Usko lähtee yhdestä sisäistetystä oivalluksesta ja kasvaa tiedon karttumisen kautta. Usko on se siemen, joka johdattaa ihmisen kehityksen mentaalisesti uudelle kasvu-uralle. Edistyminen ei käy itsestään vaan siinä on nähtävä itse vaivaa. Hengellinen leipä on työllä hankittava ihan kuten fyysinenkin. Ja vasta "sulanut ruoka" hyödyttää syöjää. Ruokaa tarvitaan hengellisessä elämässä "elossa pysymiseen, kasvamiseen ja työn tekoon".

• benedi
        moivaa kirjoitti:

Eivät tiedä mihin "laki" oikeastaan perustuu.
        Useimmat lahkot perustuvat "kokemususkomiseen" joka ei ole sitä mitä Raamattu sanoo uskon olevan.
        Jotkut perustuvat perinteeseen joten niiltäkin puuttuu Raamatun perusteiden tuntemus, joka on ainoa oikea vaihtoehto.
        Usko lähtee yhdestä sisäistetystä oivalluksesta ja kasvaa tiedon karttumisen kautta. Usko on se siemen, joka johdattaa ihmisen kehityksen mentaalisesti uudelle kasvu-uralle. Edistyminen ei käy itsestään vaan siinä on nähtävä itse vaivaa. Hengellinen leipä on työllä hankittava ihan kuten fyysinenkin. Ja vasta "sulanut ruoka" hyödyttää syöjää. Ruokaa tarvitaan hengellisessä elämässä "elossa pysymiseen, kasvamiseen ja työn tekoon".

Laki perustuu siihen, että se on pyhä, oikea ja hyvä.

Oliko lain perusteluni, pyhä, oikea ja hyvä?

• fniss!!

Mikä on paras tapa herättää tekopyhät ihmiset todellisuuteen?

• Fniss!

Eikös täällä ole sellaiselle oikein oma palstansakin, "Herätysliikkeet".

• suurin syntinen
        Fniss! kirjoitti:

Eikös täällä ole sellaiselle oikein oma palstansakin, "Herätysliikkeet".

Herättää tekopyhät ihmiset todellisuuteen?

- omat paimenet eivät sitä tee
        - mieltymys korvasyyhyyn
        - uskomukset istuvat syvässä
        - henkien erottamisen armolahja ei toimi srk:ssa
        - "pyhempiä kuin muut" levy jäänyt päälle

• ???
        suurin syntinen kirjoitti:

Herättää tekopyhät ihmiset todellisuuteen?

- omat paimenet eivät sitä tee
        - mieltymys korvasyyhyyn
        - uskomukset istuvat syvässä
        - henkien erottamisen armolahja ei toimi srk:ssa
        - "pyhempiä kuin muut" levy jäänyt päälle

Joo - täällä se toimii henkien erottelu

http://www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI

• moivaa
        ??? kirjoitti:

Joo - täällä se toimii henkien erottelu

http://www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI

Siellä on varoittava esimerkki!
        Juuri sitä varten ihmiset ovat tuollaisten höynäytettävissä
        kun he eivät tunne, mitä Raamattu oikeasti opettaa.
        Tuollaisten kautta saatu usko laittaa ihmiset kiertämään kokouksia ja etsimään sirkushuvejaan. Tuollaisten ihmisten on vaikeaa päästä tavastaan eroon, sillä heillä on mantroja Raamatusta joita he käyttävät toisin kuin ne alunperin ovat tarkoitetut.
        Heidän kanssaan uskonasioista puhuessa ei toruja saa suunvuoroa. Jokainenhan on kehittänyt panssarin ulkopuolelta tulevaa arvostelua vastaan.

• Mielestäni sellainen, joka kuvittelee omilla töillänsä jotakin pelastukseensa lisäävänsä. Hänelle ei armo riitä, vaan hän hylkää armon ja alkaa ansaita pelastusta, Kun taas uskossa oleva ihminen tekee hyvää senvuoksi, koska se tuntuu hänestä hyvältä ja oikealta. Kristuksen rakkaus vaikuttaa hänen tekemisensä ja tekemättä jättämisensä.

• halpa armo?

Entäs nämä halvan armon kauppiaat jotka eivät usko "tutkivaan tuomion" koskevan heitä?

Jospa ihminen rakentaa itselleen sopivimman armon / Jumalansa vaikka maanpäällä ei taivaspaikkoja jaeta?

• Jeesus määritteli tekopyhiksi ihmisiksi ne, jotka opettavat oikein, mutteivät itse
      noudata sitä oikeaa. Fniss keksi hyödyllisemmän kysymyksen kuin aloittaja:

" Mikä on paras tapa herättää tekopyhät ihmiset todellisuuteen? " (fniss!)

Kovin aiheellinen kysymys ja tahtoisin minäkin hyviä ideoita siihen kuulla.
      En ole varsinkaan omalla kohdallani löytänyt hyviä keinoja tekopyhyydestä
      herättämiseen. Huonoin keino joka tapauksessa on se, että tekisi paljon
      syntiä, jotta armokin suureksi tulisi.

Vanhan liiton aikaan Jumala järjesti profeetta Naatanille oivallisen keinon
      paljastaa tekopyhyys Daavidissa, paljastaa se Daavidille.

2.Sam.12:5
      Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille:
      "Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma.
      6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut."
      7 Mutta Naatan sanoi Daavidille: "Sinä olet se mies.

• kansa luottaa heihin

Pitikö Jeesus kirjanoppineita tekopyhinä?

• kansa luottaa heihin kirjoitti:

JEESUS EI LUOKITELLUT OPIN VAAN SYDÄMEN MUKAAN !

Alexille sanoisin, ettei Jeesus ollut kirjanoppinut. Hän on aina ollut itseoppinut.
        Ei minkäänlaista teologista koulutusta, Jeesus piti tekopyhinä vain niitä kirjanoppineita, jotka kyllä opettivat oikein, mutteivät itse noudattaneet omassa elämässään sitä oikeaa, mitä muille opettivat. Jeesus kehui niitä kirjanoppineita, jotka ymmärsivät soveltaa oppimansa uuteen liittoon.

Matt. 23:3
        Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää;
        mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat,
        mutta eivät tee.

Matt. 13:52
        Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".

Jeesus siunatkoon ja varjelkoon adventistipappeja!

Ei tarvitse olla kirjanoppinut voidakseen ja saadakseen lukea Raamatusta Herran sanaa saarnastuolissa. Joten mitä tulee tuohon alexin mainitsemaan:
        // // Luuk. 4:16
        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. // //

Laki oli semmoinen, että kuka tahansa voi osallistua jumalanpalvelukseen rukoilemalla, lukemalla tai saarnaamalla. Kirjoituksia luettiin seisaaltaan, mutta sitten istuttiin saarnaamaan kirjoituksen pohjalta. Koko kansa seisoi lukemisen aikana. Luettiin järjestyksessä alkaen Mooseksesta. Nasaretissa Jeesus luki sinä päivänä, jolloin oli aiheena ennustus Messiaasta ja totesi istuutuessaan ja saarnatessaan, että tänään tämä on käynyt toteen. (Luuk.4:16-22)

Voi ihan missä vain evankelioida, vaikkei olisi tunnustettu papiksi:

Mark. 10:1
        Ja hän nousi sieltä ja tuli Juudean alueelle, kulkien Jordanin toista puolta.
        Ja taas kokoontui paljon kansaa hänen luoksensa, ja tapansa mukaan
        hän taas opetti heitä.

• Keinotekoinen pyhyys
        kansa luottaa heihin kirjoitti:

Ei vain tekopyhinä, vaan todellisina hurskastelijoina, jotka löivät rintaansa ja sanoivat kiitos jahve jumala ,kun minä olen tuollainen köyhä ja kurja kuin tuo Publikaani joka kävelee pää painuksi, ja näyttää nöyrältä ja lyödyltä. Ja enkä ole tuollainen kuin tuo Jeesus joka seurustelee syntisten kanssa ja syö ja juo heidän pöydässään, ja palvelee, ja auttaa noita hyljättyjä, jotka ovat juutalaisen jumalan hylkäämiä. Nämä olivit nimenomaan niitä tekopyhiä, joista Jeesus varoitti opetuslapsiaan.

• moivaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

JEESUS EI LUOKITELLUT OPIN VAAN SYDÄMEN MUKAAN !

Alexille sanoisin, ettei Jeesus ollut kirjanoppinut. Hän on aina ollut itseoppinut.
        Ei minkäänlaista teologista koulutusta, Jeesus piti tekopyhinä vain niitä kirjanoppineita, jotka kyllä opettivat oikein, mutteivät itse noudattaneet omassa elämässään sitä oikeaa, mitä muille opettivat. Jeesus kehui niitä kirjanoppineita, jotka ymmärsivät soveltaa oppimansa uuteen liittoon.

mutta eivät tee.

Matt. 13:52
        Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".

Jeesus siunatkoon ja varjelkoon adventistipappeja!

Ei tarvitse olla kirjanoppinut voidakseen ja saadakseen lukea Raamatusta Herran sanaa saarnastuolissa. Joten mitä tulee tuohon alexin mainitsemaan:
        // // Luuk. 4:16
        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. // //

Laki oli semmoinen, että kuka tahansa voi osallistua jumalanpalvelukseen rukoilemalla, lukemalla tai saarnaamalla. Kirjoituksia luettiin seisaaltaan, mutta sitten istuttiin saarnaamaan kirjoituksen pohjalta. Koko kansa seisoi lukemisen aikana. Luettiin järjestyksessä alkaen Mooseksesta. Nasaretissa Jeesus luki sinä päivänä, jolloin oli aiheena ennustus Messiaasta ja totesi istuutuessaan ja saarnatessaan, että tänään tämä on käynyt toteen. (Luuk.4:16-22)

Voi ihan missä vain evankelioida, vaikkei olisi tunnustettu papiksi:

Mark. 10:1
        Ja hän nousi sieltä ja tuli Juudean alueelle, kulkien Jordanin toista puolta.
        Ja taas kokoontui paljon kansaa hänen luoksensa, ja tapansa mukaan
        hän taas opetti heitä.

opin puute johtaa vääriin perusteluihin. Etkö ole semmoista huomannut? Vaikka se on niin lähellä kuin itsessäsi?

Apostolien teot:
        28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, LÄHTIEN MOOSEKSEN LAISTA JA PROFEETOISTA, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.

Anttipoika se aloittaakin perustelunsa synnistä !!!!!!! Ja päätyy opissaan hornan kuuseen!!
        Älkää uskoko anttiveekantolaa, hän aprillaa muulloinkin kuin aprillipäivinä!

• alex-kasi

Jeesus oli itsekin kirjanoppinut.

Luukas 4.
      Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu,

ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna: "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta".
      Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
      Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".
      ----

alex

• - - - - alex-kasi
        27.3.2011 02:06
        Jeesus oli itsekin kirjanoppinut. - - - -

Jeesus ei ollut kirjanoppinut.

Johannes 7
        14 Mutta kun jo puoli juhlaa oli kulunut, meni Jeesus ylös pyhäkköön ja opetti.
        15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
        16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

• jari-pek-ka kirjoitti:

- - - - alex-kasi

Johannes 7
        15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
        16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

Juutalaiset tarkoittivat sitä, että Jeesus ei ollut opiskellut saddukeuksien ja fariseusten alaisena temppelissä.

Jokainen juutalainen poika opetteli tooraa ja parhaiten menestyvät myös profeettojen kirjoituksia. Sen jälkeen parhaat valittiin rabbien oppilaiksi tulemaan rabbeiksi ja muut opiskelivat isiensä ammatin. Oppineisuus ei tarkoittanut juutalaisessa yhteiskunnassa Raamatun osaamista, vaan Raamatun selittämistä isien perinnäissääntöjen mukaisesti.

• Jeesus ei edes opettanut sillä tavalla, kuin kirjanoppineet.

Markus 1
        21 Ja he saapuivat Kapernaumiin; ja hän meni kohta sapattina synagoogaan ja opetti.
        22 Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.

• alex-kasi
        jari-pek-ka kirjoitti:

- - - - alex-kasi

Johannes 7

???
        Mitä tarkoitat - ensin sanot että Jeesus ei ollut kirjanoppinut ja sitten sanot että ihmettelivät että Jeesus osasi kirjoitukset.. ;))

Se mitä he ihmettelivät oli juuri se että Jeesus oli kirjanoppinut - vaikka ei ollut käynyt siihen kouluja. Siis suunnilleen kuin tänään esimerkiksi Katolisen kirkon papit..

Jeesus oli todellinen kirjanoppinut - sillä vika ei ole kirjoituksissa vaan sen ajan kirjoitusten selittäjissä...

Kai sinullekin on kirjanoppinut se joka osaa kieroitukset ja osaa opettaa niiden todellisen tarkoituksen ... mukaan. Kaikki kirjanoppineet eivät osanneet Jeesuksen aikanakaan.. mutta monet osasivat.. vähän samaan tapaan kuin tänään..

Kun saatana kiusasi Jeesusta erämaassa sai hän vaastauksen "KIRJOITETTU on" .. siis jos kuka on kirjoitukset oppinut ja ymmärtänyt - on se Jeesus..

Alla muutama "KIRJOITETTU on" noin nopeasti kopsattuna.

Matt. 4:4
        Mutta hän vastasi ja sanoi: "KIRJOITETTU on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Matt. 4:7
        Jeesus sanoi hänelle: "Taas on KIRJOITETTU: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Matt. 4:10
        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä KIRJOITETTU on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'..

Matt. 11:10
        Tämä on se, josta on KIRJOITETTU: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.

Matt. 21:13
        Ja hän sanoi heille: "KIRJOITETTU on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

Matt. 26:24
        Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin hänestä on KIRJOITETTU, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan!

Matt. 26:31
        Silloin Jeesus sanoi heille: "Tänä yönä te kaikki loukkaannutte minuun; sillä KIRJOITETTU on: 'Minä lyön paimenta, ja lauman lampaat hajotetaan'.

Mark. 7:6
        Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin KIRJOITETTU on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana...

Mark. 9:12
        Niin hän sanoi heille: "Elias tosin tulee ensin ja asettaa kaikki kohdalleen. Mutta kuinka sitten on KIRJOITETTU Ihmisen Pojasta, että hän on paljon kärsivä ja tuleva halveksituksi?

Mark. 9:13
        Mutta minä sanon teille: Elias onkin tullut, ja he tekivät hänelle, mitä tahtoivat, niinkuin hänestä on KIRJOITETTU."

Mark. 11:17
        Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole KIRJOITETTU: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

Luuk. 4:8
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "KIRJOITETTU on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."

Luuk. 7:27
        Tämä on se, josta on KIRJOITETTU: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.

Luuk. 18:31
        Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä profeettain kautta on KIRJOITETTU Ihmisen Pojasta.

Luuk. 19:46
        ja sanoi heille: "KIRJOITETTU on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

Luuk. 21:22
        Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä KIRJOITETTU on.

Luuk. 22:37
        Sillä minä sanon teille, että minussa pitää käymän toteen tämän, mikä KIRJOITETTU on: 'Ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon'. Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt."

Luuk. 24:44
        Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on KIRJOITETTU Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".

Luuk. 24:46
        Ja hän sanoi heille: "Niin on KIRJOITETTU, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,

Joh. 2:17
        Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on KIRJOITETTU: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".

Joh. 6:31
        Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin KIRJOITETTU on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."

Joh. 12:14
        Ja saatuansa nuoren aasin Jeesus istui sen selkään, niinkuin KIRJOITETTU on:

Joh. 12:16
        Tätä hänen opetuslapsensa eivät aluksi ymmärtäneet; mutta kun Jeesus oli kirkastettu, silloin he muistivat, että tämä oli hänestä KIRJOITETTU ja että he olivat tämän hänelle tehneet.

Joh. 19:19
        Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin KIRJOITETTU: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".

Joh. 19:20
        Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli KIRJOITETTU hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.

Joh. 20:30
        Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole KIRJOITETTU tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;

alex

• alex-kasi
        jari-pek-ka kirjoitti:

Jeesus ei edes opettanut sillä tavalla, kuin kirjanoppineet.

Markus 1
        21 Ja he saapuivat Kapernaumiin; ja hän meni kohta sapattina synagoogaan ja opetti.
        22 Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.

Siihen aikaankin oli kirjanoppineita joilla oli parempi ymmärrys siitä mitä KIRJOITETTU ON.... siis Vanhassatestamentissa.. sillä se oli ainoa kirja mihin Jeesuskin vetosi..

alex

• alex(ei kirj.)
        TimoFlink kirjoitti:

Juutalaiset tarkoittivat sitä, että Jeesus ei ollut opiskellut saddukeuksien ja fariseusten alaisena temppelissä.

Jokainen juutalainen poika opetteli tooraa ja parhaiten menestyvät myös profeettojen kirjoituksia. Sen jälkeen parhaat valittiin rabbien oppilaiksi tulemaan rabbeiksi ja muut opiskelivat isiensä ammatin. Oppineisuus ei tarkoittanut juutalaisessa yhteiskunnassa Raamatun osaamista, vaan Raamatun selittämistä isien perinnäissääntöjen mukaisesti.

Mooseksen mukaan vain Leeviläisillä oli opetusvirka ja pappeus.
        Ei muiden heimojen jäsenillä!
        Joten puhtaasti ajatellen puhut muunnettua totuutta.
        Miksi edes esittelet sellaista joka ei ollut lakiin säädettyä?
        Pilkallasiko? vai siksi, että aprillaat?

• alex-kasi
        alex(ei kirj.) kirjoitti:

Mooseksen mukaan vain Leeviläisillä oli opetusvirka ja pappeus.
        Ei muiden heimojen jäsenillä!
        Joten puhtaasti ajatellen puhut muunnettua totuutta.
        Miksi edes esittelet sellaista joka ei ollut lakiin säädettyä?
        Pilkallasiko? vai siksi, että aprillaat?

Miksi annat sen käsityksen että minä olen kirjoittanut tuon typerän viestisi?

Jos se oli mielestäsi vain aprillia niin olisit sitten sanonut "Aprilliä apprilliä" ... sekin kuuluu asiaan.

Heikko esitys - tosi heikko..

alex

• Uudessa testamentissa sana "tekopyhä" on käännös kreikansanasta, joka alkuaan tarkoitti kreikkalaista näyttelijää, joka laittoi esittämänsä hahmon maskin kasvojensa eteen eli tekeytyi keinotekoisesti toiseksi henkilöksi. Tekopyhä on henkilö, joka tekeytyy uskovaksi olematta todellinen uskova.

• Fniss!

Siinä tulikin se, mitä minä myös ymmärrän tekopyhän tarkoittavan: "...henkilö, joka tekeytyy uskovaksi olematta todellinen uskova".

Sitten taas ihmettelen tuon aloittajan kysymystä: "Miten tunnistaa tekopyhän ihmisen?".

Mitäköhän tarkoitusta varten meidän ihmisten pitäisi oikeastaan pystyä tunnistamaan ja sormella ojentamaan, jos joku lähimmäisemme tekopyhä? Siinä voi niin helposti osua väärään, omaksi vahingokseen. Kyllä hän itse sen sisimmässään tuntee ja Jumala sen näkee.

• Fniss! kirjoitti:

Siinä tulikin se, mitä minä myös ymmärrän tekopyhän tarkoittavan: "...henkilö, joka tekeytyy uskovaksi olematta todellinen uskova".

Sitten taas ihmettelen tuon aloittajan kysymystä: "Miten tunnistaa tekopyhän ihmisen?".

Mitäköhän tarkoitusta varten meidän ihmisten pitäisi oikeastaan pystyä tunnistamaan ja sormella ojentamaan, jos joku lähimmäisemme tekopyhä? Siinä voi niin helposti osua väärään, omaksi vahingokseen. Kyllä hän itse sen sisimmässään tuntee ja Jumala sen näkee.

FNISS! SEN TOTUUDEN SANOIi:

// // Mitäköhän tarkoitusta varten meidän ihmisten pitäisi oikeastaan pystyä tunnistamaan ja sormella ojentamaan, jos joku lähimmäisemme tekopyhä? Siinä voi niin helposti osua väärään, omaksi vahingokseen. Kyllä hän itse sen sisimmässään tuntee ja Jumala sen näkee. // //

Meidän ei tosiaankaan pidä osoittaa sormella tekopyhiä ja vetäytyä kauas,
        vaan kuunnella korvat höröllä sitä hyvää opetusta, mitä nuo tarjoavat muille,
        itse kuitenkaan siitä piittaamatta ...

mutta eivät tee.

• Tekopyhyys haisee

Tekopyhä uskoo esim. väärän profeetan profetioihin ja luulee olevansa oikeassa uskossa kun sanoo noudattavansa lakia etenkin lain yhtä kohtaa.
        Tekopyhille on nimenomaan opinkohdat tärkeimpiä ja kun niitä noudaattaa niin luulee pelastuvansa ja eikä varasta Jumalata kymmenyksiä saa oikein henkseleitä paukutella omassa pyhyydessään.
        Tekopyhyydessä on tuulahdus 1800-luvulta joka haisee epäilyttävältä kiun Jeesus ei tullutkaan takaisin.

• Fniss!
        Tekopyhyys haisee kirjoitti:

Tekopyhä uskoo esim. väärän profeetan profetioihin ja luulee olevansa oikeassa uskossa kun sanoo noudattavansa lakia etenkin lain yhtä kohtaa.
        Tekopyhille on nimenomaan opinkohdat tärkeimpiä ja kun niitä noudaattaa niin luulee pelastuvansa ja eikä varasta Jumalata kymmenyksiä saa oikein henkseleitä paukutella omassa pyhyydessään.
        Tekopyhyydessä on tuulahdus 1800-luvulta joka haisee epäilyttävältä kiun Jeesus ei tullutkaan takaisin.

Oletko varma, että se on tekopyhyys mikä siellä haisee?

Kyllä Jeesus vielä tulee takaisin. Älä anna lamppusi sammua. Pyydä lisää öljyä.

• Tekopyhyys haisee kirjoitti:

TEKOPYHIEN OPETUSTA TÄYTYY NOUDATTAA !!!

Se hyvä puoli omahyväisissä tekopyhissä on, että opettavat sentään oikein:

mutta eivät tee.

Tee sinä, mitä tekopyhät käskevät!

• eremith36
        AnttiVKantola kirjoitti:

TEKOPYHIEN OPETUSTA TÄYTYY NOUDATTAA !!!

Se hyvä puoli omahyväisissä tekopyhissä on, että opettavat sentään oikein:

mutta eivät tee.

Tee sinä, mitä tekopyhät käskevät!

Anteeksi! Ei "pidä", vaan saa noudattaa, kaikki on siis vapaa ehtoista: Mutta tottakai aina hyviä ohjeita tulisi noudattaa, jotta jotain hyvää omalta osaltamme voisimme aikaansaada maailmassa, sillä sitä varten meille on tämä fyysinenkin ruumis annettu, että sillä voisimme valaista iakaikkisen Jumalan lahjoittamia tarkoitusperiä, jotka kyllä tiedämme mitä ne ovat.

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

FNISS! SEN TOTUUDEN SANOIi:

// // Mitäköhän tarkoitusta varten meidän ihmisten pitäisi oikeastaan pystyä tunnistamaan ja sormella ojentamaan, jos joku lähimmäisemme tekopyhä? Siinä voi niin helposti osua väärään, omaksi vahingokseen. Kyllä hän itse sen sisimmässään tuntee ja Jumala sen näkee. // //

Meidän ei tosiaankaan pidä osoittaa sormella tekopyhiä ja vetäytyä kauas,
        vaan kuunnella korvat höröllä sitä hyvää opetusta, mitä nuo tarjoavat muille,
        itse kuitenkaan siitä piittaamatta ...

mutta eivät tee.

Antti toffeli lue: Afitofel...Herra:Muuta Afitofelin neuvo kiroukseksi , Daavid.
        kun hän pakeni poikaansa Absalomia.

Raamatun mukaan, on osattava tutkia henget, että voisi paljastaa henget jotka eivät ole Jumalasta.

Antin neuvo on siis taas pimeydestä, että pitää jäädä kuuntelemaan korvat höröllä, niiden puhetta, joiden henget eivät ole Jumalasta.

Mistä tietää kenen henki puhuu Jumalaa vastaan?

" Jeesus siunatkoon ja varjelkoon adventisti pappeja" kertoo Antti toffeli!

Mutta Herra, sanoi Moosekselle: " Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen
        minä pyyhin pois kirjastani"
        kertoi Jeesus Moosekselle. Tämä sääntö on edelleen voimassa myös adventispapeille, ja niillekin, jotka kuuntelevat heitä esim. Beetel kirkossa

Onko Antti kuunnellut adventistipappi Tähden puhuvan? Häntä, joka pitää veljensä
        vaimoa puolisonaan.?
        Onko se Kristuksen uskollista seuraamista?

" Mutta mistä saataisiin Kaaleppeja? " Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on TOINEN HENKI, niin että hän on minua uskollisesti seurannut,
        niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen" 4 Moos 14: 24

Kaalebbi seurasi uskollisesti Jeesusta (=Herraa)

" Mutta miehet, jotka Mooses oli lähettänyt maata vakoilemaan ja jotka
        palattuaan olivat saattaneet koko kansan napisemaan häntä vastaan,
        saattamalla sen maan pahaan huutoon,...kuolivat äkkikuolemalla
        Herran edessä" jae 37

lasketaanko sellainen Herran edustaja epäpyhäksi, joka jatkuvalla
        uskollisella syntielämällään saattaa Jumalan seurakunnan, ja tulevan uuden maan kansalaiset pahaan huutoon Herran edessä?

Eikös se huuto synny epäuskosta?

Kenenkä päälle on viisasta laittaa kädet?

" Ja Herra sanoi Moosekselle: " Ota Joosua, Nuunin poika, mies, jossa on Henki, ja pane kätesi hänen päälleen" 4 Moos. 27: 18

Kun Antti niin kovin siunaa adventisti pappia, ja minun vaimoni nykyistä miestä, niin teeppäs niin, että menet heidän luokseen ja odotat kunnes he puhuttelevat sinua sanoen: " Pyydä Antti meitä tekemään hyväksesi jotakin,
        ennenkuin meidät otetaan pois sinun tyköäsi"

Antti sanoi: " Tulkoon minuun teidän hengestänne kaksinkertainen osa"

Kerrohan Antti oletko senjälkeen, jos se pyyntö täytetään, tekopyhä? vaiko Pyhä, niin että uskollisesti Kristusta seuraat?

• tekopyhien joukko

Ja niitähän adventistien jokossa on enemmistö.

• eremith32

Tekopyhä ihminen on sellainen joka ajattelee omahyväisesti vain oman sielunsa pelastusta, hän tekee hyvää maineen kunnian ja palkkion toivon tähden. Hän maksaa kymmenykset, että hän saisi kiitokset ja arvoantoa hyvistä töistään, hän lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, että ihmiset kiittäisivät ja kunnioittaisivat häntä.

Hän luovuttaa jopa huomattavia summia kirkkoyhteisölleen rahaa varmistaakseen kirkkonsa kautta taivaspaikan itselleen, hän kulkee kauniissa hyvin istuvassa puvussa, hän puhuu sujuvalla kauniilla kielellä rakastavia lauseita, hänen lempeä katseensa on valloittava, hän polvistuu jopa köyhän ja halvan ihmispoloisen eteen rukoillakseen hänen puolestaan, osittaakseen muille kuinka nöyrä palvelija hän on.

Tekopyhä ei suinkaan kaihda keinoja joilla hän vetoaa ihmisten luottamukseen päästäkseen päämääräänsä. Tallaisista Jeesus Kristus Jumalan Hengen asian tuntijana varoittaa, esim: opetuslapsiaan, joita olivat nimenomaan fariseukset rabbit ja muut uskonnolliset johtajat. Näitä tallaisia on lähes kaikki kirkolliset nyky paimenet, pastorit ja muut "henkiset työntekijä", jotka ovat ovat palkattuja paimenia.

Mutta mistä tuntee oikean Kristityn Jumalan lapsen? Se onkin aivan päin vastainen ilmestys! Hänen sydämensä on liittynyt yksin-
      omaan Kristuksen Hänen säälivää rakkauteensa: palvelemiseen eli kaikkeen siihen mikä liittyy lähimmäisen auttamiseen, hänen ajallisen elämän hyvinvointiin - puutteen ja pahovoinnin lievittämiseen. Ei hän ajattele oman sielunsa pelastusta, vaan lähimmäisen, hän tietää, että jokainen ihminen on hänen lähimmäisensä.

Hänen evankeliumin työnsä on vain hänen pyyteetön palveleminen, hänen uskonsa on lähimmäisen palvelemisessa/auttamisessa, hän tuntee sielussaan/sydämessään tyydytystä ja rauhaa, kun hän saa elää lähimmäisen tuskat ja kärsimykset omakseen, niin että he yhdessä taistelevat niitten poistamiseksi. Vain sillä lailla toimimalla taivaallinen usko kirkastetaan maan päällä, vapauttamalla ihmiset niistä kahleista joiden siteisiin he ovat joutuneet.

Kristus-usko tulee kirkastaa edellä mainitulla tavalla, silloin siinä ei ole mukana persoonallinen minä, vaan Kristus, "eikä tekopyhä minä"

• eremith32

Anteeksi vain tuli pini kömmähdys, eräässä kohdassa, oikaistaan! "Tallaisista Jeesus varoittaa opetuslapsiaan, kuin esimerkiksi joita olivat fariseukset ja rabbit ja muut uskonnolliset johtajat.......

• Fniss!
        eremith32 kirjoitti:

Anteeksi vain tuli pini kömmähdys, eräässä kohdassa, oikaistaan! "Tallaisista Jeesus varoittaa opetuslapsiaan, kuin esimerkiksi joita olivat fariseukset ja rabbit ja muut uskonnolliset johtajat.......

Ei haittaa. Ei se ollut ainoa kömmähdys sinulta.

• kyllikki-katariina

Tekopyhä korostaa omaa oikeoppisuuttaan ja luulee olevansa pyhempi kuin muut uskovat.

• benedi
        kyllikki-katariina kirjoitti:

Tekopyhä korostaa omaa oikeoppisuuttaan ja luulee olevansa pyhempi kuin muut uskovat.

Kyllikki, hei.

Jos joku luulee olevansa pyhempi kuin muut, niin onko tämä, joka niin luulee
        sanonut sen itsestää, vai oletko sinä hänestä niin sanonut?

Jos hän korostaa oikeaoppisuuttaan, niin onko hän itsestään niin sanonut, vai ovatko jotkut muut ( esim.seurakuntalaiset) hänestä niin sanoneet?

Vai riittääkö, että kun nainen puhuu seurakuntakokouksessa, että tuo ja tämä luulee olevansa muita pyhempi, niin kansa vastaa: " Totisesti, Herran suu on puhunut"!!
        Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Amen

• ,lp
        benedi kirjoitti:

Kyllikki, hei.

Jos joku luulee olevansa pyhempi kuin muut, niin onko tämä, joka niin luulee
        sanonut sen itsestää, vai oletko sinä hänestä niin sanonut?

Jos hän korostaa oikeaoppisuuttaan, niin onko hän itsestään niin sanonut, vai ovatko jotkut muut ( esim.seurakuntalaiset) hänestä niin sanoneet?

Vai riittääkö, että kun nainen puhuu seurakuntakokouksessa, että tuo ja tämä luulee olevansa muita pyhempi, niin kansa vastaa: " Totisesti, Herran suu on puhunut"!!
        Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Amen

Riittää että kirkonsa sanoo olevansa "juutalainen", jäännös, vaikka ei olekaan oikea juutalainen.
        On vain yksi joka on Jäännös oikeasta Israelista ja Hän on Jeesus Kristus.
        Kaikki muut ovat poispoikenneita syntisiä.

Toinen kategoria on oikea lihan puolesta juutalainen, mutta Flinkki ei ole sitäkään.
        Eikä siihen auta kullin ympärileikkauskaan enää jälkikäteen.
        Oikeilla se tehdään 8päivän ikäisenä perinteen mukaan, josta timo viis veisaa jos veisaa lainkaan.

• eremith32

Niin sinulle ei tule niitä kömmähdyksiä, kun sinulla ei ole koskaan mitään, mistä olisi jotain sanomista tai todistamista, paitsi että muutama "irvistys" toisen tekstiin riittää.

• Fniss!

Taisit vahingossa vastata nyt itsellesi. Mutta ei se haittaa, ei se ainoa kömmähdyksesi ollut.

• eremith32

Kuulut niihin surkuteltaviin adventisteihin, joilla ei suinkaan ole henkisestä elämästä juuri minkäänlaista käsitystä toimitko ropotti joka on asennettu seuraamaan 28 oppipykälää, eli olet kuin kuorittu maito josta puuttuu kokonaan oikean maidon maku, eli hengen elämän syvyys. Näi siinä käy kun ostaa itselleen toisten määritelmiä oppipäätelmiä, hylkää oman järjen mahdollisuuden etsiä todellista perustusta sille elämälle joka on Kristus.

• Fniss!

Mites se eremith nyt on noin alkanut itseään ruotimaan, kun noin töykeitä kirjoittelee itselleen?

Kun sinä nyt tiedostat tilasi noin surkuteltavaksi, niin yritä hyvä ihminen tehdä asialle jotain.

• eremith32
        Fniss! kirjoitti:

Mites se eremith nyt on noin alkanut itseään ruotimaan, kun noin töykeitä kirjoittelee itselleen?

Kun sinä nyt tiedostat tilasi noin surkuteltavaksi, niin yritä hyvä ihminen tehdä asialle jotain.

Anteeksi Fniss! En tiennytkään, että olit adventismi opin horroksessa, ja häiritsin lakiin keskittymistäsi eli adventismin dualismiin oppin alkeisiin, joihin ei siellullisia toimintoja kaivatkkaan, korkein pyrkimys adventismissa on kylmä lain noudattaminen, ajattelu ja tietoinen tahtominen on poistettava, jotta voisi omaksua adventismin, muuten ei osaa tehdä kunniaa adventismille, jos pitää arvossa omaa järjellistä ajattelua!.

• Fniss!
        eremith32 kirjoitti:

Anteeksi Fniss! En tiennytkään, että olit adventismi opin horroksessa, ja häiritsin lakiin keskittymistäsi eli adventismin dualismiin oppin alkeisiin, joihin ei siellullisia toimintoja kaivatkkaan, korkein pyrkimys adventismissa on kylmä lain noudattaminen, ajattelu ja tietoinen tahtominen on poistettava, jotta voisi omaksua adventismin, muuten ei osaa tehdä kunniaa adventismille, jos pitää arvossa omaa järjellistä ajattelua!.

Etkö vieläkään, eremith, näitten vuosien jälkeen palstalla, ole vaivautunut ottamaan selvää adventismista, kun sinulla on siitä noin väärä käsitys?

Nyt, hops-hops, ottamaan selvää asioiden todellisesta luonteesta, ettet enää antaisi väärää todistusta lähimmäisistäsi.

• eremith32

Olen toki tietoinen adventismista ja heidän opistaan, sillä olen syntyisin adventisti vanhemmista, ja minutkin aikoinani kastettiin, - voisin sanoa aivan tahtomattani tuohon uskonnolliseen järjestöön. Kun olin tuohon aikaan; josta on todella monia vuosikymmeniä aikaa, erään maatilan metsässä tekemässä polttopuita talvea ajatellen, niin eräs pastori ajoi tuolle työmaalleni ja sanoi yks'oikoon vaan, että minu pitäisi nyt lähteä kasteelle veljeni kanssa, että hänkin on valmis kasteelle, että hän on sopinut isämme kanssa näin, että hyppääppä vaan moottoripyörän taakse istuimelle. Olin tuolloin 16 ikäinen nuorukainen, veljeni oli 2-vuotta vanhempi.

Nii tämä pappi vei meidät molemmat Kouvolan silloiseen neljä-kerroksiseen taloon, jonka nimi oli Kymenlukko, jossa adventtikirkolla oli oma kokoussalinsa, ja jossa oli kasteallas, jossa meidät molemmat kastettiin aivan aiheetta, olimme molemmat aivankuin puulla päähän lyötyjä. Vasta sitten kotona saimme tietää, että ei isämme ollut tuosta asiasta antanut mitään päätöstä, vaan oli sanonut, että heidän tulee itse päättää kasteesta.

Eli sitten tuon tapahtuman jälkeen 3-4 kuukautta myöhemmin, tämä pastori häipyi tuolta työ kentältään siten, että jätti perheensä ja matkusti kauas ulkomaille, erosi koko adventtiseurakunnasta, ja eli siis niinkuin ei olisi koskaan ollut joku "uskovainen", vaan eleli tavallisen ihmisen normaalia elämää. Isämme ja äitimme ehtivät olla adventisteja vuosikymmeniä, mutta isäni heräsi myöskin siihen, että tuo oppi ei ollut se oppi jota kristityn ihmisen tuli seurata.

Hän oli perusteellisesti paneutunut tutkimaan tuon opin peruslähtökohtia etenkin Uuden testamentin valossa, ja kuinka ollakkaan hän löysi paljon niitä epäkohtia jotka eivät sopineet mitenkään Jeesuksen Kristuksen evankeliumien kanssa yhteen. Ja näistä kirjoitti paljon pieniä vihkosia joissa hän toi raamatun kohtia esiin jotka olivat syvästi epäsoinnussa Uuden liiton evankeliumin kanssa, kun hän näitä jakoi adventisti pastoreille ja kirkon johtajille, niin myöhemmin hänelle ilmoitettiin, että hänet eroitetaan seurakunnasta, ja niin hänelle myöskin tehtiin.

Hän ehti olla hieman yli 45-vuotta tuossa A-kirkossa ja maksaa säännöllisesti kymmenyksiä ehkä nykyrahassa lähes satatuhatta euroa, kenties ylikin. Adventismille on arka paikka totuuden ilmaiseminen, olen sen itse kokenut hyvinkin katkerasti, tuon adventistikirkon penkillä istuessani olen saanut tietää, että vierelläni on istunut paholainen/piru kun eräs tumma hipiäinen ystäväni istui vierelläni, hyvin paljon sellaista jota en edes kehtaa tässä kommentoida.

Mutta sen verran vielä, että äitini joka oli kahvi ihminen, niin hän lähes aina sai kuulla, että se kahvin juonti oli syntiä, vaikka ne ovatkin pikku seikkoja, mutta sellainen ei suinkaan edistä sitä valoa joka Kristuksesta tulisi loistaa, jos noihin pikku seikkoihin tartutaan kuten kahvin juontiin,j,n,e.jotain tähän tapaan nyt, kun halusit niin tietää, mutta on paljonkin josta en kehtaa ededs mainita. adventismissa ei raamatullista.

• Fniss!

No, nyt kerroit siis muutamasta adventistista, jotka eivät oikeastaan koskaan olleetkaan adventisteja, sinä mukaanlukien.

Ottaisitko nyt myös selvää adventismista. Siitä, mitä se oikeasti on kun kerran täällä pyöriskelet.

• benedi

Myötätuntoni on Eremith puolellasi, koska sinun hengellesi tehtiin vääryyttä.

Kyse on samasta, joskin viel pahemmasta kuin että jos sinut olisi lapsena kastettu..olisit ollut autuaan tietämätön toimenpiteestä.

Mutta nyt sinut, otettiin kesken työn teon, väkipakolla? Ilman että ehdit tutustua Kristuksen evankeliumiin itse, kun olit jo ns. täysi-ikäinen.

Mutta älä tuosta murhetta kanna, enempää, huijari pappi on ollut kyseessä,..ja kun isäsi ei ole tässä juonessa mukana ollut, niin ole hyvilläsi...ei se ollut
        mikään kaste, koska se ei tapahtunut Herran edessä!

Herra kun ei laske kasteeksi kuin sen, joka on oikea kaste Heerran edessä..
        hänhän näkee kastettavan ja kastajan sydämen.

Tutki sanaa, ja ota sitten kaste Jeesuksen nimeen, hänhän se on sinun syntisikin sovittanut.

Minulle muuten tehtiin sama temppu,..oltiin ulkona pelaamassa poikien kanssa,..ja sitten minut kutsuttiin äkkiä sisään, jossa oli adventisti pappi vieraisilla...oli olo kuin tuomitulla...mutta ei minua silloin kastettu...piti tunnustaa yhtä ja toista...ja lienen tunnustanutkin, kun tunnustaa kuulemma piti...toisaalta juttu naurattaa, mutta kyllä, toimenpide oli osittain törkeä...en tiedä mitä pappi oli vanhemmilleni suoltanut, kun minut ainoana sisään kutsuttiin!

Nythän , minä pystyn opettamaan teologeja,..mutta silloin olin poikanen..varmaan 16...oisko ollut " ristiretki" adventisteilla menossa
        adventistien perheisiin?

Aika tempun sulle tekivät, mutta onneksi eivät sentään käyttäneet meitä muutoin hyväkseen, eihän ole väärin tunnustaa, ikkunan särkemisiään,
        ja muita kolttosia, vaikka joka päivä...vaativathan viranomaisetkin tunnustamaan
        EBO hormoonin käytön...joten en minä tuota isoksi pahaksi pane..Meitäkin kun on 7 veljestä, joten mistäs sitä tiesi mikä on oikein ja väärin, kun vanhemmat eivät lakia tunteneet.

Isäukkohan oli sodassa, ja tuli poiskin sieltä

• eremith32

No en tiedä ovatko nyky-adventistit vieläkin epäluotettavampia mainituissa kysymyksissä, mutta tuo ajan andentistitkaan ei suinkaan olleet todellisia kristittyjä, vaan juutalaisen lakiopin puolinaisia noudattajia, jotka edelleen ristiinnaulitsevat Kristusta.

• veli¤

Rauhaa veli! varmaan näin on niinkuin kirjoitit,me kaikki tunnemme sellaisia henkilöitä joissa ei ole Jeesuksen tuoksua.
        ilmankos Luther sanoi,uskovainen ihminen on harvinainen lintu.
        siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!
        yks advari veli.

• eremith32

Samoin sinulle rauhaa. Kyllä näin on: Jeesus Kristus on hyvä.

• benedi

Tekopyhä ihminen on sellainen, joka tietää että Jumala
      on Pyhä, vanhurskas ja hyvä, ...mutta joka tekee itselleen
      jostakin materiaalista jumalan huoneseensa asumaan. ja sanoo, nyt minulla on pyhä jumala, jota minä palvelen!

Hän tekemällä teki itsestään pyhän, sillä eihän epäpyhä ole jumalan palvelija!

• soile...

Tekopyhä ihminen on sellainen, joka tietää että VAIN Jumala
        on Pyhä,

vanhurskas ja hyvä, mutta luulee itse olevansa parempi, kuin esimerkiksi hänen entinen vaimonsa, joka on heikko ja vajavainen ja senvuoksi tarvitsee Kristusta pelastuksekseen.

Hän, benedi teki tekemällä itsestään pyhän, luullen niin voittavansa Jumalan suosion ilman armoa ja Jeesusta Kristusta!

• benedi
        soile... kirjoitti:

on Pyhä,

vanhurskas ja hyvä, mutta luulee itse olevansa parempi, kuin esimerkiksi hänen entinen vaimonsa, joka on heikko ja vajavainen ja senvuoksi tarvitsee Kristusta pelastuksekseen.

Hän, benedi teki tekemällä itsestään pyhän, luullen niin voittavansa Jumalan suosion ilman armoa ja Jeesusta Kristusta!

Soilelle. Jos tekopyhä tietää että Jumala on Pyhä, Vanhurskas, ja Hyvä,
        ja silti tekee sitä mikä on pahaa Herran silmissä, ja riippuu kiinni
        Jumalan lain rikkomisessa, joka on syntiä,
        niin, niin eikö se joka syntiä tekee, ole perkeleestä, koskapa perkele on tehnyt syntiä alusta asti?

Mutta jos tekopyhä, rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt, eikä astu syntisten Jumalan lain rikkomisen tietä, eikä vaella jumalattomien neuvossa, eikä istu kussa pilkkaajat istuvat, vaan seisoo siellä,
        niin eikö epäpyhä ole laskettava pyhäksi?

Eikös laissa pysyvä ole vanhurskas, joka on saanut osakseen armon, koska
        epäpyhä elää armon kirkkauden kiitokseksi Jumalalle, eli tekee sitä. mikä on otollista Jumalalle?

Mutta koska sinä rakastat lähimmäistäsi, niin sano olevasi minun sisareni, että minun kävisi hyvin sinun tähtesi ja saisin jäädä henkiin. :)

• benedi
        soile... kirjoitti:

on Pyhä,

Soilelle opetusta armosta:

" Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä....jumalattomia,
        jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi, ja näin kieltävät
        meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen" Juuda 4

Armossa oleva katsos kasvaa, koko ajan Vapahtajamme, Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

Tunnetko Soile, Kristuksen siten, että miehesi odottaa sinua kotiin, ja sinä makaat toisen miehen kanssa?

Eikös miehelleen pitäisi osoittaa kunnioitusta, koska hän on saman armon perillinen niinkuin sinäkin?
        Muutoinhan rukouksesi estyvät.

Jumalan armohan lisääntyy niille, jotka Hengen pyhittämisen kautta ovat valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen...Eihän Jeesus ole antanut esimerkkiä, että Jumalan armo muutettaisiin irstauksien ja avionrikosten kautta Jumalalle mieluiseksi ja suloisesti tuoksuvaksi uhriksi!

Koska armossa olevalle lisääntyy myös rauha. Armonhan tulee tuottaa
        kiitosta ja ylistystä ja kunniaa Jeesukselle , kun tämä tulee maksamaan palkan palvelijoilleen!

Eihän täällä kukaan kiitä siitä, että vaimoni elää avionrikkojan kanssa!

Armo ja rauha lisääntyy meille Jeesuksen tuntemisen kautta,
        eikä sen kautta, jos tunnet vaimoni, ja sen kuinka hän elää päivänsä!

Älä häntä opettele tuntemaan, ja hänen tekojaan, tai minua ja minun entisiä tekoja, vaan rauhan saan Kristuksen teoista, niistä opi!

Tottakait synnissä eläjä pelkää käydä armon istuimen eteen, mutta se on tehtävä
        sillä jos etsit armoa väärään aikaan, ei sitä enää löydä!
        Laupeuden ja armon saaminen pitää löytää avuksemme OIKEAAN AIKAAN!

Kerropa Soile mikä on väärä aika?

Eikö väärä aika ole se,jos joku tallaa jalkoihinsa Liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja niin pilkkaa armon henkeä?

Ymmärrätköettä ehtoollisviini tarkoittaa muistojuomana liiton verta?
        Me jotka elimme synnissä, eli rikoimme liiton, so. Jumalan käskyjä vastaan, ja kun tulimme synnin tuntoon,..havaitsimme ettemme pysty maksamaan
        syntivelkaamme Jumalalle, kun Hänen Poikansa uhri on niin ylen kallis,
        kaduimm? , itkimme syntejämme,? ja menimme kasteelle,..joka aikaansai sen,
        että saimme sen kautta hyvän omantunnon, että uskaltauduimme armon istuimen eteen, ja pyysimme anteeksi syntejämme Jeesukselta Kristukselta,
        tämän liiton veren kautta.

Jeesuksella on näes valta antaa anteeksi syntejä.

Saimme, taisteltuamme Jumalan kanssa, armosta synnit anteeksi, liiton veren kautta. Liitto on Jumalan laki ja se joka tekee lakia vastaan syntiä, sen on kuoltava!

Luuletko että kun olmme saaneet armon oikeaan aikaan ryhdymme taas uudelleen rikkomaan Jumalan ja meidän välillemme tehtyä armoliittoa, sillä että homoiltais, lesboiltais, maattais seurakunnan keskellä, toisten puolisoita...ja opetettais samalla että elämme armon varassa?

Armon saanut elää siinä tapauksessa irstauden varassa, ja pilkkaa armon henkeä, jossa hänet oli pyhitetty.

Aiotko tehdä Jumalan alin mitättömäksi, uskon kautta?..sillä juuri uskon kautta
        liiton vereen , saimme armon avuksemme oikeaan aikaan!

Jeesuksen vuodattaman liiton veren kauttahan, me olemme uskossa päässeet tähän armoon,..ei tähän armoon pääse aviorikoksen kautta..tajuu jo!

Jumalan lain kauttahan me havaitsimme, että ollaan syntejä tehneet,
        ja kun niitä paljon tekee, niin rikkomukset ovat niin suuret, ..että ainoastaan Jumalan armo, joka on ylenpalttinen, voi uskomme kautta tuottaa meille vanhurskauden ja rauhan Jumalan kanssa!

Vanhurskas ihminen saa osakseen armon, ja hän ei ryhdy vanhurskaana ollessaan palaamaan samaan synnin rapakkoon, josta Jeesus liittonsa veren kautta hänet vapahti ja pelasti!

" Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla" Room 6: 14

Soile! " Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla vaan armon alla?
        Pois, se sanoo nyt jo Soilekin!

• kipsase katsomaan

Joo,kyllä niitä on adventtikirkko pullollaan.
      Sinne vaan katsomaan,niin tiedät mitä ne on.

• tekopyhä olen

Eikä vaan adventtikirkko, vaan kaikki muutkin paikat, sekä seurakunnat, että kapakat.

Me ihmiset kun yleensäkin olemme silmän palvelijoita, niin minä kuin sinäkin, kuka vähempi ja kuka enempi.

Joten ei ole kerskaamista yhdelläkään, vaan kaikki, joka ikinen voimme vain nöyrästi taivuttaa päämme ja sanoa, "Herra ole minulle syntiselle armollinen."

• omalla vastuulla

Tekopyhä ihminen, hmmm..... käsite on laaja.

voisiko olla ihminen, ... siis .... joka ei ota asiaa tehtäväksi Jumalan kanssa.

ts. tekkee ite..

hoitosuhde löytyy tällaiselle täältä:

http://www.telajarvi.net/tk.html

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe