Mllainen aikaväli on suositeltava mammografia käyntijen tarkastuskäynneillä?
Kunnallinen tarkastus kutsu tulee 2 vuoden välein. Onko se mielestänne riittävä?
Miten on jos käy vuoden välein, onko siinä riskiä saada liikaa sädetettä?
Kuinka usein mammografiaan?
2
1343
Vastaukset
- itsekin miettinyt
Eiköhän normaalisti riitä tuo kunnallisen seulonnan välit jos ei ole ollut löydöksiä. Mikäli niitä on, tarkastusväli lyhennetään muutenkin. Kun tämä kysymys oli jätetty tälle palstalle, kysyjä on ehkä ajatellut silikonirintojen riskiä. Itse voi käydä vaikkapa välivuotena ultra-äänikuvassa omalla kustannuksella niin ei saa röntgensäteilyä ja tutkimus on tarkempi kuin mammografia. Itsekin olen miettinyt pitäisikö käydä kun silikonien laitosta on jo niin monta vuotta.
- menisköhän?
Esiaste löydös vuonna 2008 mammografiassa. Sen seurauksena sitten rinta poistettiin tram-leikkauksella.
Seuraava mammografia ultra, olikin sitten rinnan vuositarkastuksen yhteydessä vuonna 2009.
Kunnallisessa mammografia tutkimuksessa kävin vuonna 2010.
Vuonna 2010 toiseen rintaani asennettiin silikoonia.
Nyt siis olisi taas vuositarkastukseen meno v 2011 mammografiaan ja ultraan.
Tuo kirjoituksesi idea, että kävisi vain ultratarkastuksessa, jotenkin tuntuu hyvältä. Pitänee soitella ja kysäistä, jos se myös sopisi lähetteen antajalle!
Kyselin kyllä viimeksi tarkastuksessa käydessä tuosta kuinka useasti voi käydä. Sanoivat siitä, että vuosi on pidettävä väliä mammografia tarkastuksilla.
Kyllä kai eri ihmiset voivat olla myös säteilylle herkempiä kuin toiset?
Mutta jos ei ole säteilyvaara niin aina on ilahduttava saada tieto että kaikki ok.
Osaisikohan tuohon joku vastata tyhjentävästi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789