Mllainen aikaväli on suositeltava mammografia käyntijen tarkastuskäynneillä?
Kunnallinen tarkastus kutsu tulee 2 vuoden välein. Onko se mielestänne riittävä?
Miten on jos käy vuoden välein, onko siinä riskiä saada liikaa sädetettä?
Kuinka usein mammografiaan?
2
1347
Vastaukset
- itsekin miettinyt
Eiköhän normaalisti riitä tuo kunnallisen seulonnan välit jos ei ole ollut löydöksiä. Mikäli niitä on, tarkastusväli lyhennetään muutenkin. Kun tämä kysymys oli jätetty tälle palstalle, kysyjä on ehkä ajatellut silikonirintojen riskiä. Itse voi käydä vaikkapa välivuotena ultra-äänikuvassa omalla kustannuksella niin ei saa röntgensäteilyä ja tutkimus on tarkempi kuin mammografia. Itsekin olen miettinyt pitäisikö käydä kun silikonien laitosta on jo niin monta vuotta.
- menisköhän?
Esiaste löydös vuonna 2008 mammografiassa. Sen seurauksena sitten rinta poistettiin tram-leikkauksella.
Seuraava mammografia ultra, olikin sitten rinnan vuositarkastuksen yhteydessä vuonna 2009.
Kunnallisessa mammografia tutkimuksessa kävin vuonna 2010.
Vuonna 2010 toiseen rintaani asennettiin silikoonia.
Nyt siis olisi taas vuositarkastukseen meno v 2011 mammografiaan ja ultraan.
Tuo kirjoituksesi idea, että kävisi vain ultratarkastuksessa, jotenkin tuntuu hyvältä. Pitänee soitella ja kysäistä, jos se myös sopisi lähetteen antajalle!
Kyselin kyllä viimeksi tarkastuksessa käydessä tuosta kuinka useasti voi käydä. Sanoivat siitä, että vuosi on pidettävä väliä mammografia tarkastuksilla.
Kyllä kai eri ihmiset voivat olla myös säteilylle herkempiä kuin toiset?
Mutta jos ei ole säteilyvaara niin aina on ilahduttava saada tieto että kaikki ok.
Osaisikohan tuohon joku vastata tyhjentävästi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041761
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1421494
- 981430
- 781371
- 1191229
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741131- 691021
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18995- 38992