Auton edellinen omistaja oli laittanut etusivulaseihin himmeät kalvotummekset. Vein auton katsastukseen ja tuli korjauskehotus noista tummennuksista. Nyt on vuosi melkein vierähtänyt, auto olisi aika katsastaa ja tummennukset on edelleen etusivulaseissa.
Meneekö auto läpi katsastuksesta kun muita vikoja ei ole??
Vai tuleeko hylätty, jos en tummennuksia revi irti??
Kiitos vastauksista.
Korjauskehotus korjaamatta, meneekö katsastuksesta läpi?
52
33440
Vastaukset
- kö???
Älä mieti selvää asiaa. Tottakai tulee hylky. Kun et ole korjannut noin helppoa korjauskehoitusta, ei autosi voi olla muutenkaan kunnossa. Korjattavia kohteita löytyy pitkä lista.
- Homovittupersepaska
Oot kyllä melkonen idiootti!
- Kerpele
Ei tule hylkyä tulee vaan uudestaan korjaus kehoituts nimimerkillä kokemus katastanut auton 10 vuotta ja joka vuosi sama korjaus kehoitus kannata kaikkia idiooteja uskos
- egegtege
No ei tule hylkyä korjaamattomista korjauskehoituksista. Arvostelu vioista ei kiristy eikä muutu. Otteelle tulee uusi korjauskehoitus ja korjausaika.
Valvonnan, eli poliisin tehtävä on valvoa, että ne kalvot on poistettu ja antaa niistä sakko tarvttaessa.- Anonyymi
Hylky tulee, kokemusta on. Muutenhan voisi ajaa kymmeniä vuosia korjaamatta.
- eli siis..
eli jälkimmäisen viestin perusteella voisin auton viedä katsastukseen ja menee läpi kun muita vikoja autossa ei ole. eikä niitä varmaan löydykään kun kyse on melko uudesta ja vasta huolletusta autosta.
tiedän kyllä että poliisit voi sakot antaa, mutta olen jo kahdet ratsiat kyseisellä autolla läpi mennyt, niin en usko että poliisit noita kalvoja jatkossakaan käskee pois ottamaan. kalvo on siis todella himmeä.
ei mua noi kalvot muuten niin kiinnosta, mutta en viittis ruveta repimään niitä irti kun aikaisempaa kokemusta ei noista tummennus jutuista ole. - v8
Tyypillinen asenne katsastusasioihin
"ei viitsis ruveta", tuolla asenteella kannattaa ostaa polkupyörä - egegtege
näin se menee, mutta valvonnan pitäsi asiaan puuttua. Tietysti on paljon muutakin katsottavaa poliiseilla.
Jos joku niistä muuta kuin korjauskehoitusta tarjoo, niin kysy perusteita ja valita Trafiin, jos ei asia oikene.
Tietysti ne pitäsi poistaa, koska säännöt näin määrää ja ne ovat haitalliset sadekelillä ja hämärän aikaan. - Kalvot V****uun
katsastuksen arvosteluperusteiden ensisijainen katsastuspäätös on korjauskehoitus. Katsastuksen arvosteluperusteiden mukaan toissijainen vaihtoehto on hylätty. Koska kalvoja ei ole aikaisemman kehoituksen vuoksi poistettu, asiakas joko poistaa kalvot katsastuksen yhteydessä tai käy näyttämässä poistetut kalvot kuukauden kuluessa eli HYLKY tulee.
- Penu
Taitaa olla asemilla eri käytäntöjä ! Käytin autoni leimalla,hylkäsivät kun raidetangon pää oli väljä ja polttoaine vuodosta tuli korjauskehoitus.vaihdoin raidetangonpään vuoto jäi korjaamatta ! Katsastus mies kysyi että onko vuoto korjattu ? Sanoin en kerenny ! Leima tuli !!! Mut vuodosta ei tullut uutta kehotusta ! En tiedä unohtiko vai mikä oli syy !!
- egegtege
juu arvosteluperusteet ohjeistaa, mutta jos sulta hylky tulee niin kerro viellä millä asemalla tälläinen käytäntö on.
Laki ja asetus ei missään määrää muuttamaan arvostelua kireempään suuntaan, jos kehotusta ei ol noudatettu, vaan se on valvonnan asia, - kalvot v***uun
ei se kyllä kielläkään muuttamasta kireämpään suuntaan
- tä?
Taidanpa luottaa tässä tapauksessa egegtegen tietoihin ja käyn leimalla ensi viikolla ilman että kalvoja pois revin.
Sittenpä näkee kuinka käy..
Ilmoittelen sitten miten käy niin saadaan joku varmistus tälle arvoitukselle. - Inssi...
Nämä A-katsastuksen kusipääukot täällä kirjoittelee että korjauskehotus muutetaan hylyksi! Näin ei todellakaan kuulu tehdä, jos näin käy tehkää siitä ilmoitus aseman päällikölle ja jos ei auta niin sitten vaikka trafiin! Mikä vittu siinä on niin vaikeaa osata arvosteluperusteet ja sun muut lait ja asetukset? Etteke te kusipäät siellä A-katsastuksessa mitään osaa? Teille on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa testata nelivetoisen auton jarrut, joita EI kuulu testata vain koeajolla.. Itse olen ollut alalla n. 3 vuotta ja takuulla osaan paremmin hommat kuin te virkamiesaikaan jumitteneet ukot, jotka ette osaa edes asiakaspalvelun alkeita!
- kalvot vaan v***uun
sä vaan kierrätät niitä korjauskehoituksia vuodesta toiseen siellä otteella puuttumatta niihin. Laki ajoneuvon rakenteesta kieltää etusivuikkunoiden välonläpäisykyvyn muuttamista kalvolla. Lueppas se kohta lakikirjasta kun tunnut vielä olevan keltanokka katsastusalalla.
Koska asiasta on annettu kehoitus määräaikaan mennessä, eikä toimenpiteisiin ole ryhdytty, lakisääteistä katsastusta suorittavan virkamiehen on puututtava tähän ja ryhdyttävä toimenpiteisiin asian saamiseksi kuntoon.
"Teille on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa testata nelivetoisen auton jarrut, joita EI kuulu testata vain koeajolla"
Kerroppas miten ne nelivetoautot testataan muuten kuin koeajolla???
ps. katso vaan ne autot arvosteluperusteiden mukaan ja kirjaa kaikki löytämäsi viat tarkastuskorttiin. - virkavala
kalvot vaan v***uun kirjoitti:
sä vaan kierrätät niitä korjauskehoituksia vuodesta toiseen siellä otteella puuttumatta niihin. Laki ajoneuvon rakenteesta kieltää etusivuikkunoiden välonläpäisykyvyn muuttamista kalvolla. Lueppas se kohta lakikirjasta kun tunnut vielä olevan keltanokka katsastusalalla.
Koska asiasta on annettu kehoitus määräaikaan mennessä, eikä toimenpiteisiin ole ryhdytty, lakisääteistä katsastusta suorittavan virkamiehen on puututtava tähän ja ryhdyttävä toimenpiteisiin asian saamiseksi kuntoon.
"Teille on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa testata nelivetoisen auton jarrut, joita EI kuulu testata vain koeajolla"
Kerroppas miten ne nelivetoautot testataan muuten kuin koeajolla???
ps. katso vaan ne autot arvosteluperusteiden mukaan ja kirjaa kaikki löytämäsi viat tarkastuskorttiin.Missä virkamies suorittaa nykyisin määräaiskatsastuksia?
- Autoilija vai?
Ota sinä Inssi... se letkus käteen ja tumputa vähän niin saattaa se panta siinä pään ympärillä vähän löystyä.
Nelivetoisen auton jarruja EI TARVITSE MITATA DYNAMOMETRILLÄ, mutta ne voi kyllä mitata jos välttämättä haluaa. Tutustuppa aiheeseen tarkemmin ennen kuin alat inisemään mitään. AKE:lta tuli aikanaan oikein erillinen ilmoitus siitä ettei nelivetoisten jarruja tarvitse mitata dynmometrillä vahinkojen välttämiseksi.
Itse mittaan jarrut dynolla jos ajoneuvossa saa kytkettyä erikseen nelivedon pois päältä tai kyseessä on tietyt Subarun mallit.
Satuitko muuten tietämään että suurinta osaa audin ja VW:n nelivedoista voi mitata dynamometrillä ilman niitä sinun rakastamiasi rullia? Jos dynamometrin pyrintänopeus on alle 6 km/h. Meillä pyörintänopeus on 4 km/h.
Muuten tunnetko itsesi epäpäteväksi? Vähän vaikuttaisi silta kun alat tällaisesta asiasta keuhkoamaan. Kannattaa vaihtaa alaa ennen kuin jokin suoni katkeaa.
Itse tiedän kyllä miten teen työni ja tiedän että teen sen hyvin. Aina kun sinä haukut A-katsastuksen tyyppejä mulkuiksi ja tyhmiksi koska tekevät kaikkia asiat väärin yms. niin minä kuulen vastaavia tarinoita sinun firmastasi. Osa on varmasti jopa sinun jäljiltäsi. Ehdotankin ettet ala haukkumaan muita ennen kuin olet 100% varma siitä että teet työsi täydellisesti ja käyt jokaikisen kohteen huolella läpi jokaisesta autosta mitä katsastat.
Oletko muuten muistanut nostaa kaikista autoista taka-akselin ylös? Vaikka onkin yhdystukiakselisto ja niitähän ei ole niin tärkeää nostaa ylös. On kuule voinut jäädä monta pyöränlaakerin välystä huomaamatta. :) - kalvot v***uun
Autoilija vai? kirjoitti:
Ota sinä Inssi... se letkus käteen ja tumputa vähän niin saattaa se panta siinä pään ympärillä vähän löystyä.
Nelivetoisen auton jarruja EI TARVITSE MITATA DYNAMOMETRILLÄ, mutta ne voi kyllä mitata jos välttämättä haluaa. Tutustuppa aiheeseen tarkemmin ennen kuin alat inisemään mitään. AKE:lta tuli aikanaan oikein erillinen ilmoitus siitä ettei nelivetoisten jarruja tarvitse mitata dynmometrillä vahinkojen välttämiseksi.
Itse mittaan jarrut dynolla jos ajoneuvossa saa kytkettyä erikseen nelivedon pois päältä tai kyseessä on tietyt Subarun mallit.
Satuitko muuten tietämään että suurinta osaa audin ja VW:n nelivedoista voi mitata dynamometrillä ilman niitä sinun rakastamiasi rullia? Jos dynamometrin pyrintänopeus on alle 6 km/h. Meillä pyörintänopeus on 4 km/h.
Muuten tunnetko itsesi epäpäteväksi? Vähän vaikuttaisi silta kun alat tällaisesta asiasta keuhkoamaan. Kannattaa vaihtaa alaa ennen kuin jokin suoni katkeaa.
Itse tiedän kyllä miten teen työni ja tiedän että teen sen hyvin. Aina kun sinä haukut A-katsastuksen tyyppejä mulkuiksi ja tyhmiksi koska tekevät kaikkia asiat väärin yms. niin minä kuulen vastaavia tarinoita sinun firmastasi. Osa on varmasti jopa sinun jäljiltäsi. Ehdotankin ettet ala haukkumaan muita ennen kuin olet 100% varma siitä että teet työsi täydellisesti ja käyt jokaikisen kohteen huolella läpi jokaisesta autosta mitä katsastat.
Oletko muuten muistanut nostaa kaikista autoista taka-akselin ylös? Vaikka onkin yhdystukiakselisto ja niitähän ei ole niin tärkeää nostaa ylös. On kuule voinut jäädä monta pyöränlaakerin välystä huomaamatta. :)taitaa olla äidinkielesikin vähän hukassa, menehän poju vielä opiskelemaan, sen verran tunnut olevan tyvessä puuta.
Viestissä kirjoitit:
"Nelivetoisen auton jarruja EI TARVITSE MITATA DYNAMOMETRILLÄ"
Aikaisemmassa viestissä kirjoitit:
"Teille on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa testata nelivetoisen auton jarrut, joita EI kuulu testata vain koeajolla"
Koeta jo päättää, että miten ne pitäis testata vai heitätkö noppaa?
Minua ei tarvi tulla neuvomaan, että miten ne testataan.
Tyypillistä penikoiden uhittelua, jotka ovat sattuneet löytämään jonkun väljän tulivarren puslan mondeon, vectran yms. autojen taka-akselista. - koivuklapi
kalvot v***uun kirjoitti:
taitaa olla äidinkielesikin vähän hukassa, menehän poju vielä opiskelemaan, sen verran tunnut olevan tyvessä puuta.
Viestissä kirjoitit:
"Nelivetoisen auton jarruja EI TARVITSE MITATA DYNAMOMETRILLÄ"
Aikaisemmassa viestissä kirjoitit:
"Teille on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa testata nelivetoisen auton jarrut, joita EI kuulu testata vain koeajolla"
Koeta jo päättää, että miten ne pitäis testata vai heitätkö noppaa?
Minua ei tarvi tulla neuvomaan, että miten ne testataan.
Tyypillistä penikoiden uhittelua, jotka ovat sattuneet löytämään jonkun väljän tulivarren puslan mondeon, vectran yms. autojen taka-akselista.Mikä on tulivarren pusla?
- Autoilija vai?
kalvot v***uun kirjoitti:
taitaa olla äidinkielesikin vähän hukassa, menehän poju vielä opiskelemaan, sen verran tunnut olevan tyvessä puuta.
Viestissä kirjoitit:
"Nelivetoisen auton jarruja EI TARVITSE MITATA DYNAMOMETRILLÄ"
Aikaisemmassa viestissä kirjoitit:
"Teille on jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa testata nelivetoisen auton jarrut, joita EI kuulu testata vain koeajolla"
Koeta jo päättää, että miten ne pitäis testata vai heitätkö noppaa?
Minua ei tarvi tulla neuvomaan, että miten ne testataan.
Tyypillistä penikoiden uhittelua, jotka ovat sattuneet löytämään jonkun väljän tulivarren puslan mondeon, vectran yms. autojen taka-akselista.Hyppää jätkä voltii. En ole käyttänyt muita nimerkkejä kuin Autoilija vai? Mitä jos käyttäisit sitä pääkoppaasi ja opettelisit tunnistamaan kirjoittaja tekstin perusteella äläkä arvaile.
Taidat itse olla se uhitteleva penikka josta puhut.
Hauska tosin huomata että olet harvinaisen hölmö sälli.
Mitä tuohon äidinkieleen tulee niin olemme Suomi 24 foorumeilla eikä millään äidinkielen tunnilla. Emmekä myöskään ole valtion kielitoimistossa töissä taikka lakitoimistossa.
Virheetön äidinkieli kuuluu kuule ihan toiseen paikkaan kuin tälle foorumille.
Jos sinulla ei ole muuta narinan aihetta kuin toisen kieliopilliset firheet niin mikset hanki elämää. Tyttöystävä tai poikaystävä tekisisinulle hyvää, ei tarvitsisi purkaa täällä noita seksuaalisia patoutumia.
Olisi hauska tietää sinun osaamisesi näissä asioissa kun niin kovaa meteliä pidät. - kalvot v***uun
Autoilija vai? kirjoitti:
Hyppää jätkä voltii. En ole käyttänyt muita nimerkkejä kuin Autoilija vai? Mitä jos käyttäisit sitä pääkoppaasi ja opettelisit tunnistamaan kirjoittaja tekstin perusteella äläkä arvaile.
Taidat itse olla se uhitteleva penikka josta puhut.
Hauska tosin huomata että olet harvinaisen hölmö sälli.
Mitä tuohon äidinkieleen tulee niin olemme Suomi 24 foorumeilla eikä millään äidinkielen tunnilla. Emmekä myöskään ole valtion kielitoimistossa töissä taikka lakitoimistossa.
Virheetön äidinkieli kuuluu kuule ihan toiseen paikkaan kuin tälle foorumille.
Jos sinulla ei ole muuta narinan aihetta kuin toisen kieliopilliset firheet niin mikset hanki elämää. Tyttöystävä tai poikaystävä tekisisinulle hyvää, ei tarvitsisi purkaa täällä noita seksuaalisia patoutumia.
Olisi hauska tietää sinun osaamisesi näissä asioissa kun niin kovaa meteliä pidät.se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...
- sopson
Tottakai se on hylky. Siinähän lukee ehdollisena korjaus tiettyyn päivään mennessä. Luuletko että esim. tuulilasin korjauskehoituksella oleva menee seuraavana vuonna läpi samalla lasilla tai korjauskehoituksella? Ei mene.
- tä?
"Tottakai se on hylky. Siinähän lukee ehdollisena korjaus tiettyyn päivään mennessä. Luuletko että esim. tuulilasin korjauskehoituksella oleva menee seuraavana vuonna läpi samalla lasilla tai korjauskehoituksella? Ei mene. "
No tällein minäkin sen maalaisjärjellä ensin ajattelin, mutta kun rupesin kysymään asiasta tutulta, jolla on etusivulasit myös kalvolla himmeästi tummennetut, niin hän sanoi että on viidettä vuotta käyttänyt katsastuksessa ja aina vaan tulee korjauskehotus ja päivämäärä mihinmennessä tulisi "vika" korjata. tulee siis HYVÄKSYTTY kun auto muuten kunnossa.
Katsastusmies kuulemma vaan aina tokaissut, että et sitten oon vielä kalvoja pois ottanut ja muistuttanut, että poliisit voivat sakon antaa jne.. että tällein.
Hirveesti herättää etusivulasien tummennukset keskustelua ja ihmiset on puolesta ja vastaan. Mulle on henk.kohtasesti suhteellisen sama, että onko niitä tummennuksia etusivulaseissa vai ei.
Mutta niinku aiemminki kirjotin niin en nyt rupee niitä repimään irti ellei pakko ole kun edellinen omistaja ne autoon on laittanut ja homma vaikuttaa suhteellisen veemäiseltä. - dauphine
Mitenkä mahtaa käydä kun joudut kolariin. Tutkijat toteavat autosi olleen lain vastaisessa kunnossa. Joudutko syylliseksi niiden tummennuksien takia?
- Raskauttavaa
Näin siinä käy. Katsastuksessa havaitut, korjaamattomat viat kääntävät sinut helposti syylliseksi, sillä niillä saattaa olla ratkaiseva vaikutus mälliin.
- asennevamma!
Kun tossa kevään korvalla joku pieni polkupyöräilijä ajaa autosi kulmaan kolmion takaa, antaa tutkijalautakunta tylyn tuomion kalvoista. "Mahdollisesti onnettomuuteen syntymiseen vaikuttava tekijä" raportissa EI lue "Sivuikkunoihin lain vastaisesti kiinnitetyt kalvot auttoivat kuljettajaa havaitsemaan pyöräilijän paremmin auringonpaisteessa..."
Ei niitä lakeja huvikseen ole kirjoitettu. MIKSI aina pitää saada vähän enemmän kuin muilla. Jos mielestäsi sakko on se suurin pelon aihe, mietipä uudestaan!- Ei helv...
Tuolla logiikalla aurinkolasitkin voi olla hengenvaaralliset..
- Logiikka
Ei helv... kirjoitti:
Tuolla logiikalla aurinkolasitkin voi olla hengenvaaralliset..
Aurinkolasit saa pimeällä pois päästä.
- tä?
Kiitos vastauksista. Tämä vakuuttelu riittää minulle.
- korjauskehottaja
Tuliko leima?
- vanha suikkapää
Enpä tiedä teistä poikasista, mitä teette, itselläni on tullut sellainen tapa, että luen voimassa olevan rekisteriotteen 2 osan läpikotaisesti, ja kiinnitän huomion ,
puutteisiin, jotka aiemmin oli määrätty korjattaviksi. Mikäli näin on päässyt käymään syystä tai toisesta on kaksi mahdollisuutta. Mikäli joku toinen 2 -vika aiheuttaa hylkäämisen, myös aiempi korjaamaton vika on 2- vika, sama asia, jos 1 vikoja on enemmän kuin 3 .
Muulloin tapanani on kirjoittaa seliteosaan , että EDELLEEN KORJAAMATTA, joka uskoakseni voi aiheuttaa vian korjaamisen seuraavaan katsastukseen mennessä.
Se ohjetaulukko mikä ohjaa katsastusta Trafin mukaan on pelkkä suositus. Ainoastaan katsastusoikeuden omaava henkilö päättää kunkin katsastuspäätöksen. Trafilla ei ole katsastusoikeutta. Se vain päättä kenellä
on katsastusoikeus katsastuspäätöksetsä voi valittaa Trafille, mutta päätöksen muutos voi edelleen vaatia korkeimman hallinto-oikeuden päätöksen mikäli asia niin pitkälle etenee. Eli jos katsastusmies katsoo seuraavaalla katsastuksella lasin aiheutavan merkittävän vaaran liikenneturvallisuudelle, hän voi ja hänen kuuluu hylätä ajoneuvo määräaikaiskatsastuksessa. - Autoilija vai?
Vanhaa tietoa.
1 vikaa ei voi muuttaa kakkosviaksi enää jälkeenpäin.
Toki seuraavalla katsastuskerralla voit sitten arvioida sen miten haluat. Jälkitarkastuksessa se ei onnistu.
Vai ymmärsinkö jutustasi jotain väärin?- diplomiasentaja
Kyllä ykkösvian voi jälkitarkastuksessa muuttaa kakkosviaksi. Esim. käsijarrun liikevara lähes lopussa. Tunari korjaa vian. Korjauksen jälkeen käsi- eli seisontajarru ei pidä enää ollenkaan. Kyllä se on silloin jälkitarkastusvika.
- vähävarainen eläkelä
jos on auton tuulilasissa halkeama näkökentässä merkintä jälkitarkast.
ylemmässä kohdassa maininta etujarru jarruvoimien liian suuri ero 40%
riittääkö pelkkä etu jarrun korjaus uusinta katsastukseen auton läpimenoon
sitten kojuutan tuulilasin rauhassa siihen asti kun tarvitsenautoa liikenteessä
ettei siirry tuulilasin vaihto korjaus kehotuksiin taas menis uusitakatsastukseen 1kk - Pieni eläkesaaja
meeekö auto läpi toisella kerralla kun korjaan etujarrun jarruvoimien liian suuri
ero vian jossa lukee korjaus jälkitarkastus. ja sitten tuulilasin jossa lukee korjauskehotus sitten kun lähden liikenteeseen myöhemmässä vaiheessa
että ne ei siirtäisi sitäkin jälkitastukseen ja taas menis20e - tietämätön
meneekö auto ilman tuulilasia läpi katsastuksesta
- Autoilija vai?
Ei.
- Volvo V70
Autoilija vai? kirjoitti:
Ei.
Kyllä menee. Viisi kertaa mulla on menny ERI katsastusasemilla. Korjauskehotus vaan on ja pysyy. End of story. Kaikissa laseissa paitsi tuulilasissa tummennus.
- näin Vantaalla
Noista on kiva hakata ikkunat rikki jos tummennukset.Vakuutuskaan ei korvaa uutta tummennettua ikkunaa,kun laiton:=)
- tennariteini
miksi ne lasit pitää olla tummennettu?, onko se vaan niin "cool" vai onko joku oikeasyy? .... tuskin...
- Karu_herätys
Älä vain ota noita kalvoja pois. Jos joskus ajat mällin, tai joku osuu sinuun, sinusta saadaan helposti syyllinen sillä perusteella, ettei sivulaseista näe tarpeeksi hyvn ulos. Jos asiasta tulee riitaa, löytyy helposti nuo muutamat korjauskehoitukset katsastuksessa. Valmistaudu maksamaan, sillä kaskokaan ei auta. Vakuutusyhtiökin pesee kätensä noilla perusteilla.
- Vanhakrskustelu
Eiköhän tuo ole 7 vuoden aikana jo autoakin vaihtanut. Tai sitten tavannut poliisin joka mätkäisee etulasien kalvoista sakot.
- Anonyymi
Ota ne kalvot pois. Poliisi voi ottaa kilvet, kun ajat ratsiaan. Monelta on otettu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Ei huvita?
- Anonyymi
Minä olen repinyt ja puhkonut kalvoja enemmän, kuin te nöösipojat olette elämänne aikana toosia kuvista nähneetkään! Tehän olette ihan pellejä ja hupiukkoja. Peräkammarin poikia.
- Anonyymi
Sinulla on sitten mennyt elämässä hyvin.
- Anonyymi
Oletko saanut laatutavaraa ?
- Anonyymi
A katsastukseen kun viet niin vaikka keksitään syy hylätä, jos katsurin tilastot näyttää liikaa hyväksyttyjä. Muilla asemilla toimitaan asianmukaisesti.
- Anonyymi
Mulla on öljyn tiputuksen takia nyt kaksi kertaa korjauskehoitus. Koska ko. ongelma ei vaikuta mihinkään, niin en sitä myöskään korjaa. Öljyä ei tipu tarpeeksi, että tarttisi 1,5 vuoteen lisäillä.
- Anonyymi
Jos noin vähän tiputtelee niin ei olisi iso homma suihkasta moottorin, vaihdelaatikon tai vetopyörästön alaosaa puhtaaksi öljystä ennen katsastusta.
Tai vaihtoehtoisesti korjata sitä vuotoa.
- Anonyymi
Saako sakot vai viekö kilvet jos ei korjaa määräaikaan mennes
- Anonyymi
Se on jackpot, saat molemmat.
- Anonyymi
Vien auto katsastettavaksi sinne missä on näitä uussuomalaisia katsastusmihinä. Aina menee läpi. En enää suostu että joku nelikymppinen papparainen hylkää autoni jonkun olemattoman vian vuoksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108