Sanokaapas kuinka paljon on ydinvoimaloita maailmassa? Ja kuinka paljon on rajan takana noita harvoja ydinvoimalahökötyksiä venäjällä? Tämä maapallo on jo niin valjastettu noilla myrkkypesäkkeillä, ettei tätä enää voi pelastaa mikään maan mahti.
Kuinka paljon YDINVOIMALOITA maailmassa?
39
178
Vastaukset
- ::::::::::::::
442
- arvoituksia....
Etkö huomannut lehdistä kun kerrottiin ruotsalaisten voimaloitten kunnon olevan todella surkea? Kaksinpuolin siis on on odotettavaa elleivät ala kunnostamaan suojauksiaan.
Ans kattoo ny! - on niitä
Eiköhän noita surkeita voimaloita ole joka puolella?
Otetaan mukaan Hiilivoimalatkin, ne tuottavat, ainakin vielä, miljoona kertaa enemmän myrkkyjä ilmaan.
Onneksi Kiinalla on Hiiltä.
H.- sisäänkävely
Onhan tuulta, maalämpöä, aurinkoa..... miksei niihin panosteta?
Ydinvoimalatkin on niin huonolla vartioinnilla, että kun joku pössähtänyt rättipää saa päähänsä terrorisoida ydinvoimalaa, senkuin vaan kävelee sisälle, ei siinä kovin suuria turvajärjestelmiä taida esteenä olla sisäänkävely kirjoitti:
Onhan tuulta, maalämpöä, aurinkoa..... miksei niihin panosteta?
Ydinvoimalatkin on niin huonolla vartioinnilla, että kun joku pössähtänyt rättipää saa päähänsä terrorisoida ydinvoimalaa, senkuin vaan kävelee sisälle, ei siinä kovin suuria turvajärjestelmiä taida esteenä ollaKun nuo eivät kannata, liian kalliita rakentaa ja kehittää, verrattuna valmiiseen ydinvoimaan.
Maailman ihmiset ottaisivat ilolla vastaan sen tehtaanomistajan joka homman hoitaisi.
Venäjä, Kiina, Intia eivät tuhlaa turhuuksiin.
EU on kehittymässä liittovaltioksi, sellaiseksi joka USA jo on.
Mutta niissäkin näkyy viisaus asuvan, sen verran rakennetaan huuhaa-energiaa että vihreys ei laajene liikaa ja ala häiritsemään järkevää asioiden hoitoa.
Kyllä se tulevaisuus lepää Fuusio-voimaloissa (negatiivinen Fissio-voimala) ja siihen jo panostetaankin suurimmat kehitysponnistelut.
Hyvä niin.
H.- sinisilmäistä
hunksz kirjoitti:
Kun nuo eivät kannata, liian kalliita rakentaa ja kehittää, verrattuna valmiiseen ydinvoimaan.
Maailman ihmiset ottaisivat ilolla vastaan sen tehtaanomistajan joka homman hoitaisi.
Venäjä, Kiina, Intia eivät tuhlaa turhuuksiin.
EU on kehittymässä liittovaltioksi, sellaiseksi joka USA jo on.
Mutta niissäkin näkyy viisaus asuvan, sen verran rakennetaan huuhaa-energiaa että vihreys ei laajene liikaa ja ala häiritsemään järkevää asioiden hoitoa.
Kyllä se tulevaisuus lepää Fuusio-voimaloissa (negatiivinen Fissio-voimala) ja siihen jo panostetaankin suurimmat kehitysponnistelut.
Hyvä niin.
H.Ydinvoima se vasta kallista onkin.
sinisilmäistä kirjoitti:
Ydinvoima se vasta kallista onkin.
Ei se ole, verrattuna noihin muihin, ei ainakaan vielä.
Muista nyt että energiassa puhutaan aina miljardeilla joten viisi on aika vähän verrattuna viiteentoista. Suhteellista on kaikki.
Jos häkkikanan muna maksaa 2 euroo kilo ja vapaan kanan 4 euroa, niin ei niitä vapaita moni osta hintajuttu on sama kuin Luomu-tuotteilla.
Minä ostan luomua ja melkein aina joudun kiroilemaan sitä hintahullutusta.
Ihmettelen miksi he hinnoittelevat itsensä kuoliaaksi?
H.- kulut
hunksz kirjoitti:
Ei se ole, verrattuna noihin muihin, ei ainakaan vielä.
Muista nyt että energiassa puhutaan aina miljardeilla joten viisi on aika vähän verrattuna viiteentoista. Suhteellista on kaikki.
Jos häkkikanan muna maksaa 2 euroo kilo ja vapaan kanan 4 euroa, niin ei niitä vapaita moni osta hintajuttu on sama kuin Luomu-tuotteilla.
Minä ostan luomua ja melkein aina joudun kiroilemaan sitä hintahullutusta.
Ihmettelen miksi he hinnoittelevat itsensä kuoliaaksi?
H.Lyhytnäköistä, et laske todellisia kuluja. Et myöskään laske luomusta todellisia kuluja. Luuletko, että joku alkaisi tuottamaan Sulle tuotteita, joista hän maksaa suuremmat tuotantokulut, kuin mitä saa myydessään? Laskutavasta on kyse, osataanko huomioida todelliset kulut.
kulut kirjoitti:
Lyhytnäköistä, et laske todellisia kuluja. Et myöskään laske luomusta todellisia kuluja. Luuletko, että joku alkaisi tuottamaan Sulle tuotteita, joista hän maksaa suuremmat tuotantokulut, kuin mitä saa myydessään? Laskutavasta on kyse, osataanko huomioida todelliset kulut.
Paljonkos siihen menee enemmän rahaa kuin lannoitusvaltaisella tehotuotannolla?
Työmäärän oletan olevan ihan sama.
Kalliit lannoitteet vaan ovat tarpeettomia, luulisin.
Voihan siinä kyllä joutua nyppimään jokusen rikkaruohon ja ihmistyö on kyllä kallista.
H.- Huh huh tiedottomuus
hunksz kirjoitti:
Paljonkos siihen menee enemmän rahaa kuin lannoitusvaltaisella tehotuotannolla?
Työmäärän oletan olevan ihan sama.
Kalliit lannoitteet vaan ovat tarpeettomia, luulisin.
Voihan siinä kyllä joutua nyppimään jokusen rikkaruohon ja ihmistyö on kyllä kallista.
H.Luulo ei ole tiedon väärtti, todella tietosi ovat olemattomat luomusta. Työmäärä mm. on kyllä suurempi, sato pienempi.
Huh huh tiedottomuus kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärtti, todella tietosi ovat olemattomat luomusta. Työmäärä mm. on kyllä suurempi, sato pienempi.
Satomäärän pienenemisen ymmärrän hyvin.
Työmäärän lisäytymiseen merkittävästi, en usko.
Järkevä hinnoittelu alkaa kyllä tuomaan rahaakin sen verran että saa hankittua pikkilangankiristäjän ja yksilapaisen auran.
Siitä vaan viiltämään lisää peltopinta-alaa.
H.
Onkohan tuo tietoa vai mielikuvitusta?
http://www.irsn.fr/FR/popup/Pages/irsn-meteo-france_19mars.aspx
Missä ovat tiedot Suomen nykyisestä säteilytilanteesta? Tsernobylin aikana kirjasin tulokset työpaikan mittarista, nyt eläkkeellä ei ole käytettävissä mittaria... Maksimi oli jotain 165 mikrosieverttiä tunnissa, HS sanoi sen olleen 65. Dokumentit on tallessa.
Jokohan pitäisi ostaa oma mittari? Hinnat lienevät noin 550 eurosta ylöspäin.Luehan lehtiä, siellä on framilla STUK: in suurisuu.
Suhtaudu häneen suurella varauksellisuudella.
Mutta älä vielä hermostukaan, olemme vielä kaukana Tsernobylin luvuista, ja niihinkään emme ole vielä kuolleet, jokunen sienihullu vaan, vaan en minä.
H.- sitroen.
hunksz kirjoitti:
Luehan lehtiä, siellä on framilla STUK: in suurisuu.
Suhtaudu häneen suurella varauksellisuudella.
Mutta älä vielä hermostukaan, olemme vielä kaukana Tsernobylin luvuista, ja niihinkään emme ole vielä kuolleet, jokunen sienihullu vaan, vaan en minä.
H.Varauksella suhtaudun.
Naapurin tyttö oli sairaanhoitajana Kokkolassa ja kertoi heidän oikein hyvin tuntevan Tsernobylin pahimmille laskeuma-alueille (Suomessa) tulleesta leukemiaepidemiasta. Vähän tämän jälkeen sai itsekin leukemian ja kuoli pois. Minua aika paljon nuorempi ihminen... Ja kokkolan seutu oli yksi näistä pahimmista alueista.
Myös Keski-Suomessa lapset ovat saaneet kilpirauhassyöpiä Tsernobylin takia. Valitettavasti tarkemmat tiedot puuttuvat minulta; ne salataan samoin kuin aiempienkin ydinvoimalaonnettomuuksien tiedot. Esimerkiksi Kuolan niemimaalla Kirovskissa jo 50 v sitten tapahtunut ydinvoimalan räjähdys ja sitä seurannut tulipalo. Tästä NL tiedotti Suomen ja Ruotsin ministeriöitä, mutta asiasta vaiettiin. Muistan kyllä, miten 60-luvun alussa sairaalat Pohjois-Suomessa olivat käytäviä myöten täynnä leukemiapotilaita. - Kieltooon
sitroen. kirjoitti:
Varauksella suhtaudun.
Naapurin tyttö oli sairaanhoitajana Kokkolassa ja kertoi heidän oikein hyvin tuntevan Tsernobylin pahimmille laskeuma-alueille (Suomessa) tulleesta leukemiaepidemiasta. Vähän tämän jälkeen sai itsekin leukemian ja kuoli pois. Minua aika paljon nuorempi ihminen... Ja kokkolan seutu oli yksi näistä pahimmista alueista.
Myös Keski-Suomessa lapset ovat saaneet kilpirauhassyöpiä Tsernobylin takia. Valitettavasti tarkemmat tiedot puuttuvat minulta; ne salataan samoin kuin aiempienkin ydinvoimalaonnettomuuksien tiedot. Esimerkiksi Kuolan niemimaalla Kirovskissa jo 50 v sitten tapahtunut ydinvoimalan räjähdys ja sitä seurannut tulipalo. Tästä NL tiedotti Suomen ja Ruotsin ministeriöitä, mutta asiasta vaiettiin. Muistan kyllä, miten 60-luvun alussa sairaalat Pohjois-Suomessa olivat käytäviä myöten täynnä leukemiapotilaita.Myös tänne Satakuntaan tulla tupsahti oiekin kunnon saastepilvi. Minä olin vauvan kanssa pihalla silloin, ja keräsin voikukan lehtiä ja nokkosen versoja itelleni.
Vasta sitten monta päivää jälkikäteen saatiin tietää tuosta ydinonnettomuudesta. Nyt olen sairastanut 15 vuotta syöpää. Akuutti tilanne on nytkin päällä. Että sanoisin, että kallista lystiä on tuo ydinvoima. Niin kallista, että minä kieltäsin sen kokonaan sitroen. kirjoitti:
Varauksella suhtaudun.
Myös Keski-Suomessa lapset ovat saaneet kilpirauhassyöpiä Tsernobylin takia. Valitettavasti tarkemmat tiedot puuttuvat minulta; ne salataan samoin kuin aiempienkin ydinvoimalaonnettomuuksien tiedot. Esimerkiksi Kuolan niemimaalla Kirovskissa jo 50 v sitten tapahtunut ydinvoimalan räjähdys ja sitä seurannut tulipalo. Tästä NL tiedotti Suomen ja Ruotsin ministeriöitä, mutta asiasta vaiettiin. Muistan kyllä, miten 60-luvun alussa sairaalat Pohjois-Suomessa olivat käytäviä myöten täynnä leukemiapotilaita.Millekään yhteiskunnalle ei ole terveellistä hysterian lietsominen, varsinkin asioista joille ei enää voi mitään.
Yleensä on järkevämpää laittaa, vaivihkaa, sairaalat jne. valmiustilaan.
Tai ainakin tilata sikaflunssarokotetta :)
Tälläkin palstalla on...köh..köh... jälkiviisaita jota viittailevat vanhoihin kirjoituksiin ja asioihin..:)
H.Kieltooon kirjoitti:
Myös tänne Satakuntaan tulla tupsahti oiekin kunnon saastepilvi. Minä olin vauvan kanssa pihalla silloin, ja keräsin voikukan lehtiä ja nokkosen versoja itelleni.
Vasta sitten monta päivää jälkikäteen saatiin tietää tuosta ydinonnettomuudesta. Nyt olen sairastanut 15 vuotta syöpää. Akuutti tilanne on nytkin päällä. Että sanoisin, että kallista lystiä on tuo ydinvoima. Niin kallista, että minä kieltäsin sen kokonaanVakavasti sanottuna, jokunen syöpään kuollut on halpa hinta siitä mitä enemmistöllä on.
Olen pahoillani puolestasi, en minäkään halua kuolla syöpään, en, oikeastaan, halua kuolla ollenkaan.
Mutta näin sitä vaan mennään, Moottorikelkalla, laskettelemalla, kiipeilemällä, autolla.
Sitä voi aina kysellä missä on elämän oikeudenmukaisuus, ainoa vastaus saattaa tulla kunhan ensin malttaa kuolla, tai sitten ei sittenkään.
Ihmisen elämä on kuin kiehuva vesikattila, Kruunutillillä.
Elämän vieressä ovat ihmiset kuin Ravut.
Voisin kuvitella ottavani kuoleman shokkiin mieluummin kuin Rapuruttoon.
Mutta niin se elämä menee, koskaan ei tiedä milloin niskaan tartutaan ja nostetaan elinpiiristä pois.
H.- järkeä päähän
hunksz kirjoitti:
Millekään yhteiskunnalle ei ole terveellistä hysterian lietsominen, varsinkin asioista joille ei enää voi mitään.
Yleensä on järkevämpää laittaa, vaivihkaa, sairaalat jne. valmiustilaan.
Tai ainakin tilata sikaflunssarokotetta :)
Tälläkin palstalla on...köh..köh... jälkiviisaita jota viittailevat vanhoihin kirjoituksiin ja asioihin..:)
H.Jälkiviisaita, mutta on viisaitakin. Ei ole pakko mennä päätään työntämään ensimmäiseen väärin laskettuun halpaan ratkaisuun, kuten tuossa ydinvoimassa on menty tekemään.
järkeä päähän kirjoitti:
Jälkiviisaita, mutta on viisaitakin. Ei ole pakko mennä päätään työntämään ensimmäiseen väärin laskettuun halpaan ratkaisuun, kuten tuossa ydinvoimassa on menty tekemään.
Minä vähän luulen että oikein on laskettu. Suomalainen insinööri ei ole hölmö, varsinkaan kun on jo vuosikymmenien kokemus alasta.
Tilauksen tekijät vaan eivät arvanneet Kokoomuksen intoa hankkia halpaa työvoimaa, Suomalainen työntekijä kun alkaa eläköityä ja ne harventuneet rivit alkavat vaatia lisää palkkaa. Tämä on markkinataloutta, mutta ei sellaista mitä Kokoomus haluaa, ei sellaista missä joutuu maksamaankin ostoksistaan (työstä) markkinavoimien mukaan.
Uutisten mukaan työvoimaviranomaiset ovat alkaneet vaatia viranomaisilta nopeampaa toimintaa harmaan talouden karsimiseksi.
Luultavasti Kokoomus jarruttaa viranomaisten toimintaa.
H.hunksz kirjoitti:
Minä vähän luulen että oikein on laskettu. Suomalainen insinööri ei ole hölmö, varsinkaan kun on jo vuosikymmenien kokemus alasta.
Tilauksen tekijät vaan eivät arvanneet Kokoomuksen intoa hankkia halpaa työvoimaa, Suomalainen työntekijä kun alkaa eläköityä ja ne harventuneet rivit alkavat vaatia lisää palkkaa. Tämä on markkinataloutta, mutta ei sellaista mitä Kokoomus haluaa, ei sellaista missä joutuu maksamaankin ostoksistaan (työstä) markkinavoimien mukaan.
Uutisten mukaan työvoimaviranomaiset ovat alkaneet vaatia viranomaisilta nopeampaa toimintaa harmaan talouden karsimiseksi.
Luultavasti Kokoomus jarruttaa viranomaisten toimintaa.
H.Ja Ranskalaiseen kulttuuriin sopien, työmaalla tehdään filunkia missä vaan voidaan ja sitten valitetaan kun käry käy.
H.
En tiedä mutta olen koko ajan sanonut EI ydinvoimalle ja sanon edelleen.
Sellainen tuote ei ole puhdasta jonka jälkeen jätäämää tuotetta ei voi laittaa kukkapurkkiin.
Minusta on aivan typerää väittää ydinvoimaa puhtaaksi.Kuten miljoonat muut, jaat tuon mielipiteen heidän kanssaan.
Taitaa olla turha yrittää mitään keskustelua?
Se on vähän harmi, kun ottaa huomioon missä maassa elät.
H.hunksz kirjoitti:
Kuten miljoonat muut, jaat tuon mielipiteen heidän kanssaan.
Taitaa olla turha yrittää mitään keskustelua?
Se on vähän harmi, kun ottaa huomioon missä maassa elät.
H.Aivan saama on sinun kanssasi.
Sinulla on selkeä mielipide että suomi täyteen ydinvoimaloita jne. (kait karrikoidusti), joten en edes yritä.
Minä elän hyvässä maassa ja haluan että yhtä hyvänä se pysyy sittenkin kun seuraava sukupolvi on mennyttä.
En halua niiden ydinsaastojen tuovan ongemia tuleville sukupolville.
Ja eihän sitäkään tiedä kuinka pian nämä maanjäristykset on täällä tätä päivää. Johan jyrisi niin kovaa että systeri oli ukonsa kanssa pelästyneet, vaikka ei ollut paikanpäällä tämä viimeinen maanjäristys.tulisilla kirjoitti:
Aivan saama on sinun kanssasi.
Sinulla on selkeä mielipide että suomi täyteen ydinvoimaloita jne. (kait karrikoidusti), joten en edes yritä.
Minä elän hyvässä maassa ja haluan että yhtä hyvänä se pysyy sittenkin kun seuraava sukupolvi on mennyttä.
En halua niiden ydinsaastojen tuovan ongemia tuleville sukupolville.
Ja eihän sitäkään tiedä kuinka pian nämä maanjäristykset on täällä tätä päivää. Johan jyrisi niin kovaa että systeri oli ukonsa kanssa pelästyneet, vaikka ei ollut paikanpäällä tämä viimeinen maanjäristys.Ja vielä ennenkuin menen taas töihin niin mietipä jos maanjäristys sattuisi juuri Loviisan kohdalle, sellainen sopiva joka hieman sitä vaurioittaisi niin hyvin lähellä laskeumia olisitte te niinkun myös me.
Kas luontoa ei voi oikeasti hallita, jos voisi niin näitä suurkatastrofeja ei olisi sattunut.
Ja nyt hyvää yötä teille, minä painun taas töihin.
Niin siis tää oln hunksille pohdittavaksi.
Joku 8-10 olisi hyvä.
Siinä riittäisi vientiä ihan hyvin ja rahaa viherpipertäjien saven ostamiseen.
Niille kun ei Suomalainen savikuoppa aina kelpaa.
100% maankuoresta on alttiina ja ehdokkaana maanjäristyksille.
Joku 30% altistuu vuosittain 3-6 Richterin täpinöille.
Sitten on Skandinavia, 0,10% ja korkeintaan 3.
Joten, jos et laittanut sähköjä pois kun äsken oli joku pimennysjuttu, ja vaikka olisit laittanutkin, niin sähköllä on mentävä.
Kyllä tämä pallo hajoaa jossain vaiheessa. Ja siksi on kehiteltävä jotain että ainakin osa pääsee karkuun.
Ja ruokaa on laitettava, senkin kehittäminen vaatii sähköistä laboratoriota ja lisäaine- lannoitetehtaita.
Tulevat sukupolvet huolestuttavat minua eniten siksi että aina kaivataan valtion apua vanhempien kasvatusongelmiin. Laitoksia, kodinhoitajia, muita hoitajia, lastentarhaa vaikka joku olisi koti-ihminenkin.
Jos joku sairastuu Alzheimeriin tms. niin se hoidetaan itse, vaikka kuinka vithuttaa.
Vithutti se ennenkin, vaan eritavalla. Ei siihen valtionhoitajia tarvita.
H.- kysymys...........
Kenet olet itse aikonut ottaa hoidettavaksesi, ja paljonko sinulla on kokemusta asiasta ja kuinka pitkältä aikaa?
Nythän sinulla ei muuta olekaan kuin aikaa, halusta en menisi vannomaan. kysymys........... kirjoitti:
Kenet olet itse aikonut ottaa hoidettavaksesi, ja paljonko sinulla on kokemusta asiasta ja kuinka pitkältä aikaa?
Nythän sinulla ei muuta olekaan kuin aikaa, halusta en menisi vannomaan.Halut ovat vähissä mutta jäljellä.
Elämän kannalta olen vähän hankala tapaus, innokas siittäjä mutta toivoton perheenrakentaja.
Toisaalta, Mursullakin on 40 tyttöä eikä sekään pyri pahemmin korsia kantamaan rantakalliolle, tökkii vaan.
Nyt kun asun yksin, olen onnellisimmillani, vapaa kuin taivaan lintu.
Hyvä luoja sentään, olisinpa tajunnut tämän jo 40v. sitten.
Valitettavasti vaan tuli kannettua korsia kekoon, pariinkin otteeseen.
Meni aikaa hukkaan.
H.- kysymys...........
hunksz kirjoitti:
Halut ovat vähissä mutta jäljellä.
Elämän kannalta olen vähän hankala tapaus, innokas siittäjä mutta toivoton perheenrakentaja.
Toisaalta, Mursullakin on 40 tyttöä eikä sekään pyri pahemmin korsia kantamaan rantakalliolle, tökkii vaan.
Nyt kun asun yksin, olen onnellisimmillani, vapaa kuin taivaan lintu.
Hyvä luoja sentään, olisinpa tajunnut tämän jo 40v. sitten.
Valitettavasti vaan tuli kannettua korsia kekoon, pariinkin otteeseen.
Meni aikaa hukkaan.
H.Johdatit asian täysin harhaan, sivupoluille, savustit varsinaiseen kysymyksen vastauksen jonnekin monovastaanottimella kuulumattomiin.
Voithan, halusessasi, alkaa vaikkapa ottopojaksi jollekin yksinäiselle vanhukselle kävelyttämään ja kaupassakäyttämään? ;)
Käskytät muita, vaikka itse olet parhaassa asemassa toteuttamaan käskytyksiäsi.
Haluihin vastasin aika selkeästi.
Hoitohaluihinkin uskon vastanneeni tyhjentävästi.
Hoitamiseni ajanjaksostakin laitoin ihan numeroita.
Ja uskon että parisuhde- tai ottopoikajuttukin tuli aikasti selväksi?
Mutta pyydän huomauttaa: Mikään ei ole ehdotonta, Ruotsin Madeleine ei ole vielä saavuttamaton, eikä moni muukaan, enkä minä ihan lukossa ole.
Aika harva taitaa olla täällä sinkku?
Joten aika moni ei ehkä kehtaa kertoa kaipaavansa minun elämäntapaani?
Saatika sitten minua:)
H.- kysymys...........
Ihastuttavaa, että nautit omasta elämäntavastasi. Niin teen minäkin, ollen onnellinen aivan aikuisten oikeasti pitkässä avioliitossani.
Meitä on moneen junaan. osan jäädessä vielä kahoilemaan asemallekin.
Sinun osaasi en omaani vaihtaisi, et sinäkään varmaan minun. kysymys........... kirjoitti:
Ihastuttavaa, että nautit omasta elämäntavastasi. Niin teen minäkin, ollen onnellinen aivan aikuisten oikeasti pitkässä avioliitossani.
Meitä on moneen junaan. osan jäädessä vielä kahoilemaan asemallekin.
Sinun osaasi en omaani vaihtaisi, et sinäkään varmaan minun.Duoda, duoda...tuo vaihtojuttu...
Jos satut olemaan nainen niin ehkä miehesi haluaisi...öh.. pidempiaikaista vapaa-aikaa?
H.- kysymys..........
hunksz kirjoitti:
Duoda, duoda...tuo vaihtojuttu...
Jos satut olemaan nainen niin ehkä miehesi haluaisi...öh.. pidempiaikaista vapaa-aikaa?
H.Minua on aina inhottanut nuo luulottelut siitä, jos puhuu onnellisesta aviostaan, pidetään vähintäänkin vähä-älyisenä tai ällyytettävänä.
Meitä sattuu olemaan yhdessä kaksi älykästä ihmistä, jotka ovat nuorena löytäneet soulmatensa. Joilla on muiden etujen mukana myös yhteensykkivät, humoristiset aivot.
Meitä on moneksi, kaikki eivät ole sinun kaltaisiasi.
Tyrha minun kiillottaa onneani enempää, se nyt sattuu vain olemaan olemassa.
Faktaa ei tarvi tuputtaa.
Hipsutahips, nyt ylös ja ulos koiraa kus., pissittämään! :)) kysymys.......... kirjoitti:
Minua on aina inhottanut nuo luulottelut siitä, jos puhuu onnellisesta aviostaan, pidetään vähintäänkin vähä-älyisenä tai ällyytettävänä.
Meitä sattuu olemaan yhdessä kaksi älykästä ihmistä, jotka ovat nuorena löytäneet soulmatensa. Joilla on muiden etujen mukana myös yhteensykkivät, humoristiset aivot.
Meitä on moneksi, kaikki eivät ole sinun kaltaisiasi.
Tyrha minun kiillottaa onneani enempää, se nyt sattuu vain olemaan olemassa.
Faktaa ei tarvi tuputtaa.
Hipsutahips, nyt ylös ja ulos koiraa kus., pissittämään! :))Toivottavasti et kohdistanut minuun?
Kateellisena minä kysyin, tylsänä humoristina.
Maailma saattaisi olla hieno paikka kun olisi vain "Pieni talo preerialla" maailmaa.
Uskon elämän tarkoituksena olevankin jotain senlaista.
Mutta ei yksistään vain, tulvaa ja tuiskujakin pitää olla mukana, jalostavina tekijöinä.
H.- kysymys........
hunksz kirjoitti:
Toivottavasti et kohdistanut minuun?
Kateellisena minä kysyin, tylsänä humoristina.
Maailma saattaisi olla hieno paikka kun olisi vain "Pieni talo preerialla" maailmaa.
Uskon elämän tarkoituksena olevankin jotain senlaista.
Mutta ei yksistään vain, tulvaa ja tuiskujakin pitää olla mukana, jalostavina tekijöinä.
H.Sinun tuiskusi kalpenevat omieni edessä. Tsunamisi ovat laineen läpsytystä.
- ...
Mnaah.
Maapallolla yli viis miljardia ihmistä, kaikilla ei ole omaa energiaa. Noin nopeasti mietittynä, suomesta puuttuu reilutkin viis miljoonaa ydinreaktoria, että kaikki ois tasa-arvoisia energian saamisen suhteen >:/
=DW= - (oo) nöf nöff..
Entä se viime kesänä Puolassa tapahtunut possahdus. Pieni maininta jossain lehdessä, muuten asia vaiettiin täysin.
Puola on lähempänä Suomea kuin Japani .
Lie tapahtunut mitä tahansa, ei lietsota hysteriaa. Jos korkeita säteilypitoisuuksia joskus ilmoitetaan, sitten kai vaan otetaan joditbl:ja.
Tuli vaan mieleen kun syksyllä ostin puolalaisia omenia lähikaupasta. Syötyäni niitä olin muutaman päivän tosi kipeä.
Elämä kuitenkin voitti.- lehmänlanta
Eipä ole kuulunut korviini tuo "pössähdys", mutta yritän suosia kotimaista, mikä ei ole kovinkaan helppoa.
Kaikki lisäaineet kammostuttavat minua, joita on jopa pakatuissa tuore liha tuotteissa, puhumattakaan näissä maustetuissa, joita en osta.
Olen joskun sortunut ostamaan mehuja ja jougurttia, mutta kaikki aiheuttavat ihmeellistä närästystä. Yleensä toimimaton vatsa onkin sitten ripulilla, no hyvä sekin, mutta onkohan terveellistä?
En haluaisi sekaantua mihinkään vaalimainoksiin, mutta jotenkin kannatan kuitenkin kotimaisen Luomu tuotannon nimiin, joita ennen kasvatettiin pientiloilla karjanlannan voimalla. Utopistahan tämä on nykyisin, jos ei itse ole mahdollista toteuttaa sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026973
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s364191- 713229
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271686- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341439
- 1431227