Sitä vielä kysyisin, että onko teille suositeltu glukosemiinia muihin nivelongelmiin kuin polviniveliin?
Itselläni nivelrikko on kyynärpäässä.
nivelrikko
9
1687
Vastaukset
- jokuerä
Yksi kaveri syö lonkkiin ja toinen käsittääkseni nilkkaan... Ja miksei se muuallekin auttaisi, samalla periaatteella nivelrustot muodostuvat muuallakin kuin polvissa
- cfmg
Aine on glucosamiini...ei -semiini...ja käytetään yleisesti kaikkiin nivelongelmiin...
- Toistaiseksioireeton
Glukosamiinia siältävien reseptilääkkeiden kelakorvaus on lopetettu koska niiden tehoa ei ole osoitettu. Itse olen siirtynyt käyttämään reseptivapaata yhdistelmälääkettä joka sisältää glukosamiinisulfaattia, kondroitiinisulfaattia ja MSM-rikkiä kun kuulin että tämä yhdistelmä olisi tehokkaampaa kuin pelkkä glukosamiini.
- rikkoinen
Mikä on tuon lääkkeen nimi, kertoisitko? Polviini ei enää auta, toisessa tekonivel ja toinen odottaa samaa, mutta kun minulla on vähän jokapuolella tuota nivelrikkoa.
- Toistaiseksioireeton
rikkoinen kirjoitti:
Mikä on tuon lääkkeen nimi, kertoisitko? Polviini ei enää auta, toisessa tekonivel ja toinen odottaa samaa, mutta kun minulla on vähän jokapuolella tuota nivelrikkoa.
"Mikä on tuon lääkkeen nimi, kertoisitko?"
Kyseessä on Arthrobalans Plus. Viime aikoina olen ostanut kyseisen lääkkeen Tallinnasta apteekista (samaa suomalaisen valmistajan lääkettä kuin täälläkin apteekissa). Tallinnassa hinta on selvästi halvempi (ainakin toistaiseksi).
Minulle laitettiin vuosi sitten toiseen polveen tekonivel jonka jälkeen oireillut toinenkin polvi tuli oireettomaksi. Glukosamiinin ansioksi en sitä laita vaan kuorman keveneminen. Todennäköisesti tarvitsen tekonivelen toiseenkin polveen jonkun vuoden kuluttua.
- sinkistä apua?
Kokeilkaa sinkkiä. Ostin sinkki tbl pakkauksen ihan muuhun, eli ihon ja hiusten hyvinvoinnin edistämiseksi ja syönyt sitä nyt pari viikkoa. Ajattelin jo viikonloppuna että onpa kumma kun polvissa ei juuri kipua...Minulla on toisessa polvessa tekonivel, toisessakin rikkoa, mutta ei hirveän paha vielä. Kipuja kuitenkin ollut ja myös leikatussa polvessa, leikkaus oli vuosi sitten. Burana 600mg on auttanut kipuun, joskus ottanut kaksi. Nyt en ole tarvinnut kipulääkettä useaan päivään...ja käyn 1-2 tunnin lenkkejä koiran kanssa...
- Burana heikentää
proteiinisynteesiä, joten sitä ei kannata vetää jos on nivelrikko.
- sinkistä apua?
Minulla oli muita lääkkeitä ensin ja en meinannut parantua leikkauksesta ts en kärsinyt kävellä liki 8 kuukauteen kuin vaivalloisesti nilkuttamalla ja polvi oli kuuma. Kävely oli tuskanhikistä. Ortopedi oli ymmällään. Olin käyttänyt ibuprofeiinia jo ennen leikkausta, mutta operaation jälkeen määrätiin uusia/muita valmisteita.
Sitten hokasin itse, että uusinpa tuon ibuprofeiinireseptin ja kokeilen miten se tepsii. Meni muutama viikko ja kävelin normaalisti. Joten se sopii minulle. Harmittaa vaan, kun söin turhaan muita ja kärsin kuukausia....
- KUKONHELTTAUUTE
SUOSITTELEN KUKONHELTTAUUTETTA!
Itselläni oli epämääräistä kipua sääressä päivin ja öin noin 6-7 vuotta.
Jossain vaiheessa todettiin, että alati paheneva kipu johtui polven lievästä nivelrikosta.
Jatkuvat ohjeet lääkäreiltä oli: vesijuoksua, pyöräilyä jne. Olin epätoivoinen.
Lopulta sain kipuun buranaa ja Panacodia. Pelkka tulehduskipulääke ja glukosami ei enää auttanut,.Liikkuminen tosi tukalaa ja mitään vähän painavampaa tavaraa ei pystynyt kantamaan. Yöunikin meni tuskaillessa.
Vaihdoin ortopedia ja sain lähetteen magneettikuvaukseen (jota kunta ei millään antanut kustannuksista johtuen)
Magneettikuvaus toi esiin sen, mitä röntgen ei kertonut eli polveni oli aika
mäsä. Pääsin tähystysleikkaukseen, joka auttoikin vähän. Koska kivut eivät poistuneet, pyysin itse kukonhelttauutetta luettuani siitä netistä. Lääkäri totesi sen auttavan joitakin ja sain reseptin.
Monet lääkärit kirjoittavat 3 pistosta ja jos se ei auta, niin luovutetaan.
Itse sain aluksi 5 pistosta. Kolme ensimmäistä pistettiin viikon välein.
EN siinä vaiheessa kokenut vielä helpotusta. Neljäs pistos annettiin kuukauden päästä kolmannesta ja POLVENI PARANI!! ja viidennen sain vielä kuukauden päästä siitä. Puolen vuoden kuluttua tunsin polvessani hiukan kipua ja pelkäsin tuskan paalaavan. Pyynnöstä sain täydennystä ja olen ollut loistavassa kunnossa. Toivon välttäväni tekonivelleikkauksen, kuten kävi yhdelle tutulleni.
Nyt olen kuullut, että hyalgan pistoksia kannattaa hakea lisää, jos kipu esim. vuoden tai puolen jälkeen palaa. Lääkärini mukaan se ei ole vahingollista.
Liikkuminen on nyt keveää, pystyn melkein ottamaan juoksuaskeleitakin.
Ihmelääke... mutta älkää siis luovuttako vielä niiden kolmen pistoksen jälkeen.
Kun ne on maksanut, niin kannattaa maksaa ne kaksi seuraavaakin.
Glukosamia otan edelleen, koska sormeni olivat aamuisin jäykät ja siihen se ihan varmasti auttaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241