Niva on edelleen paras maasturi

Nivaman

6

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apukuski tomtom

Uusia Lada Nivoja ei taida saada suomeen. Metsästys ja kalastuslehden numerossa muutama vuosi sitten oli palkintona tuollainen Niva, jos muistan oikein niin pikkupetojen pyyntikilpailussa. Kaikkine herkkuineen melkein 16000e. Lada Niva on maastureiden ykkönen ja taitaa olla myös ykkönen kulutuksessakin, tuo bensa vehe.
      Vaikka on nyt tällä hetkellä yksi auto tuo asuntoauto, sillä on kuljettu pakolliset kauppareissut, viihdematkojen lisäksi.
      Haikeana muistelen vm. 1991 Nissan Patrol levikkeineen 4x4, ostettiin 1997 6v vanhana. Tällä kulkupelillä kulettiin suomi ristiin rastiin, unohtamatta lapin hiekkateitä ym. ofroudia. vääntöä löytyi. Diesel vero runsaanlainen.
      Joku sai hyvän auton itselleen. Huollot ym. korjaukset tehty tarpeen vaatiessa. Liekö jollain lapin ukolla. Hopeakylkinen mustilla levikkeillä. Huom. kannentiiviste vaihdettu huoltokorjaamossa. Joten ei enää kiehunut konepellin alla. Tämä diesel kyllä meni eikä meinannut, lumimyräkät ym. tien tukkeet eivät jarruttaneet matkantekoa.

Niin, tuohon Lada Nivaan. Tädilläni oli aikoinaan tuollainen pikku Lada Niva oranssinkeltainen työmyyrä, jolla vetivät pikkuruista asuntovaunuaan tuonne lappiin loma reissuillaan. Ehdoton kulkupeli runsaslumisilla teillä.

• Nivaman

Asuntovaunuakin se jaksaa vetää nelivedon ansiosta.

• apukuski tomtom

Niin, Lada Nivalla on jatkuva neliveto. Ostihan tuo Putinkin itselleen mustan Lada Nivan, varmasti oli enemmän lisäherkkuja kuin muutoin. Ainoa vika taitaa olla tuo bensan kulutuksen suuruus, mutu tuntuma olisikohan 15-17 litraa/100km. Saisivat kehitellä pikkukulutuksisen moottorin. Varmasti olisi markkinoita täällä suomessakin, kova peli täällä etelässäkin, kun lumimäärätkin ovat kasvaneet.
      Tavis ladoja on alkanut ilmestymään liikenteeseen, varma peli kovillakin pakkasilla.
      Ladat hävisivät elintason myötä melkein tykkänään, vietiin paljon itänaapuriin, mutta nyt on laman myötä ilmestyneet takaisin.

• Nivaman

En mä ny tiijä. Maaseudulla ajaessa kulutus on aika maltillinen. Sitten kaupungissa se nousee.

• Nivaman

Kaikilla kunnon persuillakin on Niva.

• Nivaman
        Nivaman kirjoitti:

Kaikilla kunnon persuillakin on Niva.

Itse en ole kommari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      56
      2079
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1415
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      68
      1207
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1101
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      926
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      899
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      65
      864
    9. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      8
      811
    10. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      72
      789
    Aihe