Matalapaine ja hengenahdistus

Mandy05

Otsikostani selvinneekin vaivani kaksi tärkeintä tekijää.

Olen 19-vuotias naisenalku, jota on lapsuudesta asti vaivannu hengenahdistus aina matapaineisella säällä. Sateet, ukkoskuurot sun muut pystyn melkeinpä ennustamaan kyseisen vaivan alkaessa. Toistaiseksi vaiva on ollut vaaraton ja olen pystynyt toimimaan lähes normaalisti - toki pientä päänsärkyä ja väsymystä on ilmaantunut hapenpuutteen seurauksena.

Olen kuitenkin alkanut miettiä onko muita tämän vaivan omaavia? Onko vaiva pahentunut iän myötä? Esimerkiksi tänään olen koko päivän saanut haukkoa henkeäni ja elää pienen päänsäryn ja väsymyksen kanssa, kun on satanut jotain lumen tapaista. Tuntuu, kuin keuhkoissa olisi jonkinlainen kansi, joka päästää vain pienen osan ilmaa sinne. Hengenahdistus ilmenee myös haukotteluna, mutta en saa ikään kuin haukoteltua "loppuun". En siis saa vedettyä keuhkojani täyteen ilmaa, kuten normaalisti, vaan tämä 'kansi' tulee vastaan juuri ennen, kuin haukotuksen kuuluisi loppua. Toisin sanoen haukottelen ja haukon henkeäni jatkuvasti, kun yritän saada tätä kantta aukemaan ja saavuttaa sitä rentoutunutta tilaa, kun keuhkot ovat täynnä happea.

En tupakoi, ylipainoa ei ole ja liikun säännöllisesti. Astmaa en sairasta (vai onko tämä jokin astaman oire?) enkä ole pahemmin allerginenkaan. Pientä allergiaa huomaan iän mukana ilmentyneen, koskien mm. banaania ja ananasta, joten enköhän jollekin niiden kanssa ristiin korreloivalle siitepölyllekin sitten varmaan ole allerginen. Oireet eivät kuitenkaan ole pahoja. Hengenahdistusta ilmenee siis tosiaan vain matalapaineen alla. Lääkäriin en ole vaivani kanssa viitsinyt hakeutua, koska se ei toistaiseksi ole radikaalisti häirinnyt elämääni.

Onko tällainen pienehkö mutta kiusallinen vaiva tuttu myös jollekin muulle?

1

1357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei
      Minulla ollut koko elämän tuo ihan täysin sama vaiva.Olen käynyt useilla eri lääkäreillä,eikä sille ole löytynyt seltystä Olen nyt 58v ja ei ainakaan pahentunut iän myötä.Jotenkin tuntuu,että kun tilanne on ns.päällä niin se tavallaan ruokkii itseään,kun haukkoja henkeä ja huohottaa niin hiilidioksidia poistuu enemmän kuin tarpeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe