Minä uskon ihmisten hyvyyteen, Joulupukkiin, tähdenlennon taikaan, mannerlaattoihin, ja etten koskaan voita lotossa.
Mihin sinä uskot? Vaiko mihinkään?
Hyvää Uskon päivää!
82
213
Vastaukset
- laiha...............
Uskon, että nälkä siirtyy syömällä.
- Putkivalo
:))) juu, ei se ainakaan lopu. Tai sitten pitäis olla kyllä huolissaan...
- Anjaniina.
No no, pinetä rajaa.
Putkis ei ole paljonkaan pahaa kerinnyt palstalla aikaansaamaan.
Miksi se on aina jonkun syy jos palsta hiljenee?
Miksi syyksi ei käy, että ihmiset vain kertakaikkiaan kyllästyy? - -sivusta-
Anjaniina. kirjoitti:
No no, pinetä rajaa.
Miksi syyksi ei käy, että ihmiset vain kertakaikkiaan kyllästyy?Vienotuuli vastasi vesisudelle. Tätä tää uudistus teetti. Syntyy väärinymmärryksiä kun ei oikein enää tiedä, kuka vastaa kenellekin.
- vienotuuli...ejk.
Anjaniina. kirjoitti:
No no, pinetä rajaa.
Miksi syyksi ei käy, että ihmiset vain kertakaikkiaan kyllästyy?Sopiiko sinulle ettet ikinä ala räksyksi kun et tiedä kelle kirjoitus on tarkoitettu?
Putkis on viksuimpia täällä jotka vielä kirjoittelee, joten nyt sinä hosumisellasi menit törkeesti yli! Hävetähän sinä et osaa, se on tullut selväksi jopa 60 palstalta. - Putkivalo
vienotuuli...ejk. kirjoitti:
Sopiiko sinulle ettet ikinä ala räksyksi kun et tiedä kelle kirjoitus on tarkoitettu?
Putkis on viksuimpia täällä jotka vielä kirjoittelee, joten nyt sinä hosumisellasi menit törkeesti yli! Hävetähän sinä et osaa, se on tullut selväksi jopa 60 palstalta.Nyt minusta ylireagoit, tuo oli pelkkä väärinkäsitys eikä mikään ylilyönti. Olen kiitollinen Anjaniinalle siitä että hän halusi puolustaa mua, kuten myös teille kaikille muillekin. Se lämmittää mieltä :)
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Nyt minusta ylireagoit, tuo oli pelkkä väärinkäsitys eikä mikään ylilyönti. Olen kiitollinen Anjaniinalle siitä että hän halusi puolustaa mua, kuten myös teille kaikille muillekin. Se lämmittää mieltä :)
Heh, näyttää siltä että tuossa kaikki vastasi just väärille ;)
tämä palstauudistus tulee vielä aiheuttaan monia väärinkäsityksiä ;)))
Mistä hiton 60 palstasta puhut? Noinmuuten.
En ole sinne kirjoitellut, sinne siirtyi täältä ihan muut ihmiset.
Kävin joskus katsomassa samassa hötäkässä ja pari viestiä taisin nakata...mut 60 ei ole mun juttu kun en ole niin vanha ja pystyynkuollut vielä'.
kaikella ystävyydellä ;)
Miten muuten, etkö uskalla käyttää oikeaa nimmarias täällä enää?
Ne nuo mun haukkumiset kun tulee vain yhdestä osoitteesta ;)))))))))))))))) - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Heh, näyttää siltä että tuossa kaikki vastasi just väärille ;)
tämä palstauudistus tulee vielä aiheuttaan monia väärinkäsityksiä ;)))
Mistä hiton 60 palstasta puhut? Noinmuuten.
En ole sinne kirjoitellut, sinne siirtyi täältä ihan muut ihmiset.
Kävin joskus katsomassa samassa hötäkässä ja pari viestiä taisin nakata...mut 60 ei ole mun juttu kun en ole niin vanha ja pystyynkuollut vielä'.
kaikella ystävyydellä ;)
Miten muuten, etkö uskalla käyttää oikeaa nimmarias täällä enää?
Ne nuo mun haukkumiset kun tulee vain yhdestä osoitteesta ;))))))))))))))))Anjaniina ottaa nyt kiltisti lusikan kauniiseen käteensä ja myöntää, että hänen signaalit oli ainoat jotka sinkoili ristiin täällä ;D
Oot ihan oikeassa että tää tsydeemi on epäselvä ja aiheuttaa turhia väärinkäsityksiä.
Aika paljon joutuu menemään mutulla täällä, mikä vastaus kuuluu kellekin. On tässä se hyvä puoli että voi samalla periaatteella lukea vittuilutkin, vaikka sittenkin äsken mallasin oikein viivoittimella tuon DW:n vastauksen, ja jos oot oikeassa että hänkin on väärälle sen kirjoittanut, niin hän saa mun krhm karvalakin päähänsä ;)))) - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Anjaniina ottaa nyt kiltisti lusikan kauniiseen käteensä ja myöntää, että hänen signaalit oli ainoat jotka sinkoili ristiin täällä ;D
Oot ihan oikeassa että tää tsydeemi on epäselvä ja aiheuttaa turhia väärinkäsityksiä.
Aika paljon joutuu menemään mutulla täällä, mikä vastaus kuuluu kellekin. On tässä se hyvä puoli että voi samalla periaatteella lukea vittuilutkin, vaikka sittenkin äsken mallasin oikein viivoittimella tuon DW:n vastauksen, ja jos oot oikeassa että hänkin on väärälle sen kirjoittanut, niin hän saa mun krhm karvalakin päähänsä ;))))anjaniinalla on aina molemmissa käsissä sekä lusikat että kauhat, niillä kauhotaan jokaiselle tarpeen mukaan ;)))
- Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
anjaniinalla on aina molemmissa käsissä sekä lusikat että kauhat, niillä kauhotaan jokaiselle tarpeen mukaan ;)))
Ja välillä ympäri korvien ;D
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Ja välillä ympäri korvien ;D
Sitäkin, kiltit saa...hmmph...no joo, karkkia ;))
- Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Sitäkin, kiltit saa...hmmph...no joo, karkkia ;))
No sitä, kiitti isolla kauhalla tänne, söin jo oman pantteri-pussin, alan jo vilkaisemaan lasten.... :P
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
No sitä, kiitti isolla kauhalla tänne, söin jo oman pantteri-pussin, alan jo vilkaisemaan lasten.... :P
Stoooooooooooooooooooooop!
Salaattia kaapissa, hae sieltä! - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Stoooooooooooooooooooooop!
Salaattia kaapissa, hae sieltä!Mikä näistä olikaan salaatti? Tarkoitatko näitä ruskeita pulloja? Salaattisosetta?
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Mikä näistä olikaan salaatti? Tarkoitatko näitä ruskeita pulloja? Salaattisosetta?
Ei vaan se pikku mytty siellä alimman lokeron perimmäisessä nurkassa.
- Anjaniina.
Jos oikein tarkoin luet kirjoitukseni, huomaat että en mollannut Putkista, sanoin että hän tuskin on ollut tällä sivulla niin kauaa, että olisi kerinnyt aiheuttamaan kirjoittajakatoa. Luulin sinun mollavan häntä.
Niin pieniä ovat nuo nuolet, ei enää erota kuka vastaa kelle.
Samalla kysyin, että miksi joku aina laittaa muiden kirjoittajien niskaan, että väkeä on lähtenyt sivuilta, sille kun luultavasti on tylsempi merkitys...eli ihmiset kertakaikkiaan kyllästyvät ja lopettavat täällä kirjoittelemisen.
Tämä näin rautalangasta väännettynä.
Ja luulenpa, että me Putkiksen kans ollaan mahdollisesti jopa enemmän tekemisissä tuolla muualla, kuin sinä ja hän?.
Kummasti sinä syyttelit minua kirjoituksessasi jostain asioista joita tapahtuu muilla palstoilla.....ehkä olis parempi jollei luulottelis ja esittäis täällä totena?
Joten räksytys tuli kyllä ihan sinun puoleltasi... - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Ei vaan se pikku mytty siellä alimman lokeron perimmäisessä nurkassa.
Tää menee elävän ravinnon puolelle, yrittää hilata itsensä pakoon... milläs tän tapat? Etikalla?
- ...
Uskon kyllä.
Kaikki menee aina päin anusta, siihen uskon.
Kiitos vaan onnentoivotuksista, perjantaina senverran verinen ylimääräinen yhtiökokous asuntoyhtiössä edessä että mietin, pitääkö tilata valmiiksi helikopterit ja poliisit ja ensiapu paikalle. >:/
=DW=- Putkivalo
Tuo uskomus pitääkin varmaan paikkansa jos koko ajan menee anus edellä. Siis ihan käytännöllisesti katsoen se on vähän tyrkyllä slloin ;D
Mutta otan osaa. Aprillipäivä ja ylimääräinen yhtiökokous... jollain on ollut huumorintajua.
- Anjaniina.
Yhä vaikeampaa on löytää jotain mihin uskoa ;)
Yritän palauttaa...uskoni ihmisen hyvyyteen? Aika vaikeeta?- Putkivalo
Palautetaan sun usko Ylläksellä :)))
Ja kato nyt itteäs. Oothan säkin hyvä ihminen. Jos olet tuhma, siihen on syynsä. - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Palautetaan sun usko Ylläksellä :)))
Ja kato nyt itteäs. Oothan säkin hyvä ihminen. Jos olet tuhma, siihen on syynsä.Aijaha ;)
Mitä se muuten se palinka on...jotain männynhavulikööriä vai luumuviinaa? - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Aijaha ;)
Mitä se muuten se palinka on...jotain männynhavulikööriä vai luumuviinaa?Ei kyllä hajuakaan... Luumuviina on sama kuin Slipovits, joskus maistoin varmasti 10 eri laatua (joka aamiaisella omansa ;)) se oli ihmeen hyvää kyllä, voittaa kossun mennen tullen ;))
- vesisusi ei rek.
Anjaniina. kirjoitti:
Aijaha ;)
Mitä se muuten se palinka on...jotain männynhavulikööriä vai luumuviinaa?Palinka?
Epäilisin että sen on muinaisten tataarien puskan tuulissa nauttimaa alkoholipitoista ainetta. Tataarit keräsivät kokoon vähät sokerinsa, lisäksi pihkaa ja maamehiläisten vahaa. Plus mehiläiset lisäksi. Takertuneena muurahaisiin ym.
Ne laitettiin veden kera käymään saviastiaan. Käymisaineena käytettiin hiivaa joka syntyi hevosen ja satulan alle. "palinka" sana tulee sanasta "paluti". Se on vietnamilaisten tapa syödä ankanmunia jossa ankan sikiö on jo lähes kehittynyt.
Läheskehittynyt paluti lisätään läheskehittymättömään tataarien viina-ainekseen, ravistetaan ja sekoitetaan.
Nautitaan kuivuneesta lehmänkallosta. Koristeeksi sopii pari jäkälää pinnalle!
Eikun nauttimaan!
- Anjaniina.
Nii, toi lotto, siinä voisin auttaa sua ;)
- Putkivalo
No nyt tärppäs! Tule apuun, Anja!
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
No nyt tärppäs! Tule apuun, Anja!
Mä tuun, tuol muualla ;)
- Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Mä tuun, tuol muualla ;)
Pelottavaa, ensin se puhuu mirristä ja nysse tulee ;DD
Joudunkmää jäähylle ny... - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Pelottavaa, ensin se puhuu mirristä ja nysse tulee ;DD
Joudunkmää jäähylle ny...No vähintään nää pitäs parturoi.....ei kun sensuroida?
- Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
No vähintään nää pitäs parturoi.....ei kun sensuroida?
Sokeroida pitää? Kelle mä nyt harrastan sweet talkingia, vai osaanko edes :)))
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Sokeroida pitää? Kelle mä nyt harrastan sweet talkingia, vai osaanko edes :)))
Opettelet, höpöttämään suloisesti ;)
Harjoittele koiran kans ;)))
Asiat menee päin persettä. Se on ainoa asia mikä varmasti jossakin vaiheessa toteutuu.
- Putkivalo
Siinä toinen perse edellä kulkija ;)))
Noh, täytyy myöntää, että joskus tuntuu siltä että Murphyn laki todella toimii. - ilmahamsteri
Putkivalo kirjoitti:
Siinä toinen perse edellä kulkija ;)))
Noh, täytyy myöntää, että joskus tuntuu siltä että Murphyn laki todella toimii."Murphyn laki" tarkoittaa sitä että toinen onnettomuus seuraa toista. Kaltaisessasi tapauksessa, eli teit kirjoitusaloituksen, on luonnollista että saat vastauksia jotka tukevat toisiaan.
ALOITUS on ALOITE kirjoittaa. Samankaltaiset mielipiteet eivät koske ns. "Murphyn lakia". Uskoakseni yritit termillä hämätä ns, typerämpiä lukijoita; vaikuttamalla viisaammalta.
Olen pahoillani jos kirjoitin samalla tavalla kuin joku muu. Tarkoitukseni ei ollut tylsistyttää sinua. Ilmaisin vain oman mielipiteeni, omalla tavallani.
Tavastani ilmaista mielipiteeni eivät ole tykänneet useimmat muutkaan. Paitsi Luotain-56....hän kun on uudestisyntynyt Kari Suomalainen!!!
Odotan jatkossakin kovia vastaväittelyitä kanssasi muovipötkylä...*vaimikäsenyolisesennikki* - Putkivalo
ilmahamsteri kirjoitti:
"Murphyn laki" tarkoittaa sitä että toinen onnettomuus seuraa toista. Kaltaisessasi tapauksessa, eli teit kirjoitusaloituksen, on luonnollista että saat vastauksia jotka tukevat toisiaan.
ALOITUS on ALOITE kirjoittaa. Samankaltaiset mielipiteet eivät koske ns. "Murphyn lakia". Uskoakseni yritit termillä hämätä ns, typerämpiä lukijoita; vaikuttamalla viisaammalta.
Olen pahoillani jos kirjoitin samalla tavalla kuin joku muu. Tarkoitukseni ei ollut tylsistyttää sinua. Ilmaisin vain oman mielipiteeni, omalla tavallani.
Tavastani ilmaista mielipiteeni eivät ole tykänneet useimmat muutkaan. Paitsi Luotain-56....hän kun on uudestisyntynyt Kari Suomalainen!!!
Odotan jatkossakin kovia vastaväittelyitä kanssasi muovipötkylä...*vaimikäsenyolisesennikki*No olipa sullakin uskomus ;))) että yritän hämätä VAIKUTTAMALLA viisalta. Näetkö tuon mun galleriakuvan? Se on paistinpannu. Ja jos et varo, siellä kohta makaa hamsteri :)))
Eikös se Murphy uskonut että kaikki mikä vaan voi mennä vikaan, myös menee vikaan.
Vääntäminen ei ole mun lempijuttuja, kerronko mä mikä.... ;)))
En kerro ;) Aikani jaksan, mutta sitten alkaa haukotuttaa.
Mutta Luotain-56-fani olen myös :) - vesisusi ei rek.
Putkivalo kirjoitti:
No olipa sullakin uskomus ;))) että yritän hämätä VAIKUTTAMALLA viisalta. Näetkö tuon mun galleriakuvan? Se on paistinpannu. Ja jos et varo, siellä kohta makaa hamsteri :)))
Eikös se Murphy uskonut että kaikki mikä vaan voi mennä vikaan, myös menee vikaan.
Vääntäminen ei ole mun lempijuttuja, kerronko mä mikä.... ;)))
En kerro ;) Aikani jaksan, mutta sitten alkaa haukotuttaa.
Mutta Luotain-56-fani olen myös :)Ei tuo kuva ole paistinpannu. Lähinnä tulee mieleen lamppu jota (elokuvissa) käytetään ns. "kolmannen asteen kuulusteluissa".
Olen tyhmä mies joten älä puhu liian viisaasti. Tai se on 70-luvulla käytetty hiustenkuivaaja? Toisaalta se näyttää raskaustestin tulokselta?
Äh..en mä tiedä. Hyvää yötä kummiskin :/ - Putkivalo
vesisusi ei rek. kirjoitti:
Ei tuo kuva ole paistinpannu. Lähinnä tulee mieleen lamppu jota (elokuvissa) käytetään ns. "kolmannen asteen kuulusteluissa".
Olen tyhmä mies joten älä puhu liian viisaasti. Tai se on 70-luvulla käytetty hiustenkuivaaja? Toisaalta se näyttää raskaustestin tulokselta?
Äh..en mä tiedä. Hyvää yötä kummiskin :/Voi olla vähän vaikeaa hahmottaa jos se pannu käytännöllisesti katsoen on jo poskessa kiinni :P *klang* ja hyvää yötä ;D Noin! Jokos sä uskot tähdenlentoihin?
Minun olisi helpompi vastata kysymykseen, mihin en usko.:-) En usko joulupukkiin, tonttuihin, jumaliin enkä muihin sepitteisiin.
- Putkivalo
Entäs tähdenlentoon :)))
Tai siis hetkinen, uskot ettei jumalia ole. Kas, siinä, löydettiin sulle joku usko :)))
Entäs politiikkaan? Rahan valtaan? Putkivalo kirjoitti:
Entäs tähdenlentoon :)))
Tai siis hetkinen, uskot ettei jumalia ole. Kas, siinä, löydettiin sulle joku usko :)))
Entäs politiikkaan? Rahan valtaan?Tähdenlennoksi kai kutsutaan meteoriitin syöksyä ilmakehään, joten kyse ei ole varsinaisesta tähdenlennosta.
Jos sitä, että en usko jumaliin voidaan yleensä pitää uskona, niin kai sitten uskon, että jumalia ei ole. Uskon jumaliin vasta, kun esität minulle pitävän todisteen jumalien olemassa olosta. Ei uskoa ei tarvitse todistaa, vaan väitettä, että jotain on. Väitteen esittäjällä on todistustaakka.
Politiikka on yhteisten asioiden hoitoa, siis politiikkaa on ja rahan valta on itsestään selvä fakta, se ei perustu uskoon vaan todistettavaan tosiasiaan.- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
Tähdenlennoksi kai kutsutaan meteoriitin syöksyä ilmakehään, joten kyse ei ole varsinaisesta tähdenlennosta.
Jos sitä, että en usko jumaliin voidaan yleensä pitää uskona, niin kai sitten uskon, että jumalia ei ole. Uskon jumaliin vasta, kun esität minulle pitävän todisteen jumalien olemassa olosta. Ei uskoa ei tarvitse todistaa, vaan väitettä, että jotain on. Väitteen esittäjällä on todistustaakka.
Politiikka on yhteisten asioiden hoitoa, siis politiikkaa on ja rahan valta on itsestään selvä fakta, se ei perustu uskoon vaan todistettavaan tosiasiaan.Perkele. Kohta mäkään en usko enää tähdenlentoon, tätä rataa :)))
Et voi myöskään tietää ettei jumalia ole. Itse asiassa olisi helpompaa todistaa että jumalia on, koska ne ovat ihmisten mielessä. Eli jossain niitä on :) vaikkei aineellisina välttämättä. Ja eikös se ole juuri jumalien perimmäinen tarkoitus, olla uskon kohde.
Totta tuo politiikasta, mutta on monta eri uskomusta miten se tulisi hoitaa. Putkivalo kirjoitti:
Perkele. Kohta mäkään en usko enää tähdenlentoon, tätä rataa :)))
Et voi myöskään tietää ettei jumalia ole. Itse asiassa olisi helpompaa todistaa että jumalia on, koska ne ovat ihmisten mielessä. Eli jossain niitä on :) vaikkei aineellisina välttämättä. Ja eikös se ole juuri jumalien perimmäinen tarkoitus, olla uskon kohde.
Totta tuo politiikasta, mutta on monta eri uskomusta miten se tulisi hoitaa.Usko ja tieto eivät ole yhteismitallisia määreitä. Jos uskoo johonkin, niin sitten uskoo, mutta ei tarvitse tietää. Ja edelleen, jos joku väittää, että jumalia on, hänellä on todistusvelvollisuus. Ei minun tarvitse perustella uskomattomuuttani muulla tavalla kuin siten, että näytä valokuva tai muu vastaava todiste asiasta.:-XDDDD
- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
Usko ja tieto eivät ole yhteismitallisia määreitä. Jos uskoo johonkin, niin sitten uskoo, mutta ei tarvitse tietää. Ja edelleen, jos joku väittää, että jumalia on, hänellä on todistusvelvollisuus. Ei minun tarvitse perustella uskomattomuuttani muulla tavalla kuin siten, että näytä valokuva tai muu vastaava todiste asiasta.:-XDDDD
Epäreilua, sulle pitää todistaa, mutta sun ei tarvi ;D Ihan uskomatonta ;))) Sä et usko siihen että se mitä ihminen tuntee on hänelle tarpeeksi totta?
Putkivalo kirjoitti:
Epäreilua, sulle pitää todistaa, mutta sun ei tarvi ;D Ihan uskomatonta ;))) Sä et usko siihen että se mitä ihminen tuntee on hänelle tarpeeksi totta?
Jumaluuksien todistamisessa on se ongelma, että niin kauan kun ihminen pitää asiaa omana uskonaan, on kaikki ihan ok, mutta kun hän ryhtyy todistamaan asiaa yleiseksi totuudeksi johon kaikkien pitäisi uskoa, alkaa meikäläisen verenpaine nousta.
- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
Jumaluuksien todistamisessa on se ongelma, että niin kauan kun ihminen pitää asiaa omana uskonaan, on kaikki ihan ok, mutta kun hän ryhtyy todistamaan asiaa yleiseksi totuudeksi johon kaikkien pitäisi uskoa, alkaa meikäläisen verenpaine nousta.
Njoo, tuon allekirjoitan. Ihmisillä on liian vaikeeta katsoa vierestä kun toinen on "väärässä" :))) Tuputtavat helposti sitä omaa uskoaan. Toisaalta ymmärrän sen jossain tapauksissa. Ajattele että sä näet että kuljen kohti syvää, pohjatonta kaivoa. Jos sen kerta huomaat, kyllä kait sä haluaisit pelastaa mut? Haluaisithan!! *pannu valmiina* ;)) Joillekin lahkoille se uskon tuputtaminen on sama asia, näkevät että me epäuskoiset kuljemme kohti helvettiä, ja heistä tuntuu että heidän pitää tehdä sille asialle jotain.
Näen tämän jutun omissa muksuissa. Kuten joskus kerroin, ne ei kuulu tavalliseen valtion kirkkoon, ja heillä on toisinaan kovakin ahdistus siitä että minä joudun ikuiseen kadotukseen kun kuolen. Ite olen ratkaissut ongelman niin että olen luvannut kääntyä uskoon viimeisellä hengenvedolla :))
- Rosa Luxenburg;))
Uskon valistukseen ja vallankumoukseen. Historia on hyvä opettaja. (tähän nyt laitettava vallankumouksia on tapahtunut monenlaisia, niille vain tiedoksi jotka takertuvat tuohon sanaan vallankumous...) Tärkeintä on elämässä aina liike ja päämäärä...
Tsau:Friidu- Putkivalo
Totta, historialla on valtava merkitys. Jopa oma historia. Tässä yhtenä päivänä mietin että menneestä ei pääse irti vaikka kuinka yrittää, ei voi kuopata ja peittää. Turha luulla että voisi edes käsitellä ja sitten vaan kääntää uutta lehteä. Minkä taakseen jättää jne.
Vallankumous on nopea repäisy, ja usein sen jälkeen meno taantuu kostoksi. Rauhanomainen valistus olisi helpompaa, ja jotenkin kestävämpää, mutta hiivatin hidasta. - Rosa L.
Putkivalo kirjoitti:
Totta, historialla on valtava merkitys. Jopa oma historia. Tässä yhtenä päivänä mietin että menneestä ei pääse irti vaikka kuinka yrittää, ei voi kuopata ja peittää. Turha luulla että voisi edes käsitellä ja sitten vaan kääntää uutta lehteä. Minkä taakseen jättää jne.
Vallankumous on nopea repäisy, ja usein sen jälkeen meno taantuu kostoksi. Rauhanomainen valistus olisi helpompaa, ja jotenkin kestävämpää, mutta hiivatin hidasta.jos nyt ajatellaan vaikka esim. tuota barokki-aikaa (esim. voisi olla mikä tahansa). Kun tarkastellemme tuon aikakauden poliittisia- ja kultuurillisellisia ja muita sivitykseen liittyviä ihanteita ja käsitteitä on selvää että, tämä aika kausi tuli tiensä päähän...Tämähän koskee nyt myös tällähetkellä sitä mitä tapahtuu tuolla Arabimaissa. Kulttuureilla on jatkuva tarve säilyttääkseen itsensä edes jotenkin hengissä myös käydä muutosten kautta oma tiensä päähän. Se tapahtuu vain ns. sisäisen muutoksen eli eräänlaisen uuden vallankumouksen kautta. Jos, näin ei tapahtuisi ei tapahtuisi ihmiskunnan historiassa minkäänlaista kehitystä...ja jos ei kehitystä emme voisi uudistusta myöskään teollisesti ja näin luoda uutta innovatisuutta...
Historiaa kun tarkistelee lähemmin..huomaa kuinka kaikki osatekijät ikäänkuin ovat liitoksissa toisiinsa...tässä ei pidä suinkaan sitten unohtaa sitä sattumien summa mitä eri ihmiset kunakin aikakautena henkilökohtaisella personallaan (vaikuttajana) muokkaavat omilla yksilöillisillä henkilökohtaisillaan suhteillaan yhteiskuntaa.....eli rakennelma vaikka päältä katsoen olisikin selvä rakenteinen on kuitenkin tästä syystä johtuen (sattuman varaisuus) ääremmäisen epäjohdonmukainen....ihminen ei pysty näin ollen koskaan puoluettomasta käsittelemään omaa historiaansa toisin kun esim. hän pystyy todistamaan luonnontieteen hyvinkin pitkälle...
Ei ole olemassa ns. yhtä ainoaa tapaa tutkia historiaa ja vaikutusta myöskään tulevaisuuten ajatellen.. mitenkä sen päätöksenteon mekanismiin vaikka ne tiedetään kuitenkin historia on minusta vain " joukko sattumia"...ja ns. sattumien ketjuja....joista omat seuramuksensa...Ollemme siis sattuman armoilla;)) joku voi olla toistakin mieltä....toki....
Tsau:Friidu - Putkivalo
Rosa L. kirjoitti:
jos nyt ajatellaan vaikka esim. tuota barokki-aikaa (esim. voisi olla mikä tahansa). Kun tarkastellemme tuon aikakauden poliittisia- ja kultuurillisellisia ja muita sivitykseen liittyviä ihanteita ja käsitteitä on selvää että, tämä aika kausi tuli tiensä päähän...Tämähän koskee nyt myös tällähetkellä sitä mitä tapahtuu tuolla Arabimaissa. Kulttuureilla on jatkuva tarve säilyttääkseen itsensä edes jotenkin hengissä myös käydä muutosten kautta oma tiensä päähän. Se tapahtuu vain ns. sisäisen muutoksen eli eräänlaisen uuden vallankumouksen kautta. Jos, näin ei tapahtuisi ei tapahtuisi ihmiskunnan historiassa minkäänlaista kehitystä...ja jos ei kehitystä emme voisi uudistusta myöskään teollisesti ja näin luoda uutta innovatisuutta...
Historiaa kun tarkistelee lähemmin..huomaa kuinka kaikki osatekijät ikäänkuin ovat liitoksissa toisiinsa...tässä ei pidä suinkaan sitten unohtaa sitä sattumien summa mitä eri ihmiset kunakin aikakautena henkilökohtaisella personallaan (vaikuttajana) muokkaavat omilla yksilöillisillä henkilökohtaisillaan suhteillaan yhteiskuntaa.....eli rakennelma vaikka päältä katsoen olisikin selvä rakenteinen on kuitenkin tästä syystä johtuen (sattuman varaisuus) ääremmäisen epäjohdonmukainen....ihminen ei pysty näin ollen koskaan puoluettomasta käsittelemään omaa historiaansa toisin kun esim. hän pystyy todistamaan luonnontieteen hyvinkin pitkälle...
Ei ole olemassa ns. yhtä ainoaa tapaa tutkia historiaa ja vaikutusta myöskään tulevaisuuten ajatellen.. mitenkä sen päätöksenteon mekanismiin vaikka ne tiedetään kuitenkin historia on minusta vain " joukko sattumia"...ja ns. sattumien ketjuja....joista omat seuramuksensa...Ollemme siis sattuman armoilla;)) joku voi olla toistakin mieltä....toki....
Tsau:FriiduNiin, ihmiskunta kulkee vääjäämättä kohti tasa-arvoa :) Se on ainoa tapa motivoida ihmiset taistelemaan oman maansa vaurauden puolesta, että hekin kostuvat jollain tavoin ;)) Yleensä se viimeinen kehityksen harppaus kehitysmaassa tarkoittaa vallankumousta. Valta taitaa olla addiktoivaa, kukaan ei siitä hevillä luovu. Vai onko se koston pelko joka estää luopumasta... onhan siihenkin aina aihetta.
Voihan sitä spekuloida millaista tulee olemaan tulevaisuudessa, mutta en usko minäkään että ihminen itsekään ei tiedä mitä se saa aikaiseksi. Luontohan on yksi tekijä, ja vaikka senkin kehitystä yritetään laskea, sekin näyttäisi olevan melko mahdotonta. - Rosa L.
Putkivalo kirjoitti:
Niin, ihmiskunta kulkee vääjäämättä kohti tasa-arvoa :) Se on ainoa tapa motivoida ihmiset taistelemaan oman maansa vaurauden puolesta, että hekin kostuvat jollain tavoin ;)) Yleensä se viimeinen kehityksen harppaus kehitysmaassa tarkoittaa vallankumousta. Valta taitaa olla addiktoivaa, kukaan ei siitä hevillä luovu. Vai onko se koston pelko joka estää luopumasta... onhan siihenkin aina aihetta.
Voihan sitä spekuloida millaista tulee olemaan tulevaisuudessa, mutta en usko minäkään että ihminen itsekään ei tiedä mitä se saa aikaiseksi. Luontohan on yksi tekijä, ja vaikka senkin kehitystä yritetään laskea, sekin näyttäisi olevan melko mahdotonta.Mitä enemmän historiaan perehtyy..joka on perin mielenkiintoista;)))....niin ehkä huomaa siinä tämän jonkinlaisen spriraalimuotoisen liikkeen..historia ikään kuin toistaa itseään. Ei suoraan tietysti kopioi itseään ...mutta, loppujen loppuksi motiivit muutoksille ovat aina perimmiltään sitten (tietysti poikkeukset täytyy huomioda)...aika samankaltaiset. On kysymys myös eloonjäämisestä...
Tuo Arabimaissa tapahtuva liikehdintä ei itselleni ollut kovinkaan suuri yllätys... yllätys kylläkin se mitä siellä sitten loppujen tapahtuu...vai tapahtuuko muuta kuin henkilömuutoksia..vallanportaissa. Demokratia yksistään käsitteenä miten me sen länsimaissa käsitämme..on sen verran kinkkinen juttu. Että, on omasta ajattelustani mahdonta ymmärtää miten se sellaisenaan edes soveltuisi näihin maihin missä siitä ei vielä kokemusta käytännöstä. Demokratia vaatii jos, ajatellaan historiallisella aikapersfektiivillä huomattavasti aikaa....ja toteutuuko se idealogina sitten puhtaasti täysin koskaan.En usko. Ihminen on raadollinen kuitenkin...ihanteet ovat sivitysken kuuluvia asioita..Mutta, puhtaasti toteatukseen sellaisenaan....ihminen kuintenkin jotenkin aina sählää;)))
Rosa L. kirjoitti:
Mitä enemmän historiaan perehtyy..joka on perin mielenkiintoista;)))....niin ehkä huomaa siinä tämän jonkinlaisen spriraalimuotoisen liikkeen..historia ikään kuin toistaa itseään. Ei suoraan tietysti kopioi itseään ...mutta, loppujen loppuksi motiivit muutoksille ovat aina perimmiltään sitten (tietysti poikkeukset täytyy huomioda)...aika samankaltaiset. On kysymys myös eloonjäämisestä...
Tuo Arabimaissa tapahtuva liikehdintä ei itselleni ollut kovinkaan suuri yllätys... yllätys kylläkin se mitä siellä sitten loppujen tapahtuu...vai tapahtuuko muuta kuin henkilömuutoksia..vallanportaissa. Demokratia yksistään käsitteenä miten me sen länsimaissa käsitämme..on sen verran kinkkinen juttu. Että, on omasta ajattelustani mahdonta ymmärtää miten se sellaisenaan edes soveltuisi näihin maihin missä siitä ei vielä kokemusta käytännöstä. Demokratia vaatii jos, ajatellaan historiallisella aikapersfektiivillä huomattavasti aikaa....ja toteutuuko se idealogina sitten puhtaasti täysin koskaan.En usko. Ihminen on raadollinen kuitenkin...ihanteet ovat sivitysken kuuluvia asioita..Mutta, puhtaasti toteatukseen sellaisenaan....ihminen kuintenkin jotenkin aina sählää;)))
Tsau:FriiduJoo, totta tuokin että historia toistaa itseään :)) Huomaa tässä kuinka sukupolvesta toiseen tehdään samoja virheitä, ei uskota mitään ennen kuin kantapää saa maistaa omaa lääkettä. Säestyksenä "se oli tuollaista sun aikana, senkin ikäloppu!" :))) Että ei kai se historiassa pitkälläkään tähtäimellä miksikään muutu. Lapsoset uskoo aina vaan olevansa fiksumpia kuin vanhempansa.
En osannut minäkään nähdä tuon Arabimaiden myllerryksen tulevan, mutta nyt kun se on päällä voi viisaasti sanoa että täyttää kaikki vallankumouksen kriteerit :))) Vaurautta on, mutta todella epätasaisesti jakaantunut, kunnioitusta nauttii pelkästään valtaa pitävät.
Siksi pitäisikin avata portit ulkomaalaisille, jotta näkevät minkälaista voisi olla elää tasavertaisessa (no jokseenkin) yhteiskunnassa. Siitä se muhinta alkaa.
Seuraava on varmaan Kiina. Mutta koska..
Ihminen on luonteeltaan itsekäs, se on yksi eloonjäämisehto. Kyllä se vähän jarruttaa täydellistä demokratiaa :/ - Rosa L.
Putkivalo kirjoitti:
Joo, totta tuokin että historia toistaa itseään :)) Huomaa tässä kuinka sukupolvesta toiseen tehdään samoja virheitä, ei uskota mitään ennen kuin kantapää saa maistaa omaa lääkettä. Säestyksenä "se oli tuollaista sun aikana, senkin ikäloppu!" :))) Että ei kai se historiassa pitkälläkään tähtäimellä miksikään muutu. Lapsoset uskoo aina vaan olevansa fiksumpia kuin vanhempansa.
En osannut minäkään nähdä tuon Arabimaiden myllerryksen tulevan, mutta nyt kun se on päällä voi viisaasti sanoa että täyttää kaikki vallankumouksen kriteerit :))) Vaurautta on, mutta todella epätasaisesti jakaantunut, kunnioitusta nauttii pelkästään valtaa pitävät.
Siksi pitäisikin avata portit ulkomaalaisille, jotta näkevät minkälaista voisi olla elää tasavertaisessa (no jokseenkin) yhteiskunnassa. Siitä se muhinta alkaa.
Seuraava on varmaan Kiina. Mutta koska..
Ihminen on luonteeltaan itsekäs, se on yksi eloonjäämisehto. Kyllä se vähän jarruttaa täydellistä demokratiaa :/;)) omassa/omissa lapsissaan sen ehkä huomaa parhaiten. Yritän itse aina tätä itselleni teroittaa. Älä hämmästy- äläkä närkästy jos lapsesi kyseenalaistaa kaiken mitä sanot...
Helppo toki näin sanoa. Usein käytännössä kuitenkin. Harmikseni (harmittelen tätä piirettä itsessäni). Toimin aivan samoin kuin omat vanhempanikin. MITÄH? - minähän olen sinua kokeneempi ja vanhempasi. Minä tiedän. Tämän asian paremmin kuin sinä. Sitten kyllä harmittaa...yritän muistaa miksi- itsekin kapinoin aikanani...mikä sai minut lähtemään kovin nuorena jo. Omille teilleni...sehän oli kapina auktroria vastaan. En vain sallisi sitä kapinaa tietenkään itse omalle nuorelleni....Ihminen ei siis opi...tai jos, oppikkiin ainakin tämä mutsi...niin h i t a a s t i. Valitettavasti. Kapinan jos, haluaa kukistaa parhaiten se kukistetaan rakkaudella ja hellyydellä ja oikeudenmukaisuudella kuitenkin... ja kuuntelemalla. Mutta, mitä sitten tehdä jos, omalla miehellään samaan aikaan tulee 60v...pubertti-ikä;))) Siinä on naisena vähän lujilla;)))...toisinaan siinä on järjellinen ajattelu silloin kovilla...ainakin meikäläisellä.
Rosa L. kirjoitti:
;)) omassa/omissa lapsissaan sen ehkä huomaa parhaiten. Yritän itse aina tätä itselleni teroittaa. Älä hämmästy- äläkä närkästy jos lapsesi kyseenalaistaa kaiken mitä sanot...
Helppo toki näin sanoa. Usein käytännössä kuitenkin. Harmikseni (harmittelen tätä piirettä itsessäni). Toimin aivan samoin kuin omat vanhempanikin. MITÄH? - minähän olen sinua kokeneempi ja vanhempasi. Minä tiedän. Tämän asian paremmin kuin sinä. Sitten kyllä harmittaa...yritän muistaa miksi- itsekin kapinoin aikanani...mikä sai minut lähtemään kovin nuorena jo. Omille teilleni...sehän oli kapina auktroria vastaan. En vain sallisi sitä kapinaa tietenkään itse omalle nuorelleni....Ihminen ei siis opi...tai jos, oppikkiin ainakin tämä mutsi...niin h i t a a s t i. Valitettavasti. Kapinan jos, haluaa kukistaa parhaiten se kukistetaan rakkaudella ja hellyydellä ja oikeudenmukaisuudella kuitenkin... ja kuuntelemalla. Mutta, mitä sitten tehdä jos, omalla miehellään samaan aikaan tulee 60v...pubertti-ikä;))) Siinä on naisena vähän lujilla;)))...toisinaan siinä on järjellinen ajattelu silloin kovilla...ainakin meikäläisellä.
Tsau:FriiduHeh, joo, kun ongelmat osuu omalle kohdalle, tulee ihmeen paljon sokeita pisteitä :)))) Vielä kun siskon lapset oli teini-iässä, muistin tosi hyvin miltä tuntui olla teini. Epäilen että se kirkkaus häviä tässä parin vuoden sisällä ;))
Tuo loppu kuulostaa hankalalta. 60v miestä ei varmaan noin vaan ohjaillakaan. Tee niin kuin yksi tuttu joutui tekemään omalle hankalalle tyttärelle kun elämä alkoi mennä pahasti metsään - laita se maalle sijaisperheeseen ;))) Siellä tokeni, tajusi mitä oli menettämässä :)) Rohkea teko muuten vanhemmalta, hänellä on mun syvä kunnioitukseni tässä asiassa. - Rosa L.
Putkivalo kirjoitti:
Heh, joo, kun ongelmat osuu omalle kohdalle, tulee ihmeen paljon sokeita pisteitä :)))) Vielä kun siskon lapset oli teini-iässä, muistin tosi hyvin miltä tuntui olla teini. Epäilen että se kirkkaus häviä tässä parin vuoden sisällä ;))
Tuo loppu kuulostaa hankalalta. 60v miestä ei varmaan noin vaan ohjaillakaan. Tee niin kuin yksi tuttu joutui tekemään omalle hankalalle tyttärelle kun elämä alkoi mennä pahasti metsään - laita se maalle sijaisperheeseen ;))) Siellä tokeni, tajusi mitä oli menettämässä :)) Rohkea teko muuten vanhemmalta, hänellä on mun syvä kunnioitukseni tässä asiassa.:))) kumpa joskus niin voitaisiinki tehdä laittaa edes hetkeksi kundikin maalle rauhoittumaan. Valitettavasti meillä ei kummallakaan ole enää sukulaisia siellä maalla. Omat tätini ovat jo poistuneet. Monenpolven Stadilaisena taas omat sisareni ja osa suvustani asuneet aina täällä;)))
Mutta, kyllähän meillä toisinaan sitten vähän hengähdystaukokin. Aina ei vaikeeta suinkaan. Väliin menee jopa loistavasti hänenkin kanssaan...tämä elo...Väliin sitten kun tämä kaveri on jo omassa asumisharjoitusjutuissaan aina 1 viikon kerralla. Saadaan mekin vähän tuntea mitä on rauha;))) yleensä sitten kyllä niin että, suurinosa tuosta ajasta meilläkin menee siihen. Nukutaan;))) varastoon ikäänkuin...voimavaroja...
Tuo olen itsestäni huomanut kun pikku-broidillani joka on minua 8 vuotta nuorempi on sitten näitä nuorempia lapsia itsellään...Olen jotenkin aivan avuton heidän kanssaan...En oikein muista edes mistä tuon ikäiset ovat aidosti kiinnostuneita...jotenkin sellainen pökkelö. Nämä hänen lapsensa varmaan ajattelevat tylsästi taas minusta. Taasko toi vanha-täti kysyy sitä iänikuista ja samaa kysymystä: Mitenkäs se skole? - plääh...ei siis vois vähempäää kiinnostaa...;)))
Tsau:Friidu - Rosa L.
Rosa L. kirjoitti:
:))) kumpa joskus niin voitaisiinki tehdä laittaa edes hetkeksi kundikin maalle rauhoittumaan. Valitettavasti meillä ei kummallakaan ole enää sukulaisia siellä maalla. Omat tätini ovat jo poistuneet. Monenpolven Stadilaisena taas omat sisareni ja osa suvustani asuneet aina täällä;)))
Mutta, kyllähän meillä toisinaan sitten vähän hengähdystaukokin. Aina ei vaikeeta suinkaan. Väliin menee jopa loistavasti hänenkin kanssaan...tämä elo...Väliin sitten kun tämä kaveri on jo omassa asumisharjoitusjutuissaan aina 1 viikon kerralla. Saadaan mekin vähän tuntea mitä on rauha;))) yleensä sitten kyllä niin että, suurinosa tuosta ajasta meilläkin menee siihen. Nukutaan;))) varastoon ikäänkuin...voimavaroja...
Tuo olen itsestäni huomanut kun pikku-broidillani joka on minua 8 vuotta nuorempi on sitten näitä nuorempia lapsia itsellään...Olen jotenkin aivan avuton heidän kanssaan...En oikein muista edes mistä tuon ikäiset ovat aidosti kiinnostuneita...jotenkin sellainen pökkelö. Nämä hänen lapsensa varmaan ajattelevat tylsästi taas minusta. Taasko toi vanha-täti kysyy sitä iänikuista ja samaa kysymystä: Mitenkäs se skole? - plääh...ei siis vois vähempäää kiinnostaa...;)))
Tsau:Friidu;))) ai hitsi tarkoitit miestäni;))) äkkiä kun luin...joo ei sitäkään voi laittaa landelle...Mutta, itse voin toki pakata laukkuni ja lähteä hotelliin....Et arvaa kuinka usein tämä temppu ollut mielessäni?:)))) Sellainen harmiton katoaminen....vähäksi aikaa. En ole vain uskaltanut käytännössä toteuttaa...Täällä eräs ei ehkä antaisi anteeksi....pahus...ja minähän ajattelisin vain hänenkin parastaan...siinä tilanteessa..hitsi..vie...miehet eivät ymmärrä...mitään toisinaan...
Tsau:Friidu
No itseeni, ja ihan liian helppoihin paskapuheisiin, ainakin joskus olen uskonut...
- Putkivalo
Hyvä sinä :))) Kai sitä tosiaan itseensä pitäis uskoa. Vaikka mä varmasti tiedän mitä on itelleni parasta, niin täytyy myöntää että surkeasti seuraan sitä :/ Mun usko siis horjuu.
Mutta ei ollenkaan pahaa jos uskoo helposti paskapuheisiin, se vaan osoittaa ettei ole paatunut ja kyyninen :))) Putkivalo kirjoitti:
Hyvä sinä :))) Kai sitä tosiaan itseensä pitäis uskoa. Vaikka mä varmasti tiedän mitä on itelleni parasta, niin täytyy myöntää että surkeasti seuraan sitä :/ Mun usko siis horjuu.
Mutta ei ollenkaan pahaa jos uskoo helposti paskapuheisiin, se vaan osoittaa ettei ole paatunut ja kyyninen :)))Juu en ainakaan halua olla paatunut ja kyyninen, se asenne lyhentää vain omaa ikää. Kun on sinisilmäinen ja hyväntuulinen, on uusia aamuja edessä selvästi enemmän. Vaikka sitten toki pettymyksiäkin, mutta mitäs niistä...
- Putkivalo
yohuuhkaja kirjoitti:
Juu en ainakaan halua olla paatunut ja kyyninen, se asenne lyhentää vain omaa ikää. Kun on sinisilmäinen ja hyväntuulinen, on uusia aamuja edessä selvästi enemmän. Vaikka sitten toki pettymyksiäkin, mutta mitäs niistä...
Totta :)) Pettymyksiä tietty tulee, mutta ei pidä jäädä tuleen makaamaan, äkkiä pois grillaantumasta, ja eikun mielenrauhaa paikkaamaan :) Sillä aikaa voi uskoa vaikka parempaan huomiseen.
Putkivalo kirjoitti:
Totta :)) Pettymyksiä tietty tulee, mutta ei pidä jäädä tuleen makaamaan, äkkiä pois grillaantumasta, ja eikun mielenrauhaa paikkaamaan :) Sillä aikaa voi uskoa vaikka parempaan huomiseen.
Näin kyllä, ja vaikka hyräillä siinä samalla jotakin mieltä kohottavaa, esimerkiksi
http://www.youtube.com/watch?v=NkwJ-g0iJ6w- Putkivalo
yohuuhkaja kirjoitti:
Näin kyllä, ja vaikka hyräillä siinä samalla jotakin mieltä kohottavaa, esimerkiksi
http://www.youtube.com/watch?v=NkwJ-g0iJ6wMmmmm... tuon olin unohtanut, kaunis :)
Vaihtaria pukkaa
http://www.youtube.com/watch?v=ERzNIzrEnLg
- maaliskuussa
Itse asiassa uskon kohtaloon :) Jos jokin on tapahtuakseen niin se tapahtuu ja paras hyväksyä asia sellaisenaan. Meitä on moneen lähtöön enkä kritisoi kenenkään uskomuksia sillä tärkeintä on se, että kukin voi hyvin ja uskon kautta saa tukea omaan jaksamiseensa. Helppoa siis kuin mikä!
Matkustelu avartaa ja olin Thaimaassa jossa jouduin miettimään näitä uskomuksia. Pahat henget pidettiin poissa kodista rakentamalla henkien talo pihalle johon vietiin syötävää ja juotavaa jotta henget olisivat tyytyväisiä ja asuisivat siinä "henkien talossa". Eikä se loppunut vielä siihen vaan henkiä lepyteltiin vielä ns henkien talojen hautausmaalla! Helppoa se on täällä viedä kukkia edesmenneiden haudalle ja muistella heitä ilolla. Ei tarvitse pelätä että tulevat tekemään pahojaan keskuuteemme. Oli muuten uskomaton kokemus ja palautus maapinnalle siitä että se miten voidaan ajatella ja uskoa ja se oli vain pieni osa siitä mitä maapallolla oikeasti tapahtuu!- Putkivalo
Kohtaloon uskominen voi olla todella positiivinen asia, silloin alistuu helpommin öhm kohtaloonsa ;)) eikä jää taistelemaan tuulimyllyjä.
Sä oot tosissas tutustunut Thaimaan kultturiin :) Ei siitä kauan ole kuin meilläkin oli vaikka mitä taikauskoa. Mun isoäiti oli niiden mestari. Vaiko ne hänen mestari :)) Yleensä kuitenkin ne perustui siihen että jotain pahaa tulisi tapahtumaan, ja sitä odotettiin... - ...
Putkivalo kirjoitti:
Kohtaloon uskominen voi olla todella positiivinen asia, silloin alistuu helpommin öhm kohtaloonsa ;)) eikä jää taistelemaan tuulimyllyjä.
Sä oot tosissas tutustunut Thaimaan kultturiin :) Ei siitä kauan ole kuin meilläkin oli vaikka mitä taikauskoa. Mun isoäiti oli niiden mestari. Vaiko ne hänen mestari :)) Yleensä kuitenkin ne perustui siihen että jotain pahaa tulisi tapahtumaan, ja sitä odotettiin...Sivustapa taas.
Menee kai vähän ohi aloituksen.
Mutta hyvin monesti sekoittuu kaks termiä.. Uskonto ja uskominen. Mulle on siis se ja sama, uskooko joku minkäkin merkkiseen pölynimuriin . Jos palvoo pölynimuria, on uskovainen. Minä uskon, että meidän Hoover- merkkinen pölynimuri kestää vielä muutaman vuoden, ennenkuin pitää ostaa uusi.
Toisaalta. Onhan noissa termeissä yhditävä puolikin. Kumpikin asia perustuu olettamukseen. Joku olettaa, että pölynimuri on jumala ja toinen olettaa, että se kestää vielä aikansa. Kumpikin tulee loppupeleissä huomaamaan, että oli turhaapa se oli kummallakin. Toinen menee mätänemään hautaansa ja mä kävelen pölynimurikauppaa kuiten koskus vielä. Eikä sen toisen uskonnosta, tai mun uskosta ollut kerrassaan mitään hyötyä kummallekkaan. Paitsi pölynimurikauppiaalle.
Juusii.
=DW= - Putkivalo
... kirjoitti:
Sivustapa taas.
Menee kai vähän ohi aloituksen.
Mutta hyvin monesti sekoittuu kaks termiä.. Uskonto ja uskominen. Mulle on siis se ja sama, uskooko joku minkäkin merkkiseen pölynimuriin . Jos palvoo pölynimuria, on uskovainen. Minä uskon, että meidän Hoover- merkkinen pölynimuri kestää vielä muutaman vuoden, ennenkuin pitää ostaa uusi.
Toisaalta. Onhan noissa termeissä yhditävä puolikin. Kumpikin asia perustuu olettamukseen. Joku olettaa, että pölynimuri on jumala ja toinen olettaa, että se kestää vielä aikansa. Kumpikin tulee loppupeleissä huomaamaan, että oli turhaapa se oli kummallakin. Toinen menee mätänemään hautaansa ja mä kävelen pölynimurikauppaa kuiten koskus vielä. Eikä sen toisen uskonnosta, tai mun uskosta ollut kerrassaan mitään hyötyä kummallekkaan. Paitsi pölynimurikauppiaalle.
Juusii.
=DW=Kyllähän mä siiaan... on täysin kaksi eri asiaa usko johonkin, kuin uskoa että joku tekee jotain. Se jälkimmäinen on uskottavampaa.
Tuosta ettei toisen uskosta ole hyötyä kuin itselleen, olen ihan eri mieltä. Jokaisella on kuitenkin oma elämänkatsomus, jolla näkee muita ihmisiä, ja jolla selviää vastoinkäymisistä. Sen kerää itselleen koko elämänsä varrella, aloitetaan niillä eväillä mitä kotoa saatiin, ja riippuen mielenlaadusta ja kokemuksista se kasvaa. Ite olen oman elämänkatsomukseni keräillyt uskonnoista ja politiikasta, koettanut napsii parhaat palat päältä. Jos tutustuu toisten arvomaailmaan, voi saada itselleen virikkeitä miten selvitä, tai edes ymmärtää toista ja on tuomitsematta.
Väitän että jokaisella vastaantulevalla ihmisellä on mahdollisuus vaikuttaa sinuun. Pelkällä hymyllä vaikka, niin kuin Mamutti kirjoitti. Tai mulkaisulla.
Uskon elämään... että se kantaa, kunnes kuolema korjaa omansa.
Siinä välissä uskon aina silloin tällöin, että hyvät teot palkitaan edes joskus.
Ja joka päivä, uskon hymyn taikaan. Jos se ei aina pelastakaan vastaankulkijan päivää, oman päivän se voi pelastaa.
Uskon... Pimeitäkin yötä seuraa aina aamu!- Putkivalo
Ja täällä hymyillään leveästi :)))) Noin puhuu onnellinen nainen, joka on oman osansa vastoinkäymisistä saanut ja voittanut.
Hymyn taikaan uskon minäkin, ja että sen ekan pitää irrota heti aamusta peiliin :))) Putkivalo kirjoitti:
Ja täällä hymyillään leveästi :)))) Noin puhuu onnellinen nainen, joka on oman osansa vastoinkäymisistä saanut ja voittanut.
Hymyn taikaan uskon minäkin, ja että sen ekan pitää irrota heti aamusta peiliin :)))Hyvää Huomenta!
Hymyn voimaan uskon minäkin, myös siihen että hyvyyttäkin on vielä olemassa, vaikka joskus onkin erityisen takkuista ja vaikea kulkuista tämä elämän tie.
Aamulla ulkona käydessäni kuulin pihapiirissä jälleen linnun joka on vuosia liverrellyt meille, kiire,kiire....:)))) Mihinkähän sillä linnullaki on oikein kiire...hih...
Hyvältä tuntuu lintujen liverryksetki, hymyn ja hyvänolon tuojia ovat:)))
Nyt uskon lujasti siihenki, että on töihin lähtö tänään, iltavuoroon:)))
Joten oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)))))- Putkivalo
sasus kirjoitti:
Hyvää Huomenta!
Hymyn voimaan uskon minäkin, myös siihen että hyvyyttäkin on vielä olemassa, vaikka joskus onkin erityisen takkuista ja vaikea kulkuista tämä elämän tie.
Aamulla ulkona käydessäni kuulin pihapiirissä jälleen linnun joka on vuosia liverrellyt meille, kiire,kiire....:)))) Mihinkähän sillä linnullaki on oikein kiire...hih...
Hyvältä tuntuu lintujen liverryksetki, hymyn ja hyvänolon tuojia ovat:)))
Nyt uskon lujasti siihenki, että on töihin lähtö tänään, iltavuoroon:)))
Joten oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)))))Huomenta! Olihan täällä Sasuskin, joka siis nyt pakeni töihin hymynsä kanssa :)))
Mitä ressipuluja teillä oikein on siellä.. älä kuuntele sitä :)) Mutta taitaa se tipusen elämä vähän olla tuollaista, pesäntekoa ja nälkäisiä suita. Meillä varikset rakentaa majaa jonnekin, katselin niitten touhuja aamulla sängystä kun vain yksi silmä oli vielä auennut. Ahneita ressaajia nekin, nokka oli täynnä risua kun vielä piti saada lisää mahtumaan, joten menetti ne isoimmat kepit tuuleen.
Työn iloa! Ja mukavaa viikonloppua sullekin, työn ilosta huolimatta :) - 6 + 12
Ex-mieheni sanoi että hyvät teot kertautuvat, ja uskon siihen. Ei välttämättä siltä ihmiseltä kehen ne kohdistuvat, apu voi tulla jostain muualta elämän varrella. Elämä ei kanna kaikkia, joillekin osuu kestämättömiä murheita ja kuolema korjaa oman käden kautta. Hymy... minun päivääni ei pelasta vaikka hymyilen kun kaikki on päin hanuria. Jos toinen hymyilee silloin, haluan pyyhkiä virneen hänen naamaltaan. :)
- Putkivalo
6 + 12 kirjoitti:
Ex-mieheni sanoi että hyvät teot kertautuvat, ja uskon siihen. Ei välttämättä siltä ihmiseltä kehen ne kohdistuvat, apu voi tulla jostain muualta elämän varrella. Elämä ei kanna kaikkia, joillekin osuu kestämättömiä murheita ja kuolema korjaa oman käden kautta. Hymy... minun päivääni ei pelasta vaikka hymyilen kun kaikki on päin hanuria. Jos toinen hymyilee silloin, haluan pyyhkiä virneen hänen naamaltaan. :)
Se on kyllä totta ettei kaikilla ole eväitä tähän maailmaan. Joillekin tuntuu kasautuvan ihan käsittämätön määrä murheita, kun toiset taas ylpistyvät vastoinkäymisten puutteessa.
Hymy ja virne ei kuule ole sama asia :) Paitsi jos mun hymy tänään näyttää virneeltä, se johuu mun päänsärystä ;))) en suosittele luomuviiniä kellekään, prkl..
- Metronomi
Minä kun en usko että tää päättyy hyvin. Ja lisäksi uskon että tää ei pääty hyvin ;)
- Putkivalo
Eikä se alkukaan kovin loistava ollut.. tai siis mjoo riippuu minkä käsittää aluksi :)))
Tällä hetkellä uskon siihen että kirjahyllyä ei voi laittaa sellaiseksi että itse olisi tyytyväinen.
Jos yrität laittaa kirjailijan mukaan, on häneltä tullut ostettua pokkareita ja kovakantisia, eli erikokoisia.
Jos yrität laittaa aihealueittain ei taaskaan onnistu kun siitä tulee taas sellainen että matalia ja korkeita on sekaisin ja tällä hetkellä se ei sovi mun silmiin.
Miten vaan yritätä niin ei ole hyvän näköistä
Mutta yleensä uskon elämä kantaa kaiken läpi.
Uskon että kohta on lumet sulaneet ja saa katella mitä kaikkea maasta esiin nouseekaan.
Uskon parempaan huomiseen.- Putkivalo
Heh, ihan just on samanlainen projekti ollut :))) Itsekin ratkaisin asian ulkonäön perusteella :P
Mutta sen uskon, että tämä oli viimeinen kerta kun vaihdan huonekalujärjestystä, tulee vaan niin hitosta reikiä seiniin kun taulutkin menee uusiksi :))
Sä oot positiivinen luonne :) - ...
Putkivalo kirjoitti:
Heh, ihan just on samanlainen projekti ollut :))) Itsekin ratkaisin asian ulkonäön perusteella :P
Mutta sen uskon, että tämä oli viimeinen kerta kun vaihdan huonekalujärjestystä, tulee vaan niin hitosta reikiä seiniin kun taulutkin menee uusiksi :))
Sä oot positiivinen luonne :)Sivusta.
Suutarinlapsella ei ole kenkiä. Vaimo toiminut kirjastonhoitajana ja arkistossakin töissä nuorempana. Koulutus aloille ja tietoasiantuntuja nykyään. Mä en siis tajua, ei meidän kirjastosta löydä yhtään mitään. Osasyynä tietenkin liian pienet tilat, kirjat kahdessa rivissä syvissä Lundioissa ja loput kasoina lattialla, kun hyllyihin ei enää mahdi mitään.
Mutta se jäskyttävä järjestelmä, miten kirjat on laitettu hyllyyn, sitä en tajua alkuunkaan. Kauokirjallisuus, siis romskut, on jotenkin merkillisesti laitettu maanosittain ja kielen mukaan ja ensijulkaisupäivien mukaan ja aakkostettuna, Eti nyt sieltä sitten jotain. Siinä pidin puoleni, että mun scifi-kokoelma on mun laittama aakkosjärjestyksessä >:/
Mutta siis hirveen näköinen huone, eikä siellä pian mahdu ees kävelemään. Pitäisi kai ostaa veres asunto, tai muuttaa kirjaston ja olohuoneen sijainit päittäin. Kun ne kirjat tosiaan ei enää mahdu siihen pikkuiseen makuuhuoneeseen asiallisesti.
Yhdell'ä tuttavattarella kävi keljusti. Se joutui leskeksi jäätyään muuttamaan pienenpään asuntoon. Ja joutui viemään puolet kirjoistaaan divariin. No mä ostin yli ääneet kirjahyllyt.
Sitäpaitsi, kirjat on maapallon vihonviimeisin muuttotavara. Joskus aikanaan oli muutto. Eikä tietenkään muuttolaatikoita. Vaimo hoiti pakkauksen, mä kantamisen. Onko kukaan muuten kokeillut kantaa television pakkauslaatikoihin pakattuja kirjoja?
Sen verran voin kertoa, että ne niin raskaita, että nostamisessa menee selkä sijoiltaan. Ja kun sen saa syliinsä, laatikko hajoaa >:/
=DW=
Muista äänestää Ihmisten Puoluetta! ... kirjoitti:
Sivusta.
Suutarinlapsella ei ole kenkiä. Vaimo toiminut kirjastonhoitajana ja arkistossakin töissä nuorempana. Koulutus aloille ja tietoasiantuntuja nykyään. Mä en siis tajua, ei meidän kirjastosta löydä yhtään mitään. Osasyynä tietenkin liian pienet tilat, kirjat kahdessa rivissä syvissä Lundioissa ja loput kasoina lattialla, kun hyllyihin ei enää mahdi mitään.
Mutta se jäskyttävä järjestelmä, miten kirjat on laitettu hyllyyn, sitä en tajua alkuunkaan. Kauokirjallisuus, siis romskut, on jotenkin merkillisesti laitettu maanosittain ja kielen mukaan ja ensijulkaisupäivien mukaan ja aakkostettuna, Eti nyt sieltä sitten jotain. Siinä pidin puoleni, että mun scifi-kokoelma on mun laittama aakkosjärjestyksessä >:/
Mutta siis hirveen näköinen huone, eikä siellä pian mahdu ees kävelemään. Pitäisi kai ostaa veres asunto, tai muuttaa kirjaston ja olohuoneen sijainit päittäin. Kun ne kirjat tosiaan ei enää mahdu siihen pikkuiseen makuuhuoneeseen asiallisesti.
Yhdell'ä tuttavattarella kävi keljusti. Se joutui leskeksi jäätyään muuttamaan pienenpään asuntoon. Ja joutui viemään puolet kirjoistaaan divariin. No mä ostin yli ääneet kirjahyllyt.
Sitäpaitsi, kirjat on maapallon vihonviimeisin muuttotavara. Joskus aikanaan oli muutto. Eikä tietenkään muuttolaatikoita. Vaimo hoiti pakkauksen, mä kantamisen. Onko kukaan muuten kokeillut kantaa television pakkauslaatikoihin pakattuja kirjoja?
Sen verran voin kertoa, että ne niin raskaita, että nostamisessa menee selkä sijoiltaan. Ja kun sen saa syliinsä, laatikko hajoaa >:/
=DW=
Muista äänestää Ihmisten Puoluetta!Olen muuttanut "miljoona" kertaa.
Samalla paikkakunnalla, eteläsuomesta keskisuomeen ja takaisin.
raahannut kirjahyllujä sekä kirjoja.
Nyt olen jäänyt pohtimaan mikä pakko on kerätä kirjoja joita ei kuitenkaan enää lue?
Ensin lähti romaanit, pari vuotta sitten. En ole niitä kaivannut.
Viimeksi lähti kaksi kirjahyllyä ja sekalaisia kirjoja, en ole niitä kaivannut.
Nyt lähtee loput kirjoista jotka ajoivat asiansa parikymmentä vuotta sitten mutta en enää kymmeneen vuoteen ole niitä lukenut.
Itselleni jää historiankijoja, luontokirjoja ja muita joita tiedän vielä lukevani.
ja nyt voin sitten taas hyvällä omallatunnolla ostaa uusia kirjoja jotka on tämän hetken kiinnostuksen kohteita.
Eikä tarvi seuraavassa muutossa, (joka aivan varmasti tulee jos elämä jatkuu) kohdata sitä raskaan tietomäärän kuljetusta rappuja ylös ja alas.
Tämä on vain osa oman elämän siivoamista turhasta roinasta.
Minäkin voisin äänestää Ihmisten Puoluetta kun nää muut on niin onnettomia!- Putkivalo
... kirjoitti:
Sivusta.
=DW=
Muista äänestää Ihmisten Puoluetta!MIKÄ puolue?? Sori, ei kuulu oikein.... ;)))
Mutta hei, ootko ajatellut sellaista juttua, että se että sä mainostat äänestäväsi jotain puoluetta, ei välttämättä tee siitä puolueesta mitenkään haluttavampi ;)))
Auh mä oon ilkeä akka tänään, eikä kohta voi edes syyttää että on se aika kuukaudesta ;D On se aika elämästä :/
Vippaa burana niin tuun kiltiksi.
- musta_hurma
Uskon että kaikki käy kuin on käydäkseen, ihminen säätää ja kohtalo määrää. Uskon että ei ole sattumia, vaikka tavallaan uskonkin pieniin sattumuksiin. En usko kohtaloon vaikka kuitenkin uskon… enkä usko jumaliin vaikka olisi ehkä syytä. Vai olisiko? Olen taikauskoinen vaikka en halua myöntää olevani. Uskon tulevani ihan kohta hulluksi, jos vielä pyörittelen näitä ajatuksia. :)
- Putkivalo
Kyllä kai asiat noin yleensä jollain lailla järjestyy, ja joskus voi jälkikäteen todeta että parempi joskus ettei järjesty :)
Hullujahan me kaikki, enempi tai vähempi, nautitaan siitä ;)))
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2257520
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s454940- 594762
- 753428
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162005Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301880- 311819
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441677- 371598
- 1481347