opetuslupa opettajan kysymykset

jsjsjjs

Hei!
Olisiko kellään tietoa,millaisia kysymyksiä opetuslupa opettajan opetuslupaan liittyvissä kysymyksissä kysytään?! Kuviahan on 50kpl 10 sanallista vielä opetuslupaan liittyvät kysymykset......

12

2814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jssjsjsjs

      Katsastuksessa sanoivat, että trafin sivuilta löytyy opettajan opetuslupaan liittyvät kysymykset,mut tais virkailijalla olla vanhaa tietoa,itse en löydä sieltä :)
      Jos joku viisaampi vois helppii!!

    • inssi'

      Joo, ei ole niillä kolmella kerralla, mitä minä olen opetusluvalla opettanut, löytynyt mistään noita kysymyksiä. Mutta ne ovat ihan samantyyppisiä kuin oppilaankin kysymykset. Tosin siellä on sitten joitain knoppejakin seassa. Minulla oli mm. eka kerralla kysymys, paljonko saa 3500 kiloa painavan auton peräkärryn kokonaispaino olla. Ei vieläkään mitään hajua. Laitoin tuosta aikanaan kritiikkiä Trafille, sillä A) opetuksessa ei saa vetää peräkärryä ja B) 3500 kiloa painava auto on lähinnä kuorma-auto.

      Sittenhän siinä on vielä, että niissä 20 sanallisessa saa olla se sama kolme virhettä kuin tavallisessakin teoriakokeessa. Mutta kyllä siitä läpi pääsee, kuin harjoittelee noita tavallisia kysymyksiä.

      • Kärripoika

        En tiedä, oletko enää hengissä, mutta B-kortilla saa kyllä ajaa autoa, jonka kokonaismassa on enintään 3500 kg. Ja siihen saa kytkeä vielä max 750 kg kokonaismassan peräkärrynkin ja silti B-ajokortti käy vielä. Se on suurin yhdistelmäpaino, mitä tuon kortin haltija voi luvallisesti vetää.

        Jos peräkärryn kokonaismassa menee yli 750 kg, niin silloin vetoauton ja peräkärryn yhteismassa ei saa ylittää 3500 kg. Eikä siinä teoriakokeessa kysytty, että aiotko opetustilanteessa ajattaa kärry perässä. Mutta kyllä opettajan pitää osata kertoa, mihin se ajettava kortti riittää.


    • opettajanyt

      Käy ostamassa muutamalla kympillä Ajovarmasta/katsastuskonttorista se kirjanen, missä on CD välissä. Sanallisia kysymyksiä löytyy siitä. Kuvalliset tehtävät saat tilattua kännykällä tuon systeemin kautta. Materiaaleista on hyötyä opettajalle ja oppilaalle.

      Harjoittelematta et läpi pääse. Opettajan 20 sanallisessa saa olla max 3 väärin ja 50 kuvatehtävässä max 8. Minulla oli 0 väärin sanallisissa ja 3 kuvallisissa.

      • kohta ajellaan

        Joka sivustolla sanotaan että kysytään opetukseen liittyviä kysymyksiä, esim. jostain löysin seuraavat kysymykset

        1. Oppilas saa osallistua teoriakokeeseen aikaisintaan
        a) kun hän onnistuu läpäisemään virheettömästi teoriakoetta simuloivan tietokoneharjoituksen
        b) kun opetusluvan myöntämisestä on kulunut 30 päivää
        c) kun kaikki teoriaoppitunnit on pidetty

        2. Opetusajoneuvon kuljettajaksi katsotaan
        a) opettaja ja oppilas yhdessä
        b) opettaja
        c) oppilas

        3. Maantieajo-opetus annetaan
        a) opetuksen alkuvaiheessa, koska alussa on parempi harjoitella vähäliikenteisellä maantiellä kuin vilkkaassa kaupunkiliikenteessä
        b) vuorotellen taajamaopetuksen kanssa, jotta opetuksessa säilyy riittävästi vaihtelua
        c) opetuksen loppuvaiheessa kun oppilaan kyky tehdä havaintoja suuremmissa nopeuksissa on riittävästi kehittynyt

        Onko hajua muista kysymyksistä ?


    • kerran opettanut

      Tilaa Karvaselta sieltä minä ne ostin ja ei ollut kalliit. Samat opukset käy myös oppilaalle.

      • Kotiope

        Ainakin Ajokaista myy opetusluvan kysymyksiä ja niillä pääsin itse läpi ihan ok.


    • jjsjsjsjsjsjssss

      Ei oo aikaa ostaa!!! Huomenna teoriakoe,noh,eiköhön siitä joteski selvitä..

    • ??????????

      No jos tuurilla.

    • jsjjsjsjsjsssss

      Läpi meni! 2 väärin kirjallisissa ja kuvissa 5.

      Opetukseen liittyvissä kysymyksissä oli mm,
      Montako pimeenajo opetusta pitää antaa jne..

    • Opettaja1972

      voitko kertoo lisää kysymyksiä koska mulla on huomenna toi teoria koe (opettajan) ja toki vatauksia niille kysymyksille kiitos etukäteen

    • OonMinäEtevä

      Opettajan lisäkysymykset liittyvät opetusluvan sääntöihin, ei liikenteeseen. Kun kokeessa on normaalit liikennekysymykset opetuslupakysymykset, mutta virheitä saa tehdä vain normaalin määrän, on koe jonniin verran hankalampi kuin inssin koe normaalisti. Ja pitää tietysti ollakin, opettajan on syytä olla kykenevä hommaansa.

      Eka kerralla 2 virhettä, toisella kerralla 0 (nolla) virhettä. Kuusi opetuslupaa ollut kaikkiaan. Ottakaa mallia... Konttorin täti sanoi, että nollan virheen tuloksia ei näe edes joka kuukausi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1518
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1159
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1114
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1092
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1002
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe