Miksi niin moni sanoo että pitää aikuisena mennä yksityiselle oikomaan? Sain täältä sellaisen käsityksen ja varasin jo ajankin. Sitten kuulin tutulta jolla myös raudat että ihan kunnallisessa ne on laitettu. Olen 25 ja oion ihan kosmeettisista syistä. Oikominen on aloitettu jo hampaiden poistoilla ja ensiviikolla taakse tuleekin jo raudat. Joten sanonpahan nyt että kysykää ihmeessä ensin kunnallisesta, säästän varmaan pitkän pennin.
oikominen kunnallisella
7
2301
Vastaukset
- hammashoitajaopisk.
Kunnallisel puolel on monesti sen verra jonoa muutenki, et ne jättää tekemät usein ns. turhat hommat.. ja pyrkii hoitamaan vaa välttämättömät jutut ja purkaa jonoi iha niil perushommil.. Työvoimaa usei muuteki sen verra naftisti, ettei mitään ylimäärästä aleta tekemää... Lasten oikomishoito on sitte asia erikseen, jos purennallinen haitta yms.. ni sillon oikomishoito kyl tehdään lapsille..heti pienest asti..
Tosin ei piä kaikkia kunnallisia yleistää, mut siis näin sellasil paikkakunnil mis sitä jonoa jo muutenki riittämiin.. - hlk
Kunnallisella ei tehdä esteettisiä hoitoja esim. oikomista esteettisistä syistä, hampaiden valkaisua yms.
Lapsille saatetaan tehdä oikomishoitoa esteettisistä syistä myös kunnallisella ettei lapsi joudu kärsimään koulukiusaamisesta.- böbö
Eli siis 25 vuotias on lapsi. Jep. No joka tapauksessa haluan vaan sanoa muille oikomista harkitseville että kannattaa kysyä ekku kunnalliselta puolelta ennen ku menee yksityiselle rahojaan jakelemaan. Rauta häkkyrät jotka maanantaina sain suuhuni ovat vain esteettisistä syistä. Hampaan poisto lasku oli 33€ per kerta ja kojeiden laiton jälkeen tuli lasku 101€. Kuuteen hampaaseen laitettiin nyt aluksi rautaa. Veikkaisin että vähä erilaiset hinnat yksityisellä...
- kunnallisella kiire
böbö kirjoitti:
Eli siis 25 vuotias on lapsi. Jep. No joka tapauksessa haluan vaan sanoa muille oikomista harkitseville että kannattaa kysyä ekku kunnalliselta puolelta ennen ku menee yksityiselle rahojaan jakelemaan. Rauta häkkyrät jotka maanantaina sain suuhuni ovat vain esteettisistä syistä. Hampaan poisto lasku oli 33€ per kerta ja kojeiden laiton jälkeen tuli lasku 101€. Kuuteen hampaaseen laitettiin nyt aluksi rautaa. Veikkaisin että vähä erilaiset hinnat yksityisellä...
Kysytty on useampi vuosi sitten eikä onnistunut. Hammaslääkäri sanoi juurikin tuon ettei esteettisistä syistä aleta oikomaan heillä vaan pitää olla paha purentavika, esteettisten syiden takia saa mennä yksityiselle ja se maksaa yleensä useamman tonnin. Kunnallisella kun ei tahdo riittää aikoja edes hampaiden paikkaukseen niin nopeasti kuin tarvis
- Harvoin tarjolla
böbö kirjoitti:
Uskallatko kertoa mikä kunta. Olen täysin varma ettei ainakaan mikään suuri kaupunki eikä missään nimessä ainakaan pääkaupunkiseudun kaupungit. Esimerkiksi Helsingissä ei pääse edes tavanomaiseen kiireettömään hoitoon kuin maksimipituisilla jonotuksilla. Olin lentää selälleni kun sain teetettyä osaproteesin kunnallisella puolella, maksoi tietenkin aika paljon sekin mutta ei niin paljon kuin yksityispuolella (olin jo varautunut siihenkin).
- böbö
Harvoin tarjolla kirjoitti:
Uskallatko kertoa mikä kunta. Olen täysin varma ettei ainakaan mikään suuri kaupunki eikä missään nimessä ainakaan pääkaupunkiseudun kaupungit. Esimerkiksi Helsingissä ei pääse edes tavanomaiseen kiireettömään hoitoon kuin maksimipituisilla jonotuksilla. Olin lentää selälleni kun sain teetettyä osaproteesin kunnallisella puolella, maksoi tietenkin aika paljon sekin mutta ei niin paljon kuin yksityispuolella (olin jo varautunut siihenkin).
Ylivieska. Ei todellakaan suuri. Varmasti johtuu asiakkaiden vähyydestä että rupesivat oikomaan. Voihan olla että palstalla pyörii muitakin jotka eivät ole pääkaupunkiseudulta ja suunnittelevat oikomista.
- 8+18
Itsekin olen julkisella oikomassa hampaita, mutta mulla kyseessä ei ole vain kosmeettinen haitta. Maksan vain poliklinikkamaksut, jotka on noin 28€/kerta. Jonotusta kesti suurinpiirtein puoli vuotta, joka taitaakin olla täällä se maksimi aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565