veriarvot

veriarvot

Mistä johtuu alhaiset Leukosyytit 2.1. Neutroviilit 0.9. Jos jollakin on yhtä alhaiset tai alemmat, voisitko laittaa ja tiedätkö mistä johtuu. Ja muutkin jotka tietävät mikä aiheutaa. Kiitos vastauksista.

36

13554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alhaiset on täälläki

itselläni on leukosyytit 1,9 ja neutrofiilit 0,9 sekä trombosyytit myös viitearvojen alapuolella ollen 107
      viikko sitten otettiin uudet verikokeet mutta en ole vielä saanut tuloksia ja muutenkin odottelen nyt aikaa luuydin näytteeseen sekä ylävatsan ultraukseen.

ei taida kovin kiireellisestä asiasta kyse kun ei mitään kipuja kuitenkaan ole enkä itse kovinkaan huolissani asiasta ole. voi johtua varmaan ihan viattomasta asiasta..

flunssaa eikä lääkkeittä ole ollut käytössä eikä mitään muutakaan mikä selittäis alhaiset arvot, selvitellä täytyy mistä johtuu.

onko sulla selvinnyt mistä johtuu? onko sun veriarvoja seurattu jatkossa ja oletko joutunut lisätutkimuksiin?

• Neutropenia

Itselläni leukosyytit 2.8 (viitearvot 3.4-8.2), neutrofiilit 0.9 (viitearvot 1.5-6.7). 5 v. sitten minulla oli lähes samat arvot eli leukkarit 2.6 ja neutrofiilit 1.4. Hemoglobiini 116, joka on aina ollut hieman alakanttiin. Trombosyytit juuri alarajalla.

Minut passitettiin luuydintutkimuksiin, joka hieman alkoi pelottaa. Olen lukenut kaikki mahdolliset artikkelit lievästä leuko-/neutropeniasta. Parhaimmillaan tämä voi johtua neutrofiilien tarttumisesta vain verisuonien seinämään ja luuydin tuottaa niitä hyvin ja ne toimivat ok. Pahimmillaan leukemia, mutta akuutti tämä tuskin on - lienen jo haudassa ja olo on ok. Krooninen leukemia... yleensä arvot nousevat, eivät laske ennen kuin loppuvaiheessa...

Paniikkia en ota, mutta hieman tämä hermostuttaa. Toivottavasti kaikilla meillä on asiat hyvin. Kertokaa omia kuulumisia. Itse mieluusti testaisin verenkuvan vielä uusiksi, mutta suora passitus luuydinnäytteeseen, joka yleensä herättää kammoksuntaa, mutta lienee melko nopea ja kivuton. Pääasia, että asia on ok ja selviää.

• alhaiset on täälläki

kiva kun löytyy muitakin joilla samaa vaivaa. ( olen tämä toisena kirjoittanut )
      vielä ei ole tullut mitään tietoa jatkosta..rassaa tää odottelu!

onko muilla oksentelua ilmaantunut?

itsellä alkoi toukokuun alussa oksentelua aina silloin tällöin tyyliin kerran viikossa mutta nyt on sekin lisääntynyt ja oksennan joku 2-3 kertaa viikossa, mistä lie johtuu sekin...

ei luuydin näytteeseen kuitenkaan kovin usein joudu tai kovin pienestä..luulisin siksi sekin hiukan pelottaa mut toivotaan että on ihan pikku jutusta kyse

soittelin jo noiden labratulosten perään mut en saanut tietooni niitä mutta lääkärin soittoajan sain ens viikon tiistaille ellei sitä ennen kuulu jotain

mulla on 1,5 vuotta sitten leukosyytit olleet 2,6 mut muut arvot ok. ja siihen oli silloin syynä enterorokko minkä sairastin tietämättäni ( oli lievä ja kuumeeton ) mutta jo seuraavassa verikokeessa olivatkin jo nousseet liki 6:teen joten silloin lääkäri sanoi et nuo valkosolut piileksii jossain verisuonten seinämissä ja sieltä sit tarvittaessa ilmaantuvat joten toivon että nytkin olisi kyse tuosta..

toivon että tällä viikolla kuulisin jo lääkäristä jotain

• Neutropenia

Luulen, että luuydinnäyte on pienempi ja ruutinomaisempi juttu nykyään, kuin ennen ja helposti alkaa kuvitella kaikenlaista. Veritaudithan siinä selviää ja verisolujen muodostuminen.

Oksentelu voi liittyä ihan paniikkiisi asian tiimoilta. Helposti alkaa kuulostella liikaa. Luulen, että veriarvot romahtavat nopeasti, jos on jokin akuuttii leukemia esim. joka vie nopeasti potkun ja aiheuttaa paljon muutakin nopeasti... Krooninen taas näyttäytyisi ehkäpä valkosolujen ylituotantona ennemminkin... Mutta toki tyyppejä on monia. Parempi ottaa rauhallisesti eikä mennä asioiden edelle.

Luultavasti sinulla on jokin viaton juttu tai tuo, että neutrofiilit ovat verisuonen seinämässä.

Ihmettelen, ettei lääkärini määrännyt minua uuteen verikokeeseen varmistukseksi... mutta katsotaan, mitä labraln ylilääkäri sanoo.

Jos tilanne on vakava, saat pakit heti luuydintutkimuksiin ja sama vika minulla. Itse kuulen kiireellisyysasteeni loppuviikosta. Soitan silloin hematologiselle. Luultavasti joudun pitkään jonoon... Hyvä niin ehkä, jos ei kiireellinen oikeasti. Pahempi, jos pitävät kiireellisenä - tosin epäilen etteivät pidä...

Eli loppuviikosta viisaampana - toivottavasti rauhoitumme molemmat. Tuo sana luuydintutkimus, vaikka lekuri nopeasti rauhoittelisi, ettei syytä huoleen, ei välttämättä ole psyykkeelle hyvä. Odottaminen myös panee mielikuvituksen liikenteeseen.

Hyviä tuloksia molemmille toivoen:).

• alhaiset on täälläki

oksentelu alkoi kuukautta ennen noita ensimmäisiä verikokeen ottamisia. nämä verikokeen alhaiset arvot tuli täytenä yllätyksenä ( kävin eri asian takia lääkärissä, reumatologilla )

eipä tässä auta kuin odottaa ja ihmetellä koska aiemmin ei näin alhaisia arvoja ole ollut. se että leukosyytit laskee himpun alle 3:n on ihan ok jos siis on jokin virus mut kun en ole ollut sairaana...se että leukosyytit menee syyttä suotta alle 2:n laittaa ihmettelemään..

tätä mä kans toivon että kaikki veriarvot olis nyt näis toisis kokeis normaalit eikä tarvittais lisätutkimuksia :)

• Neutropenia

Onhan sinulla oksentelua, joka voi olla merkki jostain sairaudesta tai vaikkapa mahainfektiosta. Sehän voisi ehkä selittää huonot veriarvot. Jostainhan oksentelu sitten merkki on...

Jokin yliherkkyys/allergiakin voi olla takana...

• sairaanhoitajanainen

Te jotka kerroitte alhaisista arvoistanne, tämä on teille.
      Ikävä tulla kertomaan ilkeitä uutisia mutta täysin vastaavia arvoja olen tavannut leukemia-potilailla työssäni (oksentelukin sopii kuvaan).
      Yleisiä oireita ovat : väsymys, laihtuminen, hikoilu, kuumeilu, luukivut, herkästi tulevat mustelmat.

• korkeat arvot

Taidat olla vielä uusi alalla. Tarkistin juuri asian. Päinvastoin, syövässä valkosoluarvot ovat koholla.

• Neutropenia

Onneksi en oksentele. Laihtunut onneksi en ole (vaikka omalla tavallaan toive), onneksi en kuumeile eikä se helposti nouse, joskus hikoilen, onneksi ei luukipuja eikä mustelmia.

Parasta, että täällä ei liian helposti anneta diagnooseja... kyökkihoitsuja löytyy myös joka lähtöön ja hyvät hoitajat mielellään rauhoittelevat vaikka kertovat mahdollisista riskeistäkin.

Ja tsemppiä leukopenikoille:):

• alhaiset on täälläki

tätä mä ihmettelen että jos oksentelu johtuis paniikista tai stressistä niin se ei vaikuta silloin veriarvoihin ja jos mun oksentelu johtuis jostain maha/suolistoinfektiosta niin eikö silloin ole särkyä/kipua kyseisillä alueilla ja oksentelis tyyliin joka päivä?

mä en pidä itseäni sairaana koska ei tuon oksentelun lisäksi ole mitään fyysisiä oireita kuten särkyjä ja kipuja missään..

ei ole yhtään enempää mustelmia kuin aiemminkaan, ei yöhikoilua mutta toki olen huomannut hikoilevani herkemmin kuin aiemmin ihan pienestä touhuilusta ( johtuneeko alhaisista veriarvoista? ) yleensä en hikoile, en ole laihtunut, ei luukipuja, mulla on ( nivel )psori joten jänne ja lihas vaivoja tietty on mut niitä nyt on ollut viimeiset 3 vuotta, ei kuumeilua ja en usko leukemiaan ( tädilläni on ollut )

• alhaiset on täälläki

oletko saanut jo tietoosi kiireellisyysasteesi? mitä hemetologi sanoi?
      toivotaan että saat/olet saanut hyviä uutisia!

mulle lääkäri soittaa vasta tiistaina...

• Neutropenia

Soittelin itse ja hematologien näkemys oli, ettei selkäydinpunktiota tarvitakaan näin ensialkuun. Jono on todella pitkä, 3 kk sisällä tutkivat (hoitotakuu). Ei ollut edes aikaa vielä lyöty lukkoon.

Eli lisäveritutkimuksia. Itselleni todella helpottava tieto, koska ihmettelin, miksi eivät noin "lievillä" viitearvon ulkopuolisilla arvoilla ensin lisätutki ja sitten selkäyrinpunktio. No, 2-3 kk ehtii veriarvot parantua (vetelen rautaa ja vitamiineja) ja lomailen. Tai pahimmassa tapauksessa huonontua...

Olono on ihan hyvä ja eilen olin esim. 1 h juoksulenkillä perinteiseen tapaan... Toivotaan molemmille parasta ja hyvä toki, että asia selvitellään.

• alhaiset on täälläki

tuo oli varmasti helpottava tieto :) hyvä juttu!
      eli sulla otetaan seuraava verikoe vasta 2-3kk päästä, aika pitkä aika :O mitäs se epäili syyksi alhaisille arvoille?
      hyvähän se on että tutkitaan :)

mulla edelleen oksentelua ollut..tällä viikolla ollut maanantaina ja eilen..loppuis tuokin jo.

sen verran olen omalla kohdallani saanut selville että sisätautiosastolle on mennyt jo lähete tulevista toimenpiteistä mutta siellä on kuulemma ruuhkaa...

• Neutropenia

Juu, helpottava ainakin tällä hetkellä:). Juu, varmaankin menee elokuulle, epäilen vahvasti. Ei mitään spekulointia ollut, hoitajan kanssa juttelin puhelimessa.

Toivottavasti oksentelu loppuu ja esim. "vain" psyykkinen tausta. Toivottavasti jokin pikku juttu ja asia selviää.

• alhaiset on täälläki

hyviä uutisia täälläkin :D

leukosyytit oli nousseet 4,4:ään ja trombosyytitkin 146:een.
      MUTTA reumakoe oli positiivinen sekä AFOS oli koholla 121

hiukanko on helpottunut olo, ettei tosiaankaan mistään pahemmasta ole kyse ollut :)
      tuollaiset reuma/nivelpsori jutut tuntuu nyt pieniltä kun pelkäsin tosiaan jotain pahempaa, eli mulla nää valkosolujen notkahdukset liittyy oletettavasti johonkin reumansukuiseen sairauteen tai sit olen vain virusherkkä, joihin valkosolut reagoittee vahvasti. no tietääpä ens kerralla jos leukkarit laskee alas etten ala panikoimaan ;)

mullakin perutaan tuo luuydinkoe mutta tuohon ylävatsan ultraukseen tulee aika kotiin. sen ne haluaa tehdä tuon oksentelun takia ( voi siis johtua sapesta ) ja sit kun mun reumatologi palaa lomilta niin jatkuu hoito niiden asioiden tiimoilta. ja jos veriarvot notkahtaa uudelleen alas niin sitten harkitaan uudelleen tehdäänkö tuo luuydinkoe...

tuun kertomaan sitten jossain välis ultrauksen näkymät.

• tähtitäti

Mulla heittää leukkarit poskiontelo- tms. tulehdusten takia. Omituisia oireita on aika ajoin. Kun poskiontelo on pahempana, niin leukosyytit menevät alas. Niitä siis kuluu puolustuksessa paljon. Trombosyytitkin meni viime kesänä alas.

• Neutropenia

Hyvä kuulla positiivisia uutisia:). Itse sain kirjeen, jossa oli 6 kk sisällä aika joskus... Eli ilmoittelevat myöhemmin kun lisää verikokeita otetaan ja toivon mukaan ei tarvitse luuydinkoetta. Eivät ainakaan kovin kiireellisenä tosiaan pidä...

Toivon kaikille hyviä uutisia jatkossakin:).

• alhaiset on täälläki

sain tuon ylävatsanultra ajan jo ens viikon keskiviikolle... eiköhän sielläkin kaikki oo ihan mallillaan ;)

• alhaiset on täälläki

nyt sain tänään tulokset tuosta vatsan ultrasta ja suurentunut perna sieltä löytyi.

mutta joudun sitten kuitenkin tuohon luuydin näytteeseen, sitä ennen uudet verikokeet ja se tehdään jo tän viikon perjantaina...

oksentelua on edelleen, en tiedä mitä tästäkin nyt pitäis ajatella, pelottaa josko taustalta löytyykin jotain vakavempaa :(

• alhaiset on täälläki

menee itekseen puheluksi mutta pakko saada puhua jossain..

mulla ilmaantui tiistai yönä yskää ( ihmettelin tätä todella koska en ole ollut nuhassa tai mitään enkä tätä ennen ollut yskinyt ), sitten keskiviikkona oksensin 18 aikaan ja samalla tuli järkyttävä vihlonta/kipu tuohon rintalastaan, keskelle rintojen väliin ja tuo kipu tuntui ihan myös rinnoissa( pelästyin todella koska en ole moista kokenut koskaan ) ja ke yönä yskein taas ja tuota vihlontakipuakin tuntui mutta hassua tässä on etten yski päivisin.

mikä mua vaivaa?

perjantai pelottaa, ei niinkään luuydintutkimus vaan ne tulokset mitkä siitä joskus saan tietooni...

pitää varmaan kertoa näistä uusista oireista perjantaina lääkärille...

• jatkuva oksentelu

Muista kertoa uusista oireista. Eikö nuo alhaiset leukkarit ja suurentunut perna ylensä viittaa johonkin verisairauteen. Tuo yskiminen taas öisin, oksentaminen ja rintalastan poltto ainakin itselläni johtui vaikeasta närästyksestä eli mahaportti oli liian löysä ja makuulla, usein myös muutenkin nesteet nousivat ylös, jopa niin, että oksentelin ja ruokatorvi tulehtui. Vaikeaa refluksia hoidetaan lääkkeillä tai leikkaushoidolla.

• Neutropenia

Toivotan tsemppiä muille! Ei kannata etukäteen pelätä mitä ei vielä ole (tosin helpommin sanottu kuin tehty)! Itse elokuun alussa verikokeisiin. Toivottavasti kakki ok eikä luuydinnäytettä tarvitse tehdä.

• alhaiset on täälläki

lääkäri ( reumatologi ) soitti tuloksista tänään ja veriarvot sekä luuydinnäyte ihan kunnossa kaikki!!!!
      lääkäri oli vähän hämillään ja ihmetteli edelleen syitä pernan kasvuun ja aiemmin alentuneisiin veriarvoihin, mikään kun ei nyt selitä miksi perna on suurentunut...
      lääkäri soittaa huomenna vielä hematologille tällaisissa epäselvissä tapauksissa ( häntä jäi vaivaamaan tää asia ) ja tiedustelee sieltä onko vielä syytä selvitellä asiaa vai jätetäänkö tilanne näin.

itselle jäi vähän epäselvä olo kun syytä pernan kasvuun ei suorilta käsin löytynyt mutta kun oma vointi on hyvä niin viis sit muista ja uskon että asiaa ei tän enempää tutkita mut kuulostellaan nyt mitä hematologi on asiasta mieltä...

tuo oksentelun olen liittänyt maitotuotteisiin ( suvussa laktoosi-intoleranssia joten ei kaiketi poissuljettu juttu ollenkaan..? ) mut kokeilen jatkossa laktoosittomia/hyla tuotteita lääkärin suosituksista ja katson loppuuko tuo oksentelu lopullisesti sen myötä.

hyvä mieli siitä ettei ainakaan mitään vakavaa vaivaa löytynyt ja toisaalta toivoisinkin ettei asiaa tutkittaisi enempää...

• harvinaista

Hei sinä "alhaiset on täälläkin", hanki netistä tietoa Feltyn syndroomasta tai kysy reumatologiltasi. 1% reumapotilaista kehittyy tämä, siihen kuuluu juuri kookas perna ja alhaiset veriarvot.

• Neutropenia

Hieno homma, että hyviä uutisia tuli Sinulle:). Ja seurailkaa ja tutkailkaa vielä tilannetta:). Hyvä, että asiaa tutkitaan perinpohjin.

Itseltäni otettiin 16 putkiloa verta lisätesteihin. Toivottavasti uutiset ovat hyviä - hieman jännittää tulos, jonka saan ensi viikolla. Toivottavasti kaikki hyvin:).

• alhaiset on täälläki

pitää lueskella tuosta feltyn syndroomasta enempi...

tsempit sulle " neutropenia ". toivotaan hyviä tuloksia! jännittää ihan sun puolesta itseänikin :)

• Neutropenia

Lääkäri soitteli tänään ja kaikki veriarvot ok - paitsi ne neurtofiilit. Seuraava tutkimus on kortisoni valkosolujen vaste niihin. Kortisoli stimuloi verisuonen seinämissä majailevat neutrofiilit esiin. Tarkoitus lienee tutkia mahdollisuutta, että neutrofiilit olisivat vain takertuneet verisuonten seinämiin ja ominaisuus olisi sinäänsä harmiton. Toivottavasti kortisoli saa valkosoluni esiin.

• alhaiset on täälläki

toivotaan että kortisonikuuri puree :)

musta on 16.pvä tehty konsultaatiopyyntö hematologiselle, tuntuu ihan naurettavalta kun veriarvot aina palautuu normaalille tasolle kuitenkin....

oksentelu on loppunut kun seinään kun olen syönyt/juonut noita laktoosittomia tuotteita!!!

• Neutropenia

Hienoa, että olo on parantunut eikä mitään vakavaa oli ilmaantunut sinulle. Kortisolitestiin torstaina ja sitten tuloksia odottelemaan. Kuitenkin hyvä, että meitä tutkitaan perusteellisesti. Toisaalta taitaa luuydinnäyte lopulta antaa lähes täyden varmuuden pahanlaatuisista verisairauksista.

• alhaiset on täälläki

mä meen nyt 14.pvä jatkotutkimuksiin sisätautipoliklinikalle, opetuspolille ihmeteltäväksi..

• Neutropenia

Onnea tutkimuksiin:)

• Neutropenia

Itse kävin kortisonitututkimuksissa, jotka ärhäköittivät neutrofiilit odotusten mukaan, mikä on hyvä asia. Kuitenkaan neutropenian pohjimmaista syytä ei ole vielä tiedossa ja siksi jouduin sternaalipunktioon ja luuydinnäytteeseen, joka taas oli odotettua helpompi ja kivuttomampi. Eniten pelottavat tulokset, vaikka mitään hälyyttävää ei ole vielä löytynyt. Toivottavasti kaikki on ok ja sinäänsä hyvä, että asia tutkitaan perin juurin.

• Neutropenia

Mitään ei löytynyt ja tutkimukset lopetettiin:) Joten iloinen uutinen.

• alhaiset on täälläki

neutropenia: hieno juttu :D ollaan molemmat siis terveitä kuin pukit ;)

tosiaan ei multakaan mitään ihmeempää löytynyt, trombosytopeniaksi diagnosoitiin. en ole edelleenkään tuon elokuun jälkeen oksennellu ollenkaan, tiiä sit mistä johtui, aika hämärää oli, helicobakteeri tutkittiin mutta sekin oli negaa joten ei johtunut siitäkään.

• Neutropenia

Iloinen asia molemmille:).

• Hennqqq

Mistä johtuu korkeat leukosyytit
      ja mikä tähän voisi auttaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe