asuin ennen pääkaupunki seudulla. nyt muutin pari vuotta sitten seinäjoelle ja menin tuonne sjk:n lukioon. EI JUMALAUTA, mitä myrkkyä. vesi on kuin siinä olisi uitettu kaksi vuotta jotain ruoste naulaa. kotona vesi on niin ja näin, joskus ihan melko tavallista. tiedän että vesi voisi olla pahempaakin esim. ulkomailla mutta ovatko muut huomannet tätä vai olenko liian nirso kun olin niin tottunut tuohon raikkaaseen etelä-suomen veteen. eikö putkia voisi vedellä jotenkin toisin? lappajärvellä kun joskus oleskelen niin siellä tulee oikein hyvää vettä.
Pahaa vettä?!?
35
2248
Vastaukset
- tyhththt
Ihan totta se on, että seinäjoella vesi maistuu rautaiselta, syytä en tiedä...
- ytyttyty
juu samaa mieltä, eikö noita putkia voisi jotenki eri tavalla vedellä?
- oooooooooooooooooooo
No onhan se selvä kun tietää mistä kuralätäköstä se vesi sinne tulee.
Jännä että ongelma on juuri seinäjoella, kun ei lähikunnissa ole samaa pahaa vettä.
Pääkäupunkiseudulla tulee sentään puhtaasta päijänteestä. - 4+3
Ei Seinäjoen vedestä oo poistettu ku ruumiit ja polkypyörät.
- lolmanlol
REPS xD
- Hyvä pilvilammi
Meille VAASALAISILLE tulee vesi kyröjoen alapäästä mutta me osaamme puhdistaa se paremmaksi kuin pullotettu lähde vesi olen ennenkin sanonut ei seinäjoella osata kuin laittaa nakkia kuoreen ja sekin on vähän kysenalaista
- fdrddfd
tollasilla idiooteilla ei oo ees syytä elää kuka haluaa jumalan selän taakse vaasaan?
- Anonyymi
fdrddfd kirjoitti:
tollasilla idiooteilla ei oo ees syytä elää kuka haluaa jumalan selän taakse vaasaan?
Nyt kuule aloit väärälle ihmiselle!!!!!
- kustaavaasa
Mistä lätäköstä tämä seinäjoen kuravesi tulee?
- sadies3
sahalampi...
- fu7r,ju8
sadies3 kirjoitti:
sahalampi...
Jaa, eikö se tuukkaan mistään Kauhajoen pohjavesi-alueelta... ?!
näin mä oon ainaki luullu, sillä 80 - luvulla se oli vieläki pahempaa !
- jouppilaane
Seinäjoellahan on todella hyvää vettä. Teillä on vain taloyhtiön putket niin ruosteessa/paskaisia.
Miellä ainakin tulee todella hyvää vettä.- KuravesiQ
jaa enpä nyt tiiä. kyllä meijän kotona tulee joskus iha normaalia vettä. mutta esim aamusin tulee tosi lämmintä ja pahaa tai yleensä koko päivän mutta joskus on hetkiä että on iha hyvää ja kylmää. tosin asunkin kasperissa. ja tuolla kun olin sjk lukiossa kyllä se vesi on siellä täyttä kuraa. aivan maistuu metallilta. oudon näköstä oli kattoa ku jotkut vaa hörppi sitä kuin olisi ihan tavallista :P
- aaadsdfdgtgggdfee
Taidat olla makuaistiltasi muuten hiukan erikoinen ihminen. Käytkö myös uimahallissa maistelemassa :D
Metallinen maku voi todellakin johtua talojen omista putkistaa. Mutta edes hyvät putket eivät maagisesti tee vedestä "todella hyvää" jos se jo vesilaitoksen toimesta maustetaan kloorilla.
Ei seinäjoki sijainnilleen mitään mahda ja siksi vesi pitää tuoda niin kaukaa, että se pitää kloorata. Mutta leikkiminen, että "hyväähän se kloori on" on kyllä jo naurettavaa pelleilyä. - Kloori on hyvää
aaadsdfdgtgggdfee kirjoitti:
Taidat olla makuaistiltasi muuten hiukan erikoinen ihminen. Käytkö myös uimahallissa maistelemassa :D
Metallinen maku voi todellakin johtua talojen omista putkistaa. Mutta edes hyvät putket eivät maagisesti tee vedestä "todella hyvää" jos se jo vesilaitoksen toimesta maustetaan kloorilla.
Ei seinäjoki sijainnilleen mitään mahda ja siksi vesi pitää tuoda niin kaukaa, että se pitää kloorata. Mutta leikkiminen, että "hyväähän se kloori on" on kyllä jo naurettavaa pelleilyä.Kloori on mainio mausteaine. Laitan sitä yleensä lasagneen ja myös muusin sekaan klooria on hyvä laittaa. Tuo maukkaan jälkimaun :)
- 564246t462f535f5f35f
Itselläni on kokemuksia pitkältä ajalta Vaasan sekä Seinäjoen vesistä. Vaasan vesi on kulahtaneen makuista ja seinäjoen vesi raikasta.
- Professori
Seinäjelle vesi tulee suoraan ilman mitään filtteriä seinäjoesta. Asiaan on kyllä tulossa muutos 10.3.2015. Vettä aletaan silloin puhdistaa vasta oikein kunnolla, mutta nyt se tosiaan tulee suoraan tuosta joesta? aika likastahan se kyllä on, mutta minkäs teet?
- 4ga4g4ag4awgwa
Ei todellakaan tule, trolli. Kateellinen Wasalainen sielä yrittää hämmentää.
- Ei kloorivesi fani
4ga4g4ag4awgwa kirjoitti:
Trollihan tuo todellakin oli.
Mutta parhautta oli sinunkin kommenttisi :D Vain Seinäjokinen voi luulla, että joku olisi kateellinen hänen kotikuntansa klooratusta tuontivedestään.
Jos minä olisin jollekkin kateellinen vedestä, niin ehkäpä jollekkin sellaiselle kaupungille jossa juodaan omaa pohjavettä ja sitä ei siis kloorata. Myös tekopohjavedelle olen kateellinen jos sillä on vältetty veden tuominen ja klooraaminen. - Nyk. Vaasalainen
4ga4g4ag4awgwa kirjoitti:
Ei Vaasalaisen tarvitse olla kateellinen. Molemmilla kaupunkeilla on hyvät ja huonot puolensa...
Ent. Seinäjokelainen
- Nyk. Vaasalainen
Olen vaasalainen ja ostan veden aina kaupasta. Niin on tosiaan kulahtanutta kun olla ja voi. Yök...
- Nyk. Vaasalainen
Jos olen rehlinen, Vaasa vaikuttaa enemmän kaupungille, kun seinäjoki on montussa ja tasainen. Vaasan kadut ovat leveitä puistoineen. Ennamuuta täällä on meri, jolle annan itsee arvoa. No mustia on tosin liikaa...
- asunto vaasas
"No mustia on tosin liikaa..." Niitä on jostainsyystä aivan älyttömästi siellä.
- einari juntti
taitaa olla koti ikävä, kun päijänteen vesi maistuu paremmalta kuin lähteistä tuleva pohjavesi seinäjoella
- zzz.....
No jo on sullakin saatana ongelmat. Huippulaatuinen lähdevesi on pahaa! Maailmassa miljardi ihmistä juo kuravettä ja sinä kehtaat valittaa vaikka peset kilkuttimesikin lähdevedellä. Eniten Suomessa v*tuttaa turhasta valittavat urpot, jotka eivät selvästikään ole käyneet muualla kuin kanarian pakettimatkoilla tai turisti kohteissa....
- Yäk
Joo meillä kans täs kauppakadulla vesi ihan törkeen makuista. niin kuin olis kaadettu jotain flooria ihan antaumuksella. ei pysty juoda ilman että änkee törkeesti jotain mehutiivistettä sekaan..
- niiiiiiih
saman oon huomannu ku pirkanmaalta muutin seinäjoelle....
kamalaa kloori ruoste vettä. - normaali vettä se o
Emmä ole huomannut et täällä vesi olisi ollut pahaa vaikka ympäri seinäjokea olen asunutkin. Tosin ei se vesi ollut edes 80-luvulla pahaa vaikka se oikeasti maistuikin joltakin.
Jos vesi on lämmintä aamulla ja pahaa, niin sanoohan se järkikin et se johtuu sit putkista. Kylmää se vesi on kun sitä päästää sen verran et omat putket huuhtoontuu.
Liipantönkässä olen juonut pahimman makuista vettä ikinä. Kurkkua karvasteli ja maku oli kauhee, silti ihmiset joi sitä eikä kukaan valittanut.
Selvästikään valittajilla ei ole tietoa maailman vesitilanteesta, jos seinäjoen veden maku on suurin ongelma teidän mielestä. - vaahteranmäen ilolin
Tuossa vedessä taitaa olla aika korkea kokonaiskovuus, eli jotain mineraalia tms? Suihkun roiskuva vesi sottaa kylppärin ikkunan nopeasta, samoin hanan. Samoin akvaarion kansilasit sottaantuvat suodattimen aiheuttamsta kuplinnasta nopeasti...eikä niitä saa pirullakaan puhtaaksi.
- 324g3g32
Seinäjoen vesi on erittäin pehmeää.
- Kauhajokivesi
Kauhajoelta se Seinäjoen vesi tulee. Hyvää vettä se on kun vertaa 80-luvun veteen.
- jeesuspelastaa
seinäjoella vesi maistuu paskalle ja haisee paskalle, se on välillä jopa keltaista
- hyvää vettä
Teillä on vissiin sitten aika vanhat putket. Liipantönkällä vesi poltteli kurkussa ja oli pahan makuista, mut kyl siit kahvia tyypit tekivät.
- Anonyymi
70-luvulla kun käytiin setäni luona Ilmajoella niin vietiin aina kahvivedet vesiastioissa Seinäjoelle jostain lähteestä.Itse olin nuori mutta huomasin kyllä makueron.
- Anonyymi
Minäkin tein saman huomion, kun Seinäjoelle muutin. Iho ja hiukset muuttuivat huomattavasti kuivemmiksi, eikä vettä tee mieli juoda. Kuulemma tulosta toisilleen kateellisten ihmisten toimista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot22717985Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6910272Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3126728Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224509Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai483677Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.743204"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1132903Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen892390MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä201567Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit181396