Eli siis olen syönyt pillereitä monta vuotta ja nyt haluaisin niistä eroon koska niissä on enemmän huonoa kuin hyvää. Ainainen hiiva on myös todella ärsyttävä rasite.
Kysymykseni kuuluukin että kuinka helposti synnyttämätön nainen (joka ei halua lapsia) saa kierukan? En haluaisi enään kokeilla pillereitä ja ehkäsylaastareiden varaan en menisi niin kauheasti laittamaan painoa. Kortsutkin on jo käyty läpi ja niiden kanssa en myöskään tykkää "pelata" kun riski raskaaksi tulemisessa on aina olemassa enkä todellakaan halua lapsia.
Kertokaa omia kokemuksianne ja minkälaisia hyviä/huonoja puolia olette kierukasta löytäneet? Myös kaikki muut hyvä ehkäisyvaihtoehdot otetaan kiitollisena vastaan.
E-Pillereistä Kierukkaan?
7
347
Vastaukset
- mnbvcvbnm
Siis oletko nyt ajatellut hormoni- vai kuparikierukkaa?
Joka tapauksessa, vaikutukset ovat yksilöllisiä; toiselle kierukka on täydellinen ratkaisu, toiselle ei sovi ollenkaan.
Joka tapauksessa... lue aiempia aiheita, sillä kierukoista on keskusteltu miljoonia kertoja. Tuossa sivussa on haku ihan sitä varten. - Saat..
kierukan ihan yhtä helposti kuin kuka tahansa nainen missä elämäntilanteessa tahansa. Puhdas papa-tulos taitaa olla kaikilla kriteerinä.
Millään ehkäisymenetelmällä et saa 100% tehoa, kondomeissakin ehkäisyteho oikein käytettynä on ihan hyvä. Tässä muutama ehkäisyteholuku:
Kierukka 98-99%
Kondomi 97-98%
E-pilleri 99% - mmmmnnjjjk
Tk- lääkärit eivät niin hanakasti niitä laittele, mutta yksityisellä laittavat aika varmasti, jos se vain sinulle sopii.
- tyyt.Mirenaan
No ei sellaista missään tk:ssa edes kannata asennuttaa, eihän siellä ole edes alan asiantuntijaa, gynekologia.
- --
Voi olla, että joudut vähän perustelemaan, miksi haluat sen kierukan. Mulle ainakin tyrkytettiin kaikkea muuta ja kun kierukka viimein luvattiin, ehdotettiin vielä hormonikierukkaa. Oli kyllä ärsyttävää, varsinkin kun mulla oli hyvät perustelut hormonittomuudelle. (yhdistelmävalmisteista kamalat mielialanvaihtelut, minejä en edes kokeile koska oon kärsinyt tosi pahasta aknesta)
Oon 23 v., synnyttämätön ja mulle kuparikierukka on sopinut tosi hyvin, ollut nyt n. vuoden. - mahar-
Olen 26v ja aloitin pillerit jo teininä. vähitellen niistä tuli ärsyttäviä vaivoja, mm. juuri tuo hiivatulehdus oli jatkuvasti kiusana. minipillereistä hirvee akne ja rengas ei hyvä olleskaan... päädyin sitten laittamaan kuparikierukan. Ehkäisyneuvolassa laitettiin, sattui sen hetken aivan mielettömästi (olen siis synnyttämätön). Jonkin aikaa kuukautiset oli aika epäsäännölliset ja kivuliaat mutta kun elimistö siihen vekottimeen tottui niin tulivat ihan säännöllisesti ja kivuttomasti. Olin tosi tyytyväinen!!
Joku aika sitten alkoi kovat alavatsakivut joita ensin epäiltiin tulehdukseksi, otettiin kaikenmaailman näytteitä ja papa ja tulehdusarvot, mutta kaikki negatiivisia. eilen sitten soitin yksityiselle että kipu on niin hirveä että nyt lähden sinne ja ultrataan. lääkäri näki heti että kierukka oli pois paikaltaan, valunut kohdunkaulalle, siinä syy kipuihin. nyppäsi sen pois ja kivut loppui siihen. Ehti olla siellä 2,5 vuotta. aina ennen ultrassa ollut hyvin paikallaan, eli kohtu on sit jossain kohtaa supistellu niin (esim kuukautisten aikana) että kierukka oli lähtenyt valumaan alas. Nyt meinaan kokeilla taas pillereitä mutta lopetan kyllä taas jos samat vaivat on ku ennen. uuden kierukan voisin ottaa mutta pelkään sitä asettamista, tosin kunnon anelulla sen voi jossain paikoissa saada myös kevyessä nukutuksessa. Olin tosi tyytyväinen siihen ehkäisynä ja harmittaa että piti poistaa. mutta joskus ne tosiaan saattavat siirtyä niin että ei toimi enää. pois ottaminen ei tuntunut juuri miltään ja kesti vain sekunnin. Kuparikierukan käyttäjillä on hieman enemmän tulehduksia ja kohdunulkoisia raskauksia kuin muilla, mutta eihän niitä laitettais jos kovin yleisiä olisivat. Mutta siis omat riskinsä siinäkin. Synnyttämättömälle naiselle ei juurikaan muuta haittaa tai estettä kuin se, että asettaminen sattuu toisin ku synnyttäneille. Suosittelen kokeilemaan jos hormonit ei sovi.- mahar-
niin ja sen verran vielä että älä anna minkään terveyskeskuslääkärin sitä laittaa vaan asiantuntijan. itselläni oli naistentautien erikoislääkäri. Useassa tapauksessa jos on väärässä paikassa tai siirtynyt, syy on siinä että alunperin asetettu huonosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004373
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631703
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706