Juutalaisena tahdon kerskata ainoastaan

Israelin Herrasta

Nasaretilaisesta Yeshuasta, joka syntyi noin vuosi tuhatta vuotta sitten Juudean Beetlehemissä nuoresta naisesta, joka ei ollut yhtynyt mieheen. Tämä suuri ennusmerkki tapahtui Isän Jumalan tahdosta, kun Pojan oli aika syntyä Immanuelina tähän maailmaan. Paha pyrki tappamaan hänet heti synnyinseudulleen, sillä vihasi Israelin Kuningasta ja Maailman Vapahtajaa.

Isä Jumala varjeli Poikansa, niin että vanhempiensa kanssa pakeni Egyptiin unessa saadun varoituksen mukaan.

Myöhemmin meni Nasaretin kaupunkiin ja kasteen jälkeen Jordanialle aloitti tehtävänsä ja monien ennusmerkkien täyttyessä saivat monet kuolleensa takaisin ja paranivat sairauksista ja vapautuivat pahoista hengistä.

Valitsi itselleen kaksitoista apostolia ja opetti käytännön kautta valtakuntansa merkityksen ja sisällön ja lähetti tehtävänsä täyttymisen jälkeen Golgatan ristillä vuodattaessaan verensä apostolinsa ja monia muitakin viemään sanomaa Uudesta Liitossa Israelin Pyhän Uhrikaritsan veressä ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä, niinkuin sen lähetti helluntaina pääsiäisuhrin jälkeen, niin että saivat rohkeuden ja rakkauden toimia Jumalan valtakunnan sanoman viejinä ensin juutalaisille ja myös muille kansoille aina maan ääriin saakka.

Herra Yeshua on kerskaukseni, sillä on sen ansainnut Isän Jumalan Poikana ja Israelin Kuninkaana ja Maailman Vapahtajana.

Sinuakin kutsutaan voittamaan maailma ja siihen myös Herra antaa voimansa anoville ja nöyrille kuuliaisille on perintöosa taivaallisessa valtakunnassa säilytetty, kun nimensä Karitsan elämänkirjassa säilyvät. Herra on hyvä ja armonsa pysyy iankaikkisesti, kuitenkin tulee jokaisen eläessään ristinsä ottaa ja sitä myös kantaa Isän Jumalan tahtoa tehden niinkuin on opetettu.

HalleluYeshua!

94

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjataan

> Nasaretilaisesta Yeshuasta, joka syntyi noin vuosi tuhatta vuotta sitten

Nasaretilaisesta Yeshuasta, joka syntyi noin kaksi vuosi tuhatta vuotta sitten

• Askeleensaalkavatkuu

"Herra Yeshua on kerskaukseni, sillä on sen ansainnut Isän Jumalan Poikana ja Israelin Kuninkaana ja Maailman Vapahtajana."

Olen myös Hänen omansa iankaikkisesta iankaikkiseen.

Elämääsi siunaten Arja

• Rukoillaan ja
        Askeleensaalkavatkuu kirjoitti:

"Herra Yeshua on kerskaukseni, sillä on sen ansainnut Isän Jumalan Poikana ja Israelin Kuninkaana ja Maailman Vapahtajana."

Olen myös Hänen omansa iankaikkisesta iankaikkiseen.

Elämääsi siunaten Arja

valvotaan kaikkien pyhien puolesta, sillä se on Isän tahto ja siunaus tulee Herralta Yeshualta Pyhän Hengen voimassa ja varjelluksessa. Ollaan lujat ja rohkeat kaikessa siinä hyvässä, minkä Isä tahtoo lapsissaan vaikuttaa ja Herra taivaassakin rukoilee, ettei uskomme raukeaisi tyhjään vaan voisi tuottaa sitä hyvää hedelmää, mikä on vain Pyhässä Hengessä mahdollista ja kaikille suotavaa ilman erotusta. Herra on hyvä ja autuaat ne ihmiset, jotka hänen vanhurskauttaan janoavat, sillä heidät täytetään hyvyydellään, sillä Isä on rikas antaja kaikille, jotka anovat ja tahtovat ja tekevät Yeshuan (Jeesuksen) nimessä.

• korjataan

> Nasaretilaisesta Yeshuasta, joka syntyi noin kaksi vuosi tuhatta vuotta sitten

Nasaretilaisesta Yeshuasta, joka syntyi noin kaksi vuosituhatta sitten

• kolmas huomautus

Et ole juutalainen. Juutalaisuus ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi.

• mieti tätä

Koko höpötus on kristillistä puhetta.
        Hän koettaa taas olla juutalainen ( mikä kumma tarve joillakin on olla jotain muuta kuin ovat) ja antaa ymmärtää että joku juutalainen muka olisi kirjoitanut tekstin. Jos arjessa joku valehtelisi tuolla tavalla, niin häntä pidettäisiin mieleltään sairaana... tässä tulee miettineeksi yhtä ja toista.

• Tietysti olen

juutalainen hengeltäni, jopa enemmän kuin sinä, sillä vain Yeshuan tunnustavat ja uudestisyntyneet elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä voivat päästä syömään hääateriallaan Aabrahamin ja muiden pyhien kanssa.

Tärkeämpää kuin juutalaisuus lihan ympärileikkauksessa on olla juutalainen hengellisesti. Tietysti on tärkeää Isän Jumalan silmissä lihallinenkin juutalaisuus, sillä kuuluu lupauksien lapseuden kautta valitttuun kansaansa, mutta lunastus täytyy panna toimeen, että voisi saada Yeshuassa sydämen ympärileikkauksen sillä tarkoittaa uskon kuuliaisuutta Israelin Pyhälle Herralle. Näin se oli yksiselitteisesti Aabrahamin kohdalla, ja samoin on kaikkien hengellisten jälkeläistensä kohdalla, ymmärrettiin sitä tai ei.

Herra on hyvä ja kutsui ja kutsuu juutalaisuudesta lihassa ympärileikattuina sydämen ympärileikkaukseen ja pakanakansoista lihassa ympärileikkaamattomina, niinkuin Abramkin kutsuttiin, siihen samaan hengelliseen Jumalan valtakuntaan, joka perustuu Yeshuassa paljon paremmille lupauksille ja suurempaan kirkkauteen, sillä Pyhän Hengen armotekoja seuraa taivaalliset siunaukset ja saadaan maistaa sitä hyvää elävää Sanaa, joka jo Mooseksen kautta saaduissa pyhissä kirjoituksissa on meille kaikille kansoille ilmoitettu, samoin profeetoissa ja muissa kirjoituksissa.

HalleluYeshua, sillä Herra on Hyvä Paimen ja armonsa pysyy liitossaan pysyville lujana, sillä on uskollinen ja totuudellinen, amen.

• Tietysti Jumalan

tahdon mukainen juutalaisuus Pyhässä Hengessä tunnustaa Yeshuan (Jeesuksen) Herraksi ja Jumalaksi, sillä on luvattu Poika, jolla on kaikki valta, jotta häntä kunnioitettaisiin ja kumarrettaisiin niinkuin Isääkin, lisäksi Isä on Pojassa, eikä ole mitään muuta yhteyttä todellisen Jumalan ja Luojan yhteyteen.

Kaikki muut kuin Nasaretilainen Yeshua ovat varkaita ja ryöväreitä ja valhemessiaita, amen. Älkää eksykö vaan tulkaa tuntemaan Israelin Pyhä Herra.

• Tämä ei ole omani

korottamista eikä kerskaamista omasta vaan ainoastaan Israelin Pyhästä Herrasta, sillä on hyvä ja on minutkin kurjan syntisen pelastanut tämän maailman turhasta isiltä peritystä elämäntavasta ilman armoaan ja totuuuttaan Aabrahamin Isästä ja Herrasta ja Jumalasta.

• Minulla ei ole
        mieti tätä kirjoitti:

Koko höpötus on kristillistä puhetta.
        Hän koettaa taas olla juutalainen ( mikä kumma tarve joillakin on olla jotain muuta kuin ovat) ja antaa ymmärtää että joku juutalainen muka olisi kirjoitanut tekstin. Jos arjessa joku valehtelisi tuolla tavalla, niin häntä pidettäisiin mieleltään sairaana... tässä tulee miettineeksi yhtä ja toista.

mitään tarvetta koettaa olla juutalainen, vaan Herra Yeshua on minut siihen kutsunut ja asettanut. Teidän tähtenne on jopa noloa olla juutalinen, sillä kiellätte Israelin Pyhän Kuninkaan ja Juutalaisen Mestarin, mutta ymmärrän Jumalan opettaman problematiikan, jossa joudutte piehtaroimaan kieltäessänne ainoan mahdollisen Lunastajan.

Herran Yeshuan siunausta toivon vilpittömin sydämin, mutta teidän tulee itsenne uudistua ja muuttua avuksi Yeshuaa pyytäen ja anoen.

• 20+3

"Mieti tätä"

Kristityt ovat tulossa tiensä päähän, eikä Jeesus ateria enää tunnu kovin valistuneelta vaihtoehdolta.

Keinot ovat lopussa. Ei ole muuta vaihtoehtoa enää kuin esiintyä juutalaisena että vaikuttaisi edes hoikan uskottavalta.

Yakovin tekoja......hän on harrastanut tätä aikaisemminkin.

Ehkä asiasta pitää kertoa laajemmin, monet tuntevat hänet.

• Mieti tätä

Jos hän toimii noin , niin asiasta pitää tietysti kertoa muille, vaikka itse asia on selvä: hän valehtelee tai puhuu harhoja luuullen olevansa sitä mitä sanoo.
        Jos mietitään tarkemmin, niin olisi hyvä jos joku hänen ystävistään kertoisi sen myös Yakovin lääkärille. Jos mies on vähän vanhempi, hänellä saattaa olla mielenterveysongelmia jotka voidaan hoitaa ajoissa. Jos mitään ei tehdä, tilanne saattaa pahentua ja hän mennä yhä syvemmälle harhoihinsa.

• Voi noita järjen

selityksiä ilman Herran Hengen armoa ja totuutta, mutta hyvä että keskustellaan kunhan toisia kunnoitetaan ja lähimmäisen parasta ajatellaan ja siten toimitaan.

• Kiitos naurusta
        Mieti tätä kirjoitti:

Jos hän toimii noin , niin asiasta pitää tietysti kertoa muille, vaikka itse asia on selvä: hän valehtelee tai puhuu harhoja luuullen olevansa sitä mitä sanoo.
        Jos mietitään tarkemmin, niin olisi hyvä jos joku hänen ystävistään kertoisi sen myös Yakovin lääkärille. Jos mies on vähän vanhempi, hänellä saattaa olla mielenterveysongelmia jotka voidaan hoitaa ajoissa. Jos mitään ei tehdä, tilanne saattaa pahentua ja hän mennä yhä syvemmälle harhoihinsa.

jonka saat aikaan näkemykselläsi, vaikka onkin toisaalta surullista kannaltanne. Ole ihan rauhallisella mielellä, sillä minulla on rauha ja ilo ja vanhurskaus Herrassa Yeshuassa ja antamassaan Pyhässä Hengessä. Toivon, että voit sinäkin sitä anoa ja uudistua mieleltäsi, niin voit tulla tuntemaan sen hyvän Jumalan valtakunnan sanoman ja todistuksen ja mielenmuutoksen, joka on ainoastaan Israelin Pyhässä Herrassa, vaikka olemmekin Suomessa, mutta voisimme olla missä tahansa maailman kolkassa ja rukoilla totuuden Hengessä Yeshuan armoliitossa ja Isän Jumalan tahdon mukaan.

Ymmärrän hyvin kuinka ilman Yeshuan Henkeä ei voida ymmärtää näitä hengellisiä Jumalan valtakunnasta, ja silloin esitetään vääriä todistuksia, sinänsä huvittavia, mutta kun noin vakavasävytteistä on kommenttinne niin kehotan teitä kääntymään Israelin Pyhän Herran puoleen, jos teillä nyt on Herraa Sebaotia Kuninkaana, sillä minulla on ja kiitän siitä Luojaa ja Jumalaa ja Herraa, sillä armoliitossaan olen saanut hänet tulla tuntemaan ja todistan teillekin, koska se on tahtonsa ja siten tahtoo minunkin kautta vaikuttaa Pyhässä Hengessä.

Neuvostoliitosta on ikäviä muistoja siitä ymmärtämättömyydestä ja jopa vainosta, jota uudestisyntymättömät voivat omassa tyhmyydessään tehdä Jumalan lapsille ja uudestisyntyneille Yeshuan opetuslapsille, mutta annettakoon kaikki anteeksi, niinkuin teillekin, sillä ette tiedä, miten valheellisesti asianne ymmärrätte ja esitätte.

• mieti tätä
        Kiitos naurusta kirjoitti:

jonka saat aikaan näkemykselläsi, vaikka onkin toisaalta surullista kannaltanne. Ole ihan rauhallisella mielellä, sillä minulla on rauha ja ilo ja vanhurskaus Herrassa Yeshuassa ja antamassaan Pyhässä Hengessä. Toivon, että voit sinäkin sitä anoa ja uudistua mieleltäsi, niin voit tulla tuntemaan sen hyvän Jumalan valtakunnan sanoman ja todistuksen ja mielenmuutoksen, joka on ainoastaan Israelin Pyhässä Herrassa, vaikka olemmekin Suomessa, mutta voisimme olla missä tahansa maailman kolkassa ja rukoilla totuuden Hengessä Yeshuan armoliitossa ja Isän Jumalan tahdon mukaan.

Ymmärrän hyvin kuinka ilman Yeshuan Henkeä ei voida ymmärtää näitä hengellisiä Jumalan valtakunnasta, ja silloin esitetään vääriä todistuksia, sinänsä huvittavia, mutta kun noin vakavasävytteistä on kommenttinne niin kehotan teitä kääntymään Israelin Pyhän Herran puoleen, jos teillä nyt on Herraa Sebaotia Kuninkaana, sillä minulla on ja kiitän siitä Luojaa ja Jumalaa ja Herraa, sillä armoliitossaan olen saanut hänet tulla tuntemaan ja todistan teillekin, koska se on tahtonsa ja siten tahtoo minunkin kautta vaikuttaa Pyhässä Hengessä.

Neuvostoliitosta on ikäviä muistoja siitä ymmärtämättömyydestä ja jopa vainosta, jota uudestisyntymättömät voivat omassa tyhmyydessään tehdä Jumalan lapsille ja uudestisyntyneille Yeshuan opetuslapsille, mutta annettakoon kaikki anteeksi, niinkuin teillekin, sillä ette tiedä, miten valheellisesti asianne ymmärrätte ja esitätte.

Kuten olen monesti jo sanonut, niin sinun itsesi kan nalta on tietysti sama vaikka kuyvottelisit omistavasi puolet m aailmasta ja olevasi Kiinan viimeinen keisari. Näitä mitä haluat jos se antaa sinulle sisältöä elämän.
        Näyttää vain niin typerältä että väität olevasi jotain jota et ole.
        Jos uskot että harmaan kissan näkeminen aamulla ja mustan kissan syöttäminen viilikupista illalla tekee sinusta presidetti Kekkosen niin jokainen tajuaa että sinulla on vakavia mielenterveysongelmia.
        Kun nyt olet saanut jonkun uskon käsityksen mukan luulon olevasi juutalainen niin en oikein tiedä miten tuo megalomaanisuutesi olisi parannettavissa.
        Varo lukemasta aateliskalenteria ettet yht´äkkiä huomaa että olet marsalkka Mannerheim uudelleen Suomen syntyneenä.

• Taas näkemyksesi
        mieti tätä kirjoitti:

Kuten olen monesti jo sanonut, niin sinun itsesi kan nalta on tietysti sama vaikka kuyvottelisit omistavasi puolet m aailmasta ja olevasi Kiinan viimeinen keisari. Näitä mitä haluat jos se antaa sinulle sisältöä elämän.
        Näyttää vain niin typerältä että väität olevasi jotain jota et ole.
        Jos uskot että harmaan kissan näkeminen aamulla ja mustan kissan syöttäminen viilikupista illalla tekee sinusta presidetti Kekkosen niin jokainen tajuaa että sinulla on vakavia mielenterveysongelmia.
        Kun nyt olet saanut jonkun uskon käsityksen mukan luulon olevasi juutalainen niin en oikein tiedä miten tuo megalomaanisuutesi olisi parannettavissa.
        Varo lukemasta aateliskalenteria ettet yht´äkkiä huomaa että olet marsalkka Mannerheim uudelleen Suomen syntyneenä.

saavat aikaan naurua, sillä ovat aivan mielettömiä eivätkä Jumalasta vaan siitä toisesta tämän maailman herrasta, jota myös pimeyden herraksi kutsutaan, sillä esittää mielettömiä valheita vailla minkäänlaista todellisuutta. Siinähän se vaikeus onkin, niinkuin Yeshuallakin maan päällä ollessaan, että uskonnolliset ihmiset uskoivat enemmän toisiaan kuin Israelin Kuningasta, ja näin se on vieläkin. Minä omista uskon Herraan Yeshuaan, ja se minulle hyvin riittää vaikka paljon muutakin on elämässäni, ainakin toissijaisesti, niinkuin hyvä onkin Herran olla ensimmäinä sekä rakkaudessa että Kuninkuudessa ja valtakunnassa. Tietysti myös lähimmäisillä on suuri merkitys, sillä en minäkään tänne ole tullut monologia harrastamaan vaikka jotkut sitä toivookin ja pyrkiikin, mutta todistus Israelin Pyhästä Herrasta on tehtäväni ja sitä teen myös sinun kanssasi, vaikka et voikaan sitä ymmärtää, että voisi olla juutalaisuudesta, mutta Herra itse ei sanaansa ensisijaisesti ja henkilökohtaisesti pakanakansoille vienytkään, oli niin Isän tahdossa niinkuin Israelin Kuninkaalle hyvin sopii, vaikka kiellettäisiin omassa ymmärtämättömyydessä kuulijoiden taholta. Herra sanoi myös profeetoille "puhu heille, kuulkoot tai olkoot kuulematta", ja samaa olen itsekin saanut siinä tahtomisessa ja tekemisessä, minkä vaikuttaa Pyhässä Hengessä. Toivon tietysti kannaltanne että ajallanne uskotte, sillä on ainoa toivonne, tuli sitten kenen tahansa kautta annettuna todistuksena, sillä ei Herra katso ihmiseen vaan kaikille antaa ilman erotusta, kunhan on anomista ja tahtomista, niinkuin minulla ja toivottavasti myös sinulla, että voi armonsa ja totuutensa hyväksyä ja tulla tuntemaan tai sitten hyljätä, sillä siihenkin on jokaiselle mahdollsisuus annettu, mutta ei kelpaa Israelin Pyhälle Herralle, jos tahtoo valtakuntaansa päästä ja perintöosan pyhitetyille saada niinkuin Jaakob sai nimen Israel, ja Eesau hyljättiin, koska myi esikoisuutensa ja piti sen halpana vaikka esikoisena syntyikin.

• Älä kirjoittele soopaa!

Tämä on ensimmäinen kommenttini tähän keskusteluun.

En siis ole muita kommentteja kirjoittanut, joten turha haukkua mua. Olen käyttänyt kaikissa tämän foorumin avauksissa ja kommenteissa tänä vuonna vain omaa nikkiäni.

Heh-heh...
        Joskus kauan sitten pilailin täällä hieman, kun huomasin joidenkin juutalaisten käyttävän multinikkejä. Käytin silloin nikkiä Aharon Cohen ja sain makeat naurut, kun porukka oli heti rähmällään mun edessäni luullen mua juutalaiseksi rabbiksi. Sainpa avioliittotarjouksenkin silloin meiliini ja olisin saanut vaimon lisäksi neljä lasta kylkiäisenä :) Mun kommenttini olivat näet niin Tanakh'iin pohjautuvat, etteivät juutalaiset lukijat huomanneet mitään eroa :)

• Oliko se Diana_...?
        Yakov kirjoitti:

Älä kirjoittele soopaa!

En siis ole muita kommentteja kirjoittanut, joten turha haukkua mua. Olen käyttänyt kaikissa tämän foorumin avauksissa ja kommenteissa tänä vuonna vain omaa nikkiäni.

Heh-heh...
        Joskus kauan sitten pilailin täällä hieman, kun huomasin joidenkin juutalaisten käyttävän multinikkejä. Käytin silloin nikkiä Aharon Cohen ja sain makeat naurut, kun porukka oli heti rähmällään mun edessäni luullen mua juutalaiseksi rabbiksi. Sainpa avioliittotarjouksenkin silloin meiliini ja olisin saanut vaimon lisäksi neljä lasta kylkiäisenä :) Mun kommenttini olivat näet niin Tanakh'iin pohjautuvat, etteivät juutalaiset lukijat huomanneet mitään eroa :)

vaikka eihän asia minulle kuulu :)

• Muistelen kyllä
        Yakov kirjoitti:

Älä kirjoittele soopaa!

Heh-heh...

jonkun kirjoittaneenkin sinun tehneet sopimattomia ehdotuksia, mahtoivatko viitata noihin? Tietysti ymmärrän, ettei kaikkiin juoruihin ja kirjoituksiin kannata uskoa kritiikittömästi, mutta en ole varma oliko se Diana_... vai joku muu, joka sen kirjoitti.

• Tässä hyvä opetus
        Yakov kirjoitti:

Älä kirjoittele soopaa!

Heh-heh...

kahdesta erilaisesta tiestä, viisaasta ja tyhmästä:

´Viisaus on rakentanut talonsa, veistänyt seitsemän pylvästään. Hän on teurastanut teuraansa, sekoittanut viininsä ja kattanut pöytänsä. Hän on myös lähettänyt palvelijattarensa kuuluttamaan kutsua kaupungin kukkuloiden huipuilta: "Jolta puuttuu viisautta, poiketkoon tänne." Ymmärryksen puutteessa olevalle hän sanoo: "Tulkaa, syökää leipääni ja juokaa sekoittamaani viiniä. Hylätkää ymmärryksen puute, niin te saatte elää, ja astukaa viisauden tielle."
        Pilkkaavaa ojentava saa itselleen häpeän ja jumalatonta nuhteleva häpeätahran. Älä varoita pilkkaajaa, ettei hän vihaisi sinua.
        Varoita viisasta, niin hän rakastaa sinua. Anna viisaalle, niin hän yhä viisastuu. Opeta vanhurskasta, niin hän saa lisää oppia. Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. "Minun avullani päiväsi enenevät ja elämäsi vuodet jatkuvat. Jos olet viisas, omaksi hyväksesi olet viisas. Jos olet pilkkaaja, saat sen yksin kestää."

Tyhmyys on irstas nainen, levoton ja kevytmielinen, eikä hän mistään mitään tiedä. Hän istuu talonsa ovella, istuimella kaupungin kummuilla kutsumassa ohikulkijoita, jotka käyvät polkujaan suoraan eteenpäin: "Ymmärrystä vailla oleva poiketkoon tänne." Älyä vailla olevalle hän sanoo: "Varastettu vesi on makeaa, ja salattu leipä maistuu hyvältä." Eikä toinen tiedä, että siellä on haamuja, ja että hänen kutsuttunsa ovat tuonelan syvyydessä.´

(Sananlaskut 9)

Pidetään hyvää huolta vaelluksestamme, ettemme olisi kuin tyhmät neitsyet vaan niinkuin viisaat ja taivaasta annetusta Yeshuan nimessä.

• Muistelen kyllä kirjoitti:

jonkun kirjoittaneenkin sinun tehneet sopimattomia ehdotuksia, mahtoivatko viitata noihin? Tietysti ymmärrän, ettei kaikkiin juoruihin ja kirjoituksiin kannata uskoa kritiikittömästi, mutta en ole varma oliko se Diana_... vai joku muu, joka sen kirjoitti.

En tietenkään kerro, kuka mulle teki avioliittotarjouksen, sillä olen aito Yeshualainen eli gentleman!

Mä en ole tehnyt yhdellekään kirjoittajalle sopimatonta ehdotusta ja vielä vähemmän tekisin sellaista täällä Lain orjuudessa eläville, joten voit jättää tuollaisten valheellisten juorujen kirjoittajat omaan arvoonsa.

Huom! Jos todella olisin tehnyt edes yhden epäasiallisen avioliittoehdotuksen jollekin naiselle täällä, niin siitäpä haloo olisi noussut ja musta olisi tehty vähintäänkin rikosilmoitus, sillä niin "suosittu" mä olen ollut täällä ;=)

• nikkinimillä on se
        Yakov kirjoitti:

En tietenkään kerro, kuka mulle teki avioliittotarjouksen, sillä olen aito Yeshualainen eli gentleman!

Mä en ole tehnyt yhdellekään kirjoittajalle sopimatonta ehdotusta ja vielä vähemmän tekisin sellaista täällä Lain orjuudessa eläville, joten voit jättää tuollaisten valheellisten juorujen kirjoittajat omaan arvoonsa.

Huom! Jos todella olisin tehnyt edes yhden epäasiallisen avioliittoehdotuksen jollekin naiselle täällä, niin siitäpä haloo olisi noussut ja musta olisi tehty vähintäänkin rikosilmoitus, sillä niin "suosittu" mä olen ollut täällä ;=)

hyvä piirre, ettei henkilön todellista henkilöllisyyttä esille tuodakkaan. Tietysti voidaan käyttää myös oikeita nimiä niinkuin Teuvo Suni taitaa tehdä ja onpa tainut esittää ettei nikkejä saisi olleenkaan käyttääkään vaan pelkästään oikeita nimiä.

Oikeastaan sitä avioliittotarjousta ei tehty sinulle vaan sille kuvittelliselle persoonalle, jonka olit luonut. Oliko gentleman, sen tiedät.

• Olet muuten antanut
        Yakov kirjoitti:

minustakin saman todistuksen kuin Diana_... ja muutoinkin paljon hänen kanssaan keskustellut näillä monilla palstoilla, joten on teillä yhteistäkin, niinkuin meillä ihmisillä tietysti on paljonkin.

Ollaan kaikki lähimmäisiä rakastavia ja heidän parastaan ajattelevia gentlemaneja ja myös viisaita daameja, ja parasta todella on kun Herra Yeshua on mielemme uudistanut tekemään lähimmäiselle niinkuin toivotaan itsellemme tehtävän pysyen Jumalan armossa ja totuudessa.

• Juutalaisina on
        Yakov kirjoitti:

meidänkin parasta täyttyä Herra Yeshuan Hengellä, niin että turmeltunut mielemme voi olla ristiinnaulittuna ja jos jostakin tahdomme kerskata niin se olisi ainoastaan Herran Yeshuan hyvyys ja armo ja totuus ja siihen meitä kutsutaankin. Toisaalta on kirjoitettu, että kaikki kerskaaminen on pahasta, joten parasta jättää kerskaamiset pois ja pyrkiä kilvoittelemaan niin että Herran Henki meissä voi saada paljon sijaa siinä ylösnousemuselämässä, jonka vaikuttaa elävän veden ja verensä ja Henkensä voimassa.

Siunausta Yakov kaikessa hengellisessä hyvässä hedelmän kantamisessa Messias Yeshuan nimessä ja Hengessä.

• 19+7

Kristityt ovat kuin kauppiaita jotka yrittävät kaupata öljyä lamppuihin.
      Onneksi vain kymmenestä heimosta tyhmimmät menivät ostamaan sitä.
      Efraim meni Messiaan hääjuhlaan:)
      Matt 25: 1-13

• Väärät todistajat

ovat Herralle kauhistus, mutta itselleen ilman parannusta tuottavat perikadon.

Surullista tuhlausta, mutta Jumalalla on vara vaikka tahtookin jumalattomien saavan Elämän.

• Eli semmosta se oli

Hänelle jäi sentään jotain, mutta teiltä meni koko temppeli, verivelan maata painaessa raskaati, kun vaellus oli kuin kuukautistilasen naisen jäljiltä, varsinkin alkaen farisealeisen lahkon syntyhetkistä eteenpäin.

• Voi niitä, jotka

totuutta vihaavat ja pimeyttä rakastavat, sillä palkkansa näkyy tuomiossa kuolemansa jälkeen. Autuaat ne, jotka Israelin Pyhää Herraa Yeshuaa rakastaa tekemällä tahtoaan ymmärtäen missä ajassa elämme ja Herraamme odotamme, amen.

• 15+3

Jumalan kirousta tässä onkin kannettu ja perikadossa oltu.
      Kiitos vaan uhkauksista.

• Vain Herrassa

Yeshuassa on juutalaisilla ja kaikille ihmisillä toivo ja tulevaisuus ilman erotusta ja tämä on rakkautta sinua kohtaan, että sen sinulle kirjoitan, mutta sinä olet uppiniskainen ja ylpeä etkä tahdo parannusta tehdä. Minä olen saanut Jumalan armosta tehdä parannuksen totuudessa, mutta näin se sinun ja muidenkin osalta, sillä mitään muuta Nimeä eikä Tietä tule eikä anneta, jos tahtoo Elämään ja Jumalan valtakuntaan.

Sinua en tahdon kiittää jälleen väärästä todistuksesta, että sinua uhkailisin tai toisiakaan, sillä ei totuuden esille tuominen ja esilläpitäminen ole uhkailua vaan varoitusta aivan niinkuin profeetatkin Israelissa ovat rakkaudesta lähimmäisiin sitä tehneet. Valitettavasti pimeydessä terveet varoituksetkin voidaan kokea uhkauksiksi ja vaikka miksi, sillä ilman parannusta ihminen luonnostaan vastustaa Pyhän Hengen vaikutustakin, sillä on siinä ilmoituksessa kun ihmiselle tuo etsikkoajassa esille synnin ja vanhurskauden ja tuomion, mutta on Jumalan hyvyyttä, kun vetää parannukseen kuolemassa vaeltajaa ja kuolemaan kulkijaa ilman parannusta ja syntymistä elävän Jumalan lupauksen lapseuteen.

• Tosiasia on myös se

että Jumalan lapseuteen hengellisesti ei voi tulla muutoin kuin Jumalan vetämäänä ja vaikuttamana.

• Tämän totuuden sanon

juutalsille, että minä en tahdo teitä häpäistä vaan todistaa siitä Hyvästä Herrasta Yeshuasta, joka voi tehdät kirkastaa ja siunata, mutta te tahdotte häntä vastustaa ja minua häväistä.

Parempi on näin teille juutalaisille, että ette vastaa minulle mitään vaikka tänne kirjoitankin teille ja kaikille, että uskoisitte ja voisitte myös koetella ja Yeshuan nimessä pyytää, sillä jos on kuollut niinkuin väitette, niin ei tule teille mitään antamaan, mutta jos elää ja pidätte opetustensa niin tulette myös tuntemaan että on Israelin Pyhä Herra ja tahtoo parastanne ja pelastaa synneistänne ja samoin pyhittää valtakunnassaan ja Pyhällä Hengellä uudistaa ja vanhurskauttaa ja hyvää hedelmää kauttanne kantaa.

Älkää olko niinkuin mielettömät vaan niinkuin nöyrät lapset, jotka tahtovat tulla tuntemaan totuuden voiko Yeshua todella nimessään meidät pyhittää ja siten tahtonsa esille valtakunnassaan saattaa, niinkuin tahtoo ja voi, mutta edellyttää teiltä parannusta ja vastaanottamista, eikä ole ihmisiltä vaan elävältä Aabrahamin Isältä ja Herralta ja Jumalalta, amen.

• Toisena totuutena

voin teille kirjoittaa juutalaiset, jotka ette ole Yeshuan opetuslapsia, että minä en kaipaa teidän kirjoituksianne vaikka todistankin Herrasta Yeshuasta, Isä oikealla puolella taivaassa olevasta Kuninkaasta. Minä kaipaan ja tahdon hyvää yksin Mestariltani, en teiltä juutalaisilta enkä myöskään kristityiltä, vaikka tietysti olen kiitollinen Herran Yeshua veljistä ja sisarista ja kaikesta siitä hengellisestä hyvästä mitä myös itse saan anoa itselleni ja toisille kanssa matkaajilleni, silä Isä on rikas antaja jokaiselle Yeshuan opetuslapselle ja ristinsä kantavalle seuraajalleen, amen.

• Kolmaskin todistus

on mielessäni ja kenties Herrani tahtoisi sen minun esittävän, mutta pidän sen omanani, sillä en tahdo nyt sitä esille tuoda. Katsotaan josko myöhemmin.

Herra Yeshua on Hyvä Paimen, joka antoi itsensä, että hänessä meillä voi olla Elämä ja yltäkylläisyys, eikä meidän tarvitse ihmisissä roikkua eikä toisia mielistellä eikä myöskään pelätä, sillä Herralla Yeshualla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, vaikka antaakin myös pahojen pahojaan tehdä ja huonojen huonoja hedelmiä esilä pitää ja samoin vaikuttaa hyvää hedelmää hyvistä puistaan, jotka ovat tahtoneet itsensä puhdistusttaa armoliitossaan ja veressään ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä.

• HalleluYeshua!

Herra on hyvä ja armonsa pysyy iankaikkisesti. Autuaat ne juutalaiset, jotka panevat turvansa ja toivonsa Israelin Pyhään Herraan Yeshuaan, amen.

• no etkä ole

leikattuu

• Sydämmeni olen

tahtonut Herran Yeshuan Hengen leikata, niin että voin rakastaa Israelin Pyhää Herraa niinkuin on meille käskynsä antanut myös kaikesta sielustamme ja mielestämme osoittaa sitä hyvää mitä on meille runsaasti osoittanut ennenkaikkea antamalla itsensä ristiinnaulittavaksi Golgatalla, sillä ilman sitä eläisimme edelleen synneissämme ja samoin lähetti Pyhän Hengen taivaasta noustuaan Isän oikealle puolelle taivaassa, että voisimme saada ympärileikkauksen siihen hengelliseen juutalaisuuteen, johon myös lihassa ympärileikattuja juutalaisia totuudellisesti kutsuu ja tahtoo runsaasti suoda anteeksiantamusta ja vanhurskautta ja pyhitystä hengellisen hyvän hedelmän tuottamiseksi ja Jumalalle kiitokseksi, niinkuin hyvin sopii kutsutuille ja valituille juutalaisille Israelissa ja kaikissa kansoissa Totuuden Hengessä.

• vanha ja vakaa

Tuokin itämainen lässytys on aivopesty suomalaisiin miekan voimalla. Jos jeesus olisi elänyt Turun seuduilla 1400 luvulla hän ei olisi päästänyt ruotsalaisia piispoja asemiehineen rantautumaan maahamme ja käännyttämään suomalaisia tähän itämaiseen taikauskoon.
      Joka ei kääntynyt tapettiin tai muurattiin elävältä kirkon kivijalkaan.

• Vapaus on sinullakin

ilman miekan uhkaa pyrkiä syntymään Jumalasta etsiessäsi Jumalan valtakuntaa.

Se, että historiassa tai nykyisyydessä tai tulevaisuudessa tehdään väärin kristillisten tai muiden uskontojen toimesta ei tee tietenkää tyhjäksi Herran Yeshuan totuudellista ja uskollista toimintaa ja juuri sitä kannattaa itse kunkin anoa vanhurskaudekseen ja valtakuntansa armon saamiseksi omassa sielussa ja kaikessa siinä, minkä Herra suo jokaiselle häntä lähestyvälle ja hyvää tahtovalle, sillä Herralla on hyvät ajatukset meitä kohtaan ja taivaassa iloitaan jokaisesta ihmisestä, joka tekee parannuksen ja tahtoaan niinkuin on opetettu Yeshuan ja opetuslastensa toimesta Raamatussa.

Älä anna minkään muuttaa sitä todellistuutta, joka sinullakin voi olla, jos sitä tahdot Jumalan valtakunnan suhteen omassa elämässäsi.

• Yeshuan suun miekan

kautta sinutkin tullaan kerran tutkimaan ja hyvä jos annat sen Herran tehdä eläessäsi maan päällä, niin että voit syntyä veljekseen taivaallisesta vedestä ja Hengestä, amen.

• 2+19

Et ymmärrä 'sana' hengellisesti.....

Henkisyys ei ole hurmoksellisuutta, ihminen ei voi elää jatkuvassa hurmoksessa, hokien mitään sanomattomia lauseita.

Se on sama kuin uppoamista hulluuteen.

• suuresti huvittunut

aikas....villiä kirjoitusta.ei kovin juutalainen tapa puhua.vain aitohelluntailainen tai muihin nk vapaisiin suuntauksiin kuuluva käyttää tuon kaltaista retoriikkaa.
      vaihtoehdot on joko että kirjoittaja on juutalaislähetystä tekevä gojim tai jostakin kommunistivaltiosta muuttanut entinen ateistijuutalainen.
      ainoa tietämys juutalaisuudesta rajoittuu nk vanhaan testamenttiin. jota ryydittää pakkomielteinen tarve jankuttaa yksiä ja samoja käännytyssanoja.
      jokainen juutalainen huomaa ettei kyseinen henkil ole koskaan kuulunut am israeliin. ja tapa käsitellä asioita ei ole edes nk messiaanisten kaltainen.

ohessa avainkohtia.

a.\mitään tarvetta koettaa olla juutalainen, vaan Herra Yeshua on minut siihen kutsunut ja asettanut. Teidän tähtenne on jopa noloa olla juutalinen, sillä kiellätte Israelin Pyhän Kuninkaan ja Juutalaisen Mestarin\

b.juutalainen hengeltäni, jopa enemmän kuin sinä, sillä vain Yeshuan tunnustavat ja uudestisyntyneet elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä voivat päästä syömään hääateriallaan Aabrahamin ja muiden pyhien kanssa.

c.tahdon mukainen juutalaisuus Pyhässä Hengessä

d.tahtonut Herran Yeshuan Hengen leikata, niin että voin rakastaa Israelin Pyhää Herraa niinkuin on meille käskynsä antanut myös kaikesta sielustamme ja mielestämme

ts. kyseessä oleva herrasmies ei ole koskaan ollut juutalainen,
      herrasmiehelle juutalaisuus kristillisessä Hengessä riittää.mutta silti hänellä ei ole mitään tarvetta koettaa olla juutalainen, mutta silti on juutalainen hengeltä, jopa enemmän kuin itse juutalaiset koska Yesh mies on juutalaiseksi kutsunut ja asettanut.
      oheiseen asettamiseen ei tarvita ympärileikkausta ts liiton merkkiä fyysisellä tasolla vaan jonkinlainen Yesh miehen Hengen suorittama leikkaus on tehnyt juutalaiseksi vaikkei haluaisikaan olla juutalainen ja kyseisen henkisen kirurgian ansiosta kykenee rakastamaan Israelin Pyhää Herraa.
      olen kyllä sanaton sotkuisen saarnamiehen selitysten vuoksi.

• Oleellista ei ole

alkuunkaan tuntea ketään muuta kuin Nasaretilainen Yeshua ristiinnaulittuna ja kuolleena ja kuolleista ylösnousseena ja taivaassa Isän oikealla puolella olevana ja sieltä tuomitsemaan tulevana Israelin Pyhänä Herrana.

Pyhä Henki osoittaa jokaiselle opetuslapselleen synnin ja vanhurskauden ja tuomion, mutta antaa ilon ja rauhan ja vanhurskauden, joten avuksemme pyytäkäämme Israelin Pyhää Herraa Yeshuaa nimessään ja vanhurskautukaamme Vapahtajamme ja lähimmäistemme rakastamiseen niinkuin on opetettu.

Nämä Jumalan valtakunnan asiat eivät muutu, mutta maailmassa arvot muuttuvat ja pahin on edessä, mutta sen jälkeen myös Jumalan valtakunta on valituille tulossa ja siihen minua ja meitä kaikkia kutsutaan ja sen mukaan kannattaa jokaisen ojentautua ja mieleltämme saamme muuttua Herra Yeshuan opetuksen mukaan.

HalleluYeshua!

• mä***

Minäkin olin hieman huvittunut lukiessani tämän niin kovin juutalaisen kirjoituksia.
        Ehkei liene hänellä olevan ymmärtämystä, että juutalaiseksi hänen tulisi olla ympärileikattu lihassa(kin).

Apostoli Shaulin sanoin kuitenkin laitan tähän kommentin juutalaisuudesta: "Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä Tooraa noudatat; mutta jos olet Tooran rikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi".

• suuresti huvittunut
        mä*** kirjoitti:

Minäkin olin hieman huvittunut lukiessani tämän niin kovin juutalaisen kirjoituksia.
        Ehkei liene hänellä olevan ymmärtämystä, että juutalaiseksi hänen tulisi olla ympärileikattu lihassa(kin).

Apostoli Shaulin sanoin kuitenkin laitan tähän kommentin juutalaisuudesta: "Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä Tooraa noudatat; mutta jos olet Tooran rikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi".

itse voin rehellisesti sanoa olevani sekulaari kirkosta eronnut savolainen kuopiosta.
        en ole juutalainen.enkä aio tulla juutalaiseksi aion pysyä sekulaarina savolaisena joka ottaa asioista selvää.ja perkaa antisemitismin tunkion huolella.
        huolestuttaa ,huolestuttaa....jos israelin nk ystävät ovat tuollaisia pyyteellisiä luihuja joiden latentti antisemitismi roihahtaa liekkeihin heti,kun juutalaiiset hyvin viisaasti osoittavat ovea mokomille sekopäille,niin ei oikein hyvää kuulu...mihin kummaan te tarvitsette irania jos nk frendit on tuota kaliiberia.
        onneksi meillä sekulaareilla on yhteistä israelilaisten kanssa urheilun,kulttuurin ja musiikin saralla, joten varauksetonta ystävyyttä on.
        astral projection ja imi lichtenfeld on tehneet kummia.
        en vaivaudu israelin ystävyysseuroihin koska ne on juuri noiden saarnamiesten omia juttuja.

• suuresti huvittunut
        Oleellista ei ole kirjoitti:

alkuunkaan tuntea ketään muuta kuin Nasaretilainen Yeshua ristiinnaulittuna ja kuolleena ja kuolleista ylösnousseena ja taivaassa Isän oikealla puolella olevana ja sieltä tuomitsemaan tulevana Israelin Pyhänä Herrana.

Pyhä Henki osoittaa jokaiselle opetuslapselleen synnin ja vanhurskauden ja tuomion, mutta antaa ilon ja rauhan ja vanhurskauden, joten avuksemme pyytäkäämme Israelin Pyhää Herraa Yeshuaa nimessään ja vanhurskautukaamme Vapahtajamme ja lähimmäistemme rakastamiseen niinkuin on opetettu.

Nämä Jumalan valtakunnan asiat eivät muutu, mutta maailmassa arvot muuttuvat ja pahin on edessä, mutta sen jälkeen myös Jumalan valtakunta on valituille tulossa ja siihen minua ja meitä kaikkia kutsutaan ja sen mukaan kannattaa jokaisen ojentautua ja mieleltämme saamme muuttua Herra Yeshuan opetuksen mukaan.

HalleluYeshua!

Pyhä Henki ukkelin vastaus oli kutakuinkin samaa tasoa kuin niuvanniemen mielisairaalan kriisiosastolla.siis hospoto hospoti halleluja yeshu yeshu ota ota lunastus lunastus karitsa karitsa lunastus lunastus daavitti daavitti ts ei tolkkua niinkuin ollenkaan,. huomenna sitten ylistyskokoukseen kehumaan kuinka taas julisti juutalaisille riemusanomaa.
        tosi riemun juutalaiset takuulla savatkin yksi lensi yli käenpesän ja k pax tulee mieleen. setä ,hanki ihan oikeesti itselles elämä.
        siis oikee elämä ei sitä massapsykoosia kuopion elim temppelin konttailioiden ja kaatujien malliin...

• huvit ne on
        suuresti huvittunut kirjoitti:

Pyhä Henki ukkelin vastaus oli kutakuinkin samaa tasoa kuin niuvanniemen mielisairaalan kriisiosastolla.siis hospoto hospoti halleluja yeshu yeshu ota ota lunastus lunastus karitsa karitsa lunastus lunastus daavitti daavitti ts ei tolkkua niinkuin ollenkaan,. huomenna sitten ylistyskokoukseen kehumaan kuinka taas julisti juutalaisille riemusanomaa.
        tosi riemun juutalaiset takuulla savatkin yksi lensi yli käenpesän ja k pax tulee mieleen. setä ,hanki ihan oikeesti itselles elämä.
        siis oikee elämä ei sitä massapsykoosia kuopion elim temppelin konttailioiden ja kaatujien malliin...

sinullakin, mutta tulevaisuudessa näet miten olet elämäsi rakentanut.

• sinulle sopii hyvin
        suuresti huvittunut kirjoitti:

itse voin rehellisesti sanoa olevani sekulaari kirkosta eronnut savolainen kuopiosta.
        en ole juutalainen.enkä aio tulla juutalaiseksi aion pysyä sekulaarina savolaisena joka ottaa asioista selvää.ja perkaa antisemitismin tunkion huolella.
        huolestuttaa ,huolestuttaa....jos israelin nk ystävät ovat tuollaisia pyyteellisiä luihuja joiden latentti antisemitismi roihahtaa liekkeihin heti,kun juutalaiiset hyvin viisaasti osoittavat ovea mokomille sekopäille,niin ei oikein hyvää kuulu...mihin kummaan te tarvitsette irania jos nk frendit on tuota kaliiberia.
        onneksi meillä sekulaareilla on yhteistä israelilaisten kanssa urheilun,kulttuurin ja musiikin saralla, joten varauksetonta ystävyyttä on.
        astral projection ja imi lichtenfeld on tehneet kummia.
        en vaivaudu israelin ystävyysseuroihin koska ne on juuri noiden saarnamiesten omia juttuja.

sielulliset ilman hengellistä, vaikka tietysti olisi sinunkin sielun kannalta hengellinen Messias Yeshuan (Jeesuksen) nimessä ja Hengessä.

Toivon siunausta vaelluksellesi, että saat kokea Jumalan armon ja totuuden valtakunnassaan.

• 1+3

Paljon sanoja tyhjästä.

• Kuningas Yeshua

on Elämän ja Kirkkauden Herra, samoin saamme opetuslapsenaan toivomme armoonsa laittaa ja esillä Mestariamme pitää ja myös opetuksiaan.

Herra on hyvä ja armonsa pysyy aikakaudesta aikakauteen.

• kikki hiiri

haista vittu.
      terv kikki hiiri

• 4+17

ICXC ei ole JHWH....

• Herra Yeshua on YHWH

sillä ei ole mitään muuta Totuudellista Elämän Tietä kuin Nasaretilainen Yeshua, amen.

Ihminen voi ymmärtää mitä ihmisessä on mutta ei voi ymmärtää Isää ja Poikaa ja Pyhää Henkeä, niinkuin Herra Sebaot on Pyhä, Pyhä, Pyhä, kuin sen Jumalan armon mukaan, joka on Yeshuan nimessä Herran Pyhässä Hengessä, amen.

Kuinka ihanaa on kun veli veljen löytää, amen.

• voi nolo

apukoulussa ei opetettu uskonnon historiaa ja lahkon saarnaamiskurssi taitaa jalkauttaa turhan aikaisin.
      edes kristityt ei noin mielenvikaisia kuuntele saati juutalaiset....

• sinuakin kutsutaan

vanhurskaaseen mielenmuutokseen niin ei tarvitse tämän maailman kierolla mittapuulla arvioida asioita. Vain Yeshua voi sinut pelastaa, niinkuin jokaisen, mutta edellyttää sitä mielenmuutosta ja pyhitystä.

Herran Yeshuan nimessä Jumalan armoa ja totuutta elämääsi.

• mansfeld

et voi olla juutalainen jos uskot jeesukseen. piste.

• Tietysti Jumalan

tahdon mukaiset juutalaiset uskovat Kuninkaaseensa, joka on taivaassa valtaistuimellaan ja tulee sieltä valtakuntansa tuomaan ja hääateriansa valmistaa ja kutsuu ja valitsee omansa ja enkeliensä kautta kokoaa neljältä ilmansuunnalta kun ajallaan tulee.

Paljon on kerrottu myös noista vuosista ennen Herran Yeshuan paluuta ja autuaat ne, jotka saavat armon ja rukouksen Hengen öljyn astioihin voimaksi ja rakkaudeksi.

HalleluYeshua!

Amen!

• Jisreel

Ei juutalaisuus määrity uskonnollisen mielipiteen eikä poliittisen kannan mukaan, ja piste.

• Jisreel kirjoitti:

Ei juutalaisuus määrity uskonnollisen mielipiteen eikä poliittisen kannan mukaan, ja piste.

"Ei juutalaisuus määrity uskonnollisen mielipiteen eikä poliittisen kannan mukaan, ja piste."

Ai, voiko hindujumaliin uskova olla juutalainen?

• Oleellista ihmisille
        Jisreel kirjoitti:

ei ole juutalaisuus vaan uskoa Juutalaisten Kuninkaaseen Herraan Yeshuaan, sillä vain Jumalan ainosyntyisessä Pojassa on pääsy Jumalan Valtakuntaa eli Taivaalliseen Siioniin eli Uuteen Jerusalemiin eli Yeshuan hallitsemaan Paratiisiin.

Tietysti juutalaisuudella on aivan keskeinen sija näissä pyhissä asioissa, sillä on kaiken pyhän tuonut kauttaan ja pelastusmahdollisuus kaikilla ihmisillä on ainoastaan Israelin Pyhässä Herrassa Yeshuassa.

Voi juutalaisia, jotka eivät tahdo tuntea Jumalan Lunastajaa eli Nasaretilaista Yeshuaa, sillä aivan turhaa ilman tulevaisuuden toivoa on Jumalan palveluksensa ilman Herran Henkeä, sillä vain siinä on Jumalan valtakunnan ja juutalaisuuden keskeinen polttopiste. Ei kukaan juutalainen voi tuntea Israelin Herraa ja Jumalaa ilman Yeshuaa, koska Poika on Jumalan Elävä Sana, amen.

Autuaita ovat juutalaiset, jotka ovat saaneet tuntea Israelin Pyhän Kuninkaan niinkuin Aabraham ja Iisak ja Jaakob ja sukukuntansa jälkeiläiset ja kaikki ihmiset, sillä ei ole mitään muuta tietä Jumalan Paratiisiin, amen.

HalleluYeshua!

• Maailman Luojan
        shadowself kirjoitti:

"Ei juutalaisuus määrity uskonnollisen mielipiteen eikä poliittisen kannan mukaan, ja piste."

tahdon mukainen juutalaisuus voi olla vain Israelin Pyhässä Herrassa Yeshuassa, amen.

HalleluYeshua!

Kaiken muunlainen juutalaisuus voi olla sitten mitä tahansa muuta, sillä ei vie Jumalan valtakuntaan. Tästähän profeetat ovat Jumalan Hengen vaikutuksesta varottaneet ja parannusta julistaneet uskonnollisille, mutta sydämeltään ympärileikaamattomille.

• Oleellista ihmisille kirjoitti:

ei ole juutalaisuus vaan uskoa Juutalaisten Kuninkaaseen Herraan Yeshuaan, sillä vain Jumalan ainosyntyisessä Pojassa on pääsy Jumalan Valtakuntaa eli Taivaalliseen Siioniin eli Uuteen Jerusalemiin eli Yeshuan hallitsemaan Paratiisiin.

Tietysti juutalaisuudella on aivan keskeinen sija näissä pyhissä asioissa, sillä on kaiken pyhän tuonut kauttaan ja pelastusmahdollisuus kaikilla ihmisillä on ainoastaan Israelin Pyhässä Herrassa Yeshuassa.

Voi juutalaisia, jotka eivät tahdo tuntea Jumalan Lunastajaa eli Nasaretilaista Yeshuaa, sillä aivan turhaa ilman tulevaisuuden toivoa on Jumalan palveluksensa ilman Herran Henkeä, sillä vain siinä on Jumalan valtakunnan ja juutalaisuuden keskeinen polttopiste. Ei kukaan juutalainen voi tuntea Israelin Herraa ja Jumalaa ilman Yeshuaa, koska Poika on Jumalan Elävä Sana, amen.

Autuaita ovat juutalaiset, jotka ovat saaneet tuntea Israelin Pyhän Kuninkaan niinkuin Aabraham ja Iisak ja Jaakob ja sukukuntansa jälkeiläiset ja kaikki ihmiset, sillä ei ole mitään muuta tietä Jumalan Paratiisiin, amen.

HalleluYeshua!

Juutalaiset palvelevat vain yhtä Herraa ja se heidän ainoa Herransa on itse Jumala, ei ole muita. Juutalaiset ovat luvanneet palvella vain Jumalaa ja myös tulevat pysymään uskollisina Herrallaan aikojen loppuun asti. He eivät etsi Herran palkkiota vaan palvelevat Jumalaansa ehdoitta.

Vain harhaan johdettu uskoisi Yeshuaan Messiaana ja ylistäisi tätä Jumalan sijaan. Vain harhaoppinen kumartaisi Jeesusta. Jumala ei koskaan pyytäisi kansaansa kumartamaan jotakuta muuta itsensä yli.

• Yeshua on Herra ja
        shadowself kirjoitti:

Juutalaiset palvelevat vain yhtä Herraa ja se heidän ainoa Herransa on itse Jumala, ei ole muita. Juutalaiset ovat luvanneet palvella vain Jumalaa ja myös tulevat pysymään uskollisina Herrallaan aikojen loppuun asti. He eivät etsi Herran palkkiota vaan palvelevat Jumalaansa ehdoitta.

Vain harhaan johdettu uskoisi Yeshuaan Messiaana ja ylistäisi tätä Jumalan sijaan. Vain harhaoppinen kumartaisi Jeesusta. Jumala ei koskaan pyytäisi kansaansa kumartamaan jotakuta muuta itsensä yli.

Isän Jumalan lapseuteen syntyneet hengelliset juutalaiset palvelevat Herraa Yeshuaa, joka on Yksi, amen.

Ei voi olla eikä tulla ketään muuta Herraa kuin Nasaretilainen Yeshua totuudellisesti, sillä tuli ja meni takaisin taivaaseen, mistä tulikin.

Hänen valtakuntansa ei ollut täällä maan päällä vaan taivaassa ja on edelleen mutta tulee laskeutumaan tuhatvuotiseksi valtakunnaksi uuteen maahan, joka on tulessa poltettu ja uudistettu ja silloin on Yeshua Herrana ja Jumalana ja Valkeutena.

Autuaat ne, jotka tahtovat Yeshuan Kuninkaakseen, sillä toiveensa toteutuu ja tulevaisuutensa on autuaallinen, mutta edellyttää nöyrtymistä alaisuuteensa ja veljeyteensä ja ystävyyteensä.

Herra Yeshua tuli omiensa tykö, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan kansakuntana, vaikka tietysti myös pelastunut jäännös oli kaikki juutalaisia ennenkuin sanoma levisi ja vastaanotettiin myös pakanakansoissa alkaen Korneliuksesta.

Nämä asiat ovat juuri niinkuin ne on kirjoitettu koko Raamatussa ja Pyhä Henki antaa ymmärryksen ja Jumalan elävän lapseuden ja hengellisen juutalaisuuden.

Harhaoppiset eivät ottaneet Yeshuaa Kuninkaakseen, sillä vihaavat totuutta.

• Maailman Luojan kirjoitti:

tahdon mukainen juutalaisuus voi olla vain Israelin Pyhässä Herrassa Yeshuassa, amen.

HalleluYeshua!

Kaiken muunlainen juutalaisuus voi olla sitten mitä tahansa muuta, sillä ei vie Jumalan valtakuntaan. Tästähän profeetat ovat Jumalan Hengen vaikutuksesta varottaneet ja parannusta julistaneet uskonnollisille, mutta sydämeltään ympärileikaamattomille.

Se ei ole Jumalan palvelija joka itsekkäästi tavoittelee Jumalan palkkiota. Vain se joka vannoo ehdotonta uskollisuutta ja tottelevaisuutta Jumalalle kelpaa Herran palvelijaksi. Lupaukset pelastuksesta ovat vääriä, sillä ne houkuttelevat puoleensa vain oikotietä etsiviä, itsekkäitä ihmisiä jotka palvelevat Jumalaa vain oman etunsa nimissä ja kääntävät selkänsä Herralleen heti kun se ei heitä enää itseään hyödytä.

Kunnia kuuluu yksin Jumalalle, ei kenellekään muulle, Yeshua on pelkkä valhe, koettelemus jolle Jumalan todellisen palvelijan tulee kääntää selkänsä.

• Yeshua on Herra ja kirjoitti:

Isän Jumalan lapseuteen syntyneet hengelliset juutalaiset palvelevat Herraa Yeshuaa, joka on Yksi, amen.

Ei voi olla eikä tulla ketään muuta Herraa kuin Nasaretilainen Yeshua totuudellisesti, sillä tuli ja meni takaisin taivaaseen, mistä tulikin.

Hänen valtakuntansa ei ollut täällä maan päällä vaan taivaassa ja on edelleen mutta tulee laskeutumaan tuhatvuotiseksi valtakunnaksi uuteen maahan, joka on tulessa poltettu ja uudistettu ja silloin on Yeshua Herrana ja Jumalana ja Valkeutena.

Autuaat ne, jotka tahtovat Yeshuan Kuninkaakseen, sillä toiveensa toteutuu ja tulevaisuutensa on autuaallinen, mutta edellyttää nöyrtymistä alaisuuteensa ja veljeyteensä ja ystävyyteensä.

Herra Yeshua tuli omiensa tykö, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan kansakuntana, vaikka tietysti myös pelastunut jäännös oli kaikki juutalaisia ennenkuin sanoma levisi ja vastaanotettiin myös pakanakansoissa alkaen Korneliuksesta.

Nämä asiat ovat juuri niinkuin ne on kirjoitettu koko Raamatussa ja Pyhä Henki antaa ymmärryksen ja Jumalan elävän lapseuden ja hengellisen juutalaisuuden.

Harhaoppiset eivät ottaneet Yeshuaa Kuninkaakseen, sillä vihaavat totuutta.

Yeshua on valheen lapsi jonka heikkomieliset, Jumalastaan eksyneet ottivat kuninkaakseen koska vihasivat totuutta, vihasivat totuuden Jumalaa.

Uusi Testamentti vääristelee Jumalan alkuperäistä ilmoitusta ja mitä pahinta, se pilkkaa Israelin kanssa tehtyä sopimusta. Todellinen Pyhä Henki antaa tämän ymmärryksen, vain valheen ja eksytyksen henki saa ihmisen tuntemaan toisin. Vanha liitto on edelleenkin voimassa, puheet uudesta liitosta ovat törkeää Jumalan ja tämän palvelijan pilkkaa.

• Rakastat valhetta
        shadowself kirjoitti:

Yeshua on valheen lapsi jonka heikkomieliset, Jumalastaan eksyneet ottivat kuninkaakseen koska vihasivat totuutta, vihasivat totuuden Jumalaa.

Uusi Testamentti vääristelee Jumalan alkuperäistä ilmoitusta ja mitä pahinta, se pilkkaa Israelin kanssa tehtyä sopimusta. Todellinen Pyhä Henki antaa tämän ymmärryksen, vain valheen ja eksytyksen henki saa ihmisen tuntemaan toisin. Vanha liitto on edelleenkin voimassa, puheet uudesta liitosta ovat törkeää Jumalan ja tämän palvelijan pilkkaa.

ja vihaat totuutta niinkuin osoitat sen kirjoittaessasi luopumusta Israelin Pyhästä Herrasta. Näin myös Herraan loukkaannuttiin niinkuin on kirjoitettu Loukkauksen Kalliosta, mutta ethän sinä sitä pysty ymmärtämään, sillä vain Yeshua voi antaa taivaallisen ymmärryksen ja elävän sydämen uskon ja rakkauden ja totuuden, sillä on sen kaiken hyvän hengellisen alkaja ja ylläpitäjä.

Toivon, että voit kuitenkin vielä tehdä mielenmuutoksen, niin että syntisi anteeksi annettaisiin ja voisit kiittää ja kunnioittaa Israelin Pyhää Herraa Yeshuaa, sillä on sinunkin ainoa toivosi Jumalan antamaan elävää lapseuteen ja pappeuteen.

• Rakastat valhetta kirjoitti:

ja vihaat totuutta niinkuin osoitat sen kirjoittaessasi luopumusta Israelin Pyhästä Herrasta. Näin myös Herraan loukkaannuttiin niinkuin on kirjoitettu Loukkauksen Kalliosta, mutta ethän sinä sitä pysty ymmärtämään, sillä vain Yeshua voi antaa taivaallisen ymmärryksen ja elävän sydämen uskon ja rakkauden ja totuuden, sillä on sen kaiken hyvän hengellisen alkaja ja ylläpitäjä.

Toivon, että voit kuitenkin vielä tehdä mielenmuutoksen, niin että syntisi anteeksi annettaisiin ja voisit kiittää ja kunnioittaa Israelin Pyhää Herraa Yeshuaa, sillä on sinunkin ainoa toivosi Jumalan antamaan elävää lapseuteen ja pappeuteen.

Kerro edes yksi syy miksi oikeuden juutalaisten tulisi luottaa saarnaasi? Anna yksikin syy minkä perusteella Jumalan palvelija voisi luottaan sinun olevan totuuden tiellä, sen sijaan että edustaisit pelkkiä valheita.

Lisäksi puhetyylisi paljastaa paljon. Olet selvästi jonkinlaisen pahan hengen vallassa. Puheessasi ei näy Jumalan nöyrä palvelija vaan kerskaileva vääryyden henki.

• Jisreel
        shadowself kirjoitti:

Tottakai voi olla tai vaikka ateisti

• Pitämällä Yeshuan
        shadowself kirjoitti:

Kerro edes yksi syy miksi oikeuden juutalaisten tulisi luottaa saarnaasi? Anna yksikin syy minkä perusteella Jumalan palvelija voisi luottaan sinun olevan totuuden tiellä, sen sijaan että edustaisit pelkkiä valheita.

Lisäksi puhetyylisi paljastaa paljon. Olet selvästi jonkinlaisen pahan hengen vallassa. Puheessasi ei näy Jumalan nöyrä palvelija vaan kerskaileva vääryyden henki.

antaman opetuksen tulee jokainen juutalainen tietämään ja tuntemaan että Yeshua on Ylösnoussut Herra ja Jumalan Poika.

Nöyryys Jumalan edessä on hänen tahtonsa tekemistä ja siten hänen rakastamista, se ei ole ihmisten edessä nöyristelyä tai mielistelyä.

Tietysti kunnioitan lähimmäisiä mutta en heidän valheita tai väärää mielenlaatua, sillä juuri niistä Messias Yeshua tahtoo jokaisen vapauttaa vanhurskauteensa ja pyhitykseen.

• käsityksesi koskee
        Jisreel kirjoitti:

Tottakai voi olla tai vaikka ateisti

vain Jumalan tahdon vastaista juutalaista, sillä sydämeltään ympärileikattu vaeltaa uskon kuuliaisuudessa Mestari Yeshuaa kohtaan.

• Se on Jumalan lapsi
        shadowself kirjoitti:

Se ei ole Jumalan palvelija joka itsekkäästi tavoittelee Jumalan palkkiota. Vain se joka vannoo ehdotonta uskollisuutta ja tottelevaisuutta Jumalalle kelpaa Herran palvelijaksi. Lupaukset pelastuksesta ovat vääriä, sillä ne houkuttelevat puoleensa vain oikotietä etsiviä, itsekkäitä ihmisiä jotka palvelevat Jumalaa vain oman etunsa nimissä ja kääntävät selkänsä Herralleen heti kun se ei heitä enää itseään hyödytä.

Kunnia kuuluu yksin Jumalalle, ei kenellekään muulle, Yeshua on pelkkä valhe, koettelemus jolle Jumalan todellisen palvelijan tulee kääntää selkänsä.

joka on kutsuttu Yeshuan armoliittoon ja saa armossaan ja totuudessaan todistaa sydämen uskostaan Pelastuksen Kallioon ja samoin kaiken hengellisen hyvän antajaan lupauksiensa mukaan ja uudistaa ja kasvattaa ja opettaa ja pyhittää kaikkeen totuuteen ja valtakuntaansa valitunsa noutaa kun saapuu, vaikka sitä ennen voi matkamme jo täältä lähteä, jos siihen meidät arvollisiksi katsotaan kärsimään Jumalan valtakunnan tähden, sillä ei enää kauan ja pedon merkki ja pedon kuva tulee ja yö saavuttaa kaikki maan päällä asuvaiset.

Jokaisen kannattaa etsiä tänään Jumalan valtakuntaa anomalla elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa ravitsemalla itseään Jumalan elävällä sanalla Yeshuan (Jeesuksen) nimessä ja uudestisyntyä lupauksen lapseuteen armoliitossaan, siinä Uudessa Mooseksen kautta saadun lakiliiton jälkeisessä, sillä sen mukaan kaikki ovat ihmisinä syntiä tehneet ja tarvitsevat Yeshuan veren lunastusta ja samoin mielelleen uudistusta, amen.

Herra Yeshua on Hyvä Paimen, joka paimentaa omat lampaansa valtakuntaansa niin Israelista kuin Suomesta ja samoin kaikista kansakunnista ja ajallaan valittunsa kokoaa neljästä ilmansuunnasta ja öljy astioissa tarvitaan, joten kaikkien kannattaa tutustua jokaisen ihmisen elämän tarkoitukseen ja merkitykseen koko maailmankaikkeuden Luojan antaman Raamatun kautta Yeshuan (Jeesuksen) nimessä ja Hengessä, amen.

• Jisreel
        käsityksesi koskee kirjoitti:

vain Jumalan tahdon vastaista juutalaista, sillä sydämeltään ympärileikattu vaeltaa uskon kuuliaisuudessa Mestari Yeshuaa kohtaan.

Eskimon lapsi on eskimo.
        Tamilin lapsi on tamili.
        Hausan lapsi on hausa.
        Juutalaisen lapsi on juutalainen.

Yksinkertaista eikö totta.

• Totta kansallisuuden
        Jisreel kirjoitti:

Eskimon lapsi on eskimo.
        Tamilin lapsi on tamili.
        Hausan lapsi on hausa.
        Juutalaisen lapsi on juutalainen.

Yksinkertaista eikö totta.

suhteen, mutta elävän Jumalan lapseksi synnytään elävästä vedestä eli Herran Yeshuan elävästä Sanasta ja Pyhästä Hengestä eli Jumalan maan päälle lähettämästä Opettajasta ja Puolustajasta.

Juutalaiseksi synnytään Herran Yeshuan opetuslapseuteen.

Yksinkertaista ja totta, amen.

HalleluYeshua!

• Jisreel
        Totta kansallisuuden kirjoitti:

suhteen, mutta elävän Jumalan lapseksi synnytään elävästä vedestä eli Herran Yeshuan elävästä Sanasta ja Pyhästä Hengestä eli Jumalan maan päälle lähettämästä Opettajasta ja Puolustajasta.

Juutalaiseksi synnytään Herran Yeshuan opetuslapseuteen.

Yksinkertaista ja totta, amen.

HalleluYeshua!

Sekoitat keskenään kaksi eri asiaa.
        Juutalainen on aina juutalainen eikä se riipu siitä mihin uskoo. Sitten taas uudestisyntynyt on uudestisyntynyt oli hän geeneiltään vaikka hottentotti. Ei ihminen siinnä muutu sen juutalaisemmaksi kuin mitä on vanhempien geenit.
        Jos ei sinulla ole ainakin toinen vanhemmistä juutalainen niin ei uskoontulosi tehnyt sinusta yhtään tippaa juutalaisempaa.
        Asia löytyy kyllä aivan selvästi Raamatusta.

• Sekoitat itse nyt
        Jisreel kirjoitti:

Sekoitat keskenään kaksi eri asiaa.
        Juutalainen on aina juutalainen eikä se riipu siitä mihin uskoo. Sitten taas uudestisyntynyt on uudestisyntynyt oli hän geeneiltään vaikka hottentotti. Ei ihminen siinnä muutu sen juutalaisemmaksi kuin mitä on vanhempien geenit.
        Jos ei sinulla ole ainakin toinen vanhemmistä juutalainen niin ei uskoontulosi tehnyt sinusta yhtään tippaa juutalaisempaa.
        Asia löytyy kyllä aivan selvästi Raamatusta.

hengelliset ja sielulliset, sillä ensimmäinen on tärkeämpää ja parempaa, mutta jälkimmäinenkin on tärkeää ja hyvää, mutta jää hedelmättömäksi, jos ei tapahtu ensimmäistä.

Isän Jumalan tahdon mukainen juutalaisuus kiittää ja kunnioittaa Isää Jumalaa ja Herraa Yeshuaa.

Tietysti voi yksi ja toinen kääntyä juutalaisuuteen ilman Messias Yeshuaa, mutta on vain sielullista. Mutta kun Isä Jumala vetää ja synnyttää hengelliseen juutalaisuuteen, niin silloin se on elävän Jumalan lapsetta ja Aabrahamin lapseutta, sillä Aabraham uskoi Israelin Pyhään Herraan ja myös rakasti niinkuin oli valmis uhraamaan ainoan rakkaan poikansa, jonka oli vanhalla iällä saanut lupauksen mukaan jo vaimonsa kuolettuneesta kohdusta.

• Jisreel
        Sekoitat itse nyt kirjoitti:

hengelliset ja sielulliset, sillä ensimmäinen on tärkeämpää ja parempaa, mutta jälkimmäinenkin on tärkeää ja hyvää, mutta jää hedelmättömäksi, jos ei tapahtu ensimmäistä.

Isän Jumalan tahdon mukainen juutalaisuus kiittää ja kunnioittaa Isää Jumalaa ja Herraa Yeshuaa.

Tietysti voi yksi ja toinen kääntyä juutalaisuuteen ilman Messias Yeshuaa, mutta on vain sielullista. Mutta kun Isä Jumala vetää ja synnyttää hengelliseen juutalaisuuteen, niin silloin se on elävän Jumalan lapsetta ja Aabrahamin lapseutta, sillä Aabraham uskoi Israelin Pyhään Herraan ja myös rakasti niinkuin oli valmis uhraamaan ainoan rakkaan poikansa, jonka oli vanhalla iällä saanut lupauksen mukaan jo vaimonsa kuolettuneesta kohdusta.

Et ymmärrä perusasiaa. Ei Jeesukseen Messiaana uskominen tee kenestäkään juutalaista eikä yhtään sen juutalaisempaa. Ei juutalaisuus ole Mooseksen uskoa eikä Moseksen usko juutalaisuutta vaikka se on vallitseva uskonto juutalaisten keskuudessa.
        Mihin Raamatun kohtaan perustat väitteesi.

• Tottakai Yeshuaan
        Jisreel kirjoitti:

Et ymmärrä perusasiaa. Ei Jeesukseen Messiaana uskominen tee kenestäkään juutalaista eikä yhtään sen juutalaisempaa. Ei juutalaisuus ole Mooseksen uskoa eikä Moseksen usko juutalaisuutta vaikka se on vallitseva uskonto juutalaisten keskuudessa.
        Mihin Raamatun kohtaan perustat väitteesi.

uskominen ja ennenkaikkea Herran rakastaminen käskyn mukaan Yhtenä on koko juutalaisuuden Ydin ja koko laki ja profeetat ovat tämän täyttymys. Hengellinen juutalaisuus on sydämen ympärileikkaus ja tärkeämpi kuin lihallinen ja tarkoitettu ensin lihallisille juutalaisille ja sitten myös sen jälkeen pakanakansojen ympärileikkaamattomille lihassa.

Isän Jumalan antama Ilmestys Pojalle Yeshualle, ja edelleen enkelin kautta tiedoksi Johannekselle ja käännettynä meille tiettäväksi hengellisen juutalaisuuden merkityksestä lihallisille juutalaisille ja myös kaikille ihmisille:

´Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Tosi, jolla on Daavidin avain, ja joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa: Minä tiedän sinun tekosi. Minä olen avannut eteesi oven, jota kukaan ei voi sulkea. Tosin sinun voimasi on vähäinen, mutta sinä olet ottanut sanastani vaarin etkä ole kieltänyt nimeäni. Minä annan sinulle Saatanan synagogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia vaikka eivät ole, vaan valehtelevat. Minä panen heidät tulemaan ja kumartumaan sinun jalkojesi eteen tietäen, että minä rakastan sinua. Koska sinä olet noudattanut minun kestävyyteen kutsuvaa sanaani, minäkin pidän sinusta huolen ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, mikä on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan siinä asuvia. Minä tulen pian. Pidä kiinni siitä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi. Minä teen voittajasta pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.'´ (Ilmestyskirja 3:7-)

• Yksinkertainen Asia

Kenellä tahansa ihmisellä on Jumalan ainosyntyinen Poika Yeshua, niin hänellä on myös elämä. Kenellä ei ole Poikaa, hänellä ei ole elämää eli Jumalan lapseutta vedestä ja Hengestä syntyneenä, niinkuin on kirjoitettu.

• VT ei ole UT

Uudessa Testamentissa tapahtumat kylläkin on tulkittu niin että juutalaisethan ne tuomitsivat ja ristiinnaulitsivat Jeesuksen Kristuksen!

Eikö juutalaiset nimenomaan ole muun kristikunnan ikuisia vihollisia siitä olennaisesta syystä että hehän ne ovat ylenkatsoneet armon sanoman ja vielä kaiken päälle menivät ja tappoivat pyhän Karitsan?

• "Eikö juutalaiset nimenomaan ole muun kristikunnan ikuisia vihollisia siitä olennaisesta syystä että hehän ne ovat ylenkatsoneet armon sanoman ja vielä kaiken päälle menivät ja tappoivat pyhän Karitsan?"

Mutta mikä lie Jumalan suunnitelmana alunperin jos pyhän karitsan ei ollut tarkoitus kuolla niinkuin se teki? Eihän koko kristinuskoa olisi ilman juutalaisteisten tekoa?

Periaatteessahan asia on tulkittuvissa niin että Jumalalla on hyvin erilainen suunnitelma mielessä josta VT:n profetiatkin enemmän viestivät kuin siitä mikä UT:n mukaan tapahtui. Olisiko ollut että juutalaiset pilasivat Jumalan suunnitelmat ja tämä joutui hädissään keksimään uuden suunnitelman.

Tosin, moni seikka kyllä antaa vahvoja merkkejä siitä että kristinusko, ainakin sellaisena kuin me sen tunnemme on kaukana totuudesta ja todellisesta Jumalasta.

• Uudessa Testamentiss

tuodaan esille että juutalaisten uskonnolliset johtajat halusivat Yeshuan murhattavan risillä, sillä eivät tahtoneet nöyrtyä lapsen kaltaiseen kuuliaisuuteen ja Israelin Pyhän Herran tunnustamiseen ja näin vetivät itsensä ja kansa päälle Pyhän Uhrikaritsan veren päällensä. Tietysti ristiinnaulitsemisen toteuttivat roomalaiset sotilaat, sillä juutalaisilla ei ollut lupaa toteuttaa kuolemantuomiota.

Kuitenkin pelastus on juutalaisista ja Isän Jumalan tahdon mukaisesta uskollisuuudesta ja hengellisyydestä niinkuin koko alkuseurakuntakin sitä oli nimenomaan juutalaisuudesta, joka erotettiin uskonnollisen valtaeliitin juutalaisuudesta, sillä ei kestetty todistusta Herrasta Yeshuasta.

Herra Yeshua kuitenkin rukoili myös juutalaisten pahantekijöiden puolesta, sillä on Hyvä Paimen ja tarjosi parannuksen mahdollisuutta myös ristiinnaulitsemista vaativille, sillä on rakastava ja totuudellinen ja armollinen. Valitettavasti monille ei kelvannut nöyrtyä ja näin tuomiot tulivat myös Jerusalemin ja temppelin osalle, niinkuin Yeshua oli profetoinen ja kirjoitettukin oli Herransa hylkäämisestä vaikka Yeshua teki pelkästään hyvää myös arvostellessaan johtajia kovasta sydämmestä ja väärästä mielenlaadusta vesittäessään Jumalan tahtoa ja mielisuosiota.

Sinänsä ei ole mitään vihollisuutta juutalaisten ja kristinuskon välillä, mutta ilman Herraa Yeshuaa ja Jumalan Henkeä ihmiset sotivat omassa voimassaan ja väärässä mielenlaadussa Jumalan armoa ja totuutta vastaan molemmissa uskonnoissa, mutta Yeshua tahtoo molemmista synnyttää elävällä sanallaan ja hyvällä mielenlaadulla ja hyvän hedelmän tuottamisella itsensä seuraajiksi ja opetuslapsiksi tekemään Jumalan hyvää tahtoa.

Paha tahtoo eksyttää kaikki, mutta Yeshua tahtoo pelastaa kaikki ja suoda hengellistä hyvää maailmalle valkeudeksi ja suolaksi, samoin Isän Jumalan kirkkaudeksija kiitokseksi pyhässä nimessään, joten jokaisen kannattaa katsoa ettei eksy seuramaan Pahaa vaan seuraa Hyvää Paimenta, joka tahtoo kaikille pelkästään hyvää ja myös valtakuntaansa kestävää aarretta ja sydämellistä rakkautta ja totuutta ja armoa.

HalleluYeshua!

• Herralle Yeshualla
        shadowself kirjoitti:

"Eikö juutalaiset nimenomaan ole muun kristikunnan ikuisia vihollisia siitä olennaisesta syystä että hehän ne ovat ylenkatsoneet armon sanoman ja vielä kaiken päälle menivät ja tappoivat pyhän Karitsan?"

Mutta mikä lie Jumalan suunnitelmana alunperin jos pyhän karitsan ei ollut tarkoitus kuolla niinkuin se teki? Eihän koko kristinuskoa olisi ilman juutalaisteisten tekoa?

Periaatteessahan asia on tulkittuvissa niin että Jumalalla on hyvin erilainen suunnitelma mielessä josta VT:n profetiatkin enemmän viestivät kuin siitä mikä UT:n mukaan tapahtui. Olisiko ollut että juutalaiset pilasivat Jumalan suunnitelmat ja tämä joutui hädissään keksimään uuden suunnitelman.

Tosin, moni seikka kyllä antaa vahvoja merkkejä siitä että kristinusko, ainakin sellaisena kuin me sen tunnemme on kaukana totuudesta ja todellisesta Jumalasta.

on hyvä tahto kaikkia ihmisiä kohtaan, ensin juutalaisia omaisuuskansana ja myös kaikille pakanakansoista, sillä heidätkin tahtoo liittää itseensä ja Jaloon Öljypuuhun Israelin Pyhänä Herrana ja Juutalaisten Kuninkaana.

Tullaan pois pimeydestä ja eksymyksestä Herran Yeshuan hyvyyden vastaanottamiseen ja kiittämiseen ja on hyvää myös kaikkien lähimmäistemme kannalta, ensin juutalaisten ja myös muiden kansalaisten, ilman erotusta, amen.

• VT ei ole UT

Juutalaiset murhautti syyttömän Jeesuksen Kristuksen, koko uuden liiton kristikunnan vapahtajan!

Juutalaiset eivät edelleenkään tunne armon käsitettä vaan elävät selkänsä kääntäneinä uudelle liitolle pakanariittiensä mukaisesti.

Ilmestyskirjan mukaanhan Jeesus Kristus tulee ja rankaisee juutalaisia hänen ristiinnaulitsemisestaan sekä laittaa juutalaiset ymmärtämään uuden liiton merkityksen koko ihmiskunnalle.

Halleluja Jeesus Kristus, paatuneiden murhaajajuutalaisten tuleva herra!

• korjataan Yeshuan

nimessä:

´Juutalaiset murhautti syyttömän Jeesuksen Kristuksen, koko uuden liiton kristikunnan vapahtajan!

Juutalaiset eivät edelleenkään tunne armon käsitettä vaan elävät selkänsä kääntäneinä uudelle liitolle "rakastaessaan pimeyttä".

Ilmestyskirjan mukaanhan Jeesus Kristus tulee ja rankaisee "pakanakansoja" hänen "kansansa vainoamisesta" sekä laittaa juutalaiset ymmärtämään uuden liiton merkityksen koko ihmiskunnalle.

Halleluja Jeesus Kristus, paatuneiden "juutalaisten" tuleva Herra!´

• Paavalin Pyhässä

Hengessä kautta annettuna hengellisenä totuutena pakanakansoista kutsutuille juutalaisille. Tietenkin kannattaa kaikkien Yeshuan opetuslapseutta uskollisuudessa tahtovien uskoa nämä Jumalan pyhien kirjoituksien opettamat ja antamat ja varoa vääriä opettajia, jotka pyrkivät vesittämään Jumalan ilmoitusta ja antamaa tervettä ja hyvää opetusta ja kutsumuksen ja valinnan hengellistä siunausta:

´Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.´ (Room. 2:28-29)

Voi niitä, jotka näkevät Jumalan antamat ilmoitukset ongelmallisiksi, sillä oma mielenlaatunsa on ongelmallinen Isän Jumalan tahdon ymmärtämisessä Aabrahamin lapseudessa ja Jumalan lupauksen lapseudessa. Autuaat ne, jotka ottavat koko Jumalan hyvän sanan ja ilmoituksen Isän Jumalan antamassa siunauksessa ja kiittävät ja kunnioittavat Israelin Pyhää Herrraa Yeshuan nimessä, amen.

Pyhä, Pyhä, Pyhä on Herra Sebaot, amen.

HalleluYeshua!

• Älköön Tämä Totuus

koskaan väistykö Herrasta Yeshuasta Israelin Pyhänä Kuninkaana vaikka sitä jotkut vastustavatkin omasta pimeästä ja uudestistisyntymättömästä tai luopuneesta sydämestä lähtöisin.

Herra Yeshua on Hyvä Paimen ja Pyhä Uhrikaritsa ja taivaassa iloitaan jokaisesta ihmisestä joka tekee parannuksen. Sanoma kuuluu ensin juutalaisille ja myös kaikille kansoille niin Israelissa kuin muissakin maissa ilman erotusta ihmisiin ja uskontoihin tai muihinkaan lähtökohtiin nähden.

Isän Jumalan tahdon mukainen juutalaisuus, joka kiittää ja kunnioittaa Jumalaa, tahtoo Yeshuan nimessä palvella ja tunnustaa Immanuelia ja Herrojen Herraa ja Kuningasten Kuningasta, valitettavasti vielä harvat tunnustaa ja palvelee Jumalaa niinkuin Herra Sebaot sitä tahtoo tehtävän Totuuden Hengessä, jossa saamme opetuksen ja siunauksen ja hyvän hedelmän kantamisen liitettynä Pyhään Öljypuuhun eli Messias Yeshuaan, amen.

HalleluYeshua!

• 20+6

kilikali - kilikali- kilikali - tyhjää täynnä.

• Anna Yeshua sinut

vanhurskauttaa, sillä ei Herralle ole mieleen jumalattoman tyhjyys, joka saa aikaan tyhjiä sanoja.

• Tahdothan sinäkin

tulla liitetyksi Jaloon Juutalaisuuden Öljypuuhun, siihen samaan mihin Aabraham ja Iisak ja Jaakob ja profeetat ja tuomarit ja pyhät saivat ja saavat Herran Yeshuan armoliiton Uudessa Liitossa päästä armosta ilman omaa ansiota, mutta Mestarin suuren arvollisuuden ja ansiokkaan uhrisovituksen ja lunastuksen kautta on meille kaikille avannut ja kutsunut ensin juutalaisuudesta ja myös kaikista kansoista.

Opi tuntemaan Herran Yeshuan juutalaiset juuret ja pääset osalliseksi Herran hyvyydestä ja vanhurskaudesta ja pyhyydestä, amen.

HalleluYeshua!

• Korotetaan Israelin

Kuningas Yeshuan todistus ensimmäiselle paikalle, niinkuin meidän juutalaisina kannattaa myös Herraamme ja Jumalaamme rakastaa sen saman paikan mukaan. Mestarimme on myös opettanut rakastamaan lähimmäisiämme niinkuin itseämme ja parasta on tuo Ensimmäisen käskyn ymmärtäminen ja sen mukaan vaeltaminen kaikille juutalaisille ja lähimmäisille, amen.

HalleluYeshua!

• 17+10

Iisebelin oppia.

Houkutellaan syömään epäjumalille uhrattua.

• Olet väärässä

Nasaretilainen Yeshua on Israelin Pyhä Uhrikaritsa ja rukouksella ja Jumalan Sanalla pyhitetty Herran paluun muistoateria, jossa vastaanotamme leipää ja viiniä on Abba Isän antama siunauksen malja ja elämän leipä, amen.

Hengellisesti se on Jeesuksen murrettu ruumis ja armoistuimelle vuodatettu pyhä veri. Autuaat ne, jotka tämän saavat vastaanottaa elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä syntyneiksi Jumalan eläviksi lupauksen lapsiksi ja siihen sinuakin tahdon kutsua.

• Yeshuan Ristin

on Juutalaisuuden Ydin, amen.

Hallelujah Herran Sebaotin nimessä, amen.

Tämän maailman Paha on voitettu Ristillä ja kaikki kunnia ja kiitos Isälle Yeshuan nimessä, amen.

• Eläköön Juutalaisuus

Israelin Pyhässä Herrassa Yeshuassa! (Jeesuksessa!) Yeshua on Elämä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5853
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1997
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1449
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1238
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1125
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1097
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      68
      1084
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1052
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      143
      1046
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe