lipolyysi kokemuksia? tai muita rasvanpoisto kokemuksia?

barbie girl

Elikkä kiinnostais tietää mikä on tehonnut teihin? Onko kokemuksia lipolyysista, kattelin et hinta ei oo kallis. The lookissa 560 euroa alue, mutta minkä kokoinen alue? Onko senttejä hävinnyt?

Itse olen aikaisemmin käynyt smart lipossa mutta silti kaipaisin vielä imua vatsan seudulta. Vatsasta lähti hiukan, muttei mitään merkittävää määrää.
Onko muita mikä on teillä tehonnut rasvanpoistoon vatsasta?

8

10725

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vyötärö10

Mulle on tehty smartlipo pari vuotta sitten ja täytyy sanoa, etten kyllä huomannut paljonkaan eroa. Harmitti, kun luulin sen auttavan.
      Sitten luin lehdestä BodyTitestä ja mulle tehtiin se alavatsaan ja kylkiin. Imusta on nyt puolivuotta tulos on oikeesti sairaan hyvä, vaikka itse sanonkin.
      Ennen oli pömppö alavatsa ja makkarat vyötäröllä.
      Olen kyllä mielettömän tyytyväinen ja mieskin tykkää litteestä vatsasta ja vyötäröstä Ihan kun ennen 2 lapsen odotuksia eli 10 v sitten :)

• RiuTiu

Paljonko tuommoinen body tite vatsaan maksaa? Pitääkö jotain hoitoja ottaa lymfaa esim. rasvaimun jälkeen?

• bguuihui

niin aloitin tän viestin ja huomasin et oon kirjottanut väärin :D niin alue olikin hinnaltaan 350 e.

• imuteltu on

Lipolyysi , eli rasvan poisto ns. injektiotekniikalla on tarkoitettu pieniin alueisiin ja lopputuloskin on vähäinen. Aine, jota käytetään, on terveysvaikutuksiltaan hieman epäselvä. Hoitoa pitäisi ottaa useita, jotta saataisiin jotain näkyvää ts. riski kasvaa ?kohtuuttomasti. Kokematon pistäjä voi lisäksi saada vatsaasi pieniä, herneenkokoisia kuoppia, kun ainetta injisoidaan epätasaisesti ja liian suuria pruuttauksia yhteen paikkaan. Tätäkin on nähty, kuoppia hoidon jälkeen.
      Yleensä rasvaimuissa on se huono puoli, että aina tulee lisää ns. arpikudosta ja toinen rasvaimu käsittely on jo vaikeampi suorittaa kuin ensimmäinen.

Jos nyt valitsisin, menisin Wal-rasvaimuun. Siitä toipuu nopeammin kuin perinteisestä imusta ja sillä saadaan kuitenkin reilusti otettua ylimääräiset pois.
      Kokemusta on eri alueille minullakin ja eri menetelmillä.

• tyytyväinen asiakas

Minulle tehty lipolyysi hoito kasvojen alueelle, ja olen tyytyväinen tulokseen. Ei tullut kuoppia, eikä turvitustakaan. Yksi pikkuriikkinen mustelma tuli leukaan.

• Lipolyysi sallittu?

Lipolyysistä. Kävin plastiikkakirurgin vastaanotolla kysymässä lipolyysiä. Kertoi, että aineen käyttö ei ole sallittu Suomessa (sanoi, että olisi kyllä muutoin heillä käytössä, koska toimii sopivissa kohteissa) ja Ruotsissa erikseen kielletty (en kyllä kysynyt miksi). No päädyttiin toiseen hoitoon kaulan alueelle.

• tyytyväinen asiakas

Minun tietääkseni aineen käyttö on täysin sallittua Suomessa. Mutta ilmeisesti ei ole tarpeeksi tietoa lipolyysin haittavaikutuksista.

"Lipolyysissä käytettävillä valmisteilla ei ole Suomessa minkäänlaista myyntilupaa, mutta ainetta käytetään plastiikkakirurgiassa sekä esteettisissä operaatioissa silti. Sehän se ongelma tässä onkin", tokaisee Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen Fimean johtaja Erkki Palva.

"Tapaus on nostettu Fimeassa viimeisten viikkojen aikana pöydälle. Lisäselvitykset ovat vielä niin pahasti kesken, etten halua lähteä spekuloimaan asioita."

"Totuus kuitenkin on, että lipolyysissä käytettävien valmisteiden turvallisuudesta ei ole tarpeeksi näyttöjä, jotta sen myynti voitaisiin Suomessa laillistaa."

Palvan mukaan Fimea on jo ollut alustavasti yhteydessä joidenkin lipolyysiä käyttävien sairaaloiden ja klinikoiden kanssa.

"Suomesta lipolyysiä on mahdotonta saada. Yritämme nyt selvittää, mitä laillista kautta hoidon antajat tuovat lipolyysissä käytettäviä valmisteita Suomeen. Tämä tapahtuu toisen EU-maan kautta", Palva toteaa.

Lääkettä vai kosmetiikkaa

Fimea selvittää samalla, voidaanko lipolyysissä käytettäviä valmisteita luokitella lääkkeiksi. Mikäli näin olisi, sen maahantuontia pystyttäisiin lakiin vedoten rajoittamaan.

Tällä hetkellä valmiste mielletään kosmeettiseksi aineeksi. Käytännössä tämä tarkoittaa, että sen ihonalainen käyttö on sallittua, kunhan hoidon antaja vakuuttaa ettei käytä lipolyysiä lääkinnällisiin tarkoituksiin.

Tutkatoimitus kysyi lipolyysihoitoja tarjoavilta klinikoilta niiden kantaa valmisteen terveydellisistä riskeistä.

Klinikoiden edustajat antoivat identtisiä vastauksia, vedoten käyttävänsä lipolyysiä ainoastaan kosmeettisena tuotteena.

Nimettömänä pysyttelevä kauneusalan yrittäjä myöntää kuulleensa lipolyysiin liittyvistä riskeistä.

Todisteita ei kuitenkaan ole vielä riittävästi, jotta hän kokisi hoidot asiakkailleen vaarallisiksi.

"Kyllähän nykyisen lain mukaan ihon alle saa präiskiä lähes mitä vain, kunhan sitä ei ole määritelty viralliseksi lääkeaineeksi", Palva tuhahtaa.

• lipolyysi sallittu

joo jotenkin näin se oli eli Suomessa ei saa myydä, mutta voisi tehdä kyllä (kirurgi puhui sen puolesta). Tosta Ruotsista yritin ottaa selvää miksi kielletty, mutta en löytänyt oikeita sivuja netistä tai sitten ruotsinkielentaito ei riitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2125
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1348
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1284
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe