fiat pösö chitikka kai yksi ja sama eri logolla vaan keulassa..
Eniten kaikesta riepoo se PERKELEEN käsijarrun sijoituspaikka.
Käsijarrua ei oikeastaan voi edes käyttää kun kuskin ovi on kiinni kun se käsijarru on siellä oven ja kuskinpenkin välissä, no mahtuu käsi just ja just sinne naama vasten ikkunaa ja kun oikein kurottaa. Toiseksi kun käsijarru on päällä niin se kahvanpää ottaa takareiteen kiinni aina kun poistut autosta, penkiltä ei voi liukua pois autosta ulos mentäessä vaan nousta yli käsijarrukahvanpään muuten tekee aika ilkeetä takareidelle.
Kolmanneksi tuossa on oikeasti ihan turvallisuusriskikin koskan käsijarru vapautetaan painamalla sitä käsijarrun päässä olevaa nappia ja siihen kun vahingossa autosta poistuessa painat reidellä ja sopivan reipas alamäki..
Tälläinen punaviisipäissään suunniteltu keksintö keksinnössä oli jo jossain muistaakseni relluttinen tilaautossa jota muutamaan kertaa tuli ajettua ja jossa käsi niin että auto pääs vähän karkuun sitten juuri niin kuvailin äsken miten se voi tapahtua.
Sivupeilit, näkee että on yritetty tehdä hyvät sivupeilit mutta ne aivan liian alhaalla ja se laajakulmaosa pitäisi olla yläpuolella tai sitten nostaa koko peilirimpula puolimetriä ylemmäksi. Kuskin penkkiä ei saa niin alas että peleistä näkisi taakse mitään kurkimatta ja kumartumatta.
A-pilarit nyt kai monissa ajokeissa on isot mutta tässä ainakin jää jo kerrostalo melkein niitten pilarin katveeseen.
Kaukosäädin keskuslukitukseen saisi olla vähän selkeempi tälläselle yksinkertaiselle ihmiselle, kyllä mun siviiliautossa löytää nappulat katsomattakin.
Ajoargonomia perseestä.
Nämä on suunniteltu italialaisille joilla on keskimäärin sentin pitempi pippeli mutta mutta on keskimäärin 50cm muuten lyhyempiä ja juovat punaviinia kun pohjois-eurooppalainen on miehen kokoinen ja juokin viinaa eikä mitään kusisoppaa.
Kyllä mersu on mersu edelleen ja jenkeistä en tiedä mutta nmä pakunkorvikkeet ei ole kyllä hintansa väärtejä vaikka vähän edullisempia ovatkin.
Fiudessa on hyvä ajattavuus ja mukavasti potkua isoimmassa koneessa automaatilla mutta kun kun edelliset miinukset laittaa siihen päälle niin menee hyvät ominaisuudet hukkaan.
Eipä ole fiudet paljoo muuttunu
10
249
Vastaukset
- Väsynytkuski..
http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/230400098/dildo_fake_penis_sex_toys_sex_fake.jpg
Jos siitä käsijarrukahvan päästä puuttuu tollanen, tuntuis varmaan mukavemmalta tollanen persettä vahden. - Sprinter kuski.
Oottko koskaan ajanut uutta Sprinter kun tuollain haukut muut? Vai on käsijarru se suurin ongelma muissa?
No Sprinterissä on sitten kaikki toiset ongelmat! Alkaen siitä että takaovet ei pysy auki jos on vino piha tai pieni tuuli!- Väsynytkuski..
Mä olen ajanut paljon pullamersun pakulla aikoinaan ja sitten seuraavaksi eniten tällä uudesta edellisellä sprinterin mallilla ja
uusimmallakin olen ajanut.
No meillä on ainakin pumput takaovissa että' pysyy auki että tuohon en osaa kommentoida miten pysyy ilman pumppuja. Uuden sprinterin huonoimpia puolia on taas pohjois-eurooppalaiselle kuskille se vaihdekepin sijoitus.
Se vaihdekeppi on kun jalkaa vasten siinä koko ajan tai sitten pitää istua vaihtoehtoisesti liian korkealla jolloin saa jaloille penkistä tukea ja jalka ei nojaa vaihdekeppiä vasten.
Onnistunein paku kyllä on 316cdi, todella hyvä ajoergonomia, uudessa mallissakin olisi kun se prkl vaihdekeppi olis saatu edes vähän eri paikkaan.
316cdi:ssä on se pieni keskikonsoliulokoe jossa on vaihdevalitsin ja tätä keskikonsolia vasten saa jalalle hyvän tuen.
- mä en käsitä!
Varmaan löytyis joku pikkupaja joka vois rakennella sen käsijarrun oikealle puolelle. Ei paha homma jos työkalut pysyy kädessä ja suikka takaraivolla.
Ja toinen mikä dukkiksessa on paskaa niin ajovaloumpiot pitäisi vaihtaa samanlaisiksi kuin vanhemmissa fiiateissa on. Uusissa ei kestä kauan kun ne perkeleen intiaanikanootti-umpiot on sisältä märät. Kannattaa käydä valittamassa, vaihtavat takuuseen uudet kanootit tilalle niin ovat taas hetkenaikaa kuivat. kannattaa vaihtaa ennen kuin takuu menee umpeen tai sitten muuten vaan keväällä. Siihenkin kyllä vois joku peltipaja erikoistua joka modailis uusiin fiiatteihin vanhemmanmallisia ajovaloja. Ei paha jos mikki pysyy handussa ja rälläkkä lapasessa. - dfght5
Ne hankitaan usein työajoon ja kaikki lisämenot ja kun auto on poissa ajosta niin ei vaan onnistu. Parempi äänestää jaloillaan seuraavan pakun valinnassa ja jättää noi keksinnöt harrastelijoille.
- Vito kuski
En tiedä montako onnettomuutta vasemmalla oleva käsijarru on
aiheuttanut,mutta ainakin yhden estänyt. : )
kaveri unohti vetää käsijarrun ja jannu kerkes jo aika pitkälle,
kun huomasi auton menevän jo hyvää vauhtia mäkeä alas...ei
muuta kun kauhee spurtti ovi auki ja kässäristä nykäsy ja turvalleen....mutta
auto pysähtyi onnellisesti (todennäköisesti jos känkkä olisi ollut penkkien
välissä olisi toisenlainen loppu )
Mulla oli Amerikkalaisvalmisteinen "urheilu"auto,jossa kässäri vasemmalla,
mutta siinä oli "räikkätoiminto",eli vaikka on känkkä päällä voi kahvan työntää alas.
Ps. Käsijarru on perseestä ; ) - Duudssonin kässäri
Vielä tosta fiiat duudsonin vittumaisesta kässäristä, että kannattas tutkia voisko sen tehdä jalalla painettavaks niinku mersuissa. En näe yhtään syytä miksei. Ne rintapellin palikat vois hakee veholta tai sit jostain romikselta ja loppu olis osaavissa käsissä pian historiaa.
- frf3434ffff
Joo, kunhan jalan mahtuu sitten nostamaan sitten sen 30cm :)
Jos se ajoergonomia on jo perseellään niin voi olla että istuma-asento on jo niin vaikea että jalkaa saa minnekkään nostettu. Sekin on tuossa fiatin pakussa että hyvä kun saa edes jalkoja mahtumaan kenkien suhteen siis tuolla jalkatilassa.
Myös kojetaulun alle ratin oikealle puolelle voisi laittaa käsijarrukahvan tai sitten sähköinen käsijarru niin kuin joissain kalliimmissa henkilöautoissa saattaa olla.
Kuorma-autoissahan on todella näppärä pieni kahva usein hyvässä paikassa, tosin ovat paineilmatoimisia.
Ihan pelkkää huonoa suunnittelua laittaa käsijarru kuskin penkin ja oven väliin.
- Kuriiri0118
http://img860.imageshack.us/i/1111a.gif/
Joo tuossa on kuva sellasesta, eipä penkinlämmittimenkään nappi kovin
hyvässä paikassa :) Oikeasti tohon lämmittimennappiin ei kyllä kukaan pääse käsiksi avaamatta ensin kuljettajan ovea, joskin se nyt hirveän tärkeä asia ole.
Myös muuten ratti peittää puolet mittaristosta vaikka istut penkki
alimmassa-asennossa eikä riitä vaikka ratin ottaisi pois niin
mittaristonlippa kaartuu sekin jo osittain mittarien päälle.
Olen 188cm kuljettaja.
Tuolta ei näe sivuille etuviistoon kyllä juuri mitään eikä
myöskään taaksepäin noiden peilien takia ja ison a-pilarin takia.
Nämä asiat johtuu suurimmaltaosin siitä että kuljettajan paikalla joutuu istumaan liian ylhäällä vaikka penkki on aivan ala-asennossa.
Fiasko tosiaan koko keksintö! - erfrefffff
En plokkaako tää suoli24 tota imageshakkia mutta kyllä uudessa ikkunassa ainakin toi kuva toimii,.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321