Sitä ovat uskikset, erityisesti lestaadit. Isoisät köyrivät lapsenlapsiaan ja omia lapsiaan. Siinä olisi selvä tilaus bordellille. Uskiksen päähän vain ei tahdo mennä, että vielä suurempi synti on seksi alaikäisen lapsen kanssa kuin ammattilaisen kanssa. Säälittävää.
Nyrjähtänyttä joukkoa
146
381
Vastaukset
- Kristinuskossa
onkin outoja rönsyjä, ihmisten keksimiä vallan, rahan ja seksin himossaan.
Ristiinnaulittu-oppi tuliaisinaan Suomi valloitettiin, Ruotsi hyökkääjänä armeijoineen, - vaikka Jeesus oli vain suuri opettaja, joka rakkauden sanomaa julisti.
Tuo "ristiinnaulitseminen SINUN syntiesi tähden" oli vain keino oikeuttaa sota ja vierittää syy uhrien niskoille, he kun ovat "perisyntisiä". Muka. Oppi ristiinnaulitusta on ihmisten keksimä stoori. Luoja on ainoa, johon uskon.
Uskontohan kielsi piispoilta sexuaalisuuden luonnollisen toteuttamisen, uskonto liikkuu aina vyötärön alapuolella nykyisinkin Suomessakin, kuten kd-puoluekin osoittaa,
ja sexuaalisuus on ihmisessä sellainen voima, että ellei se pääse paraatiovesta sisään, se tulee keittiön kautta valepuvussa,- eli erilaisina perversioina.
Tiedät itsekin katolisen kirkon pedofilia-rikokset, munkit luostareissaan kuka mitäkin tekemässä, Suomessa laestadiolaisten pedofilia ja on ihan ev.lut.-kirkkommekin piirissä kaikenlaista...
Ruotsin kieli tuli maahamme silloin, kun Ruotsi hyökkäsi sotajoukoin Suomeen yllättäen rauhallisen kansan, joka asui täällä järviensä ja jokiensa rannoilla lapsiaan hoitaen ja maitaan viljellen, metsissään kulkien ja järvillään kalastaen.
Kolme sotaa, ja Suomi oli Ruotsin vallassa.
Ruotsin hullu kuningas sitten lahjoitteli maitaan Suomesta ruotsalaisille "ylimyksille" ja antoi ylimykselle verovapauden, "rälssi" tarkoittaa sitä. Suomalaiset palkattiin työmiehiksi "pitkää päivää pientä palkkaa"-periaatteella, ja suomalaisilta kuningas keräsi verot.
Miehet vietiin sotiin, maa köyhdytettiin.
"Bättre folk " on edelleen täällä etuoikeuksineen. Ruotsi toisena virallisena kielenä maksaa maltaita vuosittain Suomen budjetista. He pääsevät yliopistoihin ja korkeakouluihin helpommin kuin suomenkieliset.
He osaavat suomea, mutta eivät halua puhua sitä. Koska haluavat erottautua jotenkin "ylimyksinä". Ja pitää kiinni erioikeuksistaan.
Katsokaa kuka on meidän puolellamme ennen kuin äänestätte.- 1943
Tuo kieliasia ei tähän kuulu, eihän ole todettu pedofilian olevan yleistä suomenruotsalaisten keskuudessa.Mutta pedofilia on kauhea asia.Miten sellaisesta voi nauttia.Naisen alistaminen aloitetaan jo pikkulapsena. Ällöttäviä ukkoja, yleensä lienevät miehiä. Mielenterveyssairaudet ovat yleisiä, ei ihme.
- Onse yhtä hel.....
1943 kirjoitti:
Tuo kieliasia ei tähän kuulu, eihän ole todettu pedofilian olevan yleistä suomenruotsalaisten keskuudessa.Mutta pedofilia on kauhea asia.Miten sellaisesta voi nauttia.Naisen alistaminen aloitetaan jo pikkulapsena. Ällöttäviä ukkoja, yleensä lienevät miehiä. Mielenterveyssairaudet ovat yleisiä, ei ihme.
Uskonnossa/ns.uskovaisilla on kaikki sallittua. Tekopyhyys ja ihmisyydestä
sekä ihmisen yksilöllisyydestä välittäminen ei kuulu ns.uskovaisille eikä
lahkoille ja niitä lahkoja riittää riesaksi asti. Laumassa menevät ja ovat niiiin
pyhää että.
Esim. Laestaadiolaiset sekä islamistit että Luterilaiset, tässä vain muutamia. - Pakkoruotsi
1943 kirjoitti:
tuotiin Suomeen pakkosodalla pakkouskontoa levittäen!
Pakko on edelleen täällä tuon "bättre folkin" takia.
Pakko-opetus ei onnistu,
ja seuraukset ovat PAHAT. - jocus*
1943 kirjoitti:
Lestadiolaisten piirissä pedofiliaa varmaankin harjoittavat useimmiten miehet naisten alistetun aseman vuoksi. Minun kokemukseni mukaan naisten pedofilia on lestadiolaisuuden ulkopuolella yleisempää kuin miesten. Fyysisistä ja kulttuurisyistä johtuen sitä ei koeta yhtä pahana. Myöskään poikauhrit eivät koe naisten pedofiliaa läheskään aina kielteisenä.
Ihmeekseni en ole havainnut edes naistutkimuksen paneutuvan tähän kiinnostavaan kysymykseen. - Kuulakärkikynä ja pa
Ihminen luonnostaan pelkää tulla Jumalan luo. Aatami ja Eevakin alastonna lymyilivät kun olivat syntiä tehneet. Viimein kuitenkin oli tultava teostaan vastaamaan kun Jumala heitä kyseli missä olette.
Jumala kyselee edelleen ihmiseltä missä olet? Hän valmisti pääsyn synneistä kun antoi lahjaksi Jeesuksen joka Pääsiäisenä kuoli syntiemme tähden. Lahja toimii vai silloin kun se otetaan henkilökhtaisesti vastaan.
Mikään hyvä teko,johonkin seurakuntaan kuuluminen ei pelasta ihmistä helvetiltä.
Jos ei tee mitään pelastuksensa eteen, vaan antaa mennä " virran" mukana niin helvetti on lopullinen paikka. Pelastus tuosta paikasta on kun täyttää tämän ehdon, ei siis kadotustuomiota niile jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat. - 1.1947
Onse yhtä hel..... kirjoitti:
lahkoille ja niitä lahkoja riittää riesaksi asti. Laumassa menevät ja ovat niiiin
pyhää että.
Esim. Laestaadiolaiset sekä islamistit että Luterilaiset, tässä vain muutamia.Vähänpä tiedät. Minä olen aina ollut oman tieni kulkija. Niin on uskovanakin ollessa. Kaikki ei ole sallittua, ainakaan tietoinen synnin harjoittaminen.
Joka muuta väittää, valehtelee. Hengellinen vapaus kyllä on.
Kirkon touhu poikkeaa Raamatusta jo liikaa. Jokainen kuitenkin hakee omanlaisensa viiteryhmän. Omani poikkeaa siinäkin. Ihmisiä en seuraa, vain Raamattua. Tai sikäli, että käyn siinä kirkossa, missä on ns. vanhauskoinen pappi. Silti voin hyvin käydä vaikka helluntailaisten kokouksissa.
Uskontunnustuksessahan sanotaan, minä uskon yhden yhteisen seurakunnan...
Rajoja ei ole muita, kuin yhteinen usko Jeesukseen. Sikäli rajatonta.
Usko on sydämen asia, ei tekopyhyyttä, koska silloin pettäisi itseään.
Ilmeisesti luulet, ettei ev.lut kirkossa olisi aitoja uskovia. On meitä.
Uskon määrää ei voi mitata, pienikin usko riittää, kunhan kohde on oikea, Jeesus.
Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan ja joka itsensä alentaa, hänet korotetaan. Tiedon jakaminen taas on sitä itteään, ei itsen korottamista, vaikka se sellaiseksikin usein koetaan. Kohtalo on sama, kuin Herrallaan.
Vainotaan.
Nyt on taas pääsiäisen aika edessä ja voidaan iloita taivastielle pääsemisestä Jeesuksen ansiosta!
Hyvää pääsiäistä! - meeriamanda
1.1947 kirjoitti:
Vähänpä tiedät. Minä olen aina ollut oman tieni kulkija. Niin on uskovanakin ollessa. Kaikki ei ole sallittua, ainakaan tietoinen synnin harjoittaminen.
Kirkon touhu poikkeaa Raamatusta jo liikaa. Jokainen kuitenkin hakee omanlaisensa viiteryhmän. Omani poikkeaa siinäkin. Ihmisiä en seuraa, vain Raamattua. Tai sikäli, että käyn siinä kirkossa, missä on ns. vanhauskoinen pappi. Silti voin hyvin käydä vaikka helluntailaisten kokouksissa.
Uskon määrää ei voi mitata, pienikin usko riittää, kunhan kohde on oikea, Jeesus.
Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan ja joka itsensä alentaa, hänet korotetaan. Tiedon jakaminen taas on sitä itteään, ei itsen korottamista, vaikka se sellaiseksikin usein koetaan. Kohtalo on sama, kuin Herrallaan.
Vainotaan.
Nyt on taas pääsiäisen aika edessä ja voidaan iloita taivastielle pääsemisestä Jeesuksen ansiosta!
Hyvää pääsiäistä!Sinullekin 1.1947 lämpiä ajatuksia ja Hyvää Pääsiäistä kuin kevään jatkoakin.
Kirjoittelimme joskus useinkin, niccini on vaihtunut, uskomiseni ei.
Usko on sydämessä, se ei tarvitse välttämättä seurakuntia , jokainen omaa jonkunlaisen uskomuksen korkeimpaan, vaikeuksien tullessa hyvinkin . - jocus*
1.1947 kirjoitti:
Vähänpä tiedät. Minä olen aina ollut oman tieni kulkija. Niin on uskovanakin ollessa. Kaikki ei ole sallittua, ainakaan tietoinen synnin harjoittaminen.
Vainotaan.
Hyvää pääsiäistä!Kukahan tässä itsensä ylentää? Vai luuletko, etteivät muutkin uskovat ole mielestään tulkinneet Raamattua oikein? Tai Koraania?
Kun puhutaan uskosta, ei tietoa ole, ja siksi se juuri uskoa onkin. Siitä on tieto, että Maa on enemmän kuin 6000 vuoden ikäinen ja ettei Raamattu ole tieteellisesti katsottuna totta. - 1.1947
meeriamanda kirjoitti:
Sinullekin 1.1947 lämpiä ajatuksia ja Hyvää Pääsiäistä kuin kevään jatkoakin.
Kirjoittelimme joskus useinkin, niccini on vaihtunut, uskomiseni ei.
Usko on sydämessä, se ei tarvitse välttämättä seurakuntia , jokainen omaa jonkunlaisen uskomuksen korkeimpaan, vaikeuksien tullessa hyvinkin .Kiitos toivotuksista meeriamanda.
Älä Jocus hermostu, en ketään erikseen tarkoittanut, puhuin/kirjoitin ihan yleisellä tasolla. Meillä on ne kyvyt, mitkä kukin on saanut ja niitä saa käyttää, eikö? Minusta on mukava lukea erilaisia juttuja ja mielipiteitä.
Raamatun todisteita löytyy jatkuvasti uusia. Ei siitä kauheasti kannata kenekään kiivastua.
Siitä korottamisesta ajattelin lähinnä itseäni kirjoittaessani, että joku voipi sanoa itse korottavani ja siihen tavallaan vastasin...
Ei minulla paljoa kiihkon aiheita ole, mutta olisi hienoa kaikkien päästä oikein iloon perille, ei tuskaan. Kilvoittelua tämä vielä on, matka on kesken.
Juhlaa tämä pääsiäisen aika on. Jeesus nousi kuolleista, kuolemalla kuoleman voitti ja elämän meille antoi...
Tein juuri kakun pohjan. Lauantaina täytän ja vaaleanpunainen on väriaihe, kun kihlojen kunniaksi meillä kahvit juodaan.
On hieno seurata nuorten elämän alkua. Itsellä on jo laskusuhdanne.
Kaikessa näkyy luomisen ihme, kun kevät uusii luonnon kukoistukseen.
Pian runosuoni pulputtaa, joten lopetan:)) - meeriamanda
1.1947 kirjoitti:
Kiitos toivotuksista meeriamanda.
Älä Jocus hermostu, en ketään erikseen tarkoittanut, puhuin/kirjoitin ihan yleisellä tasolla. Meillä on ne kyvyt, mitkä kukin on saanut ja niitä saa käyttää, eikö? Minusta on mukava lukea erilaisia juttuja ja mielipiteitä.
Raamatun todisteita löytyy jatkuvasti uusia. Ei siitä kauheasti kannata kenekään kiivastua.
Siitä korottamisesta ajattelin lähinnä itseäni kirjoittaessani, että joku voipi sanoa itse korottavani ja siihen tavallaan vastasin...
Ei minulla paljoa kiihkon aiheita ole, mutta olisi hienoa kaikkien päästä oikein iloon perille, ei tuskaan. Kilvoittelua tämä vielä on, matka on kesken.
Juhlaa tämä pääsiäisen aika on. Jeesus nousi kuolleista, kuolemalla kuoleman voitti ja elämän meille antoi...
Tein juuri kakun pohjan. Lauantaina täytän ja vaaleanpunainen on väriaihe, kun kihlojen kunniaksi meillä kahvit juodaan.
Pian runosuoni pulputtaa, joten lopetan:))1.1947 sekö sitten kääntyi näin onnelliseksi? Muistan kun olit suruissasi jokunen vuosi sitten, epäilit oliko tilallanne enää edes jatkajaa.
En tarkemmin valaise, sillä tiedät mistä kirjoitan, olettaisin toisen osapuolen vaihtuneen uudeksi? Olipa kiva lukea asioiden kääntyneen oikeille urille, onnitteluja myös tuleville isovanhemmille :)) sitten kun sen aika on. - jocus*
1.1947 kirjoitti:
Kiitos toivotuksista meeriamanda.
Pian runosuoni pulputtaa, joten lopetan:))Tuomitsit tuossa edellä kirkon vääräoppiseksi, Raamatusta poikenneeksi. Helluntailaisuus on amerikkalainen uusi uskonto, johon kuuluu fundamentalistinen maailmankatsomus, ja sitä kritisoin, kun se nyt vain ei pidä yhtä tosiasioiden kanssa.
Raamattu on ristiriitainen kirjoituskokoelma ja niin täynnä kirjoitusaikaan ja paikkaan sidottuja asiavirheitä ja epäloogisuuksia, että se antaa hyvän tuen melkein mille tahansa tavalle uskoa, ja siksi jonkin suunnan tuomitseminen epäraamatulliseksi on aika omahyväistä. Kukin uskokoon mitä hyvänsä, mutta pidättyköön muiden uskon arvostelemiselta. Tuomitsin siis tuomitsemisen - tunnetusti liian suvaitsevainen kun olen. - busset ja muut
Onse yhtä hel..... kirjoitti:
pyhää että.
Esim. Laestaadiolaiset sekä islamistit että Luterilaiset, tässä vain muutamia.No ja sä oot sellane reppana joka ei saa pillua nii mitä muita syytät? Ahistaako?
- Skandinabvian henksu
Pakkoruotsi kirjoitti:
tuotiin Suomeen pakkosodalla pakkouskontoa levittäen!
Pakko on edelleen täällä tuon "bättre folkin" takia.
Pakko-opetus ei onnistu,
ja seuraukset ovat PAHAT.Puhut täyttä soopaa. Venäjän vallan allako haluaisit touhuta. Pelle.
Kyllä uskovaisissa on ihan tavallisia, lainkuuliaisia kansalaisia, nämä äärilaidat vaan herättävät eniten huomiota. Muissakin uskonnoissa, kuten Islamissa.
Törkeäähän tuo lestaadiolaisten touhu on ja että yritetään salailla ja suojella näitä rikollisia.
Mutta tapahtuu sitä muuallakin ja varmaan evankelisluterilaisetkin osaavat olla yhtä pahoja.- jocus*
Aina kun normaalia seksuaalisuutta tiukasti rajoitetaan, vietti kanavoituu siihen seksiin, mihin on mahdollisuus, pahimmillaan pedofiliaan. Lestadiolaisuus on kristinuskonkin piirissä poikkeuksellisen seksuaalikielteinen, ja katoliset papit eivät saa mennä lainkaan naimisiin. Siksi juuri näissä uskonnoissa paljastuu skandaaleja.
jocus* kirjoitti:
Aina kun normaalia seksuaalisuutta tiukasti rajoitetaan, vietti kanavoituu siihen seksiin, mihin on mahdollisuus, pahimmillaan pedofiliaan. Lestadiolaisuus on kristinuskonkin piirissä poikkeuksellisen seksuaalikielteinen, ja katoliset papit eivät saa mennä lainkaan naimisiin. Siksi juuri näissä uskonnoissa paljastuu skandaaleja.
Toki on näin, mutta karsastan sitä että kaikki uskovaiset ja kaikki lestadiolaiset niputetaan samaan väärintekijöiden ryhmään kuuluviksi.
Itse en kuulu kirkkoon enkä ole perinteisessä mielessä "uskossa", mutta en hyväksy asioiden yleistämistä.
Pidetäänkö sitä hyväksyttävämpänä, että ns. tavallinen isoisä käyttää lasta hyväkseen. Silloin ei ainakaan mainita, että hän on evankelisluterilainen tai missä uskossa onkin.
Ihmettelen vain sitä, että tämä uskonto nousee pääasiaksi pedofiliassa, kun itse teko on tuomittava jo itsessään.- ihmet-ellen
Anceli kirjoitti:
Toki on näin, mutta karsastan sitä että kaikki uskovaiset ja kaikki lestadiolaiset niputetaan samaan väärintekijöiden ryhmään kuuluviksi.
Itse en kuulu kirkkoon enkä ole perinteisessä mielessä "uskossa", mutta en hyväksy asioiden yleistämistä.
Pidetäänkö sitä hyväksyttävämpänä, että ns. tavallinen isoisä käyttää lasta hyväkseen. Silloin ei ainakaan mainita, että hän on evankelisluterilainen tai missä uskossa onkin.
Ihmettelen vain sitä, että tämä uskonto nousee pääasiaksi pedofiliassa, kun itse teko on tuomittava jo itsessään.Harvinaisen olen samaa mieltä. On erittäin helppo ottaa silmätikuksi yhden aatteen ryhmä, vaikka pedofiliaa on heihin kuulumattomissakin.
Tyhmää, sanoisin.
Asian pahuutta se ei tietenkään vähennä, mutta moinen riemuitseminen asian tiimoilla tuntuu olevan tietyille kovin mieluista, se tuntuu jopa pääasialta, jolloin lasten todelliseen hätään tuskin kiinnitetään huomiota, kunhan saadaan ilkkuen tuomita. - ...
Anceli kirjoitti:
Ihmettelen vain sitä, että tämä uskonto nousee pääasiaksi pedofiliassa, kun itse teko on tuomittava jo itsessään.Sivusta.
Kyllä ne on niputettava samaan nippuun. Ne kun ei ole itsenäisiä. Mä olen törmännyt paljon uskiksiin. Hah, kotikunta körttiläinen ja erittäin vahva lessuporulkka. Noh, papit olleet melkein järkiään lessuja. Siitä kai se vapaa-ajatteliaisuus sitten lähtikin. Suvaitsevaisuus tarkoittaa uskisten kielestä suomeksi käännettynä täydelistä suvaitsemattomuutta.
Ja onhan noita uskiksia tunkenut vastaan vähän joka paikassa. Sotkevat uskontonsa joka asiaan. Karmein työpaikka oli, kun olin mormoonilla hommissa. Ei helevata, lähdin käveleen kesken koeajan, se oli aivan mahdotonta touhua se.
Kiihkouskiksilla se juttu, ne kun pyörii vain omissa kuvioissaan. Pienet piirit. Ja maailma on nykyisin läpinäkyvä. Siihen kompastuu monet piirit. Lessuillakin on, että telkkarin katteleminen kiihkoisimmissa piireissä kielletty, mutta nettiyhteys on. Kokolailla nurinkurista touhua. Näitten erilaisten ääriryhmien hilluminen netissä on ollut silmiinpistävä piirre, vaikkapa nyt suoli24:ssa. Jotenkin oudosti kaikki seriffit on jotain helluntailaisia ja kirjoituksia palstoille tulee paljon just silloin, kun muut katsovat telkkariuutisia illalla :DD
Hmm, meni ajatus vähän hukkaan.
Niinsiis. Pedofilia on tuomittavaa itsessään, meidän moraalikäsityksemme mukaan. Kandee kuitenkin hokata, luonnonkansoilla se on aivan yleistä Ja joku Jerry Lee Lewis joutui aikanaan jenkkilässä oikeuteen, kun meni naimisiin 13- vuotiaan serkkutyttönsä kanssa. Ja Jerry on onkinsortin uskovainen sekin. Noin niinkuin tunnetuimpia esimerkkejä.
Ja se on yleistä kyllä mutenkin. Mutta uskispiirit on sulkeutuneita a pieniä, niissä kaikki asiat korostuvat automaattisesti. Mitä lie tapahtunut lessujen seuroissa aikanaan, kuka sen tietää. Jotkut ottaa viinaa saadakseen pesää, jotkut on uskonnollisessa hurmoksessa jumalan armosta.
Eli mun mielestä on todennäköisempää, että suhteellisesti ottaen kaikenlaista kummallista tapahtuu uskonnollisissa äärijärjestöissä, se todennäjöisempää. Ennen niistä ei vaan puhuttu, eikä niistä asioista kärytty.
Ja mulle se ja sama, uskooko joku Mieleen vaiko Elektroluxiin. Mulla on Hooveri. Turha pölynimurikauppiaitten tunkea ovelle.
=DW=
Äänestä Ihmisten Puoluetta! - Jäävuoren huippu
jocus* kirjoitti:
Yhden asian liikkeet pahimpia, kuten tutkimuksessakin on tullut ilmi. Tutkimuksen tekijä on vielä itse lesta taustaltaan.. Mutta pitää huomata ja erottaa ettei mikään ulkoinen tekijä ole puolustettavaa noille teoille. Ei mikään.
- Jäävuoren huippu
Jäävuoren huippu kirjoitti:
Yhden asian liikkeet pahimpia, kuten tutkimuksessakin on tullut ilmi. Tutkimuksen tekijä on vielä itse lesta taustaltaan.. Mutta pitää huomata ja erottaa ettei mikään ulkoinen tekijä ole puolustettavaa noille teoille. Ei mikään.
Tuossa linkkiä tutkimuksesta:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/04/1309191/yhden-totuuden-liikkeet-alttiita-lasten-hyvaksikaytolle Jäävuoren huippu kirjoitti:
Tuossa linkkiä tutkimuksesta:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/04/1309191/yhden-totuuden-liikkeet-alttiita-lasten-hyvaksikaytolleTämä on niin laaja ja kaukaa kantava asia, että emme tässä pysty sitä selvittämään.
Lestadiolaisilla on omat tiukat sääntönsä ja varmasti se aiheuttaa ongelmia.
Kiellot, ohjeet ja rangaistukset rikkomuksista ovat arkipäivää.
Mutta olettaisin että heidänkin on muututtava ajan myötä, nuorisoa on vaikea pitää vanhojen sääntöjen vankina loputtomiin. Ympäristössä tapahtuu muutoksia, opiskellaan muualla ja nähdään maailmaa, toisin kuin nämä isoisät.
Nythän on havaittavissa, että on jo enteitä muutoksiin, kun myönnetään että on tehty virheitä, siinäkin että on salaitu näitä rikkomuksia.
Mutta eivät lestadiolaiset ole ainoita rikkomusten tekijöitä Suomessakaan.- jocus*
Anceli kirjoitti:
Ihmettelen vain sitä, että tämä uskonto nousee pääasiaksi pedofiliassa, kun itse teko on tuomittava jo itsessään.Kysyt, miksi lestadiolaiset on nostettu tikunnenään, vaikka insestiä ja pedofiliaa on muuallakin. Syitä on ainakin kaksi:
1. Sukupuolikielteisissä yhteisäissä nämä ilmiöt ovat huomattavasti yleisempiä kuin muualla, kuten yllä yritin kertoa.
2. Kun julkisuudessa annetaan kuva puritaanista suhtaumisesta seksiin ja sitten paljastutaan irvokkaimmiksi mahdollisiksi seksirikollisiksi, se herättää ansaittua inhoa uskontoon kuulumattomissa. Kaksinaismoralismi on halveksittua kaikissa yhteisöissä. - 1.1947
jocus* kirjoitti:
Tuo on niin totta, jocus! Miten seksuaalisuus onkaan nähty kiellettynä? Ei sitä kielletty ainakaan Raamatussa ole, ohjeistus on, että avioliittoon se asia. Moniko sitä on kuullut edes?
Ihminen on heikko. Omin voimin siihen ei pystykään.
Tanssi-Nazima on hieno esimerkki puhtaasta naiseudesta. Arvelen muslimien olevan länsimaisen kultturin vapaan seksin yms. suhteen kriittisiä ja se kanavoituu vääriin tekoihin joissakin tapauksissa.
Tietty siveyden ihannointi on ok. Kahlita sillä ei kuitenkaan saa.
Naimattomuus sopii hyvin harvoille ihmisille. Tarkoitan oikeasti yksin oloa ilman seksisuhteita. Apostoleissakin oli naimisissa olevia. Mistä lie sekin rajoitus?
Miten mahtavat lestadiolaisäidit kärsiä? Heistä ei puhuta. Lapsetkin kärsivät, kun asian oikea laita hyväksikäytöstä selviää. Ihminen voi olla paha ja peittää rumat teot anteeksiantamukseen.
Raamattu sanoo kovasti niistä, jotka viekoittelevat yhdenkin niistä lapsista, jotka uskovat. "Parempi olisi heille myllynkivi kaulaan ja upottaa mereen". Ei mitään hempeilyä siis.
Toivotaan sinne puhdistusta ja tervettä raitista uskoa. - jocus*
1.1947 kirjoitti:
Tuo on niin totta, jocus! Miten seksuaalisuus onkaan nähty kiellettynä? Ei sitä kielletty ainakaan Raamatussa ole, ohjeistus on, että avioliittoon se asia. Moniko sitä on kuullut edes?
Ihminen on heikko. Omin voimin siihen ei pystykään.
Tanssi-Nazima on hieno esimerkki puhtaasta naiseudesta. Arvelen muslimien olevan länsimaisen kultturin vapaan seksin yms. suhteen kriittisiä ja se kanavoituu vääriin tekoihin joissakin tapauksissa.
Tietty siveyden ihannointi on ok. Kahlita sillä ei kuitenkaan saa.
Naimattomuus sopii hyvin harvoille ihmisille. Tarkoitan oikeasti yksin oloa ilman seksisuhteita. Apostoleissakin oli naimisissa olevia. Mistä lie sekin rajoitus?
Miten mahtavat lestadiolaisäidit kärsiä? Heistä ei puhuta. Lapsetkin kärsivät, kun asian oikea laita hyväksikäytöstä selviää. Ihminen voi olla paha ja peittää rumat teot anteeksiantamukseen.
Raamattu sanoo kovasti niistä, jotka viekoittelevat yhdenkin niistä lapsista, jotka uskovat. "Parempi olisi heille myllynkivi kaulaan ja upottaa mereen". Ei mitään hempeilyä siis.
Toivotaan sinne puhdistusta ja tervettä raitista uskoa.Puhut Raamatusta ikään kuin se olisi monoliitti. Vanha Testamentti noudattaa juutalaisten vanhaa moniavioista, eli tietysti monivaimoista, moraalikoodia. Insestiäkään ei jyrkästi tuomita, vaan Lootin tyttäret tekevät kumpikin lapsen isälleen. Loot humalapäissään paneskeli tyttäriään, mutta oli kuitenkin hurskas jumalaapelkääväinen mies! VT:n moraali oli siis tasan senaikaisen juutalaisyhteisön moraalia, ei mitään radikaalisti uutta. Uuden Testamentin aikaan tultaessa sukupuolimoraali oli juutalaisten keskuudessa täysin muuttunut, ja noudatti pitkälle roomalaisen herrakansan lakia ja tapoja.
Myllynkiviviittauksesi voi käsittää myös siten, että ketään uskovaa ei saa vietellä pois uskostaan. "Yksikin pienimmistä" voi tarkoittaa myös muuta kuin fyysistä pienuutta, ja niin minä olen sen aina ymmärtänyt.
- ...
Ääriliikkeet tympeitä.
Toi lessujuttu ei ollut yhtään mikään yllätys. Aiemmin kärynneet Katoliset ja onhan noista luostareista puhuttu aina
Eikä tuollainen asia ole mun käsittääkseni mitenkään erikoinen, kun ajattelee ihmiskunnan historiaa.
Kuusamossa on 16 000 asukasta. Geenitytkijat selvitelleet, että valtaosa asukkaista on alunperin Kuusamoon muuttaneiden 40 perheen jälkeläisiä. Se kun sillee, että kun sudet ulvoo, pakkanen paukkuu ja pilllua tekee mieli, harvempi viittii lähteä hiihteleen jonkun sada kilometrin päähän vonkuaan aittaan sisään. Paljon näppärämpi käydä naapurissa.
Suomessa on noin 10 000 mustilaista, ne on ollleet täällä satoja vuosia. Tokikin poikkinaintia valkoisten kanssa joskus tapahtuu, mutta määrä pllut vakio jo pitkään. Kokolailla rutsaista porukkaa.
Ja uskontoon palatakseni. Jehovat kekswitty enkkilässä noin sata vuotta sitten. Suomess vähän vajaa 20 000 jehovaa. Nekäännyttäää, kiertää käännyttämässä ahkerasti. Mutta määrä pysynyt samana vuosikymmenet. Ne ei saa juuri ketään käännytettyä. Ja kun jehova voi mennä nainisiin ainoastaa ehovan kanssa, sukurutsa on itsestään selvyys.
Tätä pedofiili-asiaa en ymmärrä. Siis onhan se tuomittavaa. Mutta kuka helevata haluaa kiksautella lapsen kansa? Mu mielestä kyseessä on jonkinlainen perverssio. Elikkäs siis sairaus. Mutta mun käsittääkseni siihen ei lääkettä ole olemassa. Muuta kuin kirves.
=DW=
Äänestä Ihmisten Puoluetta!- Ihmisten puoluetta
ikävöin minäkin, mut sellaista ei ole.
Uskonnosta kirjoitin tuonne ylemmäksi. Oppi ristiinnaulitusta on vain keksitty sodan oikeuttamiseksi, ei Jeesus sellaista opettanut, lähimmäisenrakkautta opetti ja oli tavallinen ihminen, hyvä opettaja.
Kun olen luonnossa, tunnen Luojan olevan läsnä. Häneen uskon, häntä rukoilenkin.
Onko hän sama kuin Ukko ylijumala tai Yläkerran Ukko,
sama kuin Zeus tai Jupitter, niin ajattelen, että on sama.
Ihmiset lähestyvät kukkulan lakea eri suunnilta eri kieliä puhuen.
Kuoltuamme sielumme saavuttaa hänet, palaamme häneen. - meeriamanda
Ihmisten puoluetta kirjoitti:
ikävöin minäkin, mut sellaista ei ole.
Uskonnosta kirjoitin tuonne ylemmäksi. Oppi ristiinnaulitusta on vain keksitty sodan oikeuttamiseksi, ei Jeesus sellaista opettanut, lähimmäisenrakkautta opetti ja oli tavallinen ihminen, hyvä opettaja.
Kun olen luonnossa, tunnen Luojan olevan läsnä. Häneen uskon, häntä rukoilenkin.
Onko hän sama kuin Ukko ylijumala tai Yläkerran Ukko,
sama kuin Zeus tai Jupitter, niin ajattelen, että on sama.
Ihmiset lähestyvät kukkulan lakea eri suunnilta eri kieliä puhuen.
Kuoltuamme sielumme saavuttaa hänet, palaamme häneen.Kirjoituksesi ja ajatuksesi ovat kuin minun kirjoittamaa, samaistun sanomaasi.
- 1.1947
Tuota, usko on lahja. Sitä ei voi ottaa, kuin apteekin hyllyltä.
Etsikää, niin te löydätte, sanotaan Sanassa. Pyhyyden halu on alkulähde. Jokainen, joka avuksi huutaa Herraa, pelastuu. Sekin Raamatusta.
Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan. Paavalin sanoja.
Oma "heräämiseni" alkoi paremman kaipuusta, puhtaudesta. Kuvat rukoilevasta lapsesta ja äiti/lapsi-aiheet pysäyttivät. Ostin sellaiset taulut, vaikka hieman hävetti. Tuli uskova työkaveri. Ei tuputusta. Kiinnostuin ja kävin vapaasuuntien kokouksessa. Siellä kerran pyysin rukousta puolestani ja siitä lähti.
En aluksi ymmärtänyt sitä itse. Ajatukset muuttuivat, vääryyttä en voinut tehdä.
Joulukuun alussa vietän tuon tapahtuman 30v. juhlaa. Olen kuitenkin perusev.luterilainen, vaikkakin todistava.
Jumala on ihmeellinen! Kuvitelkaapa Jeesuksen tuskaa raahatessaan ristiä. Hirsi painaa tosi paljon. Häntä piestiin verille ja viimein naulattiin ristille. Minun tähteni. Sinun tähtesi. KIITOS JEESUS!
- :/
Toivoisi karmeasta asiasta aikuismaista keskustelua, ei teini-ikäisiltä kuulostavaa uskisnimittelyä.
Se sopii 16 palstalle.
Asiallista aloitusta asiasta odotan.
Teko on todella paha, pahimpia mitä lapsi saattaa kokea, ja usein varjostaa hänen koko tulevaa elämäänsä.Minkälaista olisi asiallinen keskustelu tässä asiassa?
Pedofilia on pahaa aina on se sitten uskovaisten tai jonkun muun harrastamaa.
Raiskaukset on hirveitä tekee niitä kuka tahansa ja missä tahansa.
Sinähän voit tehdä sen asiallisen aloituksen jos sellaista odotat, ja luultavasti sinnekin tulee kaikenlaisia vastauksia.- :/
tulisilla kirjoitti:
Minkälaista olisi asiallinen keskustelu tässä asiassa?
Sinähän voit tehdä sen asiallisen aloituksen jos sellaista odotat, ja luultavasti sinnekin tulee kaikenlaisia vastauksia.No, jokainen lukutaitoinen sen osaa nähdä, halutessaan.
tulisilla kirjoitti:
Sinähän voit tehdä sen asiallisen aloituksen jos sellaista odotat, ja luultavasti sinnekin tulee kaikenlaisia vastauksia.Jonkinlaista asiallisuutta olisi se ettei tuomita kaikkia uskovaisia ja kaikkia lestadiolaisia, kuten jo ylempänä kirjoitinkin.
Tätähän tapahtuu myös muiden kuin uskovaisten piirissä.
Jos ikävässä asiassa pääpaino laitetaan sille, että teon tekijä on lestadiolainen, se ei ole asiallista.- :/
Anceli kirjoitti:
Jonkinlaista asiallisuutta olisi se ettei tuomita kaikkia uskovaisia ja kaikkia lestadiolaisia, kuten jo ylempänä kirjoitinkin.
Jos ikävässä asiassa pääpaino laitetaan sille, että teon tekijä on lestadiolainen, se ei ole asiallista.Sehän tuntuu olevan hiljaisuudessa pääasia koko hommassa. Saadaan syljettyhä omia ennakkoluuloja tiettyyn suuntaan, kun ei muuta nähdä.
Hyvä, että asiasta nyt puhutaan, mutta luulisi edes vanhuutta lähentelevien osaavan puhua asiallisestikin.
Katkeruus ja ennakkoluuloisuus ovat ohuen kerroksen alla, joka helposti pomppaa esille, kun sopiva osoite saadaan.
Kukaan ei varmasti voi tekijöitä puollustaa, mutta ei ole älykästä tuomita kaikkia, ja kuvitella, että vain he asiaan syyllistyvät. Anceli kirjoitti:
Jonkinlaista asiallisuutta olisi se ettei tuomita kaikkia uskovaisia ja kaikkia lestadiolaisia, kuten jo ylempänä kirjoitinkin.
Jos ikävässä asiassa pääpaino laitetaan sille, että teon tekijä on lestadiolainen, se ei ole asiallista.Niin mutta kyllähän tämänkin ketjun voi viedä juuri sinne asialliselle puolelle, niinkun sinä teet.
Ja itsekin kirjoitin tuonne että pedofilia on aina pahaa, on kuka tahansa kyseessä.
Vaikka puhutaan vain yhdestä tapahtumasta niin se on hirveää sille ihmiselle.
Ja vielä kun tekijä tulee omasta perheestä niin se vie uskon kaikkiin ihmisiin.
Kuinka paljon on vaiettuja tapauksia.
Kuinka moni itkee nytkin yksinään viime yön kauhuista, eikä muu perhe tiedä/ osaa tehdä mitään (muka).
Koska eihän "meidän" perheessä tapahdu tälläistä.- 1943
Anceli kirjoitti:
Jos ikävässä asiassa pääpaino laitetaan sille, että teon tekijä on lestadiolainen, se ei ole asiallista.Äitini oli harras uskovainen, isänsä maallikkosaarnaaja, ei täällä mainitun herätysliikkeen. Tietääkseni pedofilaa ei esiintynyt, vaikka seksualisuuteen suhtauduttiin pidätyvästi. Esiaviolliset suhteet esim. tuomittiin. Oikeastaan seksi voitiin korvata muilla asioilla, se ei ollut niin pinnalla. Isäni ei ollut uskovainen, seksiin hänellä oli vapaampi suhtautuminen. Kyllä oma lähipiirini on aina suhtautunut pedofiliaan tuomitsevasti, on tosi sairas juttu. Kuuluvat pedofiilit olevan vankiloissakin pohjasakkaa.Eipä tuo ole elämääni haitannut, vaikka seksi ei ole ollut niin tärkeää kuin varmaan monelle. On ollut muutakin tekemistä. Mutta lasteni ollessa pieniä, en päästänyt heitä yökylään ellen tuntenut perhettä hyvin. Lapset kertoivat, että joidenkin kavereiden isät olivat tupanneet lähentelemään lasten kavereita.
- //
tulisilla kirjoitti:
Sinähän voit tehdä sen asiallisen aloituksen jos sellaista odotat, ja luultavasti sinnekin tulee kaikenlaisia vastauksia.Moniko tässä "keskustelussa" puhuu lapsesta, joka kuitenkin on se, johon hirmuteko kohdistuu.
Teko voi pahimmillaan tuhota hänen tulevaisuutensa.
Ei, ei, kunhan saadaan tuomita tekijät . Toki teko on sen arvoinenkin, mutta lapsihan pn pääasia.
Kuka häntä muistaa tämän noitavainon takaa? // kirjoitti:
Moniko tässä "keskustelussa" puhuu lapsesta, joka kuitenkin on se, johon hirmuteko kohdistuu.
Teko voi pahimmillaan tuhota hänen tulevaisuutensa.
Ei, ei, kunhan saadaan tuomita tekijät . Toki teko on sen arvoinenkin, mutta lapsihan pn pääasia.
Kuka häntä muistaa tämän noitavainon takaa?Tekijät täytyy saada tuomittua.
Mutta kyllä minä ainakin olen koko ajan pohtinut asiaa sen lapsen puolelta.
Olen itse tukenut/ kuunnellut ( se on ainoa , mitä siinä tilassa osasin tai voin)
ihmistä joka joutui isänsä kohteeksi.
Oli jo aikuinen kun käytiin läpi hänen elämäänsä joka oli pilalle mennyt monin osin lapsuuden takia.
Näitä on ollut ennenkin silloin niistä ei vain puhuttu.
- kovaa elämää..
Kyllä se karmii selkäpiitä kun ajattelee.
Vaimo ei ehdi toipua edellisestä synnytyksestä kun tulee henkensä kaupalla taas raskaaksi.
Isit naivat lapsiaan ja naapurin lapsia kun vaimo on synnytysten näännyttämä. - sairas uskonlahko
Kun sekaannutaan omiin lapsiin kyse on insestistä, sukurutsasta ja se on hirveää, aivan kuin pedofiiliakin. Tosi iljettävää. Kuulin aikoinaan eräältä pohjoispohjanmaalla syntyneeltä eräästäkin isästä jolle tytär oli synnyttänyt lapsia. Kylän väki tiesi asian, sitä uskonlahkolaiset "hyssyttelivät"... se on ollut toimintatapa. Kun syntinen saa anteeksi kaikki pahat tekonsa jeesuksen nimessä ja veressä... Toivottavasti kaikki tulevat ilmi ja joutuvat oikeuden eteen. Hyvä kun vihdoin jäävuoren huippu paljastui ja lisää paljastuu.
- ...
Sivusta.
Ei lessuissa sinällään ole mitään sen kummenpaa vikaa kuin muissakaan kiihkouskovaisissa, polttimo vain on sekaisin, kuten muillakin. Ihan lunkia porukkaa net on normaalioloissa, kunhan välttelee uskonnollisia asioita keskusteluissa jne. Ihan kuin kaikkien muittenkin uskisten kanssa pitää koittaa toimia. Siis taas, mä tunnen valtavasti lessuja. Osa ok, osa ei. Ihan normaalia.
Mutta ne on eristäytyneitä ja tämä nyt meneillään oleva härdelli on osoitus siitä, mitä asioita liika yhteiskunnasta eristäytyminen voi saada aikaiseksi.
Ennen asiat voitiin vaieta kuoliaaksi. Nykyaika toinen, nykyään kaikki on paljon läpinäkyvämpää, kuin sata vuotta sitten. Siksi näitä asioita pulpahtelee esiin. Uskikset nyt vetää meloneita nenään, ne kun on kuvitelleet olevansa aina muitten ihmisten yläpuolella. Nyt kun ne joutuu sen tosiasian eteen, että niitä koskee samat lait kuin kaikkia muitakin ihmisiä ja
asioista tulee julkisia. Istuuhan se lestatiolainen oikeudessa huppari päässä, kuten kaikki muutkin rikolliset. Oisko ekaa kertaa eläissään tullut oikeasiti se paljon puhuttu "synnintunto", elikkäs häpiä. Mutta ei uskaltanut lessu tulla omilla kasvoillaan julkisuuteen. Jos se on sinut jumalansa kanssa, mitä pelkäämistä valokuvauskamerassa on????
=DW=
Äänestä Ihmisten Puoluetta! - Lessukylältä
... kirjoitti:
Sivusta.
Ei lessuissa sinällään ole mitään sen kummenpaa vikaa kuin muissakaan kiihkouskovaisissa, polttimo vain on sekaisin, kuten muillakin. Ihan lunkia porukkaa net on normaalioloissa, kunhan välttelee uskonnollisia asioita keskusteluissa jne. Ihan kuin kaikkien muittenkin uskisten kanssa pitää koittaa toimia. Siis taas, mä tunnen valtavasti lessuja. Osa ok, osa ei. Ihan normaalia.
Mutta ne on eristäytyneitä ja tämä nyt meneillään oleva härdelli on osoitus siitä, mitä asioita liika yhteiskunnasta eristäytyminen voi saada aikaiseksi.
Ennen asiat voitiin vaieta kuoliaaksi. Nykyaika toinen, nykyään kaikki on paljon läpinäkyvämpää, kuin sata vuotta sitten. Siksi näitä asioita pulpahtelee esiin. Uskikset nyt vetää meloneita nenään, ne kun on kuvitelleet olevansa aina muitten ihmisten yläpuolella. Nyt kun ne joutuu sen tosiasian eteen, että niitä koskee samat lait kuin kaikkia muitakin ihmisiä ja
asioista tulee julkisia. Istuuhan se lestatiolainen oikeudessa huppari päässä, kuten kaikki muutkin rikolliset. Oisko ekaa kertaa eläissään tullut oikeasiti se paljon puhuttu "synnintunto", elikkäs häpiä. Mutta ei uskaltanut lessu tulla omilla kasvoillaan julkisuuteen. Jos se on sinut jumalansa kanssa, mitä pelkäämistä valokuvauskamerassa on????
=DW=
Äänestä Ihmisten Puoluetta!Luuletko että lestadiolainen pedofiili tuntee synnintuntoa? Pedofiilit eivät mielestään tee mitään väärää.
Ja lessut ovat omasta mielestään muiden yläpuolella ja tuomitsemattomissa.
- ...
Uusinta lausuntoa.
Eilen Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys SRK astui mun muistaakseni ihan ensimmäistä kertaa televisiokameroiden eteen. Joku tyyppi myönsi kuulleensa muutamista yksittäisistä tapauksista aiheeseen liittyen. Höh, hankala olla kuulematta, kun asia ollut kaikissa lööpeissä ja telkkarissa ja ties missä.
Lessut kun ei ole paljoa tiedotelleet yhtään mistään ikinä. Se on sellainen uskonto, että ne ei käännytä. Pitää tulla synnintuntoihinsa a polvet verillä ryömiä niitten jäseneksi pääsemistä. Siis noin niinkuin kuvainnollisesti ilmaistuna.
Nyt on sitten annettu lisälausunto pääsihteerin antamana "hyväksikäyttäjät eivät voi jatkaa hallinnossa tai luottamuselimissäkään". Mutta potkujahan ei siitä liikeestä saa, sehän riittää, että tunnustavat syntinsä ja jumala armahtaa.
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194673898546/artikkeli/il lasten hyvaksikayttoon syyllistyi myos vanhoillislestadiolaisten johtoa.html
=DW= - Juuu, synnit "
"saarnataan" anteeksi. Voihan paskapäät.
VAIN ihminen voi olle noin mielisairas.- tasapuolisuutta.....
Niinpä juuri, ihminen, ei vain uskovainen.
- Anti mennä
Sanoppa kuule muuta, munista hirteen vaan nämä "saarnaajat"
- ://
Anti mennä kirjoitti:
Sanoppa kuule muuta, munista hirteen vaan nämä "saarnaajat"
Muutko kaikki säästetään?
Harva heistä saarnaa, useimmat ovat saarnaamattomia, "kilttejä" perheenisiä. - TÄSSÄHÄN nyt
:// kirjoitti:
Muutko kaikki säästetään?
Harva heistä saarnaa, useimmat ovat saarnaamattomia, "kilttejä" perheenisiä.puhutaan vain niistä, jotka eivät ole kilttejä perheenisiä.
- Kumma yhteiskunta
En ole sama mieltä minkään muun kirjoituksesi osan kanssa kuin,että nyrjähtänyttä joukkoa ovat ne, jotka lapsia käyttävät hyväksi, olivat lestadiolaisia tai muita ja rajoittamatta asiaa vain uskonnon aktiivisiin harjoittajiin.Myös naisia kuuluu näihin nyrjähtäneisiin.
Sofi Oksanen oli taannoin sitä mieltä,että pahoinpitelijät sietäisi lukita häpeapaaluun muun rangaistuksen lisäksi, nimet ja naamat kaikille julki ja yleiselle paikalla kököttämään tietyn ajan sekä linnareissu. Julkinen häpeä lienee ainoa asia, joka näiden nahassa tuntuu, sillä teko on niin raaka ja uskomaton. Miksi heitä pitää sääliä ja miksi me pimitämme jatkuvasti tällaiset raakalaiset nimenomaan siltä julkiselta häpeältä? Noh, uhrien vuoksi osaksi, mutta edes siihen häpeäpaaluun, jos nimia ei anneta julki.
Kansalaisoikeudet voisi myös ottaa tällaisilta tyypeiltä pois. Jos papit suojelevat näitä, pappi pitää tuomita rikoksen salaaamisesta, kuten myös vaimot ja muut läheiset, jotka asiasta tietävät, mutta ummistavat silmänsä.
Minusta on käsittämätöntä,että pedofiilien vaimotkaan eivät muka tiedä,että ukko kuksii omia lapsiaan tai lastenlapsiaan. Ja että vielä tällä vuosisadalla kirkko miettii sitä, saako tällaiset jutut haudata, jos ne tulevat rippisalaisuutena ilmi. Rikos on rikos myös Jumalan silmissä.
On myös olemassa lääkkeitä, joilla kaikenlaiset seksuaaliset halut saadaan olemattomiksi. - demeter
Mielenkiintoinen ja vilkas keskustelu aiheesta. Kaikki, mitä siitä olisin voinut sanoa, tuli sanotuksi muiden puheenvuoroissa.
Ainoa asia, mitä jäin miettimään oli se, mikä SAA ihmiset liittymään ja pysymään näissä yhteisöissä. Jokin perustarve - turvallisuus ehkä. Sitähän yhteinen uskomusjärjestelmä nyt ainakin tarjoaa.
Pesäero "maailmaan", joka minustakin on vaarallista, saattaa myös antaa illuusion omasta paremmuudesta "muihin" nähden ja sitä yhteisö tietenkin ruokkii. Siitä saattaa olla vain askel siihen, että yhteisö seuraa sokeasti johtajaansa, luo omat lakinsa ja näkee häiriintyneenkin käytöksen anteeksiannettavana.
Voi tietenkin kysyä, mitä tekisi, missä muualla olisi sellainen epäitsenäinen persoona, joka antaa yhteisön nielaista itsensä. Luultavasti hän olisi jonkin muun "voiman" vietävissä - ellei muiden niin markkinoiden, ja jostakin näkökulmasti sitäkin voi pitää pahana. Addiktien kirjo on tänä päivän runsas.
Sanotaan nyt varmuuden vuoksi, että pedofilia on minustakin rikoksista
pahin, ja kuten joku sanoi, siihen ei tahdo olla edes "hoitoa" ja jos on,
kalliiksi se ainakin tulee...- Se, mikä SAA ihmiset
liittymään ja pysymään näissä yhteisöissä, on ihmisen laumasieluisuus. Hän on onneton yksinjääneenä.
Kirkkorakennukset ovat hyviä kohtauspaikkoja, ne täytyy sellaisina säilyttää.
Mutta uskonto on puhdistettava veriuhreista ja ristiinnaulitsemisista.
ME emme ole syntisäkkejä, emmekä ole syyllisiä yli 2000 vuotta sitten tapahtuneeseen ristiinnaulitsemiseen.
USKO LUOJAAN on hyvä ja riittävä uskonto. Luojan pyhä henki leijailee kauniin järvimaiseman yllä, hänen pyhä henkensä humisee metsän hongissa ja koivuissa,
iltaruskossa hänen pyhyytensä värjää taivaan ja meren.
Veisatkaamme Luojamme kunniaa!
. - Tilja K
Se, mikä SAA ihmiset kirjoitti:
liittymään ja pysymään näissä yhteisöissä, on ihmisen laumasieluisuus. Hän on onneton yksinjääneenä.
ME emme ole syntisäkkejä, emmekä ole syyllisiä yli 2000 vuotta sitten tapahtuneeseen ristiinnaulitsemiseen.
USKO LUOJAAN on hyvä ja riittävä uskonto. Luojan pyhä henki leijailee kauniin järvimaiseman yllä, hänen pyhä henkensä humisee metsän hongissa ja koivuissa,
.Ei pelkästään laumasieluisuus. Lestaadiolaiset kiusaavat sattumanvaraisesti kohteikseen valitsemiaan seurakuntalaisia. Kukaan ei halua tulla kiusatuksi.
Lähinnä naisleskiä valitaan kiusattaviksi ja heidän mukanaan orpolapsia. Ja heitäkin riittää vaikka kuolevat yleensä lapsivuoteeseen ollessaan kuudennentoista kerran raskaana. - Lähtölaskenta alkanu
Se, mikä SAA ihmiset kirjoitti:
.Jumala ei asu käsintehdyissä temppeleissä.
Yhtä hyvin Jumala ilmestyy teltassa kuin taivasallakin. Uudestisyntyneet ihmiset muodostavat seurakunnan. Seurakuntaan synnytään synnintunnon, parannuksen, armon ja Jeesuksen tunnustamisen kautta että hän on Herra.
Oikea ihmisen ja Jumalan suhde on Isä ja lapsi. Jeesus on jo käynyt ristillä ja sovittanut syntimme. Tämä sovitus on vain otettava uskossa vastaan henkilökohtaisesti. Joka uskoo se kastetaan ja se pelastuu. Järjestys on tämä.
Usko on järjellinen päätös ei tunnetila. Luja luottamus Jumalan sanaan. Ei siis kadotustuomiota niillä jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat. Jeesus on ovi. Hän on suodatin ovella jotta synti ei pääse taivaaseen.Taivas on synnitön paikka. Mieti Pääsiäisen sanomaa! ota se vastaan henkilökohtaisesti aamen!
Vallankumous syö lapsensa.
Eläin syö pentunsa, joskus hädissään, joskus siksi että ne eivät ole sen siittämiä.
Lapsille tehdään paljon pahaa, katkotaan jäseniä jotta kerjäys sujuisi paremmin ja muuta mitä tässä aloituksessa on kirjoiteltu.
Aamiaispöydässäkin syödään pari, suolan kanssa tai paistettuna, onneksi ne ovat tarkistettuja, ettei mene abortiksi.
Jos ei anneta pimppiä tai munaa, ei maata, mammonaa tai rahaa, tapahtuu kaikkea pahaa.
Libyasakin voisi vaikuttaa kuten Afganistanissa.
Ja niin myös Suomessa. Mutta kun kaikkien kukkien annetaan kukkia, tapahtuu tällaista.
Ja Suomessa kukkia lannoitetaankin.
Minua ei sureta, säälitä tai kauhistuta muu kuin se mihin kaikkeen ihminen antaa toiselle luvan.
Suomi suhtautuu sairaisiin kuten lääkäri, antamalla sairaslomaa ja jokusen pillerin.
Minä haluaisn nähdä joskus Skalpellin viiltävän syvältä.
Mikä on se nyrjähtänyt joukko?
H.- >>>>>>>>
Koko ihmiskunta on nykyään tavalla tai toisella nyrjähtänyttä.
Sairaimpia ovat he, joilla ei ole sairauden tunnetta. >>>>>>>> kirjoitti:
Sairaimpia ovat he, joilla ei ole sairauden tunnetta.Psykopaatin kylmyys on sairautta.
Pahoillaan oleva ja itkevä kirurgi pystyy amputoimaan raajan kun tietää että se on välttämätöntä.
H.- >>>>>>>>>>>>?
hunksz kirjoitti:
Psykopaatin kylmyys on sairautta.
Pahoillaan oleva ja itkevä kirurgi pystyy amputoimaan raajan kun tietää että se on välttämätöntä.
H.Miksi kirurgi vetisteli työtä tehdessään, ei kadunlakaisijakaan poraa, kun luutii katuja?
>>>>>>>>>>>>? kirjoitti:
Miksi kirurgi vetisteli työtä tehdessään, ei kadunlakaisijakaan poraa, kun luutii katuja?
Olihan tuo kommenttini vaikeahkoa Suomenkieltä.
Laitan sinulle rautalankaa: Empatia.
Tajusin kyllä sanaleikkisi, mutta en ihan heti, vakavasta asiasta kun on kysymys.
H.- ||||||||||
hunksz kirjoitti:
Olihan tuo kommenttini vaikeahkoa Suomenkieltä.
Laitan sinulle rautalankaa: Empatia.
Tajusin kyllä sanaleikkisi, mutta en ihan heti, vakavasta asiasta kun on kysymys.
H.Älä halveksi muita, äläkä empatiaa, jos et ehkä itse tiedäkään, mitä se on.
Lääkäri ei tee leikkausta empatialla, vaan vakaalla kädellä, hyvien aivojen säestyksellä.
Suomemme suomen kieli on moni-ilmeistä, ei silti vain yksien osaamaa. - demeter
Meinaatko hunksi, että joidenkin kukkien pitäisi antaa kuihtua ? Olen pikkuisen samaa mieltä. Ylenpalttinen paapominen ja suvaitsevaisuus ei ole hyvästä.
Kauhistelit myös "mihin kaikkeen ihminen antaa toiselle luvan".
Sitä minäkin, mutta kun kukaan ei kysy lupaa. Meillä on vapaus tehdä yhtä ja toista, vastuun kanssa on vähän niin ja näin. demeter kirjoitti:
Meinaatko hunksi, että joidenkin kukkien pitäisi antaa kuihtua ? Olen pikkuisen samaa mieltä. Ylenpalttinen paapominen ja suvaitsevaisuus ei ole hyvästä.
Kauhistelit myös "mihin kaikkeen ihminen antaa toiselle luvan".
Sitä minäkin, mutta kun kukaan ei kysy lupaa. Meillä on vapaus tehdä yhtä ja toista, vastuun kanssa on vähän niin ja näin.Ajatuksesi kulkevat kuin olisit kaksoseni.
H.- Jäävuoren huippu
>>>>>>>> kirjoitti:
Sairaimpia ovat he, joilla ei ole sairauden tunnetta.Totta. "Uskovaiset" ääriliikkeiden jäsenet eroavat tyypillisestä pedifiilista siten, että he näyttävät ja ovat ns "kunnollisia" muuten. Ei ole päihteitä, mitään muuta rikollisuuteen kuuluvaa, jotka taas istuvat poikkeuksetta ns muihin pedofiileihin, jotka jäävät poliisin haaviin. Noista kerto Hannu Lauerma ja varmaan tiesi asian oikean laadun.
Kun pedofiilia/insestiä harrastetaan suljetussa yhteisössä yhteisö suojelee viimeiseen asti jäseniään. Lapsi voi jopa kasvaa luulossa, että tämä on täysin normaalia toimintaa. Jonain päivänä lapsi vartuttuaan pääsee tiedon äärelle ja tajuaa että kyse on rikoksesta, sairaasta sellaisesta. Onneksi pää on ns avattu jotta kaikki tulee ilmi. Toivottavasti.
- ...
Pelko.
Se on mun käsitys, miksi ihmiset heiluu epämääräisissä yhteisöissä. Pelko menetää jotain, pelko saada turpiinsa, Mikä tahansa pelo. Oletettavasti uskiskuvuoissa mukana vahvasti kuoleman pelko, Olemassa tietoisuus, että kun voltin heittää, se oli siinä, ja kun on luvattu paratiisia, pelko siitä, että ei sinne päädykkään, ainosastaan monttuun.
Ja ihminen on laumaeläin.
Olen ollut näitten asioitten kanssa tekemisissä paljonkin, kuten mainittu jo edellä jonkun kerran. Mielestäni uskontojen merkitys on murenemassa tiedon saamisen helpottumisen ansiosta. Yksi äärettömän merkittävä asia on internet. Kuten todettu, lestadiolaiset ei katso välttämättä telkkaria, mutta nettiä ne käyttää.
Ja sellainenkin juttu. Mä ite tunnen, ihan yliopistolla opettavan jehovan, joka opettaa atk:ta. Mutta jehovat esimerkiksi ei saa kirjoittaa tämänkään portaalin jehovapalstalle. Syynä, täällä helluntailaiset vallassa, seriffeinä ja Allerin toimitusjohtajana :DDDD
Uskiksilla ollut aina pyrkimyksenä, että mahdollisimman alhainen koulutustaso. Tietämättömiä helpompi hallita, kuin asioista selvää ottavista ja muutenkin sivistyneistä ihmisistä. Uskontojen idea on vain uskominen, ei ajatteleminen.
Uskonnot pirstaloituu ja kapseloituu. Nytkin ollut, muutamien vuosien sisään, vaikka kuinka paljon skandaaleja jutuistaan. Ja kun maailma tosiaan on nykyään läpinäkyvä, se ei sovi sulkeutuneille piireille. Seurauksena on joukkopaot, vaikkapa nyt kristillisdemokraattien homoilollan jälkeen. Ne ei osaa julkisuutta. Ja siis toinen on, että kun porukat pienenee, sen fanaattisimmaksi ne muuttuvat.
Tää lessu-juttu oli odotettavissa. Seuraavaksi kai viranomaiset kiinnostuvat eri uskontoryhmien talousasioista. Lessut ain olleet pisnesmiehiä, kansakoulupohjalta. ortodokseilla omat kuvionsa, jehovat keräävät kiinteistöomaisuutta.....
Lessut on vain yks lahkonsa, suomessa uskon vapaus. 80% suomalaisista kuuluu kirrkkoon. Lessuja vain noin sata tuhatta. Mitähän ne muut on hommailleet mutaman sata vuotta?
=DW=
Äänestä Ihmisten Puoluetta!- bessie*
Pelko? No joo...
Luulen kyllä, että enimmäkseen lahkoihin synnytään.
Toki aikuisetkin hakeutuvat eri yhteisöihin, mutta enimmäkseen kai ovat arvostelukykyisiä ja syytkin voivat olla jopa itsekkäitä. - demeter
Minä taas ajattelen, että yhden ainoan elämän idea on saatu markkinoitua niin hyvin, ettei tästä elämästä viitsitä tinkiä taivaspaikan toivossa. Eikä moni viitsi uskoa edes varmuuden vuoksi.
Tästä syystä kai valtionkirkko jalkautuukin, tarjoaa Sanaa sellaisessa paketissa, että se kelpaa paremmin useimmille ja siitä sitten seuraa tiukkalinjaisten kato -
kenttä sirpaloituu, kuten sanot, DW
En tiedä mahtaako tänään olla niinkään, että "uskiksilla on mahdollisimman alhainen koulutustaso". Olihan meillä äskettäin tapaus Tapani Koivuniemi,
koulutettu ihminen, joka sai koulutettua väkeä varsin tiukkalinjaiseen ja
autotääriseen yhteisöönsä - siitä taisi olla puhetta täälläkin. Hänhän teki
jopa bisnestä "tuotteellaan".
Ja ihan luterilaisen kirkon tähtenä ovat viime aikoina loistaneet Antti Eskola (entinen vasemmistolainen), Christer Kihlman (entinen vasemmistolainen) ja huippukirurgi Sakari Orava. Niin, että eivät he kaikki nyt varmasti ihan kajahtaneita ole (toisaalta, ääriryhmistähän nyt olikin puhe).
Tuo on varmasti totta, mitä bessie sanoi, että uskonnollisiin yhteisöhin synnytään. Harva niistä eroaa ja jos eroaa tarvitaan ehkä jo "Uskontojen
uhrit"-järjestöä apuun... - naapuri.........
demeter kirjoitti:
Minä taas ajattelen, että yhden ainoan elämän idea on saatu markkinoitua niin hyvin, ettei tästä elämästä viitsitä tinkiä taivaspaikan toivossa. Eikä moni viitsi uskoa edes varmuuden vuoksi.
Tästä syystä kai valtionkirkko jalkautuukin, tarjoaa Sanaa sellaisessa paketissa, että se kelpaa paremmin useimmille ja siitä sitten seuraa tiukkalinjaisten kato -
En tiedä mahtaako tänään olla niinkään, että "uskiksilla on mahdollisimman alhainen koulutustaso". Olihan meillä äskettäin tapaus Tapani Koivuniemi,
Ja ihan luterilaisen kirkon tähtenä ovat viime aikoina loistaneet Antti Eskola (entinen vasemmistolainen), Christer Kihlman (entinen vasemmistolainen) ja huippukirurgi Sakari Orava. Niin, että eivät he kaikki nyt varmasti ihan kajahtaneita ole (toisaalta, ääriryhmistähän nyt olikin puhe).
Tuo on varmasti totta, mitä bessie sanoi, että uskonnollisiin yhteisöhin synnytään. Harva niistä eroaa ja jos eroaa tarvitaan ehkä jo "Uskontojen
uhrit"-järjestöä apuun...Kyllä nykyuskovaiset kouluttavat lapsiaan ainakin yhtä hyvin, kuin heihin kuulumattomat, se on fakta. Tietämättömyyttä, tai tietoista agitaatiota sitä muuksi muuttaa.
Asun kunnassa, jossa on varmaan maamme enimpiä lestadiolaisia, ja hyvin tuntuvat lapset koulussa pärjäävän.
Ihan turhaa suunsoittoa yrittää sitä kieltää.
Lestadiolaisia on monilla korkeilla ammattialoilla, tiedän vaikkapa monen monta lääkäriä.
Naurettavaa aikuisten puhua uskiksista, kuin teinit ainakin. - ...
naapuri......... kirjoitti:
Kyllä nykyuskovaiset kouluttavat lapsiaan ainakin yhtä hyvin, kuin heihin kuulumattomat, se on fakta. Tietämättömyyttä, tai tietoista agitaatiota sitä muuksi muuttaa.
Asun kunnassa, jossa on varmaan maamme enimpiä lestadiolaisia, ja hyvin tuntuvat lapset koulussa pärjäävän.
Lestadiolaisia on monilla korkeilla ammattialoilla, tiedän vaikkapa monen monta lääkäriä.
Naurettavaa aikuisten puhua uskiksista, kuin teinit ainakin.Tsottsot
En nyt tiedä, ehkä ei asuta samalla paikkakunnalla, mutta kyllä niitä täälläkin riittää, riesaksia asti. Ja on munkin suvussa vahvasti lessuja, niitten kanssapa sitten ei ole tarvinnut ikinä olla tekemisissä. Onneksi.
Maan lapsirikkain kunta. Lessut pirunmoinen riesa veronmaksajille. Yks autokuski ja kuustoista lasta, juusii. Eihän sellainen yhtälö toimi, eihän sen ukon rahat riitä edes ruokalaskuu.
Mä en yhden maisterin, muut tutut käyneet korkeintaan ammattikoulun. Mutta ihankin varmasti nykyään kouluttaudutaan enenpi, niinhän asia on koko yhteiskunnassa. Yksinkertaisesti ei pysty tekemään töitä, jos ei ole koulutusta.
Ja mä nyt korostan, lessut on kovia tekemään töitä. Ne on rahan perään. Ja kandee hokata, suomen tunnetuin lessu on Sukari, IdeaParkkien pyörittäjä, kansakoulupohjalta.
Ei lessuista sen kummenpaa haittaa ole muulle väestölle. Ne kun pyörii omissa kuvioissaan. Mutta niitten sisäisistä asioista ei kukaan tiedä mitään, ei tosin kiinnostakkaan. Mutta 80 pedofiiliepäiltyä, se on muuten melko helevetin suuri määrä. Tavallisesti hirvee meteli, os jollain yksittäisellä ihmisellä on lapsipornokuvia tuetokoneella, nämät on siis epäilyjä toteutuneesta pedofiiliasta.
Ja oletettavasti vain jäävuorenhuippi. Uksikset kun eivät ala toisiaan kyrväyttelemään kovin helpolla, nehän niinkuin CosaNostra tai AlQuida, niillä tiuukat omat sääntönsä. Joitten ne kuvittelee kävelevän lainkin yli.
Se on totta, että lestadiolaiset lisääntyy lisääntymällä. Siis lisääntymällä keskenään. Net kun ei käännytä. Siitäkin voi vedellä johtopäätöksiä.
Lessut on kusessa julkisuuden kanssa. Niinkuin olleet mon et muutkin vanhanaikaiset äärijärjestöt. Ner vain ei kestä nykypäivän läpinäkyvyyttä, eikä ne hallitse tavanomaista mediajulkisuutta. Kaikki kun on perustunut salaseuramaiseen kabinettikähmintään.
Kyllä näin vakavat asiat on tutkittava pohjia myöten.
=DW= - naapuri........
... kirjoitti:
Tsottsot
En nyt tiedä, ehkä ei asuta samalla paikkakunnalla, mutta kyllä niitä täälläkin riittää, riesaksia asti. Ja on munkin suvussa vahvasti lessuja, niitten kanssapa sitten ei ole tarvinnut ikinä olla tekemisissä. Onneksi.
Maan lapsirikkain kunta. Lessut pirunmoinen riesa veronmaksajille. Yks autokuski ja kuustoista lasta, juusii. Eihän sellainen yhtälö toimi, eihän sen ukon rahat riitä edes ruokalaskuu.
Mä en yhden maisterin, muut tutut käyneet korkeintaan ammattikoulun. Mutta ihankin varmasti nykyään kouluttaudutaan enenpi, niinhän asia on koko yhteiskunnassa. Yksinkertaisesti ei pysty tekemään töitä, jos ei ole koulutusta.
Ja mä nyt korostan, lessut on kovia tekemään töitä. Ne on rahan perään. Ja kandee hokata, suomen tunnetuin lessu on Sukari, IdeaParkkien pyörittäjä, kansakoulupohjalta.
Ei lessuista sen kummenpaa haittaa ole muulle väestölle. Ne kun pyörii omissa kuvioissaan. Mutta niitten sisäisistä asioista ei kukaan tiedä mitään, ei tosin kiinnostakkaan. Mutta 80 pedofiiliepäiltyä, se on muuten melko helevetin suuri määrä. Tavallisesti hirvee meteli, os jollain yksittäisellä ihmisellä on lapsipornokuvia tuetokoneella, nämät on siis epäilyjä toteutuneesta pedofiiliasta.
Ja oletettavasti vain jäävuorenhuippi. Uksikset kun eivät ala toisiaan kyrväyttelemään kovin helpolla, nehän niinkuin CosaNostra tai AlQuida, niillä tiuukat omat sääntönsä. Joitten ne kuvittelee kävelevän lainkin yli.
Se on totta, että lestadiolaiset lisääntyy lisääntymällä. Siis lisääntymällä keskenään. Net kun ei käännytä. Siitäkin voi vedellä johtopäätöksiä.
Lessut on kusessa julkisuuden kanssa. Niinkuin olleet mon et muutkin vanhanaikaiset äärijärjestöt. Ner vain ei kestä nykypäivän läpinäkyvyyttä, eikä ne hallitse tavanomaista mediajulkisuutta. Kaikki kun on perustunut salaseuramaiseen kabinettikähmintään.
=DW=Onhan heitä eräs eduskunnassakin, jolla on 18 lasta, kyllä hän lapsensa elättää, ja kouluttaa, ilman sinun lessutuksiasikin.
Missä sitten asutkin, jollain peräkylällä.
Kyllä heikäläisiä asuu sivistyksen piirissäkin. - naapuri........
naapuri........ kirjoitti:
Onhan heitä eräs eduskunnassakin, jolla on 18 lasta, kyllä hän lapsensa elättää, ja kouluttaa, ilman sinun lessutuksiasikin.
Kyllä heikäläisiä asuu sivistyksen piirissäkin.Unohtui vielä sanoa, pedofilit pitää tuomita pahimman päälle, mutta miksei kukaan muista lapsia, joiden elämältä voi ollla riistetty pohja.
Täällä vain halutaan tuomita, tuomita, tuomita, unohtaen lapsi, joka eniten on kärsinyt.
Täällä on aina jokin inkbisitio meneillään, ja pääasia unohdetään.
Verta kentälle, periaatteella. - .
naapuri......... kirjoitti:
Kyllä nykyuskovaiset kouluttavat lapsiaan ainakin yhtä hyvin, kuin heihin kuulumattomat, se on fakta. Tietämättömyyttä, tai tietoista agitaatiota sitä muuksi muuttaa.
Naurettavaa aikuisten puhua uskiksista, kuin teinit ainakin.Niin...ja minun sukulaiseni on heillä opettajana.
Uskonnosta huolimatta heidän joukossaan todellakin on terveitäkin nuoria. - jocus*
demeter kirjoitti:
uhrit"-järjestöä apuun...Korvaani särähti tuo "entinen vasemmistolainen". En ole Eskolalta lukenut oikeistohenkistä tekstiä, pikemminkin päin vastoin:
"Uskosta voi saada voimaa myös taisteluun yhteiskunnallisia vääryyksiä vastaan. Kun yhteiskunnallisella tasolla tähdätään oikeudenmukaisuuteen, edetään myös siinä, mitä jumalasuhteessa kutsutaan vanhurskaudeksi."
"Olen todella iloinen, että tuli oltua vastarannankiiski ja haluaisin sitä olla elämäni loppuun asti. Kyllä niitä riittää, jotka haluaa potkia heikompaa. Siihen porukkaan en halua liittyä."
Onko sinulla jokin vinkki, mistä Kihlmanin kääntymys kapitalismiin olisi nähtävissä? - ällöttävä mies......
Onhan heitä eräs eduskunnassakin, jolla on 18 lasta, kyllä hän lapsensa elättää, ja kouluttaa, ilman sinun lessutuksiasikin.
Kyllä heikäläisiä asuu sivistyksen piirissäkin.Mitä mies ajattelee jos siittää lapsia noin paljon? Säälittävä ukko se on eduskunnassa, niks´naks ja voisi naipotella ilman raskauksia, hehän ovat aviossa, jolloin sallittua.
- jocus*
Unohtui vielä sanoa, pedofilit pitää tuomita pahimman päälle, mutta miksei kukaan muista lapsia, joiden elämältä voi ollla riistetty pohja.
Täällä vain halutaan tuomita, tuomita, tuomita, unohtaen lapsi, joka eniten on kärsinyt.
Täällä on aina jokin inkbisitio meneillään, ja pääasia unohdetään.
Verta kentälle, periaatteella.Tietenkin siksi, että näistä hyväksikäytetyistä lapsista tulee aikuisempina usein hyväksikäyttäjiä.
- ?___?
ällöttävä mies...... kirjoitti:
Mitä mies ajattelee jos siittää lapsia noin paljon? Säälittävä ukko se on eduskunnassa, niks´naks ja voisi naipotella ilman raskauksia, hehän ovat aviossa, jolloin sallittua.
Sinäkö ylennät itsesi määräämään ihmisten lapsimäärän??
Millä lihaksilla sen teet? - ...
ällöttävä mies...... kirjoitti:
Mitä mies ajattelee jos siittää lapsia noin paljon? Säälittävä ukko se on eduskunnassa, niks´naks ja voisi naipotella ilman raskauksia, hehän ovat aviossa, jolloin sallittua.
Sivusta.
Eduskunnassa kyllä parikin lessua. Ja lisäksi lestatiolainen on muuten nyt hallinto- ja kuntaministerinä. Ja kyllä ne hommansa mun miestä on hoitaneet asiallesti.
Ei pidä alkaa rasistiksi uskontoasioissa. Tässä kuitenkin suomen suurin pedofilia oikeusjuttu päällä, se kaiveltava auki pohjia myöten. Ja kuten sanottu, mitä mä lessuja ite tunnen, ei niissä sillain ole kummenpaa moittimista, uskiksia, mitä uskiksia. Mutta nyt paljastunut juttu on oikeasti valtava tragedia a suuri skandaali. Nyt vasta alkusoittoa, tämä julkaistu aineisto. Tästä tulee aivan ääretön skandaali.
Ja kuten monet maininneet, vähän niinkuin unohtunut nuot uhrit julkisuudessa. Se on vähän niinkuin uskontojen uhrien heiniä, ei viranomaisetkaan kaikkeen kerkiä:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/mista-apua-kun-uskonto-ahdistaa
=DW= - demeter
jocus* kirjoitti:
Korvaani särähti tuo "entinen vasemmistolainen". En ole Eskolalta lukenut oikeistohenkistä tekstiä, pikemminkin päin vastoin:
"Uskosta voi saada voimaa myös taisteluun yhteiskunnallisia vääryyksiä vastaan. Kun yhteiskunnallisella tasolla tähdätään oikeudenmukaisuuteen, edetään myös siinä, mitä jumalasuhteessa kutsutaan vanhurskaudeksi."
"Olen todella iloinen, että tuli oltua vastarannankiiski ja haluaisin sitä olla elämäni loppuun asti. Kyllä niitä riittää, jotka haluaa potkia heikompaa. Siihen porukkaan en halua liittyä."
Onko sinulla jokin vinkki, mistä Kihlmanin kääntymys kapitalismiin olisi nähtävissä?No vähän epätarkasti kirjoitin, Jocus*. Tarkoitin vain, että Eskola tunnettiin ennen paremmin muilla foorumeilla, "yksinkertainen usko " on tullut julistuksen kohteeksi vasta viime vuosina. Sama pätee Kihlmaniin, vaikka
hän nyt ei taida paljon julistaa, "tunnustaa" kyllä.
Eiköhän Kihlmanilla kuitenkin jonkinverran kapitaalia ole, rikas suku ainakin...
Sitaatti on hyvä, en ole kuullutkaan. On siinä tietenkin tuo "heikomman potkiminen", joka saa kysymään, kuka täällä on se "heikompi".
Siis niinkun mua heikompi... - jocus*
demeter kirjoitti:
No vähän epätarkasti kirjoitin, Jocus*. Tarkoitin vain, että Eskola tunnettiin ennen paremmin muilla foorumeilla, "yksinkertainen usko " on tullut julistuksen kohteeksi vasta viime vuosina. Sama pätee Kihlmaniin, vaikka
hän nyt ei taida paljon julistaa, "tunnustaa" kyllä.
Eiköhän Kihlmanilla kuitenkin jonkinverran kapitaalia ole, rikas suku ainakin...
Sitaatti on hyvä, en ole kuullutkaan. On siinä tietenkin tuo "heikomman potkiminen", joka saa kysymään, kuka täällä on se "heikompi".
Siis niinkun mua heikompi...Kapitaali ei tee kapitalistia, eihän Fidel Castrostakaan tullut, vaikka isä oli suuri maanomistaja.
En halua väitellä sinua heikommassa asemassa olevista, kun tunnen sinua huonosti, mutta kerron niistä, jotka ovat lähtökohtaisesti minua heikommassa asemassa. Ehkä sinuakin.
Minun ikäluokastani suuri osa joutui tyytymään kansakouluun, eli olen etuoikeutettu. En ole koskaan joutunut työttömäksi, ja olen välttynyt monilta nöyryytyksiltä, joihin työttömät on alistettu. En ole koskaan joutunut lähtemään kotimaastani, eli olen maahanmuuttajia onnellisemmassa asemassa. En ole nähnyt nälkää, en joutunut kerjäämään, en liioin elättämään itseäni työllä, jota halveksitaan. Olen hetero enkä ole koskaan joutunut minkään instituution syrjimäksi; kirkkohäät saisin heti kirkkoon liityttyäni, vaikka olen ateisti. Terveytenikin on kohtalainen toisin kuin monilla ikäisilläni.
Kaikistä näistä etuoikeuksistani huolimatta monet ovat saavuttaneet - kuka milläkin alalla - minua enemmän, ja olen iloinen heidän puolestaan. - Kuinja oikeassa olet
... kirjoitti:
Tsottsot
=DW=kaan, juuri niin, päivänvaloon vain kaikki!
Nyt kun alan tuntea sinut, =DW=, pidän tosi paljon viesteistäsi! - demeter
jocus* kirjoitti:
Kapitaali ei tee kapitalistia, eihän Fidel Castrostakaan tullut, vaikka isä oli suuri maanomistaja.
En halua väitellä sinua heikommassa asemassa olevista, kun tunnen sinua huonosti, mutta kerron niistä, jotka ovat lähtökohtaisesti minua heikommassa asemassa. Ehkä sinuakin.
Minun ikäluokastani suuri osa joutui tyytymään kansakouluun, eli olen etuoikeutettu. En ole koskaan joutunut työttömäksi, ja olen välttynyt monilta nöyryytyksiltä, joihin työttömät on alistettu. En ole koskaan joutunut lähtemään kotimaastani, eli olen maahanmuuttajia onnellisemmassa asemassa. En ole nähnyt nälkää, en joutunut kerjäämään, en liioin elättämään itseäni työllä, jota halveksitaan. Olen hetero enkä ole koskaan joutunut minkään instituution syrjimäksi; kirkkohäät saisin heti kirkkoon liityttyäni, vaikka olen ateisti. Terveytenikin on kohtalainen toisin kuin monilla ikäisilläni.
Kaikistä näistä etuoikeuksistani huolimatta monet ovat saavuttaneet - kuka milläkin alalla - minua enemmän, ja olen iloinen heidän puolestaan.Olen sen verran ykstotinen tyyppi, Jocus*,etten oikein ota tosissani rikasta, joka puhuu köyhien puolesta. Vähemmän ne puhuvatkin, jotka ovat itse olleet köyhiä.
Minun vanhoissa sukulaisissani löytyy monia, jotka ovat käyneet "vain" kansakoulun ja pärjänneet elämässä hyvin. En osaa pitaa heitä itseäni "heikompina", pikemminkin päinvastoin. Heissä on sellaista sitkeyttä ja alkuvoimaa, joka minulta puuttuu.
Työttömänä olen ollut eripituisia jaksoja - se nyt on aika monen osa tänä päivänä, enkä nähnyt siinä muuta kyykytystä kuin tuon ravaamisen työkkärissä tyhjän perässä. Oppihan siinä paljon koneiston voimattomuudesta.
Kotimaastani olen joutunut lähtemään ja suostunut tekemään kantaväestön halveksimaa paskaduunia. Eipä tullut mieleen vaatia minkäänlaista erityiskohtelua tai oman kansallisuuden huomioonottamista.
.
Nälkääkin olen nähnyt, ihan vapaaehtoisesti tosin, joskin tavoite oli ansaita opiskelurahat - niinhän me jouduttiin tekemään 60-luvulla, kun opinnot maksettiin itse. Tämän päivän opiskelijoiden "köyhyys" johtuu minusta
liian korkeista elintasovaatimuksista ja "kaikki mulle heti" mentaliteetista.
Minuakaan ei ole syrjitty minkään instituution toimesta, leimattu on, mutta niinhän paimenten täytyy tehdä. Kun nyt homot mainitsit, en pidä heitä mitenkään heikkoina enkä koe, että heitä täytyisi erityisesti "puolustaa".
Hyvinhän nuo osaavat asiaansa ajaa itsekin.
Olen myös tuntenut monia sairaita ihmisiä, joiden kokonaistilanne ja henkinen kantti on parempi kuin omani - en osaa pitää heitäkään heikompina. Jos joku tarvitsee/pyytää apua, autan tietenkin jos voin, mutta en auta silloinkaan "heikompaani" vaan toista ihmistä, jonka tilanne näyttää tässä hetkessä huonommalta kuin omani.
Mitä tuolla pitkällä puheella nyt oikeastaan tarkoitan, on se, että on aika vaikea määritellä kuka täällä on avun tarvitsija - kun nyt kuitenkin jonkinlainen perus-toimeentulo on taattu jokaiselle. Nythän vain kisataan siitä "ketä syrjitään eniten"... - jocus*
demeter kirjoitti:
Olen sen verran ykstotinen tyyppi, Jocus*,etten oikein ota tosissani rikasta, joka puhuu köyhien puolesta. Vähemmän ne puhuvatkin, jotka ovat itse olleet köyhiä.
Minun vanhoissa sukulaisissani löytyy monia, jotka ovat käyneet "vain" kansakoulun ja pärjänneet elämässä hyvin. En osaa pitaa heitä itseäni "heikompina", pikemminkin päinvastoin. Heissä on sellaista sitkeyttä ja alkuvoimaa, joka minulta puuttuu.
Työttömänä olen ollut eripituisia jaksoja - se nyt on aika monen osa tänä päivänä, enkä nähnyt siinä muuta kyykytystä kuin tuon ravaamisen työkkärissä tyhjän perässä. Oppihan siinä paljon koneiston voimattomuudesta.
Kotimaastani olen joutunut lähtemään ja suostunut tekemään kantaväestön halveksimaa paskaduunia. Eipä tullut mieleen vaatia minkäänlaista erityiskohtelua tai oman kansallisuuden huomioonottamista.
.
Nälkääkin olen nähnyt, ihan vapaaehtoisesti tosin, joskin tavoite oli ansaita opiskelurahat - niinhän me jouduttiin tekemään 60-luvulla, kun opinnot maksettiin itse. Tämän päivän opiskelijoiden "köyhyys" johtuu minusta
liian korkeista elintasovaatimuksista ja "kaikki mulle heti" mentaliteetista.
Minuakaan ei ole syrjitty minkään instituution toimesta, leimattu on, mutta niinhän paimenten täytyy tehdä. Kun nyt homot mainitsit, en pidä heitä mitenkään heikkoina enkä koe, että heitä täytyisi erityisesti "puolustaa".
Hyvinhän nuo osaavat asiaansa ajaa itsekin.
Olen myös tuntenut monia sairaita ihmisiä, joiden kokonaistilanne ja henkinen kantti on parempi kuin omani - en osaa pitää heitäkään heikompina. Jos joku tarvitsee/pyytää apua, autan tietenkin jos voin, mutta en auta silloinkaan "heikompaani" vaan toista ihmistä, jonka tilanne näyttää tässä hetkessä huonommalta kuin omani.
Mitä tuolla pitkällä puheella nyt oikeastaan tarkoitan, on se, että on aika vaikea määritellä kuka täällä on avun tarvitsija - kun nyt kuitenkin jonkinlainen perus-toimeentulo on taattu jokaiselle. Nythän vain kisataan siitä "ketä syrjitään eniten"...Sinä otat vakavasti vain henkilön, joka ajaa omaa etuaan. Minä en kuulu heihin, joten en ole vakavasti otettava, eikä keskuetelua niin olen kannata jatkaa.
- demeter
jocus* kirjoitti:
Sinä otat vakavasti vain henkilön, joka ajaa omaa etuaan. Minä en kuulu heihin, joten en ole vakavasti otettava, eikä keskuetelua niin olen kannata jatkaa.
Oho, jopas tuli analyysi, Jocus*. Kun sinä noin sanot, asiassa täytyy olla jotakin perää...
Älä nyt kuitenkaan marttyyriksi heittäydy ja vaikka et minun kanssani keskustelisi, keskustele muitten kanssa - kirjoituksiasi on aina iloa lukea (vaikka tietyistä asioista olenkin eri mieltä). - jocus*
demeter kirjoitti:
Oho, jopas tuli analyysi, Jocus*. Kun sinä noin sanot, asiassa täytyy olla jotakin perää...
Älä nyt kuitenkaan marttyyriksi heittäydy ja vaikka et minun kanssani keskustelisi, keskustele muitten kanssa - kirjoituksiasi on aina iloa lukea (vaikka tietyistä asioista olenkin eri mieltä).Illalla tuota kirjoittaessani logiikkani petti. Enhän todellakaan voi väittää, että otat vakavasti vain henkilön, joka ajaa omaa etuaan, kun sanoit, "etten oikein ota tosissani rikasta, joka puhuu köyhien puolesta". Vakavasti otettaviksi jäävät siis myös ne köyhät, jotka ajavat rikkaiden etuja, kuten esimerkiksi kokoomuslaiset sairaanhoitajat.
Kirjoitin illalla sinulle vastauksen, mutta hävitin sen, kun huomasin sen turhaksi. Lyhyesti sanottuna: suurin piirtein kaikesta kirjoittamastasi olen täysin eri mieltä. - demeter
jocus* kirjoitti:
Illalla tuota kirjoittaessani logiikkani petti. Enhän todellakaan voi väittää, että otat vakavasti vain henkilön, joka ajaa omaa etuaan, kun sanoit, "etten oikein ota tosissani rikasta, joka puhuu köyhien puolesta". Vakavasti otettaviksi jäävät siis myös ne köyhät, jotka ajavat rikkaiden etuja, kuten esimerkiksi kokoomuslaiset sairaanhoitajat.
Kirjoitin illalla sinulle vastauksen, mutta hävitin sen, kun huomasin sen turhaksi. Lyhyesti sanottuna: suurin piirtein kaikesta kirjoittamastasi olen täysin eri mieltä.No voi, olisi ollut ihan kiva lukea mitä sitten sanoitkin, mutta turhauttahan se,
jos ei mistään voi olla yhtä mieltä. Sanotaanhan jo sanassakin, ettei helmiä
pidä heittää sioille... - jocus*
demeter kirjoitti:
No voi, olisi ollut ihan kiva lukea mitä sitten sanoitkin, mutta turhauttahan se,
jos ei mistään voi olla yhtä mieltä. Sanotaanhan jo sanassakin, ettei helmiä
pidä heittää sioille...Niinpä. Ja sinun viestissäsi minä olin se sika.
- demeter
jocus* kirjoitti:
Niinpä. Ja sinun viestissäsi minä olin se sika.
"Joka voi itseensä sovittaa, sovittakoon..."
- demeter
demeter kirjoitti:
"Joka voi itseensä sovittaa, sovittakoon..."
Ja lisäksi, sinä tulkitsit keskustelun hedelmättömäksi, en minä. Ja kaikessa
ystävyydessähän tässä, ainakin minun puoleltani...
- misde
Ompa tavallisissakin papeissa ,ainakin 60v sitten ,siis luterilaisissa.Olimme kerran työ kavereitten kanssa ,viikon loppua viettämässä HAIKON KARTANOSSA ..eräs miespuolinen työ kaveri kertoi ,että vaimo oli uskaltanut miehelleen ,vasta nyt kertoa ,papin hyväksi käytön 40v avioliiton jälkeen..rippikoulussa oli tapahtunut juttu. Hän on sanonut Jumalan tykkäävän siitä ,kun toista auttaa..Siihen aikaan nuoret siinä iässä olivat lapsia,nythän ei höplästä sen ikäisiä vedetä. HYVÄ kun aikuistuvat varhain.
- jocus*
Tarina kertoo mielestäni myös sen, kuinka vähän vaimo luotti miehensä älyyn ja oikeudenmukaisuuteen.
Höplästävedettäviä on aina, iästä riippumatta.
- hyi,voiko olla totta
Täysin käsittämätöntä !
- ootti-idi
Woi Ziisus, uskikset, lestaadit, köyrivät, häpeä kielenkäyttöäsi, jos älyät!!
Taidat olla 16 .- ei välitä älytä
Miksi pitäisi hävetä, noin me yleiskielellä puhutaan? Samoin voi kirjoittaakin, ymmärsithän sinäkin kun tuomaroimaan tulit.
- Ihan ymmärrettävää k
ei välitä älytä kirjoitti:
Miksi pitäisi hävetä, noin me yleiskielellä puhutaan? Samoin voi kirjoittaakin, ymmärsithän sinäkin kun tuomaroimaan tulit.
kieltä ainakin pääkaupunkiseutulaiselle.
Kiva, että voidaan asioista keskustella. - ://
ei välitä älytä kirjoitti:
Aikiuset ihmiset eivät käyutä alatyylistä kieltä, mikäli eivät ole jotain pultsarijoukkoa.
- tuomarijuomariko sie
Aikiuset ihmiset eivät käyutä alatyylistä kieltä, mikäli eivät ole jotain pultsarijoukkoa.
Mikä sinä olet ketään arvostelemaan omien sääntöjesi kautta? Usko etteivät kaikki haluakkaan olla noin sivistyneitä kuin sinä olet, ja pultsarijoukot tuskin palstalle kirjoittelevat, vai kuulutko remmiin?
- pientä tarkkuutta
Ei tuo omakaan kielenkäyttösi ole hurrattavaa. Kannattaisi olla ihan hiljaa.
- 12
Älä unohda "kirjailijoita".
- ://
tuomarijuomariko sie kirjoitti:
Mikä sinä olet ketään arvostelemaan omien sääntöjesi kautta? Usko etteivät kaikki haluakkaan olla noin sivistyneitä kuin sinä olet, ja pultsarijoukot tuskin palstalle kirjoittelevat, vai kuulutko remmiin?
Absolutistina on aikasen vaikea kuulua pultsareihin.
Juo sinä, että kusi palaa. - jocus*
Absolutistina on aikasen vaikea kuulua pultsareihin.
Juo sinä, että kusi palaa.Sinulle voisi sanoa vaikka, että "Aikiuset ihmiset eivät käyutä alatyylistä kieltä, mikäli eivät ole jotain pultsarijoukkoa."
Sanonta on alatyylinen, mutta kieltämättä hauska ja osuva.
- Pirre*
Lasten hyväksikäyttö on iljettävä yleensäkinb, mutta vieläkin, jos mahdollista, iljettävämmän siitä tekee kun tekijät ovat olevinaan uskovia, tosiaan kammottavaa..
- ?
Minusta on turhaa tuomita "uskoivaiset".
Samaa tehnevät muutkin.
Helppo tuomita tietty rengas, vaikka samaa tekevät muutkin perheenisät, he ovat vain laaja-alaisia. - Pirre*
? kirjoitti:
Samaa tehnevät muutkin.
Helppo tuomita tietty rengas, vaikka samaa tekevät muutkin perheenisät, he ovat vain laaja-alaisia.Tuohan oli kuin tunnustus...
mutta asiaan, tällaiset paljastukset vesittävät luottamuksen uskon parantavaan voimaan, sillä mielestäni suurin synneistä on tuhota aikuiseen luottavan lapsen elämä, - toivottavasti minun ei tarvia rukoilla näitten uskovien sielunsa puolesta. - jocus*
? kirjoitti:
Samaa tehnevät muutkin.
Helppo tuomita tietty rengas, vaikka samaa tekevät muutkin perheenisät, he ovat vain laaja-alaisia.Turha tuomita myös perheenisät, kun perheenäidit, isoäidit ja muutkin naiset harrastavat pedofiliaa siinä kuin miehetkin.
- ?
Pirre* kirjoitti:
Tuohan oli kuin tunnustus...
mutta asiaan, tällaiset paljastukset vesittävät luottamuksen uskon parantavaan voimaan, sillä mielestäni suurin synneistä on tuhota aikuiseen luottavan lapsen elämä, - toivottavasti minun ei tarvia rukoilla näitten uskovien sielunsa puolesta.Mikä helvetin tunnustus? Mistä oikein puhut??
Meillä on 0 lasta.
Minä tarkoitan, ettei mikään uskovaisuus tee ihmisistä pedofiileja, kyllä heitä on kaikkialla, niin uskovaisissa, kuin muissakin.
Muun kuvittelu on typerää.
Itse olen yrittänyt koko tämän lapsellisen keskustelun ajan puhua lapsen tuhotusta lapsuudesta.
Hänen tulevaisuudestaan, jonka aikuinen on pilannut. - ...
? kirjoitti:
Mikä helvetin tunnustus? Mistä oikein puhut??
Meillä on 0 lasta.
Minä tarkoitan, ettei mikään uskovaisuus tee ihmisistä pedofiileja, kyllä heitä on kaikkialla, niin uskovaisissa, kuin muissakin.
Itse olen yrittänyt koko tämän lapsellisen keskustelun ajan puhua lapsen tuhotusta lapsuudesta.
Hänen tulevaisuudestaan, jonka aikuinen on pilannut.Sivusta.
Eri mieltä tuosta pedofiilia-asiasta. Uskovaiset piirit on erittäin sulkeutuneita ja pieniä ryhmittymiä. Perinteenä mantrojen hokeminen ja nujertaminen ja alistaminen. Aivan varmasti niissä noita tapauksia on suhteessa enenpi, kuin isommissa kuvioissa. "Sallikaa lasten tulla tyköni..."
Kierompaa porukkaa olemassakaan, nekun ei varsinaitsesti edes saa ajatella itsenäisesti ollenkaan. Jos ajattelisi itsenäisesti, ei alkaisi edes palvomaan pölynimuria.
=DW= - lejanna
... kirjoitti:
Sivusta.
Eri mieltä tuosta pedofiilia-asiasta. Uskovaiset piirit on erittäin sulkeutuneita ja pieniä ryhmittymiä. Perinteenä mantrojen hokeminen ja nujertaminen ja alistaminen. Aivan varmasti niissä noita tapauksia on suhteessa enenpi, kuin isommissa kuvioissa. "Sallikaa lasten tulla tyköni..."
Kierompaa porukkaa olemassakaan, nekun ei varsinaitsesti edes saa ajatella itsenäisesti ollenkaan. Jos ajattelisi itsenäisesti, ei alkaisi edes palvomaan pölynimuria.
=DW=Haista sinä kukkanen.
Mistä perseesi alta näitä kuvitelmia kaivatkaan?
Jos puhut lestadiolaisista, he ovat siinä itsenäisiä ihmisiä, kuin sinä ja minäkin.
Kuka on kiero, taidat itse olla, kun toisia tuomitset.
Palvohan sinä vaikka sivulta täytettävää pesukonettasi!!
Ettet vain saa, kun näet siellä rintsikat.
. - Pirre*
? kirjoitti:
Mikä helvetin tunnustus? Mistä oikein puhut??
Meillä on 0 lasta.
Hänen tulevaisuudestaan, jonka aikuinen on pilannut.Aivan kuin uskonlahkojen sisällä tapahtuvat rikokset olisivat hyväksyttyjä, koska..:
"Samaa tehnevät muutkin.
Helppo tuomita tietty rengas, vaikka samaa tekevät muutkin perheenisät, he ovat vain laaja-alaisia"
Ja mitä ihmeen "laaja-alaisia"... - ?
Pirre* kirjoitti:
Aivan kuin uskonlahkojen sisällä tapahtuvat rikokset olisivat hyväksyttyjä, koska..:
"Samaa tehnevät muutkin.
Helppo tuomita tietty rengas, vaikka samaa tekevät muutkin perheenisät, he ovat vain laaja-alaisia"
Ja mitä ihmeen "laaja-alaisia"...Onpa outo mielipide, että kuuluminen johonkin renkaaseen tekisi teon hyväksytyksi. Oksettavaa.
Sitä yritän tolkuttaa, ettei mikään uskovaisuus tee kenestäkään pedofilia, kyllä se on myötäsyntyistä, niin uskovaiselle, kuin heihin kuulumattomillekin.
Ihan turhaa on antaa synninpäästö muillekaan.
Mitä ihmettä täälläkään pelkästään tuomitsemme pedofilit, vaikka sen he ovat ansainneetkin, miksi ei pääasia ole lapsi?? - Pirre*
? kirjoitti:
Onpa outo mielipide, että kuuluminen johonkin renkaaseen tekisi teon hyväksytyksi. Oksettavaa.
Sitä yritän tolkuttaa, ettei mikään uskovaisuus tee kenestäkään pedofilia, kyllä se on myötäsyntyistä, niin uskovaiselle, kuin heihin kuulumattomillekin.
Ihan turhaa on antaa synninpäästö muillekaan.
Mitä ihmettä täälläkään pelkästään tuomitsemme pedofilit, vaikka sen he ovat ansainneetkin, miksi ei pääasia ole lapsi??"Mitä ihmettä täälläkään pelkästään tuomitsemme pedofilit, vaikka sen he ovat ansainneetkin, miksi ei pääasia ole lapsi?? "
Ristiriitainen viesti.., aivankuin lapsetkin pitäisi tuomita....
Ei mitään hyssyttelyjä ja selityksiä, nuo tiukasti suljetut uskonlahko yhteisöt ovat vaarallisia lapsille - näköjään, vaikka sanassa sanotaan "Salli lasten tulla..jne..", eli ennenkaikkea lapsen kuuluisi olla ertyisessä suojeluksessa, sanankin mukaan..mutta nää prkleen pervot käyttävät heitä hyväkseen..että sylettää. - ?
Pirre* kirjoitti:
"Mitä ihmettä täälläkään pelkästään tuomitsemme pedofilit, vaikka sen he ovat ansainneetkin, miksi ei pääasia ole lapsi?? "
Ristiriitainen viesti.., aivankuin lapsetkin pitäisi tuomita....
Ei mitään hyssyttelyjä ja selityksiä, nuo tiukasti suljetut uskonlahko yhteisöt ovat vaarallisia lapsille - näköjään, vaikka sanassa sanotaan "Salli lasten tulla..jne..", eli ennenkaikkea lapsen kuuluisi olla ertyisessä suojeluksessa, sanankin mukaan..mutta nää prkleen pervot käyttävät heitä hyväkseen..että sylettää.Jöhan haluat jankata yksinkertaisesta asiasta vaikean.
Lapsen on saatava olla lapsi, hänen oikeutensa pitää olla loukkaamaton.
Pedofiili on aina saatava vastuuseen teoistaan, kuuulukoon johonkin, tai olkoon kuulumatta.
Kuvitteletko, että vain jotkut uskovaiset ovat pedofiileja??
Lapsenuskoasi voisi hälventää tosiasiat. ? kirjoitti:
Jöhan haluat jankata yksinkertaisesta asiasta vaikean.
Lapsen on saatava olla lapsi, hänen oikeutensa pitää olla loukkaamaton.
Pedofiili on aina saatava vastuuseen teoistaan, kuuulukoon johonkin, tai olkoon kuulumatta.
Kuvitteletko, että vain jotkut uskovaiset ovat pedofiileja??
Lapsenuskoasi voisi hälventää tosiasiat.Katso ketjun aihe, ja en ole väittänytkään ettei niitä olisi (huom. niitä!) muuallakin, mutta asian tekee, toistan, vielä iljettävämmäksi kun se tapahtuu ns. uskovien keskuudessa - suljettujen uskonlahkojen joissa saarnamiehet (ja naiset) ovat auktoriteettejä - palvottujakin ja siinä ominaisuudessaan käyttävät asemaansa väärin.
- ?
Pirrejuupas kirjoitti:
Katso ketjun aihe, ja en ole väittänytkään ettei niitä olisi (huom. niitä!) muuallakin, mutta asian tekee, toistan, vielä iljettävämmäksi kun se tapahtuu ns. uskovien keskuudessa - suljettujen uskonlahkojen joissa saarnamiehet (ja naiset) ovat auktoriteettejä - palvottujakin ja siinä ominaisuudessaan käyttävät asemaansa väärin.
Lestadiolaisuudessa ei naisilla ole valtaa, he ovat lapsentekokoneita.
Sukulaiseltani kysyttiin, kun vaimo oli viimeisillään raskaana, jälleen, mitä, jos hän kuolee.
Mies vastasi, Jumala antaa hänelle uuden vaimon, joka tekee uusia lapsia.
Elämä on helppoa, jos sen niin osaa ottaa. :(
Kaikki olemme ihmisiä, uskovaisetkin. Heistäkin, kuin meistä, valtaosa on lainkuuluaisia, kunnon ihmisiä. - RIMMIR
jocus* kirjoitti:
Turha tuomita myös perheenisät, kun perheenäidit, isoäidit ja muutkin naiset harrastavat pedofiliaa siinä kuin miehetkin.
Ei ollut kauankaa aikaa kun naisten pedo rengas saatiin kiinni. Minä en voi käsittää miten lapselle voi tehdä niin paljon pahaa ja saada aivan liian lievät tuomiot.
Oikeastaan nämä suljetut uskonlahkot täytyisi laissa kieltää. Tai ainakin laittaa Supon seurantaan lähimmäksi 50 vuodeksi. Jos yhtäkään incesti tai pedofilia tapausta sinä aikana ilmenisi, oli sitten kyseessä uskonlahkolainen tai "tavallinen" kansalainen, heti kemikaalinen kastraatio teon tekijälle ja menolippu puhdistamaan Fukushiman atomireaktoria ilman suojaa. - hyi............
RIMMIR kirjoitti:
Ei ollut kauankaa aikaa kun naisten pedo rengas saatiin kiinni. Minä en voi käsittää miten lapselle voi tehdä niin paljon pahaa ja saada aivan liian lievät tuomiot.
Oikeastaan nämä suljetut uskonlahkot täytyisi laissa kieltää. Tai ainakin laittaa Supon seurantaan lähimmäksi 50 vuodeksi. Jos yhtäkään incesti tai pedofilia tapausta sinä aikana ilmenisi, oli sitten kyseessä uskonlahkolainen tai "tavallinen" kansalainen, heti kemikaalinen kastraatio teon tekijälle ja menolippu puhdistamaan Fukushiman atomireaktoria ilman suojaa.Annat siis lainsuojan muille, uskoon kuulumattomille.
Yksisilmäistä, ihan samoin tapahtuu insestiä muissakin, kuin uskovaispiireissä.
Lapsellista ajattelua. - RIMMIR
hyi............ kirjoitti:
Annat siis lainsuojan muille, uskoon kuulumattomille.
Lapsellista ajattelua.Lue kuudes ja seitsemäs rivi uudelleen , äläkä hyikäile.
- ...
hyi............ kirjoitti:
Annat siis lainsuojan muille, uskoon kuulumattomille.
Lapsellista ajattelua.Luit kehnosti.
Se ja sama, onko uskis vai ei. Uskiksia helpompi seurailla, pieniä ryhmiä. Ja etenkin näitten tapauksien jälkeen ihan varmasti seurataan.
=DW= - ...
RIMMIR kirjoitti:
Oikeastaan nämä suljetut uskonlahkot täytyisi laissa kieltää. Tai ainakin laittaa Supon seurantaan lähimmäksi 50 vuodeksi. Jos yhtäkään incesti tai pedofilia tapausta sinä aikana ilmenisi, oli sitten kyseessä uskonlahkolainen tai "tavallinen" kansalainen, heti kemikaalinen kastraatio teon tekijälle ja menolippu puhdistamaan Fukushiman atomireaktoria ilman suojaa.Ai niin.
KRP:N hommia. SUPO ei ole lastensuojeluviranomainen, se keskittynyt valtion turvallisuutta vaarantaviin asioihin.
=DW= - demeter
Pirrejuupas kirjoitti:
Katso ketjun aihe, ja en ole väittänytkään ettei niitä olisi (huom. niitä!) muuallakin, mutta asian tekee, toistan, vielä iljettävämmäksi kun se tapahtuu ns. uskovien keskuudessa - suljettujen uskonlahkojen joissa saarnamiehet (ja naiset) ovat auktoriteettejä - palvottujakin ja siinä ominaisuudessaan käyttävät asemaansa väärin.
Samaa mieltä Pirrejuupasin kanssa. Paitsi se, että pedofilia on tuomittavaa, tuomittavaa on myös se, ettei asiaa ole haluttu nähdä, eikä siihen ole puututtu,
vaikka Sanassa yksiselitteisesti tuomitaan rikos, jota ei Jeesuskaan antanut anteeksi.
Puhuihan hän niistä, jotka viettelevät "yhden näistä pienemmistä"
ja katsoi, että "olisi parempi kuin myllynkivi ripustettaisiin heidän kaulaansa ja heidät upotettaisiin meren syvyyteen". Jos tällaisia rikoksia katsotaan läpi sormien, miten onkaan pienempien "syntien" kanssa ? - demeter
lejanna kirjoitti:
Haista sinä kukkanen.
Mistä perseesi alta näitä kuvitelmia kaivatkaan?
Jos puhut lestadiolaisista, he ovat siinä itsenäisiä ihmisiä, kuin sinä ja minäkin.
Kuka on kiero, taidat itse olla, kun toisia tuomitset.
Palvohan sinä vaikka sivulta täytettävää pesukonettasi!!
Ettet vain saa, kun näet siellä rintsikat.
.Anteeksi että puutun, mutta onkohan lejanna nyt "entisensä" ? Opin tuntemaan hänet hiukan hillitympänä persoonallisuutena, mutta siitä vaan, onhan meissä eri puolia.
Vähän vain mietin, ettei olisi taas nikkivaras asialla... - jocus*
RIMMIR kirjoitti:
Oikeastaan nämä suljetut uskonlahkot täytyisi laissa kieltää. Tai ainakin laittaa Supon seurantaan lähimmäksi 50 vuodeksi. Jos yhtäkään incesti tai pedofilia tapausta sinä aikana ilmenisi, oli sitten kyseessä uskonlahkolainen tai "tavallinen" kansalainen, heti kemikaalinen kastraatio teon tekijälle ja menolippu puhdistamaan Fukushiman atomireaktoria ilman suojaa.Naispedofiilit eivät yleensä paljastu, kun poikauhrit eivät useinkaan kerro kokemuksistaan muille kuin kavereilleen. Osasyy on tietysti se, että he näkyvän kiihottumisensa vuoksi tuntevat itsensä osasyyllisiksi tapahtuneeseen. (Myös tyttöjen on todettu usein pitävän itseään syyllisinä.) Toisaalta pojat eivät läheskään aina koe saamaansa kohtelua kielteisenä, vaan usein jonkinlaisina miehuuskokeina.
- demeter
jocus* kirjoitti:
Naispedofiilit eivät yleensä paljastu, kun poikauhrit eivät useinkaan kerro kokemuksistaan muille kuin kavereilleen. Osasyy on tietysti se, että he näkyvän kiihottumisensa vuoksi tuntevat itsensä osasyyllisiksi tapahtuneeseen. (Myös tyttöjen on todettu usein pitävän itseään syyllisinä.) Toisaalta pojat eivät läheskään aina koe saamaansa kohtelua kielteisenä, vaan usein jonkinlaisina miehuuskokeina.
Tuo on hyvä pointti Jocus*. Lapsi on seksuaalinen olento hyvin varhain - jo muutaman vuoden ikäiset saattavat kosketella itseään ja tuntea siitä mielihyvää. Jos sitten aikuinen tekee lapselle saman, kai sekin tuottaa mielihyvää, mutta samalla hämmennystä, koska lapsi jotenkin tietää, ettei tämä ole "oikein". Lapsi on kuitenkin täysin kyvytön suojelemaan itseään,
asettamaan rajaa - se tehtävä kuuluu ehdottomasti aikuiselle, kuten myös se, että kiinnostus masturbointiin noteerataan ja hänet ohjataan lempeästi muunlaisen toiminnan pariin.
- ...
Kompataan.
En muista ihan tarkasti, mutta esim. Ranskassa jehovat on määritelty "yhteiskuntarauhaa vaarantavaksi järjestöksi". En tiedä, miten ne siellä toimivat. Suomess niillä on oikeuden antama lupa kierrellä häiritsemässä ihmisten kotirauhaa.
Noin aloitukseen liittyvästä kommenitstasi pedofiilien ansaitsemasta kohtelusta, olen täysin samoilla linjoilla.
=DW=- muutkinkummatsammakt
25 vuotta on täällä asuttu, koskaan ei ole kotirauhaamme häirinneet jehovat, saati muutkaan uskovat.
Miten lienee Muhoksella?? - ...
muutkinkummatsammakt kirjoitti:
25 vuotta on täällä asuttu, koskaan ei ole kotirauhaamme häirinneet jehovat, saati muutkaan uskovat.
Miten lienee Muhoksella??En tiedä.
Pienillä paikkakunilla vähän jehovia. Mulla tsadissa kävelymatkan päässä niitten pääkonttori ja kaksi valtakunnan salia >:/
Jo riittää jehovaa oven takana.
=DW=
Äänesttä Ihmisten Puoluetta! - sammakotkinsarvipäät
... kirjoitti:
En tiedä.
Pienillä paikkakunilla vähän jehovia. Mulla tsadissa kävelymatkan päässä niitten pääkonttori ja kaksi valtakunnan salia >:/
Jo riittää jehovaa oven takana.
=DW=
Äänesttä Ihmisten Puoluetta!Pienellä paikkakunnalla, taaskin olet väärässä.
Asun eräässä maamme suurimmassa kaupungissa.
Rakastahan sinä niitä jehoviasi, kun hekin niin tuntuvat sinusta tykkäävän.
En äänestä, osaan äänestää ilman sinun agitaatiotasikin. - RIMMIR
muutkinkummatsammakt kirjoitti:
Miten lienee Muhoksella??Eikö hää ole Tyrnävän Ängeslevältä kun joskus on änkyrällä tuulella :)
Jos DW on saanut ulko- oven kamaraansa tai seinälautaan merkinnän. Katsoppa oisko siellä jossakin kohtaa x merkintää. Peitä se, niin et saa sanoman julistajia ovellesi. - :))))
RIMMIR kirjoitti:
Eikö hää ole Tyrnävän Ängeslevältä kun joskus on änkyrällä tuulella :)
Jos DW on saanut ulko- oven kamaraansa tai seinälautaan merkinnän. Katsoppa oisko siellä jossakin kohtaa x merkintää. Peitä se, niin et saa sanoman julistajia ovellesi.:))
Naarattaa, niinhän hän taitaa ollakin, ihan ängesleväläinen. :))
Ei ole meillä merkintää, mutta ei ole sentään ketään kellonsoittajaakaan.
Noot muksa.
- .........
ei sais tulla ovikelloja soittamaan, sillä kotona haluaa olla rauhassa.
- naapurissa 8 lasta
Siunaan kyllä sitä, ettei lestaadiolaisperhe sallinut lastensa leikkiä omien tyttäriemme kanssa, naapuri-isästä kun alettiin kuiskailemaan kylillä myöhemmin. Juoruja kulki mutta eipä niihin kukaan ole puuttunut. Kunta on lapsirikas ja varmasti täällä paljastuu näitä iljetyksiä. Aikoinaan oli koulussa opinto-ohjaajana lesta, joka piti huolen, että "omat" hakeutuivat parhainpiin opiskelupaikkoihin. Lestaadiolaisperheiden lapsista tulee perinteisesti suurperheiden äitejä ja isiä, menevät aikaisin naimisiin ja kasvattavat perhettään tiiviissä yhteisössä. Kunnan talous on kuralla, lieneekö syynä jatkuva koulujej ja muiden palvelujen lisärakentaminen keskustalaisen(lestaadiolais)johdon alaisuudessa.
- lejanna
naapurissa 8 lasta kirjoitti:
Siunaan kyllä sitä, ettei lestaadiolaisperhe sallinut lastensa leikkiä omien tyttäriemme kanssa, naapuri-isästä kun alettiin kuiskailemaan kylillä myöhemmin. Juoruja kulki mutta eipä niihin kukaan ole puuttunut. Kunta on lapsirikas ja varmasti täällä paljastuu näitä iljetyksiä. Aikoinaan oli koulussa opinto-ohjaajana lesta, joka piti huolen, että "omat" hakeutuivat parhainpiin opiskelupaikkoihin. Lestaadiolaisperheiden lapsista tulee perinteisesti suurperheiden äitejä ja isiä, menevät aikaisin naimisiin ja kasvattavat perhettään tiiviissä yhteisössä. Kunnan talous on kuralla, lieneekö syynä jatkuva koulujej ja muiden palvelujen lisärakentaminen keskustalaisen(lestaadiolais)johdon alaisuudessa.
Niinhän sinä luulottetet.
Ihan yhtyä hyvin , voi lestadiolaisperheen lapsesta tulla naimaton yksineläjä.
Täällä, jos missä, on yksisilmäisiä paskanjauhajia.
'.
- ½+½=1
pimeät pisnekset
voipi olla
taustalla näissäkin jutuissa
Ei todella oo Suomenmaassakaan vieläkään kaikilla itsestään selviä käsityksiä missä kulkee ihmisyyden rajat. Semmonenkin asia kuin toisen kehon koskemattomuus, omaisuudesta puhumattakaan, tuntuu olevan monille täysin outo ja vieras asia.
Kärsimys opettaa.... ja mitä?
Vainottuna oleminen ainakin rassaa mielenterveyttä kovasti.
Jumala ei ole raha-automaatti.
Onko uskonnoilla ja mafialla mitään yhteistä. Lähinnä tulee mieleen jehovalaiset ja nää nykyiset huumeporukat, jotka käyttämästään aineesta käyttää nimitystä Jehova.
Käyttävät ainetta itse tai jakavat salaa uhreilleen, Ehkä listivät pois päiviltä ihmisiä jotka ei suostu liittymään uskonto- ja talous/rahastussysteemeihin?
Vastakkaisten voimien armoilla oleminen koko elämän ajan, sitäkö lienee ihmisen elo ja olo tässä maailmassa... - Sekin, miten
koko uskonto sodalla ja armeijaalla asein pakotettiin Suomeen, saa karvat nousemaan pystyyn.
"Jeesus ristiinnaulattiin SINUN syntisyytesi tähden!"
Näin saatiin SYY vieritettyä uhrien niskoille.
Kyllä ihmiset ovat olleet aina petoeläimiä pahempia. - yx kesäheinä
Likaiset legendat ja likaiset tunteet
sillei kai se ihmisten kyykytys toteutetaan.
Jokainen lapsi kuitenkin tulee tähän maailmaan puhtaana, rakkaus ja luottamus katseessaan.
Voi tätä surun maailmaa...- uskova^^^^^^^^^^^^^^
Nämä erilahkon pappina itseään pitävät tulkitsevat Raamattua omien käsityksiensä kautta, he haluavat johtaa...he eivät sopineet toisen johtajan joukkoon, ahneesti ; Teen oman, ja niin on lahkoja syntynyt.
Jumala on kuitenkin sama kaikille, kaiken muun voi unohtaa. Pistä silmäsi kiinni ja ota yhteys Jumalaan, risti kätesi ja kerro huolesi. Se ei tarvitse maksettavia yhteyksiä johkin seurakuntaan vaan saman voin tehdä kotona, missä vaan!
On kanavia televisiossa kuin radiossakin jossa voit saada vahvistusta uskomaasi, mutta vain sinä itse päätät oletko! - pöllömikäpöllö
uskova^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Nämä erilahkon pappina itseään pitävät tulkitsevat Raamattua omien käsityksiensä kautta, he haluavat johtaa...he eivät sopineet toisen johtajan joukkoon, ahneesti ; Teen oman, ja niin on lahkoja syntynyt.
Jumala on kuitenkin sama kaikille, kaiken muun voi unohtaa. Pistä silmäsi kiinni ja ota yhteys Jumalaan, risti kätesi ja kerro huolesi. Se ei tarvitse maksettavia yhteyksiä johkin seurakuntaan vaan saman voin tehdä kotona, missä vaan!
On kanavia televisiossa kuin radiossakin jossa voit saada vahvistusta uskomaasi, mutta vain sinä itse päätät oletko!Eri lahkon, ole, mikä olet.
Minulle Jumala on ja on ollut. ja tulee aina olemaan se ja sama.
Puhu sinä mitä sontaa haluat.
. - uskova^^^^^^^^^^^^^^
pöllömikäpöllö kirjoitti:
Eri lahkon, ole, mikä olet.
Minulle Jumala on ja on ollut. ja tulee aina olemaan se ja sama.
Puhu sinä mitä sontaa haluat.
.Sinä itse teet valintasi, minä en ainakaan edes yritä aivopestä sinua .....sinun oikeista ajatuksistasi. Ovatko ne oikeita silloin kun viimeisen kerran silmäsi suljet, se minua suorastaan hirvittää. Miten uskallat?
Omahan on valintasi.
- ohjaöhhöh
Sinä vaikutat omituiselta, oikein heikumoit keikesta ällöttävästä.
Hyi, helvatta, - uskovalle^^^^^^^^^^^
Tuletko pelottelemaan tännekin?
Sillä tavallahan on tehty jo tuhat vuotta suomalaisille.
On aika nähdä asiat oikein.
Pidähän sinä suusi. - Kalevasta sitaatti
Kaleva: Poliisi haluaa lestadiolaisten insestiselvityksen
STT, Aamulehti
Keskusrikospoliisi (KRP) haluaa saada haltuunsa pari viikkoa sitten julkaistun sisäisen selvityksen, joka toi ilmi laajan pedofilian vanhoillislestadiolaisessa herätysliikkeessä. Asiasta uutisoi sanomalehti Kaleva.
Liikettä johtava Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys SRK ei ole luovuttanut sisäistä raporttiaan ulos. Keskusrikospoliisi aikoo selvittää hyväksikäyttökohun keskelle joutuneen lestadiolaisliikkeen toimintaa jopa vuosikymmenten ajalta.
Poliisia kiinnostaa myös tutkija Johanna Hurtigin tutkimustulokset, joiden mukaan liikkeessä on tullut 1980-luvulta lähtien kymmeniä lasten hyväksikäyttöjä. Lisäksi krp kerää pedofiliavyyhtiin liittyviä tietoja poliisipiireiltä sekä oikeusviranomaisilta.
Keskusrikospoliisin ylikomisario Tero Haapala korostaa, että kyseessä ei ole rikoksen esitutkinta, vaan vasta kartoitus liikkeen tunnustamista hyväksikäyttötapauksista. Myöhemmin harkitaan, onko vyyhdestä aiheellista aloittaa esitutkinta.
Kartoitustyö kohdistuu ensisijaisesti väitettyihin hyväksikäyttötapauksiin, mutta tarkasteluun voivat myöhemmin joutua myös väitteet rikosten salailusta.
Haapala ei halua arvioida, mitä poliisi tekee, jos liike jostain syystä kieltäytyykin luovuttamasta selvitystä.
Kalevan uutinen- ...
Älä spämmää.
Nyt pitää tiukasti muistaa, että lessut on ihmisiä siinä kuin muutkin. Ja rauhanyhdistukset toimivat asiallisesti, ne on toimittamassa poliisille omat tutkintamateriaalit.
Aivan perseestähän tuokin asia on. Mä en kuulu kirkkoon, enkä usko mihinkään itse. Mutta mulla on sellainen oletus, että kyllä kaikissa ihmisryhmissä on hyviäkin ihmisiä. Myös lessuissa, vaikka ite en niitä siedäkkään. Ja kaikissa ihmisryhmissä on perseestä olevia ihmisiä, niitä siedän vieläkin vähemmän.
Antaapa viranomaisten selvitellä asia. Kuten sanottu jo, maailma on nykyään läpinäkyvä, kaikki tulee ilmi. Ennemmin tai myöhemmin. Eikä oikein kellään ole puhtaita auhoja pussit pullollaan.
Mua ei todellakaan kiinnosta ääriryhmittymät, olkoon uskonto, politiikka, huuhaaseurat tms. Välttelen niitä. Mutta on niillä oikeus olla olemassa, kunhan noudattavat vallitsevan yhteisön eettisiä ja moraalisia tapoja.
Toisaalta. En ole rasisti, uskontoihin ja muihin ääriliikkeisiin suhtaudun äärimmäisellä varovaisuudella. Jotain vikaahan sitä päässä täytyy olla, jos koko elämä perustuu uskomuksiin.
=DW=
- Raamatussa sanotaan
selvästi, että jänis on märehtijä.
Kaikkea ei pidä uskoa. - Satu*
"Kaikissa on kaikenlaisia!" pitää kutinsa.
Uskovaisissakin onmonta sorttia.
Pedofilia on rikos, jonka tuomitsen ehdottomasti.
Samoin helvetillä pelottelu, jota "Viidennen herätysliikkeen" jäsenet harrastavat.
He harrastavat myös Raamatun joka sanan totena pitämistä,
mitä vieroksun.
Minulle on vain Luoja olemassa, häntä rukoilen, hänet koen todeksi auringonlaskussa järvellä, metsän puiden huminassa, auringon paisteessa, lintujen laulussa...
Hänen kanssaan kuljin lapsena ja nuorena, kun koin yksinäisyyttä, tunsin hänen auttavan silloin, kun löysin mieheni, kun synnytin lapseni, heidän kasvattamisessaan hyvän miehen kanssa,... kun he kirjoittivat ylioppilaiksi niin loistavasti, kun menivät naimisiin, saivat lapsen, lapsenlapsiani rakastan ja kiitän heistä Luojaani.
Kiitän Luojaa kaikesta aina elämäni loppuun asti.
:) - Nyrjähtäneitä löytyy
myöskin lahkoista, muistakin kuin "Viidennessä herätysliikkeessä", joka on kyllä yksi kaikkein kamalimmista.
Lasarus-veljistä on tänään uutinen:
Päivitetty 22.4.2011 11:29, julkaistu 22.4.2011 10:07
Kuritetut lapset: Suljetussa lahkossa kasvatettiin kovin ottein Satakunnassa
Kuva: Colourbox.com
Kuva ei liity tapahtuneeseen.
STT
Satakunnassa vuosikymmeniä toimineessa kristillisessä lahkossa on kohdeltu lapsia ankarasti. Kahden lahkossa kasvaneen lapsen mukaan väkivalta oli fyysistä ja henkistä.
Lahkojohdon mukaan kuritus loppui vuonna 1984, kun uusi lastensuojelulaki tuli voimaan. Tiedot kurituksen päättymisestä ovat kuitenkin ristiriitaisia. Ex-lahkolaiset kertovat STT:lle, että tiettyihin lapsiin kohdistunut kuritus jatkui pitkään sen jälkeenkin.
Lahkossa kasvanut poika luonnehtii väkivaltaa rajuksi. Toisen lahkoperheen tyttären mukaan kaikkein pahinta oli henkinen väkivalta.
– Kun eräs tyttö hukkui, sanottiin, että Jumala rankaisi häntä vääristä ajatuksista.
Lasarus-veljet perustettin 1970-luvun puolivälissä. Ydinjoukko asuu yhteistaloudessa Säkylässä. Jäseniä oli enimmillään satakunta. Nyt heitä on viitisenkymmentä.
Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan Lasarus-veljet on Suomessa poikkeuksellisen jyrkkä liike.
Tutkimuskeskus: Lasarus-veljet poikkeuksellisen jyrkkä liike 22.4. 11:28 00 - AI, jänis on märehti
jä? Voi mitä herjaa pääsiäispupu saa sietää!
- puhurasrotuune
Paraski puhumaa ku just nait isääs.
Eikö hävetä vitun bordellihuora?? - Jolpa ojossa
Nyt kun vielä kerran kesän aikana sais Suomalaista naista,niin olis elämä raiteillaan.
- Helminna*
JOLPA! Onko jormalle tullut puhevika?
Entinen pikkupoika sanoi, kun äiti palasti matkalta ja kysyi,
miten isällä on huristanut,
niin poika vastasi: "Sillä on ollut hilveesti huolia!"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2297643
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455080- 594792
- 753448
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162025Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301910- 311839
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441687- 371629
- 1491386