Onkohan mahdollista onnistua vaurioittamaan hampaansa hammaslangalla. Tietääkö joku tapauksia?
Hammaslääkäri on joskus suositellut minulle langan käyttöä. Ajattelin ottaa langoittamisen rutiinikseni nyt vihdoin. Minulle on alkanut muodostua hammaskiveä ja muutenkin ahtaat hammasvälit.
Olen parina päivänä langannut hampaani. Ikenistä tuli verta. Mutta se on kai ihan normaalia alussa?! Merkki ehkä ientulehduksesta.
Pelkään, että lanka vahingoittaa ikeniä jos sitä runnoo liian syvälle. Tämä on varmaan harjoittelukysymys... Nyt minulla on käytössä lanka nimeltä Dentotape, ja se tuntuu liian paksulta.
hammaslanka
3
166
Vastaukset
- hhuuikilil
No ei nyt kyllä hampaita ainakaan. Ikeniä korkeintaan, mutta olen kyllä siinä käsityksesä, että parantava vaikutus on suurempi. Itse lankailen pari kertaa viikossa nykyään. Silloin kuin aloitin niin tuli verta varmaan viikon ja runsaasti.
- klhjskj
Olen todennut lankauksen vaivaloiseksi ja siksi käytän hammasväliharjaa päivittäin. Hammaskiven kehittyminen on loppunut melkein kokonaan kun aiemmin hammaslääkäri esitti kaksi kertaa vuodessa hammaskiven poistoa runsaan hammaskiven kehittymisen takia. Hammasväliharjoja löytyy aika ohuitakin ahtaammille hammasväleille, kannattaa kokeilla.
- Kulunut purukalusto
Minulle on sanottu, että pitäisi päivittäin puhdistaa hammasvälitkin, koska ne ovat samoin hammaspintoja kuin muut puhdistettavat/harjattavat pinnat. En kyllä itse jaksa. Viikottain suunnilleen kun puhdistan, niin minulla pysyy ienverenvuoto poissa. Eiköhän se vuoto ole todennäköisesti tulehduksesta peräisin.
Varmaan hammaslankaustekniikoista löytyy googlettamalla jotain tietoa. Itse yritän vetää hampaan suuntaisesti lankaa ensin hammasvälin toisen hampaan ja sitten hammasvälin toisen hampaan puolelta. Kun ikenet ovat kunnossa, niin ei yleensä vuoda.
Itseltäni tipahti pala hammasta langatessa, mutta vika tuskin oli lankauksessa, vaan hampaani huonossa kunnossa itsessään. Olisi murentunut purressa, jollei olisi tippunut langatessa. Hammaslanka on varmasti vähintäänkin yhtä turvallinen väline kuin hammasharja. Hammasharjalla lienee saa suurempia vaurioita harjatessaan liian lujaa ja liian kovalla harjalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219