Helsingin yliopiston avoimen yliopiston kurssitarjotin saa kesällä yliluonnollista täytettä. Perinteisten opintojen lisäksi tyrkyllä on nimittäin myös erikoinen Ufotraditioiden historiaa -kurssi.
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/ufo-opinnot_alkavat_yliopistossa/
Ufo-opinnot ilmastotieteen rinnalle yliopistoon.
46
1256
Vastaukset
- Folio Mulder
Hienoa, että aiheesta tulee kurssia. Itse olen 25 vuotta aihetta tutkinut ja monenlaista on tapahtunut ja tässä eräs tapaus, josta on elokuvakin tehty: http://www.castleofspirits.com/traviswalton.html
Jo oli korkea aika, kun ns. kylmäsota loppui, kas samalla ufojutut kanssa, en tiedä onko yhteyttä, mutta näin on käynyt.
Onhan sitä n 30% ihmisistä tutkimuksen mukaan nähnyt enkeleitä ja joku jopa pirun, niin ei ufot oo varmaan sen kummempia.- lentävä lusikka
Onko tenttikirjat tanskalaisen ufotutkija Danikenin (tai sinnepäin) kirjoittamia?
- Folio Mulder
Mielestäni olisi hyvä aloittaa astronauttien havainnoista, joita piiloteltiin salaisella radiokanavalla, mutta ovathan he tuoneet jo näkemisiään esille. Samoiten voisi tuoda esiin dokumenteissä tuotuja isoja tapauksia. Niitä riittää paljonkin.
Myös tuollaiset tarkemmin tutkitut jutut kuin Travisin metsätyöporukan kokemukset ovat mielenkiintoisia. Kävivät valheenpaljastuskokeissakin tapahtuman tiimoilta.
- Mitä ihmeellistä?
Tutkitaanhan ja väitellään yliopistoissa uskonnoistakin, samaa mielikuvitus asiaa joka ei perustu todellisuuteen.
Ufoja todella voi olla mutta jumalia hahahahah!!!!- Että joooo
Mistäs tiedät vaikka todellisuudessa olisit ainoastaan pari bittiä tietokoneohjelmassa - et mistään :/ Oikeastaan ihmisen on turha kovasti todistella yhtään mitään, ennen kun on edes varmuus mikä on todellista... niin tai kykeneekö oikeastaan kukaan, missään määrittelemään todellisuuden ja mitä se on.
Tulee mieleen joku vanha StarTrek -jakso, jossa holokannelle luotiin Sherlock Holmes mysteeri, jossa hologrammi Moriaty pääsi Enterpricen hallintaan. Moriaty luuli olevansa "todellinen" ja se oli tietty loistavalle "tiedemiehelle" kova isku kun selvisi ettei olekaan kuin osa tietokoneohjelmaa. Naps... ja ohjelma sammui...
- Marsilainen
Erinomaista! Tästä maailmanmenosta ja maailman tapahtumista suurin osa onkin täyttä huuhaata, joten kyllä sinne tämmöinen lisä vielä mahtuu.
- Ummmmmm4
Mitä yliluonnollista on Ufoissa, vaikka ne sattuisivatkin olemaan toisen sivilisaation avaruusaluksia? Onko Columbia sukkulakin yliluonnollinen noilla perusteilla?
- kepsos
Kaikki on yliluonnollista ellei skeptikot toisin todista!
- Altairr
Tiedoksi että jo vuonna 2001 pidettiin Disclosure Project niminen lehdisto konfrenssi jossa ainakin 20 entistä armeijan, ilmavoimien, tiedustelupalvelujen ja suuryhtiöiden korkea arvoiset upseerit, virkamiehet ja työntekijät todistivat Ufojen olemassaolon puolesta, ja Myös ET-Hypoteesiin kallistuttiin hyvin vahvasti. Suomessa tästä ei kokouksesta ei mainittu sanallakaan mediassa. Miksi?
Samat ihmiset ja muutamat uudet ovat olleet lehdistökonfrensissa lisäksi jo ainakin 2 kertaa uudestaan, viimeksi viime vuoden lokakuussa. Näiden ihmisten joukossa myös Arizonan entinen kuvernööri Symington joka koki Phoenixin oudot valoilmiöt tuhansien muiden ihmisten kanssa vuonna 1997.
Miksi nuo ihmiset valehtelisivat? Samaa on kysynyt myös Larry King skeptikoilta ohjelmissaan aiheesta. Vastausta ei ole annettu, on vain kierretty kysymys.- Altairr
Pistän vielä linkin tuosta kokouksesta tähän:
http://www.youtube.com/watch?v=7vyVe-6YdUk
Jos teillä ei ole aikaa käyttää edes 2 tuntia elämästänne sen katsomiseen ja tehdä omia johtopäätöksiä, olette jo valmiiksi aika ennakkoasenteelisia.
"Älä vaivaa minua faktoilla, olen jo päättänyt mitä mieltä olen" - Gilez
Altairr kirjoitti:
Jos teillä ei ole aikaa käyttää edes 2 tuntia elämästänne sen katsomiseen ja tehdä omia johtopäätöksiä, olette jo valmiiksi aika ennakkoasenteelisia.
"Älä vaivaa minua faktoilla, olen jo päättänyt mitä mieltä olen"sanopa tuo viimeinen lause evoluutiouskonnon kannattajille !!
- kiiiire
Gilez kirjoitti:
sanopa tuo viimeinen lause evoluutiouskonnon kannattajille !!
Tuo viimeinen lause kuvaa hyvin useimpien pseudoskeptikkojen ja muiden asiaan tutustumattomien ihmisten asennetta. Ollaan jo päätetty pieneissä mielissään että asia on humpuukkia, niin turha sitä on edes koskea...
- spagettihirviö
Altairr kirjoitti:
"Älä vaivaa minua faktoilla, olen jo päättänyt mitä mieltä olen"Hohhoijjaa, läjä umpihulluja vanhoja seniilejä, jotka ei esittänyt yhtään ainutta todistetta jolla olisi mitään arvoa. Kyllä niitä pipipäitä piisaa ihan riittävästi, jotka näkevät elviksiä, jeesuksia ja paholaisiakin.
http://youtu.be/zfAzaDyae-k
http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance - ÖÖÖH...
spagettihirviö kirjoitti:
Hohhoijjaa, läjä umpihulluja vanhoja seniilejä, jotka ei esittänyt yhtään ainutta todistetta jolla olisi mitään arvoa. Kyllä niitä pipipäitä piisaa ihan riittävästi, jotka näkevät elviksiä, jeesuksia ja paholaisiakin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignoranceVoisitko perustella minkä takia nuo miehet ovat mielestäsi hulluja? Edes skeptikot eivät rohjenneet moista väittämää esittää. Ovat sentään olleet melko korkeissa asemissa yhdysvalloissa, oletko itse ollut? Tuskin ne hulluja palkkaa tuollaisiin töihin. Helppo sieltä kotikoneelta moisia toitottaa kun ei ole asiaan yhtään tutustunut.
- Alcubier
Altairr kirjoitti:
"Älä vaivaa minua faktoilla, olen jo päättänyt mitä mieltä olen"Hyvin mielenkiintoista. Tosiaan mietityttää miksi muka kaikki nuo ihmiset vain valehtelisivat tai olisivat hulluja, eikös tuollainen väittämä ole jo naurettavaa itsessään?
- Höpönassun pesä
ÖÖÖH... kirjoitti:
Voisitko perustella minkä takia nuo miehet ovat mielestäsi hulluja? Edes skeptikot eivät rohjenneet moista väittämää esittää. Ovat sentään olleet melko korkeissa asemissa yhdysvalloissa, oletko itse ollut? Tuskin ne hulluja palkkaa tuollaisiin töihin. Helppo sieltä kotikoneelta moisia toitottaa kun ei ole asiaan yhtään tutustunut.
Ämeriikassa kaikki on mahdollista, myös pipipäät ylemmissä viroissaan.
- ....................
spagettihirviö kirjoitti:
Hohhoijjaa, läjä umpihulluja vanhoja seniilejä, jotka ei esittänyt yhtään ainutta todistetta jolla olisi mitään arvoa. Kyllä niitä pipipäitä piisaa ihan riittävästi, jotka näkevät elviksiä, jeesuksia ja paholaisiakin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignoranceKaskas vaihtolämpöinen hohheli on löytänyt tännekin ilmastonmuutospalstalta.
- ufo orava n**keri
ihan ufo juttu!
http://www.mikseri.net/artists/?id=101176 - juuuhhh
Monet ufotutkijat varmaan nykymaailmassa tietävät miltä Galileosta tuntui aikoinaan...
- raakkuna1
Onhan tuota kurssi,materiaalia todella paljonkin. "Salut" Ja Englannin 12000 rekisteröityä varmaa ufo,kokemusta. "Salut" Ja kaiken lisäksi UFO uskonto, joka täyttää kriittisemmänkin odotuksen. On muuten samoilla linjoilla kuin perus,kristillisyys. "Salut"
- Jooopajoooo
tunge noi salutit jo perseesees "salut"
aika helvetin ärsyttävää katella tollasta tekstiä...."salut"
oks tää jotenki nii saatanan hienoa "salut"
pliis lopeta toi"salut"...
Anteeksi. Yleensä olen asiallinen, mutta nyt vain rupesi yksinkertaisesti vituttamaan. - raakkuna1
Jooopajoooo kirjoitti:
tunge noi salutit jo perseesees "salut"
aika helvetin ärsyttävää katella tollasta tekstiä...."salut"
oks tää jotenki nii saatanan hienoa "salut"
pliis lopeta toi"salut"...
Anteeksi. Yleensä olen asiallinen, mutta nyt vain rupesi yksinkertaisesti vituttamaan.Joop. Jos "Raakkuna" ärsyttää, noin kovasti, niin kyllä on syytä itse,tutkimukseen. "Salut" Olet ilmeisestikkin jäänyt vaille tärkeää tietoa, ja ihmisenä olet kesken,kasvuinen. "Salut" Tiedän muuten kuka olet. "Salut"
- oppiarvoja:
- huuhaatieteen kandidaatti
- huuhaatieteen maisteri
- huuhaatieteen tohtori - Down by the corner
Pitää yrittää muistaa että me maapallolla matkustimme vielä 60 luvulla pääosin
höyryn voimalla ja sähkölampun keksimisestä ei ole kun 150 vuotta eli ajallisesti
ei mitään verrattuna maailmankaikkeuden perspektiivistä ajatellen ja meidän tähänastiset avaruuden valloitukset ovat vasta hyttysen lento verrattuna siihen
mitä ehkä muilla on avaruudessa.Sillä on se ihme jos me ollaan yksin miljardien
aurinkokuntien joukossa..- Jallivaara
Varmaankin näin on. Mikäli jollakin kehittyneemmällä sivilisaatiolla on yhtään
järkeä päässä tai missä tahansa, niin ymmärtävät pysyä kaukana meistä
primitiivisistä alkuasukkaista.
Verovaroilla voi vittu joku viela vaittelee tohtoriksi aiheesta ja proffan paikan ja palkan,etta sillai
- .
Fuck you, asshole.
- Jallivaara
No niin, nythän se on sitten todistettu. Valtiovalta alkaa koulutusjärjestelmän
tukemisen avulla syöttää ihmisille "totuutta" josta on vaiettu. Kohta eri
salaliittoteorioiden nurkkaan ahdistamat mielet alkavat nähdä muukalaisia
keskuudessamme. Veeläiset tulee......hu huuu...
Kaikki mitä emme aikaisemmin ole oikein mieltäneet, laitetaan nyt ufojen
ja muiden piikkiin. Jippii, kohta varmaan tulee joku ruottalaistutkimus joka
kertoo: Naapurimaassa havaittu vaalien yhteydessä outoa liikehdintää ;) - ...
Tuossa etusivulla on dokumentti jossa FBI myöntää, itse j.edgar Hoover roswellin tapauksen olleen totta ja ufojen todella laskeutuneen roswelliin.
http://paranormaaliblogi.net/- Realisti nisti
Peitellään edelleen sotilasvoimien suuria mokia syöttämällä ufojuttuja kansalle. Pikku paskan takana haisee aina suurempi sonta.
- Avartavat kurssit
Hienoa. Maailmalla voi suorittaa mm. loppututkinnon parapsykologiasta tai vaikkapa uskontotieteestä pääaineena gnostilaisuus.
Tämä on hyvä ja varovainen avaus jatkokursseja ajatellen. - sinpa
no tässähän on jo meleko pitkä rimpsu näitä eri uskoisia ,, en minäkää usko mihinkää ,mitä en ole nähnyt ,, jos joku sanos että näki jonku ufon , niin nauraisin varmaan sanojalle ,,,,,, mutta asiaan , vuosi 1979 keski kesä ,, eli valoisaa yölläki ,, olin laivassa töissä päällikkö ja minä kahestaan ,, erään saaren takaa tuli ylhäällä näkyviin tosi iso pyöree laite , halkasija varmaan joku 50 metrii se liikkui älyttömän hitaasti laivaa kohti , näytti et se tulee päälle ,, pysäytettiin laiva ja jäätiin kattomaan et mikä tuo on , se tuli tosi lähelle kellertävä pyöreä pallomainen laite josta ei kuulunu mitää ääniä ,, siinä katottiin ja pelättiin et mitä se tekee , jonkun 10 minuuttii se oli paikallaan ja lähti sit hitaasti taka s mistä päin oli tullutki ,, sinne saaren yli saaren päälleä se kiihtyi sit tosi nopeesti ja hävis näkyvistä ,, huom!!! mikään ihmisen tekemä vehje ei kiihdy sillä vauhilla koskaan eikä pysty taas lipumaan niin hitaasti ilmassa eteenpäin ,, tämä tapahtui itäsuomen vesillä ,, tässäpä teille oikea oppisille työ sarkaa muutamaks vuodeks ,, kerkeette lukee siinä samalla vaikka epä uskoisten insinööriksi !! rattooisaa opiskelua
- nation lost
Jos nyt tulisi se uutispommi että on olemassa konkreettisiä todisteita siitä että emme ole yksin maailmankaikkeudessa ja että monet valtiot ovat näitä todisteita pitäneet salassa vuosikymmenet. Samalla kävisi ilmi että meillä on ollut vierailijoita jo tuhansia vuosia, ellei kymmeniä tuhansia vuosia ja sekin on pidettu salassa, mitkä olisivat seuraukset. Uskonnot opettavat että jumala on se kaikkivoipa voima, itse universumi ja ihminen on jumalan ainutlaatuinen luomus.
Todisteet maapallon ulkopuolisesta älystä pistävät uskonnot roskakoriin samantien. Mitä tekevät nämä todella kiihkouskovaiset? Massa itsemurhat? Riehaantuvat ja alkavat vainoamaan harhaoppisia?
Eikös jostainpäin maapalloa ole löydetty ihmisen kädenjälkiä ja jonkinlaisia työkaluja fossiilien muodossa joilla on ikää miljoonia vuosia. Tämäkin "todiste" pistää monet jo tunnetut asia täysin uuteen valoon koska "ihmisen" piti olla vain 200 000 vuotta vanha olento.
Kannattaa aina muistaa se että joskus tiedettiin että maapallo on litteä, tiedettiin varmasti että on olemassa maailman reuna jonne laivat putoavat jos matkaavat liian pitkälle. Tiedettiin varmasti ettei ihminen pysty lentämään millään tavalla. Tiedettiin varmasti että kuume on tauti. Tiedettiin varmasti että maapallo on universumin keskipiste ja aurinko kiertää maapalloa. Ja tiedettiin varmasti kaikkea muutakin faktaa joka ei ole enää faktaa.
Vielä muutama vuosikymmen sitten oli nanoteknologia sci-fiä. Kännykät, läppärit, internet jne oli sci-fiä.
Jopa kloonaus oli täyttä fiktiota. Nämä faktat tiedettiin fiktioksi ihan taanoin.
Keinotekoista älyä pidetään tänäpäivänä fiktiona, kunnes kvanttitietokoneet ja neuraaliverkko saadaan kehitettyä, sitten se onkin jo faktaa. Ja näitäkin tutkitaan ja kehitellään parhaillaan.
Ihminen on siitä säälittävä ettei osaa nähdä muutamaa vuotta pitemmälle vieläkään!
Ja se ylimielisyys ja sumussa kulkeminen on myös jopa vähän vaarallista....- Jallivaara
Eihän tuossa ole mitään uutta jos vähänkin asiaa viitsii funtsia. Ihminen
kuitenkin ennemmin tai myöhemmin aiheuttaa itse oman "häviämisensä"
tältä pallolta, joten niin kauan kuljetaan usvassa kuin voidaan.
Ainahan voi ottaa silmänkirkastustippoja....näkee kato selvemmin :)
Eihän "muinaisia" pyramidejakaan ole käytännössä voitu rakentaa
sellaisiksi silloisia tekniikoita käyttäen niin nopeasti, mutta mitä ei
ymmärretä, siihen keksitään selitelmä tai kuitataan huuhaana.
Näin se menee. - JOJOJOJo
Joo sinänsä huvittavaa, että kaikki sinänsä uskoo Maan ulkopuoliseen älylliseen elämään, kunhan se on ja pysyttelee jossain tuolla kaukana, mutta heti kun alkaa tulla tietoa että mahdollisesti on käyty vähän lähempänäkin täälläpäin, niin alkaa tulla noita haukkuvia ja pilkkaavia kommentteja.
- Esille sieltä!
Tulisivat nämä toisten planeettojen asukit ihan reilusti esille ja vieläpä päiväsaikaan, nythän nämä todisteet ovat jotakin epämääräisiä valonvälähdyksiä ja sotkuista videokuvaa jostakin liikkuvasta pisteestä josta ei ota mitään selvää mitä ne ovat. Ihan vaan tuohon sanomaan kättäpäivää. Ei tarvitse ujostella.
- SFsfsfsffs
Suurin osa vastaajista ei näyttänyt ymmärtävän, että kurssilla käsitellään kaikenlaisia UFO-uskomuksia, eikä väitetä niitä todellisiksi.
Samantapaisen kurssinhan voisi pitää erilaisista uskomuksista keijuihin, vaikka ei niitä tosiksi väitettäisikään.- Jallivaara
Ja mitäköhän älyä on sitten käyttää valtion varoja moiseen "uskomusoppiin"?
Luulisi varoilla olevan viisaampaakin käyttöä, kuin etsiä "hengenheimolaisia"
kaikenlaisiin hörhöilyihin. - SFsfsfsffs
Jallivaara kirjoitti:
Ja mitäköhän älyä on sitten käyttää valtion varoja moiseen "uskomusoppiin"?
Luulisi varoilla olevan viisaampaakin käyttöä, kuin etsiä "hengenheimolaisia"
kaikenlaisiin hörhöilyihin.Kyse on kulttuuri-, kirjallisuus- ja/tai mediatutkimuksesta, eikä hengenheimolaisten etsimisestä. Samalla tavalla voi tutkia ja käsitellä vieraita kulttuureja ja uskontoja ilman elämistä ja uskomista niiden mukaisesti. Tällä kertaa kyseessä vain on eräänlainen alakulttuuri.
- enen vanhaan
minusta ne ufot ovat paholaisia.tuli lapsuus mieleen.kun niitä kummituksia näki äiti sanoi että se paholainen voi vaikka miksi itsensä muuttaa.isä oli sähköasentaja ne löysi pääkallon .liekö kummittelu loppunut siihen muutettiin muualle asumaan.tämä tuli lapsuudesta mieleen.seuraavat asukkaat ehkä näkivät viellä kummia.mutta edelleen siellä asutaan.
- Emme ole ainoat.
Kuinka moni meistä oikeesti uskoo, että me olemme ainoa planeetta jolla on elämää.Maailman kaikkeudessa mahtuu olemaan lukematon määrä planeettoja joilla on elämää.
- SFsfsfsffs
Helppohan se on noin väittää, mutta toistaiseksi elämää on löytynyt ainoastaan yhdeltä.
- sjsjsjsjdhjd
SFsfsfsffs kirjoitti:
Helppohan se on noin väittää, mutta toistaiseksi elämää on löytynyt ainoastaan yhdeltä.
Asia tulee muuttumaan tulevaisuudessa, olen 100 % varma.
- sinpa
jos joku kattsoi televisosta sen amerikan ufot , joita oli kuvattu jopa lentokoneista kun lensivät ,konneen yläpuolella ja pyörivät koneen ympärillä sellasessa vauhissa ,niin enpä menis sanomaan ettei ufoja olisi olemassa ,, ja sekin kuva missä pikku palloja pyöri nurmikolla joku 5 kpl, ja nurmi paloi niitten alta ruskeeks , ja sit ne nousi pitlään emä alukseen joka ootteli ylhällä ja häävisivät sen sisään , ja sit tää emä alus lähti pois jonneeki ,, samoin kuin sieltä meren pohjasta nousi joku alus hirmu vauhilla ja katos ylös avaruuteen ,, vai olisko nää ollu teidän mielestä sen NILSIÄN öljyseikin tekosia ,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3943278Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151536En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841322- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481165
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801072Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26965- 33857