Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen:

Jeesuksen kastekäsky

17

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin armosta

      Näinhän se Raamattullisesti menee:

      Matt 28:19,20;

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”.

      Elikkä, tarkoittaako tämä sitä, että kun viemme vauvamme kasteelle ja kasvatamme heidät Jumalaa kunnioittaviksi ja lähimäistään rakastaviksi oikeamielisiksi, ainoastaan Jeesuksessa armosta pelastuviksi ihmisiksi, niin silloin teemme oikein ja Jumalan mielenmukaisesti?

      • benedi

        SIis kysymme: " Meneekö kaste raamatullisesti
        jos kastaja kastaa kastettavan Jeesuksen nimeen?

        " Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen (lähetys) käskynsä" 1 Joh 2: 3

        "Kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Jeesus

        Miksi Jeesuksen mentyä ylös Isän tykö, kaikki kastajat kastoivat yksinomaan Jeesuksen Kristuksen nimeen"?

        Eikö Pietari ja muut opetuslapset, Paavali ym...tunteneet
        Jeesusta, ja hänen käskyänsä, kun kastoivat Jeesuksen nimeen?

        Timo! Apua, apua ..auta meitä...minun antama apu kun ei kelpaa


      • eioleeroanoissa
        benedi kirjoitti:

        SIis kysymme: " Meneekö kaste raamatullisesti
        jos kastaja kastaa kastettavan Jeesuksen nimeen?

        " Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen (lähetys) käskynsä" 1 Joh 2: 3

        "Kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Jeesus

        Miksi Jeesuksen mentyä ylös Isän tykö, kaikki kastajat kastoivat yksinomaan Jeesuksen Kristuksen nimeen"?

        Eikö Pietari ja muut opetuslapset, Paavali ym...tunteneet
        Jeesusta, ja hänen käskyänsä, kun kastoivat Jeesuksen nimeen?

        Timo! Apua, apua ..auta meitä...minun antama apu kun ei kelpaa

        Molemmat tarkoittaa ihan samaa.


    • benedi

      Jeesus esitti nuo sanat, näin on.

      Miksi teistä kukaan ei pysty opettamaan meitä, että kun
      Jeesus meni ylös taivaaseen, ...niin kaikki järjestään kastoivat Jeesuksen nimeen?

      Jeesus sanoi Pietarille, kun tämä sanoi olevansa Jeesukselle
      rakas: " Kaitse minun lampaitani"

      Kaitsiko Pietari väärin Jeesuksen lampaita:

      " Niin Pietari sanoi heille: " Tehkää parannus
      ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi,
      niin te saatte Pyhän Hengen" Apost 2: 38

      Mitä pahaa Pietari on tehnyt?
      Onko Jumalalle otollista, että otamme kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, vai ei?

      Kenet Jumala lähetti meidän syntiemme sovitukseksi?

      • Setä.neuvoo

        Väärin vuoden 1992 käännöksessä.

        Apt 2 lupaili Pyhän hengen LAHJAA kastettaville. Eli uskomattomilla tekopyhillä saattaa olla Pyhän hengen lahja käytössä, 2. Tess 2 väkevä eksytys. Ja sitten ihmettelevät, emmekö tehneet, Matt 7. Menkää pois laittomuuden tekijät. Uskomattomien teot laskettiin synniksi.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.


      • Exap
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Väärin vuoden 1992 käännöksessä.

        Apt 2 lupaili Pyhän hengen LAHJAA kastettaville. Eli uskomattomilla tekopyhillä saattaa olla Pyhän hengen lahja käytössä, 2. Tess 2 väkevä eksytys. Ja sitten ihmettelevät, emmekö tehneet, Matt 7. Menkää pois laittomuuden tekijät. Uskomattomien teot laskettiin synniksi.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        No kyllä tuossa ihan oikeasti puhutaan siitä että se lahja on Pyhästä Hengestä osallisuus, eikä esim. mikään armolahja jonka Pyhä henki antaa.

        "Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet"

        "45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?""


      • Setä.neuvoo
        Exap kirjoitti:

        No kyllä tuossa ihan oikeasti puhutaan siitä että se lahja on Pyhästä Hengestä osallisuus, eikä esim. mikään armolahja jonka Pyhä henki antaa.

        "Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet"

        "45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?""

        Miksi tuohon väliin lykkäsit Raamatun kohdan, joka on aivan eri tilanteesta? Eikä mitenkään kumoa sitä, mitä esitin Apt 2 -luvusta? Että käännetty on väärin?


    • Niin mitä häh?

      Eikös Poika ole kuitenkin sama kuin Jeesus Kristus tuossa "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"? Pitäisikö nyt ottaa uusi kaste ilman Isää ja Pyhää Henkeä? Mitä?

      • eremith32

        Niin Isä on tietysti Jumala: ja Poika on Kristus: eli Isän Jumalan *Rakkaus: Ja Pyhä Henki on Jumalalallinen viisaus/ymmärrys joka synnyttää tuon Jumalallisen Rakkauden nimeen Aamen!. Niinhän se on kun mies ja vaimo haluavat lapsen perillisen, niin he yhtyvät toisiinsa rakkaudessa, jonka seurauksena äiti tulee raskaaksi oikean rakkaussuhteen - yhtymisen kautta ja sitten synnyttä 9-kk jälkeen lapsen, ja se on pyhän Hengen jäljennös, jos siinä on ollut oikea suhde kysymyksessä. Silloin se on pyhässä hengessä tuotettu.

        Näin pitäisi aina olla todellisessa avioliitossa.


    • benedi

      " Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette
      Kristuksen päällenne pukeneet" Gal 3: 27

      Olet oikeassa, uutta kastetta ei tarvita,..sillä meillä ei ole
      muuta Isää, kuin mikä meillä on, ja se on Jeesus Kristus.

      Eikä Jumala ole lähettänyt meille muuta Poikaa, kuin Jeesuksen Kristuksen. Joh 3: 16
      Ja Jeesuksen, Jumalan Pojan Henki, on Pyhä Henki.

      Jos sinut on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
      ja uskot, että näin Jeesus on sinut terveeksi tehnyt,
      niin älä enää opettajaasi vaivaa.

      Mene siis rauhassa , sinut on kastettu Jeesuksen Kristuksen nimeen, uskosi on tehnyt sinut terveeksi.

      Opetin vain, että Jeesus on meidän Isämme, Jumalan Poika,
      ja turha hälistä, Pyhä Henki on myös Hänessä.

      Kasteasiassa, ei tule seurata muita Jumalia,...kuin Jeesusta
      kasteen hautaan..ja sieltä ylösnoustuamme:

      "Te olette minun todistajiani, sanoo Herra (Jeesus)
      ja minä olen Jumala Jes 43: 12

      "Niinpä, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään
      Jumalaa vastaan?
      Ei kai tehty sanoa tekijälleen:
      " Miksi minusta tällaisen teit"? Room 9: 20

      Ja ei kait tehty sano tekijälleen,: " Sinä et ole Isä, olet Poika,
      etkä ole Pyhä Henki?

      Minä en ainakaan sano.

    • Niittyvilla1

      Jeesuksen lähetyskäsky on annettu ylösnousemisen jälkeen. Lähetyskäsky, joka sisältää valtuuden ja voiman lähettäjältä. Ehdottomasti tulee noudattaa Jeesuksen itsensä antamaa käskyä kasteessa. Paljon tehdään asioita myös Jeesuksen nimeen ja se on ihan oikein , mutta mielestäni tulee eroittaa lähetyskäsky kaikesta muusta tekemisestä. Se on apostoolinen, arvokas asia jossa ihminen on osallinen myös Pyhästä Hengestä ja tottai Isä kuuluu mukaan , niinkuin Poikakin, koska He ovat yksi!

      • pyhpyhjapyh

        Sinulta harhaoppiselta emme ota vastaan mitään, emme edes silloin kun sattuisit olemaan oikeassa.


      • adeadeadeade
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Sinulta harhaoppiselta emme ota vastaan mitään, emme edes silloin kun sattuisit olemaan oikeassa.

        Ketkä me emme... puhu vain itsestäsi...


    • kaikenkeskus

      Mikä tai paremminkin kuka on Raamatun keskuksena? Koko Raamatun punaisena lankana on Jeesus Kristus. Apt. 4:12 sanotaan ettei pelastusta ole kenessäkään toisessa, sillä meille ei ole annettu muuta nimeä, jossa meidän tulisi pelastua. Kasteeseen sopii erinomaisesti kaste juuri tämän pelastajan ja vapahtajan nimi Jeesus Kristus. Room 6:3-8 kerrotaan, että meidät on kastettu Kristukseen Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa. Toisaalta myös kasteen kautta uuteen elämään Hänen kanssaan. Apostolit/opetuslapset kastoivat yksinomaan Jeesuksen nimeen. Mistä tämä näennäinen ristiriita Jeesuksen sanojen ja esim. apostolien kastekäytännön kanssa? En voi uskoa, että he eivät silloin tienneet, mikä on oikein, tai olisivat tahallaan tehneet Jeesuksen tahdon vastaisesti.. Uskon, että he tiesivät Jeesuksen sanojen syvemmän merkityksen, ja siksi kastoivat Jeesuksen Kristuksen nimeen. Mikä on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi? Isä ei ole mikään nimi, ei myöskään Poika eikä Pyhä Henkikään. Nimihän on Jeesuksen sanoissa yksikössä, eli täytyy olla yksi nimi, joka kuvaa Isää ja Poikaa ja Pyhää Henkeä. Kuten jo kirjoitin, koko Raamatun punaisena lankana on Jeesus Kristus; Hän pelastajana, suojelijana Herrana jne jne... Eikä muuta nimeä pelastukseen ole. Siksi uskon, että Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus Kristus. Ja siksi apostolit ja opetuslapset silloin kastoivat Jeesuksen Kristuksen nimeen. Miten perustelen tämän? Ensiksikin, mikä on Isän nimi? Tietysti on Adonai, Jahve jne.., mutta yksi Isän nimi sopii Apt 4:12 Jeesus.. Joh 17 luvussa Jeesus rukoilee opetuslastensa puolesta..Jakeessa 11 ja 12 Hän sanoo Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, JONKA OLET MINULLE ANTANUT, Kun olin heidän kanssaan varjelin heitä SINUN NIMESSÄSI, jonka olet antanut minulle. Minkä nimen Isä oli antanut ? Matt. 1: 21 sanotaan, että Hänelle annettiin nimi "Jeesus, sillä Hän pelastaa kansansa heidän synneistä" Eli Jeesus oli ISÄN nimi, joka annettiin Pojalle, Jeesukselle. Ja koska Isän nimi annettiin Pojalle, Hänen nimensä Jeesus oli sekä Isän, että Pojan nimi. Entä sitten Pyhän Hengen nimi? Raamatussa puhutaan sekä Pyhästä Hengestä, että Jeesuksen Hengestä. Apt 16: 6,7 .."Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa. Tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut sitä" . 2 Kor.3: 17, 18 sanotaan "Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siellä on vapaus".. Katsellessamme Herran kirkkautta, "muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkauteen, niin kuin muuttaa Herra, joka on Henki".. Kuka on Raamatussa Herra? Joh.13:13 Jeesus sanoo: "Te kutsutte minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikeassa olette, sillä se minä olen.."
      Filippiläisten 2: 9-11 sanotaan, että Hänen nimensä on kaikkia muita nimiä korkeampi, ja jokaisen on polvistuttava Jeesuksen nimeen ja tunnustettava... että "Jeesus Kristus on Herra". Eli Herra on Henki ja Jeesus on Herra.. eli jos ajatellaan Pyhän Hengen nimeä, se on myös Jeesus Kristus.. JOHTOPÄÄTÖS: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on JEESUS. Siksi apostolit ja opetuslapset siihen aikaan kastoivat Jeesuksen nimeen, koska ymmärsivät mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan kastakaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Silloin näennäinen ristiriita poistuu ja Jeesus Kristus tulee koroitetuksi koko maailmankaikkeudessa. Jos tämän ymmärrämme, se tuo sopusoinnun Raamatun kokonaisuuteen. Näin minä asian ymmärrän..

    • Tiedustellen

      Isän ja Pojan (jotka ovat YHTÄ) Pyhänhengen nimessä tiedutellen, mitä ja kenen henkeä se kolmas siinä on, josta puhutte?

      • understanding

        Siis missä nimessä tiedustelet?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      326
      3878
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      275
      2224
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      114
      1554
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe