"Olin unessa jumalanpalveluksessa. Pappi sanoi veisattavan virren ja joku huusi oman toiveensa. Pappi ei saanut selvää ja veisautti omansa. Ihmiset eivät paljon laulaneet vaan mielenosoitusmaisesti ynisivät jotakin. Pappi sanoi että kirkkokansan pitäisi opetella tapoja miten kirkonmenoissa käyttäydytään.. Kuului humahdus kun ihmiset lähtivät pois.
Jäin odottamaan saarnaa, mutta sitä ei tullutkaan. Ulkoa alkoi kuulua kova ukkosenjyrinä ja sisään tulvi kylmää ilmaa. Toivoin jonkun laittavan ulko-oven kiinni, mutta sitä ei tapahtunut. Kun menin ulos, ukkosta ei ollutkaan, jyrinä kylläkin. Puhuin tuttujen uskovien kanssa ulkona, ja sanoin, ettei meidän pidä loukkaantua kaikesta, ja jyrinä alkoi taas, ilman sadetta.
Papit menivät toiseen suuntaan ja kirkkokansa toiseen. Jumalan huone jäi tyhjilleen. Kukaan ei kuunnellut Jumalan ääntä, eikä muistanut, mistä Jeesuksen opetuksessa ja sovitustyössä oli kyse. Oma loukkaantuminen ja uskonnollisuus oli noussut Jumalaa tärkeämmäksi, niin uskovilla kuin papeillakin. Papit olivat enimmäkseen hämmennyksissään.
Tässä on kyse oppiriidoista. Mutta Jumalan sanassa ei ole kyse oppiriidoista, vaan seuraamisesta ja suurimman käskyn täyttämisestä. Ei Jumalan tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan. Kuunnelkaamme kun meillä vielä on seurakunta ja ihmisiä jotka haluavat Jumalaa seurata. Meidän, seurakunnan, on otettava kaksi askelta taakse ja mietittävä, mitä Jumalamme Jeesus Kristus meille merkitsee…"
(Tämän viestin välitti minulle eräs seurakuntalainen, joka ei itse käytä internetiä. Sovimme että se julkaistaan nimettömänä.)
Uni seurakunnasta
1
97
Vastaukset
- Kuinka ihanaa
onkaan kun Herra Jeesus johtaa omiaan myös kirkoissa ja seurakunnissa Pyhän Hengen kautta. Tarvitaan Pyhän Hengen täyteyttä kaikissa seurakuntalaisissa, jotta voimme olla toinen toisillemme rakennukseksi ja kullakin on oma armolahjansa palvelustehtävässään. Lisäksi on tärkeää että kaikki seurakunnassa on kuin veljiä keskenään eikä ketään ole korotettu toisten yläpuolelle vaan esimerkillisesti voivat kaikki vaeltaa. Yksi on Herra Jeesus ja samoin Pyhä Henki on Yksi, ja siinä Yhdessä voimme vaeltaa ja palvella ja etsiä lähimäisten parasta ja myös rakastaa toinen toisiamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882