PYHÄ HENKI VIRVOITTI JA NOSTI VOIMALLISESTI
Me pelastumme Jumalan voimasta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Näin Raamattu. Jumalan Voima on siis uskovaa kantava Voima. Tätä Jumalan kantavaa ja nostavaa Voimaa saa uskova kokea elämänsä aikana. Ilman Jumalan Voimaa ei kukaan voisi olla uskossa ja pelastua. Kerron yhden kokemukseni tältä alueelta.
Olin kerran vapaamuotoisessa kokouksessa jossa juotiin kahvia ja seurusteltiin. Kokouksessa oli laulua ja todistuksia sekä lyhyt saarna. Minä istuin muutaman muun seurakuntalaisen kanssa samassa pöydässä. Siinä istuessani ja kuunnellessani kokouksen juontajaa, laulajia, todistajia sekä saarnaajaa minulle tuli ihan hirvittävän raskas olo. Ei ruumiillisesti vaan hengellisesti. Minä koin olevani täysin arvoton. Ajattelin että en osaa yhtään mitään eikä minusta ole mihinkään. Olen täydellinen nolla ja lahjani menee vieläpä paljon miinuksen puolelle. En osaa laulaa, en soittaa mitään instrumenttia, en todistaa, en saarnata enkä yhtään mitään muutakaan osaa tehdä. Tunsin olevani arvottomampi kuin maan matonen. Aivan niin; arvottomampi kuin maan matonen. Tunne oli aivan hirvittävä. En ole koskaan ennen enkä sen jälkeen kokenut mitään vastaavaa. Tämä oli siis ensimmäinen ja viimeinen kerta kun olen kokenut tällaisia tuntemuksia itsestäni.
En sietänyt että joku näkee minut koska olin täysin arvoton, kaikkien mitta-asteikkojen alapuolella. Olisin tahtonut vajota maan alle jos se olisi ollut mahdollista ja hävitä huomaamattomasti. En voinut puhua mitään tovereideni kanssa. Minua suorastaan järkytti ajatuskin että he yrittäisivät nyt puhutella minua. Kauhistuin ajatusta että joku nyt kääntyisi puoleeni yrittäen saada minua sanomaan jotakin. En kestänyt että kukaan huomioi minua millään tavalla puhumattakaan siitä että olisin kyennyt puhumaan. Olisin tahtonut muuttua näkymättömäksi niin kuin lapsuudessani näkemäni lasten elokuvasankari Vinski poika. Vinski oli siitä erikoinen poika että hänellä oli kyky muuttua näkymättömäksi ja kävellä seinien läpi. Nyt minä todellakin kaipasin tuota yliluonnollista kykyä; mahdollisuutta poistua tilaisuudesta näkymättömänä kenenkään huomioimatta minua. Mutta eihän se ollut mahdollista. Jos olisin noussut ylös, joku olisi luonut katseensa minuun ja pahimmassa tapauksessa sanonut minulle jotakin ja minä en kestäisi sitä. Minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin istua siinä aivan hiljaa ja toivoa ettei kukaan huomaa minua. Kyyneleet alkoivat ihan väkisin valumaan pitkin poskipäitäni. Ihmettelin että mistä tässä oikein on kysymys ja miksi minä voin näin huonosti.
Ei ollut kysymyksessä paha itsesääli. Kysymyksessä oli paljon vakavammasta ja syvällisemmästä tunteesta. Kysymyksessä oli Saatanan enkeli ts. demoninen painostus. Saatana yritti painaa minut maan matoseksi ja tuhota minut tyystin.
JUMALA PUUTTUU ASIAAN
Kokouksen lopussa juontaja otti läsnäolijoilta rukousaiheita. Sitten hän alkoi rukoilemaan näiden asioiden puolesta ja kiitteli Jeesusta. Silloin yhtäkkiä minä koin niin kuin olisi raskas reppu nostettu selästäni ja oloni tuli keveäksi ja helpoksi. Huomasin nyt että minähän olen Jumalan lapsi ja että Jumala rakastaa minua. MINÄ OLEN ARVOKAS! Olin nyt iloinen. Minä nousin ylös ja kävelin kohti termospulloa joka oli toisella pöydällä. Tarkoitukseni oli ottaa lisää kahvia. Enhän ollut voinut liikahtaakaan pitkään aikaan. Siinä kun nousin seisomaan pyyhkien kädelläni pois kyyneleitäni, Herra täytti minut Pyhällä Hengellä ja minä tulin hyvin virvoitetuksi. Minä puhkesin puhumaan kielillä. Olin valtavan iloinen ja täysin vapaa. Hallelujaa!!! Kiitos Jeesukselle Kristukselle!
Miten tämä voi olla mahdollista? Vain muutama sekunti sitten olin tuhon partaalla ja nyt iloinen kuin peipponen keväällä. Muutos oli suurempi kuin on eroa kauniilla kesäpäivällä ja räntäsateisella syysyöllä.
Ja tämä muutos tapahtui noin kymmenessä sekunnissa.
"Kenet Ihmisen Poika tekee vapaaksi, hän tulee todella vapaaksi."
Eräs sisar katsoi minua hymy suin. Hän sanoi: "Tuo on Pyhästä Hengestä." Tällä sisarella on profetoimisen armolahja ja uskon että hänellä on myös henkien erottamisen armolahja. Vaikka ei tuota minun kokemusta arvioivalla tarvinnut olla armolahjaa voidakseen tietää että kokemukseni oli Pyhän Hengen työtä. Olin kohdannut Pyhän Hengen vapauttavan Voiman. Olin kohdannut Jeesuksen Kristuksen joka vapautti minut Saatanan painostuksen alta.
jatkuu...
Herran Voima, Jeesus vapauttaa
74
86
Vastaukset
TEOLOGIAA ALOITUKSEN TODISTUKSEN TIIMOILTA.
Jumala on näkymätön Henki ja Herra on Henki.
Jeesus Kristus on Herra ja Henki ilmoitettu lihassa.
Pyhä Henki on siis Jumala ja Jumalan Voima.
Jeesus on Jumala ja Jumalan Voima.
Näin Raamattu ilmoittaa.
Koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala, Kristus Jeesus on Pyhässä Hengessä ja Jumalan Voimassa. Pyhän Hengen kohdannut uskova ei kiitä Pyhää Henkeä, vaikka ei sekään väärin ole. Hän kiittää Jeesusta Kristusta. Tämä koska Pyhä Henki korottaa ja osoittaa Jeesusta Kristusta. Pyhä Henki tekee kaikki Jeesuksen teot. Ja Jeesus tekee ainoastaan Isän Jumalan tekoja. Näin oli Jeesuksen ihmisen lihassa olon aikana ja näin on nytkin. Jeesus sanoi ja Pyhä Henki toteutti Jeesuksen Sanan niin että tapahtui Jeesuksen Sanan mukaisesti. Kaikista Pyhän Hengen teoista saa Jeesus Kristus kiitoksen ja kunnian. Ja ne on Jumala tehnyt.
Et voi kohdata Pyhää Henkeä ilman Jeesusta Kristusta.
Et voi kohdata Jeesusta Kristusta ilman Pyhää Henkeä. Jeesuksen ja Pyhän Hengen kokeminen ja kohtaaminen on sama asia. Jeesus on Pyhässä Hengessä ja Jumalan Voimassa uskovan luona ja uskovassa. Raamattu puhuu Jeesuksen, Kristuksen ja Pojan Hengestä. Kyseessä on yksi ja sama Henki; Pyhä Henki ja Jumala.Pyhä henki on Jumalan henki mutta ei Jumala, sillä "totinen Jumala" [Joh.17:3] ei tarvitse ketään rukoilla, mutta Jeesus ja PH rukoilevat Isää vieläkin:
Roomalaiskirje:
8:26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."- Tapio522eikirj
jaikal: "...kokemukseni oli Pyhän Hengen työtä".
Pyhän Hengen tehtävänä on näyttää maailmalle todeksi ”1) synti, 2) vanhurskaus ja 3) tuomio” (Joh.16:8). ekivaari kirjoitti:
Pyhä henki on Jumalan henki mutta ei Jumala, sillä "totinen Jumala" [Joh.17:3] ei tarvitse ketään rukoilla, mutta Jeesus ja PH rukoilevat Isää vieläkin:
Roomalaiskirje:
8:26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."* Ekivaari, mikä vastaus tuo nyt on jaikalin Hengen voimaiseen todistukseen? Puhut aivan eriasioita. Vai onko taas, se sama vanha virsi, että yrität Raamatulla kumota Raamattua, lopeta nyt hyvä mies jo!
* Sinä ekivaari et kerro koskaan uskostasi yhtään mitään, latelet vaan Raamatun sitaatteja, ikään kuin olisit itse Raamatun kirjoittanut, käytät väärin Sanaa, et kykene keskustelamaan hengellisistä asioista, sovitat Raamatun lauseita omiin tarpeisiisi, ymmärtämättä mitä kirjoitat, tai paremminkin, mitä lainailet?
* Näiläkän lainauksillasi ei ole mitään asiayhteyttä jaikalin todistukseen, sinulla ei valitettavasti ole mitään Hengen yhteyttä Jeesuksen Hengen kanssa, ei voi olla, koska kiellät Hänet, ja alennat Jumalan Joosefin pojaksi, siinä sinulla menee koko Raamattu kaikkineen ohi.
* Sinun tulisi tehdä täydellinen mielenmuutos, parannus , ja hyljätä oma evankeliumisi, ottaa vastaan Raamatun ilmoittama pelastus Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa. Sinun veretön evankeliumisi ei sinua pelasta, eikä varsinkaan kuulijoitasi, teet suurta tuhoa jos joku onneton uskoo sinun täysin omaan lihan viisauteesi perustuivaan valh-evankeliumiin.
* Vain ja ainoastaan Kristuksen risitin ja Hänen vuodattamansa VEREN kautta voi ihminen saada syntinsä anteeksi, Pyhän Hengen pesun ja uudistuksen kautta. Sinä kielleäät Jeesuksen VEREN ja näin ollen Jumalan voiman. Olet antikristillisen hengen ohjauksessa, ja vastustat Pyhää henkeä, sen todistaa kun alaoit vastustamaan jaikalin Hengen voimaista todistusta Pyhän Hengen ja Jeesusken Kristuksen yhteistyöstä, koska ovat Jumala toinen ja kolmas Persoonat.
* Koska sinulla ei ole Kristuksen veren tuomaa puhdistusta, olet edelleen synneissäsi, vaikka et olisi tehnyt ainuttakaan tekosyntiä, Aadamin veri suonissasi turmelee sinut, ellet ala uskoa Jeesuksen VEREN voimaan !- jaikali
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ekivaari, mikä vastaus tuo nyt on jaikalin Hengen voimaiseen todistukseen? Puhut aivan eriasioita. Vai onko taas, se sama vanha virsi, että yrität Raamatulla kumota Raamattua, lopeta nyt hyvä mies jo!
* Sinä ekivaari et kerro koskaan uskostasi yhtään mitään, latelet vaan Raamatun sitaatteja, ikään kuin olisit itse Raamatun kirjoittanut, käytät väärin Sanaa, et kykene keskustelamaan hengellisistä asioista, sovitat Raamatun lauseita omiin tarpeisiisi, ymmärtämättä mitä kirjoitat, tai paremminkin, mitä lainailet?
* Näiläkän lainauksillasi ei ole mitään asiayhteyttä jaikalin todistukseen, sinulla ei valitettavasti ole mitään Hengen yhteyttä Jeesuksen Hengen kanssa, ei voi olla, koska kiellät Hänet, ja alennat Jumalan Joosefin pojaksi, siinä sinulla menee koko Raamattu kaikkineen ohi.
* Sinun tulisi tehdä täydellinen mielenmuutos, parannus , ja hyljätä oma evankeliumisi, ottaa vastaan Raamatun ilmoittama pelastus Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa. Sinun veretön evankeliumisi ei sinua pelasta, eikä varsinkaan kuulijoitasi, teet suurta tuhoa jos joku onneton uskoo sinun täysin omaan lihan viisauteesi perustuivaan valh-evankeliumiin.
* Vain ja ainoastaan Kristuksen risitin ja Hänen vuodattamansa VEREN kautta voi ihminen saada syntinsä anteeksi, Pyhän Hengen pesun ja uudistuksen kautta. Sinä kielleäät Jeesuksen VEREN ja näin ollen Jumalan voiman. Olet antikristillisen hengen ohjauksessa, ja vastustat Pyhää henkeä, sen todistaa kun alaoit vastustamaan jaikalin Hengen voimaista todistusta Pyhän Hengen ja Jeesusken Kristuksen yhteistyöstä, koska ovat Jumala toinen ja kolmas Persoonat.
* Koska sinulla ei ole Kristuksen veren tuomaa puhdistusta, olet edelleen synneissäsi, vaikka et olisi tehnyt ainuttakaan tekosyntiä, Aadamin veri suonissasi turmelee sinut, ellet ala uskoa Jeesuksen VEREN voimaan !Ymmärtääköhän monikaan palstalla vierailevista ihmisistä mitä minä olen kokenut ja mitä minä kirjoitan? Näyttää siltä että palstan uskovatkaan eivät ymmärrä. En nyt tarkoita tällä sinua.
Kerron kokemuksiani tarkoituksenani todistaa kristinuskon olevan elävä usko elävään Jumalaan ja että Jumala on uskovan kanssa ja vaikuttaa ja auttaa häntä Voimallaan ja armollaan elämän moninaisissa tilanteissa. Ilman Jeesusta Kristusta sydämessäni en varmasti olisi enää edes elossa. Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ekivaari, mikä vastaus tuo nyt on jaikalin Hengen voimaiseen todistukseen? Puhut aivan eriasioita. Vai onko taas, se sama vanha virsi, että yrität Raamatulla kumota Raamattua, lopeta nyt hyvä mies jo!
* Koska sinulla ei ole Kristuksen veren tuomaa puhdistusta, olet edelleen synneissäsi, vaikka et olisi tehnyt ainuttakaan tekosyntiä, Aadamin veri suonissasi turmelee sinut, ellet ala uskoa Jeesuksen VEREN voimaan !Vastaukseni on ihan looginen: Isällä Jumalalla ei ole muuta jumalaa jota pitäisi rukoilla, vain hän itse on totinen Jumala! Jeesuksella Kristuksella sen sijaan on Isä Jumalana, jota poika rukoilee:
2.Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Efesolaiskirje 1
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan "
1.Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon" Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,- Mikko.
Kiinnitin huomiota monesti sanoit Pyhä Henki, mutta oletko aivan varma että kanssasi oli juuri Pyhä Henki, että kanssasi oli Jeesus?
Minä kanssa olen kovis kokemaan tunne elämyksiä ja oikein ammattilainen sotkemaan ne milloin Pyhäksi Hengeksi, huonot tuntemukset viholliseksi. Sitten kun vapaudun ahdistuksesta, niin että Pyhä Henki vapautti jne...Tuota ketjua minä kuljen päivittäin. Hyvissä tunnetiloissa puhun kielillä ja välillä koitan karistaan tunteet ja ajatella vain järjellä ja se taas tuntuu oikealta.
Tuollaista on minun vaellukseni, kovissa tuskatiloissakin ollut välillä, pakkoajatuksissa, niin taasen ahdistun. saatanako minu riivaa vai oma mielikuvitus, ajatusten pelko kylvää entisestään sellaista jota en haluaisi ajatella ja taas joudun ahdistukseen ja tunnontuskiin.
Näin menen päivästä toiseen, vuodesta toiseen, menen väkisellä RIKKINÄISELLÄ TUNNEELÄMÄLLÄNI. Muistan kuinka särin tunneelämäni ja aloin pitää ajatuksia syntinä, siitä on jo 20-30 vuotta aikaa.
Niin vammautin sisäisen elämäni, välillä on helpompaa. nykyisin koitan kovettaa herkkää sieluani, koitan estää tai en ajattele sydämmen ajatuksilla, sillä tosiaankin tunnen ne ajatukset rinnassa joko tuskana tai sitten kun vapaudun lämpönä. Nyt siis opettelen jo ikääntyneenä ajattelemaan vain aivoillani, järjelläni että uskon Jeesukseen. - jaikali
Mikko. kirjoitti:
Kiinnitin huomiota monesti sanoit Pyhä Henki, mutta oletko aivan varma että kanssasi oli juuri Pyhä Henki, että kanssasi oli Jeesus?
Minä kanssa olen kovis kokemaan tunne elämyksiä ja oikein ammattilainen sotkemaan ne milloin Pyhäksi Hengeksi, huonot tuntemukset viholliseksi. Sitten kun vapaudun ahdistuksesta, niin että Pyhä Henki vapautti jne...Tuota ketjua minä kuljen päivittäin. Hyvissä tunnetiloissa puhun kielillä ja välillä koitan karistaan tunteet ja ajatella vain järjellä ja se taas tuntuu oikealta.
Tuollaista on minun vaellukseni, kovissa tuskatiloissakin ollut välillä, pakkoajatuksissa, niin taasen ahdistun. saatanako minu riivaa vai oma mielikuvitus, ajatusten pelko kylvää entisestään sellaista jota en haluaisi ajatella ja taas joudun ahdistukseen ja tunnontuskiin.
Näin menen päivästä toiseen, vuodesta toiseen, menen väkisellä RIKKINÄISELLÄ TUNNEELÄMÄLLÄNI. Muistan kuinka särin tunneelämäni ja aloin pitää ajatuksia syntinä, siitä on jo 20-30 vuotta aikaa.
Niin vammautin sisäisen elämäni, välillä on helpompaa. nykyisin koitan kovettaa herkkää sieluani, koitan estää tai en ajattele sydämmen ajatuksilla, sillä tosiaankin tunnen ne ajatukset rinnassa joko tuskana tai sitten kun vapaudun lämpönä. Nyt siis opettelen jo ikääntyneenä ajattelemaan vain aivoillani, järjelläni että uskon Jeesukseen.>>>Tuollaista on minun vaellukseni, kovissa tuskatiloissakin ollut välillä, pakkoajatuksissa, niin taasen ahdistun. saatanako minu riivaa vai oma mielikuvitus, ajatusten pelko kylvää entisestään sellaista jota en haluaisi ajatella ja taas joudun ahdistukseen ja tunnontuskiin
- visitor 6
jaikali kirjoitti:
Ymmärtääköhän monikaan palstalla vierailevista ihmisistä mitä minä olen kokenut ja mitä minä kirjoitan? Näyttää siltä että palstan uskovatkaan eivät ymmärrä. En nyt tarkoita tällä sinua.
Kerron kokemuksiani tarkoituksenani todistaa kristinuskon olevan elävä usko elävään Jumalaan ja että Jumala on uskovan kanssa ja vaikuttaa ja auttaa häntä Voimallaan ja armollaan elämän moninaisissa tilanteissa. Ilman Jeesusta Kristusta sydämessäni en varmasti olisi enää edes elossa.Pidätkö kaikkia palstalaisia tyhminä jaikal?
Et kai tosissasi luule etteikö täällä olisi myös älykkäitä vierailijoita jotka tajuavat juttusi valheellisiksi höpinöiksi.
Puhuhan sie, minä pitelen hevosta. - visitor 6
Mikko. kirjoitti:
Niin vammautin sisäisen elämäni, välillä on helpompaa. nykyisin koitan kovettaa herkkää sieluani, koitan estää tai en ajattele sydämmen ajatuksilla, sillä tosiaankin tunnen ne ajatukset rinnassa joko tuskana tai sitten kun vapaudun lämpönä. Nyt siis opettelen jo ikääntyneenä ajattelemaan vain aivoillani, järjelläni että uskon Jeesukseen.Vai puhut sinä Mikko kielillä. No oma on häpeasi jos et tiedä mikä merkitys kielillä puhumisella on. Et taida tuntea kovin hyvin Raamattua, vai mitä.
Saahan sitä valehdella ja sekoilla, sehän ei ole kuin puhujan oma häpeä, loppupeleissä. Jatkahan samaan malliin niin hyvä tulee. visitor 6 kirjoitti:
Pidätkö kaikkia palstalaisia tyhminä jaikal?
Et kai tosissasi luule etteikö täällä olisi myös älykkäitä vierailijoita jotka tajuavat juttusi valheellisiksi höpinöiksi.
Puhuhan sie, minä pitelen hevosta.Juuri tämän sinun viestisi kaltaisten juttujen tähden ihmettelen josko joku ymmärtää.
- mIKKO.
jaikali kirjoitti:
>>>Tuollaista on minun vaellukseni, kovissa tuskatiloissakin ollut välillä, pakkoajatuksissa, niin taasen ahdistun. saatanako minu riivaa vai oma mielikuvitus, ajatusten pelko kylvää entisestään sellaista jota en haluaisi ajatella ja taas joudun ahdistukseen ja tunnontuskiin
Olen yhtä hyvä Jeesukselle kuin sinäkin. Tuon edellisen sanoin rehellisesti ja siihen yhtyy kyllä Jeesuskin mukaan. Ethän ole toista mieltä?
- Mikko.
visitor 6 kirjoitti:
Vai puhut sinä Mikko kielillä. No oma on häpeasi jos et tiedä mikä merkitys kielillä puhumisella on. Et taida tuntea kovin hyvin Raamattua, vai mitä.
Saahan sitä valehdella ja sekoilla, sehän ei ole kuin puhujan oma häpeä, loppupeleissä. Jatkahan samaan malliin niin hyvä tulee.Sullekin vastan samoin, olen kyllä yhtä mieluisa Jumalalle kuin sinäkin, vai mitä?
- visitor 6
Mikko. kirjoitti:
Sullekin vastan samoin, olen kyllä yhtä mieluisa Jumalalle kuin sinäkin, vai mitä?
Aivan varmasti olet yhtä mieluinen ja rakas Jumalalle kuin kuka tahansa.
Kirjoitin vain "kielillä puhumisesta" johon en usko koska Raamattu kertoo
mihin miten miksi ja milloin sitä on tarvittu.
Jumalan siunausta sinulle Mikko. Olet arvokas! visitor 6 kirjoitti:
Vai puhut sinä Mikko kielillä. No oma on häpeasi jos et tiedä mikä merkitys kielillä puhumisella on. Et taida tuntea kovin hyvin Raamattua, vai mitä.
Saahan sitä valehdella ja sekoilla, sehän ei ole kuin puhujan oma häpeä, loppupeleissä. Jatkahan samaan malliin niin hyvä tulee.Kielillä puhuminen on ihan luonnollinen tapahtuma. Vastasyntyneet vauvat puhuvat kielillä, jokeltaessaan jotakin jota vain Jumala ymmärtää,
1.Korinttolaiskirje 14
2 "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."- jaikali
mIKKO. kirjoitti:
Olen yhtä hyvä Jeesukselle kuin sinäkin. Tuon edellisen sanoin rehellisesti ja siihen yhtyy kyllä Jeesuskin mukaan. Ethän ole toista mieltä?
Sinun kanssasi on vaikea keskustella netin kautta.
Pitäisi tavata sinut silmästä silmään ja keskustella kasvotusten.
Muuten tulee liian paljon väärinkäsityksiä ja sinä loukkaannut tavattoman helposti. Ja sitä minä en tietenkään tahdo.
Minulla olisi paljon sanomista sinulle mutta et ymmärtäisi tai et kestäisi sitä. Sen tähden minä en jatka tätä keskustelua. - Mikko.
jaikali kirjoitti:
Sinun kanssasi on vaikea keskustella netin kautta.
Pitäisi tavata sinut silmästä silmään ja keskustella kasvotusten.
Muuten tulee liian paljon väärinkäsityksiä ja sinä loukkaannut tavattoman helposti. Ja sitä minä en tietenkään tahdo.
Minulla olisi paljon sanomista sinulle mutta et ymmärtäisi tai et kestäisi sitä. Sen tähden minä en jatka tätä keskustelua.>>Minulla olisi paljon sanomista sinulle mutta et ymmärtäisi tai et kestäisi sitä. Sen tähden minä en jatka tätä keskustelua
Jumala toimii Pyhän Hengen kautta ja Pyhässä Hengessä koska
Jumalaa ei voi olla ilman Pyhää Henkeä ja ilman Jeesusta Kristusta.
Apt 1:1-3 "Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa, hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut, ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.Jesaja 30
15 "Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: 'Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne'; mutta te ette tahtoneet,"* Tuo Jesajan sana sopii sinulle itsellesi oikein hyvin, koska et tahdo ottaa vastaan totuutta Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalassamme ?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tuo Jesajan sana sopii sinulle itsellesi oikein hyvin, koska et tahdo ottaa vastaan totuutta Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalassamme ?
Jesaja 33
22 "Herra on meidän tuomarimme, Herra on johdattajamme, Herra on meidän kuninkaamme; hän pelastaa meidät."
- Tapio522eikirj
Olin viime viikolla mukana seurakunnan miestenpiirissä.
Illan aiheena oli Isä Meidän-rukous.
Siinähän rukoilemme: "Anna meille meidän syntimme anteeksi,....".
Jaikalin tuntemus omasta itsestään pitää paikkansa; Meissä ei asu mitään hyvää.
"Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa"
( Jaak. 1:17).Tarkennan Tapio522eikirj;een "Meissä ei asu mitään hyvää."-virkettä siltä osin että 'meidän lihassamme ei asu mitään hyvää'. vaan Herra, joka on hyvä, asuu meidän Jumalasta syntyneessä "sisällisessä ihmisessämme".
Roomalaiskirje 7
22 "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"
Efesolaiskirje 3
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta"
Galatalaiskirje 4
29 "Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."
Galatalaiskirje 5
17 "Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte."ekivaari kirjoitti:
Tarkennan Tapio522eikirj;een "Meissä ei asu mitään hyvää."-virkettä siltä osin että 'meidän lihassamme ei asu mitään hyvää'. vaan Herra, joka on hyvä, asuu meidän Jumalasta syntyneessä "sisällisessä ihmisessämme".
Roomalaiskirje 7
22 "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"
Efesolaiskirje 3
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta"
Galatalaiskirje 4
29 "Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."
Galatalaiskirje 5
17 "Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte."ekivaari:
Roomalaiskirje 7:22
"...sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"
Room.7:24 tuo esiin sen, että Paavalikin piti itseään viheliäisenä eli syntisenä
ihmisenä.
Virsi 265
1. Jeesus armon soi, voiton meille toi,
hän on valkeus, tie, totuus, elämä.
Hän vanhurskaus, armo, laupeus,
meille nyt on ilmestynyt ylhäältä.
Hän koitto on, hän valaisee
ja kuolon kahleet katkaisee,
poistaa orjuuden, kuorman syntien.
Nyt jo aavistaa me saamme autuuden.
2. Kirkas aamun koi päivän uuden loi,
meitä ohjaa taivaan tietä kulkemaan.
Riennä syntinen, luokse Jeesuksen,
ota vastaan armo hänen armostaan.
Hän kärsi ristinkuoleman,
pois otti synnit maailman.
Siihen luottaa saa, siihen turvatkaa.
Ristin tiellä Kristuksessa riemuitkaa!* Tapio, tuo Sanan kohta terkoittaa kylläkin sitä, että meissä itsessämme ei ole mitään hyvää joka kelpaisi Jumalalle sellaisenaan, ei edes syntinen kiitoksemme? Ellei se tule verellä puhdistetusta sydämestä Hengen kautta.
* Onhan paljon hyviä ihmisiä, sanoohan Jeesuskin, että " Hyvä ihminen tuo esiin hyvää, ja paha tuo pahaa.
* Vain Jeesus meissä on otollista Jumalalle, se mitä Kristus on kauttamme, se kelpaa Jumalalle, mutta kyllä hyviä töitä vimme silti tehdä, ne on tätäaikaa varten, ja niistä me saamme palakan ainaknamme, niistäkin on uskollisuus se tärkein, ei itse teko !- visitor 6
Tapio522 kirjoitti:
ekivaari:
Room.7:24 tuo esiin sen, että Paavalikin piti itseään viheliäisenä eli syntisenä
ihmisenä.
Virsi 265
Ristin tiellä Kristuksessa riemuitkaa!Eikä Paavali pelkästään pitänyt itseään syntisenä ihmisenä, vaan myös oli sitä, niinkuin kaikki naisesta syntyneet.
Tapio522 kirjoitti:
ekivaari:
ihmisenä.
Virsi 265
Ristin tiellä Kristuksessa riemuitkaa!Silloin kun Paavali puhui luonnollisesta minästään hän sanoi sitä "viheliäiseksi ihmiseksi", mutta silloin kun hän puhui "salatusta ja sisällisestä minästään", hän puhui Jumalasta syntyneestä hengellisestä minästään, "joka ei voi syntiä tehdä"...
[1.Joh.3:9]
Koko tämä alue Jeesuksen opetuksista näyttää olevan kateissa nykykristityiltä.
- jaikali
Tuossa kertomassani tapauksessa ei ollut kysymyksessä synnintunto.
Synti ei edes tullut mieleeni kokemuksen aikana. Mutta mielenkiintoista että sinä olet noussut ekivaarin kanssa samaan veneeseen sillä kommentistasi huokuu epäluulo hmmmm??? Alat oikaisemaan minun hengellistä kokemustani käyttäen Raamatun Sanaa jolla ei ole mitään tekemistä kokemukseni kanssa. Viittaan viestiisi kirjoitettu klo 07.01
>>>Jaikalin tuntemus omasta itsestään pitää paikkansa; Meissä ei asu mitään hyvää.jaikali: "Tuossa kertomassani tapauksessa ei ollut kysymyksessä synnintunto".
""""""""""""""
...vaan mikä?
Eikö kyse ollutkaan Pyhän Hengen työstä, josta Joh.16:8 puhuu?- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikali: "Tuossa kertomassani tapauksessa ei ollut kysymyksessä synnintunto".
""""""""""""""
...vaan mikä?
Eikö kyse ollutkaan Pyhän Hengen työstä, josta Joh.16:8 puhuu????? Etkö osaa lukea?
- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikali: ".....kommentistasi huokuu epäluulo hmmmm"???
Mitä tarkoitat "epäluulolla"?Epåäluulo on viesteistäsi luettavissa.
Etkö huomaa ja tiedä mitä kirjoitat? jaikali kirjoitti:
???? Etkö osaa lukea?
jaikali, minä taisin lukea tai tulkita viestisi väärin.
Jos kyseessä ei ollutkaan synnintunto, niin oliko kyseessä sitten synnittömyyden tunto?- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikali, minä taisin lukea tai tulkita viestisi väärin.
Jos kyseessä ei ollutkaan synnintunto, niin oliko kyseessä sitten synnittömyyden tunto?Tapio!
Uskovan elämässä on muutakin kuin vain syntiä käsitteleviä asioita ja kokemuksia. Etkö mitenkään voi päästä eroon synnistä.
Minä olin kertomukseni ajankohtana vasta tullut uskoon.
Elin lähellä Jumalaa ja olin synnistä vapautettu Jumalan lapsi. jaikali kirjoitti:
Tapio!
Uskovan elämässä on muutakin kuin vain syntiä käsitteleviä asioita ja kokemuksia. Etkö mitenkään voi päästä eroon synnistä.
Elin lähellä Jumalaa ja olin synnistä vapautettu Jumalan lapsi.jaikali:
"Uskovan elämässä on muutakin kuin vain syntiä käsitteleviä asioita ja kokemuksia. Etkö mitenkään voi päästä eroon synnistä".
Niin onkin!
Etkö lukenut virren 265 sanomaa!
Laitan vielä toisenkin virren 301 sanat.
Siinä mielestäni on hyvin tuotu esiin, missä on syntisten ihmisten TOIVO.
1.
Kirkasta, oi Kristus, meille
ristinuhri Golgatan,
josta meille langenneille
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
2.
Synkeys nyt hajoaapi,
yöstä päivä valkenee.
Kun näin Jeesus voiton saapi,
taivas meille aukenee.
Herra Jeesus verellään
rauhan tuotti ristillään.
3.
Eksynyttä lammastansa
hän on aina säälinyt,
tuonut laumaan armossansa,
siinä sitä kärsinyt.
Uskon, että käydä saan
kasvojansa katsomaan.
4.
Ei siis alla kiusausten
epäillä nyt tarvitse,
eikä tiellä huokausten
epätoivo vallitse,
kun on täysi sovitus,
sielun turva, pelastus.
Jos sinulla on virsikirja, niin voit lukea virren loppusäkeistötkin.- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
jaikali:
"Uskovan elämässä on muutakin kuin vain syntiä käsitteleviä asioita ja kokemuksia. Etkö mitenkään voi päästä eroon synnistä".
Niin onkin!
1.
ristinuhri Golgatan,
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
2.
Synkeys nyt hajoaapi,
yöstä päivä valkenee.
taivas meille aukenee.
Herra Jeesus verellään
3.
Eksynyttä lammastansa
hän on aina säälinyt,
siinä sitä kärsinyt.
Uskon, että käydä saan
kasvojansa katsomaan.
4.
Ei siis alla kiusausten
epäillä nyt tarvitse,
eikä tiellä huokausten
epätoivo vallitse,
kun on täysi sovitus,
sielun turva, pelastus.
Jos sinulla on virsikirja, niin voit lukea virren loppusäkeistötkin.Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jumalan Sana. Ei vain synti, vaan koko Jumalan Sana.
1. Kor. 12:6
ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. jaikali kirjoitti:
Tapio!
Elin lähellä Jumalaa ja olin synnistä vapautettu Jumalan lapsi.jaikali:
"Uskovan elämässä on muutakin kuin vain syntiä käsitteleviä asioita ja kokemuksia. Etkö mitenkään voi päästä eroon synnistä?".
Jatkan vielä Room. 7:ttä lukua, mikä antaa vastauksen kysymykseesi.
(Lue jakeet 7-25!)
Jumala sanoo Sanassaan, että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat kelvottomia (Room. 3:9-20).
Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään.
Olemme lihallisia, myyty synnin alaisuuteen (Room.7:14).
Meidän lihassamme ei asu mitään hyvää (18), vaan olemme syntymästämme lähtien syntisiä ja turmeltuneita (17, 20).
Paha riippuu meissä kiinni (21).
Ihminen kyllä tahtoo täyttää Jumalan tahdon, mutta hänellä ei voimaa hyvän toteuttamiseen (20).
Siksi ainut mahdollisuus ihmiselle on ottaa vastaan Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut.
Lain tehtävä on ottaa pois ihmiseltä omat luulot ja kasvattaa (kurittaa) Kristukseen (Gal.3: 24)
Lain sisältämiin lupauksiin liittyy aina ehto. Laki lupaa elämän, mutta ei ilmaiseksi vaan vastineeksi käskyjen täyttämisestä.
Sen sijaan Uuden Testamentin lupauksiin ei liitetty mitään ehtoa. Ne eivät vaadi meiltä mitään ansioita, eikä niiden täyttäminen riipu meidän arvollisuudestamme.
Aivan ilmaiseksi ne tuovat ja lahjoittavat meille anteeksiannon, armon, vanhurskauden ja ikuisen elämän Kristuksen tähden.
Tämä on mitä hirmuisinta mielettömyyttä ja hullutusta meidän järjellemme.
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat" (Room 8:1).
Lain tekoihin luottava ei voi sietää pelastumista yksin uskon kautta.- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
jaikali:
"Uskovan elämässä on muutakin kuin vain syntiä käsitteleviä asioita ja kokemuksia. Etkö mitenkään voi päästä eroon synnistä?".
Jatkan vielä Room. 7:ttä lukua, mikä antaa vastauksen kysymykseesi.
(Lue jakeet 7-25!)
Jumala sanoo Sanassaan, että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat kelvottomia (Room. 3:9-20).
Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään.
Olemme lihallisia, myyty synnin alaisuuteen (Room.7:14).
Meidän lihassamme ei asu mitään hyvää (18), vaan olemme syntymästämme lähtien syntisiä ja turmeltuneita (17, 20).
Paha riippuu meissä kiinni (21).
Ihminen kyllä tahtoo täyttää Jumalan tahdon, mutta hänellä ei voimaa hyvän toteuttamiseen (20).
Siksi ainut mahdollisuus ihmiselle on ottaa vastaan Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut.
Lain tehtävä on ottaa pois ihmiseltä omat luulot ja kasvattaa (kurittaa) Kristukseen (Gal.3: 24)
Lain sisältämiin lupauksiin liittyy aina ehto. Laki lupaa elämän, mutta ei ilmaiseksi vaan vastineeksi käskyjen täyttämisestä.
Sen sijaan Uuden Testamentin lupauksiin ei liitetty mitään ehtoa. Ne eivät vaadi meiltä mitään ansioita, eikä niiden täyttäminen riipu meidän arvollisuudestamme.
Aivan ilmaiseksi ne tuovat ja lahjoittavat meille anteeksiannon, armon, vanhurskauden ja ikuisen elämän Kristuksen tähden.
Tämä on mitä hirmuisinta mielettömyyttä ja hullutusta meidän järjellemme.
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat" (Room 8:1).
Lain tekoihin luottava ei voi sietää pelastumista yksin uskon kautta.Tappaako uskovainen, sanoo vääiriä todistuksia lähimmäisestä, onko kunnioittamatta vanhempiaan jne.?
Ei, sillä laki on ajanut hänet Kirstukseen, jossa on lain täyteys.
Liha taistelee Jumalan Henkeä vastaan, mutta kiitos Jumalalle, Jeesus on voittanut ja uskovainen saa lain kautta rauhan laista. Uskovainen ei riko Jumalan lakia. - jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikali:
Niin onkin!
1.
ristinuhri Golgatan,
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
2.
Synkeys nyt hajoaapi,
yöstä päivä valkenee.
taivas meille aukenee.
Herra Jeesus verellään
3.
Eksynyttä lammastansa
hän on aina säälinyt,
siinä sitä kärsinyt.
Uskon, että käydä saan
kasvojansa katsomaan.
4.
Ei siis alla kiusausten
epäillä nyt tarvitse,
eikä tiellä huokausten
epätoivo vallitse,
kun on täysi sovitus,
sielun turva, pelastus.
Jos sinulla on virsikirja, niin voit lukea virren loppusäkeistötkin.>>>Etkö lukenut virren 265 sanomaa!>Kirkasta, oi Kristus, meille
ristinuhri Golgatan, jaikali kirjoitti:
>>>Etkö lukenut virren 265 sanomaa!>Kirkasta, oi Kristus, meille
ristinuhri Golgatan,jaikali:
"Olisi parempi jos virsien sijasta keskittyisit Jumalan ilmoitukseen sovituksesta".
Eikö virsien sanoma juuri kerro sovituksesta!
En väheksyisi sitä.
Raamattu kehoittaa: "..millä on VIRSI, millä opetus..." (1. Kor.14:26).
Ef. 5:19
"...puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,.."
Kol. 3:16
"Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne".
Itse mielelläni jatkaisin keskustelua "synnistä", "vanhurskaudesta" ja "tuomiosta" (Pyhän Hengen tehtävästä; Joh.16:8).Tapio522 kirjoitti:
jaikali:
Niin onkin!
1.
ristinuhri Golgatan,
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
2.
Synkeys nyt hajoaapi,
yöstä päivä valkenee.
taivas meille aukenee.
Herra Jeesus verellään
3.
Eksynyttä lammastansa
hän on aina säälinyt,
siinä sitä kärsinyt.
Uskon, että käydä saan
kasvojansa katsomaan.
4.
Ei siis alla kiusausten
epäillä nyt tarvitse,
eikä tiellä huokausten
epätoivo vallitse,
kun on täysi sovitus,
sielun turva, pelastus.
Jos sinulla on virsikirja, niin voit lukea virren loppusäkeistötkin.* Tapio, et nyt pääse jaikalin todistuksen siälle ollenkaan. Jaikalia ei soimannut synti, koska oli saanut hiljakkoin KAIKKI synnit anteeksi, ja hänellä oli hyvä olla. Mutta oma riittämättömyyden tunne, heikkoja kun olemme, valtasi kaiken Jumalan pyhyyden tajutessaan , että ei osaa eikä kykene tekemään yhtään mitään. Eikä siinä ollut synnistä tai synnittömyydestä kyse ollenkaan. Vaan omasta mitätmmömyyden tunteesta joka voi vallata kenet hyvänsä.
* Mutta yleensä tuo " multaan" nöyrtyminen avaa mahdollisuudet Jumalan siunakusille ja mahdollisuuden oman voimansa mitättömäksi tunnstaen, Jumalan valtakunnan työhön !
* On siis suurta armoa saada kokea oma voimattomuus, ja sieltä nousta Jumalan voimaan ja Jumalan mahdollisuuksiin !Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tapio, et nyt pääse jaikalin todistuksen siälle ollenkaan. Jaikalia ei soimannut synti, koska oli saanut hiljakkoin KAIKKI synnit anteeksi, ja hänellä oli hyvä olla. Mutta oma riittämättömyyden tunne, heikkoja kun olemme, valtasi kaiken Jumalan pyhyyden tajutessaan , että ei osaa eikä kykene tekemään yhtään mitään. Eikä siinä ollut synnistä tai synnittömyydestä kyse ollenkaan. Vaan omasta mitätmmömyyden tunteesta joka voi vallata kenet hyvänsä.
* Mutta yleensä tuo " multaan" nöyrtyminen avaa mahdollisuudet Jumalan siunakusille ja mahdollisuuden oman voimansa mitättömäksi tunnstaen, Jumalan valtakunnan työhön !
* On siis suurta armoa saada kokea oma voimattomuus, ja sieltä nousta Jumalan voimaan ja Jumalan mahdollisuuksiin !Mohikaani_27:
" Mutta yleensä tuo " multaan" nöyrtyminen avaa mahdollisuudet Jumalan siunauksille ja mahdollisuuden oman voimansa mitättömäksi tunnustaen, Jumalan valtakunnan työhön" !
Tämän sai publikaanikin kokea.
Luuk. 18:14
"... joka itsensä alentaa, se ylennetään."- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikali:
"Olisi parempi jos virsien sijasta keskittyisit Jumalan ilmoitukseen sovituksesta".
Eikö virsien sanoma juuri kerro sovituksesta!
En väheksyisi sitä.
Raamattu kehoittaa: "..millä on VIRSI, millä opetus..." (1. Kor.14:26).
Ef. 5:19
"...puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,.."
Kol. 3:16
"Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne".
Itse mielelläni jatkaisin keskustelua "synnistä", "vanhurskaudesta" ja "tuomiosta" (Pyhän Hengen tehtävästä; Joh.16:8).>>>Itse mielelläni jatkaisin keskustelua "synnistä", "vanhurskaudesta" ja "tuomiosta" (Pyhän Hengen tehtävästä; Joh.16:8).
jaikali kirjoitti:
>>>Itse mielelläni jatkaisin keskustelua "synnistä", "vanhurskaudesta" ja "tuomiosta" (Pyhän Hengen tehtävästä; Joh.16:8).
jaikali, ilmeisesti puhe synnistä on sinulle kovin vastenmielistä?
Johtuneeko siitä, että pidät itseäsi synnittömänä ja parempana ihmisenä?- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikali, ilmeisesti puhe synnistä on sinulle kovin vastenmielistä?
Johtuneeko siitä, että pidät itseäsi synnittömänä ja parempana ihmisenä?synti synti synti synti
Eikö ole muuta asiaa? - Tapio522eikirj
jaikali kirjoitti:
synti synti synti synti
Eikö ole muuta asiaa?jaikali kysyy:
"synti synti synti synti
Eikö ole muuta asiaa"?
Sanoisitko Jeesuksellekkin samoin, kun hän opetti omilleen Isä Meidän-rukouksen.
Siinähän rukoilemme: "Anna meille meidän syntimme anteeksi,....". - jaikali
Tapio522eikirj kirjoitti:
jaikali kysyy:
"synti synti synti synti
Eikö ole muuta asiaa"?
Sanoisitko Jeesuksellekkin samoin, kun hän opetti omilleen Isä Meidän-rukouksen.
Siinähän rukoilemme: "Anna meille meidän syntimme anteeksi,....".Etkö löydä Jeesuksen puheista muita aiheita kuin synti?
Tänäänkin kirjoitti:
Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jumalan Sana. Ei vain synti, vaan koko Jumalan Sana.
1. Kor. 12:6
ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.Näin on, Tänäänkin! Jumala on todella "kaikki kaikissa", eiikää vain kolmessa persoonassa! Neljännen vuosisadan alkupuolella Areios joutui paljon kärsimään puolustaessaan tätä Jeesuksen ja apostolien tervettä opetusta.
- Jumalan lapsi
Totta! Vaikka jaikal onkin tyhjäntoimittaja ja syntinen niinkuin jokainen
ihminen, niin hänkin on Jumalan lapsi.- jaikali
>>>Totta! Vaikka jaikal onkin tyhjäntoimittaja ja syntinen niinkuin jokainen
ihminen, niin hänkin on Jumalan lapsi. jaikali kirjoitti:
>>>Totta! Vaikka jaikal onkin tyhjäntoimittaja ja syntinen niinkuin jokainen
ihminen, niin hänkin on Jumalan lapsi.jaikali: "...mutta en ole syntinen".
Itse en ole tavannut synnitöntä ihmistä/uskovaa.- Jumalan lapsi
Tapio522 kirjoitti:
jaikali: "...mutta en ole syntinen".
Itse en ole tavannut synnitöntä ihmistä/uskovaa.Olet oikeassa Tapio522. Joka väittää olevansa synnitön on tekohurskas ja kaukaakin kauempana Jumalasta. Mitä suurempi syntinen, sitä vaikeampi on hyväksyä syntisyytensä.
- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
Itse en ole tavannut synnitöntä ihmistä/uskovaa.>>>Itse en ole tavannut synnitöntä ihmistä/uskovaa.
- Onko oikein?
Oletko Jumalan lapsi. Mistä tiedät jaikalin olevan tuota mitä sanot?
Jumalan lapsi kirjoitti:
Olet oikeassa Tapio522. Joka väittää olevansa synnitön on tekohurskas ja kaukaakin kauempana Jumalasta. Mitä suurempi syntinen, sitä vaikeampi on hyväksyä syntisyytensä.
Jumalan lapsi:
"Joka väittää olevansa synnitön on tekohurskas ja kaukaakin kauempana Jumalasta".
--
Ihmisen on vaikea nöyrtyä tunnustamaan, että on syntinen ja tarvitsee Jumalan ARMOA..
Tämä johtuu ihmisen luontaisesta puolustusjärjestelmästä.
Varokaamme etsimästä sellaista pyhyyttä, ettemme enää pidä itseämme syntisinä.
1.Joh.
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa ARMON".- Tapio522eikirj
jaikali kirjoitti:
>>>Itse en ole tavannut synnitöntä ihmistä/uskovaa.
jaikali: "Katso itseäsi peilistä".
Hyvä kehoitus!
Kun katson itseäni, en voi muuta kuin sanoa Jumalalle:
"Ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".
Ja Hän ON: " Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä" (Joh.3:16).
Uskotko sinä jaikali, että Jumala on ARMOLLINEN sille, joka tunnustaa syntisyytensä. jaikali kirjoitti:
>>>Itse en ole tavannut synnitöntä ihmistä/uskovaa.
Peiliin katsomalla näen vain pedon kuvan! Salattua sydämen ihmistä ei voi peilistä katsella, [1.Piet.3:4; Ef.3:16]
- jaikali
Tapio522eikirj kirjoitti:
jaikali: "Katso itseäsi peilistä".
Hyvä kehoitus!
Kun katson itseäni, en voi muuta kuin sanoa Jumalalle:
"Ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".
Ja Hän ON: " Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä" (Joh.3:16).
Uskotko sinä jaikali, että Jumala on ARMOLLINEN sille, joka tunnustaa syntisyytensä.Jahah! ja minä kun olen luullut että sinä olet uskossa.
Mutta nyt väität olevasi syntinen.
>>>Ole minulle syntiselle ARMOLLINEN". jaikali kirjoitti:
Jahah! ja minä kun olen luullut että sinä olet uskossa.
Mutta nyt väität olevasi syntinen.
>>>Ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".jaikali: "Jahah! ja minä kun olen luullut että sinä olet uskossa.
Mutta nyt väität olevasi syntinen".
Voiko mielestäsi synnitön rukoilla Jeesuksen meile opettamaa Isä Meidän-rukouksen kohtaa "anna meille meidän syntimme anteeksi"?Tapio522 kirjoitti:
Itse en ole tavannut synnitöntä ihmistä/uskovaa.Ei yksikään meistä luonnollisista ihmisistä ole synnitön, [Room.8:7] eikä yksikään Jumalasta syntynyt "salattu sydämen ihminen" ole syntinen, [1Joh.3:9]
jaikali: "Tunsin olevani arvottomampi kuin maan matonen. Aivan niin; arvottomampi kuin maan matonen. Tunne oli aivan hirvittävä. En ole koskaan ennen enkä sen jälkeen kokenut mitään vastaavaa. Tämä oli siis ensimmäinen ja viimeinen kerta kun olen kokenut tällaisia tuntemuksia itsestäni".
Job 25:6
"....saati sitten ihminen, tuo mato, ja ihmislapsi, tuo toukka!"
Me "maan matoset" olemme kadotettuja ilman Jeesuksen ristintyötä.
Niinpä voimme uskon silmämme kiinnittää aina kohti ristiä.Kerro nyt kaikille missä Raamatun kohdassa lukee näin;
"Koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala"
Olet valheen kirjoittaja, perkelekkö sinua laittaa valheita kirjoittamaan???
Nämä Jeesuksen sanat Isä Jumalasta on totuutta;
1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.vähän jatkoa edelliseen;
35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Jaikal sinä "syljet" Isä Jumalan käskyn päälle ja poljet sen lokaan. MIKSI?
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Kärsimys,Tuska ja Ahdistus tulee sinun elämääsi, niin kaukasi aikaa kunnes teet
PARANNUKSEN, ja totuutta julistat, AAMEN!
(PS:nämä sanat annettiin minulle kun kirjoitin totuutta sinulle.)
Jaikal vetäisi pitkän ja kyynelehtivän aloituksen siitä, kuinka hän on synnitön.
Raamatun mukaan kaikki syntyneet ovat syntisiä. Se on uskovien pelastuksen ydinperusta. Ilman syntiä "pelastusteoriaakaan" ei olisi.
Ja hepskukkuu....jaikal pääsi jälleen kerran korottamaan itsensä Jumalaksi. Jeesus-ihminen oli jumala. Jeesus oli synnitön.
Jaikal on synnitön. Jaikal on Jumala. Näin jaikalin näkemys kulkee. Ei mitään muttia, kursailut pois. Kun korottaa itseään, täytyy korottaa reilusti. Mit'ä sitä puolitiehen jättämään.
Meillä on jaikalin jumaluudesta todisteitakin. Ne ovat jaikalin omista viesteistä. Hänen mielestään riittää se, että kun itse tuntee olevansa muiden yläpuolella, niin sitä silloin on. Turha vaatimattomuus olisi syntiä!
Jaikalhan on todistanut itsestään ja tehnyt uskomattomia ihmetekoja, Jeesustakin huimempia.
Nyt hän "Jumalana" laittaa uskovia ja uskottomiakin koetteelle. Joko uskot jaikaliin ja pelastut tai et usko ja menehdyt.
Hamlet sanoi: "Ollako vai ei olla!"- Tapio522eikirj
suopursukka:
"Jaikal vetäisi pitkän ja kyynelehtivän aloituksen siitä, kuinka hän on synnitön".
"Hänen mielestään riittää se, että kun itse tuntee olevansa muiden yläpuolella, niin sitä silloin on. Turha vaatimattomuus olisi syntiä"!
Kumpa muistaisimme, ettemme tekisi mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidämme toista parempana kuin itseämme (Fil. 2:3).
Paavali ei korottanut itseään muitten yläpuolelle, vaan piti itseään syntisistä suurimpana.
- *muumipappa*
Sehän on sillä tavalla että, kun aikansa valehtelee, niin lopulta sitä uskoo
itsekki niihin valheisiin. Mutta ei huomaa että muut eivät ole alunperinkään
uskoneet. Tulee jollain tapaa sokeaksi totuudelle.
jaikalille on käynyt näin. Olen varma ettei hän ole ollut enään pitkään aikaan
"jalat maassa".Niin, alemmuudentuntoiselle ihmiselle on tyypillistä rakentaa pilvilinnoja,-jotka ovat erittäin monimutkaisia toisen ymmärtää eli erikoista pitää olla ja näin hän kompensoi alemmuudentunnettaan.
Mutta,- monasti tämä tila ihmisessä voi olla myös luovuutta aktivoiva eli ihminen omaa laajan fiktiivisen ajattelutavan. Aatteleppa kirjailijoita tai yleensä taiteilijoita, joiden motiivi olla taiteilija kumpuaa juuri alemmuuden tunteesta ja tähän liittyy miten monet lahjakkaat taiteilijat ovat masennukseen taipuvaisia. Säveltäjät, kirjailijat, muusikot jne... ja reagoivat erittäin herkästi "tuotantoonsa" kohdistuvaan kritiikkiin.
Tuohon tilaan liittyy eräs mielenkiintoinen ilmiö. Jos/kun tämä persoonallisuus kokee syvän rakkauden ja saa aitoa hyuväksyntää osakseen ja kykenee hyödyntämään sen, niin häneltä "katoaa" motiivi asiaan, jolla hän kompensoi alemmuudentunnettaan.
Monelta urheilijalta tai taiteilihjalta on "pakka" mennyt sekaisin kun on löytänyt rakkauden/rakastetun ihmisen.
Niin, ei tuossa kokemujksessasi ollut kyseessä Demonien hyökkäys tms, vaan tuo tuune/kokemus on monille ihmisille läheinen. Todellisuudessa kyseessä on alemmuudentunne,- joka taas liittyy minätilaan.
Niin, ei pahalla, jaikal, mutta tuo selkeyttää hyvin kirjoitustyyliäsi,- anteeksi,- se on huomion hakuisuuteen taipuvainen, joka ilmenee juuri viesteistäsi ja erikoisesti monimutkaisesta opetustyylistäsi.
Siis ylireagoimisesta ja sen ilmentymisestä on kysymys.Kerroitahan aikoinaan täällä, miten kärsit ajoittain mm masennusksesta/kin.- jaikali
Tiedätkö ml213 että sinä paljastat kirjoituksillasi että et tunne Jumalan Voimaa. Tämän huomaa jokaine hengellinen ihminen. Et ole kokenut Jumalan Voimaa etkä koe Jumalan Voimaa.
Mitä Jeesus sanoi ihmisistä jotka eivät tunne Kirjoituksia ja Jumalan Voimaa? - ml213.
jaikali kirjoitti:
Tiedätkö ml213 että sinä paljastat kirjoituksillasi että et tunne Jumalan Voimaa. Tämän huomaa jokaine hengellinen ihminen. Et ole kokenut Jumalan Voimaa etkä koe Jumalan Voimaa.
Mitä Jeesus sanoi ihmisistä jotka eivät tunne Kirjoituksia ja Jumalan Voimaa?"Tiedätkö ml213 että sinä paljastat kirjoituksillasi että et tunne Jumalan Voimaa. Tämän huomaa jokaine hengellinen ihminen. Et ole kokenut Jumalan Voimaa etkä koe Jumalan Voimaa.
Mitä Jeesus sanoi ihmisistä jotka eivät tunne Kirjoituksia ja Jumalan Voimaa?"
No, tuohan on sinun ymmärrykselläsi tehty mielikuva uskostani.En halua olla erikoinen tai tuoda erinomaisuuttani esille, mutta minulle riittää erikoisesti se Juamlan voima, jonka oplen kokenut kokemusperäisesti.
En halua kerrata tai palata jo aiemmin tuomiin asioihin, jotka liittyvät muuttumiseeni, mutta ihan lyhyesti. Lueppa oikein ajatuksen kanssa,- ja huolella Jesaja 32 luku ja erikoisesti 4 jae. ja pyri ymmärtämään onko kyseessä Jumalan voiman muuttava kokemus. Mutta, se on totta, miten me ymmärrämme aivan erilailla Pyhän Hengen vaikutuksen ihmisen kasdvussa ja muuttamisessa.
PS.
Haluaisin sinunkin ymmärtävän erään tärkeän asian eli pohdippa, miksi Jumala mainitsee ilmoituksessaan änkytyksen. "Ajattelemattomien sydän käsittää taidon ja änkyttävän kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi".
Lie Jumalalle "tullut moka tai huolimattomuus" kun poikkeaa ihmisen puhumisen alueelle vanhurskaudesta opettaessaan. Siinäpä pohtimista miksi???
- jaikali
>>>Kerroitahan aikoinaan täällä, miten kärsit ajoittain mm masennusksesta/kin.
- ml213.
Ihan vakavasti, ilman ivaa tai halveksuntaa.
Niin, herkkien ihmisten ja miksei kaikkien, niin ateistien kuin uskovienkin, niin olisi erittäin rakentavaa katsoa tutkimusmielessä sellainen elokuva kuin "Kellokosken prinsessa".
Niin, meissä kaikissa ihmisissä esiintyy tuota "Kellokosken prinsessan" käyttäytymistä,- mutta eritasoisesti eli kyseessä on ihan normaali ihmisen käyttäytymiseen liittyvä asia. Ja jos tarkkoja ollaan, niin ymmärrän, miten Junmala on viisaudessaan suunnitellut tämän alueen siksi, että ihminen mahdollistuu kestämään ja elämään vaikeissa olosuhteissa.
Esim. toiosen maailman sodan aikana monet vankileirillä olleet ihmiset ovat kestäneet vaikean olosuhteen juuri tämän tekijän turvin eli paenneet vaikeuttaan fiktiiviseen mielikuvamaailmaansa.
Mutta,- erittäin vakavan ongelman tämä tekee, jos ihminen on yliherkkä tässä pakenemisessaan eli pakenee tietämättään ja lähes normaalissa olosuhteissa. Valitettavasti uskonnollisuudessa esiintyy tätä,- ja paljon.
Niin, Jeesus erikoisesti painotti, miten totuus on tekevä ihmisen vapaaksi. Kun ihminen on paennut tuohon fiktiiviseen kuvitteluunsa,- niin valitettavasti hän ei ole vapaa ja erikoisesti siihen liittyy pelkotiloja paljastumiseen liittyen,- jotka myös näkyvät/vaikuttavat ihmissuhteisiin,- siis todellisiin.
Sanottakoon nyt tässä se tärkjein asia eli uskonnollisuus ohjaa ihmisen ymmärryksen ja mielikuvat pois totuudesta fiktiiviseen kuvitteluun eli silloin ihmisen jalat on suossa ja pää taivaissa.
Taas terve,- aito Jeesukseen uskominen ohjaa ihmisen ymmärryksen kohtaamaan ja näkemään totuuden/todellisuuden ja jos ihminen on aiemmin elänyt fiktiivisessä/mielikuvitusmaailmassaan, niin Jeesus/Pyhä Henki ohjaa ihmisen ymmärryksen totuuteen.
"Vain totuus on tekevä ihmisen vapaaksi".
Mutta,- totuuden kohtaaminen ei ihmiselle ole helppoa,- koska siihen liittyy luopumista ja kasvamista eli omanb elämän hylkäämistä. ml213:
"Sanottakoon nyt tässä se tärkjein asia eli uskonnollisuus ohjaa ihmisen ymmärryksen ja mielikuvat pois totuudesta fiktiiviseen kuvitteluun eli silloin ihmisen jalat on suossa ja pää taivaissa".
Elämysten tavoittelu lienee yksi helluntailaisuuden keskeisimmistä tuntomerkeistä.
----------------
Perussuomalaisten uudella kansanedustajalla JAMES HIRVISAARELLA on mielenkiintoinen artikkeli helluntailaisuudesta.
Kannattaa lukea, vaikka tekstiä on paljon.
http://www.james.pp.fi/helluntaiseurakunta.html
Lainaus artikkelista.
"KOKOUKSET"
Helluntaiseurakunnan jumalanpalveluselämä muodostuu "kokouksista". Noissa kokoontumisissa keskeistä on elämyksellisyys: nimensä mukaisesti helluntailaiset pyrkivät tavoittelemaan helluntaikokemusta (Apt 2) aina uudestaan ja uudestaan.
Hengellinen elämä perustuu kokemukseen, jatkuvaan Pyhän Hengen täyteyteen, joka käsitetään nimenomaan kokemuksellisena ja elämyksellisenä Jumalan kohtaamisena.
Tämän tähden terve näkemys Jumalan Hengen vaikutuksesta, eli arka tunto ja nöyrä asenne pyhän Jumalan edessä, sisäisestä yltäkylläisyydestä tulviva lähimmäisenrakkaus ja armon ilmapiiri jää helposti sivuseikaksi.
Varsin helposti hengellisistä lahjoista innostutaan liikaa, ja tuloksena on suuri epäjärjestys ja ilmapiirin epävireisyys.
On menoa ja meininkiä, mikä vetoaa mm maamme romaniväestöön. Taipumus hurmahenkisyyteen on yksi helluntailaisuuden tyypillinen piirre. Toinen luonteenomainen piirre on lakihenkisyys, joka on tietynlaisen raamattunäkemyksen vaikuttamaa, mutta siitä lisää edempänä".
(James Hirvisaari)- ml213.
Tapio 522.Niin, en tiedä, miten sinä ymmärrät kun Jumala muuttaa, parantaa tai kasvattaa yleensä ihmistä.Mutta, ajattelen tunnekuohuista samalla tavalla, mityä toit esille omin sanoin kuvattuasi. En lukenut pitkää kirjoitusta/ linkkiä,- laiska kun olen.
Mutta, mitä olen kokenut kokemusperäisesti Jumalan muuttavasta voimasta/Pyhän Hengen työstä, niin ymmärrän, miten se on jatkumo uudestisyntymiselle eli ihminen jatkaa mielenuudistusta yhä laajemmin ja syvemmin. Uudestisyntyminenhän on mielen muutos/mielikuvien muuttumista.
Jos ajattelet syvemmin, niin eihän esim. kaatuminen kokouksessa tai tunnekuohun kokeminen muuta ihmisen mielikuvia. Siis pysyvästi ja pitkäkestoisesti. Ymmärrän, kun Jumalan voima vaikuttaa ihmisessä, niin ihminen voi olla vaikka halkoja hakkaamassa tai puutarhaa kitkemässä jne... niin ihminen vain ikään kuin oivaltaa/ymmärtää jonkun asian toisin tai jokin asia tuli mieleen,- joka vaikutukseltaan on merkittävä. Välttämättä tähän ei liity mitään tunnekuohua tms,- vaan ihmisen ymmärrys laajentuu eli ihminen tulee tietoiseksi mikä asia tulee heittää pois tai mitä kohden kasvaa.
Juuri tuohonhan liittyy, miten seurakunnissa tulisi olla taitavia opettajia eli Jumala vaikuttaa opettajan kautta laajentamaanb seurakuntalaisten ymmärrystä ja näin kasvaen koko seurakunta.
Niin, sekin on huomioitava, miten monasti ihmmisen psyyke/mielikuvat on sidoksissa fyysisiin vaivoihin/sairauksiin . Psykosomaattiset sairaudet.Kun ihmisen ymmärrys/tietoisuus muuttuu, niin se vaikuttaa jo moniin sairauksiin näivettäen ne.
"Vanhurskauden polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482879Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672037- 401767
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371722Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321411Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328955Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782