Huvittaa nämä bentsojen koukussa olevat

bentsot tarpeeseen

Olen syönyt viimeiset 15 vuotta enemmän ja vähemmän bentsoja: tenoxia, opamoxia, diapamia. Milloin ahdistuneisuuteen, milloin unettomuuteen, milloin silkkaan vitutukseen, mutta en ymmärrä tätä "koukkuuntumisella" pelottelua. Joskus unettomia kausia on usein, jolloin tenoxia menee, joskus taas elämä potkii, jolloin diapami on kova sana. On myös viikkojen, jopa kuukausien taukoja, jolloin en bentsoja tarvitse.

En ymmärrä tätä koukkuuntumista. Jos lääkettä ei tarvitse, miksi sitä pitää "väkisin" ottaa? Eikö ihmisellä ole selkärankaa olla ottamatta turhia lääkkeitä?

Mulle lääkkeet ei koskaan ole olleet ongelma, päinvastoin ovat auttaneet nukkumaan, kestämään ahdistukset. Myöskään tauko tai lopettaminen ei ole ongelma, mikäli niin päättää.

Turhaan täällä kokemattomat uhkailee ja pelottelee koukkuuntumisella ja vieroitusoireilla. Vain otettu lääke auttaa!

39

2858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahistaa usein

      En minäkään ymmärrä miksi ei saisi olla koukussa ja miksi siitä varoitellaan ja pelotellaan. Olen myös syönyt sitä sun tätä elämäni aikana. Nyt menee oxamiiniä joka päivä, mennyt kolmisen vuotta. Joskus tartten useamman, joskus vain "ylläpitoannoksen". Vieroitusoireita alkaa joskus pukata, ei pahoja ja menee yhdellä tabulla ohi ja pystyn myös olemaan ilmankin, en vain viime aikoina ole halunnut. Sen verran ahdistanut ja vituttanut elämäntilanne. Jos minä näillä tabuilla jaksan elää, saan nukutuksi eikä ne aiheuta mitään sivuvaikutuksia, miksi lopettaisin. Onhan ihmiset koukussa energiajuomiin, suklaaseen, tupakkaan ym. ym. ym. Oksatsepaami antaa elämän ja unen. Ja jos toleranssi kasvaa, se varmaan kasvaa. Minun kohdalla ei, olen omasta pyynnöstäni pyytänyt lääkärin kirjoitttamaan iteroidun reseptin. Ja usean lääkekokeilun tuloksena vain tämä on paras minulle ilman sivuvaikutuksia. Mielialalääkkeitä en ikinä enää edes kokeile (enkä tarvitse) enkä neuroleptejä (sain triptyliä särkyyn), sen verran nuppi niistä sekaisin meni, samoin kuin diapamista. Toinen sopiva lääke on Tenox, niitä popsin n. 10 v. ja päätin lopettaa ne reilut 2 v. sitten enkä ole nyt niitä syönyt. Lopettamisessa ei mitään vaikeuksia, pikkuhiljaa kuitenkin lopetin (reilussa viikossa eroon ilman vier.oireita).

      • bllkjjj

        "Toinen sopiva lääke on Tenox, niitä popsin n. 10 v. ja päätin lopettaa ne reilut 2 v. sitten enkä ole nyt niitä syönyt. Lopettamisessa ei mitään vaikeuksia, pikkuhiljaa kuitenkin lopetin (reilussa viikossa eroon ilman vier.oireita)." Puhut täyttä p***** jos väität että 10v tenoxin käytöstä pääsee viikossa ilman vieroitusoireita. Toisaalta jos vedät oxamiinia tenoxin jälkee niin se on vähän sama kuin olisit vaihtanut tupakanpolton nuuskaan.


    • yl.ahd.

      Miksi olet pyytänyt kirjoittamaan iteroidun reseptin?

      • Siksi..

        ...kun yhdessä vaiheessa en pystynyt nukkumaan tuskin ollenkaan ja suutuspäissäni vetelin useamman. Ei mulle siitä mitää tullu, ehkä vähän pöhnää ja unta tietty. Lääkäriltä sitten hävetti mennä taas uusituttaa reseptiä. Pyysin sitten iteroituna etten napsi niitä liikaa. Olen 50 ja sain vaihtareihin estrogeenilääkityksen joka antoi myös unta. Sen jälkeen oxamiinien käyttökin rauhottui. Ja iteroitu on muutenkin hyvä, kun samalla reseptillä saan 4 kertaa ettei tartte aina uusia. Käyn yksityisellä lääkärillä ja uusiminen maksaa n. 20 €/kerta.


      • tarvittaessa.
        Siksi.. kirjoitti:

        ...kun yhdessä vaiheessa en pystynyt nukkumaan tuskin ollenkaan ja suutuspäissäni vetelin useamman. Ei mulle siitä mitää tullu, ehkä vähän pöhnää ja unta tietty. Lääkäriltä sitten hävetti mennä taas uusituttaa reseptiä. Pyysin sitten iteroituna etten napsi niitä liikaa. Olen 50 ja sain vaihtareihin estrogeenilääkityksen joka antoi myös unta. Sen jälkeen oxamiinien käyttökin rauhottui. Ja iteroitu on muutenkin hyvä, kun samalla reseptillä saan 4 kertaa ettei tartte aina uusia. Käyn yksityisellä lääkärillä ja uusiminen maksaa n. 20 €/kerta.

        "Ja iteroitu on muutenkin hyvä, kun samalla reseptillä saan 4 kertaa ettei tartte aina uusia. Käyn yksityisellä lääkärillä ja uusiminen maksaa n. 20 €/kerta. "

        Käyn myöskin yksityisellä, reseptini ei ole iteroitu ja lääkäri kirjoittaa reseptiin aina Oxaminia _kahdellesadalle_ kappaleelle. Paljonko haet kerralla?


      • apuvaapuvaapuva
        tarvittaessa. kirjoitti:

        "Ja iteroitu on muutenkin hyvä, kun samalla reseptillä saan 4 kertaa ettei tartte aina uusia. Käyn yksityisellä lääkärillä ja uusiminen maksaa n. 20 €/kerta. "

        Käyn myöskin yksityisellä, reseptini ei ole iteroitu ja lääkäri kirjoittaa reseptiin aina Oxaminia _kahdellesadalle_ kappaleelle. Paljonko haet kerralla?

        mihin vaivaan lääkäri kirjoittaa? ei kai suoraan "riippuvuuteen"?


    • ossi.op

      15 vuotta tullut syötyä.Ensin 13 vuotta Teemuja ja kun tuli noihin resistanssi ja kivut paheni saan nyt Oxycontin ja Oxynorm.Syön kun tarvitsen ja en ole muuta huomannut kun Oxycontinin alotuksen myötä ei viina maistu enään eli nyt toistavuotta täysin raitis:=)ja olo mitä parhain ja kivutkin pysyy poissa.

      • haluuhaluueroonmutmu

        just noista mun pitäisi päästä eroon... mut kun yritän vähentää, oireet kamalia, en jaksa lasten kaa, kutittaa joka puolta, ärsyttää, pelottaa, ei jaksa mitään, täysin mahdoton olo.... mikä avuks?


    • Jaaahaaas

      Toiset koukuttuvat helpommin, toiset vaikeammin. Psykiatrini mukaan jotkut eivät koukutu bentsoihin sitten millään, toiset eivät ehdi kissaa sanoa kun hyvin voimakas riippuvuus on syntynyt.

      Todennäköisyyttä koukuttumiseen voidaan karkeasti arvioida sillä, miten paljon muita päihteitä käyttää ja millä tavalla.

      • Anonyymi

        "Todennäköisyyttä koukuttumiseen" ei tarvitse karkeasti arvioida yhtään millään mutulla, se on geenilottoa, kuka päihteistä riippuvaiseksi tulee ja kuka ei.


    • benzojaaaa

      riippuu kai mihin niitä otetaan. jos joku haluaa juosta karkuun vaikka äärimmäistä paniikkikohtausta pameja ottaen niin kyllähän se pahenee vaan se vieroittuminen niine oireineen.

      toinen juttu jos sitä ottaa vaan "vitutukseen". eihän sulla ole sitten koko todellista syytä niiden käyttöön.

    • rauhoittavaa

      Tuota olen vähän itekkin miettinyt, että jos elämä on kiinni vaikka bentsoista ja niitä on pakko saada niin miksi sitten ei. Tällä "pakolla" tarkoitan ettei mikään muu konsti toimi. Ei se nyt kuitenkaan ole mikään laiton huumausaine.

      Jotkut ihmiset on riippuvaisia alkoholiin, toiset tupakkaan ja kuka ties mihin... Kai nämä jossakin vaiheessa pistää pään hiukan hitaalla kiertämään mutta veikkaanpa että jos tehdään vertailu: otetaan 20 vuotta viinaa killittänyt mieshenkilö ja 20 vuotta pameja käyttänyt henkilö, niin onkohan noiden aivotoiminnoissa juurikaan isoja eroja viinaa juovan eduksi? Itse olen käyttänyt pameja noin 2 vuotta enkä käytä alkoholia, ihan siksi kun se ei minulle sovi, se lisää pamien käyttöä ja syö aivoja. Koitan säilyttää sen aivokapasiteetin mikä on mahdollista.

      lisäksi voisi mainita, että nämä muut lääkkeet jotka on suunniteltu pitkäaikaiseen käyttöön eivät nekään ihan harmittomia ole. tulee impotenssia ja ties mitä kakkosluokan diabetesta ja roppakaupalla sivuoireita. bentsoista ei tule oikeastaan mitään muuta kun se toleranssikysymys. mutta kun sen toleranssin pystyy hoitamaan järkevästi käyttämällä niin ettei ota liikaa vaan just sen minkä kokee tarvitsevansa. sillä pötkii jo pidemmälle.

      • Vaihtelevaa annosta

        Totta. Bentsojen kanssa (vaikkapa Xanor jota olen itse syönyt noin 9 vuotta) toleranssia voi välillä madaltaa ottamalla lääkettä mahdollisimman vähän jos vain mahdollista. 0,5mg/pv käytän nyt, mutta joskus on mennyt myös 4mg. Noin pieni määrä (0,5mg) ei tällaiselle veteraanille tietenkään enää auta muuhun kuin vieroitusoireiden poissa pitämiseen. Periaate on juuri toi, että elämäntilanteen mukaan pienin tarpeellinen annos.

        Pieni osa ihmisistä ei tosiaan ilmeisesti saa mitään vieroitusoireita bentsodiatsepiineista pidemmänkään käytön jälkeen.

        Kaikilla lääkkeillä on omat haittansa. Pitää vaan lääkärin kanssa keskustella milloin hyödyt (parempi elämänlaatu) voittavat haitat. Elämän hyvä laatu on kai aina lääkärin ykköstavoite ja jos se lääkkeillä paranee, niin hyvä hommahan se on.


    • Late3x

      Kiinostaisi tietää missä ammateissa bentsojen pitkäaikaiskäyttäjät toimivat? Onko käytöllä kuinka vaikutusta aivotoimintaan? Itse toimin projektipäällikkönä ja joutunut käyttämään xanoria muutaman vuoden.

    • lk

      Itse toimin lukion opettajana, Xanoria satunnaisesti (tällä hetkellä suht usein), indikaatiolla gad.

      • UNILÄÄKKEEN YSTÄVÄ

        Minä olen käyttänyt imovanea unettomuuteen jo 11 vuotta!
        Kyllä se on minun "henkivartijani" muuten olisin romahtanut väsymykseen jo monta kertaa. Auttaa myös ahdistuneisuuteen, ja kun nukkuu hyvin yönsä vaikkapa sitten lääkkeen avulla, niin jaksaa seuraavan päivän olla pystyssä.
        Vituttaa, kun varsinkin TK-lääkärit on niin varovaisia kirjottamaan unilääkereseptiä.
        Ennemmin ne vaan leväperäisesti kirjoittaa jotain levozinia tai jotain väsyttäviä hullunlääkkeitä, joista mulle tuli eritttäin pahoja painajaisunia, jotka on mun mielessä vieläkin.

        No tokihan toleranssi kasvanut, niin että nykyään pitää ottaa 2 tablettia jotta nukahtaa, mutta muuten unilääke on toiminut mulla erittäin hyvin.

        Kyllä joidenkin lääkärien bentsopelottelut menee liian pitkälle, jos kohta luulen, että monet lääkärit kirjoittaa itselleen bentsoja, tai ainakin kollega kirjoittaa tyyliin c kappaletta diapan ahdistuneisuuteen!

        VOISI JOKU LÄÄKÄRIKIN KOMMENTOIDA!!!


    • ?

      Kommentoida mitä?
      Saahan sitä kirjoittaa itselleenkin lääkkeitä, siihen mitään kolleegoja tarvita.

      Ja eihän reseptillä C nyt kummoinen määrä ole.

    • olkaaa

      Varmaan se on niin että jotkut meistä koukuttuu helpommin viinaan ja toiset pillereihin ja loput ties mihin ;) Itse koukutuin bentsoihin ja jouduin ottamaan enemmän ja enemmän kerralla saadakseni apua. Temesta 1mg ja napsin niitä n 20-30kpl/ vrk ja lopulta koin niin suurta ahdistusta lääkkeen otosta että oli haettava apua, pääsin kokonaan niistä ja myös tenoxista jota otin uneen. Toki tilalle on tullut nyt sitten muut lääkkeet mutta huomasin etten enää voi käyttää bentsoja lainkaan. Enkä uskaltaisikaan mutta jotkut varmaan pärjää niidenkin kanssa koukuttumatta ja toisaalta osaavat pitää annokset määrätyissä.

    • unettomuudesta riipp

      "Turhaan täällä kokemattomat uhkailee ja pelottelee koukkuuntumisella ja vieroitusoireilla. Vain otettu lääke auttaa!"

      Pitäisi jo tähän vuosisadan aikaan osata ymmärtää, että EI ihminen ole suinkaan koukussa lääkkeisiin, vaan mm. unettomuuteen, ahdistuneisuuteen, jännittyneisyyteen, ja edellä mainittuihin lääketeollisuus on tullut apuun.

      Me ihmiset olemme siis koukussa unettomuuteen, ahdistuneisuuteen, jännittyneisyyteen jne, emme ole lääkkeisiin koukussa, vaan en antava
      avun meille.

      Toivoisikin, että tämä SYYLLISTÄMIKAMPPANJA loppuisi tässä maassa.

      Järki käteen...

    • Läzkibonderooza

      Terkkarilääkäreiltä on ihan turha pyytää bentsoja vaikka ois vuoskausia niitä käyttäny nostamatta päivittäistä annosta. Nykyiset nuoret terkkareiden lekurit on harjottelijoita joilla ei oo elämänkokemusta, ne luulee et kaikki jotka ei suostu syömään masennuslääkkeitä on jotain huumepilleristejä. Eikä tk-lääkärit myönnä et masennuslääkkeillä ois sivuvaikutuksia, esim hyvinkin vaikeeta lihomista ne vähättelee, vaikka se vaan lisää masennusta ja voi tuhota fyysisen terveyden. Diabetes-mahdollisuudesta ei edes vihjasta.
      Niillä kun on tää käypä hoito-juttu niin ne ei osaa ajatella omilla aivoillaan eikä uskalla tehdä itsenäisiä päätöksiä.

      • rolle-

        Tuo pätee kyllä suureen osaan nuorista tk-lääkäreistä. Ei tarvistse mainita kuin sana, ahdistus, paniikkihäiriö, unettomuus, niin lääkäri näpyttelee jo cipralex- tai ketipinor respaa. Joo saattaahan ne auttaa kuukauden päästä tai sitten olla auttamatta.

        Bentsoista on turha haaveillakkaan pidenpiaikaiseen käyttöön. Jos satut jotain bentsoa saamaan, niin miedointa ja pienellä annostuksella.


    • matias44

      Käsittääkseni bentsojen käyttäjistä huomattava määrä kuuluu ns. Hyvään sosiaaliseen asemaan. Väärinkäyttäjät ovat eri asia.

    • .

      Mene yksityiselle erikoislääkärille tai yleislääkärille jos olet tyytymätön tk:n toimintaan, simppeliä.

      • pp

        ei kaikilla ole varaa noin vain mennä yksityiselle.. vaik työssäkäyvä olenkin, lähihoitajan palkka 2lapsen kans kahestaan asuvalla nii ei tosiaankaan varaa yksityiseen...


    • höpötipöpö

      Hei, olen aika lailla samoilla linjoilla kuin sinä, mutta mulle taukojen pitäminen on vaikeaa, koska kun aineen määrä vähenee elimistössä, niin tulee aivan mahdoton olo, kärsimätön, hikoilee, en pysty keskittymään, pitäisi jaksaa lapsia ja töissä jne.. sellainen mahdoton olo, et tekis mieli tosiaan vaik hypätä partsilta että kestää sen.. no itsekurin puutostahan se on ettei sitä oloa vain siedä ja elä yli.. se on mulla nyt taas edessä.. mulle lääkkeet on olleet tarpeeseen, nyt vain olen narahtanut sellaisiin jotka ovat aika vahvoja ja todella antavat mulle energiaa touhuta lasten kanssa, laittaa kotia, olla pirteä ihana äiti joka menee ja hymyilee mennessään :-)
      Mikä helpottaisi tässä vaiheessa noita pahoja irtaantumisoireita? ne on ihan fyysisiä, vaik yks on myös masennus, "missään ei mitään järkeä"-fiilis hyökkää myös, masennuslääkkeitä syön myös, nyt onneks tauolla nukahtamislääkkeistä.. Onko neuvoja mikä auttaisi kestämään irtaantumisvaiheessa?? terv. sipuli, kolmen lapsen äiti, ammattikasvattaja, odotukset siis korkealla kaikilla...

    • HooTL

      Kerro ensin, mitä lääkkeitä käytät nyt?

    • Keltainen loppu

      Aivan ilmeisesti ne koukussa olevat on niin huonossa jamassa, ettei edes tänne kirjoittele. Heitä kuitenkin näkee hiippailemassa kaduilla ja etenkin yksityislekureiden odotushuoneissa ja varmaan vielä enemmän yksiöissään. Kaikki ei tosiaan jää koukkuun, mutta kamalaa se on niille joille niin käy..

    • NoMoreDrugz

      Rouskutin erilaisia bentsoja norsunkaatoannoksilla viitisen vuotta, aamulla ekana 150mg oksepamia oli ihan perussetti että pääsi punkasta ylös, usein kunnon ahistuksen yllätettyä ~800mg ja taas elämä hymyili, iltaisin noin levy erilaisia nukahtamislääkkeitä oli vakio. Ei kovin montaa punakolmioyhdistettä suomenmaasta löydy jota ei olis tullut syötyä.

      Sitten jokin järjen vieno ääni kuiskaili puissa; totesin että eihän tässä oo prkl mitään järkeä, näistä on enemmän haittaa kuin hyötyä ja niinpä lopetin bentsojen syömisen. That´s it.

      • TULIKO ........

        Vieroitusoireita kun tommosen määrän lopetit, kysymys tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle?


      • NoMoreDrugz
        TULIKO ........ kirjoitti:

        Vieroitusoireita kun tommosen määrän lopetit, kysymys tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle?

        Ei. Lienen hieman jäävi arvioimaan vointiani, mutta ei mielestäni mitään tavallista yleiskurjaa oloa mainittavasti paskempaa. Ja oloja joihin niitä alunperin söin jouduin muutenkin sietämään, koska ryynit lakkasivat vaikuttamasta niihin jo kauan aiemmin. Unilääkkeillä ei nukkunut ja rauhoittavat muistuttivat makeisia. Niin ollen bentsoilun jatkaminen oli ja olisi tullut olemaankin tarkoituksetonta.


    • harzak

      Eniten tässä koko lääkärien pelottelussa ihmetyttää poliisilääkärin toimet. BENTSOISSA EI SAA AJAA AUTOA. Sen ymmärtäisin jos kaveri on bentsojen lisäksi juonut alkoholia tai ottanut muita huumaavia aineita EI SAA AJAA AUTOA. Ite oon janu bentsoissa autoa, eikä vaikuta ajokykyyni millään tavalla. Parantavalla tavalla jos ottanu bentsot vakavaan ahdistusoireiluun.

    • sleepless-in-espoo

      Mistä hyvä lääkäri pk-seudulla? Olen myös benzokoukussa, mutta olen syönyt niitä jo 10 v pienellä annostuksella, toleranssi ei ole noussut enkä koskaan käytä lääkettä yli ohjeen. Silti nykyinen psykiatrini vaatii käymään 1x kuussa ja kirjoittaa vain iteroituja reseptejä, joita alkuun hain joka viides päivä apteekista...
      Yksi käynti kyseisellä psykiatrilla maksaa 140 e. Tämä alkaa olla minulle jo liikaa, vaikka olenkin johtavassa asemassa ja hyvätuloinen.

    • Kumpi lääkkeitä on

      Kumpi on parenpi lääke ahdistukseen Sepram vai Ketipinor.

    • Onko näin

      Kummat ovat vaarallisenpia lääkkeitä Bentsot vai Dexderine, Ritalin.
      En tiedä koska kumpakaan en ole käyttänyt.
      Koska lääkärini Sami Leppämäki ei ole niitä vielä uskaltanut määrätä niitä minulle.
      Perusteli että ne lisään ahdistuneisuutta ja huumeriippuvuutta.
      Onko lääkärini Sami Leppämäki tässä asiassa oikeassa.

    • Jaaahaaas

      On ja ei. Stimulantit todennäköisesti lisäävät ahdistuneisuutta, bentsodiatsepiinit vähentävät. Nämähän ovat jokseenkin päinvastaisia toiminnaltaan.

      Itsellä on ollut ongelmana uupuminen, joka johtuu todennäköisimmin ahdistuneisuudesta. Pyysin kokeeksi stimulanttia, mutta ainut stimuloivasti toimiva minulle määrättävissä oleva olisi ollut Voxra. Olen kuitenkin kokeillut mielestäni riittävästi tällaisia monella tavalla aivoihin vaikuttavia, toimintatavaltaan tuntemattomia lääkkeitä, joten en ottanut sitä. Niin kuin en enää koske myöskään ssri/snri-lääkkeisiin, tai muihin vastaaviin.

      Nyt menee Xanor 0,5mg aamuisin ja joskus iltapäivällä vielä 0,25mg. Näin siis työpäivät, vapaapäivinä en tarvitse lääkitystä. Uupumus on liki kadonnut tällä lääkityksellä ja illallakin jaksaa touhuta, vaikka lääkkeen vaikutus loppuu jo paljon aiemmin.

      Rauhoittava toimii minulle piristävänä.

      Ja kyllä, näillä lääkkeillä on riippuvuuspotentiaali. Itselläni tämä on väliaikaisratkaisu siksi aikaa kunnes saan järjestettyä itselleni psykoterapiaa.

    • kalakukko_ukko

      Jee, bentsoja ja kaljaa, siitä se parisuhde alkaa...

    • melkein uhri

      Älkää hyvät ihmiset uskoko hoitsujen ja lekureiden höpinää siitä että Ketipinor olisi joku ratkaisu ahdistukseen! Mulle yrittivät pakkosyöttää sitä bentsojen tilalle, mutta Ketipinor auttaa kyllä nukkumiseen, mulla ei todellakaan vaikuttanut ahdistuneisuuteen millään lailla. Lisäksi tuntuu, että Ketipinor aiheuttaa päänsärkyäkin paljon. Yksilöllistä tietenkin. Tuntuu että nykyään tyrkytetään mitä tahansa höpöhöpö lääkkeitä jotta bentsoja ei määrättäisi. Eläköön bentsot, ne on todella tehokkaita ahdistukseen. Lekureilla on ihan yliampuva lähes hysteerinen suhtautumistapa bentsoihin nykyään! Vaatikaa kunnon lääkkeitä, älkää tyytykö mihinkään lumelääkkeisiin.
      Itsellä bentsojen annostus pysynyt saman vuosia, vaikka aina pelotellaan että tulee toleranssi ja annostusta pitää nostaa ja nostaa.

    • Kannattaa kokeilla

      En ymmärrä tätä lääkkeidn syömistä . Ei tässä elämässä lääkkeitä tarvita, miksi sitä pitää "väkisin" ottaa? Eikö ihmisellä ole selkärankaa olla ottamatta turhia lääkkeitä?

      Kun ottaa vastaan mitä elämä tuo, tyytyy vähään, eikä stressaa turhia on oppinut paljon ja sitä kautta elämä on helppoa.

    • Unettomuudentuntija

      Kumpi on halvempaa ja helpompaa kirjoittaa resepti tai lähettää potilas asiantuntijalääkärille. Monisairauksisena ja myös näkyvinä sellaisina en ole koskaan päässyt tutkimuksiin paitsi sen ainoan kertan kun todettiin lisämunuaisten rakkulakasvain vahingossa rintalastan alueen kuvauksessa. Prinnölliset sairaudet ovat kiellettyjen tutkimusten listalla koska ne ovat kalliita. On väärin ja kummallista syyllistää potilas jonka on pitänyt pysyä hengissä mahdollisimman halvalla. Yhdysvalloissa lähes kaikki ihmiset syövät valeriaanaa ja siitä asteittain vahvempia lääkkeitä eikä kukaan syyllistä heitä. Täällä saa jo apteekin tiskillä täydeltä laidalta ryöpytystä ja se koilotetaan koko apteekin väelle asiakkaita myöten. Resepti oli lääkärin määräämää mutta sai nuoren naisen repeämään. Liekö ollut itse koukuuntunut. Usein unihormooniksi sanottu hormoonituotanto on joko vamman tai perinnöllisen sairauden vuoksi puutteellinen tai täysin toimimaton. Suvussani kuollaan perinölliseen mm. unitilaa häiritsevään sairauteen. Sukuni on kotoisin siltä seudulta missä kyseistä sairautta enimmäkseen ilmenee. Asianlaitaa on turha selostaa lääkäreille koska he eivät ehdi kuunnella. Tässä takapajulassa on useita kummallisia vainon kohteita. Nykyisessä kovien huumeitten maailmassa nukkuminen lienee pahin rikos. Pitäisi tämänkin maan päästä pois pussinpohjalta ja nähdä maailma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe