seitsemännen tien salaisuus

kasari

Muistaako joku vielä 80-luvulta jonkinlaisen jännityssarjan nimeltä seitsemännen tien salaisuus? Muistan sen verran että siinä oli joku vihreätukkainen henkilö. Sarja oli ulkomainen, en muista kyllä muuta nimeä sille kun tuon suomalaistetun nimen.
Toinen samoihin aikoihin pyörinyt sarja oli joku aikakone juttu, joku liikkui valkoisella aikakoneella siellä sun täällä ja keräili jotain timantteja muistaakseni siihen aikakoneeseen.
Muistaako joku tarkemmin näitä sarjoja, mikä esim. on niiden englanninkielinen nimi? Olis kiva löytää netistä tietoa näistäkin sarjoista mitkä jännitti niin kovin sillon pienenä :)

17

6261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siruli

      Tuota seitsemännen tien salaisuus-sarjaa olen itsekkin tässä muistellut, tais olla hollantilainen tai jostain muualta, ei englantilainen kuitenkaan?
      Sitä oltiin sillon niin pieniä, ettei voi kaikkea muistaa :)

      • sevenap

        Hollantilainen oli, kieli oli aika metkan kuulosta. En muista muuta, kuin risteyksen, josta haarautui 7 tietä.


    • Vanhus

      Minäkin olen muistellut noita molempia sarjoja. Ei vaan ne nimet muistu mieleen, niin ei voi mistään tarkastaa.

      Tuota valkoista aikakonejuttua ei tunnu kukaan muistavan, kun olen yrittänyt kertoa siitä. Tosta seitsemän tien risteyksestä muistan itse hyvin sen alkutunnuksen.

      • Kalmo

        Seitsemännen tien salaisuutta katselin muistaakseni kuudesluokkalaisena. Se kertoi ainakin pojasta, joka oli muistaakseni eristetty kartanoon. Hollantilaiseksi minäkin sitä veikkaan. En kyllä muista kuin sarjan mainion tunnelman, sen tienristeyksen... Ja pettymyksen loppuratkaisuun, joka oli muistaakseni jotain aivan älytöntä.

        Se aikakonejuttu oli norjalainen Kristallikivien arvoitus (tai salaisuus). Se kertoi kolmesta veljeksestä (jotka aiemmin seikkailivat sarjassa Professori Drövelin jäljillä... Tai jotain sinne päin), jotka matkustivat halki historian noita kristallikiviä etsien. Se oli hyvä, niin oli tuo Professori Drövel-tarinakin.

        Entäs Kasmasiini? Makasiiniohjelma, jossa oli myös sketsejä ja lapsille ja nuorille suunnattuja dekkareita.


      • Vanhus
        Kalmo kirjoitti:

        Seitsemännen tien salaisuutta katselin muistaakseni kuudesluokkalaisena. Se kertoi ainakin pojasta, joka oli muistaakseni eristetty kartanoon. Hollantilaiseksi minäkin sitä veikkaan. En kyllä muista kuin sarjan mainion tunnelman, sen tienristeyksen... Ja pettymyksen loppuratkaisuun, joka oli muistaakseni jotain aivan älytöntä.

        Se aikakonejuttu oli norjalainen Kristallikivien arvoitus (tai salaisuus). Se kertoi kolmesta veljeksestä (jotka aiemmin seikkailivat sarjassa Professori Drövelin jäljillä... Tai jotain sinne päin), jotka matkustivat halki historian noita kristallikiviä etsien. Se oli hyvä, niin oli tuo Professori Drövel-tarinakin.

        Entäs Kasmasiini? Makasiiniohjelma, jossa oli myös sketsejä ja lapsille ja nuorille suunnattuja dekkareita.

        Kiitos noista tiedoista! Tuo nimi Drövel oli se ratkaiseva tieto, jolla oikeat ohjelmat löytyivät.
        Tässä se ensimmäinen "veljes"-sarja
        http://www.imdb.com/title/tt0176576

        Tässä se kristallijuttu
        http://www.imdb.com/title/tt0220200

        Kasmasiinin muistan tietenkin. Sitä tehtiin sen verran pitkään, että minäkin muistan hyvin. Se oli TV2:n tuottama varhaisnuorten makasiiniohjelma. Muistan ohjelman sisällä esitetyt sarjat Tarkkis ja Kuka uskoo haikaraan(3-osainen "outo" jännityssarja).


      • Kyylä
        Vanhus kirjoitti:

        Kiitos noista tiedoista! Tuo nimi Drövel oli se ratkaiseva tieto, jolla oikeat ohjelmat löytyivät.
        Tässä se ensimmäinen "veljes"-sarja
        http://www.imdb.com/title/tt0176576

        Tässä se kristallijuttu
        http://www.imdb.com/title/tt0220200

        Kasmasiinin muistan tietenkin. Sitä tehtiin sen verran pitkään, että minäkin muistan hyvin. Se oli TV2:n tuottama varhaisnuorten makasiiniohjelma. Muistan ohjelman sisällä esitetyt sarjat Tarkkis ja Kuka uskoo haikaraan(3-osainen "outo" jännityssarja).

        Noita juttuja olen minäkin toisinaan funtsaillut. Koskahan telkkaan saadaan uusintana 80-luvun sarjoja, kun 60- ja 70-luvultakin on kaikenlaista jo näytetty.

        Esim. Robin of Sherwood olisi ihan must!


      • kasari
        Vanhus kirjoitti:

        Kiitos noista tiedoista! Tuo nimi Drövel oli se ratkaiseva tieto, jolla oikeat ohjelmat löytyivät.
        Tässä se ensimmäinen "veljes"-sarja
        http://www.imdb.com/title/tt0176576

        Tässä se kristallijuttu
        http://www.imdb.com/title/tt0220200

        Kasmasiinin muistan tietenkin. Sitä tehtiin sen verran pitkään, että minäkin muistan hyvin. Se oli TV2:n tuottama varhaisnuorten makasiiniohjelma. Muistan ohjelman sisällä esitetyt sarjat Tarkkis ja Kuka uskoo haikaraan(3-osainen "outo" jännityssarja).

        Googlettelin vähäsen ja näyttäisi että kumpikin sarja olis ainaki norjassa jopa DVD:llä julkaistu, en kylläkään saanut selville onko niissä suomenkielistä tekstitystä. Olis mukava nähdä taas nuo sarjat vaikka DVD:llä jollei joku kanava uusi niitä.
        Kiitokset!


      • -80
        kasari kirjoitti:

        Googlettelin vähäsen ja näyttäisi että kumpikin sarja olis ainaki norjassa jopa DVD:llä julkaistu, en kylläkään saanut selville onko niissä suomenkielistä tekstitystä. Olis mukava nähdä taas nuo sarjat vaikka DVD:llä jollei joku kanava uusi niitä.
        Kiitokset!

        Mäkin muistan ton "Seitsemän tien salaisuuden "
        oli hyvä,ja hollantilainen.
        Kasmasiinissa oli makee se "tarkkis"


      • faarao-74
        -80 kirjoitti:

        Mäkin muistan ton "Seitsemän tien salaisuuden "
        oli hyvä,ja hollantilainen.
        Kasmasiinissa oli makee se "tarkkis"

        jee kiva kun joku myös muistelee noita jänniä sarjosa muistan että ensin näytettiin se olisko ollu 8 kristallipalloa ja sen jälkeen 7-tien risteys juttu josta muistan vaan jonkun sumuisen risteyksen ja oli aikas jännä.
        kasmasiinissa oli se Kasma-koira joka oli vaalea labbis ja oliko siinä se ohjelma jossa erkki-merkkejä kerättiin?:)
        Tarkkis oli aika kova juttu ja sen jälkeen tuleva kaatis. "toiset tahtoo lyyran lakkiin, minä uskon potkurilakkiin..jee jee jee..."
        oli se aika hassujuttu kun silloin näkyi 2 kanavaa valtakunnallisesti ja nyt kun näkyy noin 7 boxin kanssa ei tunnu tulevan mitään.....


      • Prof. Nemo
        faarao-74 kirjoitti:

        jee kiva kun joku myös muistelee noita jänniä sarjosa muistan että ensin näytettiin se olisko ollu 8 kristallipalloa ja sen jälkeen 7-tien risteys juttu josta muistan vaan jonkun sumuisen risteyksen ja oli aikas jännä.
        kasmasiinissa oli se Kasma-koira joka oli vaalea labbis ja oliko siinä se ohjelma jossa erkki-merkkejä kerättiin?:)
        Tarkkis oli aika kova juttu ja sen jälkeen tuleva kaatis. "toiset tahtoo lyyran lakkiin, minä uskon potkurilakkiin..jee jee jee..."
        oli se aika hassujuttu kun silloin näkyi 2 kanavaa valtakunnallisesti ja nyt kun näkyy noin 7 boxin kanssa ei tunnu tulevan mitään.....

        Seitsemännen tien salaisuus oli
        hollantilainen sarja joka tunnetaan paremmin nimellä
        "De Zevensprong":

        http://us.imdb.com/title/tt0229933/

        IMDB vertaa kovasti Harry Potteriin...


      • Enemmän järkeä laste
        Prof. Nemo kirjoitti:

        Seitsemännen tien salaisuus oli
        hollantilainen sarja joka tunnetaan paremmin nimellä
        "De Zevensprong":

        http://us.imdb.com/title/tt0229933/

        IMDB vertaa kovasti Harry Potteriin...

        Mielenkiintoista!
        Löysin täältä tämän teidän vuonna 2004 aloittamanne viestiketjun, jossa kaipaillaan vanhoja, kunnon nuortensarjoja. Ja miksei lastenkin. Olen jo vuosia ihmetellyt, mitä kaameaa kökköä nykymukulat telkkareista tuijottavat!!
        Olen syntynyt vuonna 1972, ja kerran sitten erään tuttavani kanssa (vuoden 1969 lapsia) keskustelimme tästä Seitsemän Tien Risteyksestä. Jotenkin elävästi olen muistavinani, että nimessä oli nimenomaan sana "risteys", ei "salaisuus". Tämä tuttavani innostui valtavasti. Miten voikin jäädä näin vahvasti mieleen jokin vuosien takainen tv-ohjema!
        Koska olen AIVAN VARMA, että sarjaa katsoisi nostalgiamielessä melkoinen porukka, jos tuo ohjelma (samoin kuin mainitut "Kristallikivet") vain joskus uusittaisiin, teen päivän kulttuuriteon ja otan yhteyttä Yleen. Että ottaisivat asian harkintaan, koska ovat nämä ohjelmat ajaneet ulos telkkarista jo aikaisemminkin. Tosin kolmisenkymmentä vuotta sitten.
        Jotenkin tuntuu, ettei voi olla ylivoimaista nytkään.
        Katsotaan, mitä tapahtuu. Ja tietenkin hyvän mainostuksen kera, että kaikki me neljääkymmentä ikävuotta lähetyvät ja jo täyttäneet huomaisimme liimautua vanhojen suosikkisarjojemme ääreen :) Ihmeellistä, että joskus on voitu todella katsoa lastenohjelmia keskittyneesti ilman tekopirteää ja teennäistä "Puhumme suomea!" -dubbausta...
        Paha on mennä dubbaamaan Vaahteranmäen Eemelin isän huutoa. Se on sinällään jo täydellinen klassikko!!


      • -1971-
        Enemmän järkeä laste kirjoitti:

        Mielenkiintoista!
        Löysin täältä tämän teidän vuonna 2004 aloittamanne viestiketjun, jossa kaipaillaan vanhoja, kunnon nuortensarjoja. Ja miksei lastenkin. Olen jo vuosia ihmetellyt, mitä kaameaa kökköä nykymukulat telkkareista tuijottavat!!
        Olen syntynyt vuonna 1972, ja kerran sitten erään tuttavani kanssa (vuoden 1969 lapsia) keskustelimme tästä Seitsemän Tien Risteyksestä. Jotenkin elävästi olen muistavinani, että nimessä oli nimenomaan sana "risteys", ei "salaisuus". Tämä tuttavani innostui valtavasti. Miten voikin jäädä näin vahvasti mieleen jokin vuosien takainen tv-ohjema!
        Koska olen AIVAN VARMA, että sarjaa katsoisi nostalgiamielessä melkoinen porukka, jos tuo ohjelma (samoin kuin mainitut "Kristallikivet") vain joskus uusittaisiin, teen päivän kulttuuriteon ja otan yhteyttä Yleen. Että ottaisivat asian harkintaan, koska ovat nämä ohjelmat ajaneet ulos telkkarista jo aikaisemminkin. Tosin kolmisenkymmentä vuotta sitten.
        Jotenkin tuntuu, ettei voi olla ylivoimaista nytkään.
        Katsotaan, mitä tapahtuu. Ja tietenkin hyvän mainostuksen kera, että kaikki me neljääkymmentä ikävuotta lähetyvät ja jo täyttäneet huomaisimme liimautua vanhojen suosikkisarjojemme ääreen :) Ihmeellistä, että joskus on voitu todella katsoa lastenohjelmia keskittyneesti ilman tekopirteää ja teennäistä "Puhumme suomea!" -dubbausta...
        Paha on mennä dubbaamaan Vaahteranmäen Eemelin isän huutoa. Se on sinällään jo täydellinen klassikko!!

        http://www.youtube.com/watch?v=37IDGyxz2pI


    • wm.72 myös

      Tätä samaista sarjaa (seitsemän tien riesteys) minäkin olen kovasti muistellut ja kaipaillut, se oli silloin niin jännittävä ja mukaansatempaava. Ilmeisesti kolahti tuolloin n.10v. ikäisiin :)

    • waterlilies
    • Jonez71

      Aasinsillalla, samoihin aikoihin tuli kans joku sarja missä oli kapteeni Nemo, olivat jossain saarella? ja sieltä kukkuloilta nousi jotain kimaltelevia, ampuvia "toteemipaaluja"? Onko kellään mitään muistikuvia mikä sarja oli kyseessä?

      • Kapteeni Sharif

    • Tukaanipelikaan73

      Ihanaa että joku muukin muistaa tuon seitsemännen tien salaisuuden ja timanttijutun. Olin ihan unohtanut tuon kuka uskoo haikaraa, se oli kyl hyvä silloin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe