Alempana on aloitus, jossa sanotaan
Täydellinen ihminen Jumalan poika? 13.4.2011 16:23 Miksi Jeesus huusi ristillä : Isäni, miksi minut hylkäsit !
Jeesus ei huutanut näin ristillä. Hänen suustaan purkautuivat sanat "Eli Eli lama sabaktani" Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Ei "Isä, miksi minut hylkäsit".
Aikaisemmin Jeesus ilmoitti kohti ristiä käydessään, ettei Isä ole Häntä hylännyt. VT:ssa Jumala puhui profeettojen suun kautta ja näin Hän puhui myös Poikansa suun kautta ristillä. Jeesus puhutteli Jumalaa aina Isänä ei koskaan Jumalana.
Kuka siis huusi nuo sanat Jeesuksen suulla ristiltä? Itse olen varma, että ne huusi Pyhä Henki, jonka piti Jeesuksen sovituskuoleman ja synniksi tekemisen tähden hyljätä Hänet. Ristillä sanat "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit" purkautuivat Jeesuksen suun kautta Pyhän Hengen vaikutuksesta, kun Hän erkani rakkaimmastaan, Jumalan Pojasta. Pyhä Henki nimitti Jumalan Poikaa Jumalaksi. Ja se Hän onkin. Jumala.
Mitä Jeesus sanoi ristillä?
20
654
Vastaukset
- ?
Minä tein tuon aloituksen enkä ollenkaan tullut ajatelleeksi että Jeesus sanoikin
"Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit.
Minulle kun Jumala on aina ollut Isä niinkuin Jeesuksellekin.
En tarkoittanut tästä aloituksesta mitään kolminaisuusoppi kiistaa kuitenkaan.
En hyväksy kolminaisuusoppia.
Halusin vain mielipiteitä siitä, miten tuohon Jeesuksen sanomiseen pitäisi
suhtautua ja mitä ajatuksia teille siitä tulisi.
En saanut kuitenkaan yhtään vastausta joka olisi Raamatun kokonaisuuden
kanssa sopusoinnussa ja Sanan mukainen.- parannus tuo armon
Kristityt ovat kolminaisuusopin uskovia ja Raamatussa jokainen sivu puhuu siitä. Ja ilman sitä ei ole olemassalaan elävää uskoa Jumalaan.
Jumala Poika = virheetön Jumalan karista, synnitön piti tulla sovittamaan maailman synnit, Jumala on rakkaus Kaikki kolme personaa, joiden yhteistyönä kaikki on olemassa jne myös . ihmiselle avattiin Jumalan toimesta vielä mahdolliuus tässä lyhyessä elämässämme tehdä parannus ja saada synnit anteeksi ja päästä Jumalan yhteyteen. .... tosin tämä ilosanoma ei kelpaa kuin harvoille, siksi enemmistö ihmisistä menee ylpeydessään helvettin. Matt. 7:13-14
http://www.youtube.com/watch?v=IMrKIAfJ1zw
http://www.onlyoneway.net/sarjakuva.htm
Toinen aloitus JF:ltä, että Jeesus olisi ollut itse Jumala.
Tämäkin tutkielma reputetaan.
UT:ssa Jeesus söi, joi, ulosti ja rakasti naista. Henki ei tuollaista tee. Hengen olemus on olla henki. Täydellisesti. Jos se olisi hetkenkin materiaalinen olento, se ei olisi täydellinen henki.
Raamatun JHWH ja Jumala kuvataan molemmat erikseen materiasta, ajasta ja liikkeestä riippumattomina henkinä. Näin ne natsaisivat yhteen kaikkivaltiuden ja -tietävyyden kanssa. Ripauskin materiaa Hengessä muuttaa sen materiaalisuuden vangiksi.
Oletetaanpa Jeesuksen pettyneen jumalaansa tietäessään kuolevansa teloitettuna.
Hän oletti ajaneensa oikeutettuja asioita (pappien ahneutta vastaan ym.) ja olisi halunnut elää voidakseen toimia aatteensa vuoksi.
Pettynyt mies päästi ilmoille pettymyksen huokauksen.
Todellisuudessa emme voi tietää, onko juutalaisen miehen teloitusta edes tapahtunut. Ristiinanulitsemista v. 30 paikkeilla Jerusalemissa ei varmaa tietoa. Kuolemaantuomitut todennäköisesti teloitettiin toisilla tavoilla.
JF:n "tieto" miehen kuolemansa edellä lausumasta ja lausuman yhdistämisestä Pyhään Henkeen, joka olisi ollut Jumala ja joka PH puhuu Jeesuksen sijasta itselleen ja siinä sivussa mies kuolee, on valtavan hyvin keksitty satu.
Vieläpä sellainen, että JF on tämäntyyppisen sadun ensiluoja.- Lapin profeetta
Jeesuksen aikoihin roomalaiset legioonalaiset ristiinnaulitsivat jopa tuhansia fariseuksia teiden varsille pelokkeeksi kaikelle kansalle. Eli Golgatan ristit eivät olleet mikään poikkeus - roomalaisten legioonalaisten toimissa.
Ja vielä oikausu tekstiisi: Jeesus rakasti, mutta ei rakastellut. - tode*
tutkielman tarkastajan tulisi olla alan todellinen asiantuntija, eikä oman mielensä mukaan reputtaja.
Tässä tapauksessa tutkijan tulisi erottaa henki Jumalan hengestä. Dosentin uskottavuus kaatuu taasen jo alkumetreillä.
- ml213.
"Kuka siis huusi nuo sanat Jeesuksen suulla ristiltä? Itse olen varma, että ne huusi Pyhä Henki",
Ihan huvittaa, miten ihmisellä on oikein vimma muutella fiktiivisellä kuvittelullaan Jumalan ilmoituksia. Jos Jumala on todella ilmoittanut, että Jeesus huusi; Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit", niin eikö tuo ole totuus ja sen pohjalta on ihmisen ymmärrys rakennuttava.
Varmaan joku kuvittelee, miten huutaja voisi olla Jumalan äiti,- Maria, olihan hänkin paikalla.
Niin, Jukka, huomioitka kuvittelussasi,- ettei edes Pyhää Henkeä ollut maan päällä. Jumalan herättäessä Jeesuksen kuolleesta, niin tämän jälkeen Jeesus oikein opetti, miten tuli opetuslapsien odottaa tätä Pyhää Henkeä eli ei se huutaja ollut muu kuin Jeesus Kristus, Jumalan Poika.- pysy totuudessa
jukka.finland ajatuksineen voi olla väärässä, mutta tuo sun väite, ettei Pyhä Henki ollut Jeesuksen aikana maan päällä, ei pidä paikkaansa. Jeesus sanoi, että Herran Henki on minun päälläni ja hän on voidellut minut. Jeesuksen toimiessa sanotaan myös, että Herran Henki vaikutti parantaen sairaat. Jesaja sanoi, että Herran Henki johdatti kansansa rauhaan.
- ...
Eiköhän se Jeesus enemmänkin huutanut.
"ächbläkäshglä pököpökpök aächlabachlä kebab"- Syrjäkari
Tuossa tiivistynee ateistin älykkyys ja fiksuus ja helluntailaista korkeampi koulutustaso?
- ...
Syrjäkari kirjoitti:
Tuossa tiivistynee ateistin älykkyys ja fiksuus ja helluntailaista korkeampi koulutustaso?
miten niin? miten ateistit tähän liittyvät?
- Mun usko ei horju.
Aika ylläri tulkinta, mut mä aloin tutkii miten Jeesus rukoili Jumalaa. Rukoillessa hän puhutteli Jumalaa isäksi. "Minä ylistän sinua isä jne", "Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut jne" (Matteus 11:25 eteenpäin, Johannes 11:41 eteenpäin). Ristillä Jeesus rukoili: "Isä, anna heille anteeksi" (ekat sanat) ja kuollessa: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni" (vikat sanat). Tähän väliin Jeesus rukoili ristillä: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit".
Rukoiliks Jeesus Jumalaa jossain muulla tavalla kuin isänä? Vai oliks ristillä ainoo kerta? Osaaks kukaan vastata joka tuntee hyvin evankeliumit?Jeesus lausui ristillä Psalmia 22, josta evankeliumiin on lainattu vain toinen jae.
Jeesuksella ja meidän salatulla, sisällisellä minällämme on sama Jumala ja Isä:
Johanneksen evankeliumi 20
17 'Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."- ml213.
ekivaari kirjoitti:
Jeesus lausui ristillä Psalmia 22, josta evankeliumiin on lainattu vain toinen jae.
Jeesuksella ja meidän salatulla, sisällisellä minällämme on sama Jumala ja Isä:
17 'Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."On se merkillistä tämä sokeus ihmisessä. Suurin osa uskonnollisista ihmisistä/kin sanoo kirkkain silmin uskovansa Raamattuun totuutena. Mutta todellisuus on ihmeellisempi. Jos tutkii näiden ihmisten mielikuvia/rakennetta, niin ne taas ilmentävät aivan muuta uskoa kuin Raamattuun uskomista.Ihmisen lie erittäin vaikea uskoa Jumalan ilmoituksia just sellaisenaan muutttamatta niitä piirunkaan vertaa.
Esim. jos kolminaisuus oppilaat olisivat erittäin rehellisiä ja erikoisesti tuntisivat itsensä, niin he hämmästelisivät tätä ilmoitusta ja löytäsivät itsestään muun uskon kuin mitä Jeesus opetti;
17 'Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
No, varmaan jaikalilla on selitys valmiina, miksi tuotakaan ilmoitusta ei saa ymmärtää ja uskoa sellaisenaan,- vaan se tulee muuntaa piirun varrana kolminaisuusopille alaiseksi/mukaiseksi.
Olisi hauska kuulla miten kolminaisuusoppilas muuttaa ja ymmärtää tuonm jakeen opetuksen???
Siinähän Jeesus Kristus ei ole Jumala,- vaan Jeesus Kristus on lähdössä Jumalan/Jumalamme luo.
Lisävalaistusta aloituksen reputukseen. Väitteeseen, että Jeesus oli Jumala ja Jeesuksen kuolinhetkellä Pyhä Henki hihkaisi: "Jumalani, Jumalani miksi hylkäsit minut?"
Kolminaisoppi: Jeesus = Ihminen = Pyhä Henki = Jumalan Poika = Jumala.
JF:n mukaan PH huusi Jeesuksen suulla ja hänen puolestaan Jumalalle (kirouksen!). Kuka oli vastaanottaja? Jeesus itse. Jeesus mollasi itseään. Miksi hän ylipäätään huusi itselleen mitään, jos tiesi, että hän tapattaa itsensä vapaaehtoisesti.
Mistä JF tietää, että kuolevan ihmisen/jumalan/pyhän hengen sanat tulivat Jumalalta, joka oli sillä hetkellä PH:n muodossa. Entä jos sanat lausui kolminaisopin ihminen Jeesuksen muodossa.
Voihan olla niinkin, että kuoleva Jumala huusi toista jumalaa tai huusi vain huvikseen itseään.
Jos lukija on jo nyt sekaisin kolminaisopista, se ei ole synti. Se mihin uskovainen lukija uskoo kolminaisoppijumalakäsitteessä, on täyttä mysteeriä, mysteerioppia.
Sitä ei pysty mitenkään selittämään eikä oppi sitä edellytäkään. Oppi edellyttää uskoa kuten lapsen tulee uskoa vanhempiaan oppiessaan asioita.Kolminaisuusopista hurmaantuneet itse tunnustavat sen opin MYSTEERIKSI, jota "jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää.":
ISO RAAMATUN TIETOSANAKIRJA, (palsta 2610)
"Klassinen kolminaisuusoppi sitävastoin on suurenmoinen, ytimekäs ja ylevä oppiratkaisu, joka pyrkii olemaan uskollinen koko Raamatulle. Kaikki oikeutetut näkemykset sisältyvät paradoksiin ja mysteeriin, jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää. Kolminaisuusoppi on hyödyllinen astia ilmestyksen sisällön suojelemiseksi. Se on enemmän kuin dogmi, se on välittömästi tajuttu todellisuus, ilmoituksen mysteeri."
Mutta mitä opettivat Jeesus ja apostolit ymmärtämättömyydestä? Kehuivatko he sitä "suurenmoiseksi, ytimekkääksi ja yleväksi oppiratkaisuksi? Kehuivatko Jeesus ja apostolit asioiden ymmärtämättömyyttä ja älyttömyyttä, niin kuinkolminaisuusopin puolustajat tekevät?
Luukkaan evankeliumi 24
25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet! "
1.Timoteuksen kirje 1
7 "he tahtovat olla opettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."
Iso Raamatun Tietosanakirja kertoo, että kolminaisuusopin mukaan "Jumala on korkea, ja Hän takaa luomakunnan jatkuvan olemassaolon, vaikuttaa siinä ja elähdyttää kaiken elämänhengellään, mutta LUOJA JA LUOTU OVAT ERILLÄÄN."
(IRT, 1972, Osa I, palsta 1947)
Raamatun mukaan "Jumala on yksi", joka "on tekevä kaikki yhdeksi",
[Ef.1:10 | Joh.17:21-23]
- Niko.
Kristus koki ristillä helvetin, että kenenkään meidän ei sitä tarvitsisi kokea.
Oletteko koskaan miettinyt sitä tosiasiaa, että miksi Jeesus kuoli niin pian ristiinnaulitsemisen jälkeen? Yleisestihän kyseinen kiduttava kokemus kesti useita vuorokausia ennenkuin uhri koki kuoleman, Jeesuksen tapauksessa vain joitakin tunteja.
Hän todellakin kuoli särkyneen sydämen vuoksi, niin suuri tuska Hänella oli kun kokomaailman synnit laskettiin Hänen päällensä. Sana kertoo, että sotilaan varmistaessa, että Hän oli jo kuollut, tuli rinnan/sydämen haavasta ensin vettä ja sen jälkeen verta. Näin voi käydä silloin kun perikardium eli sydäntä ympäröivä sidekudospussi repeää. Kristus kuoli todellakin murtuneeseen sydämeen! - takatukka---
Kyllä se jukka of finland spekuloi kuin tarinoitsija meller konsanaan.
Ps.sano tompalle terveisiä;) - tosi on
Yks ärrävikainen jeesus sanoi ristillä: ''ei naulata''
- Tietoajkkl
Jeesuksen viimeiset sanat olivat: "se on täytetty".
- Joh.5:44
Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, JOKA YKSIN ON JUMALA?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538293- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404323Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353453Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492624