Mummini kuoli parisen päivää takaperin. Keräsin hänestä muistoja paperille runon muotoon, siitä tulikin todella kaunis ja mummiani hyvin kuvaava, sisältää omia lapsuusmuistojani. Koska hautajaisissa on tapana muistella vainajaa, ja minä en siihen varmasti ääneen pysty, tahtoisin että tuo vainajan muisteloni olisi siellä jotenkin luettavissa.
Sitten siihen ongelmaan. Adressi on poissuljettu, koska olen itse paikalla ja sitä ns. eturivin porukkaa, ei minun tarvitse ottaa osaa toisen suruun, jos olen omainen itsekin?. Tuli mieleen kortti, mutta kenelle minä sen kortin sitte antaisin? Kyseessä kun on kuitenkin suht läheinen sukulainen, niin tyhmää muistaa ketään toista kortilla.
Jos veisinkin kortin kukkien mukana haudalle, niin kerätäänkö ne kortit yleensä kukista pois niin että ne ovat luettavissa hautajaisten kahvitilaisuudessa? Jos tuon värssyn pystyisin ääneen lukemaan, lukisin sen haudalla mutta...
Muistokirjoitus, kortti, adressi vai mitä??
OnMullakiOngelmat
2
480
Vastaukset
- Fiuuuri
Pyydä adressien lukijaa, pappia tai jotain muuta sukulaista/tuttavaa lukemaan muistokirjoituksesi muistotilaisuudessa.
Haudalle laskettavien kukkien kortit luetaan siellä haudalla tai siunaustilaisuudessa, kortit yleensä jätetään haudalle ja ne käydään myöhemmin keräämässä sieltä pois. Vastahan ne on siinä luettu, ei niitä muistotilaisuuteen enää tuoda. - kuinka-----
etkö aio kirkossa viedä kukkia mummis arkulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472467
- 1761694
- 921588
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6895- 68861
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745