Hyvää pääsiäistä kaikille t. Sami
Luutakauppiaan tytär
Olen luutakauppiaan tytär.
Istun kannon päällä ja valmistan luutia pienillä sormillani.
Tänään valmistan vielä kymmenen luutaa, jotta isäni pääsee myyntikiertueelle. Sidon luudat tiukasti kiinni pyöräkyhäelmään, joka on kasattu erimerkkisten pyörien osista. Viimein pyörähirviö on valmis ja isäni voi lähteä myymään luutia.
Minullakin on unelmia. Unelmoin samanikäisestä ystävästä, mutta kukaan ei halua olla ystäväni. Vaatteeni ovat rikki ja ne roikkuvat päälläni. Mökissämme ei ole peseytymisen mahdollisuutta, joten haisen toisten mielestä pahalle. Kun kävelen isäni kanssa tiellä, niin vastaantulijat vaihtavat puolta meidät nähdessään. Kaikkia kylän lapsia on kielletty leikkimästä kanssani. Olen luutakauppiaan tytär. Likaisten vaatteideni alla minullakin sykkii sydän. Vaikka kasvoni ovat likaiset, niin poskiani pitkin vierii silti puhtaita kyyneleitä.
Isä lähtee myymään luutia.
Hän taluttaa pyörähirviön ihmisten pihoille ja monet ostavat luudan vain päästäkseen eroon hänestä. Viisi euroa luuta! Hän huutaa torilla. Luudat ovat kylän parhaita, joten ei ole mikään ihme, että ne käyvät kaupaksi. Iltaan mennessä viimeistään kaikki luudat ovat myyty.
Istun kannon päällä ja valmistan vielä kymmenen luutaa. Luutien valmistus on jättänyt merkkinsä pieniin sormiini. Haluaisin elämältä muutakin kuin luutien valmistamista. Haluaisin saada kaikki luutani valmiiksi. Yhtä äkkiä valmistamani luudat heräsivät eloon ja ryhtyivät tanssimaan ympärilläni. Luudat tanssivat ringissä ja kumartavat minua. Jokainen luuta on pukeutunut huolitellusti frakkiin tai prinsessan pukuun. Niillä kaikilla on iloiset kasvot, jotka hymyilevät minulle.
Vuorotellen tanssin luutien kanssa.
Huomasin, että Repaleinen vaatteeni muuttui puhtaanvalkoiseksi prinsessan puvuksi. Päässäni on kultainen tiera, jossa on suuria jalokiviä. Jalassani on punotut korkokengät, jotka kimaltavat kauniisti. Eteeni tuotiin peili, joka kertoi, että olen maailman kaunein prinsessa. Itkin onnesta. Elämässäni ei ole koskaan tapahtunut mitään näin ihanaa.
Yhtä äkkiä kuului isäni karjaisu, valmista lisää luutia tyttö!
Havahduin kannon päältä todellisuuteen. Isäni oli tyypilliseen tapaan juonnut itsensä humalaan ja peräsi lisää luutia myytäväksi. Huomasin, että luutaystäväni olivat muuttuneet tavallisiksi luudiksi, eivätkä ne enää hymyilleet minulle. Puhdas valkoinen prinsessan pukuni oli muuttunut likaiseksi vaatteeksi, joka roikkuu ylläni. Ilon kyyneleeni vaihtuivat surun kyyneleiksi.
Kymmenen luutaa, vielä kymmenen luutaa valmistan.
Likaisten vaatteiden alla minullakin on sydän, joka sykkii. Unelmoin asioista, joita minulla ei ole. Minulla ei ole yhtään ystävää. Elämässäni ei ole muuta kuin alkoholisti isäni, jolle valmistan luutia.
Seuraava päivä ei poikkea edeltäjistään.
Istun kannon päällä ja valmistan luutia. Kymmenen luuta vielä, valmistan vielä kymmenen luutaa, niin isäni on tyytyväinen. Sidon luudat pyörähirviöön kiinni, jotta isäni pääsee myyntikiertueelle. Jokainen päivä on edeltäjänsä kaltainen. Luutia luutia luutia…
Seuraavana päivänä lähdin isäni mukaan kylälle kauppaan.
Tuttuun tapaan ihmiset välttelivät meitä ja kauppias vaivaantui nähdessään meidät. Kaupassa näin hienon prinsessan puvun, enkä malttanut olla koskematta siihen. Sen huomattuaan kauppias huusi, että nyt tuo tyttö pilasi puvun. Katsokaa nyt, puku on tahriintunut, eikä sillä tee enää mitään, huusi kauppias.
Itkin ja häpesin välikohtausta. Paikalla olevat nauroivat ajatukselle, että minulla olisi tuo prinsessan puku päälläni.
Yhtä äkkiä nurkista alkoi kuulua rapinaa.
Luudat olivat heränneet eloon. Huomasin, että kaikki valmistamani luudat olivat saapuneet kylälle minua puolustamaan. Tuhansia luutia rapisi nurkissa, ja ne raapivat maata ja lattioita vaativasti. Poistuin myymälästä ja luudat seurasivat minua. Ihmettelin, että onko tämä totta? Luutaystäväni pukivat päälleni taidokkaasti valmistetun kuningattaren puvun ja laittoivat jalkaani punotut korkokengät, jotka kimalsivat kauniisti. Päähäni he laittoivat kultaisen kruunun, jossa oli suuria jalokiviä.
Ilta alkoi hämärtää ja täysikuu näkyi taivaan rannalla.
Kaukaa kuului rapinaa ja raapimista. Luutaystäväni saapuvat noutamaan minua vaunulla. Vetotehtävästä vastasivat kaikkein voimakkaimmat luudat. Ajuri ja palvelusväki olivat pukeutuneet mustaan frakkiin. Ymmärsin, että minusta oli tullut oikea kuningatar ja että luutaystäväni olivat tulleet hakemaan minut valtakuntaani.
Pääsiäistarina
10
96
Vastaukset
- AimaS
PASKAA.
- Muistuttajaatti
sopisiko ensi viikon alussa se lupaamasi paskanpopsiminen?
- ltte.piru
Oletko heittänyt mummonsa luona asuvan Marjatan laidan yli? Hyi.
Jopa Rosa Liksom pystyy parempaan.
- poikjuhg
Mitä tekemistä aloituksella on kreationismin kanssa?
- ...
Toinen hyvä tarina pääsiäiseksi tuli tänään Showtime kanavalta.
Elokuvan nimi on Man from Earth. Tullee myöhemmin uusintana...
Se on näytelmämuotoinen tarina, joka tapahtuu pääosin yhdessä huoneessa. Pääosan esittäjä on muuttamassa muualle ja kertoo elämäntarinansa ystävilleen ennen lähtöään.
Se miten tarina liittyy pääsiäiseen selviää ennen filmin loppua. - Bible Black
Tässäkin on pääsiäistarina.
http://www.youtube.com/watch?v=Qnq7N6X4x84 - eog
Tällä orkesterilla on hyvä sanoma..Kannattaa osata hieman kieliä sisäistäkseen sen.
http://www.youtube.com/watch?v=AurRPknE_gM&playnext=1&list=PL7CCA3540DA77FB8C
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293215- 1201279
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101185- 58991
- 71988
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu178939olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26927Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38901Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66870Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75804