Alkoholi + energiajuoma

JK

Kuulin että olisi vaarallista yhdistää nää kaks. Onko se vaan huuhaata vai onko siinä jotain perää?
Jos on vaarallista niin missä menee se raja paljo noita saa juoda ja sekottaa.

Entä miltä mahtais maistua tämä. onko toi sitten niitä vaarallisia yhdistelmiä?

Red Bull 150ml
Jägermeister 35% 100ml
(kylmänä tietenkin)
Alkoholipitoisuus tossa olis joku 14-% (sillä tosin ei oo mitään väliä maun kannalta, kunhan mainitsin)

13

9071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abso lutisti

      onse vaarallista
      pistäää sydämmen tykyttään kivasti
      lisää rytmihäiriöiden riskiä huomattavasti
      menetät myös nestettä enemmän kehosta --> pahempi krapula

    • Juupa jaapa

      No energiajuomissa on mm kofeiinia.
      Ja olen nähnyt kaupassa kofeiinilla terästettyjä alkoholijuomia, joten kofeiini ja alkoholi eivät todellakana ole vaarallinen yhdistelmä

      Mutta ehkä sitten se on jokin muu energiajuomassa oleva aine, joka alkoholin kanssa ei ole hyvä yhdistelmä?

      Minä sanoisin että antaa mennä vain!

      • Kofeiini on vain yksi piriste noissa energiajuomissa, pää-asiallinen piriste on kuitenkin Tauriini, joka lisäksi antaa niille niiden (todella epämiellyttävän) ominaismaun.

        Onhan noita muitakin juomia joita ei kannata juoda loputtomia määriä (tai mitään alkoholijuomaa ei tietenkään kannata juoda loputtomia määriä), kuten Salmari joka voi suurina määrinä juotuna aiheutta verenpaineen nousua ja rytmihäiriöitä.


    • The Janus Project

      jotain ne oli ruottissa aikoinaan vetäneet ja henkiä män.. tiiä sitte mitä.

    • ._.

      aika tiuhaan tahtiin ne baarissa myy kossubatteryä, joten eipä se vaarallista ole

    • Karjala

      Siis itse olen lukenut että alkoholin ja energiajuomien yhteisvaikutus on vaarallinen siinä suhteessa että tämä energiajuoma vaikuttaa oman humalantilan arvostelu kykyyn ja silloin voi tulla juoduksi liikaa, myös muu arviointikyky heikkenee. Tämä rytmihäiriö jutun voi laittaa tosiaan roskikseen, sitä energiajuoma alkoholi litkua saa ihan tuhdisti juoda että oikeasti voisi näin käydä. Itse juon energiajuoma shotteja aina välillä, kun olen maistelemassa alkoholia. Se auttaa kummasti jaksamaan aamuun asti

      • Jjjjhgg

        Kuoleeko kahviin ja viinan yhteisvaikutuksia.Jos juonensiksi 40 grammaa Murukahvia ja sitten juo 0,1 litraa viinaa.Jonka alkoholiprosentti on jopa 40% alkoholia.


      • Kjjjjj

        Kuoleeko siihen,jos juon ensiksi Murukahvia 40 grammaa ja sitten juon viinaa 0,1 litraa.Jonka Alkoholiprosentti on jopa 40%


    • tonttu

      Join 2 energiajuomaa ja sen jälkeen illalla 4 alkoholijuomaa (kaljaa ja lonkkua) ja sain alkoholimyrkytyksen. Ennen olen juonut kaksitoistakin alkoholijuomaa eikä mitään tämmöstä tapahtunut. Enää en uskalla juoda näitä edes saman päivän aikana. Energiajuoma tuntui moninkertaisesti tehostavan alkoholin vaikutuksen!

      • Alkoholin.asiantuntija

        Se syy ei kyllä niissä energiajuomissa ollut sinulla on vain aivan surkea viinapää


    • ei ollut huuhaata

      On perää. Laittaa sydämen tykyttämään. Join baarissa muutamat Virtaset ja rupesi sydän hakkaamaan niin että tärisin ja olin varma että kuolen ja ensiapu keikkahan siitä tuli..
      Loppui tämän tytön leikki alkoholilla ja viinalla.. Ei ikinä ennen ollut tullut moista, ja luulin olevan huuhaata...

    • kofeinisti

      Nythän täst tuli viime päivinä ihan uutta tietoa, eli rytmihäiriövaara on ainakin joillain olemassa. En ylipäänsä näe energiajuomien juomisessa mitään mieltä, ainakaan paljon kahvia juovalle meikäläiselle niillä ei ole minkäänlaista piristävää vaikutusta. Jos ei juo kahvia, niin sit varmaan on

    • ...?

      Järki on hyvä tässäkin olla mukana... vedät yhden esim. vodkabatteryn, ei pitäisi normaalille ihmiselle (eli ei kofeiinin yliherkkyyttä, rytmihäiriöitä yms.) tehdä yhtikäs mitään hallaa... Mutta kun juotkin sitten pelkästään niitä, niin kyllähän se piristeiden määrä alkaa sydämmen päälle käymään...varsinkin juuri sen alkoholin takia, joka myös ylläpitää sympaattisen hermoston toimintaa (eli sitä samaa tilaa, joka on kun urheilet: syke korkealla ym.)

      Itse juon aina silloin tällöin juuri sen vodkabatteryn...mutta vain yhden illassa. Ei sen pitäisikään olla mikään ryyppäysjuoma, vaan pieni piriste piikki jossain vaiheessa iltaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      109
      1890
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1485
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1457
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1449
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1378
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      98
      1299
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1297
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1107
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe