Voisko ateismista tehdä uskonnon, täs on hyvä video aiheesta.
(ja kyllä, tuo tyttö on myös huumorintajunsa ja fiksuutensa lisäks aikas hyvännäköinen)
http://www.youtube.com/watch?v=Viw7MpXU4GU&feature=related
Ateismi on uskonto?
18
133
Vastaukset
- uskonto se on
Ainakin sellainen se on monelle tämän palstan kirjottajalle. Ateismi on mielessä aamulla herätessä yollä valvoessa, päivällä netillä istuessa ja vielä illalla maata painaessa. Moni ateisti pohtii ja ruotii sitä että ei usko paljon intensiivisemmin kuin moni penseä uskovainen.
Ja jos jokin asia työllistää mielen koko ajan niin mikäs se silloin on muu kuin uskonto. Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Raamatun mukaan ihmisen uskonto on se, joka on mielessä number 1.
Kyllä ateismi toimii joillekin uskonnon lailla. Sano sitten tähän aivan mitä lystäät!- niin o!
Huomaa taas että sinä et tiedä mitään mistä puhut, no mutta sinä oletkin hullu ja vajaaälyinen.
- olet yksi sellainen
niin o! kirjoitti:
Huomaa taas että sinä et tiedä mitään mistä puhut, no mutta sinä oletkin hullu ja vajaaälyinen.
Jussi K. Niemelä ei tykkää juuri sinunlaisistasi ateismin mollaajista: ei muuta perusteluja kuin uskovaiset ovat vajakkeja, mielisairaita, hulluja...Kun ei osaa keskustella asiallisesti ja järkevästi niin ... tuo vastaus on vastaus jokaiseen kysymykseen ja perusteluun.
- niin o
olet yksi sellainen kirjoitti:
Jussi K. Niemelä ei tykkää juuri sinunlaisistasi ateismin mollaajista: ei muuta perusteluja kuin uskovaiset ovat vajakkeja, mielisairaita, hulluja...Kun ei osaa keskustella asiallisesti ja järkevästi niin ... tuo vastaus on vastaus jokaiseen kysymykseen ja perusteluun.
Uskovaisethan ovat hulluja ja vajaaälyisiä, uskovaisten edustaja se kamelinperselätistelijäkin on.
Vaikka täällä usein aiheesta kirjottelenkin - tai vähintäänkin selaan muiden kirjoitteluja - en ajattele suuremmin uskon asioita muutoin. Tottakai jos aiheesta on jotain uutisissa tai muuten, mutta se on sitten asia erikseen.
- Ajattelu kielletty
"Moni ateisti pohtii ja ruotii sitä että ei usko paljon intensiivisemmin kuin moni penseä uskovainen. "
Katsos vain kun osuit sentään yhdessä ainoassa kohdassa lähestulkoon asiaan, eikä pelkästään sen viereen. Ateistin kun erottaa uskovasta juuri se, että ateisti on pohtinut ja ruotinut ja miettinyt ja analysoinut ja puntaroinnut koko asian viimeiseen muruseen saakka, tutkinut kaiken mahdollisen pohjamutia myöten.
Ja juuri siksi on ateisti.
Uskova taas ei ole koskaan ajatellut koko asiasta yhtään mitään.
Ja juuri siksi hän onkin uskova. Jos hän olisi ajatellut, hän ei enää olisi uskova.
Mutta usko onkin siitä niin kätevää, että se ei edellytä minkäänlaista ajattelua. Päin vastoin, uskon piirissä halveksitaan syvästi kaikkea maallista järkeä ja loogista ajattelua ja kielletään koskaan tekemästä mitään sellaista, koska se vaarantaa uskon (kuten se tietysti aina tekeekin ja juuri siksi se on kiellettyä).
Ja uskovat tottelevat aina kiltisti, kuten kaikista tämänkin palstan viesteistä niin säälittävän helposti voi nähdä. Logiikka ja järjelliset perusteet ovat uskovilla aina täysin hukassa, kyvyttömyys kirjoittaa suomen kieltä ja yhdys_sanoja yhteen (syntiset sanat yhtyvät!) kielii koulunsa reputtaneen sivistystasosta ja loogisen argumentoinnin perusteet ovat jo jotain täydellisen käsittämätöntä (siis miten niin väärä dikotomia tai bifurkaatio? Ite oot dikotomi ja toi bfurkaattio on joku ruma sana ja ite ole sellane ku mikä sen on).
Keskiverto hihhuli saa yleensä parin rivin viestiinsä mahtumaan kymmenisen kirjoitusvirhettä, vähintään kaksi argumenttivirhettä ja lisäksi onnistuu vielä kumoamaan itsensä, eli olemaan itsensä kanssa eri mieltä eri lauseissa.
Moiseen mahtisuoritukseen ei kukaan tervejärkinen pysty. Hallelujaa.
- sappua
Puheet kaikesta sellaisesta mitä ei voida todistaa, on uskoon tai tietoiseen valheeseen perustuvaa.
- 4+9
Sanoisin että pikemmin (joidenkin ateistien kohdalla) kultti. Itse olen ateisti, mutta en sellainen jonka elämä kiertää kyseisen asian ympärillä.
Itse en vain usko jumalaan ja se siitä. Youtubessa on paljon ateisteja jotka ovat tehneet satoja videoita aiheesta.... vähempikin riittäisi.- ?
ihanko tosi?
"Itse en vain usko jumalaan ja se siitä. Youtubessa on paljon ateisteja jotka ovat tehneet satoja videoita aiheesta.... vähempikin riittäisi."
Kuten myös satoja, jos ei kymmeniä tuhansia videoita uskovaisilta....vähempikin riittäisi:)
Mutta tossa videossa on yks hyvä pointti, että minkätakia uskovaiset haluaa tehdä niin kovasti ateismista uskonnon, ja sitten puhuu siitä niikuin se olisi jotenkin kauhee asia.- näin yskinkertaista
A.Mikkonen kirjoitti:
"Itse en vain usko jumalaan ja se siitä. Youtubessa on paljon ateisteja jotka ovat tehneet satoja videoita aiheesta.... vähempikin riittäisi."
Kuten myös satoja, jos ei kymmeniä tuhansia videoita uskovaisilta....vähempikin riittäisi:)
Mutta tossa videossa on yks hyvä pointti, että minkätakia uskovaiset haluaa tehdä niin kovasti ateismista uskonnon, ja sitten puhuu siitä niikuin se olisi jotenkin kauhee asia.Ihminen on uskonnollinen - hänellä on synnynnäinen Jumalan luoma vaisto ja tarve pohtia: miksi elän, mistä olen tullut, minne olen menossa ja onko mahollisesti olemasaoloa kuoleman jälkeen, miten maailma on saanut alkunsa, ym. Ateisti selitää asian ja vakuttaa itselleen ja toisille päinvastoin kuin uskovaisen. Ateismi on uskonnollisuuden toinen, ääripää.
Eläin ei voi volla sen enempää ateisti kuin uskovainenkaan.
Kyllä ateismi on eräälainen vastaus ihmisen uskonnollisuuteen. Miksi tämä on niin vaikea tunnustaa ja myöntää!
Ymmärrän asian näin ja siksi katson että myös minä, uskovaisena olen oikeutettu kirjoittelemaan tälläkin palstalla. Samasta asiasta me loppujen lopuksi kirjoitellaan - ihmisen taipumuskesta pohdiskella olemasaolonsa alkuperää ja tarkoitusta. Minä olen löytänyt vastauksen uskosta ja te siitä ettette usko. näin yskinkertaista kirjoitti:
Ihminen on uskonnollinen - hänellä on synnynnäinen Jumalan luoma vaisto ja tarve pohtia: miksi elän, mistä olen tullut, minne olen menossa ja onko mahollisesti olemasaoloa kuoleman jälkeen, miten maailma on saanut alkunsa, ym. Ateisti selitää asian ja vakuttaa itselleen ja toisille päinvastoin kuin uskovaisen. Ateismi on uskonnollisuuden toinen, ääripää.
Kyllä ateismi on eräälainen vastaus ihmisen uskonnollisuuteen. Miksi tämä on niin vaikea tunnustaa ja myöntää!
Ymmärrän asian näin ja siksi katson että myös minä, uskovaisena olen oikeutettu kirjoittelemaan tälläkin palstalla. Samasta asiasta me loppujen lopuksi kirjoitellaan - ihmisen taipumuskesta pohdiskella olemasaolonsa alkuperää ja tarkoitusta. Minä olen löytänyt vastauksen uskosta ja te siitä ettette usko.Mä olen tullut mun äidistä(isä oli myös osallisena asiaan), ja elän siksi kun satuin olemaan sattumalta se nopein uimari miljoonien siittiöiden joukosta(uimaan joutumistani en saanut itse päättää, vaan taas oli asialla äiskä ja iskä) kun kuolen maadun pois, siinä se yksinkertaisuudessaan:)
Maailmankaikkeuden alkua ei tiedä kukaan, mutta olen varma ettei sitä ole taiottu.
Ja kyllä, me kaikki ollaan eläinlajeja.
Ps. kukaan ei vissiin ole sua kieltänyt kirjoittelemasta:)
Jumalatonta kevättä sinnekin päin.- Yskin kertaista
näin yskinkertaista kirjoitti:
Ihminen on uskonnollinen - hänellä on synnynnäinen Jumalan luoma vaisto ja tarve pohtia: miksi elän, mistä olen tullut, minne olen menossa ja onko mahollisesti olemasaoloa kuoleman jälkeen, miten maailma on saanut alkunsa, ym. Ateisti selitää asian ja vakuttaa itselleen ja toisille päinvastoin kuin uskovaisen. Ateismi on uskonnollisuuden toinen, ääripää.
Ymmärrän asian näin ja siksi katson että myös minä, uskovaisena olen oikeutettu kirjoittelemaan tälläkin palstalla. Samasta asiasta me loppujen lopuksi kirjoitellaan - ihmisen taipumuskesta pohdiskella olemasaolonsa alkuperää ja tarkoitusta. Minä olen löytänyt vastauksen uskosta ja te siitä ettette usko.Yski sinä vaan ihan rauhassa, äläkä vahingossakaan koskaan ajattele.
Lisäksi voisit lukea tuon viestin, joka on tuolla edellä kirjoitettu nimimerkillä "Ajattelu kielletty". Kirjoitin sen ennen kuin olin edes lukenut tämän alempana olleen viestisi ja olin suuresti huvittunut siitä, että sinä täällä alempana heti täydellisesti todistit todeksi juuri sen, mitä olin tuolla ylempänä kirjoittanut.
Kiitos väkevästä todistuksestasi! Todistit täsmälleen sen, mitä edellä sanoin. Ei siis loogisen järjen häivääkään, etäisesti suomen kieltä muistuttavaa mongerrusta ja perustelut pelkkää väärää dikotomiaa.
Aivan erityisesti minua huvitti tuo sinun kohtasi "taipumuskesta pohdiskella", kun kaikesta kirjoittamastasi niin selvästi näkyy, ettet sinä ole koskaan eläissäsi pohdiskellut. Mitään. Vaan että sinun täytyy aina katsoa jostain kirjasta, jotta tietäisit mitä mieltä olet jostain asiasta. Koska sinä olet aina samaa mieltä kuin se kirja ja sinun täytyy aina katsoa siitä kirjasta, mitä mieltä sinä olet. Muuten et voi sitä tietää, koska sinulla ei ole mitään omia ajatuksia. Siinä kaikki sinun "pohdiskelusi".
Dillahunty kertoi aika hyvän kommentin eräälle uskikselle Ahteist Experience pätkissä. Että Ateismi ei ole samanlainen järjestelmä kuten kirkko tai seurakunta. Sillä ei ole pappeja, nunnia tai saarnaajia käytössä. "it is not a system."
Toki voi olla ateistijärjestöjä, joilla on omat puheenjohtajat, tilat ja tunnukset jne käytössä. Mutta edelleen - se ei täytä eikä käytä dogmeja joita uskonto vaatii ollakseen uskonto. - Varsinkaan kun ateisteilta puuttuu yhteinen oppikirja.atac kirjoitti:
Aika hottis aksentti tuolla videolla olevalla eukolla.
Ajatuksenani oli kirjoittaa hänen aksentistaan juuri päinvastaista. Tosi ärsyttävä aksentti. Mutta joo, hyviä videoita hänellä. Puhuu suoraan ja hienostelematta asioista niin kuin ne on. Esim. tuo STFU. :)
Pahannainen, olikin väärä linkki, tämähän kertoili siitä kuinka ollaan hyvä kreationisti, uus yritys.
Ja vielä ateisteille tyypilliseen tapaan törkeetä kielenkäyttöä.
Voi vitun helvetan perkuleen perkule näitä koneita, kun ei osaa vanha näitä käyttää:)
http://www.youtube.com/watch?v=I92vQ0Nj4LA&feature=related- ..........
Uskonnon voi tehdä ateismista, mutta ateismista ei saa uskontoa. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126