Sain reseptin glukosamiinille nivelrikon hoitoa varten. Sormeni ovat olleet vuosikausia välttävän notkeat, polveni pettävät joskus istuutuessa, ja kaularangassa on nikamien madaltumista.Kuulin Akuutista, että uusien tutkimusten mukaan glucosamiini ei auttaisikaan. Haittoinahan lääkkeen käytöstä mainitaan mahavaivat (koettua on), kolesterolin nousu (on muutenkin korkea) sekä lihominen, johon siihenkään ei olisi varaa.Löytyykö keneltäkään myönteistä kerrottavaa tästä lääkkeestä?
Nivelrikkolääke?
13
15264
Vastaukset
- rikkoinen.
Minua ainakin on auttanut, en tiedä miten kohdallasi käy, kokeilemalla se vain selviää.
Mitään sivuv. en ole saanut, käyttänyt jo pari vuotta. - Lääkettä vaihtanut
Mitä lääkettä ja minkä vahvuisena sinulle kirjoitettiin? Minä käytin joskus Arthrylia ja se aiheutti minulle ripulia. Vaikutustapakin oli kummallinen, lääkkeen syönnin ajan nivelrikkopolvieni kivut jatkuivat, mutta kun lopetin lääkkeen käytön, kivut helpotti muutamaksi kuukaudeksi ja palasi sitten. Lääkäri ei kirjoittanut enää uutta reseptiä tuon vaikutuksen takia.
Glukosamiinin teho on todettu tutkimuksissa olemattomaksi ja ehkäpä sen vuoksi myös Kelakorvaus lopetettiin lääkkeelle.
Olen siirtynyt käyttämään käsikauppalääkettä (Arthrobalans Plus) ja siinä glukosamiinia on vain komannes sekä lisäksi muita yhdistetiä joiden väitetään auttavan nivelvaivoihin. En tiedä onko tuostakaan mitään apua, mutta kokeillaan nyt.- ap.
Orionin Glucosamin 400 mg. Otettava kolmesti päivässä. Sattumaa tai ei, minulla alkoi ihmeen pitkäaikainen mahavaiva heti kuurin alussa. Lopetin siihen.
Kaularankani oli suht äskettäin ihan kunnossa, hermojen aukot avoimina. Nyt asia on päinvastainen. Nikamavälit madaltuneet ja hermojen aukoissa ahtaumia. Tuntemukset sinänsä vähäisiä, mutta huoli painaa kuitenkin. - Lääkettä vaihtanut
ap. kirjoitti:
Orionin Glucosamin 400 mg. Otettava kolmesti päivässä. Sattumaa tai ei, minulla alkoi ihmeen pitkäaikainen mahavaiva heti kuurin alussa. Lopetin siihen.
Kaularankani oli suht äskettäin ihan kunnossa, hermojen aukot avoimina. Nyt asia on päinvastainen. Nikamavälit madaltuneet ja hermojen aukoissa ahtaumia. Tuntemukset sinänsä vähäisiä, mutta huoli painaa kuitenkin.Glukosamiini voi aiheuttaa vatsavaivoja ja ripulia. Aikanaan väitettiin että glukosamiini hoitaa nivelpintoja joten varsinaisesti sen ei pitäisi auttaa nikamaväien madaltumiseen. Nyttemmin tutkimuksissa on todettu ettei glukosamiini autakaan nivelpintojen kuntoon. Minulla on polvien nivelrikon (toiseen laitettu jo tekonivel) lisäksi todettu niskan nikamavälien madaltumista selvästi ja ehkäpä siitä voi aiheutua sormien herkkä puutuminen.
- rikkoinen.
Itselläni auttaa polven nivelrikkoon.
Syön tätä:
http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Glucosamine-Chondroitin-MSM-240-Capsules/23?at=0
Arhrylistä sain mahavaivoja, mutta tästä tuotteesta en saa mitään vaivoja.
Muista myös D-vitamiinia syödä.
Älä syö kalkkia purkista! - Lonkkarikko
Minulla ollut Arthryl 750mg x 2 käytössä lonkkien lievä/keskivaikeaan nivelrikkoon jo pari vuotta. Olen saanut apua lääkkeestä, lonkat olleet aika rauhalliset pitkään ja kympin reippaat kävelylenkitkin mäkimaastossa sujuu (lähes päivittäin) ongelmitta. Haittavaikutuksia en ole saanut missään vaiheessa.
Kela-korvauksen poistuminen tietty ketutti alkuun, mutta nyt ajattelen, että vajaa 200 euron satsaus vuodessa ei ole paljoa.
Arthrylin lisäksi syön magnesiumia, D-vitamiinia, kalkkia ja Omega3:ta.- Lääkettä vaihtanut
Jos pystyt vielä 10 km kävelylenkkeihin, nivelrikkosi on hyvin lievää ja glukosamiini voi auttaakin tuossa vaiheessa. Kuten tuolla edellä kerroin, minulla nivelrikko on polvissa ja lääkäri kielsi jo useita vuosia sitten juoksun ja kaiken tärähtelevän liikunnan. Paritanssitkin alkoi olla tuskaa polvien kiertoliikkeen vuoksi. Vuosi ennen tekonivelleikkausta lääkäri oli sitä mieltä että kävelykin on jo pahasta polvilleni. Tuossa vaiheessa oli pakko lopettaa 3-4 km sauvakävelylenkit kovien kipujen vuoksi ja kohta sen jälkeen otin kävelykepin jatkuvaan käyttöön että pystyin kävelemään edes sen verran mitä päivittäin oli pakko. Muutamaa vuotta aiemmin olin siirtynyt hissin käyttöön mikäli se oli tarjolla, varsinkin portaitaiden laskeutuminen oli hyvin kivuliasta. Nyt tuo leikkaamaton polvi alkaa vihottelemaan portaita kulkiessa joten muutaman vuoden kuluessa on odotettavissa toisenkin polven tekonivelleikkaus. Minä otan "kelakorvauksen" tuosta Arthrobalas plussasta ostamalla lääkkeen Tallinnan apteekeista (sama suomalainen lääke mitä täälläkin myydään). Minulla on käytössä mm. nuo mainitsemasi lisukkeet ja useita muitakin.
- elliivo
Lääkettä vaihtanut kirjoitti:
Jos pystyt vielä 10 km kävelylenkkeihin, nivelrikkosi on hyvin lievää ja glukosamiini voi auttaakin tuossa vaiheessa. Kuten tuolla edellä kerroin, minulla nivelrikko on polvissa ja lääkäri kielsi jo useita vuosia sitten juoksun ja kaiken tärähtelevän liikunnan. Paritanssitkin alkoi olla tuskaa polvien kiertoliikkeen vuoksi. Vuosi ennen tekonivelleikkausta lääkäri oli sitä mieltä että kävelykin on jo pahasta polvilleni. Tuossa vaiheessa oli pakko lopettaa 3-4 km sauvakävelylenkit kovien kipujen vuoksi ja kohta sen jälkeen otin kävelykepin jatkuvaan käyttöön että pystyin kävelemään edes sen verran mitä päivittäin oli pakko. Muutamaa vuotta aiemmin olin siirtynyt hissin käyttöön mikäli se oli tarjolla, varsinkin portaitaiden laskeutuminen oli hyvin kivuliasta. Nyt tuo leikkaamaton polvi alkaa vihottelemaan portaita kulkiessa joten muutaman vuoden kuluessa on odotettavissa toisenkin polven tekonivelleikkaus. Minä otan "kelakorvauksen" tuosta Arthrobalas plussasta ostamalla lääkkeen Tallinnan apteekeista (sama suomalainen lääke mitä täälläkin myydään). Minulla on käytössä mm. nuo mainitsemasi lisukkeet ja useita muitakin.
Hei!
Onko teistä kenellekään tullut vastaan MSM-valmisteet nivelrikkokivun hoidossa?
Minä sain nopean avun kipuihin Emesem-nimisellä luontaislääkkeellä.
Olin sitä ennen kokeillut Arthrylit ja Glukosamiinit ilman mitään tulosta.
MSM alkoi auttaa jo viikon käyön jälkeen ja pystyin lopettamaan tulehduskipulääkkeet kokonaan. Nyt on toisessa polvessa tekonivel enkä edelleenkään käytä mitään kipulääkettä. Nyt on käytössä vain D-vitamiini ja magnesium. - Lääkettä vaihtanut
elliivo kirjoitti:
Hei!
Onko teistä kenellekään tullut vastaan MSM-valmisteet nivelrikkokivun hoidossa?
Minä sain nopean avun kipuihin Emesem-nimisellä luontaislääkkeellä.
Olin sitä ennen kokeillut Arthrylit ja Glukosamiinit ilman mitään tulosta.
MSM alkoi auttaa jo viikon käyön jälkeen ja pystyin lopettamaan tulehduskipulääkkeet kokonaan. Nyt on toisessa polvessa tekonivel enkä edelleenkään käytä mitään kipulääkettä. Nyt on käytössä vain D-vitamiini ja magnesium.Minä vaihdoin nimenomaan siksi tuohon Arthrobalans Plussaan koska se siältää glukosamiinin lisäksi MSM:ää.
En voi syödä tulehduskipulääkkeitä, parasetamolilla on pärjättävä jos on kipua. Toisen polven tekonivel oli se suurin apu joka poisti toistaiseksi kivut kunnes toinenkin polvi pettää. Särkylääkketiä en ole tarvinnut sen jälkeen kun toivuin tekonivelleikkauksesta. En usko että tuo käyttämäni lääke estäsi tai parantaisi nivelrikkoani, mutta jos edes hiukan lykkäisi toista polvileikkausta.
D-vitamiinia syön minäkin ja magnesium tulee ohessa toisen lääkkeen mukana monen muun vitamiinin ja hivenaineen siivellä. - elliivo
Lääkettä vaihtanut kirjoitti:
Minä vaihdoin nimenomaan siksi tuohon Arthrobalans Plussaan koska se siältää glukosamiinin lisäksi MSM:ää.
En voi syödä tulehduskipulääkkeitä, parasetamolilla on pärjättävä jos on kipua. Toisen polven tekonivel oli se suurin apu joka poisti toistaiseksi kivut kunnes toinenkin polvi pettää. Särkylääkketiä en ole tarvinnut sen jälkeen kun toivuin tekonivelleikkauksesta. En usko että tuo käyttämäni lääke estäsi tai parantaisi nivelrikkoani, mutta jos edes hiukan lykkäisi toista polvileikkausta.
D-vitamiinia syön minäkin ja magnesium tulee ohessa toisen lääkkeen mukana monen muun vitamiinin ja hivenaineen siivellä.Olen huomannut että monessa nivelille tarkoitetussa luontaistuotteessa on mukana MSM:ää. Ne ovat kuitenkin hirveän kalliita yleensä. Tuo Emesem on 100% MSM:ää ja ainakin silloin kun itse käytin sitä se oli edullisempi kuin paljon mainostetut ydistelmävalmisteet.
Käly oli tilannut myös netin kautta MSM:ää jauheena ja antoi minulle sitä kokeiltavaksi. Teho siinä oli sama kuin kapseleissa mutta se on aika inhottava ottaa jauheena.
Se on tosiaan iso apu jos saa kivun pois ilman tulehduskipulääkkeiden syöntiä.
Nyt kun jälkeen päin muistelen niin minulla tuli keskisormen pikkuniveleen patti joka sitten puhkesi ja siitä tuli kirkasa hyytelömäistä ainetta. Mietin että se MSM varmaan kehittää jotain hyytelöä niveliin niin kipu siksi helpottuu. - ei kalkkia.
Älä syö kalkkia.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm
Kukaa ei tarvii kalkkia purkista. - ???
ei kalkkia. kirjoitti:
Älä syö kalkkia.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm
Kukaa ei tarvii kalkkia purkista.Miten tuo kommentti liittyy ketjun aiheeseen?
- apayiyaioyo
Minulle glukosamiinin käytön aikana nousi paino 75 kg:sta 85:een ja vatsassa oli koko ajan turvottava olo. Muuta vaikutusta ei tabletilla ollut. Nivelissä ei varsinaista rikkoa mutta muuten kipeät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257047Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291128- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43763