Onko purentakiskojen tarkoitus olla niin suuret, että suu ei mene kiinni niitä pitäessä?
Sain kiskot vähän aikaa sitten, mutta en ole niitä juurikaan kyennyt pitämään, koska suu jää vähän ammolleen ja herään yöllä siihen että suu ja kurkku ovat rutikuivat. Kiskot tuntuvat hirmu paksuilta, ala- ja ylähampaiden väliin jää reilun sentin kokoinen rako kiskoa.
Purentakiskot
3
3701
Vastaukset
- asdfghjkuy1q
ei. sulle on annettu kontrolliaika kuitenkin niin sanot siellä että hiottu väärin. kiskot yleensä joko on kontaktissa kaikkien hampaiden kanssa tai etuhampaiden kanssa.
- Narskuttaja_Pro
Hei!
Olen käyttänyt kiskoja yli 7 vuotta. Välillä niitä on uusittu. Vasta nykyiset kiskoni tuntuvat täydellisen sopivilta, ja ovat tämän hetkisen hammaslääkärini ammattitaidon näyte.
Kärsin useita vuosia siitä, että suuta ei saanut yöksi kokonaan kiinni. Huulet tavallaan jäivät törrölleen, kun kiskot olivat edestä liian paksut. Silloinen hammaslääkäri sanoi, että edestä ei ole mahdollista hio enää kiskoa.
Kun menin toiselle hammaslääkärille hän sovitti ensin kiskoja suuhuni. Sitten hän hioi kiskoja mitään kysymättä ja lykkäs ne uudelleen suuhuni! Ja olinpas ihmeissäni: suu meni kiinni, vaikkei sen pitänyt olla mahdollista!
Minulla oli joskus myös sitä ongelmaa, että kiskot tuntuivat tavallaan liian tiukilta. Aamulla heräsin monesti siihen, ettei kiskoja ollut enää suussa, kun olin yöllä repinyt ne pois, kun puristivat liikaa.
Toivottavasti sinä saat kiskot nopeammin käyttökelpoisiksi.
- kiskolainen
Minulla paksunnettiin kiskoa koska minulla on ns epästabiili purenta. Alaleuka heiluu vähän miten sattuu eikä sillä ole oikein paikkaa. Kisko on selvästi paksunmettu jotta alaleuka pysyisi enemmän keskellä. Huuleni osuvat juuri ja juuri yhteen. Huulet ovat alkaneet kuivua. Aiemmin kuin kisko oli ns tavallinen "lätty" huuleni eivät kuivuneet yhtään. Eli ohuemman kanssa oli paljon helpompi. Uusi kiskoni on leveämpi tuosta etualueelta kulmahampaisiin saakka joten vetää huulet vähän törrölleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82748Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642662- 1842511
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122034Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari211987Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541838Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231162Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta821036