"En tiedä muusta kuin siitä, että olen asunut monessa paikassa ja ainoastaan ulkomaalaisten kanssa on ollut ongelmia mitä tulee muiden kotirauhan kunnioitukseen. Epäilemättä osaavat suomalaisetkin, mutta eivätpä vain ole koskaan olleet huonoja naapureita mulle".
Mamu naapurina - millaisia kokemuksia teillä?
35
1467
Vastaukset
- Stad1lainen
Ei ole naapurina kuin yksi Italialainen ja se on ok. Neekereitä ei asuinalueellamme asu. Onneksi.
- KOK:Puolustan mamuja
”Ei tämä mikään ihme ole että kantaväestö lähtee, koska näissä kerrostaloissa on säännöt joiden mukaan pitäisi elää, mutta tätä ei maahanmuuttajat noudata.
Rappukäytävissä sotketaan ja melutaan, pyykkikoneet käy keskellä yötä jne jne, ei taida olla mitään sääntöä mitä ei rikottais.”
”Näin se alkoi New Yorkissakin. Hiljalleen valkoiset muuttivat pois Harlemista ja hintojen laskiessa yhä enemmän huonommin toimeen tulevia mustia muutti alueelle. Nyt on alueita mihin ei ambulanssit mene ilman poliisisaattuetta.”
>>> MAAHANMUUTTOA PUOLUSTAVAT VOIVAT ITSE MUUTTAA PAKOLAISTEN SEURAKSI.ESPOOSEEN. - Anonyymi
KOK:Puolustan mamuja kirjoitti:
”Ei tämä mikään ihme ole että kantaväestö lähtee, koska näissä kerrostaloissa on säännöt joiden mukaan pitäisi elää, mutta tätä ei maahanmuuttajat noudata.
Rappukäytävissä sotketaan ja melutaan, pyykkikoneet käy keskellä yötä jne jne, ei taida olla mitään sääntöä mitä ei rikottais.”
”Näin se alkoi New Yorkissakin. Hiljalleen valkoiset muuttivat pois Harlemista ja hintojen laskiessa yhä enemmän huonommin toimeen tulevia mustia muutti alueelle. Nyt on alueita mihin ei ambulanssit mene ilman poliisisaattuetta.”
>>> MAAHANMUUTTOA PUOLUSTAVAT VOIVAT ITSE MUUTTAA PAKOLAISTEN SEURAKSI.ESPOOSEEN.Espoo on jo täysin jätealuetta...seuraavaksi kuolee kauniainen..
- Suomi24mies..
Naapurin ähly on ihan ok, ei älämöi mitenkään.
Sitä vastoin ennen nykyistä naapuria, asunnon parvekkeella sääti 12 somalia sateliitti antennia kohdilleen. Paljon parempi tuo "ähly" on kuin ne somalit.
Pahin naapuri oli opiskeluaikaan yksi ryssä, joka muutti samaan parisoluun asumaan kanssani 1999. Sehän se vasta kaheli olikin. Ei mitään neuvottelukykyä. Oletti heti että alan orjana siivoamaan yms. Liimaili yöllä lappuja koko keittiön seinät täyteen. Isäni eukko jo epäili että onkohan se rakastunut minuun, hintti nimittäin? Käyttäytyi se ainakin kuin teinilikka.
Minulla on edelleenkin kaverina vuodelta 1995-97 suomalainen kämppäkaveri ja saatiin sovittua silloin siivoushommat oikein hyvin.
Ne on nuo ryssät ihme porukkaa? - Foam face
Turkkilaiset hyviä partureita. Ne tekee duuni, toisin kuin niggerssit.
- Norjassa sama juttu
Turkkilainen ottaa leikkaamisesta 180 kruunua ja paikallinen 500 kruunua, Turkkilainen tekee ihan ok työn.
- Kokemuksia...
-Afganistanin sodan aikaan klo 3 yöllä 2 kerrosta alempana asuneet talipäät? tapasivat kuunnella sodan hetkiä jollain amatööriradiolaitteella. Tämä siis kuului 2 kerroksen läpi.
-Kerran töistä tullessani naapurin alakertanaapurin pojat olivat poltelleet mahorkkaa parvekkeella sofvalla seurauksella, että sohva syttyi tuleen.
Pojat paniikissa eivät tienneet, mitä tehdä. Joku lähitaloista soitti palokunnan, kun tuli hajoitti ikkunan puitteet ja tuli levisi ylöspäin. Yläkerran asunnon sisusta (seinänaapurini) asunto kärsi niin pahat savuvahingot, että irtaimiton (=omaisuutensa) joutui tuhoamaan.
-Ramadanin aikaan koko kuukauden yöt ilmanvaihtokanavasta tulvi läpitunkevaa mädäntyneen kamelinpaskan hajua. Kerran soitin hätänumeroonkin, kun en tiennyt taasko palaa.
-Sunnuntaisin naapuritalon venäläiset tytöt tulivat johonkin naapuriasuntoon pimputtamaan pianoa ja kiekumaan. Joka helevetin sunnuntai.
-----
Tämän jälkeen on aina ollut suomalaisia naapureina. Ongelmia ei ole ollut kuin pari kertaa naapurivuokrakämpässä hieman meluisammat illanistujaiset.
Nimim. Ei koskaan enää monikulttuurin naapurissa asuva. - Ählämejä oli ja
vetivät käytävästä sähköt sisälle asuntoon ja pitivät ravintolaa käytävästä ottamalla sähköllä.
- Kampin katunainen
Mikä on mammu? onko se poka jonka kuli on ruskeampi kuin muilla. Kun en enää ole kiinnittänyt pokien varustukseen huomiota viime kuukausina. Samalle maistuu aina.
- Vuosaarelainen.,.,.,
Karmaisevia etupäässä. Riippuu nyt siitä, etä kuka on mamu? Neekerit on kauheita naapurita mutta kyllä valkeiden kanssa pärjää.
- Olen asunut
pohjois-Helsingissä, Vantaalla, pohjois-Helsingissä, meren rannalla, viiskulmassa ja nyt taas pohjois-Helsingissä...kaikki ongelmat ovat suo-maalaisten aiheuttamia.
Jotkut heistä olen päättänyt hoidella, vaikka osasta jutuista on yli 10 vuotta.
Juntti ei koskaan unohdu, kuitenkaan! - Jytkäri
No mun naapurissa asui yks juutalainen kerran. Piti jotain ihmeellistä messumenoa - no eipä siinä sillä onhan Soinikin uskonnollinen. Sitten se poistettiin maasta jonnekin saksan lähelle.
- Tosimies.
Loistavia!!
Naapurissani asuu britti, yhdessä käydään kaljalla ja pelaamassa rugbyä,loppuillasta haukutaan kaikenmaailman suvaitsevaiset paskahousut.
Hänen kotimaassaan Englannissa ongelmat ovat vielä pitemmällä kuin meillä Suomessa.
Britti ystäväni tekee muuten TÖITÄ maksaa veronsa jne, on kunnon ihminen. - vantaalla...
Yks naapuri on, joka on mamu. Muutti tänne 15 vuotta sitten tyhjätaskuna ja nyt sillä on oma firma, jolla menee tosi hyvin. Todella fiksu ja mukava kaveri ja tekee töitä taukoomatta. Sillä ei ole pikkurahasta puutetta. Ajaa uudenkarheella Audilla.
- nomikänimimerkkitähä
- Meidän naapurissa
asuu 2 kerrostalollista mamuja, asunut 3 v, eikä kukaan niistä ole tehnyt mitää töitä tuona aikana. Suomalaiset pitävät niiden talojenn pihat kunnossa, kesällä suomalaiset leikkaavat ruohon, talvella puhdistavat pihat ja ajotiet. Mamut näyttävät heräilevän siinä 11-12 maissa. Sitten osa niistä lähtee maleksimaan kaupungin kauppakeskuksiin.
Sellaisia kokemuksia. Vi-tuttaa, ihan oikeasti ja paljon. - Vastenmielisiä!
Meteliä kuuluu päivittäin, kolinaa, ulinaa ja rapussa ravaillaan jatkuvasti yötäpäivää. Eikö niillä järki liiku päässä ollenkaan vai eikö sitä ole olemassakaan mamuilla kun eivät ymmärrä että nyt ollaan Suomessa eikä missään Saudi-Arabiassa!!
- Anonyymi
Konalassa matukämppä naapurissa ja metan haju leijuu vahvana koko talossa...ihanaa asumista.
- Anonyymi
Suomesta tulee itämaa, totu.
- Anonyymi
Huutoa parkua jatkuvaa...lauloi jo Irwin aikoinaan.
- Anonyymi
Siirtolaisia tarvitaan, koska on valtava työvoimapula.
- Anonyymi
Kotoutus työllistää!
- Anonyymi
Nämä ei lajittele roskiaan lainkaan. Ja yhdellä oli joku kasvattamo homehduttanut asunnon. Ei nuo nyt sen pahemmin metelöi kuin muutkaan samoille alueille asutetut.
- Anonyymi
Siis orjatyöpaikkoja olis 5 e tuntipalkalla mutta ns.kunnon työpaikkoja aika vähän julkisessa haussa,käy kattomassa sivuilla.
- Anonyymi
Sitä älämölöä kukaan jaksa kuunnella, turpaa laulaa yötä päivää.
- Anonyymi
Erittäin miellyttävä venäläinen nainen, fiksuine lapsineen.
- Anonyymi
Meillä taas huntti suomalaiset naapurina. Paljon ongelmia. Huumetta myydään ja tavaroita häviää pihoista. Koko perhe nuoren isännän remmissä mukana. Poliisit eivät ymmärrä mitään vaikka tietävät toiminnasta.
- Anonyymi
Korvavikasilta noi lähinnä kon tarvii kaikkii ohojelmalätettä huuattaa!
- Anonyymi
Itse asuin opiskeluaikana Turussa Varissuolla ja nimitaulussa puolet nimistä oli ulkomaalaisia. Pari juttua ulkomaalaisissa tavoissa ärsytti, yksi oli se, että ruokalista oli koko rappukäytävän tiedossa lähe joka päivä. Ja toinen tapa aiheutti sitä, ovet rappukäytävään saattoivat olla pitkään auki ja asukkaat käyttivät sitä oven ulkopuolta vähän kuin jatkettuna eteisenä, sekä roskapussien välivarastona.
Mutta oikeat ongelmatapaukset siinä meidän talossa olivat suomalaisia. Pelottavasti käyttäytyviä narkkareita ja ja myöhään yöhön juhlivia juoppoja. Narkkareilla ja juopoilla oli vielä tapana laittaa jotain talon ulkooven väliin, että ryyppyporukat ja diilerit/diilerin asiakkaat pääsivät kulkemaan vapaasti ilman avainta. Välillä ne ovet olivat raollaan myös häkkivarastoon, pyöräkellariin ja saunaan. Saunan pukuhuonetta narkkarit käyttivät kavereidensa yömajana, kun ilmeisesti yksiöön mahtui vain 6 ihmistä kerralla punkkaamaan.
Juu, kyllä ongelmalähiössä, suurimmat ongelmat ovat aivan kotoperäisiä. - Anonyymi
Useat maat ovat onnistuneet hyvin tyhjentämään vankilat ja mielisairaalat lähettämällä haitta-aineksen pois maasta. Ei niiden kanssa kukaan voi tulla toimeen. Nehän kuuluisivat lukkojen taakse.
- Anonyymi
Onneksi ei ole koskaan ollut edes samassa rapussa sellaista kuin kerran. Italialainen mies oli asialllinen ja kovapalkkainen
- Anonyymi
Ennen niin rauhallinen taloyhtiö muuttunut häiriköinnin takia sietämättömäksi mamujen muutettua , Omaisuus vahinkojakin tuoneet tullessaan , ja suomalainen on se rasisti ? Missään muualla ei varmasti tämmöistä käytöstä suvattaisi " siivellä eläjiltä ".
- Anonyymi
Meidän vuokralähiössä ei kovin paljon kantaväestöä enää näe.
Kerrostaloissa on suurin osa asunnoista ulkomaalaisten asuttamia. Jos rapussa on samassa kerroksessa esim. neljä asuntoa, saattaa kerroksessa asua suomalaisia yhdessä asunnossa. Ja yli puolet rapun asukkaista voi olla muualta tulleita.
Toisaalta, en ole häiriötä kokenut, ja saanut olla kotonakin ihan rauhassa. Ei haittaa keitä naapurissa asuu, kunhan pysyvät asuntoni oven ulkopuolella.
Myöskin pihalla on ihan turvallista kulkea, ei ole tullut koettua turvattomuutta.
Ovat jopa aika avuliaita, avaamassa vanhuksille ovea, talvisin auttavat parkkipaikoilla, jos joku tarvitsee lumen takia auton työntöapua, tai vaikkapa lapion tai kolan kanssa lumen aurausta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654196
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342729En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142532Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1491167- 801016