halachan mukainen juutalaisuuden raja

noahide vm 2010

koska juutalainen lakkaa olemasta halachan mukaan juutalainen ts todetaan että hän ei enää kuulu israelin kansaan. ts missä kulkee raja huonosti mitzvoja toteuttavan ja luopuneen välillä.
tiedän.että islamiin,kristinuskoon,mormonismiin tai jehovan todistajiin liittyneet ovat itse rajanneet itsensä ulkopuolelle mutta kuinka esim jos israelin sekulaari juutalainen alkaa harjoittaa buddhalaisuutta,hindulaisuutta tai bahailaisuutta.
ovatko he huonoja juutalaisia jotka ovat langenneet vai todetaanko etteivät ole enää juutalaisia.
entä new age tai jotkin intiaaniuskonnot.
jos joku sekulaari san fransiscon hippi juutalainen hurahtaa new agilaiseksi kirjautuuko hän pois israelin kansasta.
esin nk messiaaniset kristinuskoon kääntyneet entiset juutalaisethan koettavat kiven kovaan ja kynsin hampain väittää olevansa osa juutalaista kansaa sen siaan että olisivat osa kristittyä vähemmistoa,mutta kuinka joku kristallien ja korttien kanssa heiluva new agi josh kuinka on laita juutalaisuuden .

10

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ei kukaan lakkaa olemastasta juutalainen vaikka ei noudata uskonnon määräyksiä , suuri osa juutalaisista on täysin tai lähes täysin maallistuneita . Jos kääntyy johonkin muuhun uskontoon silloin on lähtenyt juutalaisuudesta.

• näin on

Erään tutkimuksen mukaan lähes puolet juutalaisista ei usko lainkaan
      Jumalaan!!
      Silti heidät lasketaan juutalaisiksi.
      Useimmat juutalaiset ovat täysin sekulaareja, joten uskonnolle ei pitäisi olla mitään
      tekemistä juutalaisuuden kanssa.
      Kultturisyistä he noudattavat kyllä juutalaisia tapoja ja juhla-aikoja.

• ...

Juutalaisuus on etninen uskonto, kuten olivat kaikki uskonnot muinoin, universaalit uskonnot olivat myöhäinen tulokas. Kullakin kansalla oli lähi-idässäkin oma jumalansa, eli tietty kansa ja tietty jumala kuuluivat yhteen.Näistä etnisistä uskonnoista vain juutalaisuus säilyi, siinä siis edelleen kansa ja uskonto kuuluvat yhteen, kuten ovat kuuluneet Israelin uskonnon synnystä lähtien.
        Sekä kristittyjä (ei enää kaikkia) että rasisteja tämä ärsyttää, mutta heitähän ärsyttää se että juutalaisuus ylipäänsä on olemassa.Eli mikään juutalainen olemisen muoto ei ole sallittu - paitsi katoaminen. Sitä joudutte odottamaan.

• noahide vm 2010

kiitos infosta.luulin.että liittyminen johonkin toiseen uskontoon vaikuttaa ulkoistavasti.
      koska israelissa on paljon keskustelua esim nk kristittyjen messiaanisten tapauksesta ja joidenkin ryhmien paluumuutto oikeudesta.
      mutta oletin virheellisesti.tai oikjeastaan muistin virheellisesti. kyse oli joistakin rekonstruktioonalista ryhmist jotka olivat julistautuneet juutalaisiksi esim amerikan mustien joukko nimeltä black hebrews joka ensin halusi muuttaa paluumuuttolain nojalla mutta koska todisteita juutalaisuudesta ei ollut he sanoivat olevansa mustia hebrealaisia.
      kysyn ettei tarvitse arvailla et kuinka suuri prosentti juutalaisista israelissa on maallistuneita,ja kuinka paljon uskonnollisia ja kuinka paljon haredimeja.

kerrankin tämä palsta palvelee tarkoitustaan.kun syntyi keskustelua juutalaisuudesta

• ...

Jos liittyy vieraaseen uskontoon lakkaa olemasta juutalainen, mutta niin kauan kun ei ole tehnyt, sitä on juutalainen olipa haredi tai uskonnosta piittaamaton.

On ryhmiä joilla on omatekoinen "juutalaisuus" kuten juuri tämä afroamerikkalainen black hebrew ryhmä , he tulivat Israeliin turisteina , ilmoittivat että juutalaiset ovat alunperin olleet mustaihoisia ja vain he ovat aitoja juutalaisia. Tämän julistuksen jälkeen he jäivät maahan.

Vastaavia ryhmiä on monia. Ilmeisesti nyt jotkut suomalaisetkin ovat julistautuneet "kadonneiksi " israelilaisiksi .Tähän idiotismiin kuuluu aina, että juutalaiset itse julistetaan vääriksi juutalaisiksi .

• Jeesus pelastaa

Jos pettää sukunsa, silloin on vaan guupalainen

• le'ola'm

Olen sanonnut sen jo ennenkin,ja rohkenen sanoa sen nytkin,että onellisempi olisi se juutalainen ,jonka vasta itse Kaikkivaltias Jumala herättää näkemään Herransa .Jumala on luvannut poistaa itse sen liinvaatteen ,mikä peittää juutalaisia näkemästä,ja tuntemasta Herraansa.
      Kun aloitin tämän kirjoituksen sanomalla olisi onnellisempi ,niin tarkoitan tällä samaa asiaa, kuin Joh.9:41 sanotaan seuraavaa:"Jeesus sanoi heille :"Jos te olisitte sokeat ,ei teillä olisi syntiä ;mutta nyt sanotte ."Me näemme ;sentähden teidän syntinne pysyy".
      Olen ennenkin puolustannut ns. sekulaari juutalaisia siinä ,että on parempi olla tunnustamatta mitään jos ei ole täysin varma siitä,että onkoko se jota tunnustan ja muille viellä opetan Herramme antama Pyhän Hengen valaisema usko .

• elävä vesi

Juuri näin. Kylmä tai kuuma, mutta ei uskonnollinen muodon ja tavan vuoksi.

• Le'ola'm
        elävä vesi kirjoitti:

Juuri näin. Kylmä tai kuuma, mutta ei uskonnollinen muodon ja tavan vuoksi.

Tämä paikkansa pitävä sanonta kuuluukin":On kunniallista kuulua kirkkoon,mutta häpeällistä uskoa Jumalaan."
        Itse olen löytänyt rauhan sydämeeni sen uskon ja toivon, jota kantoi alkuseurakunta ,juutalaisyhteisö; tulla siunatuksi Jaakobin lasten siunauksella ja perinnöllä Amen Shalo'm ! Ps.Aivan oikein sanoitte omassa komentissanne:"Kylmä tai kuuma ,mutta ei uskonnollinen muodon ja tavan vuoksi"

• Tosimies.

Eikö juutalainen ole aina juutalainen, vaikka olisi kääntyvä juutalainen.
      Juutalainen on aina juutalainen ja ylpeä siitä;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27