Kansanedustajan aloituspalkka.

Tänään asiasta tuli tietoa Ylen radiokanavilta. Kuulin 6600€ palkasta uuden korotuksen jälkeen. En löytänyt googlesta tarkkaa summaa.
Tuolla ym. summallakin vuosiansio nousee yli 73.000€:n. Harva ammattilais-duunari yltää samaan vuosiliksaan.

13

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

Minun puolenvuoden eläke. Minulla on onneksi pienemmät menot.
      En osais edes kuluttaa tuollaista summaa mihinkään, ainakaan täällä maalla.

• Onhan se pieni lottopotti monelle kun ajatellaan k-edustajuuden kokonaisetuja. Eduskuntatyöstä pudonnut työttömäksi jäänyt saa parempaa päivärahaa.
        Hyvät lomaedutkin.En ole kuitenkaan kitkerä heitin palkoistaan.

• hyviä ja huonoja

Mielestäni palkka aika korkea koska heillä on paljon muita etuja.

Jotkut heistä sen ansaitsevat koska todella tekevät työtä sekä Eduskunnassa että kotikunnasaan.

• Kansanedustakjien palkoista ja vuosittaisita korotuksista pitäisi ilmoittaa!

Korotukset ovat prosentuaalisesti ja varsinkin markkamääräisesti suuremmat kuin pienet palkat ja eläkkeet

• jakolasku

Palkka voisi olla pienempi kun niitä etuisuuksia on joka lähtöön, Eduskunnan sivuilta löytyy kansanedustajien ja puheenjohtajien etuisuudet.

• Lorena*

Kansanedustajien palkat pitäisi porrastaa. Untuvikoille peruspalkka eihän ne vielä mitään tiedäkään opettelevat talon tavoille.
        Palkkaus kohoaisi kansanedustaja kausien ja työtehtävien mukaan.

Ylläoleva tieto yleispalkasta 6.600/kk on ihan yläkanttiin lehtereillä istuville edusta untuvikoille. Aina 4 vuoden edustajakauden jälkeen voisi ajatella korotusta jos osaaminen edistyy.

• Muutos tulee

Persut varmasti panevat tämän asian kuntoon. He eivät halua olla kohtuuttomia missään asiassa.
      He ajavat köyhän kansan asiaa ja tietävät, miltä tuntuu kuulla korkeista palkoista, kun itse elää peruspäivärahalla.

• Ei ihan lemppari!
    • Aivan. Kyllä Teuvo maantien kuningas oli laadukkaampaa tekoa ajatusmaailmaltaan kuin videon Teuvo H.

Jos noita edustajan vuosi liksoja ynnää, niin n.75.000€ x 4=300.000€. Toki verottaja vie päältä 1/4 osan. Vaalikampanjakin on voinut maksaa paljon.

• hölökynköläökyn

Indeksit

Miksi kansanedustajien palkkoja nostetaan n. kolminkertaisesti indekseihin verraten. Edellinen tarkoittaa yli 6%.

Meillä reppanoilla kun on se kuuluisa leikettu, eli alle 2%.

• ZCBM
        hölökynköläökyn kirjoitti:

Indeksit

Miksi kansanedustajien palkkoja nostetaan n. kolminkertaisesti indekseihin verraten. Edellinen tarkoittaa yli 6%.

Meillä reppanoilla kun on se kuuluisa leikettu, eli alle 2%.

Kansanedustajan palkkaa ei nosteta joka vuosi.

• tutkaillen

Kyllä perussuomalaiset ottavat korotetun palkkion vastaan riemuiten aivan kuin kaikki muutkin. Tuskin siinä ajattelevat pieniä eläkkeitä tai pieniä palkkoja tai yleensäkään pienillä tuloilla eläviä.

Kyllä siellä taas moni kansanedustaja saa palkkaa melkein ilmaiseksi tekemättä mitään. En erikoisemmin usko joittenkin työteliäisyyteen. Avustajat työn tekee. Mielestäni aloittaville edustajille pitäisi maksaa pienempi palkkio, viehän se aikaa, ennenkuin pystyvät täysipainoiseen asioiden hoitoon.

Missä tahansa työssä, jos sinne menee aivan pystystä metsästä, on koeaika ja silloiun maksetaan pienempi aloituspalkka.

• Ei surra. Kyllä ne ressukat jotenkin pärjäävät, kun he saavat ne kulukorvauksetkin
      ja taksisetelit.

Sitä vähän ihmettelen, ettei edustajiemme työterveydestä kanneta huolta.
      Eikö silloin, kun heille hankittiin ne huovat, olisi pitänyt hankkia myös ergonomisesti oikein muotoillut tyynyt?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      145
      6318
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4422
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2958
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2917
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1496
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1475
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      32
      1290
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1191
    Aihe