Kastettujen määrä on romahtanut alle 80%:n ja pääkaupunkiseudulla kastetaan enää vain hieman yli puolet.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/05/1321246/turun-sanomat-viidennes-vauvoista-jaa-ilman-kastetta
"- Moni ei edes tiedä, miksi lapsi kastetaan, Arikka sanoo."
Jos tuo tiedettäisiin niin romahdus olisi kai vielä suurempi.
Evl-kirkon mukaan kasteessa lapsi liitetään kristuksen ruumiiseen ja Hän syntyy uudesti Pyhän Hengen vaikutuksesta ja pääsee vapaaksi kuoleman ja pahan vallasta.
Kastettujen määrä romahtanut
11
148
Vastaukset
- toiveajattelua
Huh huh!!!
"Evl-kirkon mukaan kasteessa lapsi liitetään kristuksen ruumiiseen ja Hän syntyy uudesti Pyhän Hengen vaikutuksesta ja pääsee vapaaksi kuoleman ja pahan vallasta."
Miksihän tuo ei näy käytännössä?????
Pahuus ja synti senkun lisääntyy! - nuori äiti
Miten vauvan voi liittää jonkun ruumiiseen? Minä olen luullut, että vanhemmat liittävät vauvansa luterilaisen lahkon jäseneksi?
- Yks vaan
"Miten vauvan voi liittää jonkun ruumiiseen."
Eihän vauvaa liitetäkään kenenkään ruumiiseen. Kristuksen ruumis on kuvakieltä ja tarkoittaa seurakuntaa. Lapsi siis liitetään seurakuntaan.
"Minä olen luullut, että vanhemmat liittävät vauvansa luterilaisen lahkon jäseneksi."
Luterilainen kirkko kuuluu kristillisiin kirkkoihin. Se ei ole mikään lahko. - väärä oppi
Yks vaan kirjoitti:
"Miten vauvan voi liittää jonkun ruumiiseen."
Eihän vauvaa liitetäkään kenenkään ruumiiseen. Kristuksen ruumis on kuvakieltä ja tarkoittaa seurakuntaa. Lapsi siis liitetään seurakuntaan.
"Minä olen luullut, että vanhemmat liittävät vauvansa luterilaisen lahkon jäseneksi."
Luterilainen kirkko kuuluu kristillisiin kirkkoihin. Se ei ole mikään lahko.Mihin se vauva kuuluu ennen tuota "liittämistä"???
Perkeleen ruumiiseenko:
"Luovutkos perkeleestä"!
- lukenut
Vastaa tuo kastettujen määrä Luterilaisen Kirkon jäsenmäärää Suomessa.
Ortodoksit kastavat myös jäsenensä lapsina ellei ole liittynyt aikuisena kirkkoon.- ???????
Ahaa!
Ortodoksit ovat siis ensin aikuisia ja sitten vasta lapsia!!!
Nerokasta.
- oi aikoja ..
Helvettiin on siis jo tunkua. No, vanhemmat vastaa skidiensä tulevaisuudesta - täällä ja sen jälkeen. Ihme pakanoita.
Itse en halua edes palkata töihin kuin kirkkoon kuuluvia. Ainakaan parempiin paikkoihin. Hullua, etten voi työhaastattelussa kysyä asiaa. Sitten vasta kun saa verokortin, niin näkee kuka maksaa veroja. Koeajalla voi sentään antaa fudut.
Tekisi mieli siirtää koko tuotanto pois koko pakanamaasta. Hävetkää.- A1
Painu sinne helvettisi kun siihen kerran niin uskot.
- vh.-jkp
Uskovaiset ilmeisesti uskovat,
että lapsen voi liittää lapsiatappaneen rikollisen kristinuskon lapsien perseitä repien herrojen pedofiili epäjumalallisuuksiin.
-perisyntiä ei ole
-lapsikaste on Lain vastainen rikos
-kummia ei ole Jumala tai Jeesus määrännyt kyttäämään ettei lapsessa herää Jeesuksen opettama "Jumalan Valtakunnan" kaltaisuus
jne.... Nyt on vuosi kulunut tuosta jutusta ja lasten kastaminen on edelleenkin vähentynyt.
Kirkkoon kastettujen osuus syntyneistä on pudonnut kymmenessä vuodessa yli 10%.
2011 kirkkoon kastettiin enää 77,9% syntyneistä ja tämä vuosi on todennäköisesti se kun kuolleita kirkon jäseniä on enemmän kuin kastettuja.
Kirkon jäsenmäärä alkaa siis vähenemään molemmista päistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811238
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47654Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t234566Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305566Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7520