Eurooppaan muodostui Aatun johdolla "Akselivaltiot" niminen ryhmittymä vuonna 1936. Lopullisessa kokoonpanossaan Akselivallat kesti aina vuoteen 1945 saakka.
EUROOPAN AKSELIVALTIOT 1936-1945
Saksa/Itävalta - Italia -Suomi ( Japani)
Nyt on oman talouskomiussaari Olli Rehnimme johdolla syntynyt saman tyyppinen uusi makselijavaltioiden blokki.
EUROOPAN MAKSELIJAVALTIOT 2010 ---> n. 2012 saakka
Saksa - Itävalta -Ranska- Alankomaat - Luxemburg - Suomi ( Kiina)
Makselijavaltioiden keskeinen toimintaidea ainakaan toistaiseksi ei ole hyökätä muihin Euroopan maihin. Sen sijaan makselijavaltiot mieluusti makselevat lompakostaan muiden maiden ottamia velkoja pois.
Nyt makselijavaltioiden makselu-akseli on kuitenkin alkanut nitistä. Nitinä ja napina alkoi Suomesta käsin huhtikuussa 2011. Makseluvaltioiden maksukapina leviää, äänekästä makselunapinaa käydään jo ainakin Saksassa, Ranskassa ja Alankomaissa.
Pääkomissaari Olli Rehn toki edelleen uskoo ja taistelee makselijavaltioiden pystyssä pysymisen puolesta, yötä päivää. Pari seuraavaa viikkoa tulevat näyttämään selviävätkö makselijavaltiot, vai heiteteäänkö koko idea vuodenvaihteessa 2011-2012 lopullisesti unohduksiin ja historian romukoppaan.
Ruotsi osasi pysyä sivussa ja puolueettomana 40-luvulla ja säästyi kaikelta pahalta. Sama näyttää toistuvan taas. Ruotsi pysyttelee hissuksiin (sikäläisellä kielellä "lagom") sivummalla. Svedut katselevat kun makselijavaltiot ja ympärysvallat taas porukalla runttaavat ja romuttavat omia talouksiaan.
Rehnin Makselijavaltiot kapinoi
Historian toistoa
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732824Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1041640Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681233
- 551159
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771112