Vino nenä

ongelma_nenan_kanssa

Moikka!
Lueskelin noita nenäleikkauksiin liittyviä ketjuja, enkä löytänyt lähes mitään vinon nenän leikkaukseen viittaavaa ketjua tai kommentteja.
Eli, minulla on vähän vino nenä, jonka haluaisin käydä leikkauttamassa. Tai no joo, omasta mielestäni ihan valtavan vino nenä, mutta itse sen näkee niin kamalana ja yritän pysyä realistisena..
Olen käynyt terveysasemalla kyselemässä septoplastian (vinon väliseinän korjauksesta, minulla on siis ollut ongelmia ilman kulun suhteen sieraimissa, etenkin öisin..) mahdollisuuksista ja sain lähetteen korva-, nenä- ja kurkkutautien poliklinikalle, mutta kolmen kuukauden odottelun jälkeen kutsua käynnille ei ole vielä saapunut. Enkä ole edes varma, voiko septoplastian (vinon väliseinän korjauksen) yhteydessä myös korjata itse ulkoista vinoutta. Onko kellään kokemuksia?
Mutta nyt olen alkanut miettimään, voinko mennä yksityiselle korjauttamaan ainoastaan vinouden (muuten nenä on ihan ok vaikka hieman iso, mutta en halua muuta kun vinouden korjata..) ja saako Kelalta minkäänlaista korvausta, jos minulla on siihen liittyen myös terveydellisiä haittoja? Suurin haitta on tosin kosmeettinen, eli itse vinous, mutta kieltämättä myös väliseinän vinous häiritsee merkittävästi, sillä hengittäminen nenän kautta on hyvin vaivalloista..
Entäs onko kellään kokemuksia nenäleikkauksesta The Lookissa tai Christinas Clinicillä Virossa? Asia nyt vaan valitettavasti on niin, että mitään turhan mittavia summia ei vaan yksinkertasesti minulla ole varaa maksaa vaikka kuinka kovasti haluisinkin... Suomessa Klinikka 22:sta voisin harkita jos hinta ei menisi liian korkeaksi...
Asia on mielessäni päivittäin. Aina katsoessani peiliin näen vinon nenäni, vaikka muuten olen ulkonäkööni tyytyväinen. Toivon, että saan vihdoin asialle tehtyä jotain.
Kiitos jo etukäteen kaikille vastauksista!

7

5509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nannanen_86

Hei! Samaa olen miettinyt minäki, itselläni omasta mielestäni hieman "pysty" nenä (sivuprofiilista nenän runko on viivoittimen suora mutta kuitenkin hieman pysty..) josta on mm. kiusattu koko kouluiän. Plastisella korjausleikkaus maksaa äärettömästi enkä ole varma saisinko päiväkirurgisella sairaalassa leikkauttaa. Tosin en myöskään ole varma, vaikuttaako väliseinän korjaus kosmeettisesti. itselläni on lapsena nenä murtunut (rusto) joka myös vaikuttaa nenän malliin.. Haaveilen joka päivä korjausleikkauksesta mutta luulen että pitää säästää hieman rahaa ennen kuin haave toteutuu..
      olen katsonut plastisen hintoja ja yleensä (muistaakseni) nenän korjausleikkaus maksaa n. 5000e :(

• nenu....

Hei vinonenänen, muistelisin lukeneeni, että vino nenä on hiukan haasteellinen siinä mielessä, että joskus nenä saattaa väkisin vääntää sinne vinoon puoleen leikkauksenkin jälkeen. Tietenkin on mahdollista, että nenä oikenee ihan kunnolla.
        Nannanen: Minusta tuntuu, että minun ihannenenäni on sellainen, miksi nenäsi kuvailit, eli periaatteessa suora, mutta loppupäästä vähän pysty. Eli itseltäni leikattiin kyömy pois ja pyrittiin samaan sopivasti nenänpäästä pientä pystyä, olen tyytyväinen. Näköjään meillä kaikilla on nämä eri ihanteet. Itse en voinut koskaan ymmärtää kun joku kehuu "ylvästä" kyömyä...Nannaselle vielä, ihan varmasti plastiikkakirurgi pystyy tekemään paljonkin, jos nenässäsi vaikuttaa olevan kovasti sinua häiritsevää. Tietenkin niin, että nenä on oikeasti vähän "ruma", ennenkuin leikkaukseen kannattaa mennä.
        Molempia teitä kehoittaisin mennä ainakin nenään erikoistuneelle plastiikkakirurgille konsultaatioon, silloin saatte jo vähän taustaa, tietoa ja tukea sille, haluatteko mahdollisesti leikkaukseen.

• yks.leikattu

Vinonenälle vielä, kyllä jos olet saanut lähetteen KNK-lääkärille/poliklinikalle, niin mikäli septoplastiaan menette, erikoislääkäri pystyy samassa istunnossa vaikuttamaan myös ulkoisiin tai esteettisiin asioihin nenässäsi. Siinä ei silloin vedetä rajaa, jos julkisella puolella menet aidosti Kela-korvattavan virheen kanssa leikkaukseen, samaan hintaan tehdään myös esteettinen puoli. Asiasta sinun on kyllä syytä painokkaasti mainita, jos haluat myös esteettistä parannusta.
      Tiedän yhden ystäväni, joka oli vastaavassa leikkauksessa, mutta ei missään nimessä halunnut minkäänlaista silminnähtävää muutosta nenään. Minä jos olisin ollut hänen sijassaan, olisin teetättänyt kaikki samassa istunnossa

• ongelma_nenan_kanssa

Heippa, tässä kirjottelee taas ketjun alottanut.
      Kiitoksia kaikille vastauksista ja etenkin yks.leikattu nimimerkille! Oli todella helpottavaa lukea kirjoituksesi. Toivon, että asia on noin, että myös esteettinen puoli korjataan septoplastiassa, sillä olen saanut lähetteen juuri KNK-poliklinikalle. Kirjeessä lukee "Erikoislääkäri on lähetetietojen perusteella suunnitellut tutkimukset ja hoidon tapahtuvaksi hoitoyksikössämme.".
      Olen hieman skeptinen sen kanssa että he voisivat samalla myös korjata esteettisen puolen, koska se vain kuulostaa liian täydelliseltä ollakseen totta! Mutta virallista lähetettä odotellessa, sittenhän se selviää! Taidan jo huomenna soitella ja kysellä mikä on tilanne lähetteeni kanssa että saan vähän rattaita pyörimään... Ja jos he eivät voi korjata kun itse väliseinän vinouden (joka on siis "sisäinen") niin pyydän lähetettä sitten jonnekin missä nenä saadaan myös ulkoisesti suoraksi...
      Vielä sinulle yks.leikattu, nimimerkkisi perusteella olet siis käynyt itsekin nenäleikkauksessa. Missä kävit? Paljon maksoi? Mikä oli toipumisaika ja ennen kaikkea millainen? Kivulias? Oletko tyytyväinen lopputulokseen?

• Itsehoitoa

Mulla oli vino nenä josta eräs lääkärikin sanoi heti kun astuin ovesta sisään: "Hei oleksä juossut piikkilanka-aitaa päin kun sulla on noin vino nenä? "Loukkaannuin syvästi siitä. Olinhan jo yli 30-vuotias aikuinen nainen. Sisarenikin pilkkasi kun olin murrosiässä vinoa nenään vetäen minut peilin eteen ja naureskelii, ja ravintolassa eräs mies tuli luokseni ja sanoi: Onko kukaan koskaan sanonut että sulla on vino nenä?" Siis ihan törkeätä!! Kerran kävin yksityisellä KNK-lääkärillä joka sanoi että siinä olis niin kova vaiva jos leikattaisiin!!!???!!!
        Nyt nenäni ainakin omasta mielestäni on aikas suoran näköinen. Sanon heti että älkää kokeilko tätä kotona!!! Yhtenä päivänä olin niin masiksessa että aloin vääntää nenääni suoremmaksi. Nenähän on rustoa. Useana päivänä vähän kerrallaan aloin muokata sitä. Siitä seurasi lähes vuoden kestänyt hermonykiminen toisessa poskipäässä ja pelästyin että vaiva jää pysyväksi ja että olen aiheuttanut jonkin hermovian itselleni. Nyt ei ole nykinyt vuosikausiin ja olen tyytyväibnen nenääni, mutta kuulostaa varmaan tosi arveluttavalta. Kuitenkin katselen kuvaani tyytyväisenä peilistä ja on nyt ihan siro nätti nenä eikä ainakaan minun siilmiini näytä vinolta, vai onko se kauneus katsojan silmissä;D
        Mutta tiedoksi vain, että kenenkään ei pidä mennä pilkkaamaan toisen ulkonäköä. Tällä tarinalla oli onnellinen loppu, mutta olisi voinut olla paljon onnettomampikin. Joku voisi tehdä vaikka itsemurhan masennuksissaan kun ventovieraat pilkkaavat ulkonäköä.

• masentunut tyttö
        Itsehoitoa kirjoitti:

Mulla oli vino nenä josta eräs lääkärikin sanoi heti kun astuin ovesta sisään: "Hei oleksä juossut piikkilanka-aitaa päin kun sulla on noin vino nenä? "Loukkaannuin syvästi siitä. Olinhan jo yli 30-vuotias aikuinen nainen. Sisarenikin pilkkasi kun olin murrosiässä vinoa nenään vetäen minut peilin eteen ja naureskelii, ja ravintolassa eräs mies tuli luokseni ja sanoi: Onko kukaan koskaan sanonut että sulla on vino nenä?" Siis ihan törkeätä!! Kerran kävin yksityisellä KNK-lääkärillä joka sanoi että siinä olis niin kova vaiva jos leikattaisiin!!!???!!!
        Nyt nenäni ainakin omasta mielestäni on aikas suoran näköinen. Sanon heti että älkää kokeilko tätä kotona!!! Yhtenä päivänä olin niin masiksessa että aloin vääntää nenääni suoremmaksi. Nenähän on rustoa. Useana päivänä vähän kerrallaan aloin muokata sitä. Siitä seurasi lähes vuoden kestänyt hermonykiminen toisessa poskipäässä ja pelästyin että vaiva jää pysyväksi ja että olen aiheuttanut jonkin hermovian itselleni. Nyt ei ole nykinyt vuosikausiin ja olen tyytyväibnen nenääni, mutta kuulostaa varmaan tosi arveluttavalta. Kuitenkin katselen kuvaani tyytyväisenä peilistä ja on nyt ihan siro nätti nenä eikä ainakaan minun siilmiini näytä vinolta, vai onko se kauneus katsojan silmissä;D
        Mutta tiedoksi vain, että kenenkään ei pidä mennä pilkkaamaan toisen ulkonäköä. Tällä tarinalla oli onnellinen loppu, mutta olisi voinut olla paljon onnettomampikin. Joku voisi tehdä vaikka itsemurhan masennuksissaan kun ventovieraat pilkkaavat ulkonäköä.

Hei, olen 12-vuotias tyttö ja minua masentaa kun nenäni on vino :/ minun paras kaverini on huomannut sen ja perheen-jäsenetkin mun veljet aina pilkkaa sitä.. mä en jaksa elää tän kanssa enkä uskalla kertoa kenellekkään että mulla on vino nenä .. minun on pakko kokeilla tuota sinun neuvomaa keksintöä elikkä vääntää päivä kerrallaan nenää sinne oikeaan suuntaan..

• Epämuodostunut naama

Mulla on kanssa vino nenä oon 12-vuotias tyttö ja se on häirinnyt lähes koko elämäni ajan.. heti, kun katson peiliin nään rumat kasvot mulla on siis vino nenä, joka on myös vähän iso haluisin mennä plastiikkakirurgille mutta en uskalla kertoa sitä että mulla on vino nenä mua ärsyttää kaikissa kuvissa se suunnattomasti.. mitä mä teen en voi elää tän asian kanssa! Auttakaa ihmiset mua?! :( Mutta ainut josta pidän naamassani niin on silmät ne ovat siniset ja mulla on tosi tummat ripset en tarvitse ripsiväriä ollenkaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe