pillerin syöjät hoi!

Olen tässä harkinnut pillereiden aloittamista uudelleen, mutta sain aikaisemmin melkoisia sivuoireita niistä.
Eli minulla on kivuliaat kuukautiset noin 30pv väliajoin, minulla on myös jonkin verran akne
taipuvaisuutta, mutta ei mitenkään pahana. Olen 24-vuotias.Olen melko naisellinen, eli suuret rinnat ja pyöreä lantio, mutta kuitenkin hoikka. Kun söin nuorempana cilest-merkkisiä ja trinordiolia, tissit kasvoi ainakin yhdellä kuppikoolla, sain 7kg lisäpainoa, oli päänsärkyjä ja haluttomuutta. Mutta se painon nousu oli pahin juttu. Pillerit siis keräsivät nestettä kehooni.
Kysymys siis kuuluu, onko kenelläkään muulla ollut samoja ongelmia, kunnes sopivat pillerit löytyivät? Mitä pillereitä aloitte syömään niin että ongelma ratkesi?
122196
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

minulla on aínakin Meliane -merkkisiä pillereitä... Ei ole ollut mitään sivuoireita... Kaverini söi myös niitä.. eikä hänelle tullut niistä mitään sivuoireita... Kaverini sisko syö myös niitä, eikä hänellekkään le tullut niistä mitään...

tietenkin se on yksilöllistä.. mutta nämä ovat sopineet meille... keraakaan en ole joutunut vaihtamaan... Kaverini siskollaoli todella vaikeaa pillereiden kanssa kunnes Melianet löytyi...

Ne ovat kuulemma yksi vähähormoonisimmista pillereistä...

Äänestä
  • jotenkin ajatellut, että itselläni on jo suuri määrä hormonia itsessäni (kurvikkuus ja jopa partakarvoja välillä...heh heh)Osaatko kertoa mitä hormonia ne sisältää ja millaisia määriä?(pakkauksessa taitaa lukea). Voisin sitten verrata aikaisempiin...jos ei ole iso vaiva...kiitos:)

    Äänestä

  • ei sopinut melianet. mieletön ruokahalu, masentuneisuus, päänsärky ja toistuva migreeni. tosin minulle ei kai sovi oikein mikään hormonaalinen ehkäisy migreenin takia....joten, yksilöllistä. yksi pienihormooninen on ainakin yasmim....mutta kannattaa varmaan keskustella gynen tai lääkärin kanssa.

    Äänestä

Itse aloitin 15-vuotiaana Microgynon-nimiset pillerit. En tietenkään muistanut käydä maksatesteissä(vai missä nyt pitikään käydä hetken päästä aloittamisesta...) Aloin kärsimään kauheista migreneistä ja menin lääkäriin. Siellä todettiin verenpaineeni olevan korkeissa lukemissa(140/110) Lopetin pillereiden syönnin enkä ole sen jälkeen uskaltanut siihen hässäkkään alkaa...Ehkä joku päivä...

Äänestä

Mercilonia en voi missään nimessä suositella. Itse syönyt sitä nyt vähän päälle neljä kuukautta ja laittaa kyllä pääkopan aivan uuteen järjestykseen.

Alkukuusta kaikki ärsyttää ja saa aivan ihmeellisiä raivokuhtauksia milloin mistäkin, loppukuusta taas on hysteeristen itkukohtauksien vuoro. Ei siispä mitään tolkkua tässä hommassa...ja tuntuu pahenevän mitä pidempään käyttää.

Nyt edessä siis uuden merkin metsästys. Ja tällä kertaa ilman sivuoireita, kiitos :)

Äänestä
  • Olen syönyt Mercilonia neljä vuotta, ja mulle se on sopinut hyvin. Olen kyllä joskus itkuinen ja saatan saada päänsärkykohtauksia. Myös painoni on noussut ehkä 7-8 kiloa tänä aikana, mutten tiedä, johtuuko se pillereistä vai elämäntavan muutoksesta. En ole kyllä harkinnut merkin vaihtamista, koska se tärkein, eli ehkäisy toimii. :)

    Äänestä

Olen syönyt Femoden-pillereitä nyt kolmisen kuukautta, eikä ole ollut mitään ongelmia. Ei painonnousua, ei haluttomuutta, ei migreeniä, jne. Eli suosittelen lämpimästi. :)

Äänestä

Jos ongelmasi on nimenomaan painonnousu, voisi Jasmin-pillerit sopia sinulle. Niissä on prgestiinia drospironi, joka toimii diureettina edistäen virtsaneritystä ja vähentäen turvottelua ja painonnousua. jasmin on myös muilta ominaisuuksiltaan hyvin siedetty.

Äänestä
  • Minulle määrättiin vuosi sitten Yasminit, koska rintani olivat turvoksissa jatkuvasi.

    Pillerit toimivat hyvin ilman sivuoireita, iho hohti, mielialat pysyivät tasaisena ja turvotus lähti lähes kokonaan.

    Mutta nyt... Viimeisten 4 kk aikana elimistöni on joutunut pilleridemonien valtaan. Tai no, ainakin siltä tuntuu :) Elimistö kerää nestettä ihan hulluna, itken ja ravostun jatkuvasti ja eilen heitin poikaystävääni lusikalla...

    Voi tietysti olla, ettei tämä johdu pillereista, mutta elämässäni ei ole tapahtunut mitään hormonaalista toimintaani mullistavaa. Ja tietysti eri ihmiset reagoivat eri tavoin.

    Ajattelin kuitenkin vaihtaa...

    Äänestä

Mullakin oli ongelmia menkkojen kanssa, runsaat ja kivuliaat. Ja lisänä vielä kaiken muun hyvän lisäksi akne. Nyt Yasminet, iho paremmassa kunnossa ja menkatkin lieventyneet! Kaikin puolin hyvä vaihtoehto!

Äänestä
  • toi Yasmin alkaa kyllä kuulostaa aika sopivalta vaihtoehdolta mulle!;)
    On siitä musta joku lääkäri aikasemminki puhunu mulle. Että voisin kokeilla sitä, mutta olin sillon tosi kauhuissani kaikista pillereistä kun oli niin huonoja kokemuksia. Toisaalta siitä on aikaa 4 vuotta kun viimeksi pillereitä söin, joten voihan olla, että hormonitoimintani on siitä muuttunut sen verran, että sietäisin paremmin pillereitä...pitänee kokeilla taas kerran
    Voisko joku laittaa ne hormonimäärät mitä siinä Yasmin pillerissä on, siis siitä tuoteselosteesta, niin vertaisin entisiin, et miten paljon eroaa.
    Kiitos etukäteen;)

    Äänestä

  • typykkä kirjoitti:

    toi Yasmin alkaa kyllä kuulostaa aika sopivalta vaihtoehdolta mulle!;)
    On siitä musta joku lääkäri aikasemminki puhunu mulle. Että voisin kokeilla sitä, mutta olin sillon tosi kauhuissani kaikista pillereistä kun oli niin huonoja kokemuksia. Toisaalta siitä on aikaa 4 vuotta kun viimeksi pillereitä söin, joten voihan olla, että hormonitoimintani on siitä muuttunut sen verran, että sietäisin paremmin pillereitä...pitänee kokeilla taas kerran
    Voisko joku laittaa ne hormonimäärät mitä siinä Yasmin pillerissä on, siis siitä tuoteselosteesta, niin vertaisin entisiin, et miten paljon eroaa.
    Kiitos etukäteen;)

    drospirenon 3mg ja ethinylestradiol 30 mikrog..

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


typykkä kirjoitti:

Olen tässä harkinnut pillereiden aloittamista uudelleen, mutta sain aikaisemmin melkoisia sivuoireita niistä.
Eli minulla on kivuliaat kuukautiset noin 30pv väliajoin, minulla on myös jonkin verran akne
taipuvaisuutta, mutta ei mitenkään pahana. Olen 24-vuotias.Olen melko naisellinen, eli suuret rinnat ja pyöreä lantio, mutta kuitenkin hoikka. Kun söin nuorempana cilest-merkkisiä ja trinordiolia, tissit kasvoi ainakin yhdellä kuppikoolla, sain 7kg lisäpainoa, oli päänsärkyjä ja haluttomuutta. Mutta se painon nousu oli pahin juttu. Pillerit siis keräsivät nestettä kehooni.
Kysymys siis kuuluu, onko kenelläkään muulla ollut samoja ongelmia, kunnes sopivat pillerit löytyivät? Mitä pillereitä aloitte syömään niin että ongelma ratkesi?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu