Miksei mistään löydy selitystä sanalle forsia? Tiedän kyllä mikä se on mutta haluaisin nähdä virallisen selityksen/käännöksen. Mitä kieltä se on?
Onko nykyään vieläkin forsioita? Esim. katolilaisilla tai ortodoksisilla papeilla?
forsia?
7
1779
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa ihmettelen
- Anonyymi
Vaikuttaisi kuuluvan kielilläpuhujien sanastoon.
- Anonyymi
rahan kusetus 🤣
- Anonyymi
tai oma jännä mielikuvituksen lento
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai oma jännä mielikuvituksen lento
pappi maksoi forsia pojalle palveluksista ?
- Anonyymi
Höh!
Täällä niitä on....
https://fi.wikipedia.org/wiki/Wikipedia - Anonyymi
Nähtävästi vielä tänäkin päivänä koetaan kirkon toimesta jotenkin häpeällisenä tunnustaa että pappikin oli lopulta vain mies.
Kun esim. Katolinen kirkko alisti pappinsa ikuiseen selibaattiin, syntyi forsioiden armoitettu ryhmä. Oli huomattavasti mukavampi puhua forsiasta kuin rakastajattaresta. Kaikilla oli forsia ja sitä myötä papeilla lukuisia lapsia. Näin sitä typerää lakia kierrettiin. Se, ettei tietoa löydy, lienee tuota vanhan jatkamista.
Katolinen kirkko kieltää edelleen, että forsioita olisi koskaan ollutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201184YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621060- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74856Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79808Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029806- 57800
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46790Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.115761