SYNTIEN TUNNUSTAMINEN JA SOVITUS
1.Joh.1:8-2:2
>>>>>>>>>
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
SYNTIEN TUNNUSTAMINEN JA SOVITUS, 1.Joh.1:8-2:2
23
127
Vastaukset
- Tänäänkin
Kukaan uskova, joka on päässyt Jumalan siirtämänä Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, ei tee syntiä, sillä heille on annettu viisaus ja voima vastustaa syntiä. He, jotka kulkevat vielä ristintietä lankeavat useinkin syntiin ja taistelevat sitä vastaan. On erotettava lapsiuskovaiset ja täysi-ikäiset. Armo on niin suuri, että Jumalan Sana kasvattaa Pyhän Hengen voimalla ja kirkastuksella kansansa syntiä vastustavan lähteen asukkaiksi, eli Herraan. Jeesus ei tee syntiä, eikä Hänen ruumiinsa jäsenet. Vaikka jäsenissä onkin heikkoja, joita vahvojen tulee suojella.
Synti on LAITTOMUUS. Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen ja joka rikkoo pienimmänkin käskyn on tehnyt synnin ja siksi häntä kutsutaan pienimmäksi Jumalan valtakunnassa. Armo on suuri. Näin kevään edetessä ja valon lisääntyessä erotamme pienetkin tahrat helpommin.
Samoin on meidänkin laita; Mitä lähempänä olemme Jeesusta Kristusta, sitä enemmän huomaamme oman vajavaisuutemme ja syntisyytemme.
”Totuuden tekeminen” ei ole synnittömänä elämistä.
Juuri valkeudessa eläminen paljastaa meidän syntisyytemme (1.Joh.1:8).
Monet luulevat, että kun ihminen tulee uskoon, on hän heti täydellinen (synnitön).
Ihmisen on vaikea tunnustaa syntisyyttään. Tämä johtuu ihmisen luontaisesta puolustusjärjestelmästä. Sen tähden toistuu yhä uudelleen sama tilanne: ”sanomme, ettemme ole syntiä tehneet” (10).
Varokaamme etsimästä sellaista pyhyyttä, ettemme enää pidä itseämme syntisinä.
”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (9).
Tämän jakeen kirjoitti eräs uskonveli Raamattuni loppuun. Se muistuttaa minua Jumalan uskollisuudesta ja anteeksiantamuksesta.
--
Uskovissakin asuu synti (Room.7:17)
Ruumiimme on vielä ”alennustilassa” (Filipp.3:21).
Täydellisiksi emme tule koskaan tässä ajassa, vaan riennämme sitä kohti (Filipp.3:12-14).
Kristittyinä joudumme jatkuvasti taistelemaan turmeltunutta luontoamme vastaan.
---
Uskontie on kasvuntie:
"...kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa" (2.Piet. 3:18).
Elämme jatkuvassa anteeksiantamuksen osallisuudessa ja olemme pyhiä ja puhtaita Jumalan edessä-vaikka syntiturmelus onkin meissä vielä jäljellä.- Tänäänkin
Sinä tiedät, että Jeesus on Vanhurskas ja vanhurskauttaa Sanaansa uskovat.
Vaikka päivä olisi kuinka kirkas, ei löydy tahraa sieltä, missä häävaatteet on nöyryydellä päälle puettu. Missä on kuljettu ristin kautta parannukseen. Jeesus ei ota vastaan likaisissa häävaatteissa häihin pyrkivää.
Lihantahto on naulattava samalle ristille mihin naulattiin taivaasta tullut viaton Jumalan Poika.
Sen jälkeen laki nousee pidetyksi ja nuo kymmenen helppoa käskyä tulevat sellaiseen kunniaan, että edes ajatuksiin ei synti pääse pesää tekemään. Kymmenen käskyä kattaa koko lain, sillä mieti mitä tahansa syntiä, noiden käskyjen voima estää sen.
Jumala antaa VOIMAN omilleen elää Tahdossaan.
On turha puolustella synnintekemistä, sillä synnille ei löydy Uhria siellä, missä sitä tehdään Jumalan Sanasta riippumatta.
Täällä on monta synnin puolustajaa, jotka ovat niin olevinaan uskovaisia, mutta rikkovat Jumalan lain ja ovat väärämielisiä. Siihen me emme lankea, emmekä ikinä puolusta syntiä.
Jeesus tuli VAPAUTTAMAAN synnistä, ei peittämään sitä. Jeesuksen veri pesee kokoajan ruumiinsa jäseniä ja siksi jäsenten ei tarvitse syntiin jäädä. Tänäänkin kirjoitti:
Sinä tiedät, että Jeesus on Vanhurskas ja vanhurskauttaa Sanaansa uskovat.
Vaikka päivä olisi kuinka kirkas, ei löydy tahraa sieltä, missä häävaatteet on nöyryydellä päälle puettu. Missä on kuljettu ristin kautta parannukseen. Jeesus ei ota vastaan likaisissa häävaatteissa häihin pyrkivää.
Lihantahto on naulattava samalle ristille mihin naulattiin taivaasta tullut viaton Jumalan Poika.
Sen jälkeen laki nousee pidetyksi ja nuo kymmenen helppoa käskyä tulevat sellaiseen kunniaan, että edes ajatuksiin ei synti pääse pesää tekemään. Kymmenen käskyä kattaa koko lain, sillä mieti mitä tahansa syntiä, noiden käskyjen voima estää sen.
Jumala antaa VOIMAN omilleen elää Tahdossaan.
On turha puolustella synnintekemistä, sillä synnille ei löydy Uhria siellä, missä sitä tehdään Jumalan Sanasta riippumatta.
Täällä on monta synnin puolustajaa, jotka ovat niin olevinaan uskovaisia, mutta rikkovat Jumalan lain ja ovat väärämielisiä. Siihen me emme lankea, emmekä ikinä puolusta syntiä.
Jeesus tuli VAPAUTTAMAAN synnistä, ei peittämään sitä. Jeesuksen veri pesee kokoajan ruumiinsa jäseniä ja siksi jäsenten ei tarvitse syntiin jäädä.>>>Tänäänkin:
"Sen jälkeen laki nousee pidetyksi ja nuo kymmenen helppoa käskyä tulevat sellaiseen kunniaan, että edes ajatuksiin ei synti pääse pesää tekemään".
Virsi 318
1.
Jeesus, sä ainoa
heikkojen auttaja,
anteeksiantaja uupumaton!
Pyhyys ja puhtaus,
rakkaus, virvoitus,
totuus ja armahdus sinussa on.
2.
Kun uuvun, haavoitun,
huomassas, Herra, sun,
suuren ja siunatun, levätä saan.
Toiset jos hylkäävät,
kasvosi lempeät
puoleeni kääntyvät rohkaisemaan.
3.
Herrani, armahda,
ohjaa ja taivuta,
minne ja milloinka tahtosi vie.
Neuvoilla Henkesi
valaise mieleni.
Tee, Jeesus, rakkaaksi ristisi tie.
4.
Ainoa puhtaus,
syntisen uskallus,
tuskassa lohdutus: pyhyytesi.
Vaatteeksi anna se!
Ohjaa ja varjele
jokainen askele, Jeesukseni.- Tänäänkin
1.
Pyhä Henki, lohduttaja,
valon lähde ainoa,
Pyhä Henki, puolustaja,
sydämeni taivuta.
Tee se temppeliksesi,
että huokaukseni
Herran puoleen nousta voisi,
niin kuin pyhä tahtos oisi.
2.
Sinä olet Henki Herran,
paras lahja Jeesuksen,
jonka lupasi hän kerran
ohjaajaksi omilleen,
lunastuksen sinetti,
toivon varma ankkuri,
Sanan vahva todistaja,
lupauksen kirkastaja.
3.
Lähde armon, rakkauden,
Henki taidon, totuuden,
lahjoittaja elon uuden,
lohduttaja sydämen,
hengelleni todista,
että kuulee Jumala
minua kuin isä lastaan,
eksynyttä juoksee vastaan.
4.
Niin kuin kaste kedoillemme
vuotanut on taivaasta,
niin myös, Henki, sieluillemme
taivaan vihma vuodata.
Täytä meidät lahjoilla,
pelastuksen armolla.
Avaa sydän Kristukselle,
anna rauha sydämelle. 5.
Sinä tunnet ihmeet taivaan,
salaisuudet Jumalan.
Anon, taitamaton aivan,
että oikein vaellan.
Saata Herraa tuntemaan,
neuvojansa seuraamaan.
Sanan anna johtaa meitä
karttaaksemme synnin teitä.
6.
Sinä tahdot puhtautta,
Pyhä, pyydät pyhyyttä,
vihaat synnin saastaisuutta,
vilppiä ja vääryyttä.
Pyhitä siis mieleni,
sydämeni, sieluni,
puhdista se majaksesi
sinun siinä ollaksesi.
7.
Olet hellä mieleltäsi,
puhdas niin kuin kyyhkynen.
Kestää ei voi edessäsi
kova, nurja ihminen.
Mieli nöyrä minuun luo,
armo voimakseni suo,
että lähimmäisiäni
rakastan kuin itseäni.
8.
Tietä kaitaa käydessäni
ole matkasauvana.
Ole itse elämäni
kuolemankin tullessa.
Herran päivän aamuna
minun anna astua
rakkaan Jeesukseni eteen
pyhäin kanssa käsi käteen.
Paul Gerhardt 1647. Ruots. Haqvin Spegel 1686. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1937. Tänäänkin kirjoitti:
1.
Pyhä Henki, lohduttaja,
valon lähde ainoa,
Pyhä Henki, puolustaja,
sydämeni taivuta.
Tee se temppeliksesi,
että huokaukseni
Herran puoleen nousta voisi,
niin kuin pyhä tahtos oisi.
2.
Sinä olet Henki Herran,
paras lahja Jeesuksen,
jonka lupasi hän kerran
ohjaajaksi omilleen,
lunastuksen sinetti,
toivon varma ankkuri,
Sanan vahva todistaja,
lupauksen kirkastaja.
3.
Lähde armon, rakkauden,
Henki taidon, totuuden,
lahjoittaja elon uuden,
lohduttaja sydämen,
hengelleni todista,
että kuulee Jumala
minua kuin isä lastaan,
eksynyttä juoksee vastaan.
4.
Niin kuin kaste kedoillemme
vuotanut on taivaasta,
niin myös, Henki, sieluillemme
taivaan vihma vuodata.
Täytä meidät lahjoilla,
pelastuksen armolla.
Avaa sydän Kristukselle,
anna rauha sydämelle. 5.
Sinä tunnet ihmeet taivaan,
salaisuudet Jumalan.
Anon, taitamaton aivan,
että oikein vaellan.
Saata Herraa tuntemaan,
neuvojansa seuraamaan.
Sanan anna johtaa meitä
karttaaksemme synnin teitä.
6.
Sinä tahdot puhtautta,
Pyhä, pyydät pyhyyttä,
vihaat synnin saastaisuutta,
vilppiä ja vääryyttä.
Pyhitä siis mieleni,
sydämeni, sieluni,
puhdista se majaksesi
sinun siinä ollaksesi.
7.
Olet hellä mieleltäsi,
puhdas niin kuin kyyhkynen.
Kestää ei voi edessäsi
kova, nurja ihminen.
Mieli nöyrä minuun luo,
armo voimakseni suo,
että lähimmäisiäni
rakastan kuin itseäni.
8.
Tietä kaitaa käydessäni
ole matkasauvana.
Ole itse elämäni
kuolemankin tullessa.
Herran päivän aamuna
minun anna astua
rakkaan Jeesukseni eteen
pyhäin kanssa käsi käteen.
Paul Gerhardt 1647. Ruots. Haqvin Spegel 1686. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1937.Tänäänkin, kiitos virren sanoista.
Virsi 117 on yksi suosikeistani.
5.
Sinä tunnet ihmeet taivaan,
salaisuudet Jumalan.
Anon, taitamaton aivan,
että oikein vaellan.
Saata Herraa tuntemaan,
neuvojansa seuraamaan.
Sanan anna johtaa meitä
karttaaksemme synnin teitä.- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
Tänäänkin, kiitos virren sanoista.
Virsi 117 on yksi suosikeistani.
5.
Sinä tunnet ihmeet taivaan,
salaisuudet Jumalan.
Anon, taitamaton aivan,
että oikein vaellan.
Saata Herraa tuntemaan,
neuvojansa seuraamaan.
Sanan anna johtaa meitä
karttaaksemme synnin teitä.Samoin se on minunkin mielivirteni. Ei mene kovinkaan kauaa, kun olen jo saanut vaeltaa täällä 60 vuotta ja tuon virren sain tulla tuntemaan 15 vuotiaana ja siitä alkaen on se ollut sydämmessäni valona.
Pyhä Henki lohduttaa, muistuttaa kaikesta siitä mitä Jeesus opetti tultuaan ihmisen Pojaksi, kirkastaa Hänet, antaa voiman uskoa. Hän taivuttaa meitä Sanan mukaiseen uskoon, ei pakota, vaan taivuttaa.
Pyhä Henki on Elävän Jumalan Henki ja kaikki mikä tulee Elävästä Jumalasta on Hänen Olevaisuuttaan. Sana tuli valmistettuun ruumiiseen ja eli täällä ihmisenä ja palasi takaisin taivaaseen ja lähetti Pyhän Hengen.
Pyhä Henki on kaiken aikaa läsnä siellä missä Jeesus tunnustetaan lihaksi tulleeksi ihmisen Pojaksi, jonka alkuperä on Jumala. Pyhä Henki puhdistaa Sanan kanssa astian ja puhdistettuun astiaan Jumala tulee asumaan.
Jeesus käski kastaa ja OPETTAA ihmiset tuntemaan Jumala. Siksi meidän tehtävämme on viedä eteenpäin evankeliumia ja sovituksensanaa. Pyhä Henki tulee kirkastamaan Sanan siellä, missä Sana otetaan vastaan.
- a-t-e-isti
Helppoa on muka-hurskaan maallinen vaellus. Teepä sitä tahi tätä, ihan yks hailee. Oli sitten "syntiä" tai syntiä, niin KAIKKI ANNETAAN ANTEEKSI ja sillä hyvä. Ei ole hävyn-häpyä. Porsastetaan tai siunataan väärään nimeen väärää asiaa. Synti mikä synti. JA KAIKKI ANNETAAN ANTEEKSI!
Ja eikun "syntisäkki" täyteen ja armon aneluun. Käypi kirkossa ja ehtoollisella. Murhaajat ja raiskarit, rosmot ja polliisit saavat tehdyt synnit ANTEEKSI. kaikki samasa köörisä polovillaan epäjumalansa edesä muka-katuvaisina.
Sitä minun maallikkojärkeni ei ymmärrä.- Tänäänkin
Ei minunkaan järkeni tuollaista käsitä. Tai käsittää, jos tarkoitat sitä, että syntinen saa tulla puhdistukseen, mutta EI SAA ENÄÄ ARMON PÄÄLLE TEHDÄ SYNTIÄ.
Paimenilla pitää olla hyvä todistus KAIKILTA, joten paimenena ei voi olla sellainen henkilö, joka on tehnyt sellaisen synnin, joka ei poistu lähimmäisten mielestä.
Vanhan liiton aikana sellaiset ihmiset, jotka joutuivat tappamaan puolustaessaan itseään, tai jotakin muuta, joutuivat menemään eristettyyn kaupunkiin ja elämään siellä. He eivät voineet toimia paimenina, eikä heille ollut muutakaan tehtävää Jumalan huoneessa.
Miksi sitten nyt valitaan seurakuntaa paimentamaan ja hoitamaan ihmisiä, jotka eivät ole siihen kelvollisia? - Tapio522eikirj
a-t-e-isti, kirjoituksesi herättää monia ajatuksia.
Sanot: "Ja eikun "syntisäkki" täyteen ja armon aneluun".
Uskova ei voi elää huolettomasti! Tästä Paavalikin varoittaa meitä.
Varsinkin Korinton seurakunnan osalta Paavalilla oli monia ikäviä kokemuksia vääränlaisesta kristityn vapaudesta.
Elettiin täysin vapaasti riidassa ja kateudessa, haureudessa ja irstaudessa ja sanottiin: ”Kaikki on luvallista” (1. Kor. 10:23).
–
Edellisen luvun lopussa (Room. 5:20-21) Paavali puhuu armon ylenpalttisuudesta;
”Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi”.
Nämä apostolin sanat saattavat johtaa monia harhaan. >>>>>>>>>a-t-i-isti: Käypi kirkossa ja ehtoollisella. Murhaajat ja raiskarit, rosmot ja polliisit saavat tehdyt synnit ANTEEKSI."
- +
"Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." 1 Joh 1:7-8
Eikös tuo nyt ole selvää tekstiä. Kun me jo vaellamme Valkeudessa, olemme Kristuksessa, niin elämme suhteessa, jossa Hänen verensä jatkuvasti puhdistaa kaiksesta synnistä.
Tietenkään emme enää elä synnin kuohuissa, kun meidät on kerran pelastettu. Meidät on siirretty kuolemasta elämään. Synti ei meitä enää peitä, vaan Hänen vanhurskautensa. Mutta lankeemuksia tulee. Monesti kolahdamme oikein ryminällä pelastusveneen lattialle. "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen." San 24:16 - Sanan saattaja
ja Tapio 522 tuntuuko sinusta että puhdistuit kaikesta synnistä sillon, kun tulit uskoon?
Sinulla on täysin väärä ajatus tuossa suteessa sillä, jos emme tunnista ja tunnusta syntejämme emme voi myöskään vapautua niistä.
Ei ole sillä tavoin oikein, että luullan olevansa puhtaat, kun kerran tunnustetaan synnit ja sillä selvä.
Ihminen, joka tulee uskoon on täynnä liha syntejä niitä on monia es. kateus kaunaisuus katkeruus viha pitkävihaisuus itsekkyys itsekeskeisyys teeskentely itsensä nostaminen tuomitseminen kateus Hengellinen kateus..... ym
Tätä luetteloa voisi jatkaa loputtomiin kaikki Jumalan vastaisuus on syntiä.
Synnin tunnistaminen ja tunnustaminen alkaa heti uskoon tultua.
Synneistä vapautuu tekemällä todellista parannusta.
Ei tule tehdä armonpäälle syntiä ja sortua heti samaan syntiin tehtyään parannuksen.
Jos tuntuu sitä, ettei näe yhtäkään syntiä itsessään on täysin sokea.
Jeesus tuntee meidän kaikki synnit aina alitajuntaa myöden siksi tulee tunustaa nekin salatut synnit.
Sen jälkeen, kun tekee kovasti työtä tuntee, että ei enää ajattle samalla tavalla, vaan on tapahtunut kasvua.
Kristus kasvaa ja liha, joka on Jumalaa vastaan vähenee.
Paavali kirjoittaa: tulette vapaiksi se on totta meille tulee voima vastustaa syntiä.
Uudesti syntynyt kavahtaa heti, jos synti ajatuskin lähentyy häntä ja hän tekee parannuksen.
Muistakaapas silloin, kun medät uudesti synnytetään ylhäältä pääsemme portista sisään olemme puetut valkeaan vaatteeseen.
Tällainen ihminen, vaikka hän on maanpäälä hän on vapaa, eikä enää ole synnin orja. Hänessä on Jumalan rakakkaus itsensä rakastaminen lähimmäisen rakkaus ja hän pitää käskyt ne ovat kirjoitetut hänen sydämensä.
Tärkeää on tarkailla itseä, ettei synti pesi.>>>Sanan saattaja:
ja Tapio 522 tuntuuko sinusta että puhdistuit kaikesta synnistä sillon, kun tulit uskoon?
Sinulla on täysin väärä ajatus tuossa suteessa sillä, jos emme tunnista ja tunnusta syntejämme emme voi myöskään vapautua niistä.
Ei ole sillä tavoin oikein, että luullan olevansa puhtaat, kun kerran tunnustetaan synnit ja sillä selvä.
Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä (myös meitä) päivittäiseen uudistumiseen (23). Se merkitsee vanhan ihmisen pois riisumista ja uuteen pukeutumista (24).
Kristus sanoo:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
Tämä merkitsee sitä, että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt. 22:16).
Synti jää kuitenkin olemaan. Se on todellisesti ihmisluonnossa vielä jäljellä (Kuten Paavali sanoo Room. 7. luvussa).
Läpi koko elämän tarvitsemme "jalkojen pesua".>>>>Sanan saattaja:
"Ihminen, joka tulee uskoon on täynnä liha syntejä niitä on monia es. kateus kaunaisuus katkeruus viha pitkävihaisuus itsekkyys itsekeskeisyys teeskentely itsensä nostaminen tuomitseminen kateus Hengellinen kateus..... ym
Tätä luetteloa voisi jatkaa loputtomiin kaikki Jumalan vastaisuus on syntiä.
Synnin tunnistaminen ja tunnustaminen alkaa heti uskoon tultua.
Synneistä vapautuu tekemällä todellista parannusta".
- Jumalan edessä
olemme vanhurskautettuja ja taivaskelpoisia, koska enää
ei ole kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa ovat, mutta
Itsessämme kuitenkin olemme syntisiä ja lankeamme ja siksi tarvitsemme päivittäin Jeesuksen puhdistavaa voimaa.>>>Jumalan edessä: "...olemme vanhurskautettuja ja taivaskelpoisia,,..., mutta itsessämme kuitenkin olemme syntisiä ja lankeamme ja siksi tarvitsemme päivittäin Jeesuksen puhdistavaa voimaa.
- Tänäänkin
Tapio522 kirjoitti:
>>>Jumalan edessä: "...olemme vanhurskautettuja ja taivaskelpoisia,,..., mutta itsessämme kuitenkin olemme syntisiä ja lankeamme ja siksi tarvitsemme päivittäin Jeesuksen puhdistavaa voimaa.
Varmasti tuolla rovasti Olavi Peltolalla on paljonkin hyvää annettavaa, mutta hän ei tunne vielä Jumalan VOIMAA, joka vapauttaa ihmisen synnin ja kuoleman orjuudesta. Toivon Peltolan saavan niin suuren nöyryyden/nöyryytyksen, että hän joutuu laittamaan itsensä kokonaan syrjään Jumalan Pojan tuntemisen tieltä.
Ei ihminen voi olla yhtä aikaa vapaa ja orja.
- body
Kun täällä jatkuvasti höpistään synnistä ja sillä meuhkaamisesta, niin voidaan myös ajatella että ilma jota hengitämme on syntiä, niin miten siitä voi päästä eroon.
Tämä elämä ei siitä muutu vaikka täällä kaikean aikaa pauhataan synnistä, sillä tämä on meidän olotila ja se ei siitä muuksi muutu.
Eletään ihmisiksi ja sillä sillä siisti.
Synti on fiktiivinen käsite ja kukin pyörittäköön sitä vain omassa päässään niin paljon kuin haluaa, niin eiköhän synti ala selvitä ja kirkastua.- Tänäänkin
Mutta ei tehdä TAHALLAAN syntiä. Lankeaminen ei ole tahallista synnintekoa, vaan se tapahtuu vahingossa ja kuuluu sen takia anteeksiannon piiriin.
On käsittämätöntä miksi kaikki eivät ymmärrä sitä vapautta, jonka Jeesus tuo. Se vapaus tuo rauhan ja tasapainon. Synnin tekeminen ei tuo ikinä rauhaa ja tasapainoa, vaan se tuo rauhattomuuden ja tasapainottumuuden, eli orjuuden.
Moni ei pääse käsittämään lain voimassa oloa sen takia, kun on niin paljon totuuden vastustajia. Ajattelaanpas vaikka sitä, että sinä, tai minä, tai joku muu sanoo väärän todistuksen lähimmmäisestä lain vastaisesti, niin tuottaa alitajuntaan raskautta ja jopa pelkoa paljastumisesta, eli Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi, käskyn rikkominen ei todellakaan anna ihmiselle mitään hyvää, vaan sen sijaan se antaa paljon pahaa. Kaikki käskyt ovat meille vapaudeksi.
Lain rikkominen sairastuttaa ihmisiä ja siksi on paljon alakuloa ja masennusta.
Kaikki alakulo ja masennus ei toki johdu ihmisen omasta tahdosta, vaan usein sairastuminen on kollektivian tuote. Ihmiset tekevät usein niin, kuin muutkin tekevät ja siksi kantavat kollektiivista vastuuta.
- Anonyymi
syntejään tunnustaneiden pakanoiden avulla saatana hallitsi ahneita pakanoita
- Anonyymi
syntejään ahneuttaan tunnustaneet kristityt lahkolaiset saattaneet lähes koko maailman saatanan valtaan, vanhakehno ketinen, tuntenut ahneet ja itsekkäät ihmiset, ystävällisin terveisin kaikenelämänantajalta, johdan ihmiset oikean jumalan tuntemiseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666044Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per563036- 312193
- 131817
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181760
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463