Sääli on sairautta

Tal.tiet.proSessori

Mikä tukipaketti ? Mikä Portugali ? Unohdetaan koko juttu !!!!
Ei muuta kuin PASKAA pakettiin.

9

101

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hummeri-Tenho.

      Niin juuri, ei sen vähempää
      :)

      Suomella on velkaa jo ihan itsellään maksettauana.
      -yrityksillä 161 miljardia eur.
      lainoja
      -kotitalouksilla yli 107 miljardia eur.
      velkaa
      -Suomen valtiolla lähes 100 miljardia eur. velkaa, ja pian raja rikkoutuu
      -Lisäksi vielä auto- ja pikavippi velat yms.

      Siitä sopii laskea kaikki Suomen velat yhteen, jota pieni kansa yrittää vähentää!

      • Tal.tiet.ProSessori

        Jos ei rahat riitä niin kontalleen vaan kadulle. Mutta ei kylläkään tänne meille.


      • Hummeri-Tenho.
        Tal.tiet.ProSessori kirjoitti:

        Jos ei rahat riitä niin kontalleen vaan kadulle. Mutta ei kylläkään tänne meille.

        Eipä tarvitse mennä kontalleen, kun ei ole koskaan ollut euron-centtiä velkaa mistään asiasta! Nyt on aikaa autokaupalle ja ravihevosille, kun pääsin normaali aikaan 50 v eläkkeelle Valtion antoisasta ja pitkästä virasta.


      • Tal.tiet.ProSessori
        Hummeri-Tenho. kirjoitti:

        Eipä tarvitse mennä kontalleen, kun ei ole koskaan ollut euron-centtiä velkaa mistään asiasta! Nyt on aikaa autokaupalle ja ravihevosille, kun pääsin normaali aikaan 50 v eläkkeelle Valtion antoisasta ja pitkästä virasta.

        Ihan vaan tiedoksi, että olen itse jo vuosia pistnyt kaiken "hillon" sukanvarteen.
        Lisäksi toimin samalla oto:na pankin pääjohtajana -- siis oman verkkopankkini.
        Tein juuri eilen stressitestin - ei ole eikä tule.


      • Hummeri-Tenho.
        Tal.tiet.ProSessori kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, että olen itse jo vuosia pistnyt kaiken "hillon" sukanvarteen.
        Lisäksi toimin samalla oto:na pankin pääjohtajana -- siis oman verkkopankkini.
        Tein juuri eilen stressitestin - ei ole eikä tule.

        Säästäminen on aivan tervettä, koska nyt on pian tulossa lähiaikoina uusi lama ja tästäkän asiasta ei tenhon näkijänlahjat tälläkään kertaa erehdy. Ei kannata elää USA:n tapaan velaksi, jolla kansallinen velka on jo yli 16 000 miljardia dollaria!, kasvaen vain ennatystahtia. Viime kuukauden työttomyyskorvaus hakemuksissa USA:ssa lyötiin vuoden huiput ja työttomyys on kovassa nousussa. Pian on Suomessa asuntoja vasaran alla pakkomyynnissä, kun korot nousee. Kotitaloudet ei tule kestämämään tulevaa korkopiikkiä kun Suomalaisilla on liikaa velkaa asunnoissa, huviloissa ja autoissa kiinni. Ei hoksata varautua siihen, että myös muidenkin(siis kaikki) tuoueiden hinnat nousee esim. elintarvikkeet, sähkö - palkka-ansioiden silti pysyessä samana, jopa laskiessa.


      • kirjoitukselle heti vahvistus
        Hummeri-Tenho. kirjoitti:

        Säästäminen on aivan tervettä, koska nyt on pian tulossa lähiaikoina uusi lama ja tästäkän asiasta ei tenhon näkijänlahjat tälläkään kertaa erehdy. Ei kannata elää USA:n tapaan velaksi, jolla kansallinen velka on jo yli 16 000 miljardia dollaria!, kasvaen vain ennatystahtia. Viime kuukauden työttomyyskorvaus hakemuksissa USA:ssa lyötiin vuoden huiput ja työttomyys on kovassa nousussa. Pian on Suomessa asuntoja vasaran alla pakkomyynnissä, kun korot nousee. Kotitaloudet ei tule kestämämään tulevaa korkopiikkiä kun Suomalaisilla on liikaa velkaa asunnoissa, huviloissa ja autoissa kiinni. Ei hoksata varautua siihen, että myös muidenkin(siis kaikki) tuoueiden hinnat nousee esim. elintarvikkeet, sähkö - palkka-ansioiden silti pysyessä samana, jopa laskiessa.

        www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/05/06/seuraava-lehman-tulossa/20116509/12


      • hoksaaja
        Tal.tiet.ProSessori kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, että olen itse jo vuosia pistnyt kaiken "hillon" sukanvarteen.
        Lisäksi toimin samalla oto:na pankin pääjohtajana -- siis oman verkkopankkini.
        Tein juuri eilen stressitestin - ei ole eikä tule.

        Säästäkää te vaan perikunnalle !!!!! Jos ei perikuntaa niin valtio ilahtuu, ja velka pienenee. HHHHHHHHeeeh


      • Toteaja.
        kirjoitukselle heti vahvistus kirjoitti:

        www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/05/06/seuraava-lehman-tulossa/20116509/12

        Kyllä Tenho näemmä ymmärtää talouselämän kiemuratkin.


    • wunderbaummi

      ehkä jättäisin tuon viimeisen lauseesi toteuttamatta, mutta muuten olen samaa mieltä. mä en ymmärrä näitä tukipakettijuttuja muutenkaan. jokainen maa pitäkööt huolta omista asioistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe