Jälleen viikonloppu tulossa!

Kertoilkaa sitten!

Ei varmaaan ateismi nyt horju, jos vaikka katsoo muutaman ohjeman ihan uteliaisuuttaan TV7:n puolelta.

Siellä on jälleen paljon ajatuksen siementä ja pohdittavaa aivosoluille.

32

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

No ei varmasti horju, ei, mutta myötähäpeän tunne on ikävä ja on minulla mielekkäämpääkin tekemistä kuin katsoa mielenvikaisten hihhulien sekoiluja.

• ++++++++++++
    • Kersantti Ärjylä

Kiitos vinkistä! Ei se oma maailmankatsomus tosiaan horju siitä, että tutkii asioita. Itseä kiinnostaa tavattomasti uskonnot ihan kultturintutkimuksen ja yhteiskuntatieteen näkökulmasta. Ajatuksen siementä tosiaan löytyy, mutta vähän eri mielessä kuin sinä ehkä tarkoitat.

• uskalla haastaa teit

Ihan vapaasti saa ja tietenkin on oikeus olla eri mieltä. Olen otatellut teidän ateistien kanssa tällä palstalla jo kolme vuotta ja ei minunkaan vakumukseni ole tippaakaan horjunut teidän kommenttien johdosta. Täällä ladellaan kyllä kovaakin tekstiä uskovia vastaan.

• 243etf
        uskalla haastaa teit kirjoitti:

Ihan vapaasti saa ja tietenkin on oikeus olla eri mieltä. Olen otatellut teidän ateistien kanssa tällä palstalla jo kolme vuotta ja ei minunkaan vakumukseni ole tippaakaan horjunut teidän kommenttien johdosta. Täällä ladellaan kyllä kovaakin tekstiä uskovia vastaan.

Ei likimainkaan niin kovaa, kuin mitä latelee Jumalasi raamatussa. Tällä palstalla kukaan kuitenkaan ei kehota ketään kansanmurhaan.

• Kersantti Ärjylä
        uskalla haastaa teit kirjoitti:

Lupaan katsoa yhden ohjelman, ja tulen sitten kommentoimaan tänne palstalle, mitä ajatuksen siemeniä ohjelmasta syntyi.

• Kersantti Ärjylä
        Kersantti Ärjylä kirjoitti:

Lupaan katsoa yhden ohjelman, ja tulen sitten kommentoimaan tänne palstalle, mitä ajatuksen siemeniä ohjelmasta syntyi.

No niin, katsoin pariakin ohjelmaa selaillen tv7:lta.

1) Elämän sanan (Livets Ord) lähetystyöohjelmassa kerrottiin miten Livets Ord- lahkon oppia yritetään juurruttaa Albaniaan. Albanialainen heppu totesi vaan, että on vaikeeta, kun porukat on niin vahvasti katolilaisia ja köyhiä (tilinumero näkyi ruudusta, mihin saa laittaa rahaa lahkolle). Kuitenkin hän oli juuri todennut, että ei ole kovin kauaa saanut Albaniassa uskoa mihinkään. Mistä se katolilaisuus sinne sitten yhtäkkiä on posahtanut? Heppu kertoi, että Albaniassa on 60% työttömyys. Siinä onkin hommaa saada menestysteologiaa työttömille, kun LO:n keskeinen ja äärioikeistolainen oppi (päämääränä sosialismin kitkeminen mm. Ruotsista) on se, että raha, menestys, terveys ja valta on merkkinä siitä että on pelastunut. Voi olla että nälkäisen ja sairaan albanialaisen mielestä homma voi kuulostaa törkeältä pilkalta.

Heppu puhui koko ajan vain johtajuudesta ja kuinka hän on perustanut seurakuntia ja kuinka paljon niillä on johtajia, jotka tosin on jättäneet hommansa ja paenneet johonkin, ei kertonut mistä syystä. Seurakuntalaisista ei puhuttu mitään, eikä sellaisia näytetty. Yksi kummallinen seikka oli, että heppu kertoi kuinka haluaa levittää kristinuskoa Albaniassa. Eikö hän tiennyt, mitä uskontoa hänen moittimansa katolilaisuus edustaa?

Ajatus, joka tästä ohjelmasta syntyi oli että siinä työtön albaani oli löytänyt helpon keinon toimeentuloon. Koetti poloinen saada elantoaan pohjoismaisten rikkaiden lahkolaisten tukemana "pastorina" ja puhui lämpimikseen jotain mitä hänen odotettiin tällaisessa ohjelmassa sanovan. Semmosta hengellistä prostituutiota epätoivoisessa tilanteessa, kun on kyse perutoimeentulosta. Oma suu on aina lähempänä kuin kontin suu ja toimeentulon keinot vähissä joten on tartuttava mihin tahansa tulonlähteeseen. Toinen ajatus oli se, että minkä ihmeen takia nämä lahkot eivät hassaa rahojaan ihmisten aineellisiin tarpeisiin, ei millään menestysteologian jorinoilla leipää osteta.

2) Toinen ohjelmavilaisu osui jonkun amerikkalaisen raamattuselitysohjelman kohdalle. Siinä tulkittiin vanhaa testamenttia ja sitä, kuinka vanhan testamentin aikana oli jumalia joka kylässä. Sitten yhden perheen jumalasta tuli vallitseva jumalakäsitys (Abraham jne). Tästä tuli ajatus, että tosiaan se raamattukin on poliittinen kirja, historian kirjoitus on aina voittajan historiaa. Raamattu ja tässä kohtaa vanha testamentti eritoten on seurausta vain valloittajan ja valtaapitävän uskomusjärjestelmän ylivallasta, muut kilpailevat uskomukset jäivät toissijaisiksi ja demonisoitiin. Yhtä hyvin raamatun jumalana voisi olla joku Molok tai Speghettihirviö.

Koko hommasta ja ohjelmista jäi paskainen maku suuhun. Ohjelmat oli tarkoitettu selkeästi henkisesti vajavaisille ihmisille, joilla kuitenkin laittaa pätäkkää kulloisenkin ohjelman aikana näkyville tileille.

• sovitteleva jeesus

Parempaa komiikkaa saa hakea kuin TV7:ssa esitetään. Saa taas hyvät naurut, jos sille kanavalle eksyy. Evankeliumi on ilosanoma. Ei ihme, että se niin naurattaa :D

• Millä tavalla TV7 kanava voi mielestäsi tarjota ajatuksen siementä ja pohdittavaa ihmiselle joka on kiinnostunut totuudesta?

Kyseessä on uskonnollinen propagandakanava joka tarjoaa valheita ja uskonnollisia taruja totuuden korvikkeeksi.

• Siellä setät ja tätit kertoo totuuden a, b, c, d, e, ja f. Kaikki iloisessa ristiriidassa keskenään paikka paikoin ja kaikki on tyytyväisiä. Jokaisella saarnamiehellä/naisella on aivan oma totuutensa. Joku kehuu ihmeitä, toinen ne tuomitsee. Joku hinkuaa parrasvaloihin ja kuuluisaksi saarnamieheksi, toinen kertoo sellaisen itsekkyyden johtavan helvettiin.
      TV7, uskontojen seisova pöytä, jokainen voi ottaa palan sieltä ja toisen täältä, miten kukin sattuu uskomaan.
      Ps sillä helvetillä meuhkaavat aika vähän, armosta enempi.

• Pitäisikö tuon olla joku meriitti?

• Muikkuinen

Silmien sulkeminen reaalimaailmalta on sinänsä saavutus, onnittelut siitä! :)

• "Ateistit posottavat evoluutioTEORIALLAAN tv:ssä ja radiossa päivät pitkät."

Enpä ole sattunut huomaamaan, onko sinulla antaa esimerkkejä?

• 4ew2rtf

Omahan on häpeäsi.

• herttainenhertta
        ertert kirjoitti:

"Ateistit posottavat evoluutioTEORIALLAAN tv:ssä ja radiossa päivät pitkät."

No Avara Luonto ainakin tulee lauantai-iltaisin. Siinä on sitä evoluutiota ja aika usein yksi atte.

• Muikkuinen kirjoitti:

Silmien sulkeminen reaalimaailmalta on sinänsä saavutus, onnittelut siitä! :)

Olen usein ihmetellyt miten uskovainen sulkee silmänsä reaalimaailmalta ja kieltäytyy vastaanottamasta testattua, tutkittua ja todistettua tietoa, mutta nielee herkästi kaikkea tuubaa uskonnollisista lähteistä kyseenalaistamatta sitä millään tavalla.

• Nimi merkki
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

Olen usein ihmetellyt miten uskovainen sulkee silmänsä reaalimaailmalta ja kieltäytyy vastaanottamasta testattua, tutkittua ja todistettua tietoa, mutta nielee herkästi kaikkea tuubaa uskonnollisista lähteistä kyseenalaistamatta sitä millään tavalla.

Se johtuu tästä:

"Kristinuskolla on sisäänrakennettu puolustusjärjestelmä - mikä tahansa joka kyseenalaistaa jonkun uskomuksen, kuinka looginen väite tahansa, on Saatanan työtä siitä yksinkertaisesta syystä, että se saa sinut kyseenalaistamaan uskosi." - Bill Hicks

Ja tietysti täysin vastaavasti - mikä tahansa väite, olkoon vaikka kuinka typerä, epälooginen ja mahdoton, joka vain sopii uskoon, on Totuus ja Herran Sanaa siitä yksinkertaisesta syystä, että se vahvistaa uskoa.

Hihhuleilla on myös sokea luottamus omiin uskonveljiinsä - jostain syystä he kuvittelevat, etteivät nämä koskaan valehtelisi tai levittäisi tahallaan väärää tietoa. Ja kuten hyvin tiedämme, niin mikäänhän ei ole kauempana totuudesta. Minäkin olen tällä palstalla välillä kerännyt oikein luetteloksi hihujen, erityisesti hellareitten ainaisesti kierrättämiä ikivanhoja valheita, jotka hellariperheessä kasvaneena olen itse kuullut jo vuosikymmeniä sitten ensimmäisiä kertoja. Mutta aina vaan niitä aivan samoja iänikuisia valheita tulvii tännekin, aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

Olen kysynyt useammaltakin noiden valheiden kierrättäjiltä, että miksi teidän uskonne eli "totuutenne" tarvitsee tuekseen tuollaisia säälittäviä valheita, jotka on tälläkin palstalla jo kymmeniä kertoja valheiksi todistettu? Mikä se sellainen totuus on, joka ei kanna omana itsenään, vaan vaatii jatkuvaa valehtelua?
        Kuten arvata sopii, niin kukaan ei kertaakaan vastannut tuohon kysymykseeni.

• Kertoilkaa sitten!
        ertert kirjoitti:

"Ateistit posottavat evoluutioTEORIALLAAN tv:ssä ja radiossa päivät pitkät."

Ei ole. Aina ateistit tarvitsevat jotian sesimerkkejä, koska eivä usko totuuksia .

• vihtuilija
    • readmorethanonebook

Olen henkilökohtaisesti tutustunut jo siihen mitä TV7:lla on tarjota: Valheita, vihaa ja tekohymyjä.

Ainoa ajatus jonka kyseinen tv-kanava herättää on miten kukaan voi moista kukkua katsoa ja vieläpä uskoa.

• herttainenhertta

Minkähän takia uskikset muuten tykkäävät, että heille valehdellaan?

• en katsele ohjelmia

Ja minä viestin kirjoittaja lähden evankelioimiskeikalle kokonaiseksi viikonlopuksi.

• Ja mä lähden soittaan hc-punkkia Turkuun, eli taitaa jäädä taas tv7 korkeatasoiset ohjelmat näkemättä:)

• "Ei varmaaan ateismi nyt horju, jos vaikka katsoo muutaman ohjeman ihan uteliaisuuttaan TV7:n puolelta. "

Ei varmasti horju, mutta oleellinen kysymys kuuluukin, että miksi katsoa huuhaata?

• Hyvä niin koska ajattelu on työtä ja kaikki ei tee sitä mielellään.

Mutta itse aion katsoa lauantaina 7.5. 11 Ylen Teemalta Teemalauantai Stand Up !

Siellä on maltillinen koomikko Bill Hicks.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Bill_Hicks

Annetaa siis huomenna Teeman puhutella.

• Olen kattellu tuon esityksen, arviolta 30 kertaa tässä vuosien kuluessa, ja se tuntuu vieläkin toimivan, harmi että kupsahti turhan aikaisessa vaiheessa elonsa. Jos löydät jostain, niin Robin Williamsin, olikose nyt, New Yorkissa esitys on kyllä ehdottomasti suositeltava, mulla muuttu mielikuva Williamsista shown katsottuani:)

• Taidan kuitenkin tyytyä Atheist Experienceen Googlevideosta.

• Kysyn vaan

Miksi pilata viikonloppu huuhaalla?

• ...

Tutustuin hetken TV7 tarjontaan. Siitä heräsi yksi kysymys. Miksi kyseisen kanavan kaikki ohjelmat on tarkoitettu lapsille?

• UskonnotonLähimmäine

Take them while their young?

• Kyllähän sitä joskus huumorilla on tullu vilkastua, etenkin lastenohjelmat aiheuttaa jatkuvia facepalmeja ja naurukohtauksia.

• Pohdittavaako

Olen katsonut muutaman ohjelman tuolta kanavalta. Mitään ajatuksen tapaistakaan ei koskaan näkynyt löytyvän ohjelmien tekijöiltä ja ainoa pohdiskeltava mitä katsomisesta seurasi oli sen seikan ihmettely, että miten pohjattoman tyhmä ja täydellisen sivitystymätön, mistään mitään tietämätön ja tynnyrissä kasvanut idiootti pitää ihmisen olla, että voi ottaa tuollaista luokatonta sontaa ja törkeää valehtelua ihan vakavissaan?

Vai onko kanavan ohjelmat tarkoitettu vain 3-5 -vuotiaille, jotka eivät ole vielä käyneet mitään kouluja? Ainakin ohjelmien älyllinen taso oli juuri sellainen.
      Säälittävää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      173
      10081
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3365
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3123
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2815
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      203
      2169
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      115
      2126
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1983
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      66
      1600
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1356
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1346
    Aihe